Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#9 Baterie vyroba Apple vs Tesla část 3 | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Jak je to v současné době s výrobou baterií? Jak se poučil Elon Musk od Apple?

Automatický transcript

Minuta: 0
Takže ahoj všem byl a pokračovat v povídání o baterkách a tentokrát si trošku řekneme něco o tom, jakým způsobem se ty baterky vyrábí, nejdřív si to srovnej m s revolucí s nějakou byl iPhone v telefonním průmyslu, tak stejná revoluce je právě Tesla v automobilovém průmyslu a já teď si řekneme jako další důvod proč a jakým způsobem se jenom nás vlastně z toho poučil historie, která se udála právě ten telefon je v průmyslu. Tak když od něj přišel do té doby nikdo neměl obrazovku bez klávesnice řízení dotykem, prostě byla to totální revoluce, ale co bylo vlastně nejdůležitější na tom telefonu. Samozřejmě nebo i zároveň
Minuta: 1
nejdražší. Jak je právě ten display? No ten display dělá největší část nakladovou toho telefonu a Apple vlastně udělalo to, že se jevi outcomes. Oval ten vývoj a výrobu u Samsungu toho displeje a ze začátku to docela dobře jakoby Láďo tak že odhadl obrovskou poptávku po těch telefonu. A choval se jasně výrobu Samsungu vždycky na rok dopředu opravdu v milionech kusů a tam jsou vlastně nestíhal výrobu vyráběl v podstatě jenom pro and působilo. Jana si taky konkurence, když třeba začala jako vyvíjet ty telefony, tak měla velký problém, že to nemělo vyrábět, protože si vybral kompletní výrobu všem výrobcům a ty displeje prostě nebyly k dostání. No ale samozřejmě ono to vedlejší účinek. Jo a to asi všichni tušíme, že tam
Minuta: 2
jsi začal dělat s telefonem, že jo, protože když on je ten kdo vyrábí displeje, který jako dělají jednu z největších jako nákladových položek ve výrobě toho telefonu, tak samozřejmě je nasnadě, že bys mě začal začít jako ty telefony začít dělat sám. No ale to se z toho poučil poslední době a právě je speciálně se to ukázalo na tom na tom, kde je vlastně chtěl přijít s technologií, kterou v současné době má právo Samsung musel začít investovat jako brutálně do vývoje, v jenom si nějakej svůj. Myslím, že microaces LG. Většina se stavět jako na druhou nohu a vyprávět zbavil ty texty závislosti vlastně dneska na největším Kukura, ale když se podíváme asi na ten auto. Vypnout v podstatě děje úplná anabáze. To
Minuta: 3
co jsme zažili vlastně v telefonech s displejem a tak tady se děje v autech asi s baterka, protože vtipně asi ne zrovna shodou okolností LG Samsung Sony z největších výrobců baterek. No takže ty automobilky asi u nich nechávají vlastně nocovat výrobu a vidím. No a samozřejmě také do stejného problému asi ve kterém byla jako a to je, že budou bojovat o tu výrobní kapacitu, ale tady u těch baterek ještě další Aspekt a to je to jsou ty zdroje, jo. Co znamená těžké a minerálů brzdě nebo těch prvků a dát na těžení těch baterií jako není nekonečně na zemi a jako začne to být velký problém prostě o to Aby vůbec tady byl dostatek těch chemických prvků na tu výrobu těch baterek
Minuta: 4
oproti tomu právě Tesla ta zvolila právě jinou strategii. Ono samo. Je to taky způsobeno tím, že je Elon Musk vystudoval, že na vysoké škole a pak si tátovi mám takový den dva dokonce i doktora z toho. Takže ten vývojem vlastně do toho nemalé prostředky, ale výrobu se domluvila s společnosti Panasonic. Kde vyrábí baterky už jako desetiletí, takže má jako vyladěný ten výrobní postup, ale právě udělal tu chytrou věc, že tu výrobu nenechává dělat ve fabrice, kterou nazval gigafactory faktory je to proto, protože on vlastně kompletně celé to auto plánuje stavět jako v jedné Fabric. Co znamená v podstatě doslova z jedné strany do
Minuta: 5
té fabriky budou jezdit náklaďáky s hrubě materiálem? Jo to zná z víkend jezdit jen s kobaltem a podobně a z druhé strany budou vyjíždět auta, jo a to je ta jeho současné době začíná být vidět. Krásně ta jeho obrovská výhoda a on to i sám řekl, že do budoucna z jeho konkurenční výhoda nebudou ty vlastní auta jo, ale bude to právě ta ta fabrika, protože to je to co nikdo jiný nedělá, zatím to nechápou ty automobilky a ženou se prostě do stejné pasti, do kterých se dostal Apple s tím, že si nechávají. Ty baterky vyrábět jinde. Mimochodem to že vlastně ty pro maska je důležitá ta fabrika a ne ani tak to auto, tak je krásně vidět na tom, že jak vidíte, tak v roce 2014 věnoval celý svojí konkurenci všechny patenty Tesly. Právě proto, že on to opravdu myslíte prostě vážně s tím, aby se ta naše
Minuta: 6
planeta někam posunula, aby se prostě jsme se zbavili v závislosti brutální na těch fosilních palivech a prostě elektromobilitě to, že samozřejmě ty baterky dnešní době jsou ještě jako diskutabilní na to, jak se to tíží a tak dál ty kovy a tak dál, ale to je vlastně jako zdroj energie jo, ale to že jako elektromotor jednoznačně Superior nější hostina s tím spalovacím motorem, to je jako jasný. A když se ta planeta prostě přesun elektromobilitě, tak samozřejmě logicky se přesunou i vývojové prostředky a snědl do těch kapacitátor u a začnu se vyvíjet lepší a ekologičtější kapacitátor i a bude to směřovat k tomu právě chci u lepších zítřku, že mi to je to je za mě to srovnání do toho, jakým způsobem to kdo dělá. A proč si myslím, že to snad to dělá zase Ok. Super a konkurence to podle mě úplně nevidí a jsem
Minuta: 7
si že v Tesla opravdu je iPhone automobilového průmyslu a bude to znamenat, že spousta automobilek kvůli tomu, že skončit. Tak jo. Takže ať vám to první.

Předchozí video

#11 Tesla Master Plán | Teslacek

Další video

EVROPSKÁ UNIE: zrušíme střídání času. Letní pivo na zahrádce už jen potmě?