Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#5 Elektro vs spalovací motor část 2 | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Pokračování předchozího videa kde srovnávám dvě rozdílné technologie.

Automatický transcript

Minuta: 0
Takže Ahoj přejeme všechno se nám nevešlo do toho předchozího videa, kde jsme srovnávali elektromotory a klasické spalovací motory. Takže pojďme na další výhody elektromotorů, oproti těm spalovacím motoru. Pojďme se teď podívat. Na Náhonu všech kol jo klasický 4 x 4 čtyřkolku spalovacího motoru velký problém. Souvisí to s tím co jsme si říkali, jeden velký motor těžký musí být buď v vpředu nebo vzadu a tím pádem ta vzdálená náprava musí být něčím poháněná, co vede vlastně od toho motoru dopředu nebo dozadu k té nápravě. Jo to něco je asi nějaká hřídel, které se říká Kardan jenomže Problém je, že samozřejmě tahleta věci mechanická a má ztráty efektivní a je to problém obecně jo problém. Je to v tom, že díky tomu ty nápravy.
Minuta: 1
A stejně rozloženou sílu a díky tomu dochází k ojíždění pneumatik a samozřejmě k vyšší spotřebě jo, některé automobilky to dokážou řešit systémem, že ten Kardan je přesně jakou spojku. Já už ses Nějaké zařízení Jasně vypínání a tím pádem to auto v Drtivé většině jede na dvě kola a jenom v případě, že se začne prokluzovat nebo prostě je potřeba jak se přepne vlastně to je další dvě kola a jede to na všechny čtyři. Zní to jako super kompromis problém. On je samozřejmě to že vy vlastně Drtivou většinu času sebou. Vezete mrtvou váhu prostě toho zařízení, jo, kterým se pohybuje kolem 100 km. To znamená je to v podstatě něco. Jako kdybyste sebou permanentně vozili mě jako spolujezdce a mám to asi k ničemu. Jo neboj aspekty, hodilo se to jenom jenom prostě občas. No druhá věc je samozřejmě, že to je další komplikace další problém další něco, co se musí servisovat prostě hlídat. Volej a tak
Minuta: 2
dál. Tak dál a tak dál oproti tomu asi ne v elektromobilu. Díky tomu, jak je malý jednoduchá převodovka, tak si můžeme dovolit to, že můžeme mít ty motory dva. Můžeme mít na každé nápravě ten motor a ten problém toho jak ty motory a s tím řídit jo. Jak řídit to, aby ty motory měly stejný v rovnoměrně výkon a ty napravím. Tak tohle ten počítač, že jo, ten to všechno řídí a v Tesle. Dokonce to vyvinuli až do takového dokonalosti, že asi Tesla, která má jenom náhon na dvě kola. Tak má vyšší spotřebu než než ta, která má náhon na všechny čtyři právě proto, že je to více efektivní. Jo a ten počítač to dokáže lépe řídit a speciálně rozjezdy tím dokáže asi lépe kontrolovat. No a to jsme u další jako výhody elektromotorů, která je teda. Upřímně řečeno asi jednou z nejznámějších. A to je právě prostě ty brutální rozjezdy, jo?
Minuta: 3
Elektromotor s nějakou jsme si řekli tak od nuly, že ho zabírá prostě do nějakých 18 tisíc otáček a je to díky mechanismu, který se jmenuje měnič je to protože že ho samozřejmě Kto Motor běží na baterku, který se dostaneme dalších videích, ale vy prostě potřebujete z té baterky. Ten stejnosměrný proud jo přeměnit na ten střídavý proud, který je napájený vlastně ten motor jo? No a to se dělá v takový měniči anglicky invertor. No a ten měnič právě je ten mozek v podstatě toho motoru elektromobilu, protože ten si ve chvíli přidáváte, tak on zvyšuje tu frekvenci a vlastně dodává tu energii tomu motoru oproti tomu ten spalovací motor nic takového nemá, že jo, jak jsme si vysvětlili má ten volnoběh, že ho tam ještě kešu nemá žádný výkon v tom volnoběhu. Takže vy jdete rozjet, tak musíte zkombinovat tu spojku s přidáváním plynu a prostě dochází tam k obrovským ztrátám prostě zpoždění a tak dál, takže nikdy
Minuta: 4
v Prostě ten spalovací motor nemůže trumfnout ten elektromotor právě v tom rozjezdu, jo. Tam ty elektromotory absolutně dominují a řekneme vám to kdokoli. Kdo si vyzkouší i ten nejhorší elektromobil vůbec, který je dostupný na trhu. Tak ten pořád prostě natrhne jako zadek. Jakémukoliv spalovacímu motoru, jakým tomu normálnímu jo? Samozřejmě ve chvíli, kdy máte něco jako Teslu, která celá ta moje není žádný jako sporťák, žádná Performance edice a stejně má prostě 4,4 z nuly na sto, že jo, takže já prostě když chci tak tak to dám dám prostě docela i jako slušným sporťáku, jo, ale upřímně řečeno, já to mám v tom menu přepínačem moc protože bych přišel o papíry jako to je tak neskutečně tráví, že je to je fakt síla. Jo, ale je to každopádně pecka. A ve chvíli třeba když kdy potřebuji předjíždět, tak si to přepnul prostě a v podstatě já jezdím na motorce. Jsem motorkář.
Minuta: 5
Jsi to přepnul na ten standardní režim v Tesle. Jo, jak říkám, to není žádný Performance, tak jsi úplně s ním píšu, jako kdybych měl motorku je to auto. Prostě byt má jako přes dvě tuny. Taky taky jezdí úplně stejně jako Moje motorka a prostě je to je neuvěřitelné jo všude kde bych se jako vešel motorku, jak se vejdu s tím autem jako rychlostně jo, jo, takže pecka, no a to souvisí další věc s tím, že jste ten měnič kterými jinak teda jako dodává vlastně tu energii a vytváří osvětu frekvenci, že jo proto aby to auto jelo, tak umí fungovat i obráceně. Jo to znamená tu kinetickou energii toho auta. Jo to tento to prostě jak je chce sex. A to vadí, jak to prostě jede, jak jak tam je ta energie prostě vložená do toho auta, tak ve chvíli kdy já naopak jakou Brooklyn. Takhle si to auto se okamžitě neschopný. Přepnout do obráceného.
Minuta: 6
A lesnickou energii přeměňovat zpátky a stěna stejnosměrný proud Arvato do té baterky. Jo a tady prostě Tesla Opět jako dominuje prostě tomu trhu, protože má největší Jasně rekuperaci schopnou dodat do těch baterek, jo, takže tam prostě když celá na dálnici prostě jedete přes 130 a A jakou bere plně plyn, jo, tak je to schopný tam rvát až 200 km prostě do té baterky jo, což je absolutně super, protože vy tím pádem jste schopný vlastně ne jenom teda jako dodávat nějakou energii jako zpátky do toho auta, jo. To znamená neděláte vlastně brždění způsobem, že brzdovými destičkami prostě brzdy kotouč a vytváříte úplně zbytečné teplo, že jo, ale naopak prostě vytváříte energii. Jo a samozřejmě to se dostáváme k další.
Minuta: 7
Výhodě. Jo, kromě teda toho, že jako při brždění hosteria dodávat energii zpátky do auta. Ale ta další výhoda je vlastně v tom oproti tomu spalovacímu motoru, že by nesjíždí tě brzdové destičky tolika, tím pádem zase úspora za servis úspora za destičky dlouhodobá úspora peněz finanční jo, to je zase něco, co prostě se málo. Ví málo se s tím počítá. A je to něco co určitě prostě je super v tom tom srovnání spalovacím motoru. Takže doufám, že Chápete, že opravdu ten elektromotor je Prostě pecka. A má prostě neskutečnou spoustu výhod oproti tomu spalovacího motoru. Takže ať vám to proudí.

Předchozí video

#4 Elektro vs spalovací motor část 1 | Teslacek

Další video

Rozhovor s Martinem Veselovským o moderování, médiích a DVTV