Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

Tesla narušitel: Automotive Software

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Střípek z živého vysílání, kde jsme si rozebírali TOP 10 důvodů, proč je společnost Tesla takový narušitel stávajícího automobilového průmyslu.
V tomto videu se bavíme o Tesla operačním systému a mobilní aplikaci. Proč je takový problém pro ostatní automobilky vytvořit něco podobného.

Automatický transcript

Minuta: 0
Sponzorem tohoto streamu byl úsporný balik.cz, který vám umožní poslat balík po České republice pouze za 128 Kč, bez toho, aniž byste museli chodit na poštu Dále pak Haibike Morava s obrovským skladem špičkových elektrokol německé výroby 9. No v péči od testovací trati přes nabíjecí stanici až po skvělý servis, ale taky producenti a patroni webu tesláček TV kde najdete celý záznam tohoto streamu další výhoda je hesla operační systém, protože je to auto, který je připojený na internet, který všechno komunikuje pomocí počítačů, tak je důležité je, aby to všechno správně fungovalo a bylo to vyladěný a ještě ke všemu. Tesla mastne přišla s něčím, co taky bylo v automobilovém průmyslu naprosto nevídané
Minuta: 1
je to něco, co vlastně přišlo z mobilního trhu, že s mobilními telefony a skočí. A to je tak zvaný over-the-air update i Co znamená, že aktualizace veškerého softwaru a hardwaru? No to znamená dokáže tu aktualizovat i ty hardware, který jsou v tom autě dokonce třeba i klíče k Tescu. I ty starší klíčky se tam objevila nějaká chyba, tak Tesla přes tenhle ten update umožnila aktualizovat firmware i v tom klíčku v tom autě, takže zase něco nevídaného, který Dokonce to x krát už Tesle ušetřilo peníze v tom, že nemusela vracet auta do servisu, aby ty lidi jako jeli s autem do servisu a mohli jim opravit tu věc na dálku. Třeba typicky měli začátku první trojky. Měli problém nějak špatně naprogramované brzdy. Desta to zjistila a předělal. A ten firmware a ten software v tom autě a
Minuta: 2
přes vzduch se aktualizovalo a najednou Prostě volala a Všechno začalo fungovat i tradiční automobilky. Bez tohohle přístupu. To znamená v se svolat ty auta do servisu a jeden známý příklad třeba Jaguar i-pace měl nějaký problém, ani nevím, s čím to bylo. Myslím, že s nabíjením a takže museli musely svolat vlastně všechny ty auta do servisu a tam jim dělali aktualizaci firmwaru, což jsou strašné náklady, zase tu firmu to stojí šílené peníze, že v tomhle zase Tesla určitě ten tento tempo a určila, co je nový standard a zase se snaží jako dneska automobilky s tou přizpůsobovat a vyvíjet vybíjet nebo začít to dělat, tak stejně jako Tesla a dělat update, ale zatím se to úplně nedaří a řekneme si zač vědět zda Mercedes jako se rozhodl, že do toho šlápne a že si bude vyvíjet svůj vlastní operační systém, tak jako
Minuta: 3
má Tesla, ale řekl, že ho bude mít vyvinutý v roce 2024. Takže tady je vidět zase to není opravdu sranda. Není to jednoduché, jako není to opravdu jednoduchý pustit se automobilka by se pustila do it byznysu, proto Tesla v tomhle tom udělala velmi chytrý krok, že je založena asi Silicon Valley. Kde je centrum dnešního počítačového světa a jsou tam je tam strašně moc chytrých lidí, který právě dělají softwary. Takže je to zase logický a výsledek toho je právě ten a Tesla OS a jak vidíte, tak i Volkswagen do toho notně šlape leje do toho spousty peněz a že chce. Samozřejmě posunout i v téhleté oblasti další věc s tím spojená a zase jako Tesla v tom je Průkopník, tak je mobilní aplikace. To znamená že v mobilu jste schopný ovládat jako Drtivou. Většinu věcí v tom autě a co je důležité. Tak jste schopný to ovládat
Minuta: 4
odkudkoli nejenom jako přes Bluetooth, ale dneska. Prý jí to ovládat si klidně druhé. Poloviny zeměkoule jste schopný si otevřít kufr, takže můžete být na dovolené v Thajsku nebo kdekoli jinde a s zazvoní vám doručit, ale že před barákem zazvoním mi nejste doma řekne tomuhle, hoďte mi to do kufru, jo? Já vám prostě otevřu kufr, že jo, otevřete mu online kufr přes ten internet on Mám to dát dovnitř věci, co zase sami prostě na dálku přes internet zavřete jo. To jsou prostě věci, který dřív byly naprosto nepředstavitelné jako než přišla Tesla S takovýma vychytávkami jo teďkon v takovémhle zimním počasí, než jdete do auta, tak si zapněte vytápění a když přijdete, tak autíčko je vytopený sníh se roztaje podstatě nemusíte ani dávat a prostě můžete nasednout a jet a další věci. Můžete se podívat na lokalitu a tak dál a tak dál, takže opravdu jako super super vychytávky a zase
Minuta: 5
prostě Tesla byl Pionýr a ostatní automobilky se tomu snaží. Si přiblížit a snaží implementovat, ale není to vůbec jednoduché, jako není to prostě jednoduchý s ty automobilky. Najednou se stát softwarehouse. Jo, já jsem si to sám ověřil, když jsem měl půjčenou tu Škodovku asi Citygo. Tak já v tom videu jsem to i říkal, že se mi podařilo namapovat do té aplikace druhé auto jejich škodovácký, protože když vytvářejí to aplikaci, tak tam bylo, že pro to zadání musíte zadat jako vínko a zadat kilometry a já jsem se prostě přehlíd v tom v tom venku, že jsem tam zadal o jedno číslo písmenko, jako jinak asi Zadal jsem zrovna jako kilometry, které byly v tom rozsahu, protože oni to neměli udělaný, aby to bylo úplně přesně na kilometr, ale aby to bylo v tom rozsahu tě kilometrů, tak jsem se do toho trefila vlastně při mapoval jsem to auto a prostě to jsou samozřejmě věci, které teď
Minuta: 6
už mají určitě vyřešené na základě toho mého jako incidentu začali vyšetřovat a udělali. Určitě už dneska abdejt a už to funguje úplně jinak jo, ale je to o tom, že prostě to opravdu není jednoduché jakmile jakmile by něco děláte Side. Jakmile něco děláte s internetem. Jakmile něco děláte s mobilem okamžitě je tam hrozba. Hackuje tam hrozba prostě nějakého proniknutí, jo. Takže tady opravdu ten důvod jako proč ty automobilky to nemají. Proč je některý do dneška třeba nemají ty mobilní aplikace, proč to tak strašně dlouho trvá. Je to že to prostě není sranda. Je to o tom, že opravdu musíte mít výborný týmy, které jako strašným způsobem řeší bezpečnost. Protože samozřejmě tady jde o život, že jakmile Jakmile vám někdo hackne auto a teoreticky nebo i prakticky bude schopen vám s tím něco udělat takového, aby to poškodilo nějakým způsobem řízení. Tak to opravdu není sranda a samozřejmě. Je to velmi nebezpečné, takže jakmile vy máte Jasně online přístup do
Minuta: 7
vozu ve chvíli, kdy máte over-the-air update i tak musíte mít logicky, protože ten A dej si tam musí nějak dostat. Takže vy musíte mi přístup do internetu, takže vždycky v bezpečnosti se říká s tím, že máte. Tak oni jsou Face jako máte povrch, který je jakoby stavu, či tomu protivníkovi a Čím větší ten Povrch je tím samozřejmě čím šanci ten protivník máme, že se musíte snažit co nejvíc zmenšit ten povrch, na který vlastně teoreticky mě ten útočník mohl útočit, jo. Takže tohle je jedna věc, jo ten ty over-the-air update. Tak to je prostě jedna z věcí je bezpečnost, proč to tak trvá těm automobilkám, že to opravdu není sranda to vyladit v mobilním přístup to je to samé se máte to v mobilu ještě speciální jakmile nemáte jenom Mayové stane máte Android, tak tam je. Velké nebezpečí, že to může být hacknutý, že to může se nějakým způsobem jako někdo dostat do té aplikace jo prostě Pájo, jestli tohle to daleko víc hlídané. Máte tam App Store. Kde
Minuta: 8
je prostě jsou ty aplikace hlídání. A pokud si někdo ne telefon. Tak v podstatě máte za bez. že se s tou aplikací nic nestane u Androida tohle to takhle úplně nefunguje Takže prostě další problém že jo Najednou někdo kdo by mohl získat přístup k té mobilní aplikaci tak bys mohl něco dělat s tím autem Jo a tak dál takže to jsou prostě velké problémy a Samozřejmě nikdo není neomylný nikdo takže i Tesla dělá chyby Taky Tesla jako měla několik problémů vlastně v minulosti s tím že museli to opravovat takže nemusíte dělat aktualizace jo Prostě ty aktualizace jsou důležité protože jakmile zjistíte že máte nějakou chybu Tak ji musíte opravit Jenomže tam jde o to že vy musíte opravovat jako všechny ty součástí toho auta protože to se bavíme o tom povrchu jo o tom Surface o tom povrchu toho útoku a ten povrch toho útoku může být cokoli může to být Bluetooth prostě rádio může to být
Minuta: 9
wi-fi modul může to být že jsem módu může to být prostě Mobilní aplikace, jo? Může to být cokoli a ve chvíli kdy vy nemáte vertikální integrace, tak je tohle v podstatě nemožné dělat, že jo, protože mi když máte na to subdodavatele, když vlastně všechno tak jako současným automobilkám. Drtivou většinu těhle těch věcí nedodávají subdodavatele a ještě ke všemu drtí většině každý jiný jo také najednou ve chvíli, kdy se má udělat aktualizace, tak oni musejí nejdřív jako získat ty aktualizace od těch jednotlivých subdodavatelů, což samozřejmě tím pádem trvá nějaký čas a tady se dostáváme do toho, že vy potřebujete aktualizovat. Vy potřebujete aktualizovat a rychle, protože když se přijde nějaký problém se jako odhalí nějaký prolomení, tak vy potřebujete reagovat co nejrychleji. Protože samozřejmě Jakmile se na něco
Minuta: 10
přijde, tak se to objeví na všech jako webech hackerské a máte v podstatě zadarmo. Přístup do toho vašeho zařízení, protože všichni to najednou vědí a to vaše chyba je Okamžitě už tě znám a a všichni. To začnou zneužívat. Takže vy musíte jednat rychle, ale ve chvíli kdy vy nejste pánem toho co můžete jako aktualizovat, tak to nemůžete jako jednat rychle a je to velký problém. Takže to je zase přesně ten důvod, proč vlastně ta cesta v tomhle tom tak dominuje a prostě most a tím to tak strašně dlouho trvá, proč jako, že se bavím jako s lidma. Tak říkej. Já to nechápu prostě, proč ty velké automobilky prostě už dávno jako v Tesle ne nakopali zadek. No tak to jsou cesty důvody jako ono to opravdu není jednoduché. Že si musí samozřejmě Tesla dát ten správný směr Mostě elektro auta jsou nepoužitelné jsou špatný a nemá to budoucnost a lovatý motor jeho efektivita toho spalování toho paliva je někde kolem 20. Procent je tady hodně velká lobby na to,
Minuta: 11
že Pojďme do vodíku. Dává to smysl, protože vodík je obrovská Energy. Je, že jo. Je to nejčastější plyn vůbec ve vesmíru nesla je ta, která přišla právě jako prvního se s tím skateboard design baterky dneska pro ty automobilky asi nevyrábí Samsung LG a nebo Kate, že je mu v podstatě nezbylo nic jiného, než si začít budovat vlastní síť nabíjecích stanic. Myslím si, že tohle je jedna z věcí jedna z nejzásadnějších věcí, která právě pomohla. Tesle tam kde je.

Předchozí video

Natyla: jako žena mám obrovskou moc těla, ale líčení mě úplně minulo, místo beauty dělám komedie

Další video

Jak mluvit s dětmi o násilí? Jakých chyb se nejčastěji dopouští rodiče? Odpovídá Jakub Otipka