Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#80 Tesla Model S.3.X HW (Historie a současnost) | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Jak přesně fungují počítače v Tesle, Kolik jich je, Jak se resetují, Jaké různé verze HW existují a jak se v tom vyznat

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem Je načase si konečně říct něco o tom hardwaru, protože teď jsme si vlastně představili celý celý ten software, ukázali jsme si co všechno tady jde nastavovat a chystám snědí livo autopilot u a teď je přesně ta doba krásně mezitím, aby jsme si ukázali jak a vlastně hardware v Tesle je jaký tam byl já to znám trošku do historie se podíváme. A jak to vůbec funguje? Jak fungují ty displeje a tak dál, takže musím říct, že tohle je video jedno z videí, na který jsem studoval strašně dlouho a upřímně řečeno jako není to úplně jednoduché jste slov Rozkoše a jako těch informací moc nepouští, takže Berte to co jsem jako zjistil jako něco, co je prostě maximum mojí jako znalosti pro hledání na
Minuta: 1
internetu. To jsem mohl zjistit, že to snad informace nezveřejňuje. Je to velmi těžko se k tomu Čech dostává a není úplně jednoduché ty informace získat. Takže tohle je jako sloučenina ze všech možných zdrojů, který jsem jako zjistil. Takže první a zásadní věc je ta, kterou jsme se taky už říkal i několikrát, že model X. Mají dvě obrazovky mají vlastně infotainment systém a mají tu hlavní obrazovku. Kde se odehrává všechno kolem jízdy model 3. Už má obrazovku jenom jednu. Kde je vlastně ten infotainment systém zkombinovaný z té levé části vlastně s tím co v tom disku vidíte na separátní obrazovce. Co to znamená podle toho co já jsem teď zjistil, jak jsem to studoval a i vlastně nějakým svým jako zkoušením, že ho s tím bagrem nemají, ty jsem se snažil vlastně z nějakého pozorování
Minuta: 2
zjisti. Jak to funguje? Tak to vypadá, že Tesla vlastně funguje. Buďto vevnitř mám virtualizaci, nebo si spíš myslím, že to budou kontejnery dneska už jede. To se teda celý je to jede na Linuxu a vypadá to, že vlastně v tom Tescu a csku se jedná vlastně o dvě separátní virtuálky nebo dva separátní vlastně kontejnery ten infotainment systém je jeden systém a ten ten jakoby Hlavní nebo to co je vlastně pod tím volantem, tak je druhý systém, ty jsou na sobě nezávisle a můžete je i nezávisle na sobě restartovat, což si taky ukáže, co mě ale zaujalo, tak je to, že já jsem čekal, protože Upřímně mně se v podstatě nestalo, že bych musel restartovat ten ten primární systém pod tím volantem respektive jenom jednou jedinkrát se mi to stalo, když vlastně jsem v
Minuta: 3
zimě. Se mi nechtělo nastartovat auto. Trvalo to nějak strašně dlouho, tak jsem ho zkusil restartovat a vlastně šlo to naběhnout hned jo. Pořád se tam psalo jako verbindet, tak jsem to zkusil restartovat ten hlavní počítač a najednou to okamžitě šlo, takže jeden tě tam byl nějaký problém, ale to se mi stalo. Vlastně mě jednou ženě taky jednou, takže vlastně 2x za celý rok, co jsme používali to auto přesně ten samý problém kvůli tomu jsem musela restartovat vlastně ten hlavní počítač ten druhý počítač ten infotainment systém. Tak ten jsem restartoval ze začátku to bylo jako hodně častý, proto se třeba i restartovalo samo jste jeli. Prostě najednou se to restartoval nebo třeba. Občas se mi stalo, že jsem dal zpátečku a ne naskočila kamera nebo tam místo kamery naskočil je prostě zrnění, takže restartoval jsem infotainment systém a zase to všechno naběhlo, takže je naprosto evidentní, že ty dva systémy jsou na sobě nezávisle a fungují nezávisle dokonce.
Minuta: 4
Je to vidět a to si taky ukážeme, že vlastně ve chvíli, kdy by třeba pouštíte rádio nebo prostě písničky. Tak jak máte na volantu. Vlastně to ovládání hlasitosti. Ten volant je napojený na ten primární počítač na ten co je vlastně pod tím volantem a vy jak s tím hejbe to tak vidíte, že se jako ten Bárty hlasitosti hýbe jako okamžitě, jak s tím hýbete, ale ta hlasitost má zpoždění, to znamená je tam jasně vidět, že tenhle ten počítač, který vlastně ovládá jako s tím volantem, tak ten získá Impuls máš přidat hlasitost a to přes nějaký Network. Pošle tomu infotainment systému a tento následně zvedne tu hlasitost s nějakou latencies nějakým zpožděním, takže zcela evidentní, že funguje naprosto oddělení. A co jsem chtěl ukázat, tak je to, že vlastně vždyť tady ovládáte tu hlasitost.
Minuta: 5
Narozeniny a zrovna to vyšlo na volejbale vidíte, že? Jo, i když to dám hodně rychle. Už je krásně vidět to, že vlastně tenhle počítač dává příkazy tomuhle a pak teprve se něco děje. S tím s tím zvukem taky krásně. To je vidět, když jsem zkoušel restart těch systému. Tak vlastně ve chvíli, kdy jsem restartoval ten primární systém, tak mi nešlo ovládat hlasitost. Prostě to napojení na ten volant vlastně přestalo fungovat. Jo, to je to ovládání těch culíku. Jasně zodpovídá za to tenhle ten tenhle ten systém ten ten hlavní vlastně další věc, ale co mě co
Minuta: 6
bylo pro mě největším překvapením. Teda upřímně řečeno, protože já jsem to bral, že vlastně ten infotainment je teda nedůležitý pro řízení a několikrát jsem ho nebo se mi sám a nebo nebo já jsem byl nucen ho restartovat vlastně v době jízdy, takže já jsem věděl, že vlastně to není žádný problém restartovat v průběhu jízdy, že to neovlivní nějaké řízení, ale jak jsem si dělal na Jak jsem se připravovala. Točil jsem ty videa. Připravil jsem se na to, tak pro mě největší jako překvapení bylo, že jsem za restartoval ten primární systém za jízdy a to auto Pořád jo, ale dokonce mi i v pořádku ngova autopilot chilli, to mě směřuje k jedné jediné věci ten ve finále. Tesla má ještě třetí systém, který je vůbec ten nejdůležitější, který řídí vůbec celý to auto, který ovládá je autopilota. A kterej ale nemá grafický výstup čili to běží úplně na pozadí,
Minuta: 7
tenhle systém se nedá nic restartovat nikde. A to jsi prostě řeší Tesla sama a samozřejmě logicky musí být nejvíc dostupný ze všech. Protože samozřejmě Ten kdyby odešel. Tak vlastně vám to přestane řídit auto a to bylo pro mě velmi zajímavé, ale zároveň velmi pozitivní zjištění, že vlastně je to na sobě naprosto nezávisle, že tam mají nějaký další systém. Potom vlastně z toho co jsem jako z toho pochopil, tak jsem pochopil další věc, kterou Teda upřímně řečeno jsem tušil už s tím jak vlastně přišla trojka. Takže pro Teslu vlastně ten příchod té trojky znamenalo obrovskou výzvu, protože oni Z toho systému vlastně dvouch Virtual. Jakkoli to nazveme dvou separátním systému museli přejít na systém, který je jenom jeden, kde najednou, všechno je v jednom a samozřejmě logicky už
Minuta: 8
z té mojí zkušenosti dokážete asi předpokládat, že jako priorita a preciznost a a jakoby sekurit a je stoprocentně v tomhle počítači, ale na tom infotainmentu. Dejme tomu, že si odpustili nějakou chybku, protože jako jak jsem říkal speciálně. Ze začátku jsem to jako restartoval poměrně často nebo co. Občas vypadly prostě a takovéhle věci. To se teď děje prostě minimálně jo teď s nějakými posledními, aby tam asi to zase objevila. Už je to zase pryč, jo. Takže prostě je vidět, že tam jako je to prostě soft. Je to prostě software a na tuhle tu část evidentně. Tesla nepřikládá takovou jako důležitost nebo prostě odpustí si nějakou chybičku, ale na ten primární systém ten Prostě neselhal tam jako v podstatě nikdy jo nikdy za jízdy rozhodně a z tohodle vlastně jako principu. Ona musela přejít
Minuta: 9
Detroit do toho, že má najednou obrazovku jenom jednu a proto vlastně bylo vidět, že úplně kompletně od základu udělala nový software a to byla ta 12. Pardon teda to byl ten software 9. To byla ta verze 900 a přišla vlastně nejdřív do trojky, takže 3. Když se začala prodávat, tak graficky vypadala úplně jinak než Esko a x a to bylo právě proto, že oni začali úplně jak se říká anglicky, že grown-up, že vlastně začali úplně od začátku úplně od znova a museli vyřešit tenhle ten. Jako problém, že vlastně do teď byli zvyklí vlastně rozdělovat ty věci na dvě virtuálky a najednou to museli dát do jedné, takže proto ta Tesla model 3 přišla vlastně s úplně novým grafickým rozhraním úplně novým systémem fungování a zároveň proto tak jí chyběl a spousta věcí a až
Minuta: 10
teprve Vlastně když přišel přišlo s csko. Jako kdy to ajsko začalo mít tu devítku taky tak následně vlastně začala mít trojka ty věci z toho sksksk, jako je právě třeba webový prohlížeč, jako je prostě co tam neměli v to je propojení do kalendáře neměli. A nějaký další věci, co znamená tam bylo zcela evidentní, že oni vlastně udělali ten software znova, samozřejmě logicky nestíhali úplně všechno takže Vzali to nějak prioritně a vlastně dali do té trojky nějaké věci, který potom tam začali přibývat, jak byly z toho zvyklý Thajsko a do Thajska vlastně přišel teprve když tohle všechno bylo odladěný, což bylo v červnu. Takže vemte si že vlastně trojka se začala prodávat někdy v březnu, takže vlastně březen duben květen červen, to znamená za 4 měsíce dodělali teprve předělali ten software,
Minuta: 11
tak aby byl implementovat thallný vlastně na Esko i já, takže nejdřív než se do toho pustíme do toho. Nějakého popisování hardwaru a i nějaký třeba historie vlastně jako jak jak se k tomu Tesla dostala, tak pojďme si tedy udělat nějakou nejmíň konvence nějaký jako názvosloví, jo, aby jsme se v tom neztratili a aby jsme věděli, co se jmenuje. Já krajak co nazývám třeba jo, takže z toho co jsem všechno nastudoval, tak jsem si dovolil udělat takovou takovej malej jako malou úpravu, i když ona vychází z toho, že jsem to na některých webech viděl takhle pojmenovaný, přijde mi to naprosto logické, takže máme tady. První věc a to je tak zelený am See You. To znám, což je main Computer Unit, to je hlavní vlastně výpočetní jednotka, která dělá
Minuta: 12
jednu část věcí vlastně v tom autě výborně se to popisu. Na Esku. Takže já se budu vlastně držet toho, aby jsme to takhle pochopili, takže to musí utata Primát a vlastně tam Hlavní počítačová jednotka, tak ta má hlavně na starosti ten infotainment systém má právě na starosti. Ty ty mapy má na starosti vlastně konektivitu a tak dál a má právě ten procesor její tak velmi ovlivňuje vlastně rychlost z toho z toho infotainment systému, což je právě strašně obrovský vidět, ten rozdíl mezi mci1 am cu2 zná první generace a druhá generace to tak tam je tak minimálně dvojnásobný nárůst výkonu a je to strašně znát. Hlavně to MC2 už je 64bitový, takže tam ještě do budoucna může přibývat prostě nějaký
Minuta: 13
výkon, když něho tím jak se vyhazuje software, když to Time svědí, to je prostě na svém maximu. Táta am See You teda jak jsem jak jsem zmiňoval, tak vlastně se dělí na tu jedničku a dvojku. Ta jednička je Arm 32 bitový, je to konkrétně teda Nvidia Tegra a ta dvojka, tak to už je na Intelu postavený a je to jak jsem říkal 64bitové internship Mimochodem. Já vlastně jsem do toho vstoupil, jako to auto jsem pořídil přesně v době, kdy se jako bavilo o tom, že ten Intel vlastně tam znova bude v těch autech a tam bylo jako zajímavé to, že vlastně jak jsme si řekli jedna část to hardwaru této
Minuta: 14
jestli je to am see you a ta druhá část této, jestli je tak zvaný auto pilot RC autopilot hardware. Nebo označována také jako AP. No a první generace vlastně toho app1, tak byla od společnosti mobil, i která vlastně mimochodem je asi podkladem pro řízení pro autonomní řízení Drtivé většiny automobilek světa a Jenomže maskovat mě tenkrát, když s ní jako začal, tak což bylo v září 2014, kdy vlastně přišla. Jako kdy přišli první auta s tím HP s tou apkou. Tak to ještě vůbec nebylo rozšíření a vlastně Cesta byla první automobilka v podstatě s kterou oni začali má samozřejmě věděl, že to je důležitý táta budoucnost, ale jako a toto samořízení
Minuta: 15
a tak dál a chtěl to mít jako jednu jednu prostě z výhod toho auta, ale tam je krásně vidět, když si vlezete na stránku mobil. Tak vidíte, že vlastně založení společnosti je někdy 98 90 respektive Concept 99 založení, pak vlastně co je zajímavý. Tak je právě vidíte ten Zlom 2012 milion čipu. A to bylo vlastně, kdy se začalo mluvit s Teslou 2014 bylo kdy vlastně začaly být ty produkty v Tesle a vidíte, že bylo i vlastně na newyorské burze v roce 2015, kdy vlastně se to už pilně rozjelo a Tesla vlastně byla první, která nabízela tuhletu technologii, tak vidíte, že začlo už z 25. Automobilka má nastartovaný projekty. No a to bylo
Minuta: 16
zrovna v tu dobu, kdy vlastně mi začal přemýšlet o tom přejít na svoji vlastní technologii a vidíte, že vlastně v roce 2006. Oznámili spolupráci s intelem a BMW. A mimochodem tady vlastně potom vidět 2017, kdy mobil a koupil Intel, tak je tam vidět v té historii přesně vlastně, že 2015. Ona vlastně začala se bavit s dalšími automobilkami postupem. Jak to Jak to přibývalo, tak vlastně začaly růst. Ten počet těch automobilek. No a vlastně to způsobilo, že 2016. Mask představil vlastně na přišli ap2 na autopilot dvojka nový hardware, který už není založený na mobil i technologii, ale je založený na invidia technologií a on se rozhodl, že vlastně si začne psát ten software sám.
Minuta: 17
To bylo přesně v té době kdy já jsem pořizoval to auto, tak už jako tohle. To se jako věděl, že že vlastně on se jako rozešel s tím mobil. I am ale právě vtipné bylo, že mobil i mezitím byl koupený intelem. No a on začal jako spekulovat o tom, že vlastně jako nebo začlo ses peklo o tom, že ten Intel se vrátí do té testy, ale nevědělo se, že jako jako Ivane vlastně jako jako ta auto pilotová verze. Ono totiž taky zároveň ten autopilot začátku tím jak on vlastně začal od nuly a začal Prostě ho psát od začátku, tak teda utopil skoro nepoužitelné. Já vlastně že ten autopilot dvojka byl od října 2016 a já to měl vlastně od února 2018 jo, což je prostě no 17
Minuta: 18
nepoužitelné jako dalo se to prostě. Dálnici, ale třeba na okreskách to bylo nepoužitelné to prostě nedalo se zapnout a Takže jako hodně lidi. Ty speciálně co používali tu HP jedničku, tak ty měli Pořád lepší zkušenost vlastně a líto řídilo než ta ap2. No takže jako by bylo jako velká taková jako negativní jako energie v té komunitě teslácký a vlastně tlačilo se na to, že proč se jako nevrátí zpátky, že tohle jako slepá ulička. No a jenom že tam jde o to, že vlastně Mask udělal v podstatě stejné rozhodnutí jako tenkrát u jasně. Od začátku to že nechtěl jít jako s tím davem a s tím Jako co mají všichni že jo. Protože samozřejmě to jak vlastně všichni ostatní mají Windows, tak je na jednu stranu výhoda. Ale na druhou stranu taky nevýhoda, že jo, protože zaprvé pro ty Windowsy. Je to nevýhoda v tom, že musejí psát prostě ovladače pro bambilion různých zařízení a nebo
Minuta: 19
dneska Android jo, to je dobrý taky. Srovnání, že vlastně Android máte pro strašnou spoustu displeji pro strašný spousty rozlišení displejů a tak dál a to ten systém jako dělá hrozně komplexní a strašně složitý a velký problém, prostě na to jak to správně napsat i a Jak hlavně udělat tu minimalistickou verzi, když vlastně tam musíte mít miliony různých Variant jo, jak to správně udělat nasazovat obrazovku a tak dál než to, když máte to Apple a který má jenom ty své vlastní speciálně pro to funguje líp, než ty Windowsy právě v určitých věcech tím, že to je prostě napsané do se pro sebe, že jo. A nebo ten Android nasus versus vlastně já ten Apple no a takže ne Jobs, ale vás vlastně udělal stejný stejný rozhodnutí, že velmi správně odhadnout, že vlastně bude jako špatně jít tou cestou s tím mobil. I
Minuta: 20
am do kterého vlastně začít všichni jak A já vlastně řekl jsi, že že do budoucna bude důležitý to mít sám a on je tam potom další jako velký prvek, který si vysvětlíme, až se budeme bavit právě o tom s autonomním řízení Ao tom jak to funguje a tak dál a to je to, že v tom autonomní Řízení je strašně důležité. Kdo vlastní ty data a to je ten Svatý grál, který vlastně teď Tesla vlastní, protože má ty data právě a ostatní je nemají, ale to si řekneme separátně vlastně v tom už si budeme říkat jenom to bylo no, takže Takže vlastně jak jsme si řekli, tak my máme dva hlavní jako hardwarové prvky. V tom autě první je a druhý je autopilot. Samozřejmě, aby tohle nebylo jednoduché, tak oni se nám upgradu v čase. Bez závislosti na sobě.
Minuta: 21
Takže aby se to udělalo nějaké Colu jednodušší, aby se v tom dalo jako vyznat jo, tak se vlastně odlišuje to. Čemu se říká hardware jako Tesla hardware a to je kombinace am see you a up. Anebo separátně, pokud někdo řekne verzi a nebo verzi a Takže aby tohle bylo jasný, tak jsem se snažil to takhle udělat do přehledné tabulky, kde vidíte vlastně jednotlivé generace toho hardwaru a k tomu korespondující vlastně generace toho a toho autopilota, takže tady je jako pěkně vidět, že vlastně ten hard vr10, tak má mc-11 to znáte ho Arma má vlastně
Minuta: 22
3G modem a WiFinu. A mám právě tu ap1 ten mobil a vyráběl jsi někdy od toho září 2014. Má jednu přední kameru barevnost kamer jsem teda nedohledal má jeden přední radar, který na 160 m nemá ty. Kamery nemá boční kamery a má jenom zadní kameru, která je ale používaná pouze pro řidiče, co znamená proto, když couvá t a nevyužívají ten autopilot a má o kolem dokola ultrazvukové senzory 12
Minuta: 23
Mám ap2 to znamená. To už je od října 2016. Mám černobílé Kamery, které mají s červenou složku v sobě mám, ale bohužel teda pořád ještě ten radar 160 km a už mám jako ty boční kamery, ať už dvě vlastně zrcátkový stometrový nebo ty v těch sloupcích vlastně 80m a zadní kameru 50m, která ale je výrazně lepší než vlastně v tom HP, nic se což mimochodem je krásně vidět tom, jak jsem dělal to srovnání vlastně těch desek a neb a používá se právě i pro toho autopilota tady. Ještě v té tabulce okomentuji, že si všimněte tady na pravé straně mám vlastně nahoře 17palcový, což je to Esko CSko dneska a 15palcový,
Minuta: 24
což je ta Tesla model 3, že to mám jenom jako zase, abyste si uvědomili, že Tesla model 3. Vlastně tyhlety všechny hardware jako první nemá, protože ona právě přišla až později. No a pak máme Tesla a pak máme vlastně Tesla hardware 21. To má Kuba ve svém autě a to je vlastně mci1. To znamená pořád má ještě ten starý imc je pomalý ten Brousek je tam pomaleji prostě a tak dál mapy, jako se tak dobře nezvu. Jo, jako jako ty nový taky má vlastně stejný Wifinu a tak dále. Už má právě ap2 a půl. Jo a ten auto bylo dva a půl je o tom, že má 2 NVIDIA čipy. Aby byly redundantně byly zastupitelné a tak dál a tady je obrovská změna v tom, že tím pádem on může
Minuta: 25
mít právě dashcam, protože ten ta druhá jako NVIDIA. Vlastně je tam kvůli redundanci a tím pádem je tam nějaký zbytkový výkon a při jízdě vlastně od může mít čas nebo má ten výpočetní výkon na to, aby zpracovával ten dashcam. potom má už lepší radar, takže radar je tam je tam vlastně ten ten ten dopředu ukazující, který vlastně má 170 metrů má jinak má vlastně všechno stejné jako já a máme oba vlastně lepší ty senzory kolem dokola vlastně na osm a No a co je ale důležité. Tak
Minuta: 26
je že on má už lepší kamery. On tam má vlastně červenou a modrou složku v těch jeho kamerách a to dělá ten obraz jako lepší. Já víc použitelný vlastně pro pro nějaké nahrávání, jako je třeba ten dneškem. No a pak je tady dva a půlka ještě jenom tady řeknu, že vlastně tahleta dva jedna je vlastně od října 17. Což Moje auto bylo vyrobené vlastně někdy myslím srpen 17, takže to přesně sedí. Jo, že vlastně bylo právě ještě ještě vyrobené jako hardwarová st20 oproti tomu vlastně ten hardware dva a půl, který přichází právě s příchodem. Tesla model 3, který už má MC2. Automatu in telku a má taky 5.
Minuta: 27
Gigahertz Wifinu a má externí Bluetooth právě proto, aby se dalo vlastně připojit ten telefon jako klíček. A mohli jste si odemykat s tím, že jako Přijdete k tomu autu, tak další ty věci už má zase stejný, jako má vlastně ta21 jako hardware, jo, takže jinými slovy další věci má stejný ten autopilot 2. Půlku má stejný. No, takže tady je to od března 2018 a Kuba jsi vlastně to auto objednával v lednu, takže jemu to těsno tu nestihlo prostě, že že nemá tu dva a půl kůže, že jako, že má ještě tu dva jedna a snědl a on si ho nechat vyrobit nový kdežto. Já jsem si kupoval vlastně s kladovku. No a pak vlastně přichází hardware trojka, který je teď. Nově uvedený a na ten jsem právě čekal, abych tyhle ty videa udělal. Protože
Minuta: 28
to přesně jsem jako to dávalo smysl jako se o tom pobavit, takže tam je samozřejmě si útvaru k to znamená ten Intel to všechno je zase stejný naopak. Jako jako u toho u té Tesla model 3, ale vlastně je tady už nový autopilot hardware, který je dělaný od Tesly. Tesla si sama udělala vlastní hardware a to si řekneme právě separátně v těch v těch videích potom autopilot. No a Takže tady v to je zase od března 2019, takže myslím, že to bylo že od března 2019 byli s SX a od dubna byly trojky takže Každopádně teď když budete řešit auto, tak vlastně všechny ty auta už mají ten Art V30. Co znamená mají ten autopilot 3
Minuta: 29
tam dodal ten supercharger, takže nejdřív byl super Charge in zdarma na auto. To znamená, i když to auto jste prodali, tak pořád zůstává ten supercharging a já jsem si původně myslel, že to bylo pouze pro ten hardware 1 0, ale zjistil jsem, že existují auta, který jsou dva nula a přesto mají supercharging vlastně nám na auto obráceně, tak existoval super čas zdarma na uživatele a Ten byl hlavně teda přes referal program. To znamená, když jste si koupili auto přes refferal. Tak jste dostali supercharger zdarma, ale jenom jako na kombinaci auto a uživatel, takže potom ve chvíli, kdy to auto prodáte a přepíše se vlastně ten Tesla account nebo respektive to auto se přepíše na jiný Tesla account, tak ztrácí ten supercharger zdarma a teď tady máme. Zajímavou vsuvku, že jsem se dozvěděl teď aktuálně
Minuta: 30
běží vlastně akce v Tesle, že do konce června 2019 mají skladovky znova ten supercharging vlastně na uživatele. Je to jednoznačný prostě. Tesla se potřebuje jednak udělat si dobré výsledky do dvojky a jednak se zbavit skladových zásob, které mají kteří nemají vlastně ten Heart r30, že jo, že dneska už tak jak jsem říkal v tom videu vlastně o těch novinkách, co přišlo, že jo rád V30, ale právě lepší vlastně motor, že jo rychlejší nabíjení lepší podvozek, tak samozřejmě někdo kdo si dneska kupuje jako tu trojku, tak asi jde spíš jako do toho novějšího auta, tak tohle je takový zajímavý jako opravdu motivační Faktor pořídit si teda to auto dobře něco horší, ale mám jako Free supercharging, což teda musím říct, že je fakt pecka. No takže to je Zhruba Zhruba,
Minuta: 31
jako byste historie to zná jenom abych to shrnul, tak vlastně hardware jednička. To jsou ty úplně starý auta, kde vlastně nemají nemají ty boční kamery. Ten autopilot je opravdu jako výrazně horší dneska už než ten než ten současný od dvojky vlastně začala Tesla dělat svůj vlastní autopilot svůj vlastní software NVIDIA NVIDIA kartami, pak vlastně U2 a půlky přešla na to bylo vlastně s příchodem. Tesla model 3. Takže to vlastně mělo nový nový procák, tam to lítá, prostě tam je to super jako rychlost mapy a tohle to je perfektní. No a vlastně teď aktuálně Tesla přišla i s vlastním hardwarem na ten autopilot. Takže už je 100% vertical vertikálně integrovaná, že vlastně si všechno dělá sama, takže dělá. Hardware i software pro to auto
Minuta: 32
není řízení, což je naprosto unikátní vlastně s celým automobilovém průmyslu a to je jedna z těch věcí, který jí vykopnou do výšin vlastně v tom jak vybočuje oproti konkurenci, ale to si to si řekneme potom až si budeme povídat o tom autopilot. Takže tohle je vlastně v kostce to shrnutí těch té historie a samozřejmě nám z toho vyplývají ty věci proč třeba já nemám dashcam, protože mám hardware 2 0. Kde právě mám autopilota dva tudíž nemám dva dvě karty, že jo 2. NVIDIA za jízdy to nezvládá prostě zpracovávat to video, ale Kuba naopak, ten má dva jedna. Takže ten má jedničku, takže ale autopilota už dva a půl, takže jemu to zvládá a za jízdy může mít dneškem stejně tak sentry Mode jemu sentry Mode může. Nahrávat vlastně do USB mě
Minuta: 33
jenom dokladů, protože prostě zase to asi nezvládá vás tím prostě ukládat na to USB. Tak takže to by bylo to by bylo jako tohle, no. Takže pojďme si tedy podívat na to, jak vlastně vypadá to restartování za jízdy, jo. Nejdřív si zkusíme restartovat jeden systém, pak druhý systém a zkusíme se podívat na to, co to dělá pomáhají. Tak ten si teď si zkusíme udělat reset tohohle počítače, já jsem si to přes nahrávání vyzkoušel. Upřímně řečeno. Takže vím co se stane. Protože jsem chtěl být bezpečný, aby aby náhodou to nějak neohrozil ostatků silničního provozu a co to udělá a doufám, že to nějak jako stihnu vám nahrávku na to jinak ten reset tohohle počítače počítače
Minuta: 34
se děje tady těma dvěma horními tlačítkama, zase je smažete a Musíte držet, dokud se nestane ten reset. autopilot, když se připojilo auta, tak jo, takže Takže jdeme na to. Tak dobře Teď teď se pustila rádio hele a už už se to už se to přepnul. Tak a teď už se vypnul autopilot vidíte, že už mi to tady hlásí, abych začal řídit zařídím stejně to jo, takže taky, když pořád cítím, jako, že ten volant má vůli. Takže to vypadá jako kdyby to řídilo furt dál. No to řídilo pořád dál, protože tam ten volant pořádného takový jako zaseknuti jako autopilota a dodržovat rychlost udržovat
Minuta: 35
vzdálenost zajímavý, takže i když jsem restartoval tenhle ten jako hlavní počítač, kterej se stará o tu jízdu, tak vlastně autopilot nevypadl samozřejmě bylo vidět, že mi to dalo tu informaci, abych jako dával pozor na cestu, ale všechno fungovalo a vlastně auto nepřestalo jet. Což je zajímavé zjištění, takže je vidět, že Tesla musí mít ještě třetí systém, který nemá displej, který je vůbec ten nejdůležitější. A a nejzabezpečenější, aby právě pořád všechno fungovalo na to máme tady puštěný máme tady puštěný větrák. Doufám že těšíte, jak to větrá máme internet. Bluetooth máme navigaci. Máme tady puštěné rádio. Kde jsou zrovna zprávy, aby vyměnil za autorské
Minuta: 36
práva. No a teď si dáme teda Jakmile se rozjedem. Tak si dáme restart toho infotainment systém. A ukážeme si to všechno přestane fungovat. Tak chilli, teď už začínáme jet. Restart se děje těma dvěma kolečkama, takže jdeme na restart tak restart provedené je okamžitě se vypl tady černý tady vidíte, že všechno mi funguje, takže je ten infotainment systém i absolutně nezávislý na tom hlavním počítači asi co provádí to řízení a vidíte, že až nebo slyšíte asi ještě, že pořád jede jenom větráky. Akorát je tady vidět, že ztratil vlastně konektivitu s airbagem spolujezdce. Takže se měj mě nevím, jestli v nervech je hloupej nebo ne. Nicméně
Minuta: 37
Jak vidíte, tak autopilot řídí sám. Teď se vypnul, teď jsem to restartoval i ty senzory je už už jako nebo ty systémy, co ovládají klimatizaci teď zřejmě už mi zhaslo i vlastně tady tenhle senzor vlastně na ten a už se mi restartuje tady infotainment systém už nastartoval rádio okamžitě, ale pořád ještě tady vidíte, že nefunguje nefunguje připojení, takže rádio už můžu vypnout, ať nám to tady neruší. Nefunguje mi připojení autopilot absolutně nepřestal řídit ten prostě všechno fungovalo tady akorát vidíte, že se nenačítají data už se načítají. Takže postupně nabíhají tyhlety kontrolní systémy a vidíte, že mi tady nabíhal a nabíhá mi navigace a chtělo to pokračovat vlastně je na mojí schůzku kam jedu, ale bohužel, protože asi internet ještě ne na běh, tak to napsalo, že ne. pokračovat a budu
Minuta: 38
to vlastně když když jako znova naběhne ten internet, což trvá docela dlouho vidíte, že pořád to ještě nenaběhl o ale zatím ty 2000 všechno funguje naprosto bez problému, takže opravdu ten restart tohohle vlastně vypne to Bluetooth, vypne to internet. Vypne to rádio. Vypne to větráky. Už vidíte, že už naběhnu internet a už mi začíná se zase objevovat, ta mi zase začíná navigovat. A doprava, takže si zase můžeme dát si mě navigovat na místo a už už to bude pokračovat, takže v podstatě Kdyby ten internet naběhnu rychleji, než ta navigace se bude připravovat na to, tak vlastně by to pokračovalo i v navigaci, což už se mi párkrát stalo,
Minuta: 39
ale teď ne teda. No tak jo, takže to asi jsme si ukázali teda restartovat infotainment systému a co všechno přestane fungovat. Bitcoin se to restartuje. Větrák jede. Rádio se nám vyfotím, jak se máš, ty tlačítka spotřebovaná. pokyny k mikrofonu restartovat zajímavý Velice nepřestane, kontakt.
Minuta: 40
Už to nenastartovala nastav internet. navigace rádia 2012 garáže nábytek, navzájem si teda to je fakt spotřebu let. Jo hele, už to jde.
Minuta: 41
No takže z tohohle Co jste viděli, tak nám vyplývá několik zásadních věcí a to je, že ten infotainment systém, který vlastně je ovládaný z toho am See You, tak ten je zodpovědný za konektivitu jo, ať už je to wi-fi nebo Bluetooth. Co znamená, že se ozveš restartuje to je tak vám všechny tyhle ty věci přestanou fungovat zná iRadio teda taky, takže i jako terestriální vysílání a je zároveň zodpovědný i za mapové podklady a za navigaci, takže tam taky krásně, když já jsem tam bohužel neokomentoval v tom videu, ale krásně Je tam vidět, jak ve chvíli, kdy ses restartoval ten infotainment systém, tak vlastně přestala jít navigace ona zešedivěla. A pak v jednu chvíli se tam skočili hodiny místo místo
Minuta: 42
té navigace. Takže ta navigace vlastně je zodpovědná za to ten infotainment systém Mimochodem, to je taky důvod. Proč. Prostě Tesla nemůže jednoduše na implementovat nějaký geofencing na světla, protože vlastně ta navigace a tak jo lokalita vlastně s těmi mapami je na tom infotainment systém. On je na tom primárním vlastně počítači, který řídí ty světla, takže tam samozřejmě je to o tom, že to musí naučit tu umělou inteligenci a musí to naučit ta umělá inteligence není možné úplně jednoduše podle mě z toho, co jsem pochopil pro ně jako jednoduše říct geofencing, ale jakmile seš ve městě prostě udělej tohle, protože takhle to umělá inteligence právě úplně nefunguje a větráky taky, že jo větráky přestanou fungovat, i když je zajímavý. Že si můžete všimnout a vlastně já jsem tam je okomentoval, že u té trojky ty větráky běží pořád, takže u trojky ty větráky nejsou řízený tím infotainment systém respektive on jako u trojky teda, jak jsme si říkali vlastně jenom jedna obrazovka, která
Minuta: 43
má ty funkce vlastně spojení, takže tam evidentně je nějaká změna vlastně v tom řízení a a tohle to není řízené. Vlastně tím stejným software, který vlastně řídí ten zbytek naopak. Vlastně když se restartoval ten ten hlavní počítač, tak vlastně jak jsem říkal, tak přestalo ovládat přestalo jít ovládání vlastně to infotainment systému. To znamená nemohli jsme z volantu ovládat vlastně jako tu muziku. Ale co je strašně zajímavý, tak vlastně ani jeden nebo druhý systém, tak ne přestal fungovat autopilot být vlastně ve chvíli, kdy se restartoval ten hlavní systém, tak tady na tom infotainment systému to řvalo a ukazovalo to červený Lucce, že mám držet ruce na volantu, že bacha, že prostě ten autopilot je nefunkční, ale přitom ten autopilot pořád fungoval. A pořád jsem cítil vlastně jako drží a normálně to sledovalo vlastně všechno je teda pravda, že tam nebyla nějaká jako krizová situace. Takže nevím
Minuta: 44
jako jestli by na to zareagovala, ale podle mě evidentně jo. A zase to směřuje právě na to, co jsem říkal, že vlastně Evidentně oni mají prostě 3. Počítač, který je jako skryté, který nemá vlastně jako vizuální vizuální odezvu a je vlastně čistě pro Teslu a ten všechno řídí a ten je nejdůležitější a ten dělají, ten mu tam líbilo moje video. Dejte mi prosím like. Pokud se vám líbí můj kanál, začne to odebírat, už stačí zmáčknout moje logo. No a líbí se vám Tesla a zvažujete o tom si koupit nezapomeňte využít. Náš refferal kód, který je dostupný dole v komentářích. Takže ať vám to proudí.

Předchozí video

#81 Tesla Model S.3.X DashCam 2.0 | Teslacek

Další video

#82 Tesla Model S.3.X.Y Sentry Mode 1.0 | Teslacek