Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

KDE JSOU TI TESLA KILLEŘI?

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Sestřih z živého vysílání, kde jsme se bavili o tom, proč není jednoduché i pro stávající automobilky přijít s něčím lepším než má dnes Tesla. Obecně se tomu říká inovátorovo dilema.

Obsah:

00:00 Úvod
00:45 Bob Lutz
03:04 Inovátorovo dilema
03:39 S Křivka inovací
08:44 Výrobní náklady
12:26 Zisk automobilek
14:15 Doplněk nebo náhrada?
16:57 Profit Dealerů
22:36 Doženeme je 2023
25:50 Prodeje EV 1.2021

Automatický transcript

Minuta: 0
Sponzorem tohoto z t-mobilu úsporný balik.cz, který vám umožní poslat balík po České republice pouze za 128 Kč, bez toho, aniž byste museli chodit na poštu Dále pak Americká společnost. Slime vyrábějící samoopravovací tmely pro pneumatiky nepostradatelná pomůcka pro vozidla bez rezervy. Jako je například Tesla využijte pětiprocentní slevu pod kódem teslacek, pět. Ale taky producenti a patroni webu tesláček TV kde najdete celý záznam tohoto streamu. No a to se dostáváme na hlavní téma tohodle streamu, kde jsou všechny ty taky ležím možná na začátek jenom upřesnění. Co to znamená vlastně teslak je vzít a takový anglicky Terminus technikus, který se používá v americkém byznys a někdo jako to je zabiják, že jo. Je to někdo, kdo jakoby
Minuta: 1
sejme toho lídra vlastně na tom trhu. Je to nějaký ten vyzyvatel, kdo vlastně sejme toho. Král a na tom trůnu a ten krám na tom trůnu. Dneska je Tesla i když Nemusí to být jenom král na trůnu. Může to být i jako narušitel toho trhu, protože Upřímně řečeno ten pojem mě Tesla Killer. Tak ten používali jako hejtři Tesly. A ty kteří šrotují. Teslu hodně dlouho a vyhrožují vlastně tím, že ano to přijde prostě Tesla zkrachuje a sejmout Je nový a ty ty automobilky Nicméně Pořád se to neděje a otázka je. Blíží se teda konec automobilového průmyslu, jak ho známe. To je to o čem si budeme dneska povídat a jeden z hlavních představitelů, právě toho jakoby tradiční automobilového byznysu, který to často používal. Tohle to, tak je právě v ruce, kde je bývalý exekutiva General Motors tray dost často právě mluví o Tesla, jako že se jí to nepodaří, že jo. Stejně nemůže dosáhnout
Minuta: 2
tu rýmu v produkci, že to nevydělává tak dál. Jel jsem tady třeba jako. Jsou jeho citáty z roku 2017, kde jenom navyšování kapitálu nemůže pomoci test l k tomu, aby prospěla, protože celá ta jako rovnice ohledně elektrických vozu je špatně. Pak jsou tady právě tady dobrý video, kde se změnil tyhlety, jako je Bob Lutz a pak tenhle ten největší sorceleur to jestli kde říkají Big Boys are Gaming jako ideologie taková, že já se teď už přichází na trh ty elektromobily konkurenčních značek zavedených značek, takže Tesla nebude mít šanci. Nicméně Pořád se to neděje, tady poslední video plus říká. Tesla je prostě zatracená a tady je tady jsou důvody proč a opět tam vlastně říkat to samé prostě dokola, že velký přicházejí, že ty velké si to můžou sponzorovat go to the ten vývoj ze spalovacích motorů už Tesla nemá, takže nemá z čeho sponzorovat
Minuta: 3
ten vývoj a tak dál a tak dál a tak to by bylo na úvod a teď pojďme na to, proč vlastně pořádně. Tu Teslu nesejme, kde jsou teda ty ty Big Boys. Jo tak jo. Ono v podstatě se to všechno bude točit kolem té knížky je nová Thorovo dilema. Jak může vlastně David porazit u Goliáše jo? To je právě knížka, která se zabývá tím jak nové technologie můžou právě způsobit to, že i velké firmy spadnou a v podstatě jako i třeba se smažou z trhu. Právě díky tomu, že přijdou nové, tak zvaný this rektorský technologie narušující technologie, aby jsme si tohle to vysvětlili, tak se budeme muset vrátit k již zmiňované křivce a vysvětlované v live streamu a videu základní principy. Takže kdo jste neviděli určitě, doporučím se na to podívat. Jedná se o to, že ta s křivka ta x-ová osa, tak tam je čas a ta ypsilonová ASA je
Minuta: 4
růst nebo inovace ono Upřímně řečeno. Ta je z křivka je dneska v podstatě. Omega úplně všeho Mimochodem akciového trhu a ten důvod proč tě já chci jet takhle lítají, protože všichni chtějí být jako chtějí minout, ten se tomu říká v angličtině hokejistek, jo. To znamená že ono to jde dlouho rovně a pak je právě ten hokej styk, pak je ta hokejka nahoru a vykopne se to nahoru, jde to strmě nahoru a tam chcete být tam chcete koupit tu akci ve chvíli, kdy se to do té hokejky, že jo a pak ve chvíli, kdy se to nahoře zalomí, tak to chcete prodat, že jo, protože pak už to je třeba dlouho rovně, jenomže bohužel právě díky tomu, jak fungují ty akcie, tak místo toho aby to šlo takhle, tak to tak to jde takhle, protože právě díky tomu, jak to všichni až toho prodávat, tak to jde dolů, takže to jenom jsme trošku odbočili, že abyste si uvědomili, že opravdu ta s křivka je dneska alfa-omega úplně všeho zasahuje i do těch ho akciového trhu a teďkon k těm autům, co má s křivka inovací společného právě
Minuta: 5
s těma spalovací masticky je má motorama. No je to to, že dneska se nacházíme v Kdy spalovací motory jsou tady přes 100 let. To znamená ty se právě nachází na tom konci té s křivky. To znamená, že když si to převedeme do byznysové mluvím, tak tím, že ten nárůst tam už je takhle jako marginální úplně minimální, tak vy v podstatě musíte pro malý nárůst nějakého posunu věnovat obrovské peníze a čas, což samozřejmě nikdo nechce Dneska hlavně je to Je to prostě nákladný. A je to problém. No a teď přesně ty this raptoři jo? Ty ty Narušitelé toho trhu ty právě přijdou a to je další zajímavá knížka, kdo bych doporučil strategie modrého oceánu, kde to je Branný právě z marketingového pohledu. Kde v podstatě přesně ty firmy, které uměj
Minuta: 6
jako využít toho, že jsou ty Narušitelé, tak oni si najdou. Dáme to zmiňovaných v tom, že klasické konkurenční prostředí je ten Rudý oceán plný prostě krve, že jo, kde ty firmy bojuji o ty máš vždycky a bojují mezi sebou a Ideál vlastně pro tu firmu je. Vytvořit si svůj vlastní modrý oceán. Kde je sama dokonalý. Příklad toho je prostě Apple, že jo, kterému se podařilo přijít jako prvním se smartphonem s jedním dotykovým displejem úplně vybočil z toho, jak se ty firmy mlátili o to, kdo má Jak velký telefon jak malinkatý jak Jaký tlačítka jestli to má barevné černobílé bla bla tak najednou. Prostě přišel Apple a ten telefon vypadal úplně jinak, ale to co je důležité v té strategie modrého oceánu je to že Vy nemůžete udělat dokonalej produkt jako ve všech směrech to prostě nejde jeden kolega odjel na to dobré pořekadlo, že
Minuta: 7
prostě nemůžeš napsat znova Bibli to už jako jednou byla napsaná a jak Zapsat jí znova nejde, takže musíte něco obětovat a právě třeba u toho iPhonu, jestli si vzpomenete, tak tam spousta věcí chybělo, že jo. On neměl třeba MS v té době bylo naprosto běžný komunikovat MMSka se mělo tam být. Takže on prostě jakoby ta strategií byla no, tak nemáme memesky, tak si to pošlete mailem. Takže byl tam jako workaround, ale samozřejmě pro někoho, kdo byl jako zatvrzelý, nebyla tam klávesnice, že jo byla klávesnice na displeji. Takže byly tam věci, které byly horší, než ten stávající telefon výdrž baterie výdrž prostě ty telefony v té době vydržely prostě přes týden, že jo. No a tady se přesně dostáváme na elektromobily jo, protože tady opět máme podobnost, že ta Tesla se vytvořila ten svůj modrý oceán v té elektromobilitě, kde žádné
Minuta: 8
té firmě z těch velkých automobilek se do toho nechtělo z důvodu, který si budeme teď Vysvětlovat. Nicméně oni do toho šli a věděli, že tam jsou tyhle ty nevýhody, ale že jsou tam taky výhody, které ty lidi o ceně jako je super, že jízdní vlastnosti super jízdy velmi levné náklady na servis a podobné věci, ale nicméně všechny ty věci, která Tesla, který Tesla vlastně udělala právě v tom jako this Raptor s kým prostoru to v čem je ten narušitel toho trhu. Tak to jsme si říkali v tom live, kde jsme se bavili o tom Tesla narušitel top ten No a teď aby jsme si shrnuli nebo nevím samozřejmě na jaké úrovni jako je ta audience, že jo, jako co všechno víte, třeba z oblasti byznysu a tak dál, tak potřebuji, aby jsme se srovnali všichni na stejné linii, abychom si rozuměli, takže já to vezmu opravdu
Minuta: 9
od základu a teď si řekneme jako výrobní náklady vanou vám to zná úplně základy v Nákladů, protože taky v těch diskuzích třeba v komentářích. Vidím, že ne úplně každému je to jasný, tak si to radši zopakujeme. To znám výrobní náklady, když vyrábím jakékoliv zboží na TX v ose mám počet vyrobených kusů na ose. Mám náklady s tím spojené a teď základní rozdělení výrobních nákladů je na dvě části ta první část se jmenuje fixní náklady fixní náklady jsou náklady, které jsou bez ohledu na to kolik máte vyrobených kusů proto Jak vidíte. Je to prostě fixie, jsou to věci jako vývoj. To znamená vy samozřejmě. Musíte dělat vývoj nové technologie, jako je právě elektromobilita. Kde právě toho vývoje nejvíc samozřejmě speciálně
Minuta: 10
teď na začátku, pak tady máme samozřejmě postavení pro to co chcete vy. Tak musíte postavit továrnu musíte proto nakoupit strojem a tak dál a následně musíte pro to udělat marketing, takže tohleto jsou základní fixní náklady spojené s jakýmkoli produktem speciálně. Pokud se budeme bavit v automobilovém průmyslu, tak zase jenom abyste si udělali představu, tak jeden projekt. Co znamená jedno auto jeden jakoby typ auta, tak běžné náklady automobilky fixní náklady s tím Toho projektu jsou 1,5 miliardy amerických dolarů, to znamená zase když se kdysi To hodíme do kalkulačky. Tak vidíme fixní náklady, teda jsou jeden a půl miliardy dolarů průměrná prodejní cena elektrického vozu v současné době v Americe je 55 1600 dolarů. To znamená,
Minuta: 11
že ta automobilka musí prodat minimálně 27. Kusů těch automobilů, aby se jakoby fixní náklady dostali na nulu. Jenomže ono to vlastně není úplně pravda, protože když chcete ten automobil vyrobit, tak on se neskládá, jenom z těch fixních nákladů se skládají z druhé složky a to jsou variabilní náklady a to jsou samozřejmé klady, který se pojede ke každému kusu jako je motor baterie zrcátka karoserie prostě všechno, z čeho se to auto skládá. A co potřebujete jako násobit počtem kusů. Tak to jsou ty variabilní náklady. Takže doufejme, že teď už je to trošku jasný a začínáte chápat, proč ty automobilky pořád říkají, že ty elektromobily se nevyplatí, jo. Jako přesně tady říká ten boplats. Je to protože oni jich prodávají málo, protože
Minuta: 12
dokud jich prodávají málo, tak ty Náklady jsou s tím mega obr. Protože oni musejí ty fixní náklady vynaložit i Kdyby prodali jeden jediný kus, tak ty fixní náklady musí vynaložit. Jo to je přesně co ten s tím myslel, že Doufám, že teď už je tohle to jasný. Takže když se podíváme na profits těch automobilek, abysme si trošku udělali představu, co to znamená jako být profitabilní automobilka, kolik to asi tak já, tak dál tady mám zase věty věty vlastně Slide. Kde je vidět, jaké automobilky mají jakou procentuální ziskovost. A víte, že ta ziskovost. Upřímně řečeno není úplně hvězdná jo? Tady je nějaký standard se pohybovat něco kolem pěti pět šest procent takový ty lepší už mají kolem 9
Minuta: 13
značky, který který jsou jako opravdu prémiový jako je třeba Ferrari, tak mají třeba 20. Procentní zisk No a to znamená, že to jsi říkal Bob Lutz ta Tesla. Opravdu by měla zkrachovat, protože ona vlastně nemá odkud brát, že jo. Ten zdroj příjmů pro ty její pro ten vývoj těch produktů, jenomže Tesla se pohybuje v těhle těch fázích už dosáhla. Myslím, že to bylo předminulý kvartál měla 9% ziskovost teď spadla díky tomu, že otevřeli, že jo, ty další fabriky a hodně investují kovid a podobně, tak spadla na nějaký 5,4. Myslím, že že měla ticon ten poslední kvartál, jak je tedy možné, že Tesla dokáže investovat do největšího vývoje elektromobilů na planetě, protože si troufnu říct, že žádná jiná automobilka nedělá, tak obrovský posun ve vývoji elektromobility jako Tesla.
Minuta: 14
A přesto basescu. A jak to že ty ostatní automobilky? Nemůžou udělat a musejí jako to čerpat vlastně z těch spalovacích motorů a je tady řečeno, že ta Tesla by měla dávno zkrachovat. No a bohužel ten Problém je ten, že je to doplněk nebo náhrada, když se podíváme na ty elektromobily a spalovací motory. Jde o to, že ten problém těch současných automobilech je ten, že když přijdu jako zákazník koupit si automobil nebo elektromobil do nějakého dealera nebo k té automobilce, tak vlastně já si musím vybrat, jestli chci elektromobil nebo spalovací motor. Já si prostě nemůžu koupit v obojí. Já si musím vybrat jednu věc nebo druhou není možné si koupit obojí a to je den právě jeden z největších problémů, které ty automobilky mají, protože logicky automaticky
Minuta: 15
jakmile oni začnou prodávat elektromobily, tak se jim přes No prodávat ty spalovací motory, které jsou ty jejich Cash Cow. Takže z čeho Oni budou brát ty peníze, protože ten v Vojtěch elektromobilů potřebuje obrovské investice do vývoje, aby oni tou krmili, tak to chtějí sponzorovat všech spalovacích motorů, ale jestliže tento těch peněz těch plovacích motoru přestane, tak vlastně od čeho to budou financovat. A další věc je, že nemůžeme přece brát, že oni budou sponzorovat jenom v Vojtěch elektromobilů, to by museli udělat to, že by řekli od nějakého roku. Už nebudeme dělat spalovací motory, což Mimochodem některý ty automobilky a čím dál více jich připojuje začínají říkat a v podstatě když se na to podíváte. Tak většinou
Minuta: 16
je to za pět nebo za 10 let, když říkají Už nebudeme dělat žádné. Auta se spalovacím motorem, ono to taky souvisí trochu s tím, co jsme se tady Mimochodem říkali s mým hostem s velmi dobrého rozhovoru s Honzou a s Radkou, kde on sám právě potvrzovala Sandy munro, to taky potvrzuje, že vlastně ten životní cyklus nebo ten vývoj toho nového auta je někde kolem pěti let. To znamená, že to přesně odpovídá tomu, že automobilka R koncert. A kam je prostě pohřbíme veškerý vývoj těch spalovacích motorů, už nebude tam žádný vývoj a všechny rozdělané projekty se zruší a převedeme ty peníze teda do té elektromobility, jo. Takže jenom zase aby nám došly tyhle ty kroky, co se děje a proč no. Jenomže nejhorší na tom je, že ty tradiční automobilky v Drtivé většině a spolupracují přes dealery, tam je prostě problém ten že ten profit dealerů není úplně
Minuta: 17
velký a Ty automobilky se v podstatě k nim chovají poměrně mi Protože oni vlastně nařídí tomu dealerovi. Hele tady máme teď nové logo. Máme tady Denko nový guideline a ty prostě jestli chceš s námi být dál déle městě jestli chceš udržet si smlouvu dealerství, tak tady takhle vypadá jako náš nový showroom, který Ty si musíš udělat. Jo a tady mám reálný příklad z České republiky, kde vlastně se postavil úplně fungl nový. Úplně úžasný nový salon, že v Auto. Průhonice si udělalo přesně podle Guy Dance Volva, ale to není jako jenom Volvo. To je prostě co já to svoji ostatní automobilky a zase že ho seznam frankem, takže prostě to samé bylo třeba, že ho bavoráci prostě nutně úplně stejně podobně, jo. A nejhorší je si uvědomit, že ty nový sídla to
Minuta: 18
prostě stojí jako stovky milionů, jo. Bavíme se opravdu Ve stycích v řádu 100 milionů, který ten dealer vlastně musí udělat udělá si prostě na nějakých třeba sedm let. 10 let si udělá jako s bankou nějaké úvěry, aby tou financoval za úplně neuvěřitelné peníze a úroky, že jo. No si to malé on ten ten dealer tady to jsou zase reálné data ze statistiky moc velká. Jo tady to je teda profit vůči salesu. Co znamená je teda velmi nízký právě proto, že samozřejmě na to, aby ty procenta byli trošku zajímavější, protože je to vůči prodeji. Je to celkově zisku či prodeji, takže samozřejmě, abyste viděli nějaké rozumnější Mára, že tak je potřeba dělat servis, že jo, s tím prodejem jsi ta automobilka moc moc jako neuživí teda automobilka ten
Minuta: 19
ten prodejce. Nehledě na to, že jak vidíte. Tak čím dál? Více automobilek už to oznámil vlastně Volkswagen, že u některých svých modelů bude prodávat online právě jako tou začala dělat Tesla, která je tím pionýrem, tak už i Volvo se přidává, že všechny jeho auta se budou prodávat vlastně online, co takový dealer potom, který vlastně si na smlouval takovýhle šílený úvěry bude dělat že jo. Co jsi to je prostě šílené, když najednou mu přijde jako se ztratí vlastně to nevadí. No asi by měl spoléhat na servis. No a tady Jsme u dalšího kámen úrazu, který je spojený právě s tou elektromobilitou, protože v tom elektromobilů je prostě zhruba o 90% pohyblivých součástek. Míň je to jak jak to říká Sandy munro, tak teď zrovna dneska vyšel nový článek na klín technice, která se to bude přesně věnuje, že vlastně ten největší ta největší bariéra revoluce
Minuta: 20
v Americe ohledně elektrických aut. Dveře, protože déle si tam mají normálně kartely nebo respektive. Mají tam v podstatě něco jako odbory a blokují třeba to, aby tam mohla otevřít Tesla a budou blokovat. Samozřejmě tím přímý prodej a tak dál, protože se snaží jako udržet v tom byznysu zuby nehty samozřejmě logicky. Ale v podstatě oni to tady v tom článku hezky přirovnávají k tomu jako kdyby někdo stál před mořem, na který se blíží na něj jako přívalová vlna a on by prostě se snažil jako nějak ukřičet to moře, aby tě ustoupilo, když ta vlna prostě nekompromisně se se jako blíží jo, takže velmi hezky v tom článku popisuje jako. Příklad toho, že se bavil s nějakým že byl na obědě s nějakým svým kamarádem, který má jako která je poměrně úspěšný podnikatel a může se tím pádem koupit jakékoli auto chce a že se bavili o tom, že jeho manželka
Minuta: 21
možná zvažuje nějaké auto a že možná jakože elektromobil a že zrovna u té restaurace. Byl Destination Charger? No a že ho zeptal, jo. Takže tady já si budu moct nabíjet a on říkal. No budeš ale pouze pokud to bude Tesla a tam mi došlo Zajímavá věc, že to je pravda, že totiž v Americe má Tesla úplně jinou koncovku, než kdekoli na světě, takže tím pádem i Destination čas, že mají jinou koncovku, takže Tesla vlastně v Americe má jako mega hustou zatím teda výhodu oproti konkurenci, že vlastně ne jenom superchargery, ale i Destination Charger nabíjejí jenom Tesly a nic jiného, protože oni ten konektor prostě vypadá úplně jinak, než která je v u nás. No a než ten člověk jako úplně byl v šoku, že ty auta nemají unifikovaný konektory, že prostě baterky třeba s nedobije 10% a tak dál a on vlastně říkal, já jsem tam strávil jako víc, než hodinu jsme strávili povídáním o elektromobilech jde. Já jsem mu vysvětloval, jak to vlastně celé funguje a dělal
Minuta: 22
jsem mu to the Mystic jde mystifikaci, kterou by právě měli dělat ty dealeři. Od toho by měly být a vysvětlovat těm lidem, jak to funguje, ale evidentně to nikdo nedělá. Takže tohle to je další právě jeden z důvodů, proč prostě ten ten příchod není. A i když bude tak bude velmi složitý pro ty automobilky. Právě proto, že jeden vlastně z jejich největších prodejních řetězců jsou dealeři, který budou dělat všechno pro to, aby se ty elektromobily neprodávali. No a pak tady máme takovéhle jako výkřiky, kde se ozvi laická veřejnost, která si čte jenom ty ty články život nebo respektive ty ty nadpisy a moc to nestuduje nerozumí tomu, tak jasně. Už se to blíží 2023 Volkswagen říká, že doženete slu za tři roky. Možná i dřív. Jenomže když si ten článek přečtete, tak zjistíte, že celý tenhle ten nadpis vychází
Minuta: 23
z toho, že ten zdroj z Volkswagenu říká, že jestliže Tesla staví. Tři fabriky a každá z těch Fabric dělá něco nebo bude dělat něco mezi 300 až 500 auta, tak se bavíme o nějakém 900 až milion a půl. Tohle my chceme dosáhnout v roce 2023, možná dřív. No jo, ale to vaši přátelé. Zase bych to přirovnal k tomu, jako když hrajete letecký simulátor a chcete sestřelit letadlo a vystřílíte prostě za pohybu na to letadlo. Místo toho aby jste přijeli před něj, že jo prostě jako ve chvíli, kdy střílíte na to letadlo. Tak to letadlo nikdy v životě netrefíte Pouze, pokud by letělo přesně před vámi a v tu chvíli to není úplně jednoduchý prostě musíte mířit před to letadlo, protože ta Kulka nějakou dobu trvá, než do toho cíle doletí a to
Minuta: 24
co tady jako Volkswagen říká je pravda, ale je to pravda. Ale jako Tesla už je teďkon v diskusi z Indie s malajsií z juky, jako nevím no a hlavně každopádně jako jedna ta fabrika neznamená, že ona má kolem 500 tisíc aut. Jo tam je 250 tisíc aut je takový současné nějaký jako limit toho jednoho jedné výrobní linky na auto. Ale ta jedna fabrika Food Print takový, že se tam vejdou 4 ty nebo by se tam měli vědět jako 4 tyhlety. To znamená, že se bavíme o milionu aut per1 dnešní fabrika. Takže tohle je trošku blbý, no teď úplně poslední nějakej update od Volkswagenu, že síly na to, že chce mít v roce 2030 70 procent prodejů Czech
Minuta: 25
jakože ze svého modelového mixu bude mít 7. Psát procenta v roce 2030 jinde ve světě by to mělo být 50% Takže když si spočítáte Kolik koní dneska dělají, tak se bavíme to počítal. Tesla Daily, že by to mělo být někde kolem 6 milionů elektrických vozů, že by měly prodávat v roce 2030 s tímhle tím mixem. Tesla má targett, že v roce 2030 bude prodávat 20 milionů vozů. Co znamená, že pokud tohle to Volkswagen splní, tak bude úspěšný číslo 2 na trhu elektromobilech. No a teď jak jsme na tom dneska realita dneška v současné době reálné čísla, takže celosvětové prodeje elektromobilů za leden 2021 upozorňuje den, protože právě veškeré konkurence velmi mají rádi leden, protože Tesla má
Minuta: 26
kvartály leden, únor březen znamená kalendář. Kvartál q1 je zároveň i q1 vlastně jestli to znamená, že Tesla samozřejmost ňuje, aby se jí co nejvíc z vozu umístilo vždycky do konce kvartálu na prodejní místo nebo respektive přímo tomu zákazníkovi. Takže logicky na začátku kvartálu, což je ten leden, tak na začátku kvartálu vyrábí na lodě, aby chybovala ty auta prostě po celém světě speciálně do Evropy, až teprve se blíží konec kvartálu, tak přestane ty lodě shipovat a začne je dávat ty všechny auta dávat do Ameriky, aby je Stihla i vydat, aby se stihli započítat do toho daného kvartálu, pak zase v dubnu. Opět začíná nejdřív naskladňovat lodě a pak teprve řešit domestic jako trh, jo, takže proto
Minuta: 27
Znova opakuji, že Jedná se o leden, který mají všichni jako. Ti Tesly rádi, protože to je jediné, kdy kde ji můžou porazit. Takže tady v lednu, když se podívám a byla tady nějaká čínská firma, která porazila Teslu i v tom lednu, ale byla Tesla druhá. Takže první byl tady ten Hulín Hong Kong mini II 36 kusů. Tesla model 3 21 tisíc kusů 3. Místo. Tesla model y 9 500 kusů další místo bývají Zkrátka a dobře, když se podíváme, tak evropské značky začínají na deset místě, kde tohle nejsou elektromobily, to jsou vlastně plug-in hybridy a první opravdový evropské elektromobily začínají na 16
Minuta: 28
pokud ty automobilky se opravdu neschopný, tak jsem Bohu. Stane to samé, co se stalo v těch mobilních telefonech a všechny data tomu zatím nasvědčují, když se podíváme opravdu tak kromě Tesly v té první desítce jsou jenom čínské firmy samozřejmě. Jakmile se je podaří dodělat autopilota a všechno to bude fungovat tak že opravdu bude fungovat Tora robotaxi, tak najednou budeme potřebovat jenom deset procent vozidel. Je to ten už zmiňovaný. Tesla ekosystém, protože Tesla není jenom automobilka, ale dělá toho opravdu hodně. No a co teda musí udělat konkurence, aby aspoň měla nějakou šanci se s tím poprat musí okamžitě přestat být uvnitř těch velkých korporací automobilky musí začít investovat do inovací a investice znamená náklady. Prostě Mercedes má podle mě naprosto nereálnou strategii.

Předchozí video

PROČ TESLA NEMÁ DEALERY?

Další video

Václav Staněk: Návyky a rutiny pro budování 5 firem ve 23 letech