Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#89 Q&A Jak využít Elektromobility v podnikání – Destination Charging | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Dnes si odstartujeme další mini-serial jak se dá nabíjet na místě kam cílí vaše cesta. Máte restauraci, penzion, nebo jiné místo, kde lidé tráví více času? Pak jste ideální kandidát na zřízení tzv. Destination Charging. Nabíjecího místa určeného pro delší dobu stání a dobíjení pomalejším proudem.


Zde je odkaz pro žádost o TDCH. Podívejte se jaké různé typy existují a co si můžete zřídit právě vy. Jaký ty by se hodil pro vás.

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem, dneska si uděláme zase takový trošku seriálech o tom, kde vlastně se dá nabíjet jako takzvaný Destination Charger, to znamená, když někam dorazíte na místo a tam necháte auto ideálně třeba přes noc něco jako u vás doma, ale je to někde třeba v restauraci penzionu a podobně Jinými slovy se budeme bavit vlastně o Business modelů, který kolem elektromobility je který začíná. A je tenhle ten díl nebo tyhle ty díly budou asi spíše pro nějaké majitele těhle těch objektu, než jako samozřejmě bude to zajímavý asi pro vás jako Kdo chcete mít elektromobil nebo Kdo už ho třeba máte, ale spíš jak říkám, je to zaměřené na to, aby jsme udělali takovou malou osvětu, k čemu to vlastně co je zatím dobrého máte, ať už je to restaurace.
Minuta: 1
Penzion kino v podstatě plavecký stadion v podstatě jakýkoli místo, kde vy chcete jít strávit nějaký čas jo typicky. Vy tam prostě přijedete s rodinou. Zaparkuji to tam auto a jde to tam něco dělat a jste tam typický hodinu plus, takže jakýkoli takovýhle místo je potencionálně velmi zajímavý proto zřídit si tam nabíjecí stanici ty možnosti, jak to udělat jsou v zásadě tři jo. To znamená úplně ten nejjednodušší způsob je klasická zásuvka 220. Co znamená prostě vyvedená zásuvka 220 někam ideálně ven pod nějakými béčkem že jo by prostě přece jenom ten déšť to tak ale prostě normální 220V zásuvka ideálně
Minuta: 2
16 ampérový když třeba jestli mají maximum 13
Minuta: 3
velmi konstantní odběr, takže jakmile máte ve své elektro soustavě nějaké slabé místo, tak elektromobil je velmi dobrý způsob, jak na něj přijít čili to je věc číslo jedna, ta vás vlastně nestojí v podstatě skoro nic Jo To je velmi jednoduchý na zřízení takovej malej upgrade téhleté volby je zásuvka na 380, která umožní rychlejší nabíjení těm elektromobily stům. Samozřejmě vás to bude stát víc peněz, ke kterým se dostaneme, ale nicméně bude to pro ně zajímavější. Takže třeba 220 je víc jako pro penziony, který je přes noc, protože tam to poměrně sta. Je to jako není to úplně super, ale lepší než drátem do oka. Jak se říká 380 je spíš jako pro restaurace lépe řečeno, pokud bych si měl vybrat, že pojedu
Minuta: 4
do nějaké restaurace jako na oběd a rozhodující. Faktor by měl být, že se potřebuji při té příležitosti nabít tak protest listy. Jen naprostý nesmysl jet někam, kde mají 220, protože za tu hodinu se nabiji asi 6 km nebo 10 kilometrů. Takže pokud by to nebylo hned za barákem. Tak to pro mě jako nedává moc smysl. Takže to jenom jako zase, aby jsme si jako řekli nějaký nějaký ten ty důvody, jak jsou na obou dvou stranách. Jo to znamená. Jestli chcete přilákat nové zákazníky, což by měl být Hlavní Faktor vašeho rozhodnutí prodělání toho byznysu. Proč vůbec byste to měli začít dělat, tak to není rozumné, to znamená, pokud chcete. Restauraci, určitě byste měli mít aspoň 380 nebo ideálně c180. To je zase na druhou stranu bohatě dostačující, takže to je ten první Faktor jo výhody, tohodle je
Minuta: 5
cena, protože vás to nebude stát v podstatě nic. Prostě nic nezmění investice. Samozřejmě vás to stát tu energii, která se předpokládá, že je v ceně té služby, kterou tam já jdu konzumovat jako ten konzument, kdo tam přijel to zájezdy tam přijedu autem, tak je jasný, že jdu se najíst. Nebudu tam spát, takže typický. Jdu si objednat botech a zeptám se. Kde tady mají zásuvku a je předpokládaný, že je vlastně to odeberu prostě odeberu ze sítě, takže to je jedna věc 2. Věc je potom Tesla Destination Charger a to je úplně separátní disciplína. Je to o tom, že je to divize vlastně v Tesle. Která se zabývá budováním tohle networku a pokud byste s tím chtěli pomoct, můžete mě kontaktovat jesliček zavináč gmail.com. Mám kontakt na člověka, který přímo vlastně v Čechách tyhlety Destination
Minuta: 6
část zařizuje. Takže vás můžu spojit a plánuji s ním udělat rozhovor, abychom abys abyste jako Zase, měli to z první ruky. Každopádně podmínky toho, protože pro Teslu. Samozřejmě je to velmi lukrativní. Takže je to velmi zajímavý pro Teslu, tohle to udělat. Takže podmínky toho jsou že Tesla vám to může namontovat zdarma. Tam je možná ještě mezi tou jedničkou a tim Destination část země vlastně ještě takový mezikrok a to je třeba to, co má Kuba doma a to je že si můžete koupit od testy, tak zvaný Wall konektor, ten stojí zhruba asi od 10
Minuta: 7
jednu pro jednu přípojku. Takže tenhle ten si můžete koupit i domů a Doporučuje se to, abyste neměli vlastně ten kabel, který máte jako k autu ten přenos, ten k jsme si ukazovali v tom videu jako jak si jak si nabíjet tak tuhle tu krabičku si můžete koupit domů a nebo samozřejmě si můžete koupit v jako majitel restaurace k té restauraci ten Benefit je že i ten kdo si s sebou nevozí tyhlety tyhlety jako přídavný kabely se mu Samozřejmě. Ale to má stojí nějakou investici, jak jsem říkal prostě zhruba nějakých těch dejme tomu i s prací prostě do 20.000 Kč. Nicméně jak jsem říkal ten druhej bod, to znamená ten Tesla Destination Charger a vlastně o tom, že tuhle tu jednotku vám Tesla dodá vlastně zdarma. Dokonce třikrát je to tak, že vlastně typicky se dělej
Minuta: 8
tři místa na stání, kde dvě místa jsou čistě pro Teslu, ty jsou ty mají takový červené cedulky a tam je napsáno Tesla vehicles Only a jedno to místo je Šedivý se šedivou cedulkou, kde je napsáno jako pro dobíjení pro elektromobily a to podle mě úplně ne všichni třeba elektromobily s tím vědí, že se můžou vlastně jsme k jsem dobíjet i u Tesla Destination Charger, ale jenom u toho šedivého stojanu. To znamená že se dostáváme zase teda trošku k té etice, že pokud teslák přijede na tohle to místo, tak by si měl nejdřív připojit ty červené ty červené vlastně až teprve, když jako budou plný, tak na to Šedivý. Protože samozřejmě přijedete snad a zapojí se na to šedivé a ostatní jsou volné, tak ostatní elektro v hrsti mají teda Smolíka, jo? Trošku nešikovný. Takže to je vlastně
Minuta: 9
2. Možnost, co udělat to znamená pořídit si tyhlety Destination Charger, ty se a priori dělá jako třífázový. To znamená, že máte třikrát 3 třífázový 16 ampérový jako přívod, což už sice Vy dostanete zadarmo, jako ty ty Charger jako ty krabičky, ale musíte si samozřejmě vyřešit tu elektriku a to už nemusí být úplně samozřejmé, protože vlastně když si uvědomíme, tak to není úplně málo, že ho třikrát třikrát 16
Minuta: 10
Jo? A mi dá tam třeba 10 ampérový jistič a samozřejmě musí to tam napsat atd. Není problém, že jo. To jsme si ukazovali jestex videích není problém snížit ten napájecí jako příkon a vlastně snížit o napájení a vlastně tím pádem jako by nebyly problémy. To je všechno řešitelné. Každopádně ten trik je ta Tesla vám jako dáte Destination Charger vlastně zadarmo, ale vy se vlastně zavazujete, že dovolujete tomu těm Tesla Network um tam dobíjet, protože se to objeví v těch mapách vidím vlastně vy tím získáváte ten marketing od té Tesly, protože jakmile vy si zařídíte tuhle tu přípojku, tak oni vás dají doma a vy jste potom vidět třeba v té mobilní aplikaci, jak jsme si ukazovali v tom videu. Jsme si ukazovali asi mobilní aplikaci, tak tak vy jste vlastně v tom vidět a tím
Minuta: 11
pádem samozřejmě. Všichni kdo mají Teslu, tak upřednostní u vás jíst a nebo spát a nebo cokoli jiného, že jo děláte, co tam máte? A takže vlastně dávají vám ten marketing, to je to co oni vám dávají a vy za to dáváte to, že ta přípojka má být online má být dostupná právě pro ty tepláky. No a tady se dostáváme k k mrazu, který prostě v Čechách trošku nám hapruje to řekl slušně a úplně to není pochopení ze strany těch zůstane těch jako majitelů, který si to Pořídí, ale to si ukážeme zase ve videu. No když to na západě prostě tam je to všude zaplý jako den noc. Dokonce jsme našli už třeba v Rakousku destinationkat říkají evidentně patří asi městu, protože jsou prostě vlastně prostředků města jako na parkovišti, že jo v horách.
Minuta: 12
Kde je veden tě vlastně jako to město se najednou stává jako tím, kdo se tam snaží přitáhnout tu klientelu, že jo, což je docela zajímavý tím pádem vlastně jako nemusí mít ty majitelé nemusejí mít třeba každý majitel nemusí mít dobíječku, když vlastně se člověk může to být jako na centrálním parkovišti ve městě. To jsou zase další jako možnosti, jak to využít, ale to už vidím tu naseká, jak to nějaký zastupitelstvo skladuje. No nicméně zajímavý marketingový marketingový tah, takže to jsou ty Destination část. No a ta třetí možnost je spojit s třeba s vaším dodavatelem energie, kde bych ale byl opatrný. Protože tam už je to o tom, že vy vlastně jako my se tam budete mít tu nabíječku, ale v Drtivé většině případů ten člověk co tam jede, tak za to bude muset platit a je to jako jakékoliv video, který jsme si ukazovali třeba
Minuta: 13
jak jak dobíjet účesu, že jo? Dobře, tak ČEZ je třeba ještě v Čechách brané jako taková Mantra, že to má snad každý jako elektromobily stát, protože má že jo čip, který je paušální. Takže pokud byste chtěli do ČEZu, tak ještě Ok tamto ještě jako dává smysl, protože vlastně já tam jedu. Najím se a natankuji si asi je zdarma, protože mám ten čip. Ale jakmile si tam dáte cokoli jiného typicky třeba préčko, který zase vyžaduje. Prostě nějakou svoji kartu a to kterou třeba jako podle mě už ne úplně všichni mají speciálně ne Pražáci teda tak tak vlastně najednou. Je to pro vás podle mě úplně zbytečná investice v sice jako se objevíte třeba na plat. V šeru bokem jsme se teda ještě nezmiňoval i ten Mimochodem. To si určitě se Koukněte na film na dílo dobíjení, kde to vysvětluji a ukazují. A u
Minuta: 14
těch dílech vlastně do rok s Teslou, kde jsem vysvětloval. Právě jak to vlastně funguje to dobíjení a vlastně kde se to dá najít, jako je třeba ten pak vše, tak to je tohle. Takže vy se tam jako dostanete třeba do toho plexru, jo, že vás tam někdo přidá a nebo Samozřejmě bych doporučil teda uděláte jakoukoli variantu. Klidně se tam přidat sami jo do toho plánu. Protože samozřejmě pak pak po vás bude vědět jo. On by vás možná přidal nějaký první elektromobily. Jste lepší, když tomu půjdete na proti. No nicméně nicméně vlastně vy se dostanete do situace, že to co to je vlastně za výhodu, že jo, jako pokud já za to mám platit, tak jsme v Tržní ekonomice tak Já pojedu radši jít někam, kde na to baví nemusím, že je to mám jakoby stejně toho jídla, že jo, jo, takže tam se najednou dostáváme do situace, že to přestává být, tak zajímá mě samozřejmě pokud budou vedle sebe dvě hospody, která jedna to bude mít stejně jídla 2. To bude tak, že to budu muset platit. Tak logicky pojedu raději tam, kde to bude v ceně jídla. Samozřejmě
Minuta: 15
tam už bude plno, tak už je to něco jiného, jo, takže ano, prostě máme. Tržní ekonomiku. Je to na každým, ale jenom jako říkám ty výhody a nevýhody. No a pak v podstatě funguje ještě 4. Možnost Čechách, která je tam evmapa, který jsem se taky jako dotknul vlastně v tom je. Myslím, že to byla taky v tom dobíjení. Co je vlastně Český projekt, kde vlastně si můžete zřídit nabíječku, za kterou budete dostávat zaplaceno to samozřejmě teda si myslím, že rozhodně nedává smysl u jakékoli restaurace prostě a tak dál. I když zase na druhou stranu tím jak bude Elektromobilita se zvedat a prostě bude těch elektromobilů víc, tak samozřejmě ve chvíli, kdy vydáte k té restauraci nabíječku, kde si budete účtovat to co je prostě normální jako elektřina, že jsi na tom nebudete chtít jako vydělávat prostě nějaké šílené peníze, ale bude to za nějaké rozumné peníze. No tak jako proč
Minuta: 16
ne, že jo, jo. Pokud to nebude jako cena greenway krásy účtuje za prostě za čerpání vlastní větší peníze, než než byste jezdili opakem, což absolutně nedává smysl. No tak tak proč ne, že jo, když pokud to bude prostě nějaký jako rozumný taky tohle jako možnost jo, takže a dostanete se doma, že jo. Bude to nějak zajímavý budete mít vyřešené to, že prostě teď jsem v podstatě dostáváme k té ceně jo, což je další vlastně úplně málo důležitý Aspekt, že samozřejmě tohle všechno jako je hezký, ale ve chvíli kdy jste třeba nějaká Restaurace, která je spíš jako v té střední třídě nebo spíš nižší. Nějaká Augustová, kde prostě je to dělaný na to, že jídlo stojí 80 Kč nebo do kolem stovky? Jo? Nějaká prostě vesnická prostě nějaká jako spíš spíš jako hospoda než restaurace, tak samozřejmě tam chápu, že může být problém s návratností investice, protože
Minuta: 17
ano. Vy prostě za hodinu to stojí také 40kč prostě co jako někdo si natankuje a nebo a čerpá, takže samozřejmě prostě za tu hodinu, on tam něco sní. Já nevím, že si dát jako jedno jídlo, že jo. Může si dát pivo, tak prostě utratí nebo pivo teda jako nealko samozřejmě může si prostě já nevím u vás utratit za 250kč a samozřejmě 150 Kč. Potom 40kč už není tak úplně jako málo. A samozřejmě už to začíná být o tom jako ten ekonomický. Faktor tam začíná hrát roli. A taky proto si myslím, že vlastně je krásně vidět, že ty Tesla České republice jsou typicky u těch jako lepších restauracích. Kde je prostě jídlo stojí 250kč prostě něco v podstatě takové ty evropské ceny, ale samozřejmě taky Evropská kvalita, takže tam tam u nich To dává smysl a samozřejmě i jako docela logicky z marketingového pohledu. To dává smysl, že
Minuta: 18
ta jako lepší restaurace si zacílí prostě na klientelu, co máte slyšet. Je to docela to dává jako smysl je z marketingového pohledu jo, ale samozřejmě pro někoho, kdo má tu restauraci prostě levnější, tak tam jsou dvě chápu, že může být problém a proto můžete mít i další varianty, jako jsem se zmiňoval tvé v mapu a nebo si třeba zřídit vlastně dohodnout se s tím svým poskytovatelem ČEZem prostě já tak dál. Jediný problém je, že samozřejmě ten čas třeba typicky tak nebo jiný, tak za to chtějí zaplatit prostě za tu instalaci. No a tam bych rozhodně A teď teda samozřejmě. Půjdu trošku proti jako elektromobilům nebo proti elektromobil. Stůl jako z byznysu mého pohledu asi nedává úplně smysl na byste si tam dávali prostě jako rychlonabíječky, který zaprvé vás budou stát neskutečné peníze a hlavně Vám tam viso strašně moc energie prostě za krátkou dobu, co znamená, že pokud byste šli do těch rychlonabíječe, které od
Minuta: 19
ČEZu prostě stojí nebo od jiných prostě stojí třeba 1000000 Kč, tak prostě ta stanice, tak vlastně to pro vás jako nedává smysl. Protože ty lidi jako za tu dobu si v podstatě jako natankuju skoro celou nádrž a začíná to být jako trošku trošku jako nefér si myslím a nedává to moc smysl. Takže naopak. Jako pokud jste spíš jako právě ta jako levnější restaurace. Tak to můžete udělat tak jak jsem říkal to prostě vám tam neví, co si toho moc a ta je v mapa prostě s tím 380 a omezení vlastně těch ampér, že jo. Takže pořád se jako dostáváte. Toho, že prostě na tom trhu je spousty místa. Určitě se najde nějaká klientelu, kterou by to zajímalo. Já si myslím, že to by asi na začátek stačilo si o tom jakou udělat takový jako představení. A teď si Pojďme ukázat ty případy vlastně, co
Minuta: 20
jsem zaznamenal za nějakou dobu používání. Pokud se vám líbilo moje video. Dejte mi prosím like. Pokud se vám líbí můj kanál, začněte odebírat u stačí zmáčknout moje logo. No a líbí se vám Tesla a zvažujete o tom si koupit nezapomeňte využít nás referal kód, který je dostupný dole v komentářích. Takže ať vám to proudí.

Předchozí video

#88 ČEZ Nabíječka OC NISA (Liberec) | Teslacek

Další video

Nejkrásnější bazén v ČR. Proč je zavřený? Procházka hotelem Thermal s vnoučaty architektky