Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

Proč je Tesla narušitel trhu? #3 Vertikální integrace

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Třetí důvod proč Tesla dnes narušuje automobilový průmysl je její masivní vertikální integrace. Tesla si dnes vyrábí přes 80% komponent sama a dokonce už nejenom komponenty ale také stroje na vyrábění tech komponentů. Toto dává Tesle obrovskou výhodu nízkých nákladů, ale je to jeden z důvodů proč má Tesla problémy se slícováním, jelikož pokud neustále děláte změny v produktu nemáte šanci usadit a vyladit výrobu.
Záznam je z živého vysílání, na které se můžete podívat na webu.

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem, zdraví vás tesláček sponzorem tohoto streamu byl úsporný balik.cz, který vám umožní poslat balík po České republice pouze za 128 Kč, bez toho, aniž byste museli chodit na poštu. Nově taky sněhové řetězy EU. Kde máte pětiprocentní slevu pod kódem teslacek pět. Ale taky producenti a patrně webu tesláček TV kde najdete i celý záznam tohoto streamu. No a teď vůbec asi nejdůležitější věc a to je vertikální integrace tady jako upřímně řečeno by mě strašně zajímalo. Nakolik je to v podstatě jakoby nutnost. A na kolik to bylo jako s tímhle tím vymyšlený jo, protože ta vertikální integrace Tesly v podstatě přišla z toho důvodu, že oni když vstoupili
Minuta: 1
na ten automobilový průmysl a šli za těmi dodavatelem a který vyrábí ty díly pro ty velké automobilky v podstatě neměl. Dvě věci neměli objem to znamená, oni přišli. A místo toho, že automobilky tam berou Tisíce a statisíce kusů, tak oni řekli mi od vás budeme brát spíš jako desítky stovky, že jo kusů, že to je první věc a neměli ten objem, takže jsme zase u toho, jak jsme si říkali, že když to je v menším objemu, tak samozřejmě to stojí víc peněz, takže testu to stálo víc peněz a druhá věc je, že samozřejmě ve chvíli, kdy jste subdodavatel, který má jako za svého největšího zákazníka. Nějaký velký automobilky a osloví vás někdo do budoucna je vlastně potenciální konkurence ty automobilky, která je váš největší zákazník, tak samozřejmě je velmi jako logický, že ta automobilka může zatím dodavatelem přítele, jestli
Minuta: 2
s ní u Zavřeš kontrakt, tak mi přestane Mod a odebírat, což třeba my jsme si zažili v Dellu, když jsme začínali přecházet vlastně čistě. Nehtového prodeje čistě přímého prodeje na zašli přecházet na prodej i ústně přes distribuci. Tak když jsme zašli za těmi velkými top distributora, který měli právě ty kontrakty zápas icbms největšími konkurenty, tak přesně tohle to byla jako reakce, nedali nám na to nechtěli nám na to dát lidi nechtěli vlastně, které jsem do toho vůbec nechtělo. Právě, protože hrozilo, že by se jim zrušil kontrakt, takže my jsme museli zvolit nižší tear těch distributorů, kteří jako jsme jim naopak řekli. Hele když se vám to podaří, tak můžete růst námi. Takže byl tam takové jako win-win, to byly ty dva distributoři, kteří v podstatě měli možnost jako stávce tyre1 distributorem Adélu a Takže to byl jako win-win situace a
Minuta: 3
proto jsme do toho takhle šli, takže proto říkám jako že by mě strašně zajímalo, na kolik ta vertikální integrace byla v podstatě jako nutnost, která přišla s tím. Vlastně v jaký situaci jít na Tesla byla a nebo na kolik to v podstatě vyšlo z toho first principles thinking jsou přemýšlení těch základních principů, protože tohle je opravdu jako zajímavý no, no, takže Tesla v podstatě Dneska je v situaci, že jo, jak jsem ty modrou po rozebíráš jsem konstatoval v Tesle vyvíjí sama a vyrábí přibližně 80% součástek. Co má ve svých vozech, což je na automobilový průmysl dneska naprosto nevídaný a samozřejmě ve chvíli, kdy vy si ty věci vyvíjíte a vyrábíte sami, tak vás to stojí náklady na Tom Hardy a na tom vývoji, ale potom samozřejmě ve chvíli, když už to vyrábíte. Tak ty Náklady jsou výrazně nižší než když si to kupujete od nějakého subdodavatele, protože
Minuta: 4
ten subdodavatel musí udělat vývoj a pak si na to přihodí nějakou svojí marži a pak vlastně si přihodí i svojí marže. Jasně na to co děláš. No, takže velmi logicky. Ve chvíli speciálně, když se bavíme o nějakých jako větších objemech zase když by jsme se bavili o tom prvním roadsteru. Tak tam když to byli prostě stovky a tisíce kusů, tak tam to takhle úplně nešlo. Ikdyž ve finále to tak dopadlo. Že jo, protože Tesla původně chtěla využít maximum součástek a z toho lotusu, na kterém to bylo postavený a nakonec vlastně masky řekl, že tam z toho lotusu zbylo asi 20% že v podstatě skončili Dost podobně, jako jsou na tom dneska, takže dělá si svoje interiéry. Dělá si třeba i volanty a takovéhle věci a co jako důležité. Já si třeba i svoje sedadla, co právě v posledním rozhovoru velmi chválil jsem kdy moudro, kdo jste to neviděl, jak Určitě doporučuji se na to podívat. Buď to namluvil live originále a nebo se můžete podívat na překlad ode mě. Někde jsem to překládal
Minuta: 5
minulý týden. Je to dostupné na www tesláček tv a tady v tom modrého to sám jako ohodnotil, takže jenom v sedačkách je prostě úklid i zlato. že samozřejmě sedaček potřebujete do auta že jo minimálně 4 nejeli 5 navíc tam potom jako rázem když na jedné sedačce ušetříte třeba Stodola Root tak je to prostě úspora 400 dolarů na jednom autě a to jsou proste obrovské peníze protože jenom pro vaši představu co se bavíme o nějakém jako průměrným rozpočtu na reklamní kampaň na auto a k tomu se dostaneme někdy jindy až se budeme bavit víc vo právě nákladových položkách a tak dál který tady Tesla opět o palec nahoru za to tím způsobem do toho jde protože tohle je právě přesně ten důvod proč je schopná ty věci dělat levněji protože schopná a s tím mít tu marži i když jde do těch do těch levnějších segmentu a to je přesně taky důvod proč to ten Wall steed nechápe
Minuta: 6
protože oni vidí Tesla zlevňuje takže půjdu prostě do háje půjdu Omar že do háje a teď ho na zlevňuje A ty máš že do háje furt nejdou A oni tomu Jak je to možné, takže to je právě díky tomu, že ta Tesle si dělá vlastní vývoj a vlastní výrobu, že si musí samozřejmě šla dát ten správný směr Mostě elektro auta jsou nepoužitelný jsou špatný a nemá to budoucno stolovací motory. Efektivita toho spalování toho paliva je někde kolem 20. Procent je tady hodně velká lobby na to, že jsme do vodíku. Dává to smysl, protože vodík je obrovská energie, že jo. Je to nejčastější plyn vůbec ve vesmíru nesla je ta, která přišla právě jako první na se s tím skateboard design baterky dneska pro automobilky asi nevyrábí Samsung LG a nebo k Tesla jsi udělala Mystery shopping. To znamená, že si
Minuta: 7
zkusili přijít do dealerství jiných automobilek u t-mobilu. Ten vývoj jde tak strašně dopředu.

Předchozí video

Proč Češi tykají Vietnamcům ve večerkách? (bonus z Patreonu)

Další video

METLA: Agraelovi někdy uklízím. Na vrcholu je člověk sám, streamer pro diváky obětuje i své zdraví