Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

NOVÉ BATERIE 4680

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Začátek prémiového videa, které vám přinášejí moji patroni. Jedná se o překlad videa z @The Limiting Factor s mým komentářem a slidy.
Vysvětlujeme si výhody nových článků Tesly.

Obsah:

00:00 Úvod
01:05 Větší články stojí méně
01:39 Tradiční vs. DBE Linka
03:16 46mm = +7% Dojezd
05:24 Větší neznamená kapacitnější
06:26 4680 rychlost nabíjení
07:47 Teplotní výzvy nabíjení

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem zdraví vás a Sváček dělám v elektromobilitě. Ale i jiných technologií měla inteligence, ale třeba i baterie z této série je tohle to video, kde dělám překlad z kanálu The limiting Factor, což je Jordan dc-dc s jeho svolením, dělám překlady jeho videí, ale i tam dělám nějaký svůj komentář k tomu. Takže pojďme na to. Konkrétně v Minule jsme si už představili d-dry baterie Electrolux, co znamená to líbí a dneska se budeme zabývat právě tím
Minuta: 1
psal designem. To znamená vlastní tu baterii, pokud se podíváte tady, tak baterie se nám spustila a zvětšila přiběhl tam právě ten již zmiňovaný Tables design, ale to asi Co je nejdůležitější, o čem se tady budeme povídat je. Jak je možné, že Tesla udělala plus 16% dojezdu a -14% nákladů, budeme se snažit přijít na to, jakým způsobem se dospěla k těmhle těm číslům. Tak pokud se podíváte na tenhle ten Slide z baterii, tak jednoznačně z toho vidíte, že Čím větší průměr těch válcových baterií, tím větší snížení nákladů, ale i zvětšuje se do Rest Nicméně vidíte, že tam nahoře je se začínají s tím, jak se postupně zvětšuje t a zvětšuje The tak se začíná zploštit a
Minuta: 2
křivka a začíná se vlastně přestávat vyplácet investovat do těch větších průměru jedna z věcí, která taky tam byla několikrát změna na baterii, tak je že se potřebuji už začít vyrábět ty baterie větší rychlostí a že právě ta linka toho tak drahý baterie Electrolux to znát líbí ten Maxwell líbí, že zvedá to výrobní linku pětkrát až sedmkrát jako vůbec teoreticky může zvednout a tady jenom porovnání a oproti Eco tradiční bateriové lince, když se podíváme na navýšení objemu, který je v podstatě 5x to proti 21. 10 K bateriím, tak je tam i 5x navýšení toho ty rychlosti jako co z toho Maxwell u takže
Minuta: 3
je tohle to náhoda nebo to naopak spolu souvisí, i tohle si budeme právě tady vysvětlovat další věc je, že pokud se podíváme, tak je tady nějaký Bod zlomu. Kde právě začínají se už jako lámat ty ta návratnost v těch nákladech, ale i ten dojezd k tomu se ještě dostaneme někde kolem 7x jako zvětšení vlastně toho objemu oproti t21 sedmdesátce je otázka, jestli je to teda jenom prostor do budoucna ještě nebo naopak, jestli to jestli to naschvál to trošku zmenšily. Tohle jsou samozřejmě spekulace to co je důležité. Tak pokud se podíváme, zase tady do toho spodní. Já si to u grafu. To je ten dojezd, tak oproti 21. 70s se bavíme o zhruba nějakým sedm procent navýšení dojezdu jenom
Minuta: 4
díky tomu, že uděláte tu baterii tlustší uděláte větší průměr tý baterie. Jak je to možné, když se podíváte. Tady Naty Naty průřezy těch dvou baterií, tak napravo vidíte, že tam je 21. 70. Nalevo je právě ta nová 46 80 a jednoznačně vidíte, že samozřejmě je ta baterie větší a ten prostor. Kam se ukládá energie, tak je jednoznačně na té levé straně větší. A to je právě ten důvod proč Máte větší dojezd to s tou tlustší baterkou. Všimněme si že ten obalový materiál těch baterií Eva. Pro obě dvě stejné a to bude stěžejní věc, ke které se dostaneme za chvíli, takže když se podívám a že
Minuta: 5
najednou vy máte zvětšující se objem, který má v sobě čím dál víc aktivního materiálu, ale zároveň se vám jako zvětšuje ten obal. Jenomže ten obal se vám zvětšuje vlastně na druhou, protože to je plochá, kdežto ten vnitřek se vám zvětšuje na třetí, protože je to objem, tak velmi logicky se vám stane tenhle ten graf. To znamená, že s narůstajícím objemem s narůstajícím jako průměrem těch těch válců, tak vám jako rapidně se zvedá objem toho aktivního materiálu. Ale poměrně málo se vám zvedá jako objem tohoto povrchu, takže to je právě jeden z těch důvodů, proč vlastně ty baterie, které jsou větší. Tak mají větší dojezd. No a jenomže větší neznamená kapacitnější jo, protože tady si můžeme všimnout, že
Minuta: 6
ve chvíli, že tam je nějaký Bod zlomu. Kdy to začne padat, jo, kdy evidentně i když vy začnete dělat větší ty baterie, tak najednou oni začnou ztrácet naopak. Jako začnou být méně efektivní, proč to je jeden z těch důvodů bude patrně to, že ten obal do určité míry může být stejně tlustý jako ten obal asi ty menší baterie. Ale pokud ta baterie roste, tak tak pak už ten obal třeba potřebujeme tlustší, aby vůbec držel tu integritu té baterie. Další věc je, že samozřejmě ta baterie tím, jak je tlustší, tak potřebuje čím dál víc odvádět větší procento tepla a tím pádem je potřeba to lépe chladit a velmi pravděpodobně to bude ten důvod, proč vlastně jsou tam. Potom ten Bod zlomu a nevyplatí se jí dělat větší tu baterii. Tady tohle to byl druhý nejméně pochopený sliz baterii dej kde Tesla
Minuta: 7
ukazovala dobu nabíjení oproti právě velikosti toho poloměru té baterie, kde ta tečkovaná čára, která právě jako vede nahoru, tak ukazuje tradiční baterii s tím tradičním tebe to zná s tou s tím fouskem, co jsme si vysvětlovali už xkrát jsem kdežto do léta pevná linie. Tak to je právě ukázané Tables elektro to zná tetanová elektroda, která Tescu. Tesla vymyslela Jinými slovy na té horní ose je doba nabíjení, která se zvedá a na té spodní ose je ten poloměr. Válce a těch baterií. To znamená, že tady je zcela evidentní kde Tesla tady říká. Čím větší jakoby ta baterie byla. Tím by se nám prostě prodlužoval
Minuta: 8
ten nabíjecí čas. Nicméně My jsme díky. Taky díky nebo hlavně. Díky tady vlez designu. Dosáhli toho, že ten rozdíl a téměř neznatelné vidíte, že ta čára se tedy řekl nehne od té poté, co si jak je to možný, čím toho dosáhli. Podívejme se na ten tablet design na ten zase Slide baterii, ty další části se právě týkají toho zase těch úspory nákladů ten Tables design bude na obou dvou stranách. Tohle je teda vůbec nejvíc nepochopený. Slide právě s baterií. A to je právě strašně důležité, protože tím pádem, když si na to použijeme, že se to má zvětšit vlastně pět a půl krát ten šel design nám dává nějakých 16 procent navýšení dojezdu, jak je tohleto. Když se podíváme na tohleto číslo a samozřejmě Tesla mega je zaměřená na snížení nákladů, to znamená její Hlavní Focus je snížit náklady čili,
Minuta: 9
tohle by bylo jako shrnutí, teda toho tři videa, na příště si budeme právě říkat jako další pokračování bude podíváme se víc do hloubky toho výrobního procesu té bateriový továrny, co tam vlastně Tesla vymyslela, jak vylepšila ty procesy ve výrobě baterií. No tak jo, takže to by bylo pro dnešek všechno. Děkuji moc za pozornost. Doufám že se líbilo. Dejte like. Dejte komentáře a uvidíme se v dalším videu, ať vám to proudí.

Předchozí video

NEJSOU CHIPY! NEVYRÁBÍ SE!

Další video

Maláčová: na důchody bude vždycky, otázka je, na co ostatní nebude (Patreon bonus)