Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

[4K] Hummer H1 vs. Tesla Model 3

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Spousty milovníků vůně benzínu se obávají, že příchodem elektromobility příjdou o svoje miláčky. Pokusím se vám ukázat, že to vůbec není pravda. I velký milovník benzínu a “žroutů” jako je vojenský teréňák Hummer H1 dokáže ocenit jízdní vlastnosti a přínosy elektromobilu. Autentická první zkušenost obou aktérů (mě/Hummer a Martina/Tesla).
Toto je zkrácená verze nejvíce v části Hummer. Pokud by vás zajímalo vše o něm pak je dostupná plná verze na patreonu nebo na webu.

Obsah:

00:00 Úvod
00:54 Hummer seznámení (SHORT)
03:53 Hummer jízda (SHORT)
07:16 Tesla seznámení
08:58 Tesla jízda (okresky)
10:42 Tesla Smile 🙂
11:49 Tesla (okresky II.)
14:05 Tesla Autopilot
17:50 Boření mýtů Elektromobility
23:18 Závěr

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem, zajímá se Sváček dělám videa o elektromobilitě Tesle ale i technologiích a Dneska tady máme takovou specialitku, protože budeme porovnávat dvě věci, který jsou v podstatě nepodaří je tady auto, který projede vším má obrovskou spotřebu do války Hummer H1 od mého kamaráda Martina a budeme to porovnávat s Teslou model 3, které elektromobil a naopak určený pro osobní použití. Tak doufám, že vás to bude bavit a pojďme na to. Tak jo Martine. Takže můžeš nám představit toho svého mazlíčka jasný,
Minuta: 1
tak to nám k tomu řekne, že tenhle ten typ. Jedná se o vůz americké armády označení h&m v Jinak ten ta verze m998. Je to úplně základní model pancéřování plachta. Motor je tam 6 2 diesel V8 automatická převodovka a tak jako základní data než má kolik má ten motor výkon, ten má 110kw zhruba 150 koní, teda no na takovéhle ohromných objem právě to teda jsem překvapený motory s to spíš ten nedělali spíš jako do síly velký krouťák, na kolik je to z hlavy, teď bych neřekl, ale ten ty diesely soustředila nějak auťák a potřebuji sílu než rychlost. No a ta světlá výška je teda kolik Babička je tady docela zajímavě řešená, protože ty kola má to vlastně redukce v kolech, tak díky tomu se získal. Ježíš to bylo maličko, víš, aby ten průchod byl
Minuta: 2
tady větší tady ty diferaky posazený všecko víš. A ta Liška vlastně kde on může s tím středem je až tady vlastně dole. To je ta výška, kterou nemůže projet. No a to má něco podobného, česká vejce skane vejtřaska vlastně tohle to už měla vejce a Skále vejce, říkám si to okopírovali to netuším, ale vlastně ta vejtřaska to měla, takže měla zase nápravu a pak si ji náprav týden to rušit, tak je dolů osmiválcový motor 6 2. Obsah. Prakticky je to motor z nějakých 70 let. Moc jsem toho Nevymýšlej si říkat těchto 10 kg za 150 koní. Tak si to zkusíme nastartovat. Samozřejmě ne. No a teď už je to náročnější, ale dobrý
Minuta: 3
no, tak jo, tak to můžeš připnout letech. Už mi to možná na zkoušku, jako co tam vlezu teda už jenom tenhle straníky tomu jakou vysokou, víš? No to jo, to si Ondro jako představ, že si na poslední pozici ty sedačky, jo. Tak jsem čekala na hokej, takže takhle jsme zezadu teda je to docela široký Kolik je to vlastně široký rámeček zrcátka nějakých 220, takže Jaký 215 je nějakého, ale teda to je hustý, protože vlastně ta Tesla Model S, tak tam má nějaký dva metry bez zrcátek se zrcátky 210 na osobní auto papír a to s tou jako to mě překvapuje, že to je skoro stejně to překvapuje tak dobrý, tak to asi půjdeme projet. Ne, teď to můžeš nastartovat. Tak jedeme Zapni
Minuta: 4
si na brzdu takovou automatu od brzdu normální tohle a jenom to není žádný na hokej a tady je automat a teď už je to jakože ona ty to dáš. Jo, tak rozjezd je. Teda jakože pomalejší, ale brzy jo? No, jako jsou. No slušný. Takže zatím tady dobrý jo? Jo, jo. Hele tady třeba No tady je takový jako hub běžíš támhle předem toto s ní takovou díru. To nevíš, že jedeš jako spí, teď tam asi Reverse
Minuta: 5
a vyjedeme nahoru. Jo a vyjede to normálně. Komunál až 1 litr dva litry, tři litry, může to být, když tady jako malá. Ty kráso Jo jo, tak to je slušný a tady třeba dalo by se jako vyzkoušet takový ten kluk. Adam nemůže, tak jestli nad 1. Tak na tu druhou jo, no. No počkej, já tohle myslíš, že to vyjede. No jo doleva doleva a energii.
Minuta: 6
Ty kráso, tak to sním. To je ale fakt jednoduše se to říct, že nejsou žádný úplně jednoduchý a já se musím soustředit na řízení. Ty jo já slušný no. Takže počkej, takže dále neutrál a Engine stop, tak někde. No asi moc nevíme, kolik bylo předtím jako prostě
Minuta: 7
to náročné. No je to je to teda hustý. No jako fakt. To jsem nečekal, že to udělá ten, že to si jede to jako fakt slušný. Ty jo. No tak super to je Díky moc, ty jo Martine a doufám, že si užiješ Teslu. Taky se těším, takže to auto nemá převodovku. Takže tady máš jako jeden pevný převod tím pádem nemáš spojku nemáš převodovku tím pádem přiřadit. Jediný co vlastně děláš, tak je totiž jakoby dopředu a dozadu, ale to není vyloženě řazení, to je jenom změna frekvence toho motoru, takže tam se nic jako fyzicky neprehazuje. Takže tady můžeš udělat něco, co v spalovák udělat nikdy v životě nemůžeš a to je že Můžeš přesazovat jako z jedničky na zpátečku za jízdy. Začíná se tady vlastně, že ty dáš nohu na brzdu. Stejně se mi u toho automatu. No tady akorát je tady možnost si dát vlastně PIN, aby ti to někdo neukradl. A teď už vlastně tady máš takové klasika Amerika, že za ní šel s
Minuta: 8
někým. Takže když chceš dát zpátečku, jakosti žádná horu, jenom cvakne, jo. Tak a teď se ti to vlastně celý tady do toho vizuálu a já ti možná ještě nejdřív ti dám radši ti dám tady je omezený trošku výkon a teď můžeš normálně diktovat to stojí jo. To je vlastně jedno řízení, takže tím pádem ty v podstatě nebudeš muset jako sáhnout na brzdu. Jenom pokud se budeš chtít zastavit. Má to nějaký senzor je tak ty věci, kdyby se konečně chtěl, to máš tady je tam tady to vidíš a ty kamery. No nebo tak. Můžeš tak. To tady to docela dobře, když tak pro mě Jiný svět, podle toho, no toho nemáš, to je jasný a celkovou jako no, tak takže já řeknu a zase dolů úplně, aby si tady měl déčko jo a prostě už můžeš jet.
Minuta: 9
A blinkry tady jo, klasika, to jsou klasicky brinkmann rychlost tady jo přesně tak jo, tady máš dokonce. Vidíš, že tady máš omezení rychle jako vidíš. V kolik ale můžeš jít řekl, že nemáte žádný jako že by to je 54. Tak jo, když jedeš na automat autopilot, tak tě tak prostě jede podle maximálně si zkusím brzdu je na mně nadá, že to brzy protože nějaký no jenom když to zastavit. Tak a teď si zkus třeba jako trošku tu zatáčku jako zkrouhnout, protože ono totiž jde o to, že ty máš jako tu baterku, která je hrozně těžká, tak ona je dole totiž ještě to hřiště strašně dole, takže to auto neuvěřitelně sedí. Takže jako fakt ty tuhle zatáčku si můžeš zkusit jako pod plynem prostě normálně a teď
Minuta: 10
je na ne jako přehnaný od času dokola. Protože ono to má dva motory, které jsou na sobě nezávisle na té další výhoda, co v spalovák u nikdy neuděláš, protože tam máš jeden motor, který vlastně kardanem má propojený vezli ty soustavy a tím pádem ty nemůžeš udělat to tady, že že ty motory jsou na sobě naprosto nezávislý a separátně ovládají ty. Ty kola ještě ke všemu to řídí počítač každých 20 milisekund prostě A tak no. No je to jakoby hodně příjemný, on mě to těší. Tak to je jasný, ale prostě ta reakce toho plynu je úplně úžasná, jako to no a zkusím schválně jako nic nejede, tak si zkus normálně zastavit tak úplně rozestavení, já ti to odemknu a teď si a zkusí úplně plnej kotel Yoda. Tak to ale fakt člověk přijít, jako se říká Tesla smajlík,
Minuta: 11
jako já ten průběh je tam jakoby jako výborný, jako to nemá prodlevu něco tak jako to já se to nějak ten výkon nějak jakoby měří u tohle nebude takový pocit nebo jak nebo něčemu to mám jenom a má to nějakých 380 se nepletu tak z hlavy jo, takže no je to neřeknu, co jaký 2020 na 100, takže ta spotřeba. Slzy je to, že když tady s tím jedeš, tak to taky že Red Electric i víc prostě píšu, ale ale for je v tom, že tady naopak můžeš jet. Jako kliďánko a může i naopak skoro nulová pérování, teď řeším, jak tady jsou tady v tomhle tom jsou péra klasický, ale ty ty vyšší modely, tak to mají měchy a zajímá, že to může jako na stole nějaké Comfort nebo
Minuta: 12
nějak přesně tady tohle to je vysoká motokára to takový jako sportovní auto a zkus si to schválně přesně takhle jako víc pod plynem prostě projet. Jo, třeba tady vlastně tu zatáčku, co tady ten zrovna nic neřekl mě cyklisty taková, že to půjde ven teda fakt neměj to prostě to je neuvěřitelný jak na kolejích. No to je opravdu neuvěřitelné. Člověk má strach, že ta váha někam a ono to fakt jakoby úplně jak motokárou pýru jako myš. Tak to je úlet tohle a to jestli ti to někdo řekne, že to je že to auto jako že to elektrika je o ničem, že to Není zábavné to já nejsem v neděli jo jako přes nějaké brutální jízdy, ale tohle to Fakt jako je to se s ní bavit. To je hračka. No, ale jako jsou na hračkách. No to jo a nějaké tu energii dát do nějakých když pak
Minuta: 13
to jako diskografie a tohle No jakože Hele, tady se to blíží nějaký hranici, nebo si to má ti jakoby varování se že jsi na padesáti procentech jo? No tak tady vidíš jako máš ty baterky a No ale tady vidíš. Jako že jo. My teď jedeme docela kudlu a vidíš, jak je to zelený a to neznamená, že jako na být naopak nabíjíme, jo, protože Jaký jakmile ty přestaneš prostě dávat jen tak to vrací je tak vlastně naopak ta energie a.s. Okamžitě začne převádět vlastně do toho ono. Samozřejmě to taky chce na to trošku zvyk já protože ty nemůžeš plachtit, jo. Nebo takhle můžeš, ale musíš to vyřídit ty jako tím plynem. Určitě to plachtění, počítám to tam jo. Já na ten rozjezd vole to poseká spoustu aut tohle, ale to jako v podstatě jsem nějaké Porsche, akorát nebo nějaké jiné supersporty to tam jako musíš si uvědomit, že to nemá spojku, nemá to projet převodovku tady prostě na tom semaforu zmáčkne zmáčkneš
Minuta: 14
ten plyn a prostě letí. Jo jo, když to oni musejí. No a tady si právě můžeš vyzkoušet tady takhle dvakrát cvakne šel teď už to auto řídí samo. Teď to řídí samo, jo. Jo můžeš to moje dát pryč nohu z plynu. No jo no. Nech to Nech to neboj se, jestli tomu neboj se. To mi nedělej to jo, no, akorát to tady bliká kvůli Evropské Unii, musíš z každých 15 vteřin ten volant jakoby musí cítit, že jo, že tam že tam jseš jako jo, že, že prostě jako věnuješ a je tohle z Shelter, že hodnotí ty lidi tady vidíš ty cyklisty na tom. A to A co když na té cestě nejsou ty ty ty jsi to nebo to jak to bude nějaký jako zdál, ale učí se to a některé silnice. Už to dá i bez čáru, že on jako pochopí, jako, že nevěděl, jestli se nebude rozjíždět. Takže takže prostě
Minuta: 15
jako varoval, že by možná tam mohl být konflikt, ale vidíš. Jako ony rozpoznáte čáry. Jo jo, jako pojedeme na dálnici. Hele támhle třeba ten Mercedes vole, tak to asi víš, že možná by jsme si ho i dali. Ty dálniční známku máš nahlášenou. Hele elektromobily dálniční známku, takže to jako výhoda zvláštní jako z ekologického šel asi jo, ale to zatížení silnic a vlastně taky to jakoby No tak dokonce je malinko větší, protože Jo, takže tam je spíš o to, že se snažíte 100. To nějak jako zvýhodnit. Pořiďte. Tak a teď vidíš, že jakmile tam máš Jakmile máš trasu. Tak už to najednou neudělá ty čáry na boku, ale máš jednu čáru takhle
Minuta: 16
a to je, že ten systém je zkombinované ten autopilote. To u mě ta umělá inteligence navigací a on ví kam jede, takže už to není jenom o tom, že on ti bude řídit, ale tady až bude sjezd vlastně naberou, tak on ti sám is 1. V plné to fakt a teď vidíš, že nemusíš nic dělat. A jak je třeba ztráta signálu jakoby, že jestli o něco hele GPS signál, že jo. Ten se tě jen tak neztratí, jako že vám to dělá hlavně potom jakoby k těma kamerama. On se jí těma Kamenná jo furt načítá. No vlastně má 8 kamer kolem dokola jenom zase vždycky, když to bliká a teď nic nedělej. Prosím tě, teď teď ho nech a on sám sjede jo. Teď mimochodem. Vidíš, že on si sám udržuje vzdálenost, tam si přibrzdí. Jo. A teď on ví, že máme sjíždět a on si sám a sněz jede jo. Teď teď už dokonce sníží rychlost, protože
Minuta: 17
víš, že budeme sjíždět. Jo a teď už 25 m. Jo a teď sám prostě hodil blinkr. Sám jsi jel, protože víš, že budeme sjíždět. Jo, jenom zase musíš trošku jako vždycky jako větším volat je to tak, co chce jako o zvyk. No takže jakmile to jako odvez, to jsme udělali mi přestane, tak už to řídíš, ty jo, protože jako naše děti A mimochodem. Podívej se jak to vidí i ty jo. To musí být hodně rychle ty věci. No to si piš. No to jako jo. Teď už ne, on to umí jenom na dálnici, takže teď je tady jenom ukázal jako že jsme na stopce, takže tam byla červená Čára, ale teď už vlastně ukázal, že jsme nastupce tohle to je strašidelný, to je kráva,
Minuta: 18
že nic prostě ti držíme dopředu. Jo strašná zábava, jako to je. Copak si člověk musí dávat takové ty závodníků úplně zesměšní jako No hlavně tě hrozně začne bavit jezdit jako všichni, kdo mají Teslu, tak jsem minimálně dvojnásobek nájezd, protože prostě Jo jo někdo řekne. Hele, já budu jíst a ty se nabízíš sám, že bys někoho odvézt a prostě furt bys řídil jako že to je strašné jako zábavný. A přitom ale zase na druhou stranu je jako vtipný, že že to vlastně umí řídit samo, takže třeba zase když jedeš jako třeba do Chorvatska, jo, když se jdeš nějakou štreku, tak je to strašně jako neunaví. Ty jsi unavený, protože nemusíš se soustředili. Prostě jsou hlavně ono tě to vlastně donutí zastavovat na to nabíjení, že jo. Jo, protože to ujede nájem, tak tři hoďky je třeba u jedeš po té dálnici a pak musíš
Minuta: 19
nabíjet jo? Co? Jak to dlouho trvá to napíše úplně ideální vlastně asi jako Hele tyhle ty nejnovější už to trvá třeba jako půl hoďky jako jako že speciálně když jako chceš jet tyhle ty taky. Protože ty máš vlastně nejrychlejší nabíjení mezi 20% baterky do osmdesáti, protože a pak vlastně na těch 80 procent baterky, už to tam začíná. Zpomalit a Pomáhejte vlastně do 100% už to leze opravdu strach, ale to spíš jakoby doma jdeš, ale jakoby. No tak to je další věc, že ani doma. To víš, protože ono se tento baterka vlastně ničí, jo. A to je právě ten důvod, proč prostě v mobilech a počítačích a a ve všech těhle těch zařízeních. Ty baterky tak odchází, protože oni nemají tu elektroniku. Oni to nemají udělaný, tak aby to hlídalo vlastně tu životností baterky. City firmy chtějí. Ale
Minuta: 20
u těch aut. Samozřejmě se to každý jako hlídá. A takže ty třeba v Tesle si můžeš nastavit, že chceš nabíjet maximálně do 90% Jo a to ti bohatě stačí prostě na to běžné ježdění, protože ta Tesla ujede 500 km, že jo na tu jednu na to jedno nabití. Takže jako Kolikrát za den. A jedeš 300 kilometrů. Takže ty prostě když přijdeš domů, tak to tak to fakt než do zásuvky a ono se ti to nabije, jo. Takže ten princip elektromobility a vlastně o tom, že ty to víš doma. Ty prostě když za tebou Kdekoliv jde za parkuješ ideálně potom v budoucnu až budou prostě ty nabíječky všude tak vlastně ty kdekoli, kde zaparkuji, tak nabíjíš jo nabíječku třech klidně i 230. To je jedno, ale nabíjíš, protože základní Matematika je o tom, že 96% času v průměru jsou auta zaparkované a jenom 4% jezdíš nebo jakože takže vlastně taková ta logika jako kde budeme všichni nabíjet. No prostě kdekoli, kde budeš parkovat, to
Minuta: 21
je potom je tam jako že ty nemusíš jako nabíjet jenom doma. To bude pro ty co mají barák, tak budou mít velkou výhodu, protože si ho na střechu si hodí soláry, že jo. A ke všemu tam budou nabíječku dobrá cesta, když tě tam pak ale tak ty jsi v práci nebo takhle. Ono zase jako máš vybudovaný, že jo veřejné osvětlení, které se teď začíná přicházet na LEDky ano, ale bylo vybudovaný ten vodněna na silný. žárovky takže tam ten prostor Taky je jako že ani ty argumenty to že jako na sídliště si nabiješ nejsou úplně správný to jo že tam máš spousty prostě lamp na který se bude moct ty auta napojit je to teda jakoby úplně nej svět reakce všechno tohle to řízení úplně přesně všechno teda no je to úplně Digital video prostě ta baterka Jak je dole tak to prostě já jsem si to zjistili že půjdu jinam ale fakt je motokára motokáry
Minuta: 22
jsme z motokár že prostě fakt jako No a teď si vem že máš takového sporťák aktéry ale přitom žere Prostě 50 haléřů na kilometr ale asi přijedeš domů že jo Strčíš to do zásuvky a ráno máš zase plnou nádrž Jo jo ten právě zase další jakože jako kde jsou ty kde jsou jako ty tankovací místa že ode jsou ty benzínky Vždyť přece nikde nejsou Jenomže ty jako 80% času jo 80% cesty ty budeš nabíjet doma teď prostě jako Potřebuješ jezdit na ventil v tom elektromobilů, to je právě ta výhoda jako obrovská teď nějak zabrat, že se to jenom dáš péčko jako zmáčkneš, tohle to pořady. No a ono se to vlastně jako zas Hodí se tam ručka a ona se zabrzdí se to. Takže co tomu říkáš to jako jako pro mě velký zážitek, dokázal by sis to představit jako mít jako dá takový ty cesty přesně do práce nebo nějaký ty výlety, tak jako dobré samozřejmě výlet. V
Minuta: 23
hambi je někam jinam, než zase léto, takže to jsou každý každý ne. Co Jo tohle to jakoby za mě jakoby Dobrý večer krásná čistá jízda prostě no, tak jo a doufám, že tě to bavilo a děkuji moc a šel do světa. Já taky doufám, že se ti líbilo. No užili jste si to stejně jako my, já teda určitě tu jízdu tím Hummerem totálním propadákem válečným vozidlem se spotřebou 20 l na 100 dojezdem 450 kilometrů a Martin zase naopak elektrickým sporťákem, který má dojezd podobný 500 km, ale samozřejmě ta spotřeba je někde úplně jinde 50 haléřů na kilometr. Sporťák a prostě nenajdete. Já jsem tě právě chtěl taky ukázat to, že když přichází ta elektromobilita, tak i takový Petrohradě jako třeba Martin, kteří mají rádi vůni benzínu a takovýhle roky auto, tak se nemusejí ničeho obávat, protože tohle jim zůstane na víkend to stejně Martine
Minuta: 24
používá, aby vozil děti do školy a jezdil s tím do práce, na to je právě ideální ten elektromobil. Nicméně pokud by vás zajímalo o tom Hamru víc, tak určitě doporučím na mp3 je plná verze tohodle videa, kde se věnujeme tomu v Hamru opravdu do detailu a nebo taky na mém webu. Pokud byste si chtěli potom s tím Hummerem zajezdit nebo si udělat firemní team building, tak Martin nastavuje zrovna firmu. To je trošku mu do toho vletělo Vitale, takže to ještě nemáš echno do zařízený. Ale doufejme, že to brzo uvolní. Takže pokud byste měli zájem, tak můžete se obracet na mě Ondřej zavináč tesláček teď TV, že máte poptávku do Naty Naty akce Děkuji moc za vaši pozornost a ať vám to proudí.

Předchozí video

USA BEZ ROPY!

Další video

Neustále měníme modus operandi. Je potřeba reagovat včas na změny. Říká Tomáš Havryluk