Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

Proč je Tesla narušitel trhu? #2 Správný plán

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Kapitola z živého přenosu, kde si ukazoval TOP10 důvodů, proč je Tesla označována jako Unicorn (jednorožec) automobilového průmyslu. Tento bod se věnuje zvolení správného plánu, aby Tesla mohla uspět. Jak moc důležité to je a proč ostatní automobilky mají problém naskočit. Celý záznam naleznete na webu v sekci prémium.

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem, zdraví vás s vláček sponzorem tohoto streamu byl úsporný balik.cz, který vám umožní poslat balík po České republice pouze za 128 Kč, bez toho, aniž byste museli chodit na poštu je taky sněhové řetězy EU. Kde máte pětiprocentní slevu pod kódem tesláček pět. Ale taky producenti a patroni webu tesláček TV kde najdete i celý záznam tohoto streamu ve chvíli, kdy chcete být ten Unicorn ten prostě narušitel toho trhu, tak musíte mít správný plán. To znamená že musíte velmi dobře. Já udělat business plán, tak aby jste opravdu ten trh narušili a abyste po cestě ne zkrachovali samozřejmě. Takže tady se na to podíváme z pohledu pro Daewoo
Minuta: 1
vs marže pyramida symbolizuje a v podstatě produkty, které firmy mají rozdělený ty pro Podle množství toho kolik ho prodají a zároveň vás několik z toho mají marže. Takže tohle Mimochodem není jenom v automobilovém průmyslu. Tohle je v podstatě o jakémkoli byznysu a třeba typicky počítačový svět je úplně stejný, ale najdeme jako spousty dalších analogií je to o tom, že opravdu teda špička tohle dovce. Tomu se jako marketingové říká skimming nebo ten tety prémiové produkty prostě opravdu nejdražší produkty, tak samozřejmě velmi logicky díky tomu, že jsou také drahý, tak se prodávají méně Co znamená, že proto je to ta špička toho trojúhelníku, kde tam jako těch pusu se prodává méně, ale
Minuta: 2
ta firma tam má největší marže z těhle těch produktů, takže samozřejmě Vy za velmi malou energii, kterou vložíte do toho obchodu, tak Poměrně velkou návratnost investice, ale Nemáte tam to množství. Co znamená? Chybí tam tak za ní Economy of Scale. Co znamená čím víc něčeho prodáte zase na druhou stranu tím levnější máte vstupy dostáváte slevy od subdodavatelů a tak dál, tím víc toho prodáváte, tím víc nakupuje do těch dílů, tak samozřejmě. Cena pro vás těch dílů jde dolů, tak to v tomhle tom jako v té špičce není. Je to co to je. Tohle, to je výhoda. No pak máte nějaký střední level, který většinou se prodává jako velmi slušně a za rozumnou marží. No je samozřejmě už než tom jako vysokým segmentu. No a pak Máte nějakou entry-level, kde vy se snažíte. V podstatě si kupujete ten trh, to je jako penetrace toho trhu angličtině
Minuta: 3
se to označuje jako platba. To znamená jako koupel v krvi. Kde je opravdu drtivá většina firem, když má tuhle tu Market preparation strategii, tak Jde do toho segmentu. Jasně pod výrobními náklady nebo respektive. A s tím se ztrátou prostě ty produkty, které prodávají, tak jsou vlastně ve ztrátě. No a Tesla právě zvolila velmi dobrou strategii a taky. Teda upřímně docela logickou a a to je, že jde asi seshora. To znamená, že začala roadsterem, což velmi dráhy sporťák 200000 dolarů a myslím, že tenkrát byla startovací cena a samozřejmě velmi logicky tím pádem jako se ho neprodal o tolik, ale to byl i cíl, protože Samozřejmě neměli ještě do shozené o výrobu, tak aby zvládaly velké množství prodávat potom, až si tohle to vyladili a až získali finance tím, že prodali ty roadstery, tak
Minuta: 4
cíl byl přejít na střední produkt, který bude cenově níž, ale samozřejmě produkčně už jako schopen větší. Vyrábět toho víc. A to je Model S. Takže v Rose ten přišel 2008 Model. S přišel 2012, takže za čtyři roky asi to Tesla byla schopná vygenerovat dostatek a dostatek volných peněz na to, aby byla schopná si ho rozjet výrobu toho víc masového vozidla a ten finální cíl byl uvést nějaký produkt, který jako vysokoobjemový za ještě nižší peníze a to byl model 3 roce 2017, ale reálně podstatě se začal prodávat, že jo. V roce 2018 jde tady teda jako na české poměry samozřejmě. A cena není úplně Entry. Nicméně na ty americké poměry vzhledem k tomu, když si vezmeme celkové náklady na vlastnictví, tak opravdu už je to velmi
Minuta: 5
dostupný vozítko a právě tady Tesla zaměřovala na to, aby byla schopná ho vyrábět v masovém množství 5008 týdně. Moje současné jako maximum těch výrobních linek, který Tesla má takže v Šanghaji už toho dosahují a v Freemont thuasne taky. No a samozřejmě je tady ještě jeden poslední takový jako třešnička na dortu, která v původním plánu asi ani nebyla, protože Tesla jako ani nepředpokládala, že bude někdy jakoby nabízela. Až takhle levné auto, ale to je vozidlo, který vlastně představila jako nepředstavil, abys jenom řekla, že bude na baterii dej že jo. Mělo by to i vozidlo, který by se měl pohybovat kolem 25 tisíc dolarů, než to Tesla model 3 měla startovat měla startovat na 35 tisíc v dolarech, ale vlastně jako nejlevnější v podstatě reálně za 40000 dolarů. Takže tím pádem se dá říct, že opravdu Tesla splnila
Minuta: 6
účel jako ten plán byl dobrý, protože dosáhla svých cílů a přitom dneska chovala. Což není úplně jedno. Je to vlastně první americká automobilka v novodobých dějinách, která dosáhla masové výroby po 100 letech poslední byl Chrysler, který to dokázal, ale co ještě zajímavější, tak Tesla tohle to celý celý tenhle ten růst zatím dosahuje v podstatě z velmi vysokou nebo minimálně slušnou marží na automobilový průmysl, jo? Pohybuje se někde kolem pěti procent 9 až 9% což jako 9% je jak obrany už opravdu marže prostě nějakých top značek jako je Porsche Ferrari Lamborghini jakého takže opravdu to marže, ale přitom je schopná růst
Minuta: 7
jo, co vše jako neuvěřitelný zázrak, který zatím se nikomu nepodařilo, protože vždycky něco spojený s tím, že když jdete s cenou dolů, tak well. Logicky vám klesá právě kvůli tomu trojúhelníku na té pravé straně, takže jak je to možné. Co ta Tesla dělá jinak, že tohodle dosáhla. Tak na to se budeme pokoušet odpovědět. Právě tady v téhle té v té letní prezentaci. No a jak jsou na tom ostatní značky, tak ostatní značky ty. Právě si myslím, že jednu z chyb, kterou dělají, tak je to že jdou jsem to znamená, že oni s těmi svými a ne k tomu byla dolů do té střední třídy, kde mají obrovský problém toho, že mají tam ztrátu, protože rozjet tu výrobu těch elektromobilu. Není opravdu jednoduchý a tohle je to co si zažívala. Tesla právě
Minuta: 8
v období toho roadsteru. Jenomže tam Ona šla do toho top segmentu, kde se to prodávalo za velké peníze a kde vlastně byly ty velké marže. Tak samozřejmě Tesla i v tom nejvyšším segmentu. Tesla byla ztrátová strašně dlouho, že jo. Takže tady jde o to, že ty výrobci cíl a na tu pro střední třídu tím pádem logicky. Jasně jsou na tom hůř, než byla ta Tesla přitom startu a tím pádem má jako tu ztrátu poměrně velkou vlastně vůči těm vozidlu důvod, proč tohle to dělej. A to že oni si v podstatě nemůžou dovolit jít ze shora, protože oni by si kanibalizovat i svůj vlastní trh. Oni dneska právě z těch nejvyšších premiových segmentů, kromě ten vývoj těchto mobilu a ve chvíli kdy by oni šli do toho vysokého segmentu. Tak by si kanibalizovat i ten svůj trh krásný příklad.
Minuta: 9
Je to Porsche, kde ten elektromobil se dá udělat tak aby sejmul masně Ty parametry toho. Do auta a Porsche udělalo vlastně taikun tak že on neporazil ty jejich top modely právě proto, že by to byla kanibalizace toho jejich nejvyššího trhu, jo, protože logicky, oni prostě z toho kromě i ten zbytek té firmy. Jo ono to jako dává smysl nebo jako oni v podstatě nemají úplně na výběr, ale samozřejmě je to zároveň ten problém, se, kterým se potýkají, protože ty elektromobily tím pádem jsou ztrátový a tím pádem, když to potom někde obhajují. Tak říkej Najde se podívejte, ono je to ztrátový to nedává smysl. Takže kdyby tady opravdu takhle nebyla, tak tohle je přesně ten důvod, proč vlastně ty elektromobily nikdy nevzniknou, protože to je opravdu hrozně těžké, když ta firma je rozjetá, čeho má svoje akcionáře ty. Chtějí prostě disky a oni najednou by měli přijít a říct. Hele my
Minuta: 10
se teď tady budeme ořezávat od sebou větev. Protože samozřejmě tím jakmile. My půjdeme do segmentu, který je proti tomu, co nám vydělává peníze. Tak to může jako špatně dopadnout a já bych tady jenom připomenul, že teda prémiový obsah Koleno je dostupný ten maska Monroe na taneček TV Premium mám v plánu pokračovat z s Andym, kde teda opravdu se zbláznil a tamto vydává úplně šíleně moc. Takže postupně se nám byl jen ten Faktor trošku a upozorňuje a Nicméně Dal jsem si jako nějaký vnitřní s tím, že bych chtěl aspoň jednou měsíčně ten limit in fakturu udělat, takže určitě teď v únoru bych rád o to pokračování limiting fakturu udělal k tomu Markovi, že si musí samozřejmě Tesla dát ten správný směr elektroauta jsou nepoužitelné jsou špatný a nemá to budoucnost stolovací motor, jeho efektivita toho spalování toho paliva je někde kolem 20. Procent je tady hodně velká lobby na to, že
Minuta: 11
Pojďme do vodíku. Dává to smysl, protože vodík je obrovská energie, že jo. Je to nejčastější plyn vůbec vesmíru jako upřímně. Většinu by mě strašně zajímalo, na kolik je to v podstatě minutu nesla je ta, která přišla právě jako jedna z tě s tím skateboard designem. Tesla jsi udělala Mystery shopping. To znamená, že si zkusili chci jít do dealerství jiných automobilek elektromobilů, ten vývoj jde tak strašně dopředu.

Předchozí video

Michal "Ruda z Ostravy" Kavalčík: Stodolní byla východní Las Vegas, Moraváci si na nic nehrajou

Další video

Jsou kryptoměny bublina? Rozhovor s Kicomem z @Bitcoinovej Kanál