Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

PROČ JSOU EV ZTRÁTOVÉ?

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Výstřižek ze živého vysílání kde jsme rozebírali rozdíly tradičního marketingu automobilek a digitálního marketingu Tesly.

Automatický transcript

Minuta: 0
Sponzorem tohoto z týmu byl úsporný balik.cz, který vám umožní poslat balík po České republice pouze za 128 Kč, bez toho, aniž byste museli chodit na poštu Dále pak Haibike Morava s obrovským skladem špičkových elektrokolo německé výroby 9. No VIP péči od testovací trati přes nabíjecí stanici až po skvělý servis, ale taky producenti a patroni webu tesláček TV kde najdete celý záznam tohoto streamu. No a teď teď se pojďme podívat na nějakou ukázku z praxe. Tady to je Super Bowl to je americký fotbal, který je nejsledovanější sportovní událost v Americe kdo To neznáte tady tohle to je konkrétně, co jsou co si budeme ukazovat, jak to jsou čísla z roku 2020. To znamená, že tohle
Minuta: 1
Těsně před začátkem kódu, protože to se stalo někdy v únoru, kde to v Americe ještě nebylo, kde to bylo až potom konec března a začalo se šlo jakoby rozjíždět. Takže v únoru ještě všechno otevřený, takže i otevřené vlastně tenhle ten Superball a tady vidíte na levo je graf, kde vidíte sledovanost a je tady vidět, že je v roce nějaký 2015-16 byl nějaký Peak. Kde je nějaký 115 milionů diváků, což Spojené státy mají takhle z hlavy. Myslím, že něco kolem 300 miliónů obyvatel. Takže tohle je v podstatě jako se bavíme o třetině obyvatel, že sleduje tuhle tu událost, protože jako masakr. To je prostě neuvěřitelné, takže proto taky ten Super Bowl je vždycky jako nejdražší reklama vůbec v Americe na tyhle ty na tyhle ty sportovní zápasy ten Slot vůbec ten Slot jako na ten zápas je ten nejdražší, který
Minuta: 2
Můžete v tom reklamním prostoru získat v televizi a ty firmy se taky snaží tam, ale předvádět to nejlepší, takže většinou vlastně ty reklamy tam dělají jako Hollywoodský prostě producenti. Hraji tam Hollywoodské hvězdy v těch reklamách a ty ty reklamy asi produkčně z to je prostě jako rakety, jo, takže Mimochodem. Kdo z vás trošku že jo? Taky fandové třeba toho Applu a já to také na super bowlu vlastně byla poprvé uvedena ta slavná reklama 1984, kterou si právě nechal udělat. Steve Jobs Walter Scott. A kde tam prohazoval i že ho to kladivo. Tím tou tou televizí, takže to je přesně jako to je tohle ten tenhle ta událost, kdy tohle to bylo napravo vidíme počet reklam na auta během super bowlu a vidíte, že minulý rok se vlastně poprvé v historii stalo, že se v podstatě vyrovnal počet reklam spalovák u na elektroauta, jo nebo respektive stejný počet kusů.
Minuta: 3
Reklamna spalováky jako na elektroauta byl minulý rok lidí to, že teda ty ten počet ty reklam na ty spalováky jako brutálně klesal. No a tady jako ten rok 2020 byl zároveň jako nejdražší vůbec v historii, kdy reklama na ten Superball jako za celou dobu asi stála jo. Co znamená, že tam stálo 30 sekund 5600000 dolarů, což je zhruba jakých 130 Kč a pozor. To se bavíme o vysílacích právech, jo, nejsou tam produkční práva, nejsou tam asi peníze. Kolik stojí ta reklama a teď si trošku uděláme takovou takový test, jako to škole bývá, jak jste pozorní, žáci, jestli jste vnímali jako nalevo, kde jsem říkal, kde jsou. Tesla killery, tak jsem tohle říkal. Takže kam patří marketing se počítá do
Minuta: 4
Variabilních nákladů nebo do fixních nákladů. Tak dobře, děkuji moc. Je to hodně hodně těsné, teda. Nicméně fixní náklady vedou. To je vidět, že je to jsou ty, které evidentně sledovali sledovali ten můj Stream, i když si řekneme, že to vlastně že to vlastně tak úplně být nemusí. A proč jsem říkal, že ty marketing se počítá do fixních nákladů, protože to ve skutečnosti. Jako je pravda, protože vy když uděláte reklamu a prodáte jedno auto. Tak ty náklady na tu reklamu jsou pořád stejný, jako když prodáte jedno auto. Nebo když jich prodáte 100000. Takže vy když prostě zaplatíte ty produkční náklady, když zaplatíte ty ty vysílací práva, když zaplatíte to tisknutí a tak dále všechno možné. Co se s tou reklamou je spojený s tím marketingem a výsledek bude, že prodáte jedno auto, tak prostě ty. Náklady jsou pořád stejné.
Minuta: 5
Akorát jedno nebo nebo sto tisíc aut, kde se to ale liší je potom to jak to počítají nebo respektive, jak si to pak následně rozpočítávají firmy a to je potom ten rozdíl v tom, že když nějaký produkt vlastně rozjíždíte, to znamená, když ten produkt ještě na trhu není a on je nový to zrovna. Je to nějaká novinka, tak vy musíte si určit jako kolik teda ty reklamy, že jo do toho do toho dáte a ono se to většinou jako bere od toho, kolik je vaše očekávání, že toho produktu prodáte a nebo nebo obráceně. Vy si řeknete kolikrát o produktu, že prodat tolik musím narvat do toho marketingu tady právě to jak z jakého pohledu se na To koukáte se jakoby od spoda nebo od shora a tady je vidět, že tady je zveřejněný, že vlastně ty automobilky potom ty výdaje nebo respektive. Tohle jsou teda dealeři. Tohle jsou dealeři, který výdaje na reklamu mají na nějakých 760 dolarů na auto u těch luxusních vozů.
Minuta: 6
A nějaký 630 dolarů na auto u těch u těch jakoby Volume. Waze. Jo a je to, protože potom když už máte nějaký produkt, který jako otáčíte, který prostě který Víte, kolik ho prodáváte ročně, tak se ta reklama většinou začne dělat. Takže vy začnete dávat nějaký třeba procento nebo nějakou část právě z toho auta na tu reklamu a tím se dostanete do takového jako automatického kola, že ta věc mám asi sama začne na sebe vydělávat vlastně ten ten prodej a začnete vlastně tím pádem jako financovat to z každého toho kusů, takže v podstatě dá se říct, že jako správně asi je obojí, protože Mělo by se to brát jako fixní náklad, ale ve finále se to většinou rozpočítává jako variabilní náklad. Ono totiž jako tenhle ten variabilní náklad je komfortnější. Jo a dost často to dělají právě ty manažeři v těch nadnárodních firmách. Třeba moje bývalá šéfka. Byla jedna z nich, protože ono totiž tohle. Vás
Minuta: 7
nenutí nějak přemýšlet, jo, protože v podstatě vy přenášíte jakoby tu zodpovědnost toho marketingu přenášíte na ten sales mi řeknete. Hele vy jste prodali prostě málo aut, tak dostanete málo peněz jako na reklamu nebo málo teda tím pádem se dá do reklamy. Jenomže tím pádem by vlastně vůbec si nemůžete hrát s tím trhem vůbec teda jako neřeknete. Hele tady třeba ten trh se otevírá se tady nějaký prostor, bylo by dobré, aby jsme to ty peníze, daly jsem, protože tohle to je nově vznikající trh. Takže pojďme ho jako zafinancovat. Teď mu zafinancovat z nějakého z nějakých to stejných peněz, že jo. A nebo jako by z toho z toho trhu, kde nám to jde, aby jsme to právě jako rozdělil, takže tam potom je to o tom, že je to co jsou to ty fixní náklady, protože ještě třeba ty věci neprodáváte a tím pádem to nemůže tak rozpočítat. Tady potom je další, že celý ten automobilový průmysl, že má tenhle teda Amerika, tak v Americe, že průměr nějakejch tisíc dolarů vlastně na auto, no a to Se
Minuta: 8
bavíme teda o celém tom o celém tom mixu, jako to znamená prostě vlastně celým tom marketingovým jako rozpočtu jo, že to není jako jenom televizní reklama. No a teď se podíváme na reklamu na Audi e-tron, kterou vlastně dalo. Audi na ten Superball v tom roce 2020. Temin No jinak tady vidíte, že opravdu jako Hollywoodský scénář. Máte tady hollywoodskou hvězdu, že jo. Hry o trůny Daenerys jo?
Minuta: 9
Tady tohle to je taky dobrý. Tady je ukázána vlastně ta pumpa je tady klouzek down, jakože zavírá. Jo a jakoby mávají těm tradičním autu. Hned jak mi je nej. No takže to byla to byla ta reklama, která běžela na tom super bowlu Mimochodem pozor, nic vás si mohli všimnout, že běžela minutu, ne 30 vteřin. To znamená, že když se budeme bavit o Audi e-tron výsledcích a v USA, tak prodeje za rok 2019 byly 5369 kusů 2x 30 vteřin ty reklamy je vlastně 11000000 dolarů 200000 za vysílací část není
Minuta: 10
v tom ta produkční hodnota znova znova jako Baku jo, kde U takovéhle reklamy je prostě Hollywoodský, tak to mohlo být klidně. Prostě statisíce dolarů a klidně milion klidně za produkci ty reklamy a prodeje vlastně ten H1 to znamená první půlrok toho roku 2020, kde bereme, že na to byla cílená vlastně ta reklama, tak je. 2872 kusů. Takže pokud by jsme brali jenom jako kdyby asi Audi dělalo jenom 1 vysílání ty reklamy nebo což neudělal o to víc opakování, hlavně to běželo jako navíc místech, že jo. A hlavně taky samozřejmě Audi nedělalo jenom tuhletu televizní reklamu, že jo, ale dělalo i ostatním ten ten mix jo, takže i takhle se bavíme o tom, že to je v podstatě jako čtyřnásobek toho průměru vlastně co je co je vlastně v tom standartu, já v tom hotovým průmyslu. Jo a tady se potom jako nemůžeme divit, protože tím pádem jako Pokud by jsme
Minuta: 11
do toho započítají celý ten mix započítat by jsme do toho všechny ty reklamy, které byly započítat, abychom to do toho i tu produkční hodnotu, tak jsem velmi jednoduše dostanete na to, že vlastně Audi musel utratit jako větší peníze, než to auto stojí, což zas a znova říkám ve chvíli, kdy investujete do nového trhu, tak je tohle to jako Možné udělat a jako spousta firem to dělá. Je to naprosto logický, když chcete jako urvat nějaký trh, který otevíráte, ale o tom Sorry potom jako ta automobilka se nemůže vymlouvat, že vlastně že jsou elektromobily, jako že nevydělávají, že jo, protože tohle je normální. Jako investice prostě do marketingu, která je jako normální v jakémkoli byznysu a ve chvíli kdy to takhle přepálil a kde prostě na takhle strašně malý kus prodaných je strašně malé prodané kusy, jako udělám takhle obrovskou reklamní kampaň, tak je naprosto logické, že vlastně to jako bude stát prostě bambilion a že jsi ty auta jako na to neviděla je, že jo. Jo, tak tady je
Minuta: 12
trošičku víc jsem jenom chtěl, aby jste jako pochopili možná taky jeden z důvodů, proč tě automobilky říkají, že ty elektromobily jsi na sobě jako neviděl a je protože jsou trošku jako zvyklý na ten tradiční jako marketingový přístup, jo. A ono samozřejmě vždycky je hrozně těžký jako změnit nějaké naše rutiny. A to jak vlastně funguje UV. Korporace a třeba jako upřednostnit radši dát prostě 100000 za nějakou reklamu prostě do nějakého časopisu. Protože prostě se to takhle jako vždycky dělalo, ale přitom přitom vlastně najednou, když se také na to podíváte, já když ho s tím vidíte, jakým způsobem bohužel zbytečně. Vlastně vynaložené, když vidíte ty prodeje, tak je to trošku škoda. No a když to vlastně srovnáme S tou Teslou, která vlastně Tesla marketing jet na tradiční marketing A0, tak Tesla model X worthwhile teda tady bohužel teda nemám číslo jenom Ameriky, tak prodeje prostě
Minuta: 13
k nám B6 100 kusů prodeje dq2 byly 5300 kusů a tohle teda taky jsem jako jenom viděl dvěma s a x potřebujete slané rozděluje, ale pořád prostě pro nějaký takový jako Hrubý srovnání. Tak tady vidíte je prostě jednička toho samého roku vlastně 11.400 kusů a reklama v televizi. Jak je to jako možné, když prostě někdo do toho dává takovýhle bambilion i ani někdo jiný vlastně do toho nedávám nic. Tak jak je možné, že vlastně to takhle jako dopadne. Jo, tak to se vám budu snažit a vlastně dneska vysvětlit. Tesla gigafactory Shanghai. Vypadá to že začne stavět vlastně recyklační jednotku na baterie gigafactory Texas spouští projekt, který se jmenuje Project Bobcat. No a pak tady máme cybertruck, kde jeho. No a pak tady máme další update nav use of driving. The Mask dává
Minuta: 14
opět update. Teď se podíváme na něco, že mu říkám jako tradiční marketing, protože to jasně to co tady bylo do té doby než přišel digitální marketing. Co to jsou teda vlastně ty tradiční Media, co jsou ty jejich vlastně nevýhody, proč se tohle to děje. Jo v tom v tom jako marketingu. Ten přechod do toho digitálního. Proč vlastně to dělají, že že cíl a vlastně jako na tu Teslu, jo?

Předchozí video

Urza: zakládám anarchistickou stranu, ale nevolte nás, peníze za hlasy možná spálím

Další video

Máte slovo a trapasy při vysílání: kukačky, hosté a WC, problémy s mikrofony, vysílání s angínou...