Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#48 Rok s Teslou S75D FAQ#4 Topení a Klimatizace | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Jedna z nejčastějších otázek: A můžeš si v zimě topit? Pokoříme další mýtus ohledně elektromobilů a ukážeme si realitu jak je to se spotřebou topení a klimatizace.

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem, takže pokračujeme v seriálu rok s Teslou a demek další vlastně frekvenci. Já skočím nejčastěji kladené otázky a to je jestli si můžu v zimě topit, to je jako taky jedna z nejčastějších otázek, tak zase než se do toho pustíme, než si to jako fyzicky ukážeme, tak se pojďme říct nějakých pár Faktu. Já žiji v rodinném domu, který má jednu pracovní druhou pracovnu ložnici koupelnu obývák. A kuchyň těhle těch místnostech všude mám po kilowatt, protože topím elektriku to je důležitý teda ještě zmínit to budeme elektrikou a v každé místnosti mám vlastně kilový topení, kromě obýváku, který je teda obrovský, tak tam mám 4 kg topení, jo, čili to dohromady dává nějakých 10 kg na barák. On si to předáme k autu, jo? Kolik je tady zhruba metrů
Minuta: 1
krychlových oproti domů? A z toho nám velmi jednoduše Vyplyne. že přece už jenom z principu a z logiky věci tady to topení musí být násobně menší Než potřebujete v rodinný dům, ne na matosmysl. Takže vlastně ta obava jako topení nebo nebo klimatizace. Jo Jak jak strašně moc velký problém. To je tak jenom o tom, že se jako neuvědomujeme ten jako poměr mezi domem a tím autem, že jo, že jako v domě, samozřejmě si chci topit elektrikou, tak potřebuji strašně moc jako poměrně hodně elektriky. Ale pokud chci vytopit auto jako Kolik potřebujete elektriky, to je to hlavní, co je potřeba si uvědomit, pokud se zase o tomhle tom bavíme. Jo a je to krásně vidět. Jako na těch měřeních jo. Takže pojďme
Minuta: 2
se na to podívat. Takže si zapneme klimatizaci. Teď už nám běží. A nejlíp se na to dá koukat tady v té položce nabíjení, protože vím, že my jsme připojený tady na elektriku, tak vlastně Tesla automaticky tu klimatizaci řeší o to topení. Asi řeší z té přípojky, jak on jsme přišli do auta. Venku je nějaký 14 stupňů a máme to vlastně na 20. Takže je tam nějaký topení, ale vidíte, že to vlastně vůbec se ani neprojeví, je to do jedné ampéry. Takže aby jsi nám to trošku projevilo, tak to bude muset asi trochu vyhulit. Zapneme vytápění stěračů vytápění volantu, zapneme
Minuta: 3
si všechny sedačky. Vytápění zapneme si vytápění předního skla, včetně foukání na sklo. Uvidíme, jak nám začne růst. Teďkon jsme s tím připojený na z fázi. jo 16. Max Zatím jsme nějaký Šumperk vitamín C teplota
Minuta: 4
protože už je tady fakt šílené vedro, takže teď už jako Messenger Musím jsme si ukázali, jak vypadá když jako úplně všechno vyhulím prostě na max. Jo to znamená topení na max dám všechny vytápění, prostě co tady existují. Jo a vidíte, že se to pohybuje vlastně do nějakých nebo kolem prostě 9 km, to je samozřejmě pokud Všechno běží na max jo, což jako opravdu nedáte ani prostě
Minuta: 5
10 minut jo, to se tady uvařit, jak to mám ty za chvíli já bude Musíme si uvědomit ten strašně malý prostor a tudíž vlastně jako jeho vytopení a udržení toho topení není jako zas takový problém a teď se pojďme podívat, jak to vypadá, jako když už to má nějakou teplotu a co to znamená to udržet tady máme něco? Něco co je jako více realitě to znamená. Jakmile se to auto vytopí to zná, bude tam nějaký průhledný Peak. Běžíte vlastně nějakému tímhletím standardem? Kde je vlastně vědět nějaká ta No takže tady vidíte. Co to znamená Vlastně, když už to auto je vytopený a už se to jenom udržuje jo? Pohybujeme se vlastně na úrovni 1 3 fázi, což ještě ke všemu to tam už jako začalo jako problikává, takže je vidět, že to je pod tou jednu ampero, což jako se dostáváme jako pod jednu
Minuta: 6
kg. Jo, to je prostě úplně výsměch. Jo a teď si musíme uvědomit, že ta 1 km jo, když se promítne do té baterky, že jo, tak to je 75 hodin. Jako kdy to auto může běžet, takže vlastně jako Ok. Prostě ne dobíjíte do plna a jako asi nebudete vybíjet úplně řvali, jak jsme si říkali, tak stejně kdyby jsme si vzali efektivních 50 km, tak je to 50 hodin. Prostě kdyby si můžete v tom autě jako topit a nebo chladit jo, což Mimochodem právě z Tesly dělá úplně ideální auto jako na kempování, čeho to je? Hasiči Climate on. Takže když tohle zmáčknete, tak vlastně to auto se bude udržovat teplotu, i když odejdete z auta jo, což se používalo právě například. Pokud jste nechali v autě zvířátko. A nebo pokud jste v něm kempovali. Vy prostě v tom můžete úplně bez problémů
Minuta: 7
spát a několik dní a jako krásně si tady chladit nebo topit a jste úplně v klidu, jo důchodem. Můžete se podívat na Dior, na který v tom zkušebně spal v mínus 17. A vypočítal, že by mu to vydrželo asi tři dny jo, takže je vidět, že prostě to topení opravdu není jako problém jo ani ta klimatizace, co v zimě je problém, tak je vlastně reakce těch baterií, protože baterky je vlastně chemická reakce. A ta chemická reakce se mění s teplotou a pokud máte jinou teplotu od nějakých 10 do 25. Je to takový jako. Tak tak potom vlastně se ta jako chemická reakce začne jako ovlivňovat a vlastně nedává to ty výkony nedává to prostě to co to co při té ideální teplotě, takže Tesla soboty baterky stará vlastně is q x. Kolmá i vytápění těch baterek a tohle to vytápění těch
Minuta: 8
baterek. Tak to už je samozřejmě další energii, ale zase prostě jako nejsou to prostě to byly nějaké šílené kilowatty. Já hlavně vlastně to se to se jako spotřebovává jenom asi na začátku. Kde je potřebovat tu baterku? Uvidíte je krásně. Tady tady na těhle těch kroužkách. Jo tak ty ukazují. Jak moc je ta baterka studená, jo. Čím větší zima, čím víc proužků. A co to znamená je, že ta baterka vlastně nemá schopnost takový rekuperace. To znamená, že tady vlastně jenom tenhle ten kousek ta baterka. Teď by byla schopná se rekuperovat, když je pod nulou. Jako tak to vyleze až nahoru a v podstatě auto vám na deku pro je vůbec a je potřeba nejdřív tu baterku zahřát sk-ix mají separátní zahřívače baterek trojka, to už nemá, protože má jednotný okruh, abych to nějak shrnul tu spotřebu
Minuta: 9
v zimě vlastně, kterou jsme si ukazovali v předchozím video, že jo a doteď jsme se bavili vlastně o těch o té klimatizaci, tak obecně se dá říct, že prostě ta spotřeba v zimě, že jo je nějakých těch 25% v Čechách teda na ty naše v českých zemích směs mojí zkušenosti a s něco mám za ten rok, tak musím říct, že v podstatě je ježdění jako do 10 stupňů, jo, jako vlastně od 10 stupňů nahoru je jako jedno v podstatě Kolik je no a pak je pak je vlastně jako od nuly do 10
Minuta: 10
se proti tomu nejlíp bránit nebo co proti tomu dělat, aby to jako bylo co nejlepší, tak určitě strašně pomůže. Což já teda bohužel s tím nemám. Když byste měli garážovaný auto Tozda, když máte auto v garáži a vlastně tam se drží třeba já nevím určitě nad nulou, že jo, pokud si vytápíte v garáži tak úplně jako pecka, že jo, ale prostě určitě jako právě tam je to že je to se nedostanete pod tu dobře tam potom začíná jako ten největší problém s tou chemii těch baterek. Potom strašně pomáhá, samozřejmě to, že jste připojený přes noc. Jo takže což Teda já mám takže jakmile dojedu domů, tak Vlastně píchnu auto a vlastně Ona je napojený na noc a vlastně nabíjením se ty baterky zahřívají. Takže se dá třeba i naskenovat vlastně zahřívání baterek a pak co pomáhá, tak je vlastně volbám v menu, která se jmenuje takzvaně Smart preconditioning. Což vlastně jako
Minuta: 11
připravuje to auto na jízdu. Ono se jako učí to ty vaše návyky, jo cestovní. A vlastně pak vám třeba předehřívá baterky jo sekci Vehicle jo, tady je smart rekondičního a tady vidíte, že učením vašich návyků ten Smart reconditioning může automaticky připravit vaše auto asi než vyrazíte, jo, takže určitě je to dobrý to mít ve chvíli, kdy máte namapovaný do telefonu vlastně kalendář, jo? A to je jako. Si to co je jako nejjednodušší a nejlepší co dělat a ve finále vlastně jako pro vás je nejpříjemnější, tak je vlastně zapínací to topení dopředu, jak tady se můžete podívat vlastně v tom videu, když jsem mluvil o té mobilní aplikaci, takže prostě předtím než vyrazíte zapnout to topení, jo a ono vám to
Minuta: 12
začne zahřívat i baterku. Jo, když je to potřeba, tak to začne zahřívat tu baterku a všechno se to děje vlastně ze sítě a ne prostě neděli jsem vám to potom z baterky a zbytečně vám to neovlivňuje dojezd další potom možnost je ten Range. Mod jo, který vlastně ve Skotsku ten Range. Mod vlastně dělá to, že vám jednak vlastně ne předehřívá tu baterku jo, což je úspora a potom mezi tu klimatizaci a vůbec všechny ty spotřeby, které jsou jako v tom autě na maximum 3 kg jo, což si myslím, že je jako zajímavý, ale zase na druhou stranu. Vlastní zkušenosti, jako když se bavím s jinými tepláky schválně můžete jako jestli chcete sládci budou koukat můžete dát svoje ty jako podněty z toho, ale ve chvíli, kdy jede do potom dlouhou cestu, kdy už ty baterky se vlastně zahřeju tou cestou, tak pak už ten Range. Mod zas tolik jako
Minuta: 13
vám jako nepřinese. Ale je fakt, že když jsem tenkrát jel vlastně stoický Belgie, když jsem to vést, tak to bylo zrovna asi mínus 20 jakoby šílené mrazy ten minulý rok. Tak tak jsem ten rajc moc Aničku od něho teda zapnutý a vlastně jako Jel jsem s ním celou cestu, jo, takže Range muncie v sekci driving tady hraješ mód a vidíte, že Range. Moc vám ušetří energii snížením té klimatizace. Ale taky Pokud máte vlastně čtyřkolku, tak využívá to právě to distri. Ty síly mezi těma dvěma motorama, jo? A samozřejmě, že můžete očekávat, že bude jako lese bude mít efektivní vlastní vytápění té kabiny, jo, ale prostě není to problém v té zimě, jo. Takže tady to stačí takhle zapnout, tady to potom jasně.
Minuta: 14
Uvidíte, že se to tady píše. Jo, ale že Víte, že to máte zapnu topení a klimatizace opravdu není absolutně problém. Jo v těch elektromobilech nebo teda hlavně teda v Tesle jo? No, takže jsem jsme si to ukázali a vysvětlili. Tak ať vám to proudí.

Předchozí video

#47 Rok s Teslou S75D FAQ#3 Spotřeba v zimě | Teslacek

Další video

Tomáš Sedláček - Udržování neudržitelnosti | Neurazitelny.cz | Večery na FF UK