Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

PROČ TESLA NEMÁ DEALERY?

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Brzo po počátku prodejů automobilů přešli automobilky na tzv. nepřímý prodej nebo-li prodej přes dealerskou síť. Proč to tak neudělala i Tesla? Jaké jsou nevýhody spojené s dealerským prodejem?
Odpovědi na tyto otázky jsem vysvětloval v živém vysílání Tesla narušitel TOP 10 a toto byl Bod č. 4

Automatický transcript

Minuta: 0
Sponzorem tohoto z t-mobilu úsporný balík, cz, který vám umožní poslat balík po České republice pouze za 128 Kč, bez toho, aniž byste museli chodit na poštu a pak Americká společnost. Slime vyrábějící samoopravovací tmely pro pneumatiky nepostradatelná pomůcka pro vozidla bez rezervy. Jako je například Tesla využijte pětiprocentní slevu pod kódem tesáček, pět. Ale taky producenti a patrně webu tesláček TV kde najdete celý záznam tohoto streamu, pak tady máme čtyřku přímém prodeji tady to je mi hodně blízký, protože jak jsem říkal, že hotelu, kde jsem strávil poměrně dlouhou kariérní dobu před 12 let. Takže tady to je mi blízký, protože Michael Dell v podstatě firmu založil, že na přímém prodeji velmi
Minuta: 1
zajímavý příběh Mimochodem Dell v podstatě opět okopíroval tenhleten jako příjmem model, ale opět jako By mě zajímalo nebo v podstatě, tady si myslím, že on to i někde říkal, že to v podstatě bylo donucení, že tady tohle to rozhodně bylo z donucení, protože Tesla jsi udělala Mystery shopping. To znamená, že si zkusili si jít do dealerství jiných automobilek, které už tenkrát prodávali nějaké elektromobily a snažili se zjistit, jakým způsobem se ty dveře k tomu chovají a říkal, že v Drtivé většině přišli. A buď to vůbec tam ty auta neměli vystavený v Drtivé většině neměli vůbec ty elektromobil jako vůbec na prodejně, kde už je měli, tak byli někde úplně zastrčený zašpiněný vůbec jako neukazovali neprodávali nenabízeli a za třetí, když už jako je tam někde měli třeba i byly vidět, tak
Minuta: 2
ta obsluha o tom vlastně vůbec nic. Nevěděla jsi nevěděl. Jaké jsou tam benefity, neuměli to prodat. Neuměli to nabídnout. Takže vás říkal no. Já nemůžu jít tímhletím dealer s kým prodejem, protože já bych si musel vybudovat úplně novou dealerskou síť a tak to když už jsi teda musím budovat novou desku si tak to už jí rovnou teda udělám jako přímo na světlý a udělám takovou malou revoluci, že teda začnu jako Primárně to auto nabízet vlastně přes webové stránky. Tady tady máme jako velmi důležitý bod, který se s tím pojí, protože ve chvíli kdy ty klasický automobilky. Mají tu dealerskou a prodejní síť, která je velmi Hojná v podstatě je dá se říct jako v každém nějakém větším městě většinou speciálně, že u škodovky, ale i ostatní automobilky, tak to má jako výhodu toho, že máte prodejnu někde u sebe a hlavně
Minuta: 3
servis, že jo. To je jako dobrá věc, ale je tady právě byznysové jako obrovská nevýhoda a to je v tom, že když máte takhle moc míst. A kde uvádíte nějaký nějaký nové vozidlo na trh, tak jako třeba teď, že jo. Škodovka uvádí eniac, tak v Drtivé většině je to tak, že co lidi nevidí. To si nekoupí, takže vlastně automobilka nutí dealery, aby jsi ty vozy samozřejmě brali na prodejnu teda a samozřejmě ne jenom na prodejnu, protože jako zase dobře, i když ho vidíte takhle. Chcete se s tím smířil tím pádem jako ideálně by měli mít dva kusy, že jo. Jeden je na prodejně kubista ven a umyté žil a tak dál na showroomu a s druhým se jezdí, že jo, minimálně dva kusy. Já teď si vezmete kolik máte dealerů, myslím, že Škodovka Jestli se nepletu jich má něco kolem osmi set v Čechách, abych nekecal. Určitě to bude Ve stovkách prostě Takže tohle
Minuta: 4
si vynásobte, že jo dvěma tak jako na jednu stranu samozřejmě z pohledu prodejních čísel nebo aspoň tě výrobních čísel to vypadá jako dobře. Automobilka, když potom vyrobí nějaký nový elektromobil, tak se může jako vytáhnout. Podívejte se. Kolik jsme toho vyrobili a kolik hned toho vyšlo z fabriky. Ale jako tobě už se většinou neříká, že toho drtivá většina. Jde teda do té dealerské sítě, ale co je tam jako blbý je to že pro tu firmu pro tu firmu, co vyrábí vlastně ten auto ten elektromobil. Tak to jsou prostě obrovské náklady, že uvědom si, že to je jsou vlastně mrtvý peníze, že jo. Oni by do toho vložíte veškeré tu energii tu práci. Ty ten materiál jeho vyrobíte prostě vůz, který by se dal normálně prodat za tu prodejní cenu, ale on vám tam leží na skladě vlastně nebo jako na tom showroomu, že jo a asi chrápe a že jo a ne nadarmo se říká, že nový auto si koupíte za tu
Minuta: 5
prodejní cenu jenom ten první den, že jo, jakmile si ho koupíte. Tak v podstatě zápisem do techničáku to auto. Ztrácí v nějakých 20 pro cena ceně, že jo. No Tady Tady právě máme to obrovskou nevýhodu tohohle systému, že ve chvíli kdy přijde nějaký nový model, co musí Jak udělat, že jo ten prodejce jiného než nabídnout nějakou jako brutální slevu, protože ve chvíli kdy vy máte na výběr něco nového za stejnou cenu byste byli blázni, kdyby jste si vzali něco tam prostě půl roku nebo rok a ta je na showroomu, že jo logicky. Má to něco Ne to je to posezení a tak dále, tak prostě chcete nějakou slevu, že jo. No a teď jako v normálních autech klasický, že jo ve spalovací ten rozdíl mezi tou generaci z minulého roku a tou novou generací je téměř 0, že máte tam třeba v 1
Minuta: 6
nepoznáte skoro nic, pokud nejde o nějaký refresh, že jo, vyloženě toho auta tam ve spalovacích ten ta sleva. Třeba nemusí být tak velká je. Ale u těch elektromobilů mi velkej problém, že ten vývoj jde tak strašně dopředu, že najednou mi prostě když máte rok starý třeba auto tak najednou. Musíte jít cestou cena jako opravdu hodně dolů. No a to je tady třeba krásně vidět, že na tomhle tom že jo, kde je ze dvou a půl milionu sleva půl milionu. To už je teda opravdu pan sleva, že tady se prostě dostáváme k tomu, že najednou ta firma, jak jsme si řekli, že ty automobilky na tom automobilu do elektromobilu nevydělávají ani za normální cenu, natož potom když se to musí jako prodávat pod cenou pod tou. No vlastně prodejní cenu, tak to je jako úplně mega to jde do ztráty, že jo. Takže tohle je obrovská nevýhoda tohle modelu oproti tomu Tesla, jak jsme si řekli, tak prodává s
Minuta: 7
tím pouze napřímo. No prodává samozřejmě v podstatě jenom z webu, ale můžete se na to přijít podívat do nějakých jejich prodejen. Ale na té prodejně, když si to auto chcete koupit, tak ten prodejce vám řekne Ok, tak jestli to chcete koupit, tak tady je počítač a tady na tom počítači sitovy klikejte na webu a objednejte si to si to není tak, že ten prodejce to za vás dělá věci to prostě klikáte ve finále i v té prodejně si to klobásou zjistím, že pomoct jako poradit a tak dál od toho tam je, ale vy jste ty, kdo to ve finále objednané přes vašim účtem v Tesle, vytvoříte si účet, že jo, takže nesmí nikdo vědět, že to jméno heslo jo, dáváte tam kreditní kartu a takovéhle věci, takže je to úplně jiný jako prodejní model než mají všichni ostatní a tady máte hezky vidět reakci i zase toho trhu, protože tady vidíte. Jaký Šedivý místa tam Tesla není v Americe a to je z jednoduchého důvodu. Tohle je takový jako
Minuta: 8
speciálně ten americký střed, to je typický jako Republikánská Bašta typický vlastně tam jsou ty industriální oblasti tam tam je. Právě i ty výrobci těch automobilů Detroit a podobně, takže tyhle samozřejmě tam mají obrovskou lobby prodejců těch bannerů, takže kdyby mezi zalomova lina stát i jednotlivé státy a zakázali tam Tesle prodej, protože ty t t t Slot. Děláš něco, co se tady nedělá. To by by jsme mohli v práci, takže za lobboval i aby vlastně tam Tesla nemohla prodávat to černý, tak to jsou galerie, tak to je jako třeba si můžete představit, jako když máte nějaký Shopping center a tam je sláva se v tom Shopping centru, takže by jsi na ní můžete podívat je tam třeba je někdo, kdo vám s tím, že jako poradit, ale koupit si tam nemůžete. Není to jako klasická prodejna, jo? Nemůžete si tam ani vyzvednout. Jo mimochodem
Minuta: 9
jsi v červených místech. Vlastně je to kde si pro ní potom třeba jdete, i když dneska už má Tesla vlastně i kvůli k obědu zavedeny Mobile lyže. V Americe přivezou i na místo. Takže tady vidíme po tom jakým způsobem ta Tesla přistupuje právě nebo jak jako udělala ten nový byznys model jako zase postavila to na hlavu. Možná částečně vlastně díky tomu, jak to funguje dneska a částečně asi využil a takovou tu novou digitální Eru. Není to o tom, že Tesla teda nemá sklad, jo, protože ona taky samozřejmě má nějaký vozy na těch showroomech, ale je tady jeden obrovský Benefit. A to je ten, že díky tomu, že to není prostě tisíce dealerů, kde u každého z nich i nějaké auto. Je to samozřejmě tím pádem. Není to jednoduše na jednom místě. Nevíte, kdo ho prodal neprodal? Není to online, že jo, takže se nedá udělat to ten ten výrobce vlastně nemůže udělat to, aby
Minuta: 10
měl jednotnou databázi aut, které jsou někde vystavený, což ale Tesla. Právě díky tomu, že jede online, že všechno to dělá sám. Takže ona si to řídí, je to všechno v databázi. Takže tohle to co jsem vyjel. Tady to je z Českého webu z českých stránek, kde vidíte skladové vozy. Ale to nejsou skladové vozy tady v České republice. To jsou skladové vozy dostupný v celé Evropě, který Mimochodem teda když se podíváte, tak není úplně jako zrovna speciálně super hodně jo. Takže tohle je potom další výhoda právě toho, když to dělají sami, tak si to taky se mi můžou řídit a tím pádem zase nižší náklady a podobně, takže opravdu zase dobrá práce. To je přesně ten narušitel toho trhu, který to začal dělat jinak než všichni ostatní Mimochodem vždycky Jak poznáme, že někdo jak tam dávám tu fajfku. Jak poznáme, že jo, že to někdo vlastně dělá dobře, tak to poznáme. Jednoduše, že ostatní co začnou kopírovat. Takže tady vidíte, že Volkswagen vlastně přebírá
Minuta: 11
tuhle tu strategii a u některých i Býček bude prodej pouze online právě, aby snížil náklady. Protože samozřejmě tomu distributorovi musí dát nějakou marži, že jo, musí jim to tam dodat to auto právě jak jsme si řekli, že jo ty skladovky a tohle jak mě to začne prodávat online, tak už nemusí mít ty skladovky a samozřejmě nemusí tam být ta marže. Takže si může dovolit nižší prodejní cenu, že si musí samozřejmě Tesla dát ten správný směr Mostě elektro auta jsou nepoužitelné jsou špatný a nemá to budoucnost spalovací motor, jeho efektivita toho spalování toho paliva je někde kolem 20. Procent je tady hodně velká lobby na to, že Pojďme do vodíku. Dává to smysl, protože vodík je obrovská energie, že jo. Je to nejčastější plyn vůbec ve vesmíru nesla je ta, která přišla právě jako
Minuta: 12
prvního se s tím skateboard design baterky dneska pro ty automobilky a s tím vyrábí Samsung LG a nebo kat. Obecně v podstatě nepotřebují servis, nemusí se vyměňovat vzduchové filtry toho motoru a Mercedes jako se rozhodl, že do toho šlápne a že si bude vyvíjet svůj vlastní operační systém, tak jako má Tesla.

Předchozí video

VOLKSWAGEN POWER DAY: REKAPITULACE

Další video

KDE JSOU TI TESLA KILLEŘI?