Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#60 ElectroDad | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Můj první rozhovor na kanálu patří kolegovy @Electro Dad. Ve velice příjemné atmosféře zjišťuji jak se dostal k elektromobilitě a další zajímavé otázky.

Obsah:

00:30 Pořízení Nissan Leaf I.
01:28 Zkušenosti s ekologií z Číny
02:50 Fotovoltaika a elektro-mobilita
03:18 Pořízení Nissan Leaf II.
04:14 Fiat 500e
05:26 Pořízení Nissan Leaf III.
06:05 Instalace solárních panelů a zkušenosti
08:16 Roční zkušenosti s Nissan Leaf
12:00 příprava před nákupem elektro-vozu
13:42 Jaguar i-Pace
15:39 Důvody proč jsi odstartoval youtube
20:27 Největší znečišťovatelé jsou letadla a lodě

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem, mám tady super příležitost udělat rozhovor s Electric DDM, s kterým jsem se měl příležitost seznámit na akci v jihočeské univerzitě, kde jsme oba přednášeli o elektromobilitě. A přišlo mi jako dobrý nebo nám oběma s tím přišlo dobrý udělat nějaký vzájemný jako rozhovory. Takže už jsme máme za sebou, kdy se mě vyptával. A jak to jde mně a teď by jsme udělali Část, kde já se budu vyptávat jeho a já bych využil toho, že přijdeme na to mám hodně o té Tesle. A ty máš Nissan Leaf a tak by mě zajímalo, kdy ty si ho pořídil, jak je vlastně jsem tady jak dlouho s tím jezdí, že jo, tak já jsem poprvé v životě jel teda v modelu affecting, teď sedím a Ondrovi autě je to bylo tehdy v březnu roku 2018 před rokem a kousek od Brna, že mám puštěný, ale jestli se nechceš.
Minuta: 1
Zas tak jsem se hrnul vedle mě, tak pak jsem ho půl hodiny řídil a mimochodem. Všiml sis, že když Jasně někdo zrychluje? Tak ty jako sportovní máš daleko víc než někdo říkal. Takže já totiž Tak já jsem měl. My jsme dva a půl roku Čili v Číně s rodinou a od roku 2009 do roku 2012 a já jsem jako měla ty depky z toho, kam jsem rodinu zatáhli malý děti. Jo jsem jí dva až čtyři roky jsme tam přijeli a to znečištěné životní prostředí 13min město a fakt jsem dva a půl roku jako mentálně trpěl, že prostě nevidíš tam chceš v subtropech, ale měsíc jako měsíc dlouhý nevidí sluníčko nemusíš vůbec krémy nic, to se nemůžeš opálit, protože protože strašně Smog jako když je to když to ještě hodně tak 300 metrů dál.
Minuta: 2
Není vidět, jako když je to strašně lenochodem a oni tam kvůli tomu teďkon jako docela brutálně tlačí elektromobilitu pár Autoškola trický. Tohle jsi zažila, že ne nastupovalo, ale myslím, že už jsem tak rodilo hlavách, ale už tehdy bylo jako už to nebylo veřejné. Tabu už tehdy dělali jako kroky k tomu, aby tu zemi začali čistit a zároveň je ale my bychom to dělali moc rychle. Tak zase strašně uklidíme to to podaří, takže musíme to nějak vyvážení, ale nebylo to veřejný téma už prostě znečištění životního prostředí je šíleně co dělat a snaží se jak mohou tak a takže to jsem věděl, že jak se jsme se vrátit, tak to už jsem se díval na to, co byly tehdy ty drahé ty vajíčka životy první elektromobil. Já teď Ono to stálo 800 tisíc kilometrů, tak ani jsem blázen a rovnou jsem se ptal na fotovoltaiku. A tehdy Prostě mi ten se díval jak ji máme průběh prostě spotřeba, že bych potřeboval ty Lecter. V noci.
Minuta: 3
Hele nedává to smysl 2018 až 2020, to byl rok 2012. Podle slovu se na to podívám. A to už budou dostupné baterky. Jo a teď najednou směšovače 18. Jo, ale teď neslyšně se to jsou to uteklo a za tři týdny jsme měli Leave a já jsem si pořídil normálně Leave. A jak jsem takhle já jsem Jiřího nebo ale byl jenom osm měsíců starý měl 20.000 km najeto a už na něm bylo obrovské, když k vám toto auto stálo teď 50000kč, kdy v ceníku původně stalo milion, protože ten ten předchozí první majitel se asi ho nemůžu a nechala třičtvrtě roku na tom. Na autosalonu dostal na něho asi 5% slevu a já jsem ho pak koupil prostě taky velkou slevou. Hele a jak jsi třeba řešil jako jak jsi věděl jako Jak moc je ta baterka třeba nebo nějaké takovéhle jako Ráďo. Já jsem ani jsem jako to nezdá ani nevěděli. Tomáš zjišťovat. Tak
Minuta: 4
jako už jsem měl načtených existuje nějaký spálit Pája. Takže to musíš přesně změřit a tak, ale prostě jenom jako selský rozum mi říkala ne to 8 měsíců starý je na to ještě osoba je záruka. To bude v pohodě, že já se nejdřív se stáhne. Koupíme si fiatka pětistovku. Já mám strašně rád jako design jo? To je pěkné, no. Je to teda docela. No a teď jsem já to bylo v té době, my jsme měli Mercedes a béčko benzínu. Už desetiletý auto a úplně Nově jsem si koupil brouka. Jako pro sebe jako jo, ale ropáka jo, no benzínového benzínových brouka s tím, že jsem si ho pořídil asi měsíc. Poté co se má narodilo 3. Dítě, takže to ještě se dalo v Auto Kelly, které se nevejde nás pět, jako jo radost prostě jako a a teď já jsem tak jsme jí expect mini na prodloužený víkend, ale on se krásné město a s rodinou a jako náhodou jsme jeli kolem náhodou jsem že jsme jeli kolem autobazar, kde měli toho fiatka, tak jsem to jako Nějak
Minuta: 5
se nám ukazoval fialek Miláčku, podívej se tady dozadu Jirko. Hele tak líp. To je to nejmenší auto na světě, je to už jako dostatečná Golf velký a tak. A to bylo v pátek jsme na ten prodloužený víkend a v neděli jsem to koupil. V neděli jsme jeli do Prahy si pro něj prostě z Olomouce do Prahy. Takže jako hodně další pro jednu, tak jsme měli a hned jsem už jsem prostě předtím to nějak ne projížděl. Ukazovalo.
Minuta: 6
No a hned jsem hned jsem volal s dodavateli, že už to přišlo, že už je že jsi tu fotovoltaiku. Už mám elektrické auto a že budeme. Nabírám nainstalovali fotovoltaiku 5,6 km v létě tři měsíce na to jo, tak černo a teď už nám ji měli o víkendu navyšovat, ale tam Řeším nějaký technický prostě uchycení kina na fasádě, protože chci aby jsme vlastně tři týdny agie vyráběli tolik nimi. Teď mi teď neuživím s tou fotowelt dům a auto, že já chci, aby to uživilo celkovou spotřebu domů auta z té fotovoltaika, že mám ještě navyšovat, na to ti vyjde i s tou trojkou potencionálně, jakože, že bychom ještě tři auta uživili. Pomeje myslím jako že ta trojka má daleko větší baterku do než ten list, takže ale spotřebu má stejnou nejmenší co s tím pádem vlastně ty. Dívej
Minuta: 7
takhle samozřejmě v zimě ti to nebude stačit a v létě naopak. Ty vlastně s tím Korea jsem čtyři dny v týdnu. Nejsem doma, že lže nemůžu nabíjet, takže to zase já budu víc dodávat do sítě, ale tak jako celkově 19,19 virtuální baterky a nemám to stoprocentně nastudované. Ale předpokládám, že je virtuální baterie pracuje s tím, že ty tu energii prodává, když máš přebytky. Ne právě že ne. Právě, že to je. To je ta výhoda, že je ta virtuální baterka je, že ty to jako pošleš do té sítě a pak když ji potřebuješ, tak si vezmeš Ano, ale když si jí bereš, tak podle mě musíš znovu zaplatit ten poplatek. No tak jak jsem to pochopil. Já teď právě že ne a proto mi to přišlo zajímavějším, protože právě když uděláš tím, že to prodáváš a Nakupuješ na to se vůbec nevyplatí, protože oni to o Tobě budou za nic že jo. Až
Minuta: 8
mě to ta kolegyně co nás to zvládáte, dám vědět. A jak dlouho teda? Ty jsi říkal 2018, takže to nemám. Jenom s auto má výročí 27000 km a máme to používáme to fakt jako hlavní auto v rodině a za ten rok jsme asi 12 dní, když jsme jeli jednou na dovolenou do Chorvatska a jednou do Itálie, tak to prostě netrápím rodinu tím, že bych tam jel ani to auto tím netrápím, který nemá ten Rapid Gate. Ona nemá chlazení a tak bysme hrozně přece přehřívá baterku. Tak to jsme jeli jsem si půjčil od táty Yetiho rakev na střechu a jedem. No tady je trošku jako je právě přesně mi potvrzuje što, co jako já si myslím, že podle mě jako na to na to primárně auto do rodiny a brzdy zatím jenom ta
Minuta: 9
Tesla, jakože, že opravdu ty ostatní elektromobily. Prostě nejsou připravený na všechny ty věci co udělá speciálně na ty dlouhé cesty. No já jsem dokonce potkal nějaké Holý fláká, který mi říkal, že byl schopný zlikvidovat baterku za jednu cestu na Slovensko, že díky tomu, že on jel přes ty super nabíječky a všude to super hra z vás zahřívá, kde to zahřívala, jak to nemá to chlazení, takže vlastně dojel tam a zpátky a baterka byla na odpis, takže opravdu jako to, když se na tohle si dávám pečlivý pozor, jakože helma to nějak ohlídá to nějak Má to nějaký jako, že by ti je výrazně zpomalí nabíjení potom jet rychle nabít potřetí, tak už to prostě tam čekáš hodinu místo, aby to trvalo 25min. A já jsem myslel jako že když přijdeš na tu nabíječku tak že to tak než do toho auta a že by jsi si nastavil chci na viděnou 80% To ne, to ne. To nemá prý to nemá ani tam nemůžeš omezit to do kolik se nabíjí to prostě jenom koukáš, až to má prostě ten 80, tak to vypneš,
Minuta: 10
tak to zase jenom potvrzuje. To mě právě jako taky mi to říkali různé, co mají auto třeba ten jak ten kamarád byl s tím Peugeotem, tak říkal, že to samé, že vlastně ty elektromobily jako těch jiných výrobců právě u těch tradičních, tak oni nemají. Prostě tohle ty tyhle ty redukce. Ty taky a vlastně ty si ničíš tu baterku jako dárek jedné věci dámská dámská, no krásný auto nebylo vidět, jak se zasmál, že a hodím tady povedlo tím Hyundai na prostě. Tím sakem všechno jsem viděl netestují s tou auta. Dělám točím videa a Hyundai to má po Tesle, nejlépe udělaný špičkově udělaný ten powertrain tam musí mít. Dobře udělám. Motory mají výborně po naučili se asi od Tesly, že mají výborně udělaný, jak vyhřívání chlazení těch baterii a že ona je první auto, který může spotřebou
Minuta: 11
a dojezdem a sekundová taky docela slušně sekunduje, potíž je v tom, že na to auto ho objednáš a čekáš na něho minimálně rok a Nehledě na to, že ta cena se dost blížící Tesla podle těch Z informací zatím který jsou tak to vypadá, že by tahle a dává tam co je to je tohle a pak mi ještě zajímá ještě protože se omezí čtu na ten nabíjecí proud jo, že tomu už jde tímhletím směrem už to už to mají pěknou dělaný. No, ale pořád nemají tu síť třeba nemají ty online update i ne ne ne ne do konce a dokonce to měl vyloženě jako odrazuje na Hyundai, že to vůbec nemá komunikace s vozem to nejde ani vůbec nemají apku, natož, aby jsi se online někde podíval říkal, že to je kvůli bezpečnosti. A trošku podezírám se spíš technologicky, jako tam ještě nejsou. No, přesně tak. No a teď mě zajímá teda, když ty jsi tak strašně rychle do toho šel do toho také
Minuta: 12
brzy jako vůbec na to připravený třeba nastudoval sis někde, kde jsou nabíječky, jak se vůbec nabíjí, co musíš koupit za kabely, až když jsem se rozhodl, že v tu neděli se domluvili, takže já s tím začal kde vlastně na cestě z Prahy dojedeš hodně velký výkon mě jsem tak trochu nechal pán jako a věděl jsem, že vy hlavy může být, takže jsem já přestěhoval tohle tak vypadá, že bude zabíjet. No tak to je teda hustý jako já, ale letos vlastně jsem vybírám auto chce, když chci už, aby ho plnohodnotně rodinné auto, aby prostě i do té Itálie do toho Chorvatska pojedeme na elektřinu. Těch pozvu
Minuta: 13
není moc. Řekněme, ve kterých se dá vybírat. Já už máš nějaký jako typy mám. Byl jsem zamilovaný do do kolony, pak jsem byl zamilovaný do I pay. Jsem zamilovaný do trojky. A ještě bych chtěl zkusit Audinu. No tak Takto se podívám, že mám nějaké horkého kandidáta možná, ale jako každopádně teda ta audina na to, co na to teda slyším jako nejvíc největší jako kritiky teda žrout. No obecně, že prostě to není, že jako na to takovou Pompo pozdě a ne, že to jako není úplně dobře udělaný to Jaguar musím pochválit, že to je opravdu jako luxusní nádherné svezení, i i vlastně ta radost to akceleruje a tak, ale prostě nemají ten ty motory udělaný tak aby je to je objektivní. To objektivně měřila. Když půjdete prostě jak to ta americká je potřeba měřit i spotřeby, tak prostě Nejhorších jako co
Minuta: 14
potřebuješ li nějaký v.i.p. Cvičení u moře s otevřeným, ale já dnes a denně. Třeba právě a to je to co se mi líbí na cites teta z Ruska jako jednoduchost, jak jsme se bavili, tak to ono to je zároveň i výhoda, že má jako jeden ten systém. Mám tohle právě třeba mě jako vadí na těch na těch automobilkách tradičních, že oni oni v podstatě oni si to ani nedělají totiž sami, že jo. Oni totiž jako prostě vlastně ukazoval, že jako tam je jako menu, které si i-pace myslím na Tak takhle se tam je menu, kde on se jako to vypadá nějak a dokonce jednou bylo jako v norštině nebo štěně a druhý byl v angličtině, že to bude úplně jiný. Že to každý dělá jako jiná firma a že to prostě spolu ne komunikaci samostatný infotainment i A je to hrozně sophisticated, jako vyložím se. To
Minuta: 15
musíš učit, ale není a že si na to pěkně co ti tohleto je jedna věc, ale druhá věc, že potom jasně jako nikdy nemůžu udělat ten online update, že jo, protože je umím. No ale jako ale strašně komplikovaný je to blbý, protože vlastně k němu za měsíc na to, že každá firma to dělá něco jiného a to musím jet. Jako neskutečně jako složité, tak to jako vidím, že jo. No hele, tak jo, takže já myslím, že já myslím, že Dobrý, že jsme se jako po bavili o tom, jak si to pořídil teda, co si vyzkoušet teda opravdu odvážný kluk a teď mi ještě řekni teda. Proč ty jsi jako začal jí do toho YouTubu, co tebe on vlastně už na podzim a jinak jsem se pro mě Já jsem když mi bylo 40 minut na 444. Taky jsme byli v 46 obchodech. Jseš dobrej
Minuta: 16
Marek to chce dělat smysluplného životě a tak. Musím zaklepat, že se mi daří prostě tak jako můžeš na dřevo do kotle, tak jako zdraví rodina práce všechno a vlastně jsem přemýšlel, že v té práci. A mám z toho radost a Tom Čtyři děti a tak a zároveň jsem přemýšlel nad tím, co jako moje p-shine, jako co je taková ta prostě proč se jako hořím jo, ale mám rád víno a hraje badminton a prostě kamarádi a rodina zahrada a tak a najednou se mi do života vstoupil takhle rychle elektromontáž jo? Jo, to je ono, prostě něco, co je krásně dobře, když není úplně. Krásný elektromobily krásný
Minuta: 17
trojkou to nemusím říkat jako tady. To je prostě krabice, ale to jen tak říkám teda no, já jenom prostě design a dynamika toho sezení tichost a plynulost a plynulost a tak návykový, jak je to prostě příjemné s tím jezdit a zároveň je to jako za hubičku a takové věci, který jako mám esenciálně a co jako v jedné věci, tak jsem se do toho zamilovali do tématu. A po večerech sprostě čtu a čtu a čtu a koukám na videa, tak a pak jsem na podzim začal hledat jako že už u staré jako na nějak chtělo by to něco lepšího, co jde dál pro tu rodinu a tady jsem chodil po těch výletech a a to je. Buď je to úplné ignoranty ve smyslu nevědomosti o tom nebo je to úplně vám bez zas neřeknou jako Někteří lidi u těch D. prodávejte elektromobily tyhle Hele
Minuta: 18
já jsem fakt jako petrolhead pokud to jako nesmrdí A a neřve tak to prostě není moje ale tamhle v rohu se běžte podívat a ono je tam Franta ten náš odborník a pak jdu za Frantou dvě otázky a on mě zaskočila mi doděláte mám prostě takhle se stalo že mi a já o tom strašně nemluvím o elektromobilitě fakt jako tím hořím a teď mi prostě kamarád říkal o Vánocích ale ty prostě bys měl zapalovat ostatní lidi prostě něco s tím dělej a teď ještě mě inspirovala naše Aninka 11 let a která Prostě mě rok přemlouvala že potřebuje iPhone že jako že bude točit YouTube videa No tak jsem po roce řekl Hele tak si na půlku na šetři já ti tu druhou přidám ona opravdu jsi našetřila tři a půl tisíce nejlevnější iPhone začala točit videa a její 3. video se jmenuje moje sbírka slizu se strašně chytlo Teďka má já nevím 120000 sednutí Jasně ona má Nebo 2500 followerů. A taky to
Minuta: 19
exponenciálně roste a prostě točí každý to a teď si nakonec to jde. Jako jo, no, takže jsem začal točit YouTube videa a mě tam jde. Prostě o to na to jde hodně za mě z toho prožitku té Číny a já prostě věřím, že to není moudré, abychom během vestale průmyslové revoluce prostě spotřeboval všechno fosilní paliva nějak líp a mně přijde, že tohle by mohla být cesta jo? Já já neříkám, že mám svoji pravdu a že jí kašlu, ale já jí hledal tu pravdu. No a mě to je taková moje cesta toho hledání, to je pravdy a já v tom vidím nějakou naději, že prostě A hlavně je to něco co možná jako osobně ovlivnit, že já si můžu dát tu fotovoltaiku, pokud mám dopsáno a jsem nějaké tak bych střední třídy české, že si můžu dovolit a prostě tam dát tu fotovoltaika. Můžu si dovolit to o něco dražší elektroauto, tak mně přijde, že to prostě chci udělat jako já se chci podívat svým za 20 let jsem děti. Očí a říct Hele, já jsem udělal to
Minuta: 20
málo, co jsem mohl jo, protože prostě mně přijde, že za 20 let, že ty děti budou tak to jako chceš říct, že ty jsi ty ho taky holdoval tady prostě s námi milion kilometrů. Vždyť vzhůru a prostě ty jsi věděl, že už jsi dávno viděl, to je z cigaret razit dávno věděl, že to jako ničí lidem zdraví, že umí i miliony lidí po světě prostě respirační Alojzov. To by to přišlo jako Ok. No víš, oni to tak dělali. Všichni tady na tohle to právě třeba na tom YouTubu hodně narážejí právě ty Petrohradě jako S poměrně bych řekl jako legitimním argumentem a to je to, že vlastně ve finále největší jako ty ropáci nejsou ty auta, že jo. Ale jsou to letadla a lodě jenom že tady je právě problém, že Jako to se musí někam posunout a jsme někde začít. Musím někde začít, že jo. A prostě jako žádná revoluce v lodním průmyslu, jako se asi jen tak nebude jako
Minuta: 21
je to tak, že pokud to emise CO2, tak to tak opravdu je, že jsou jako ty tankery a lodě. Hele ono taky do otázku. Co ty tam který jako vozí, jestli taky to z poloviny není pátek. Ano? To je pravda, ale jde o to, že ale nám to my jsme v České republice a v přepočtu na hlavu 5. Největší znečišťovatelé životního prostředí v Evropě A 20. Na světě. My jsme češtině Men's přepočtu na hlavu víc než Indové nemáme máslo na hlavě a to, že jenom máme další teď zrovna vidíme tady krásně prostě sluníčko svítí modrá obloha, tak to prostě mi zatraceně si máme co odpracovat jako jo. A mami mě pro mě hrozně Franklin Covey banka v Seven habits of highly effective People říká. Čím víc se budeš zaměřovat na to, co můžeš ovlivnit, tím víc. Máš děti. A já se prostě jenom snažím zaměřit tím co můžu udělat, že jako koníčka prostě točím videa. A kdy Já to mám postavené tak že já se nevymezuje, já jenom prostě hezky
Minuta: 22
mluvím po elektroautech a hezky Tomu dělám osvětu a hlídám si, aby na tom kanále byli jenom prostě kultivovaný věcný prostě komentáře a dotazy a nechci aby se hanila ani já, právě nechci tu bipolarita. Hani se já nehaním lidi, kteří prostě jezdím na benzín nebo na naftu a jenom prostě chci ukazovat, že alternativa, ať se samo udělej názor jako a ne a nechci ale se dovolat, aby prostě sadili jako zase elektroauta, jo. No já teda jsem si vybral tu cestu, že teda chci se specializovat, takže já to dělám čistě na tu Teslu a tam mám taky jako takový ten Mě trošku jako vadí, když někdo se o něco snažím a ty druhému vlastně všichni hází klacky pod nohy. Takže přesně ten případ toho maska a hází mi klacky pod nohy a když on jim jako dokáže, že to jde, tak najednou prostě oni to začnou dělat. Co jako to je to co mi jako trošku nezkoušela. Mám pro to jako úplně
Minuta: 23
neberu ty ostatní automobilky, že vlastně jako teď najednou aha, tak ono to jako jde, tak najednou do toho začnou investovat a najednou všichni jako říkají, že teda do elektrika tak dál, ale to mi přijde tak hrozně ubohý, jako proč to prostě neudělali před tím, že Někde máme jsem prošla tu cestu. On se trošičku zkoušel ten ten ten Nissan to trošku zkoušel, že jo. A bylo to tak prostě a naštěstí. Jsem optimista, že je to právě jak jsme taky zajít i takže to má podobný průběh. Vlastně je to exponenciálně rostoucí technologie a že vlastně Každý teď se nedá. On ale prostě nějakou frekvencí co to bude dvakrát lepší, je to všecko dáno tím, že čím víc budou sluníčka světu se vyrábí elektřina, tím je levnější teta výroba, tím je to ekologičtější a všechno
Minuta: 24
to jako to vyřešíme technologické ekonomicky jako Jasně. Nemůže to fungovat i by jsme všichni v 6

Předchozí video

Evropská unie přestává fungovat. Czexit ale není řešení, říká Edvard Kožušník (ODS)

Další video

#61 MegaRecenze Tesla Model X P100D (2018 H1) 6 Sedadlová | Teslacek