Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#69 Tesla Model X vzduchový podvozek (Air Suspension) | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Jak funguje vzduchový podvozek? Na co si dát pozor? Doporučuji se podívat na video, ze kterého jsem čerpal.

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem je tady další díl vlastně z toho, jak jsem si hrál s tím x-cam a tentokrát si řekneme. A ukážeme si to slibované vlastně posunování těch tlumičů, co znám od toho nejnižšího po to největší. Zaprvé jsem si to měřil i když teda jako jak jsem se tam k tomu skláněl, tak jsem ty to co říkám teď centimetry, tak teď když se na to koukám, tak vidím, že to je trošku jinak. Takže to tam vždycky jako napíšu to co to co vidím tu hodnotu, tak napíšu do léta bude spíš ta pravdivější než než to, co říkám. Takže to si ukážeme. A další věc, která je právě strašně důležitá, o které jsem říkal, že vlastně je důležité, proč jsi to vůbec celý říkáme, tak je to že ve spojení speciálně s tou Performance edicí, kde kde je vlastně nemáte ten obrovský výkon a ve spojení s tím, že že máte vlastně ty tu tu suspension vlastně toho ten pohyb toho podvozku také strašně důležité si uvědomit, že vlastně ten podvozek
Minuta: 1
jede. Takže ve standartu jako když dá teda standardní výšku, tak je to rovně, ale jakmile vydáte jako na tu nižší, tak vlastně ty kola se začnou Jako takhle Jako s cvaká dávat Takhle Takhle se jako vyklánět, aby vlastně nezabírala víc. Ta vnitřní strana. Ono je to prý jako lepší prostě pro podmínky na trať a jako že to koně, který závodní auta to mají taky takhle udělané. Já jenom že velký problém je v tom, že vám to ujíždí gumy a odjíždí vám to gumy, ne úplně málo, takže to je dám tady asi na jedno video na jinou. Kde je dva kluci to přímo jako měřili ukazovali a který dělali vlastně nějaký test o ex-ka posluchače, který se na to koukali, tak si všimli, že mají ty vnitřky. No a proč to vlastně všechno říkáme, protože Kubovi se stalo. On teda jako ještě ke všemu to měl jako znásobené tím, že měl nějaký jako defects
Minuta: 2
ovoce. systému a jemu to vlastně sežralo kola za jednu sezónu to znamená že jeho to stálo prostě 35 tisíc na kolo a všechny jeho výměna za jednu sezónu Což není úplně jako málo Takže jenom jako bych chtěl v tomhletom upozornit že zase musíme si uvědomit že já s tím když si kupujete takhle šíleně sportovní auto jo tak kdybyste měli asi nějaký Ferrari prostě nebo něco takového závodní nebo nějakého poršák a který je asi dělané na okruhy Jo a jestli byste s tím normální tak vám to taky sežene ty gumy jako poměrně rychlého speciálně Pokud byste měli nějaký ty sportovní Jo tak ty měkký který se taky kupuje kvůli tomu aby měl dobré grip dobrý to chci ale tak jenom zase že ne každému to může dojít že vlastně jako vy si kupujete auto který se kterým se dá jezdit normálně to limuzína na normální ježdění ale zároveň to má prvek
Minuta: 3
prostě Jako supersportu, no a jednak je to vlastně s tou spotřebou, že samozřejmě chvíli, kdy to Přepněte do toho diktuji z módu a A kde vlastně jako si užíváte tuto super zrychlení, tak samozřejmě ty kola dostávají neskutečný záhul a vůbec celý ten podvozek a já když jsem to zkoušel tady v tom videu vlastně dám odkaz, že jak jsem ukazoval ten ludicrous Mode tak jakmile to máte ve standartu na standardní výšku, tak úplně cítíte, že to auto se úplně klepe, jak nezvládám prostě dobře přenášet tu váhu nebo respektive tu sílu vlastně obrovskou na ty kola a musíte jít vlastně s tím podvozkem. Míše samozřejmě lepší, je to na tu very Low no. Jenomže pak vám to sedí úplně jak přibitý, ale právě zase potom vám to žere ty pneumatiky, tak jenom bacha na to jako rozhodně na to nejdřív pořád teď vlastně potom zjištění si to Kuba vlastně jako vypnul nebo respektive, dal si jenom asi
Minuta: 4
ne. Dálnici nějakých 130 nebo něco kolem 130, že, že se mu to má snížit na to low, ale rozhodně už ne jen a very Low a to je první věc 2. Věc, že vlastně zase docela logicky v těch extrémech. To znamená jak v tom very Low. Tak v tom very High ztrácí ten podvozek. Vlastně to jako tom někoho ztrácí vlastně tu schopnost reagovat, že já když jsem si na stěně s tím hrála, jezdili jsme třeba i jako trošku někam do lesa takhle tak Bylo cítit, jak je to prostě tvrdý jak jak Vlastně to auto je sice vysoký, ale je úplně jak kdyby bylo na nějakých kolínkách. Prostě je to strašně cítíte, jak prostě to je strašně tvrdý, takže zase je to něco na co se nedá jezdit furt. Jo, protože to by to nebylo příjemné a velmi pravděpodobně je tam je tam vlastně obrácený zase ten nebo respektive takhle, že by vám zase ty venkovní ty ses a ujížděli tak
Minuta: 5
Takže to smutné ty tyhle ty věci jsme zjistili a ověřilo se to vlastně i ty jako ten můj. No, na který dám taky odkaz, jinak bych rád ještě poznamenal, že teď nedávno byl a dejte na csku, jak jsem o tom mluvil v tom videu O novinkách, kde by měl být nový ten podvozek s ten řízený počítačem, který to vypadá, že by mělo být upravený oproti tomu původnímu, takže je tam jiný i heartware. Není to jenom vám dejte aspoň a ty jí počítačový části. Takže to co si tady jako budeme ukazovat, tak nevíme, jestli se týká i tý nový i toho nového hardwaru toho nového podvozku, ale z principu asi zřejmě to hýbání tam bude taky, ale nemáme to potvrzení, tak jenom tohle je důležité zmínit. Takže pojďme se na to podívat. Protože tady máme ten vzduchový podvozek je
Minuta: 6
tady volba ses Pencil neboli jako podvozek ten má Jak vidíte od standartu 2 nahoru a 2 dolů, takže standard High very High a nebo pak je tady další volba. Jack a to je pro případ. Kdy potřebujete třeba měnit kola? Takže potřebujete to auto zvednout, tak se musí dát ten Jack. Protože jinak by vám chce tlumiče vystřelili z auta a tady je potom možnost nastavit automatické snižování. Takže buď to nikdy jo. Nebo si tady můžete nastavit. Pro Jakou rychlost si chcete udělat to snížení? Anebo pokaždý a to je že vlastně vždycky znamená, že to bude na lounama na nízkým v jakýchkoli rychlostech.
Minuta: 7
Nikdy znamená, že se vypne automatický přesun dolů. Takže pokud pokud dáte třeba. 140 30, tak by to znamenalo, že při 130 km v hodině by to z standard přešlo do Louk automaticky, aniž byste museli cokoliv nastavovat. Tady k tomu celému systému si řekneme trošku víc, protože je to velmi důležité, co jsme právě teďkon zjistili po té jedné sezoně zjistil Kuba, že Pojďme si změřit ty jednotlivé vejšky. Dáme si to na very Low. A dojdeme
Minuta: 8
si pro metr a změříme si to, takže nějakých 15 cm si to nastavíme na Low. Trošku se nám to zvedne. změříme si ho kolik vypadá to na 17 čili 2 cm zvedáme na standard Něco na co byste měli jezdit asi. Standardně Pokud nechcete jezdit kudlu. Tak už hotovo, jdeme s tou. A tohle se podívat vypadá to na nějakých 18 cm. No a teď se to dáme na respektive Pardon a háji. A tady vidíte, že už se mi tady zapíná hosti. Možnost si to zle to zapamatovat. Protože to už je něco
Minuta: 9
nestandardního a taky to chvilku víc trvá. Je cítit, jak se to auto zvedá a už je tam, tak se jdeme zase podívat, jak to vypadá na to máme 20 cm, to už je slušný, skok to dáme na tu nejvyšší very High pozici. Jak to Jak fungují ty kompresory a každé kolo se zvedá zvlášť, takže se to tak jako trošku k&w to auto. takový srandovní pocit Tak už to je. Takže jdeme zase změřit. No a je to 22 cm. Zkusím, tak jestli třeba Zajedeš mimoto a zkusím ti to v háji a to je úplně jiný. Jo jako že najednou. Jsi prostě fakt jako je to úplně to cítíš jako vysoko. Jo teď
Minuta: 10
jsem to zvedl úplně nádherné úplně to jako tvrdne teda trochu, ale jsi prostě jako vysoko, ale to tady tady v roce, ale už dneska máme to nepůjde. Já myslím, že to tady Já se bojím, ale já jsem zvyklý z mého auta. Ty jo, to bych taky byl pomalý. Ty jo tady taky jako nezkouším. Jo, ale je prostě cítím, že to je daleko tvrdší je
Minuta: 11
to fakt jako. Si to vyhledej. Motory dva docela dobrý jako náhodou na to, jak je to velké auto a teď si něco vůbec. To já tady bych se svou scandic to tady důvod bude úplně všude to jenom proto, že nemáš ten vzduchový podvozek nebo něco mi říká, že jsi vzduchovým by to takhle nemohla úplně jako do terénu, ale jako samozřejmě jo. To je toto je něco, co mě jako trošku mrzí. Speciálně, když jsem si měl možnost to vyzkoušet, tak jako na tu na ten luxus na to prostě pohodovou jízdu. Je to přece jenom lepší, no
Minuta: 12
ten podvozek sportovní jízdu, potom chceš dělat kraviny, tak je ten tvrdý jako lepší, no, ale nemám to vyřešit něčemu. Takže jak jste viděli z toho měření, tak to vychází, že zhruba od nějakých 14 do nějakých 22cm je ten rozdíl, to znamená nějakých 8 cm vlastně od toho úplně vrylo. Do toho very High zhruba po nějakých 2 cm plus mínus to skáče nahoru. Jinak v ty dvě Horní jak jste si všimli v tom videu. Tak ty dvě Horní ten High a very High, tak se tam objevilo takový to jako enable for this location. Jo jako a to je právě to, že ta ta Tesla umí si vlastně zapamatovat,
Minuta: 13
protože Upřímně řečeno voda je to jako docela logické, že jo, protože když někde jedete a máte před sebou nějakou překážku, která vyžaduje, abyste si zvedli auto, tak to překážka velmi pravděpodobně tam je trvalé. To znamená, že pokaždé, když tam pojedete, tak asi tam bude. No a zase díky tomu, že mám v sobě GPS má v sobě počítač a dokáže jako velmi logicky přemýšlet, tak je jako jasné, že vlastně ve chvíli, kdy vy jedete někam a Tam je nějaká překážka nebo nějaká špatná cesta, která vyžaduje to zvednutí, tak je logický, že když to tam bude asi vždycky, takže to tam byste vždycky nastavovali nádrže automaticky vám dávám tu možnost, že ve chvíli debutoval jako změníte. Tak automaticky ona si to zapamatuje. Pro tuhle tu GPS lokalitu a bude to zvedat už sama. Pokud ale zmáčkněte ten křížek, co tam byl, tak já vlastně tímto zrušíte a ona se to jako nezapamatuje a nebude to
Minuta: 14
auto zvedat. Jediný jako trošku takový vedlejší negativní efekt, který je s tím spojený je ten, že bohužel zatím a je to všechno software. A víte, že se to neustále aktualizuje, takže velmi pravděpodobně, když se budete koukat na tohle to video za nějakou dobu, tak už to bude pasé, ale v tuhle tu chvíli platí to, že ona si zapamatuje to zvednutí, ale bohužel neví jako z jaké strany v přijíždíte. To znamená, že když vy přijíždíte do nějaké oblasti, kde vy si to zvednete. Tak že když tu oblast přejedete a pak se třeba vracíte zpátky, tak a měli byste to třeba jako snížený už tak vy byste přijeli do téhle jako na tuhle tu hranu, tak ona vám to auto zase zvedne, protože vy tam máte jako naprogramovaný vlastně to zvednutí, takže Jinými slovy dá se to dneska obejít jako takovým trošku jako jednoduchým programováním a to je že vlastně když někam jako přijedete
Minuta: 15
k nějaké téhle té jako překážce, tak musíte vlastně dát nejdřív jako snížit pak vlastně zase kousek tvoje tak zvýšit. Pak zase jako to přejet, pak vlastně jako zase když tu překážku přijedete, tak vlastně jako obráceně zase znova to zvednout a pak to zase znova jako snížit. No je to takový jako trošku opruz a myslím si, že tohle je třeba jedna z těch věcí, která jak hlásili vlastně v tom novém firmwaru, respektive vlastně v tom novém hardwaru tři a v tom novým faceliftu. Těch aut, tak podle mě tohle je přesně jedna z těch věcí, kterou To je umělá inteligence už bude řešit. No tak jo, takže to bylo asi zhruba. Všechno k tomu podvozku líbilo moje video. Dejte mi prosím like. Pokud se vám líbí můj kanál, začněte odebírat u stačí zmáčknout moje logo. No a líbí se vám Tesla a zvažujete o tom si koupit nezapomeňte využít. Náš refferal kód, který je dostupný dole v komentářích. Takže
Minuta: 16
ať vám to proudí.

Předchozí video

#68 Jaká Tesla se hodí pokud máte děti | Teslacek

Další video

Co vám vyjde, když všude dáte NEVÍM? Rozhovor s autorem volební kalkulačky