Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

VW ID.4 vs. TESLA MODEL Y – PRVNI DOJMY A KONFIGURATOR

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Podrobný pohled na před-produkční verzi VW ID.4 na závěr si pak uděláme porovnání s Tesla Model Y v konfigurátoru a předpokládaných cen do ČR.

Obsah:

00:00 Úvod
02:08 Exteriér
04:02 Infotainment
09:26 Interiér
12:43 Zadní kufr
14:23 Zadní sedačky
15:55 Shrnutí
18:54 Konfigurátor VW ID.4
29:47 Konfigurátor Tesla Model Y
32:02 Tesla Model Y vs. VW ID.4
34:43 Závěr

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem, zdraví vás tesláček dělám videa v Tesle elektromobilitě, ale i technologiích jako je umělá inteligence. Takže pokud vás tedy témata zajímají a ještě ne odebíráte kanál určitě. Nezapomeňte odebírat dnešní video bude v prototypu Volkswagen ID 4. Což je sportovní menší SUV od společnosti Volkswagen, která právě mě pozvala na takovou předpremiéru nebo představení prototypu a taky Díky státnímu kanálu autocult, kde jsem měl možnost se podívat i za mě na to, jakým způsobem se dělá natáčení li-wu od profíků, takže to se můžete podívat tady kdo by vás to zajímalo jsem udělat taky jako běhání dessins. No ale než
Minuta: 1
se pustíme do té do té prohlídky vlastně toho prototypu, tak bych chtěl jenom upozornit, že se opravdu jedná o předprodukční auto, které Ani oficiálně nesmí na silnici, takže buďme k tomu schovyvava ně z pohledu Softwarové výbavy, protože tam rozhodně ten Software je nějaká Beta. Není to není to vlastně finální produkt. Takže je to vidět na vodách systému na to prostě co co tam vidíme jako ft, jak jak jak to prostě úplně nereaguje, tak jak by produkční vůz měl. Takže buď mi na tohle to shodila v tahle ta prohlídka je teda spíš co se týče exteriéru i interiéru, jako jak vypadá sedačky a tak dál, než jako celkového nějakého dojmů z toho auta. Taky jsem to vlastně vůbec neřídil proto jak říkám to nejezdí, až na takový malý incidenty jsem málem rozbila zpátečku, ale to na někdy na nějaký moje Behind The Sims, takže jdeme na to.
Minuta: 2
Tady vzadu. Vidíte poměrně jako velmi atraktivní takový dynamický spoiler, ale pozor na to a on je opravdu poměrně hodně dozadu a to sklo zalézá pod ten spoiler. Takže bude poměrně složité to make to sklo jo. To je jedna z věcí, která se mi na té i d4c jako moc moc nelíbila, ale samozřejmě designy vždycky já subjektivní záležitost nemáme kamerku. Tady navigace světla, abyste věděli kam šáhnout a velmi jednoduše stačí zabrat a vezu si otevřu. Tady se
Minuta: 3
teda všimněte si že to není jako Tesla bohužel, nemá to přední kufr. Proto říkám, že to je klasický přístup těch automobilek, které Opravdu jsou zvyklí, že v té přední prostoru je prostě motor, není tady prostor pro ukládání žádných věcí už je tady jako krytka, která dokonce izoluje vodou, ale pořád je vlastně spodní krytka, která Podle mě je tam prostě zbytečná a zbytečně vám potom vadí při nabíjení obecně světla jsou prostě velmi silnou stránkou celý Volkswagen Group, i kde jsou udělané velmi dobře velmi atraktivně má to různé efekty svítící a tak dál. Takže tohle je rozhodně silná stránka toho auta. Jo tady Vzadu jsou nějaký oběd do X, je to tam problikává a tak dál.
Minuta: 4
Tak jsme uvnitř auta a zkouším infotainment systém, který Jak vidíte, tak opravdu není. Prostě podle mě absolutně připravený na produkci, že takhle by to asi nemělo vypadat a teď si ukážeme. Kdyby jsme chtěli jet nějakou štreku, jo, což bývá největší problém současných automobilech naplánovat vlastně trasu, která je nějaká delší jako velká otázka, jestli tohle to by byla realita, protože to když auto ukazuje nějaký dojezd, tak to je většinou v městské oblasti nepočítá ses dálničním provozem tohodle dojezdu, takže je tady dojezd 376 km. Po dálnici mi přijde prostě nereálný, to si myslím, že není možné, aby to auto dalo a další věci je, že tady bohužel neukazuje. Z kolika baterka má na místo dojedete. Takže vy nejste schopný Jasně vědět, jestli vám to bude stačit. Nevíte asi z kolika
Minuta: 5
dojedete. Takže nevíte. Vy tam budete muset hledat nabíječku nebo ne. Jestli vám to auto vydrží přes noc nebo ne. To jsou prostě věci, který by tam jako měly být. No tak teď si zkusíme Paříž. No tohle je prostě opravdu jako velmi špatný tady prostě se nemůže objevovat a céčkový nabíječky. Pokud máte nějakou dálniční trasu. Vzhledem k tomu, že Volkswagen Group i jeden z majitelů i ony ty tak tady vnímám jako obrovský nedostatek toho, že nemají tu síť do toho zakomponovanou a nebo že tam není ještě postavena. To je to vnímám jako velký velký mínus a v podstatě právě to je jeden z důvodů proč Zatím všechny ostatní auta než Teslu beru jako pouze druhé auto do rodiny, pokud chcete prostě mít auto jako primární auto, se kterým jezdíte úplně všude, tak já si prostě tohle to nedokážu představit, že bych jako postupoval. No tak tady si to můžeme ukázat, jak to vypadá pro
Minuta: 6
srovnání, když si to za Do Tesly. Takže tady když si dáme Mnichov. A máme teda upozorňuji 77 procent baterky, takže nemáme plně nabito, ale nicméně vidíte, že nám to ukazuje, že by jsme měli dojet do koblitz, u což je první supercharger za hranicemi a pak vlastně do Mnichova po 25 minutách nabíjení. Jo a mám tady je důležité je zmínit, že se jedná opravdu o baterku, která je stejně velká jako jak to mít. Takže já prostě velmi pochybuji, že s těmi Déčkem byste ten Mnichov mohli po dálnici dát. Jo to prostě není možný, že to počítá správně uvidíme. Samozřejmě třeba se mýlím, že nejsi něco něco vy makal jako super, ale trošku se obávám, že tohle může být jako chyba v tom softwaru zase je to předprodukční model, takže se to dá jako pochopit. Ukážeme si tu Paříž a tady opět teda jenom jako. Zdůrazňuji, že to je 77 procent baterky, takže
Minuta: 7
samozřejmě to méně než Než se ukazovala v tomto mít tady zaprvé teda vidíte tu hustou síť těch super času. A to jak jakým způsobem ta Tesla se vypočítá tu trasu všechno přes ty rychlonabíječky. Všude vám říká, jak dlouho tam budete a dopočítá vám asi v kolik přijedete, jo? Což Tady je vidět, že je první je asi 35 minut 40 20 20. A pak dojedete do Paříže za nějakých 11
Minuta: 8
je vidět, že to je připravený a novou generaci, když to když si to připnuté na klasickou klimatizaci. Tak jsou to ty klasické značky, že jo, který známe z aut. Pak jsem tady objevil. Tady Jirka je nějaká forma vlastně jakoby filtrace vnitřní. Kde tady mají udělanou jako pěknou animaci, jak se vám začne filtrovat vnitřní vzduch. Vždyť ty se zavře venkovní přívod a udělá se prostě vnitřní cirkulace. Odstraní se prach pyl podle toho, co tady píšou. Q funkce a bez toho filtru na jemný prach a prvního prostoru vozidla, takže už by to mělo být vyfiltrované, když to vypneme. Tak se takhle jakoby ztratím to nějak jakoby rychlé volby i&q Drive zajímavý, to je rozpoznání únavy. To je dobrý, že se tam dá nastavit tyhlety věci.
Minuta: 9
Ne, jako je dobrá funkce, že potom je vidět, jestli člověk někde něco ne to ne škrábne. Jo, to je s přívěsem. Coty funkce jsou dobrý, no. Ale tady ty tlačítka teda to jako nic moc teda. Však neví vůbec něco zmáčknu a vůbec si musím říct úplně nejsem happy tady z toho. Kde to je v podstatě jako že vůbec nevíte, jestli to zmáčknete a což je vůbec nejhorší tady, kde stačí potom jenom takhle přejet prstem a že se to teď jsem tady po zapínal věci úplně náhodou, což prostě
Minuta: 10
není dobře. Podle mě to jako to nechápu. No teď jsem třeba potom jenom tak. No tak tohle není dobře vymakaný teda to je pěkný to tyhlety ambientní, světla to takové jako hezká designovka, jestli jste někdo dají měnit to možná zkusíme volant je pěkný, to je takový ten typický fauves zase není to vidět Má Nějakou zpětnou vazbu brní ten volant. No a jinak tady nahoře, stačí se jenom takhle dotknout rozsvítí zase vnitřek. Tady je tady jsou takovéhle přihrádky, které mají, který majetek. Zastrkává takže není to jako testy, že byste si mohli jako udělat několik několik variant, jak jsou tady prostě jenom takhle tyhle ty dvě. Tady je to radši nabíječka evidentně plus 2 usb-c a tady
Minuta: 11
je na na dvě pití s tím, že tohle co se dá odendat a tady sirky, který se dají Kristen a sklopit a musím říct teda, že sedačky jsou jako úžasný teda nebo jsou opravdu velmi příjemné alcantra se mi líbí. To je to mě mrzí, že to nedělá Tesla takže je vidět sedačky opravdu kvalitní provedení pěkná alkantra a tady jeden či dva řidiči teda můžou být a tohle je klasické provedení, tady tohle je nějaká evidentně umělá kůže. Trošku teda jako se nehodí, tohle to. To nevím, proč udělali tuhle tu kombinaci nahoře skleněná střecha, ale tady přihrádka klasika
Minuta: 12
jo, to je tím se to dá ještě rozsvěcet a tady je něco ještě nevím, co to je. Jenom koukám ještě ve dveřích je otevírání zadního kufru, který je elektronický a velmi pěkný prostor tady v těch dveřích a tohle se mi taky docela líbí, případně naplánujte na své trase dodatečné nabíjení. zadní kufr zadní prostor psychicky, to je dobrý tady mají háčky dobrý tady s isofix a prostřední
Minuta: 13
klasika Theory ještě spodní Pastor a ještě jeden prostor a na kabely klasika a tam Po vložení asi sedaček ne, co to je? Tady je tlačítko. Právě že jo. Aha, ty vole, tohle je podívejme se na kouli jednu. No tak to je šikovný. Ale nemá to teda ukládání sedaček masáž, což mi přijde trošku škoda. A tady je 12. Voltová. Zástrčka to určitě prakticky všude jsou tady tyhle ty úchytky na nějaké dráty. Jo
Minuta: 14
dobrý. Mlíko místo je dobrý. Tady by se kočárkový test určitě určitě vydařil. super zadní sedačka u nádherně místa úplně krása stáhnu a Jako tady se podívej tady a to jsem dopředu seděl. Já jo, takže opravdu musím říct, že super super sezení velmi příjemný possess a co se týká. Jako ty zadní sedačky jsou prostě fakt dobře udělaný zase i jako trošku tady vzadu mají trošku
Minuta: 15
jako vyříznu to samozřejmě ta prostřední není úplně není úplně ideální. Je to je to spíš Čtyřlístek. S tím, že tady je teda zase možnost, co opěrky 12. Pustit co ještě mezi a půjdu se tady potom možnost si udělat na lyže nebo na něco většího do kufru výhled dopředu. a neuvěřitelný neuvěřitelný panoramatické sklo pohled od řidiče Vidíte, tak opravdu. na sníst a ony pohodlný No takže teď jsme si to celé prošli a nějak to nějak celé shrnout, tak za mě
Minuta: 16
určitě nějaký plus i kdyby jsme si měli říct tak jednoznačně osvětlení a musím říct, že je prostě tady je jasný, že to jako umí určitě Volkswagen dobře, takže jednak celý ty světla, ale obecně vůbec takové ty blbinky jako že samozřejmě těch vyšších paketech. Potom vám to umožňuje třeba takový to jako svícení podél podél ty desky kde Dokonce by to mělo dělat to, že když dáte blinkr, tak to bude jakoby blikat na tu stranu prostě ta deska takovýhle jakoby kravinky vevnitř. Tak ty jsou určitě dobrý, ty sedačky se mi musím říct cokoliv byly ty byly dobře ergonomický a na těch se mi dobře sedělo a obecně v podstatě jsou to všechny ty věci takové ty jako dospělý automobilky. Který už mají vyladěný prostě Roky a roky vývoje a hlavně jako používání. Takže třeba takový to jak jak prostě. Já jdu zmáčknete čudlík a vyjede vám takovou ležel, což jsem tam neviděl, co
Minuta: 17
na tom čudlíku je napsaný a pak jsem to tam dole dával, že to je vlastně ta koule, takže takovýhle věci, to se mi jako líbilo co naopak bych tomu tak obecně jsou to ty staré technologie, protože Upřímně řečeno trošku a teď speciálních začínají přicházet. Zrovna včera, že jsem vydal video ohledně ohledně toho Hyundai a že jo i a Janek pětky, který se Mimochodem můžete podívat tady jestli jste nevěděli, tak prostě tam jako je vidět, že bohužel tady se trošku obávám, že tomu Volkswagen ujíždí vlak, protože má to postavené v podstatě dneska už nám velmi zastaralých technologií jako maximum 125kw nabíjení na nabíječce je prostě už dneska v roce 2021 totálně jako prase a myslím si, že to jim jako to bude jejich Achillova pata to samé teda ten info Time. To prostě jestli tohle by mělo být v produkčním provozu, tak to je to je totální ostuda. Je
Minuta: 18
to prostě nepoužitelný. Takže tady doufám teda stoprocentně, že to bude vylepšený asi jako nejhorší teda z toho používání byly ty tlačítka kde teda Doufám, že podobné tlačítka nebude mít Tesla na tom novým volantu a protože to je prostě strašně špatný. Já jenom jste potom přejeli, jenom jste si odložili rukou jste něco zapínali to prostě nemá v autě, co dělat jako speciálně v místech, kam si odkládáte ruce. To je opravdu špatný špatný ergonomický design a ten design tohoto konkrétního modelu jsem v Nitře k moc jako nepochopil, protože táta prostě hnědásek té šedé vůbec jako nehodila, ale tak to je prostě design je vždycky individuální věc, takže to samozřejmě si řekněte vy. Jak to vnímáte. No a zatím co jsem to si připravoval to video. Tak už vyšel konfigurátor. Tak pojďme se na to podívat. No tak jsme na stránkách Volkswagenu, kde jsme
Minuta: 19
fit4 v sekci je tady, jak vidíte pěkně udělaná stránka, kde se tady jako pro link na na video děláte, že tady vlastně hodíš vlezete do td4, tak tady máte konfigurovat nebo mapa nabíjecích stanic, takže můžete se podívat i na to, kde případně jsou nabíječky, což evidentně Podle mě je nějaká Google Maps napojení, když tady třeba se podíváme do Berouna, kde na to znám, tak tady je opravdu jsou takové ty jo, tady je třeba u Kauflandu je tady a on tady je i ony ty takže ty Nabíječky jsou tady jsou tady vyznačený. No a potom tady Co mě zaujalo jako první věc, taková důležitá tak. Máme tu samozřejmě nejnižší model. To je logický. To se dělá běžně, ale co je zajímavé. Tak tedy
Minuta: 20
vlastně nikde není jednoznačně vidět dojezd, což je u těch l k tomu byl u První otázka, na kterou se každý ptát speciálně. Kdo s těmi elektromobily začíná, tak ten dojezd jsem tady velmi dlouho hledal. Myslel jsem si, že tady není, ale na live streamu mně někdo řekl, že to je na první na první stránce a je ukrytý tady někde tady tady máme dojezd. Jo takhle malým písmem uvedený velmi zajímavý. Myslím si, že tahle ta hodnota 520 je Obávám se naprosto nereálná pro takhle velké auto s pohledem toho kolik to bude mít, ale ono to vychází z toho, když se podíváme tady, tak tady jsou vlastně ty ty jednotlivé modely, kde to začíná tím City a tady je právě vidět ta spotřeba jo 15,5
Minuta: 21
hodiny na 100 km je podle mě dávám se jako nerealistický prostě na to auto to jako To se bavíme o tom, že to je že to je skoro jako jak Tesla model 3 a obávám se, že to že to prostě nedá to auto no, ale uvidíme uvidíme zase jak bude realita. Každopádně ten ekosystém prodeje je v podstatě velmi podobný tomu, co dělají ostatní automobilky běžně a to je, že máte vlastně nějaký jako balíčky, také je, že máte nebo nějaký jako Tak jo Jako je tady City Still Life business a tak. A to obsahuje nějakou konfiguraci a pak do té konfiguraci si můžete něco do konfigurovat. Nicméně to do konfigurace už tady není až tak velká, že mě řečeno všechny ty věci, co jsou tady v těch balíčkách, tak tam rozhodně nejdou nakonfigurovat další věc, která
Minuta: 22
je důležitá, tak zjistil jsem, že to je jenom zadokolka nebo respektive jsem tady opravdu nikde nenašel možnost přicvaknout přicvaknout vlastně náhon na předek je to je to vlastně zadokolka tady tyhle ty v podstatě Tohle je opravdu osekaná verze pak tyhlety osekané verze s tou s tím 150 baterkou je tady vidět, že tady jsou lepší pakety, tady se víc zapíná bezpečnost jsou tady už metrik světla a ten live je vlastně potom první 7. 7 kg, což je v podstatě ekvivalent toho padesátka je U Tesly standard Range, která teda Tesla teď aktuálně nedělá y a ale trojku jo 77 něco kolem 80kw Tesly vlastně to Long Range, takže to se docela odpovídá tady vidíte zase konfigurace je v podstatě velmi osekaná stejně jako To jsi ty. Ale máte tady větší baterku
Minuta: 23
a pak jdete jako nahoru s tou konfigurací, kde se připínají ty různé někoho bezpečnostní systémy lepší lepšího směr autopilot, nebo lepší T bezpečnostní prvky bezklíčové odemykání a tak dál, což jsou věci, který třeba No to si pak ukáže mu té Tesly. No a pak samozřejmě pořád. Jsou tady ty světla prostě, který teda u toho Volkswagen z grupy celý. Tak to určitě mají dobře udělaný a dominují no, takže když se když se potom podívám a na ten konfigurátor, kde teda jsme mohli vyjít tam a nebo tady prostě dáme conv. Growatt, tak tady máte ty jednotlivé modely. Opět jako vedle sebe vlastně vy vy konfigurovaný pořád tady nikde není napsáno ten dojezd, což si myslím, že jako zvláštní nebo minimálně to není úplně jako šťastný, protože si myslím, že lidi pro speciálně pro laickou veřejnost. Tohle
Minuta: 24
bude jako zásadní rozhodující Faktor a myslím si, že to je prostě jako. Škoda, že to tady nemají uvedený. Je to zvláštní no a pak tady máme právě to co jsem změnila v tom videu. A to je nabíjení, kde jednak tady je poměrně slabší a céčkový dobíjení. Co znamená? Tady to není úplně jich plná tři fáze widened ně a co je, ale jako vůbec nejhorší potom právě na ty dlouhé cesty a to je to, že to má maximálně 100 km nabíjení. To znamená, že tohle bych rozhodně nedoporučují tyhle ty varianty ty ty levnější pro nějaké Dlouhé cestování. Ale upřímně řečeno ani těch 125kw prostě v roce 2021 mi přijde jako naprosto nevhodný. Obávám se, že to bude opravdu jako Achillova pata produktu. I když zase na druhou stranu je otázka, jak bude vypadat nabíjecí křivka, pokud to bude nabíjet 125 od nuly dost, tak ty časy můžou být zajímavé, ale obávám se, že to
Minuta: 25
nemusí být pravda uvidíme no. Takže tady si můžeme zkusit něco vyklikat, takže si dáme tady dále a tady vidíte ten zadní pohon, jo, takže opravdu to není čtyřkolka. A máme tu takový ten klasický konfigurátor víceméně, což známe z ostatních automobilek. A tady jsou takové ty věci, že když si kliknete někde, tak najednou vám tam vyskakují tyhle ty noční můry konfigurační. Protože to po Vás chce něco změnit, jo, což si myslím, že už by mohli jako v těch automobilkách fakt předělat to, že tohle je potom noční můra, jako to auto klikat a furt tam někde vám vyskočí nějaký nějaký Cross funkce a není to dobře. A co se týká. Ale na druhou stranu laků, tak tady je vidět ty ty ceny těch barev jsou jako úžasný a tady třeba jako ta
Minuta: 26
Tesla má ty ceny výrazně dražší ta nejdražší varianta té barvy multikulturně za 50000, takže to určitě je vidět, že tady je výhoda toho Volkswagenu s tím Economy of Scale, kdy oni jsou schopný lakovat ty věci ve velkých objemech a tím pádem se dostat na zajímavé peníze. Naopak tady třeba ty kola, tak to si myslím, že ty jsou poměrně už jakoby dost nastejno s Teslou. Ale taky mi přijde, že to je o trošku levnější. No a potom právě. Tady třeba jenom jeden interiér, tak to můžeme přeskočit. No ale pak když se dostaneme právě na tu konfiguraci. Tak tedy vidíte, že v podstatě tady jako toho není úplně moc co konfigurovat to co je zajímavý, tak i do té nejlevnější varianty můžete dát tepelné čerpadlo, který jinak je v té nejdražší varianta jenom v té nejdražší variantě je součástí toho, pak je a nestojí zas nějaký
Minuta: 27
jako raketový peníze na to, že to se vám opravdu vyplatí pro hlavně cestování v zimních měsících. Kde je velmi značně by se měl vám zvednout dojezd. No a potom tažné zařízení, to je taky pro všechny modely stejný a pak je tady další zajímavá věc a to je prodloužená záruka na 5 let, která Upřímně řečeno je taky za ruce a rozumné peníze, ale tady to zase vychází z toho, že pozdě, ale k tomu Byli tam se nemá to rozbít. Takže je to jakoby rozumný kompromis mezi tím co vlastně nabízí automobilkám. A za kolik to nabízí, ale Jinak když se podíváte. Tak v podstatě těch těch balíčků nebo ty těch možností toho toho navýšení tady opravdu moc není asi nejzásadnější je to, že v podstatě tady není možné přidat takové ty věci, které jsou v těch balíčkách. To znamená, že jednoznačně tady tlak na to, že pokud chcete něco navíc. Tak si vyberte balíček a nakonfigurujte si to
Minuta: 28
ne, konfiguruje se, jestli to tady což na jednu stranu asi eliminuje ten problém s tím konfigurační noční můrou, jak jsem říkal, ale samozřejmě potom to trošku limituje volby. No a teď tady. Přesně tyhle ty věci, který jsou výhoda té té tradiční za vedení automobilky, že tohle tyhle ty věci mají prostě defaultně, když to u té Tesly si ty věci musíte jako dokupovat někde na nějakým after marketu, kde Samozřejmě to je dostupný. Jaký takovýhle Jo tady máte třeba chladící box. Jo, takže to jsou všechno všechno takové věci, které jsou přesně na tom na tom after marketu takhle dobře dostupný, půjdeme tady někde úplně dozadu na tu nejvyšší variantu. Pták a vidíte, že i ta té nejvyšší variantě je pořád jenom ten zadní pohon. Mám tady teda takový ten interiér, co jsem právě testoval, který je
Minuta: 29
pro mě teda takový trošku diskutabilní, že i ty sedačky jsou super, ale ta hnědá s tou šedou mi přijde zvláštní, ale to je prostě to samozřejmě na každého věc, jo. A tohle je zajímavý. Že tam předtím nebyl tenhle ten transport, takže to je evidentně nějaká volba nějaké vyšší konfigurace, že tady máte další věci, které zase v té Tesle jako nenajdete. Musíte to řešit nějakým aftermarket. I am a jsou tady nějaký nosiče kol a taky ne věci, co jsou právě ty výhody zasetý za vedení automobilky. Takže tady máme konfiguraci v podstatě té té nejvyšší možné volby. Co dát e77 baterky 150 kW výkon za nějakých 480. No a teď schválně si přijedeme na konkurenta, co znamená Teslu. Y, která zatím v Čechách na něj jako možný ani konfigurovat, takže musíme jít na německé stránky, kde to máme v Eurech a v němčině takže
Minuta: 30
ale tady píšou, že produkt by měl být dostupný v půlce roku 2021. Tak na to jsem teda zvědavý. Když fabrika ještě není dostavěná, ale asi velmi pravděpodobně budu dovážené z Číny ze začátku. No a tady v podstatě vidíte ten zásadní rozdíl toho konfigurátoru ty testy, že je výrazně jednodušší a tohle ještě starší verze na těch evropských stránkách na amerických je ještě zjednodušená. Takže tady v podstatě si vybíráte pouze. Jestli chcete tak zvaný Long Range neboli jako na velkou vzdálenost a nebo Performance, to je jako jediná volba, pak volíte barvu a kola a jestli chcete tažné. Pak si volíte interiér, jestli chcete černej. Nebo bílej. No a potom už si jenom volíte, jestli chcete autopilota. Kde v podstatě ten základní autopilot je velmi slušný na úrovni minimálně střední těch ostatních automobilek. A
Minuta: 31
když si zvolíte tenhle ten tenhle ten balíček, což je in Hands auto pilot v angličtině dneska za sedm a půl tak ten Určitě bych doporučil, protože ten vám umožní umožní právě takovýto auto parkování summon navigaci automatickou na dálnicích a toto je něco, co prostě ty dnešní automobilky a jako zatím nemají zavedený, když by jsme to vyndali. Aby jsme dostávali srovnatelný. Tak já když si tady vyhodím kalkulačku, tak mi to tady píše nějakých 59 626 je euro. Tak jsme na nějakých 5550 dejme tomu musíme, ale zase jako uznat, že to jsou německý ceny v Čechách velmi pravděpodobně bude ta cena o něco vyšší. Protože i model 3, který je dostupný v Německu i v Čechách, tak v Německu je o trošku levnější, že se ten trh je
Minuta: 32
větší, takže ale pořád je to je to poměrně je to poměrně bych řekl srovnatelné. Protože samozřejmě t y čtyřkolka má větší dojezd má Seat těch superchargeru. Ale zase na druhou stranu, když by jsme to srovnali s tím nejnižším modelem s tím za ten za ten milion, tak tam už je to docela zajímavé srovnání, jo, takže 991 a jako už minimálně Jako druhé auto do rodiny a nebo třeba kdyby jste jako podnikali. A brali byste jich víc, tak určitě by to bylo zajímavý, protože by jste dostali. Nějakou slevu od Volkswagenu na nějakou tu flotilu a stylový auta, takže to už vypadá jako zajímavě. Protože samozřejmě Tady toho tady to je výrazně méně toho dostáváte. Ale zase na druhou stranu platíte taky výrazně Míňo. Takže tohle už jako mi přijde docela
Minuta: 33
zajímavé. No, tak to si o tom myslíte vy. Ještě u té Tesly si tady všimněme, že právě jako v centru dění. Je to auto, který by když tady cokoli měníte, tak se vám mění to jako jedna věc, ale to co je daleko důležitější. Tak když tady dole se podíváte, tak tam jsou. Podle mě ty nejdůležitější věci, které každý chce vědět, co znamená je tady ten, kdo je z toho auta. Je tady maximální rychlost a zrychlení, takže potom já když tady přeci fláknu na tu Performance verzi, tak vidíte, že se mi sníží čas z nuly na 100 mm, to znamená svíčce zrychlení, zvětší se maximální rychlost, ale samozřejmě, protože vždycky je něco za něco, že tady jsou větší kola a To auto je jinak udělaný, tak se mi sníží dojezd. A já tím pádem mám tyhle ty základní věci
Minuta: 34
rozhodovací hned před sebou a s tím ve chvíli kdy Tohle je to rozhodnutí, že půjdu do Performance udělám. Tak hned vidím ten trade-off toho jako to něco za něco, že jako když půjdu do Performance verze, tak budu mít menší dojezd, což je něco, co mi prostě na těch stránkách toho Volkswagenu naprosto chybí, že tam cokoliv i volíte, tak nevidíte, jaký to má dopad prostě na ten dojezd, protože správně by tam třeba mělo být, že když cvaknete na to tepelné čerpadlo, tak by se měl ten dojezd jako zlepšit. No což tam vůbec není afektované a ta laická veřejnost tohle nebude vůbec vědět. Myslím si, že to je škoda, no. Nicméně to co to co mě hodně jako překvapilo bylo, že když jsem dělal na svém kanále kvíz a nebo dotazník, kdo kdo by jste si vybrali, že jo mezi modelem yi4k ve 4
Minuta: 35
bylo jako docela brutálně teda oproti jde, ale zajímalo by mě schválně co vy si o tom myslíte, jak vy vnímáte jde 4. Líbí se vám nebo co se vám nelíbí na ní nebo jako šli byste do toho vaše názory určitě budu rád, když se mnou na sdílíte. Pokud se vám video líbilo, tak určitě Dejte like. Pokud se vám líbí kanál, tak Nezapomeňte dát odebírat. No jinak se budu těšit v nějakém dalším videu a ať vám to proudí.

Předchozí video

Kdo je bohatší? AGRAELUS, nebo DAN VÁVRA? (bonus z Patreonu)

Další video

TESLA vs. BENZÍN? Dospěl jsem a už fičím na elektrické vlně, říká Michal Kavalčík (bonus z Patreonu)