Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#87 Rok s Teslou Nabíjení v zahraničí FAQ#6 | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Dlouho odkládané pokračování o nabíjení a cestách do zahraničí s elektromobilem. Konečně jsem se dokopal k tomu to dát dohromady. 🙂
Další hřebíček do rakve ostatním automobilkám. Proč je Tesla lepší.

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem dnešním tropickým počasí, který je nám předznamenává příchod. Prázdnin si konečně dokončíme vlastně seriál, který jsem začal s tím rok s Teslou vlastně kde nabíjet. Jo byla to 19 díl, kdy jsem ukazoval vlastně ty jednotlivý přípojky, kde mi teda jediná chyběla, co kg, která dneska už začíná být dostupná, viď? Ta redukce vlastně stezky do té jakoby standardní Tesly to znamená skytská zatím není dostupná, měla by být dostupná co nejdřív. Takže bude existovat vlastně redukce kg do do toho Tesla konektoru dneska zatím máme jenom to samo, takže to nás čeká. Nicméně vlastně trojky a a y a vlastně ty nový to jestli už budou mít ve standartu právě kg výkon.
Minuta: 1
žili to nás jako výrazně posune No takže to je 19 19 video které Určitě doporučuji pokud jste ještě neviděli tak tím začít další video který je Před tímhle tím co si budeme říkat dneska tak je video číslo 50 A to je kde se Tesla nabíjí takže obecně tam ukazují všechny možnosti asi nějak se to stará nabíjet jak to funguje třeba v mapách jak se to dělá jak zjistit vlastně Kde je nabíječka na mapě ukazuje jak se připojují ty jednotlivé konektory a tak dál a tak dál to určitě důležitý video na to se podívat No a teď si vlastně ukážeme v pokračování rok s Teslou a Cestování do zahraničí protože jak znova říkám začíná nám léto začíná to určitě všichni přemýšlím na cestou do zahraničí třeba k moři a takže máme úplně ideální vlastně čas na to si to představit Ukázat
Minuta: 2
si to a říci, jak to funguje s Teslou Mimochodem mě vlastně tenhle rok budou čekat dvě cesty. Doufám, že to vyjde. Takže v srpnu bych si chtěl udělat Road Trip vlastně se ženou po Francii. Hrozně jsme chtěli vždycky vidět. Provence, takže se podívám s Teslou do Provence, kde budu doufejme natáčet po cestě, takže budete mít sebou jakou Road Trip a v září respektive na konci září a na začátku října pojedeme s příbuznými stěna jachtu, protože jsem si udělal zkoušky a a takže mě čeká první kapitánský kapitánská cesta, na to se moc těšíme, takže pojedeme do Chorvatska. Takže to mám taky natočím, protože Chorvatsko jedna z mála části východní Evropy, který je dobře dostupný, kde se dá normálně dojet bez problému. Takže to si taky natočím a no. Takže
Minuta: 3
obecně vlastně co to pro vás znamená asi cestovat do zahraničí a tady se právě nám začne jako vystrkovat růžky další výhoda. Tesly lépe řečeno ty co mají Teslu. Tak tohle je jeden z důvodů, proč si nedokážou představit mít něco jiného. Právě proto, že vlastně ten Tesla Network ten Network těch superchargeru je tak hustý. A tak dobře integrovaný s tím autem, že vlastně to způsobuje, že v podstatě si ani jako neuvědomujete, že máte asi elektrické auto, nebo respektive nemusíte na to tolik myslet Jinými slovy vlastně pro cestování, do zahraničí vám stačí prostě jenom zadat tu destinaci do té navigace a ono vám to naplánuje tu cestu včetně těch hopu na ty supercharge. No, jenomže
Minuta: 4
je tam jeden takový malý háček. Pojďme se na to podívat. Proč. Takže tady máme ty naše tři superchargery v Čechách tady dole ještě Poysdorf po cestě na Vídeň, ale jinak vlastně tady jako zatím nic jiného nemám. Ty se podíváme k našim kamarádům do Polska, tak tady vidíte vlastně ta dálnice vedoucí na Ukrajinu, což je přesně Pro mě super. Tak tady zatím jsou super čas, že vlastně které bohužel končí vlastně v Katovicích a tady je prostě dál. Dál už nic neví, jo. Takže se podíváme na Slovensko. Tady je Bratislava. Tady je Banská vidle ve zvolené a taky vlastně dál to končí jenom když se podívám a když se podívám a vlastně tady rána Maďarsko. Tak tady je. Jak se to čte a pak taky už toho tam moc moc
Minuta: 5
není jeho za Budapešť vlastně vidíte, že tady nic není. Než to když se vydáte na tu Západní část. Tak to začne Vypadat úplně jinak. Takže tady se můžete podívat. Proč vlastně když máte Teslu, tak absolutně nepotřebuje to řešit nabíjení v západní Evropě? Tohle to všechno teď ty červené tečky, tak to jsou super Charge 3. Nejvíce to také zvětšíme, tak vidíte tu obrovskou hustotu prostě těch superchargeru, oproti jich východní Evropě, protože nám to končí někde tady Leone. No takže pokud chcete cestovat v s Teslou, tak absolutně nepotřebujete
Minuta: 6
nic jiného pro Západní Evropu, než vlastně Tesla Network jako supercharger a Destination Charger a vůbec nepotřebujete, nic jiného. Cestování v Čechách a dál na východ potřebujete využívat i jiné věci nebo těch si řekneme. No takže jako Jasně vidíte v té mapy, tak je velmi v prostě skoro až jako pára prostě někde za Ostravou. Možná za zvolenem, jak to vezmeme také čára a tam prostě zatím nic není Mask slibuje teď nově už slíbil, že by měla být cesta vlastně až do mozku je možná někdy do konce příštího roku Kyjev snad Takže pro mě jako super, já tam furt Čekám na ty na ty superchargery právě na té Polské straně a pak se pokračování na Ukrajinu, zatím to není no a takže pro mě pro někoho
Minuta: 7
kdo začal s Teslou, tak pro mě tyhle ty jako problémy se začaly objevovat. Jakmile jsem začal jezdit po Čechách, že vlastně se Zjistil, že jakože super čas zrovna úplně ne vystačím a samozřejmě ne vždycky byly někde Destination Charger. Takže jsem potřeboval něco jiného a to mě donutilo vlastně jako okamžitě vlastně plug Share, že hledáte si hledáte si nabíjení a tak dále. Musíte jako plánovat tu cestu a musíte se koukat vlastně Kam se dostanete do jenom, že tady se dostáváme právě k úplnému jádru problému elektromobility s jinými. Hlavně u jiných značek, než je Tesla a potom ta naše Východní Evropa a samozřejmě pro ostatní značky celý svět a to je to, že bohužel jako upřímně řečeno pro nás elektromobily STIS naprosto nepochopitelného důvodu, tak všichni nabíječky nebo v
Minuta: 8
podstatě skoro všechny typy nabíječek nebo výrobců, které poskytují ty nabíječky, tak má každý úplně jiný systém. jako nabíjení To že dříve jiný systém jako konektoru jo? To už je úplně jako úlet. Tak to naštěstí teď v podstatě končí a dá se říct, že v podstatě celý svět nebo minimálně teda Evropa se shodla na té kg. Už jako si myslím, že to pochopili i ty Japonci vlastně který vyvinuli to šedému a doufejme, že vlastně v těch novejch autech už přijedou, tak kg. Vlastně už přechází taky na to být zase, že jo. Tesla vymyslela ten konektor. Nabídla ho prostě celý celý automobilovému průmyslu a ten to prostě nevyužil být vlastně ten Tesla konektor je vlastně ten vršek z toho z té CCS. Jo je to je to vlastně ten ten Marek s část jenomže test a dokázala ten velmi zajimave
Minuta: 9
velmi zajímavě zkombinovala vlastně AC DC stejnosměrný tak střídavý proud vlastně do toho jednoho konektoru, když to co kg je vlastně o tom, že ten mennekes část Horní Takže to je vlastně to. část a ta spodní část i ty dvě ty dva obrovské dudlíky Tak to je vlastně to DC kde se umožňuje tam prát prostě ty vysoké napětí a vysoké proudy takže to jako jako zkombinuj Proto je taky kg jako kombajn konektor systém takže na jako konektorový části jsme se asi už teda shodly nebo celý ten Industry Ale kde to absolutně zase prostě jako vážné tak je shodnout se na nějakém jednotným systému prostě účtování proč proboha to nemůže být udělaný na kreditní kartu to nikdo nechápeme prostě dneska máte fajn karty máte Apple Pay prostě můžete používat z hodinek Tak proč proboha tam stejně máte fajn karty
Minuta: 10
jako v těch všech systémech jo a prostě v podstatě každý výrobce nebo každý dodavatel má svůj vlastní systém svůj vlastní registraci a svůj vlastní čip Takže dobře, ne úplně každý má čip, takže některé mají čipy. Někteří mají karty. Někteří mají třeba už dneska konečně jako aspoň teda mobilní aplikace. Takže máte mobilní aplikaci do telefonu. Kde má to zase svůj vlastní login svůj vlastní třeba nějakou peněženku, kam si musíte nahrát. Jako peníze a z nich čerpat. Je to naprostý bordel a prostě vůbec to není sjednocené, je to totální šílenost a pokud byste zvažovali o elektromobilů a Nechtěli by jako ne, zvažovali byste Teslu, tak tohle zvířectvo vás čeká úplně kamkoliv vyrazíte neuvěřitelný, takže nejenom jakože vy musíte přemýšlet. Vlastně tam pojedete jako s čím se tam budete nabíjet, ale i po cestě kdekoli budete nabíjet,
Minuta: 11
tak musíte mít vymyšleno kde A od koho budete nabíjet. Já bych dal úplně jako příklad tak Jeli byste třeba do Dánska, tak by si musíte vlastně kudy pojedete a v každé zemi ještě ke všemu většinou. Bývá jiný systém jiný jako u nás máme čas a on taky jako nejrozšířenější na Slovensku. Je to třeba greenway AZ myslím nebo tak nějak se jmenuje nebo něco dnes v Polsku. Já to zase greenway v Rakousku. Je to zase smartronic třeba nebo jo. Prostě v podstatě skoro každá země má nějakou svojí jako síť, která je nejrozšířenější samozřejmá tam i nějaký jako jiného. Což ale potom Jako pro vás jako pro elektromobily stocker a třeba nemá Teslu, tak ten jeden můj kamarád, tak ten těch karet má asi 26, když jsi jezdil po Evropě jako tenkrát ještě v těch dřevních dobách. Jako užíval si teda tu jízdu elektromobilem každých 100 km jet na
Minuta: 12
každém jiném místě jo, takže to je prostě šílenost. Můžeme se podívat jenom na mojí sbírku, jo, takže já samozřejmě jako jako asi každý elektromobilita v Čechách. Mám Tchibo. Co to znamená musíte se zaregistrovat na ČEZu vyplnit údaje, přijde vám ta karta začne Toto platit. To znamená, že není to jakože vy si naplánujete. Hele Tak miláčku teď o víkendu bychom si udělali výlet. Třeba do Paříže. No tak to Zapomeňte jako Fel s elektromobilem, protože vy jako si musíte to naplánovat a musíte se zaregistrovat všechny ty odběry všechny dodavatelé elektřiny, že jo a musejí vám přijít ty karty přijít ty čepy prostě rozchodit to zprovoznit a teď tam vyrazíte a teď se modlíte, že to funguje, protože třeba typicky já, když jsem právě plánoval svojí cestu na Ukrajinu, kde jsem vzhůru zjistil, jak to vlastně vypadá, když jedete Jinam než na západ, tak tak třeba mi přišla ta karta na green na ten
Minuta: 13
greenway, no a za chvíli mi přišlo, že se omlouvá je ale že ten systém jako nějak selhala prostě a poslali mi novou. Naštěstí jsem zrovna jako nepotřeboval vyrazit jo, že je teda se to sešlo, že mi přišla ještě předtím než Rozhodně to není jednoduché, takže čip ČEZu určitě v Čechách. Máte v nově teď přišel a on the same a ten nemá čip, ten má jako kartu. Nicméně u v podstatě supermarketu jako jak Globus už jsem to i nahrával, že jo ty videa nebo jiné místa, tak tak má vlastně zdarma, takže to platí vlastně jako ten poskytovatel se evidentně, ale nicméně pak jsou také místa, kde to zdarma není jo, jako si taky ukáže. Musím, že v Písku je to už placené, ale každopádně je to za velmi docela rozumné peníze. Je to vlastně Za 3 Kč za kilo, což je
Minuta: 14
v podstatě dá se říct, jako kdyby jste si doma nabíjeli bez nočního proudu a něco trošku navíc, takže jako velmi je za rozumné peníze. No a pak pak tady Jak už z už zmiňovanou vlastně greenway, takže to je další kartička, kterou potřebuji právě kvůli Polsku a třeba se může hodit je na Slovensku, i když to bych byl úplně šílet, protože greenway a nejdražší snad vůbec jako poskytovatel elektřiny a ty Ty ceny se pohybují třeba za 11 a a víc prostě za kilo. Což znamená, že se dostanete na ekvivalent jako 6 litrů benzínu na 100 a víc jo, takže to je úplný úlet, jo. To to je prostě nesmysl. No a pak tady je třeba tohle je ta rakouská karta smartronic, která je zase jako poměrně rozšířená v Rakousku zrovna tyhle ty dva greenway asmar to nejsme spolu nějakou dohodu a dá se tam rozjet nějaké roaming.
Minuta: 15
Ale upřímně řečeno vůbec nevím jako detaily, protože mám obě Ty karty, jak mě to jako nezajímá, ale trošku se bojím, že tam určitě bude nějaký jako navýšení jako tak. Jako mít třeba smartronic, nechat se jako účtovat ještě navýšení nad Great. Way, to by musel být fakt bonbónek, kterého. A ještě si ukážeme různě od mého kamaráda, co má karty. Nebo třeba z internetu z našeho z našeho Fóra prostě kde máme skupinu jako elektromobily stutak, tak mi tam postavili nějaké fotky jako jejich sbírky vlastně karet, tak se můžete podívat na na to jak jak jsou na tom jiné elektromobily stihaci. Co všechno potřebuji za karty. No, takže vidíte, že vlastně tohle je první věc, která jako z toho dělá v podstatě jako velmi jako kulantně řečeno nešikovný systém.
Minuta: 16
Co znamená jednak vlastně to zařídit si to jednak udržovat si vůbec o tom prostě nějaký povědomý jednak vlastně třeba i ty. jako nahrávání těch peněz jako třeba na Ukrajinu si ukážeme tam zase jsou aplikace tam používám jako aplikace takže tam je třeba ten auto Enterprise který který vlastně vyžaduje že by jsi jako nahrajete tam kredity to tam nahrajete peníze a pak z nich vlastně čerpáte jo takže se mi chce ještě o tom že musíte dávat nějaké peníze dopředu takže jako první aplikace pro to zjišťování kde se dá nabíjet speciálně vlastně utéct a Network také teslarati kde jak vidíte tak Máte mapu super čajů které je převzatá směs z Tesly ale právě Co je docela šikovný a na co to taky využívám je koukat se kde Tesla plánuje supercharge vy vidíte to jsou tady Ty s těma
Minuta: 17
ozubenými kolečkama No a tady třeba zrovna furt vyhlížím velmi pro mě potřebný tady supercharge v řešově který mě pomůže právě v dostat se za Lvov Na Ukrajinu kam jezdíme, ale zrovna tak je tady potom plánovaný i další vesměs ukáže na Ukrajině, který vlastně jak vidíte, tak dostanou lidé až do Kyjeva stejně tak, když se podíváme, víš. Tak tady vlastně je plánovaná Cesta přes Polsko přes vlastně ty severní země Litva Lotyšsko, a tak se dá potom do budoucna asi bude dát dostat až do Moskvy. Tady to zatím Jak vidíte končí je tady plánované propojení i vlastně z Finska. No a to samé o tom tady vlastně Rumunsko je plánovaný Bulharsko, Řecko a obec jako pokračování tady od Chorvatska jsem poslal
Minuta: 18
Hercegovina, tak asi koneckonců každý můžete projet. Ale je to docela zajímavé, vlastně se podívat kudy a kde jsou plánovaný další super čáře a jinak tady vlastně si můžete. Podívat na ten ostatní Network. Dá se tady přes filtr právě zapínací počasí, ale i Destination Charger to samozřejmě potom strašně zhoustne ta mapa, ale i servisní centra Astoria galerie. Takže to by bylo asi teslarati jako další aplikaci, kterou si ukážeme speciálně pro cestě na Ukrajinu, ale Ukázalo se, že ses hodí i jinde, tak je aplikace která Jak vidíte, tak buď to můžete loginu přes Facebook nebo Google Plus. A nebo můžete používat i bez loginu, která vlastně má mapu, která má poměrně velmi inteligentně udělaný Destination
Minuta: 19
Charger, který vidíte, že tady kousek ode mě je Destination Charger v hotelu motelu jetel vidíte, že to má napojený vlastně nám booking.com. Má tady informace. Jasně free for clients. To znamená že zdarma pro klienty. Vidíte tady vlastně, že má Destination Charger 11 kg a hlavně, že můžete udělat přímo jako Booking na booking.com. To znamená, i když se třeba podíváme. Tady je teda trošku pomalejší, takže chvilku trvá, než tady se něco načte, ale když se podíváme na nějaké jiné jo, tak to je vidět, že třeba kavárna pana Theodora tady sada. Samozřejmě už Booking není, protože to kavárna jo, ale tady třeba Dvůr Hoffmeister, tak zase booking.com, takže zase můžu vlastně provést Booking, což je docela šikovný s dělá z toho docela zajímavou aplikaci na to právě, když jedete chcete třeba na hory, tak přes tuhle tu vlastně hledat, kam jedete a rovnou si ten hotel booknout, který o kterém víte, že má že
Minuta: 20
má právě Destination Charger. Nicméně ten Hlavní důvod, proč jsem si to pořídil, jak jsem říkal, tak je právě kvůli té Ukrajině. Takže když se podíváme tady do Lvová. Jsme potřebovali nabíjet tak. Když jsem sjedeme, tak by to tady mělo začít ukazovat nějaké nabíječky. Už nám to tady nabíhá. No a tady to je zrovna nabíječka, u které jsem nabíjel. To je před bankou, tak tady jak vidíte, tady je book jo, tak mě zajímalo co to je a ono to je to, že vy si tady v té aplikaci můžete zabookovat tu nabíječku. Co znamená vy normálně tam máte tam musíte být teda zaregistrovaný a normálně se vám otevře v podstatě něco jako kalendář, aby jsi se jako zablokujete to místo pro sebe, aby vám tam jakože nepřijel někdo jiný a ne nabíjel. Nicméně
Minuta: 21
bohužel to teda nemají jako propojený elektronicky a funguje to i bez toho, aniž bys to zablokovali a může si tam někdo zapojit a a to a tak dál, takže tohle úplně nekulhá, ale It's méně místo tam bylo volno tam bylo ještě jsme se tam nabít a normálně to fungovalo, i když teda ten místní sekuriťák z toho bylo dost paf, že jsme tam přišli v bance nabíjet, ale když jsem mu ukázal tu aplikaci, že mám zablokovaný to místo tak tak mě dal. Jsou tady i další. Jak vidíte tady třeba hotel a tady zase otoku pájka free for Clarins, tady je, ale třeba vidíte nahoře. Tady jsem si všiml, když jsem si to zkoušel před chvílí, že je tady okite, jo. To znamená že tady zrovna někdo nabíjí a je to placené. Takže tady to není zdarma. že to je aplikace která vám řekne
Minuta: 22
jako kde nabíjet na Ukrajině a vlastně dá se přesto i Bukova ty nabíječky asi Doporučuji to radši dělat i když pak třeba zjistíte že to bylo k ničemu lepší je to udělat než než to udělat No a jako poslední je tady i chargepoint, což je auto Enterprise, tak ta je velmi důležitá, to je nejsilnější Network vlastně v na Ukrajině, tak tady se zase sejdeme. Piskotak Jo a tady už vidíte vlastně, že opravdu se jedná o ukrajinskou Network. Kde tady je toho opravdu Habakuk. Si toho tady spousta tady třeba jenom kolem kolem lvova vidíte, že toho je opravdu hodně? No a
Minuta: 23
Tady to funguje tak, že jak vidíte, tak je to vlastně placené za hodinu. To znamená tady tady ten systém nabíjení mají teda jak rychlonabíječky, tak vlastně kde jsi tady vidíte, že to je dva a půl hodiny to zná, to není žádná hitparáda, ale taky to stojí prostě 22 hřiven za hodinu, což je ekvivalent nějakých 17 Kč bratru za hodinu. To je jako opravdu pakatel, jo. Jinak mimochodem na Ukrajině teda elektřina velmi levná oproti. Čekám ještě jako výrazně levnější, takže tam se dá jako nabíjet opravdu za za rozumné peníze. Jo tady máte dokonce 9 hře ven za hodinu. Třeba jo, jenomže to jsou tři a půl je prostě nějaký asi 220 bych tipnul tady bude asi už nějaká rychlonabíječka to vypadá
Minuta: 24
možná. Takže zkusíme najít něco. Rychlejšího tady to jsou všechno slabý, tak si zkusíme dát. Tandem tady to známe tak No, takže tady vidíte, že tady je vlastně rychlonabíječka za nějakých 200. Tady je nějaký polopo pomalu nabíjení asi za nějakých 20 a Takže tady vidíte, že tohle to je ten ten starý konektor u těch starších elektromobilů a tady tohle to je šedému rychlonabíječka
Minuta: 25
a ta stojí 200 a koukám teda. Akorát že ty kilowatthodiny asi úplně Odpočítej, protože tady ta toša demo by mělo být. Teda výrazně rychlejší, ale každopádně 200 hřiven. To je nějakých 170 Kč za hodinu, což Když si vezmete, že Nabít a našemu Nějaký dvě hodiny, tak to odpovídá. Jo tady nahoře je napsáno jo 80ah. Belvedere hotel restaurace Takže to znamená, že to bratrů odpovídá v podstatě něco jako tomu e.onu za ty 3 Kč za kilo zhruba. Já když to tak hlavě počítám, jo, takže opravdu ty ceny jsou rozumný a dá se opravdu jak vidíte s tématy, tak prostě Dá se nabíjet jako po celé Ukrajině úplně bez problémů těch stanic mají opravdu hodně a není to není to opravdu vůbec žádný problém, ale
Minuta: 26
je potřeba mít tuhle tu aplikaci a co je strašně důležité, tak vlastně tady je právě ten případ toho, že ve svém profilu musíte natankovat. Jakože ty hřivny do toho svého profilu a z něho tankujete. Takže pokud byste potom chtěli někde nabíjet musíte. Nejdřív tam hodit peníze a pak teprve z nich jako se to bude strhávat, jo, takže zase ne stačí jenom rozchodit tu aplikaci. Musíte ještě. To abyste si tam poslali peníze a ty peníze tam musejí přijít a musíte tam mít vlastně nahraný tady hřivny, aby to fungovalo, tak jenom na tohle to pozor. Nejlépe samozřejmě rozchodit všechno dopředu. Takže to je asi z téhle aplikace všechno. No a jako takového představitele prostě ty západní Evropy, tak si ukážeme tady ten smartronic, což je právě poskytovatel
Minuta: 27
z Rakouska. Kde tady je krásně zase vidět ta právě ta lokalit činnost, ta lokalita prostě těch ty Crave poskytovatelů, že oni mají jako poměrně slušný pokrytí prostě v Rakousku mají nějaké občas tady jak vidíte něco v Německu, ale to je vlastně všechno jo. Takže vy si prostě sedíte kartu, která je prostě Jenom pro Rakousko tam sice máte dobré pokrytí, ale pro jinou ze mě zase potřebujete jinou kartu a to je právě ta šílenost tohodle celého systému. No takže to je co to je, co se týče vlastně vůbec jako toho se k tomu vůbec jako dostat, že budete budete tankovat. A nebo budete nabíjet. No a teď se dostaneme k tomu B. A. To je to, že to není online. Vy jako ten systém není online. To znamená, že vy vy si třeba na plech šeru najdete, jako kde to je ta nabíječka, že ho dáte si navigovat k tomu dojedete tam, ale
Minuta: 28
absolutně nevíte, jestli je plná nebo ne, protože to nemá ten systém té Tesly, který je právě online, jak jsme si říkali v tom videu 50, jak tam prostě vyhazuje to lidi, jak je tam penali systém penalizace výborně udělaný, aby právě lidi tam nebyly přes ten čas, takže opravdu to nutí ty lidi k tomu, aby prostě vypadly z toho místa a A byli tam co nejkratší dobu. Ono to trošku souvisí s tím, že v podstatě u všech těch ostatních systémů všech těch ostatních vlastní poskytovatelů. Tak to jsou vlastně jako Utility firmy to známé firmy, které prodávají elektřinu a v podstatě jsme ve stejném Business modelů jako máte třeba hotely. No a o pro hoteliéra je Když máte plně obsazený hotel, když máte prostě 100% obsazenost hotelů. Tak to je úplná Nirvana. To je to co vlastně chce každý hotel. Jak dosáhnout na teď si vemte,
Minuta: 29
když tohle tohle ten samý Business model dáme na Naty stojany, tak samozřejmě pro něj je taky Nirvana, když ty stojany budou permanentně obsazené, protože jim to pořád bude nosit peníze, že jo. To je naprosto logický. No jo, jenomže když se na to podíváte z pohledu toho člověka, co má ten elektromobil. Tak pro vás teda to přece stojany jsou pořád obsazený rozhodně žádná Nirvana není no a tady se právě dostáváme do config Business modelů, protože Tesla tím, že máte Network svůj a ona to kontroluje a pro ní je ne ten jako profit z toho tankování, protože oni si na to dávají. Prostě nějakou jakoby mírnou marži od to nějakých 6 62kw prostě po v podstatě celém světě a ne vole tohle. Cena jako v Čechách, ale ty ceny se zas tolik neliší je to vždycky to vychází od té lokální distribuce jo, ale zatím ta Tesla to vlastně jako přeprodává, takže ona si udělá kontrakty
Minuta: 30
s nějakým místním poskytovatelem a přeprodává to, ale podle mě do budoucna určitě jako dává smysl, aby si začali tu elektriku řešit sami, ale to je pro nějaký další videa. Každopádně ona vlastně řídí celý celý ten vztah a pro ní je to nejdůležitější a spokojenost toho zákazníka. A to je ten Základní rozdíl těch dvou modelů ten jeden model, kde to řídí vlastně ta elektrická Společnost, pro kterou je ten byznys model, že to chce mít plně vytížený a pro ní v podstatě i když tam rozjede nějaké penále. Tak pro ní je tady dva na to, že ty penále dostane zaplacené, takže ona vlastně ve finále. Ano třeba nechá jako naúčtovat nějaké penále, ale ve finále jako Ona jako nechce, aby ten však odjel. Ona prostě chce, aby tam to bylo naúčtované, že ho z logiky věci toho Business modelů, kdežto Tesla pro kterou vlastně ten Network jenom jako zprostředkovatel
Minuta: 31
toho byznysu Okolo těch aut. Tak ona potřebuje, aby ty lidi byli spokojený, aby byli Happy, aby měli vlastně příjemný uživatelský zážitek s tím celým ekosystémem a to je Základní rozdíl těch dvou Business model. Takže ten Tesla Network má absolutně ultimátní dvě věci a to je je to online. A řídí to ta automobilka. To znamená, že oni jsou schopný právě řídit to jestli jestli je to plný jako na základě toho ty lidi třeba vyhazovat, nebo jim dávat pokuty a tak dál a to druhé vlastně, že jakmile Oni vidí, že ty vlastně stojany jsou v nějaké lokalitě dlouhodobě prostě vytížený, tak začnou dělat to, že jedna která jedna, která s ním začnou doporučovat
Minuta: 32
nabíjet jenom na 80% a pak vás jako vyhazují. Protože samozřejmě potom se to výrazně zpomalí a tím pádem tím pádem jako zpomaluje, to je obrat na tom stojanu, ale z dlouhodobého hlediska tam prostě plánuje výstavbu dalších stojanu a prostě zvětšuje to Network. Jenomže pokud to dělá ta firma, co co vlastně Jako nemá to online. Tak ona nemůže vědět, že vlastně když je to vytížený na 100% že tam A nějaký další auta, který by se chtěli teoreticky nabít, ale nemůžou. Protože to plný tak jedou někam jinam takhle. Vlastně marketingový je strašně Důležitá informace, tak tady Muni k těm firmám, které nemají online jako Tesla to zná. Oni nevědí o tom, že je tam nějaký Tržní potenciál toho dalšího nabíjení a proto je pro ně riziko, tak máme teda přistavět. No a co, když přistavíme a ono se to zrovna jako zrovna to jenom stačilo tyhlety stojany to, že to bylo plné to bylo prostě jako to bylo prostě to byznysový maximum a vlastně
Minuta: 33
mi tam přistavíme a ten Bude sice jako dobrý pro ty lidi, ale ne dobrý pro nás, protože už není vytížený a rázem vlastně máte nižší zisk z toho jo 3D. To je ten jako obchodní byznysový uvažování těch korporací jak Normálně to funguje, tak jenom jako vám vysvětluji vlastně ten rozdíl těch pohledu. No a tohle je jeden ze zásadních právě rozdílů to jestli oproti všem ostatním. A to byl právě důvod. Proč automobilky udělali Konsorcium a založili firmu ionity a když se podíváme? Tak společnost ionity byla založena vlastně konsorciem bavoráka daimleru to zná Mercedes Ford a Volkswagen Group Audi Škodovka, že ho Porsche a všechny
Minuta: 34
prostě celá Volkswagen Group čili. Řekl bych, že by se dalo říct, že fakt jsi taková ta to čtyřka jako těch automobilek, co vyrábí vozy, hlavně teda vlastně jako Evropský, ale jedna teda Americká. No a Takže tím pádem se dostáváme k tomu, že oni pochopili tu výhodu té Tesly a snaží se vlastně nějakým způsobem jako snížit tu její konkurenční výhodu. Ty testy a začali budovat tu svoji Network, i když znova prostě jenom připomenu. Mask několikrát říkal, že ta jeho Network je otevřená i ostatní Vendo room, on nechce zamknout jako je připravený jednání, ale nekontaktovala ho žádná automobilka jo, protože on samozřejmě logicky chtěl prostě po nich nějaké podílení se na těch malých nákladech toho budování, že jo. A hlavně chtěl po nich podle
Minuta: 35
mě co jako se oficiálně, kde neříkal. Je to naprosto logické chtěl po nich prostě auto, který bude schopný online komunikovat s těmi nabíječka, že jo. Aby právě se neztratila tohle ta výhoda díky tomu, že to dneska skoro nikdo nemá nebo teď už to zase taky začínají mít ale prostě jo. Takže oni si prostě založili. Jednak udělali co vlastně dohodli se udělali cc121 začali budovat Unity Network. No a ta druhá věc. To je to, aby to bylo online Dano. Tak právě to je ta část, která jim dělá problémy to online to zatím nikdo nemá a upřímně řečeno. Dávalo by třeba smysl koupit nějakou společnost. Jenomže to jim vyfouklá innogy, protože ta koupila společnost, která vlastní plug Share trošku to propásli. Podle mě makáš a co založeny vlastně ten tu ionity a možná si asi velmi
Minuta: 36
pravdy by mě vidí a něco svého uvidíme, ale každopádně ta online nová část je velmi důležitá. A stěžejní co je samozřejmě logický je to že vybudovat takovouhle síť není úplně jednoduché a trvá to čas a peníze, takže když se podíváte na stránky asi někdo. Tak dneska vlastně z okna nějakých 100 plus prostě dobíjecích stanic a plánují jich mít nějakých 400 do konce roku 2020. Což je Upřímně řečeno nějaký procenta networku bude ten má celosvětově vlastně přes 12 tisíc superchargeru, jestli si to vybavuji dobře, takže je to naprosto nesrovnatelné, ale samozřejmě jako lepší než drátem do oka, takže tady by měl být ta výhoda toho, že vlastně máte jednotný dobíjecí
Minuta: 37
režim. Jo, oni teda říkají vlastně, že aby to bylo jednoduché. Tak všude to bude 8 za nabíjecí session. To znamená, že to osm euro nebo 8. Liber nebo 8 švýcarských franků a nebo teda jedině v nordics to bude 80 jako dánských Korun a nebo nebo švédských nebo norských. Prostě ať ať jako se jim to dobře počítá. Takže takhle jakoby zjednodušené. Jenomže co to znamená, co znamená to. že to jako brutálně zvýhodňuje vlastně všechny auta které jsou schopný prostě nějakého super čajového typu nabíjení který mají velký baterky a má jako schopnost pojmout hodně kapacity Co znamená jakýkoliv a prostě a nějaký malý autíčka tak na té do Unity Network se absolutně nevyplatí protože máte asi dobíjení za nějakých bratru 220kč vlastně zase že jo což jako vždy když tam přijedete a aby si za tu cenu dobijete prostě 100 km že
Minuta: 38
ho třeba tak se to vlastně moc nevyplatí takže to jenom jako zase trošku blokem mají na to asi nejednodušší je zase aplikace takže je na to aplikace přes kterou vlastně vy si stáhnete a přes kterou platíte No takže jako ty automobilky se trošku snaží ne teda všechny jak jste pochopili, takže čistě tato čtyřka vlastně s tím něco dělá, i když teda jako oni se podíváte na tu stránku, tak o ně jako vítají jakýkoli jiný ještě automobilky a dávají možnost se přidat do toho Venture jako kapitálu nebo do toho prostě do toho do toho Business modelů, takže asi se dá předpokládat, že se do budoucna přidají automobilky. Každopádně jste s touto Taky můžete využívat, ale nicméně jako jenom jsem chtěl vlastně to srovnání, který je dneska to znamená dneska, ta si to rozhodně vybudovaná
Minuta: 39
není rozhodně není po celém světě už vůbec ne ani po celé Evropě a prostě když chcete. Dneska opravdu mít bez problémů v cestování s elektromobilem, tak je to prostě jedině Tesla všechno ostatní vám přináší jenom problémy prostě s tím, že musí. Registrace musíte přicházet na to jako jak to vůbec zaregistrovat, kde to kde to platit, jak to platit a tak dál. Jo, takže Opět se nám jenom ukazuje, jak strašně dokonale. Vymyšlené to ta Tesla má a jak dobře to funguje. No takže teď nějaké ukázky. Kam se dostanete s Teslou a jak dlouho to trvá a kolik kolik hopu? Takže tady jsem teď dal Dubrovník. Takže už se nám to tady počítá, samozřejmě i je krásně vidět. Bohužel to moje starý emcéčko. Co znamená ten starý počítač ta první generace, které je poměrně pomalý
Minuta: 40
Nicméně. Kdybyste měli trojku nebo ty novější teď počítače, tak by to bylo výrazně rychlejší, no tady vidíte, že nám to tady ukazuje cestu a s ní jako já nejsem výkon plně nabitý, jo. Uvidíte, že ještě jsem v nějaké třetině jo, takže samozřejmě jako první nás to u nás to bere tady na Vestec, že jo, kdyby jsme museli Jako dobít a pak teda Humpolec pak Wiener Neustadt. Tak vlastně už Slovinsko. Chorvatsko No tady Slovinsko Chorvatsko a tady Split a a už by jsme dojeli do Dubrovníku a vidíte, že to ukazuje nějaký ode mě skoro 14 nebo 13 150km a ukazuje to. Ukazuje to vlastně nějakých 16 a něco hodin.
Minuta: 41
Jako určitě. Kdo z vás jezdíte do Chorvatska, tak si sami můžete jako nějak trošku ověřit nebo Víte, jak vám to trvá dlouho? Samozřejmě vím, že existují lidi, které tady na čerpají a prostě chtějí to dát na jeden zátah na jednu nádrž. Myslím si, že to není úplně rozumný, ani z toho pohledu prostě vyčerpanosti a tak dál, ale každopádně tohle je vlastně realita elektromobilu, jo, která tady samozřejmě o tohle to dobíjení by byla jako mínus. Jo to znamená jakmile abych byl plně nabitý, tak bych nepotřeboval Vestec a jel bych až do Humpolce, takže by se to zhruba třeba o nějakou o nějakou půl hoďku možná i víc zkrátilo, protože tady vlastně jak vidíte na Humpolci mi to dává hodinu dobíjením, což by tam určitě nebylo potom. A tak dál, jo? Takže takže vlastně vždycky vždycky
Minuta: 42
takhle po těch botech do do toho Dubrovníku třeba a teď si můžeme dát Bibione. To je další jako v jako hodně častěji, že jo. Tady je právě vidět. Vlastně to jak jak dlouho to počítá, protože ono to vlastně musí spočítat všechny ty Hopi a zase teda tady tady bude nevýhoda. Protože podle mě když bych měl plně nabito, tak by mě to hodilo normálně přes Německo a nebo tudy tím jak nejsem nabitej, tak mě to hodí zase přes Vestec a bude ta cesta zbytečně další uvidíme. No, takže už to tady začíná nabíhat, jak jsem říkal. Přesně tak zase Vestec pak asi tady před salzburgem. pak vlastně vilách názvy lachu už Bibione
Minuta: 43
Takže nějakých 800 km a nějakých osm a půl hodiny, co znamená to vychází zhruba. Jaký 100 km za hodinu průměrná jako rychlost jízdy, což mi přijde hodně v pohodě speciálně, pokud vezmete, že tady nejsme úplně na dálnicích tady už pak jo. Další si jenom tady můžeme ukázat Barcelonu jenom Jako pro někoho, kdo by C. A chtěl se podívat do Španělska, to už je teda hodně velká vzdálenost, že tady to určitě tak minimálně na dva dny to dát na jeden zátah by byla šílenost, takže anebo se jako střídat jeden SKI spí vzadu a druhý řídí třeba, ale už je to jako opravdu na hraně. No, takže už nám to nabíhá. Zase je samozřejmost udávána Vestec a pak zpátky žili,
Minuta: 44
tady je teda opravdu jako brutální zpoždění, kvůli tomu by bylo, takže jakmile bych byl nabitý, tak by to vypadalo úplně jinak by se tady si vlastně jako zajedeme do Prahy a pak zase jedeme zpátky na Plzeň do Německa, že jo tady do Francie. A přes celou Francii až potom dolů a snědl do Španělska. Takže tady to je vlastně jako jedna. To by teda nebyla, takže jeden dva tři čtyři pět šest na šest superchargeru a vlastně Jsme tam no tady teda jako je vidět, že to je skoro. Skoro stejně jako jako to Chorvatsko. Kde je vidět, že to je kilometrově teda výrazně dál, ale vlastně časově to není zas o tolik jiné než to Chorvatsko. No tam bohužel je to díky tomu, že tady nejsou všude samozřejmě dálnice
Minuta: 45
na to Chorvatsko a hlavně tady speciálně tady dole to všichni známe, že jo. Tam to není úplně ideální, když to tady vlastně v podstatě je to 100% po dálnici. No takže já se staral a kolega. Také vidíte, že to vychází v podstatě víc než 100 km 100 km za hodinu, což jako Velmi Slušný výkon. Na takovouhle štreku, že to je moje zkušenost vlastně s tím rokem cestování, kdy aspoň pro mě to nejzajímavější nebo nejzásadnější bylo vlastně tato cesta na tu Ukrajinu, kde jsem vlastně zjistil, že tam ten Network končí a musel jsem začít řešit, jak budu nabíjet, no. A další věc je, že vlastně já jsem ti Ukrajině začal řešit teda, kde vlastně nabíjel, takže jsem zase žena mi musela pomoct, protože tam samozřejmě jako úplně s angličtinou. Ok nejsou takže jsme to museli ukrajinštině. Takže pokud byste měli
Minuta: 46
jako cestu na Ukrajinu nebo pokud byste zvažovali. A chtěli byste s tím pomoct. Určitě se na mě neváhejte obrátit rád vám pomůžu poradím tesláček zavináč gmail.com asi ne asi nejjednodušší a ty dvě aplikace, který vlastně jsme si ukazovali. Tak ty jsou Jsou na to každopádně jako asi nejlepší, jinak ještě vlastně Tesla klub ukrajinský, tak vlastně zařídil, což je takový poměrně zajímavý zajímavý fakt, že oni zařídili hasne u jejich jakoby jejich benziny. Co znamená u jejich jako nejrozšířenější benzínky, která se jmenuje okolo, tak u benzínek Oko skoro u každý z nich máte vlastně Destination Charger něco jako Máte tam jmenuje keř prostě třífázovou zásuvku, což samozřejmě jako není úplně komfortní na jako dlouhé cesty, že jo, protože jako když tam přijedete na benzínku,
Minuta: 47
kde prostě si můžete dát dobře kafe nebo nějaký fastfood, ale to tak všechno a měli byste tam jako čekat prostě třeba čtyři hodiny. 4 hodiny se vám nabije auto, tak to je takový jako nic moc. No ale jako v nouzi aspoň něco. No takže já to třeba používám jako právě, že jako u Lvová právě 1S. Jedna z těch benzínek. Tak když tam jeden, tak se tam zastavím a dáme si kafe a něco třeba si jako dáme Drobného k jídlu a vlastně Pokračujeme dál, aspoň se mi prostě třeba době 20 20 plus km prostě za tu dobu co tam jsme. No takže snad jsem vám jako pomohl s tím, že jsi jste si zase jako nějaká dali myšlenky a vidíte, jak to funguje v tom Cestování do zahraničí čili. Vlastně, když se na tohle to všechno když se podíváme, tak nám z toho jednoznačně vychází, že je vlastně u Tesly. Pokud speciálně jeden teda na západ. Tak jediné co nás zajímá je
Minuta: 48
vlastně to Kam jedem a pokud máme možnost si vlastně vybrat, kam jedeme ještě ke všemu jako dopředu. Co znamená, že si vyberete rovnou jako, že budete spát nějakém hotýlku, který má Destination Charger vlastně máte vystaráno, protože dáte do navigace vlastně to dá otevírat s tím Destination Charger tam být a že tam se prostě nabíjet. A tam je to v pohodě, no. Už se postará o ten zbytek dojde dostat vás prostě k tomu hotelu po třech supercharger. A kdy Víte, že vždycky tam bude volno, že se budete moct nabít, že prostě to bude fungovat, že jo a tak dál, když to u těch ostatních právě tam hrozí to, že jedete s tou rodinou třeba do toho Chorvatska, že byste přijeli na nějaký ten stojan a ty tam bude plno. A teď má tenis prostě zvoucí děti, že jo. A teď jako Budete čekat 3
Minuta: 49
u stačí zmáčknout moje logo. No a líbí se vám Tesla a zvažujete o tom si koupit nezapomeňte využít. Náš refferal kód, který je dostupný dole v komentářích. Takže ať vám to proudí.

Předchozí video

Čeho se bojí piloti letadel? Je bezpečnější Boeing nebo Airbus? (rozhovor s pilotem)

Další video

#88 ČEZ Nabíječka OC NISA (Liberec) | Teslacek