Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#6 Elektromotor výhody a nevýhody část 3 | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Nejenom výhody ale samozřejmě má to i nějaké nevýhody a o těch je třeba vědět a počítat s nimi.

 

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem, řekli jsme si základní výhody elektromotorů oproti spalovacímu motoru, teď se pojďme podívat čistě na ten elektromotor a na jeho výhody nevýhody jo, protože Upřímně řečeno je tam pár věcí, které jsou na jednu stranu výhoda. Ale na druhou stranu jako nevýhoda nebo respektive něco s čím je potřeba počítat. Takže pojďme na to první věc je jeho tichost. Jo to jak elektromotor je tichý nebo obecně elektromobil je jedna z dalších výhod. Je to super ve chvíli, kdy nic speciálně děláte nějaké dlouhé štreky, tak si obrovský odpočinete, protože je prokázané, že vlastně lidský mozek, když je pod nějakým dlouhodobým hlukem, tak ho to unavuje, jo?
Minuta: 1
Delší trasy každý kdo má elektromobil vám potvrdí, že jste méně utahaný než v klasického spalovacího motoru další výhoda je samozřejmě chvíli byste audiofil nebo aspoň trošku jako milujete jako dobrou muziku. Tak samozřejmě jako ve chvíli, kdy prostě ten motor jako nevydává žádný v podstatě hluk, tak měl tak v Samozřejmě se to neprojevuje ani do té kabiny a tím pádem je. Je možné, aby v té kabině s tím něco jako super udělal ten ta zvuková kulisa, což třeba zase v Tesle je teda jako vyvedené úplně na nejvyšší úroveň. Jo a dokonce Tesla třeba ta je úplně extrémní v tom, že to do toho jsou speciální pneumatiky prostě s takovýma pěna má, aby vlastně ani ty pneumatiky nedělali hluk. Je to opravdu aby prostě i v té kabině bylo méně hlučnosti i ty tlumiče jsou na to dělaného speciálně ty vzduchové tlumiče ještě úplně je vlastně nevozí
Minuta: 2
těle. Prostě táta spodní a já ten podvozek vlastně je oddělený od té od té kabiny a od té karoserie jako takže se nepřenáší vibrace a tak dále, že je to všechno dokonale udělané proto, aby co nejmenší hluk z toho byl jo. No a ty ta nevýhoda, takže samozřejmě to auto díky tomu, že není slyšet, tak není slyšet nejenom dovnitř ani ven. To znamená, když ta Tesla jede, tak to okolí jí neslyší. Jo je to něco na co bohužel jako lidi nejsou připravený speciálně chodci. A může to být jako velmi nebezpečné jo, takže chce to být obezřetný a počítat s tím, že vás ty lidi neslyší, takže speciálně když třeba vyjíždíte z nějakého supermarketu z parkovacích míst prostě vyjedou s vozíkem a vy jedete za nima, tak oni vás nevědí. Jo je to takový jako i nepříjemné, že jako člověku je blbé na ně za trouby.
Minuta: 3
Jako že si budou myslet a tady prostě nějaký jako nervózní jako prostě já mu tady vadím nebo něco, ale je to zase na druhou stranu trošku jako je kvůli té jejich bezpečnosti, jo. Takže tohle je samozřejmě nevýhoda Evropská unie psala, že to možná bude řešit. Takže takže jako uvidíme. Třeba elektromobily budou muset ve finále vydávat nějaké zvuky v prostě což teda jsem zvědavý, třeba to možná dopadne tak že jo. On má udělá nějaký Sound Store po vzoru appstoru a budete si moct stáhnout prostě různé zvuky motoru, aspoň ve finále potom ty automobilky budou mít nějaký byznys model a tak to je spíš takový joke. No takže to je to je co se týče vlastně v tichosti. No 2s je výhoda nevýhoda je ta obrovská efektivita toho motoru, jo, elektromotor má přes 80% efektivitu, to znamená 80% energie, co
Minuta: 4
to Složité, tak se přemění prostě na to na tu pohybovou energii ten zbytek prostě na nějaký teplo nebo podobný ztráty. Kdežto u spalovacího motoru. Je to přesně obráceně než 80% The do tepla. Jo a ten zbytek vlastně je je ten vlastní pohyb, jo, což je prostě šílené jo, to je jako to je strašná, ne efektivita jo, ale zase na druhou stranu. Takhle ne efektivita, jako má takový vlastně ve finále jako výhodný vedlejší účinek pro ty spalovací motory a to je že v zimě jako se nemusíte obávat, že byste v tom autě zmrzly, že jakmile ten spalovací motor prostě jede jo, tak já tím, že vlastně dovnitř dochází k výbuchům, které zahřívají to všechno, že jo to celé ústrojí. Musí to chladit, tak vlastně vy velmi jednoduše to teplo, můžete přenést do kabiny a asi vytvořit teplo. Samozřejmě
Minuta: 5
to. To se jako jenom po tu dobu co vám ten Motor běží, což spotřebovává samozřejmé palivo jo, ale prostě je to výhoda jo oproti tomu elektromotor. Díky svojí efektivitě tohle nemá, takže jako co vlastní jízdou nebo tím motorem prostě tu kabinu nevytopí The jo, takže je potřeba tam přidat nějaké další těleso, což třeba Tesla. Dělám si nějakou jako jednotkou klimatizační, která je schopna to pittii chladit. A je to zase na druhou stranu vlastně u Tesly jako vymakané Do detailů v tom, že je to v podstatě takové jako pasivní dům na kolečkách. Kde je ona má asi jeden okruh, kde všechny jednotky počítače baterky a tak dál napojeného na jeden okruh, aby se co nejlíp jako to teplo využilo pro proto ohřátí té kabiny. Jo je to dost častý další jako dotaz, který dostanu, jestli jsi jako
Minuta: 6
V zimě můžu zatopit a přitom jako dojet. Třeba 100 km a tak, takže prosím vás, jako takhle to rozhodně není jo. Jako samozřejmě spotřebovává to baterku, ale musíme si uvědomit, že ty baterky prostě jsou v Tesle 75kw 100 km jsou dva modely v tuhle tu chvíli v Tescu a to je prostě několika denní spotřeba rodinného domu, jo. Takže jako to co spotřebuje. Ten motor je jako desetkrát víc než to, co spotřebujete prostě na topení, jo, takže nějaký topení prostě není takový problém navíc. Tesla má jako něco čemu se říká Range. Mod kdy vlastně to zmáčkněte, tak ono vám právě zařídí, aby to topení nebo chlazení dnes potřeboval víc než 3 km. Jo, čímž samozřejmě si potom jako zajistíte ten dobrý 200, jo, takže naopak vlastně ve chvíli, kdy třeba skončíte někde v zácpy na D1. Což.
Minuta: 7
Další jako velmi častý dotaz, jo, tak můžete si velmi jednoduše dohledat prostě na YouTube to honoráři o tobě hodná to jen ukazuje, jak v tom v mínus asi 17
Minuta: 8
rozjíždění bez jakéhokoliv startování bez jakéhokoliv prostě spalovacího motoru. Jo slyšíte asi že nic neslyšíte a teď si zkusíme ukázat to zrychlení, jo? Jsou slyšet maximálně vlastně kamínky tady na té cestě. Jo a to jak jako, protože jsem na nějaké polní cestě nebo takový trošku popelník, takže odlétají kamínky, ale jinak absolutně nic neslyšíte. Jo je to prostě paráda. Jdeme na to neslyšeli, tak žádný rozjezdy. Pusť a rovnou se vyrazí a můžeme jet. Žádný prostě startování auta startování motoru Chceš nám ne, teda
Minuta: 9
plyne vyrazíte. Teď jsme na dálnici. Si ukážeme. rozhraní už to máme 130, takže opravdu za pár vteřin a k ty na předjíždění úplně super. No a teď nám to řídí samo. Je to prostě pecka. opravdu

Předchozí video

Na Vlně Podnikání #48: Jakub Turner - „Nejsme klasická IT firma, snažíme se to dělat bez bullshitů."

Další video

Na Vlně Podnikání #49: David Miklas