Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#97 Kdy Tesla zkrachuje? | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Probereme si výsledky fiskálního roku 2018 a kvartální výsledky Q2 2019. Někdo tu zkrachuje … Něco mi, ale říká, že Tesla to nebude 🙂

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj parťáci nadešel čas nalít si čistého vína, může to ta Tesla vydržet. Přežije to, když se podíváme do zpráv kolem nás ty auta pořád jenom hořej. ajajajajaj hřebci traktor Jo, tak hoří traktor. Škoda no. Kdyby to byla Tesla Tak se o tom dozvíte ve všech novinách, nemá se kde nabíjet. Vůbec se to neprodává a chci jedou dolů.
Minuta: 1
Není Kéž, za chvíli mi dojdou prachy. Tak co, jak dlouho to bude trvat? Napadlo mě podívat se na to z finančního pohledu pomocí nedávno publikovaný shareholder meeting, to znamená setkání akcionářů, kde se z Krnova loňskej rok. Pojďme se na to podívat jejich největším propadákem a to je Tesla model 3, protože ten z naprosto nepochopitelných důvodů se prodává víc než jakákoli konkurence a to do objemu peněz nepochopitelné největší revenues automobilek v Americe, když se podíváme na bližší údaje, tak Tesla model 3 je nejlépe prodávaný auto z pohledu revenue, to znamená obratu. Co znamená z pohledu peněz, za kolik peněz se prodalo, tak Toyota
Minuta: 2
Sera. Tesla model 3 prodala víc než Toyota Camry, což je Nejprodávanější auto v Americe víc než Honda Accord druhý nejprodávanější auto a tak dál, ale všimněme si tady jedné strašně důležité věci, že všechny tyhle ty auta, který jsou jako první Toyota Camry Honda Accord Honda Civic, tak jsou úplně jiné cenové kategorie, než je Tesla model 3. Přesto je všechny předčila. Ale co je ještě zajímavější? Tak Tesla model 3. Nejenom, že dokázala smazat konkurenci v tom nejnižším spektru, ale dokázala smazat konkurenci i v tom luxusním segmentu. Tesla model 3 je v Americe prodávanější než Audi
Minuta: 3
A4 BMW trojka a Mercedes c-class všechny tři dohromady. Já myslím, že to brzo zabalí. Takže když se podíváte na tenhle ten Chart taky z toho naprosto zřejmý že se tady něco děje na tom trhu Jediné co nedokážu pochopit je, že všechny média a všichni analytici Dělají, že to nevidí. Nerozumím tomu. Tesla auta jsou na tom velmi špatně a s výkonností a efektivitou je to velmi dobře vidět tady z toho grafu. Kde první čtyři příčky jsou Tesla model 3. Tesla Model. S. Tesla model y a Tesla model X
Minuta: 4
A daleko za nimi je jsou novinky jako Mercedes eqc Jaguar i-pace a Audi e-tron. Což si neodpustil trošku zdůraznit. Řekl bych možná ne úplně domyšlené marketing. Audi, který dalo název svému vozidlu, který ve francouzštině zní takto. A pokud si to přeložíme Google teichland m. Tak tenhle marketing se úplně nepůjde. No, takže ten taky do paster a upřímně řečeno úplně nejhůř, tak možná to je promyšlený marketing. Nevím každopádně, když se podíváme na restované model as a model X neboli kódové označení reifen. Tak ty mají
Minuta: 5
370 mýlí dojezd. Respektive 325 mýlí. Každopádně, když se podíváme potom opět na graf a z mě dojezdu automobilů. Tak je vidět, že opravdu jak říká, že bohužel zatím nebyla žádná automobilka schopna dodat auto, který by trumfla model z roku 2012 smutný příběh ty Tesla Killer, ty jsou kde? Který slibuje už 10 let konkurence, kde přesně jsou taky leží nějaké nejsou z toho vidět tě grafu a přesto Tesla přece každou chvíli musí zkrachovat. No a opět je to on je úplně poslední Další bod. Tesla přece vůbec nemá,
Minuta: 6
kde mám vůbec nemá poptávku mají problém cokoliv prodat. Proto každý kvartál rostou a year-over-year rok rok s rokem rostou exponenciálně v podstatě každý rok prodej víc než za celou dobu předtím, to je přímo na zkrachovani docela zajímavá poznámka tady 90% objednávek přichází od ne reservanto neboli od těch co nemají rezervace tady samozřejmě by se dalo jako říct, to je trošku smutně. Že chápu máš adrop, kde je spousta lidí, co mají rezervace a rádi by objednali, ale nemůžou. Takže tady to je trošku píchnutí do vosího hnízda z tohohle pohledu chápu, ale ale je to určené pro investory a tam je jasný, že ten dimens to je další důležitý bod je když v Americe totiž funguje
Minuta: 7
to, že když si Kupujete nové auto. Ty máte možnost tak změnu trade-in. To znamená že vy tam může Odnést svoje staré auto a oni vám za to odečtou nějakou cenu a funguje to jako super zároveň jako marketingový, protože vy vlastně najednou máte možnost zjistit od jakou konkurenci. Vlastně by tím likvidujete, že jo, protože pokud někdo přinese nějaký trade-in, pokud někdo přiveze auto jako protihodnotu tomu, co si kupuje tu trojku, tak vy jste najednou schopný říct a tak to je bývalý uživatel téhle značky a tt3d, že by jste schopni z tohodle krásně marketingové zjistit, na kterou třídu nebo na kterou úroveň zákazníků míříte a tady z tyhle těch poznatků je krásně vidět, že 63% Těch Trade inum jsou Non
Minuta: 8
prémiová vozidla, to znamená právě ta Toyota Camry Honda Civic Accord a podobně, to znamená entry-level auta auta za pár šupů, v Americe se tradují za Tesla model 3. Protože ty lidi nepřemýšlej na investici jako na prvotní investici, jako že vidí cenovku, kde ta Tesla model 3. Stojí tolik peněz, ale přemýšlej v takzvaném té Co to znamená touto cost of ownership. To znamená, že si uvědomuji, že ten elektromobil nemá další náklady potom na servis a podobně a že má výrazně nižší náklady na spotřebu Čili, že vlastně to stojí stejně ve finále jako to levné auto. To se dostávám na velmi časté narážky v Čechách. To je drahý to jenom pro prostě luxusní
Minuta: 9
třídu a podobně. Ne, to není drahý a velmi brzo si to ukážeme, když vám budu rozebírat jenom na pohonných hmotách, kolik jste schopni ušetřit přechodem na elektromobil. No a 12% jsou prémiovými zeit sedany a 25% jsou jiné prémiové vozidla, takže i nějaká třeba vyšší vyšší řada velmi brzo se bude opět vylepšovat. Autopilot jsem se byl tam zmíněný ten autonomy investor. Day, kterými si vezmeme v těch videích, až budou dělat seriál na autonomní řízení model y. Tady se bavíme o tom, že ten je zaměřený na Dva a půl krát větší trh, než je trojka, což dává smysl, že jo. Strašná spousta lidí v těch komentářích píše. No ten kufr prostě všechno všechno se mi líbí jenom ten kufr, jakmile by to mělo větší kufr prostě lepší kufr,
Minuta: 10
jakmile i to třeba bude větší prostě to je absolutně přesně dokonalý vůz pro Drtivou. Většinu lidí bude ten y, že velmi správně očekávají daleko větší d-ment jako poptávku potom jeho Volume Production to znamená ta sériová výroba velkovýroba. Sériová by měla být do konce roku 2020 kde Upřímně řečeno tam jakmile to řekl, tak byl takový jako velmi zajímavý z mých z prvních řad, který Jasně naznačoval, že to bude dřív a to taky jako velmi pravděpodobně bude masked evidentně nepoučil z toho, že se už snaží neříkat věci jako zkráceným termínem Alena. Opak, že začínám jako přehánět ten čas a že interně si dávají drsnější drsnější tady Mlýny, aby
Minuta: 11
aby překvapili ten trh, fakt tam rozebírali gigafactory, protože ta samozřejmě to je jejich velký Benefit, protože když jsi tenkrát z trouby odebírali to jakým způsobem dosáhnout elektromobility ve velkém měřítku v podstatě, když si to psali na na kus papíru. Ideál nějakou jako jednoduchou matiku, tak jim vyšlo, že je na to, aby udělali nějaký zásadní prostě zásek do ekosystému automobilu, tak budou potřebovat tolik kapacity baterie bateriový kolik se vyrábí dneska nebo tenkrát, když to dělali tak celosvětově, takže se začali bavit o Giga, došlo jim, že aby tohle mohli udělat, tak se musí udělat svoji vlastní co. Protože nic takového neexistuje a to je taky co udělali a Dává to smysl a teď všichni ostatní automobilky si to vyžerou, že
Minuta: 12
tohle nepochopili a začínají s tím mít obrovský problémy. Potom gigafactory v Šanghaji, když to oznámil minulý rok, že bude dělat fabriku v Šanghaji a že do roka bude funkční, tak sklidil neuvěřitelné prostě jako že to je blázen a že to nikdy nebude fungovat, že to nikdy nemůže udělat. Já jsem byl teď to, kdo mě sledujete, tak to víte, že jsem v květnu byl v Americe v New Yorku jsem byl taky tam jejich slavný mrakodrap Empire State Building, tahle budova byla postavena za 11 měsíců. Jenomže to byla úplně jiná Amerika tenkrát tak dnešní Amerika už si takovéhle věci v asi vůbec nepamatuje a už toho vůbec není schopná a proto nedokážou pochopit, že v Číně jsou opět schopný něčeho podobného, co byla kdysi schopná Amerika. Máme dneska červenec.
Minuta: 13
Konec července? A ta fabrika stojí celý toho šasí a už se vybavují vnitřky. Pojďme se podívat na video, jak to tam vypadá. Slibujou a je to velmi reálné, že do konce roku už jste fabriky budou vyjíždět. Nějaký auta první Dává to smysl. Pokud do té doby samozřejmě Tesla nezkrachuje další bylo fabrika v Evropě velmi logicky a velmi správně je potřeba, aby na každém kontinentu je měl fabriku, aby ses krátké dodací lhůty a snížil své náklady a hlavně aby byl schopen vyrábět ty množství, které budou potřeba, takže Začíná se hledat místo, kde by ta fabrika byla dokonce tohodle roku by
Minuta: 14
mělo být známý známá lokalita. Bylo by super. Kdyby byla v Čechách, ale bohužel nechci tady rozvíjet nějaké politické debaty, ale myslím si, že to asi nebude o tom asi úplně neklapne. Tesla Energy. Tady se ukazuje ta plná Synergie a ta vertikalita té Tesly opouštějící. To auto je to už jako vertikalita na druhou, kdy oni vám udělají řešení, které máte ještě baterky k baráku. Máte soláry, abyste z těch soláru přes den to rvali do těch baterek u baráku a pak pak z toho krmili to auto čili tím pádem se potom plnohodnotně soběstačný nebo můžete být plnohodnotně soběstačný a vaše auto v tu chvíli začne jezdit na sluncem superchargery nejrozšířenější Network. Absolutně po celé planetě jediná automobilka
Minuta: 15
má svůj vlastní Network, který funguje po celém světě s jedním systémem placení bez nutnosti jakýchkoli karet, prostě jenom přijedete za cvaknete všechno online v infotainmentu toho výrobce nikdo jiný. Tohle nemá s hlídáním tohle svět online zdůraznili, že nikdo jiný nemá takový product overruling. A to znamená, že model y Sberbank Truck a Semi Truck jako rockmapa mě toho co nás čeká na takže to by bylo shareholder meeting dej a teď si Pojďme ještě v Letem světem prolétnout včerejší kol, kde byly Q2 výsledky, takže Jaké byly výsledky za kWh 2019 a jak vidíte na tomhle grafu, tak Překonali udělali rekord rekordní kvartál v dodávkách aut
Minuta: 16
totálně dominující. Tesla model 3. Opět v pokles sa x. Kde jako dá očekávat, že ten pokles se asi způsobený tím, že vznikla na internetu nějaká Bublina toho, že se chystá k refresh maska na to taky zareagoval, že to jde mystifikoval a že když žádný refresh nebude, tady to na colu i jako okomentoval, že prostě si lidi málo uvědomují to, že je ten refresh vlastně pořád jako to už jsem tady zmiňovali. Já x-krát, že to auto je každých půl roku nový a nový novější a novější teď z toho je příkladem poslední update ten rained další nějaký zásadní, abdejt nás bude čekat až příští rok s příchodem maxwellův a jsi velmi se dá předpokládat, kdyby měli přijít nové baterky, kde by měl být ten investor den baterii investor. Až v březnu něco kolem březnu sliboval. Nicméně, když se na to
Minuta: 17
podíváme potom z pohledu revenue a operety někam to znamená disku. Tak vidíme, že opět z roku na rok. Je tam posun tam zvýšení obratu a snížení ztráty, která je nějakých 200 milionů dolarů, což už je téměř v lese nejzajímavější, tak dochází přesně na moje slova, kdy jsem vám ve videu zlém a srovnáním s Teslou a s tím jejich obchodním modelem v těch videích, tak jsem říkal, že vlastně Michael Dell, tak jeho firma vyrostla na tom, že prodával počítače tak že je prodával online byste si je kupovali na kreditní kartu a on je teprve potom začal vyrábět a tohle byl pro něj totální cash flow generátor ta úplně tu samou strategii má vlastně Musk Akorát že teda ve větším Protože
Minuta: 18
samozřejmě auto stojí trošku víc než počítač ale se jich prodá teda míň samozřejmě ale ten objem peněžní je velmi zajímavý A začíná to být vidět a to docela brutálně a v podstatě už to tam je okomentoval že od teď už vlastně nebudou potřebovat peníze že je už budou schopný to všechno financovat vlastně z vlastních zdrojů tohle to vlastně už zaznělo před čtyřmi kvartál když se podíváte na ty čísla tak jsou zelené kromě jediného to byl q1 kdy Právě začali shipment i do Číny a Evropy a tam jde o to že ta loď jede prostě přes měsíc plná aut narvaná auta Takže tady v tom v tom negativním kašlou se projevilo to že vlastně při přechodu Mezi těmi kvartál byly ty auta na těch lodích a tím pádem se neprodaly a tím pádem tam nebyla ta Cash oproti tomu teď už to začíná zase nabíhat a teď už vlastně díky tomu Jak to jelo auto je tak už vlastně. Tak až tam bude pořád čím bude
Minuta: 19
zvedat ty objemy, tak tím také se bude zvedat taky a bude mu dodávat čím dál více finančních prostředků, protože znova jako říkal jsem to v tom videu, kde jsem vysvětloval. Jak se kupuje Tesla, tak složitě zálohu a asi zhruba asi měsíc předtím nebo s nějakou dobu předtím, než to auto dostanete tak Musíte zaplatit v podstatě všechny peníze, takže opravdu vy vy vlastně platíte dopředu ještě předtím, než to auto dostanete tím dostává ten motor tk6 mě tam potom funguje, což je úplně super a asi nedostane se do situace, že nebude potřebovat žádný půjčky od banky a podobně. Což teď v tom statement to bylo, že vlastně on má teď na pět miliard free free cash 5 miliard dispozici financí, takže opravdu takový ty fámy coby rejže je prostě Tesle. Hádej peníze, nebo dojdou peníze. To je prostě jenom to, že nedokážou
Minuta: 20
pochopit se transformují to co napíše třeba v dovnitř do firmy, kde jednoznačně to bylo o tom docela nepsal, tak bylo o tom, že on říkal už nemůžeme fungovat jako start-up už prostě začínáme být jako regulérní automobilka jako stabilní automobilka z všem a prostě konsekvence má. A už si nemůžeme dovolit prostě takhle utrácet. Což je ve startupu normální normálně fungující firmě už tohle takhle fungovat nemůže, takže jde o to, že on to přetransformovala tu firmu k tomu pomáhá i nový finančák na to, aby právě ta firma byla Zítková a vlastně hlavně a nebo ten zisk ani tak nejde jako spíš o to, aby měli též. Protože samozřejmě velmi diskutabilní věc, jako nemáte zisk. To znamená, že ne investujete do arény a tím pádem vám může ujet vlak a teď je strašně kritický investovat do arény. Takže on zisk Nemusí. On by měl vlastně veškerý ten zisk pro investovat do vývoje, klidně
Minuta: 21
by mohl mít Flat nebo klidně i jako ztrátu ty peníze. Prostě ho sežene z těch objednávek, ale prostě je důležitý, aby vydržel ten motor, aby vlastně furt inovoval. Což dělá, teď se ještě podíváme na otázky, které tam byly. To je jedna z vtipných otázek bylo Mask tweetoval někdy v listopadu 2018 Musk tweetoval, že zhruba za šest měsíců bude dostupný ten enhancv a myslím, že já jsem to i říkal v nějakém svém videu, když jsem o tom mluvil. Co teda, jestli jsou nějaké detaily k tomuhle protože už je skoro třičtvrtě roku asi od té doby, tak on se zasmála říkala. No, že to je prostě jeho problém. On to nazval jako moc velký optimista, ale za druhé straně Jako to okomentoval, že pokud by nebyl takový optimista, jestli by vůbec tohle tuhle práci dělal. Takže Pro někoho něco na tom jenom velmi zajímavá otázka byla ohledně pojištění,
Minuta: 22
protože Mask slíbil, že vlastně zařizují svoji vlastní pojišťovnu a měli by právě to okomentoval tak že by měli koupit nějakou firmu ještě z pojišťovnictví bude Tesla dělat svoje vlastní pojistky, protože myslím si, že to dává naprosto smysl, protože pojišťovny absolutně nereflektují bezpečnost tsl malou nehodovost Leden a to, že samozřejmě s příchodem autonomního řízení, to už vůbec nebudu zvládat ty pojišťovny se s tím poradit, takže bude asi nejlepší, když si to bude dělat sám a Dává to smysl. Ještě bych možná rád připomněl po odchodu generálního ředitele Mercedesu do důchodu ceylon Musk stál nejdéle působícím c o v automobilovém průmyslu. No tak jo. Tak ať vám to proudí, že jste si pustili moje video. Doufám že se vám líbilo. Jestli jo, tak dejte like, jestli se vám líbí můj kanál zmáčkněte odebírat
Minuta: 23
zvažujete koupit Teslu a Pomohl jsem vám tom rozhodnutí využijte náš refferal kód dostupný dole ve videu. A pokud vás zajímají úplný finesy a věci, které jsem ještě třeba nevydal. A nechcete koukat na videa s reklamami potom. Určitě doporučuji začít odebírat přes penzion a staňte se mým patronem, ať vám to pro

Předchozí video

#95 Neuralink další Start-up Elona Muska | Teslacek

Další video

#98 CEZ Beroun Nádraží | Teslacek