Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#47 Rok s Teslou S75D FAQ#3 Spotřeba v zimě | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Jaký je rozdíl spotřeby Léto vs. Zima u Tesly?

Automatický transcript

Minuta: 0
Takže ahoj všem máme tady pokračování našeho seriálu rok s Teslou, kde se snažím shrnout nějaké svoje vlastně celoroční zkušenosti a zároveň odpovědět na vaše frekvent Liaz Clash Chance, nebo respektive na nejčastěji kladené otázky, se kterými se setkávám skoro pokaždé, pokud se potkám s někým novým koho zajímá elektromobilita, jak je to s zimou, jo, jestli můžu jezdit v zimě a pak jestli si v zimě můžu topit jo, tak oni tyhle ty věci v podstatě jako souvisejí, je to spotřeba. Je to ohledně spotřeby a Souvisí, to is tím dojezdem, že samozřejmě Čím větší. Čím větší spotřeba tím menší dojezd naprosto logické, takže Souvisí to vlastně s tím videem předtím a zároveň to bude navazovat potom na další video, který udělám čistě vlastně na tu klimatizaci na topení nachlazení a tak dál. No a teď se pojďme podívat na tu spotřebu vlastně průměr. Jakou
Minuta: 1
mám léto a zima jo? Takže pojďme se na to podívat a vidíte, že mám úplně přesně. Na té Šedivý typickou spotřebu 193. Jo tu moji průměrnou. Když bychom se podívali tady. Na trips from tady vidíte spotřeby, tak vidíte, že moje cesta z Plzně zpátky byla z nějakých 212 od posledního tankování, to znamená odsaď do Plzně a zpátky. To bylo 225, ale tady jsem a ukazoval různé věci. Ještě jsem nahrával, takže různě jsem na to šlapal, takže jako je to víc než než je běžné. No a tady vidíte vlastně dlouhodobá spotřeba, to jsem resetoval po
Minuta: 2
nějakých asi 9000 km, kde vlastně vidíte dlouhodobou spotřebu léto a zima dohromady 208, ta asi letní, jak jsme si ukazovali na nějakých těch 193. Zimní je nějakých 240, jo. Takže když vezmu tohle jako oproti dlouhodobému průměru zima je vlastně nějaký 20% oproti vlastně letní léto zima 193 ve FS 240 je nějakých 25% takže vlastně rozdíl. Tesla léto v zima je prostě nějaký 25% spotřeby nějakým jednoduchým způsobem si můžeme ověřit jaký máme dojet, jo? Takže já mám 75 km baterii kilo znamená 1100 znamená, že to je 75 hodin baterie.
Minuta: 3
Jo a mám spotřebu 193 watthodin na kilometr v létě, to znamená, vydělíme si to 193. Rovná se Vala 388 km a to je přesně to, co se mi ukazuje vlastně. Jako maximální dojezd. No a teď si to zkusíme zimě to znamená 75000 děleno 240. Rovná se volá 312, jo. To znamená že v zimě úplně z nuly do maxima, jo, když je natankováno, což neděláme jsme si vysvětlovali, tak je 312 km, takže efektivně to bude určitě méně jo, jak jsme si říkali, takže je
Minuta: 4
potřeba to dotankovat maximálně na 90. A samozřejmě vyjíždět úplně do nuly, jo? Takže zhruba nějakých jako bratru 70 něco kilometrů, jo plus mínus vlastně menší, dojezd v zimě Pro moje auto. No a na závěr úplně bych chtěl jako říct, že vlastně tady se nám zase jako vykukuje prostě ta brutální výhoda této jestli oproti té konkurenci a to je právě ta neuvěřitelná vyváženost spotřeba vs. Motor vs. Baterka vs celý to auto, že vlastně ta spotřeba je z velké části dělaná odporem vzduchu toho auta, proto testima jako nejnižší vlastně odporový koeficienty v automobilovém průmyslu, je to právě proto, aby měl velký dojezd. Pak mají neskutečně super motor, který to právě dokáže. Ta je úplně jako úlet. No
Minuta: 5
a potom samozřejmě mají velmi dobrou technologie baterek, které Umožňují ty dojezdy. Jo a tady bych chtěl strašně apelovat na to. že dejte si pozor jako Nemůžete se orientovat jenom podle kapacity té baterky jo jak jsme si ukazovali v těch výpočtech to je kapacita té baterky to není jediný parametr Jak daleko dojedete Strašnic určitá je ta spotřeba jo kterou samozřejmě ty ostatní automobilky teďkon ještě neumějí jako dobře počítat a nevycházím to ono totiž jako je to velká alchymie kde se musí jako vyvážit váha toho auta v a vlastně jako kapacita těch baterek na kilogram Jo to znamená čím lepší ty baterky máte Kdy máte větší watthodiny na km baterie tak samozřejmě tím větší výkon jste schopen dodat tomu autu a to auto dojede dál Jo a tady se krásně ukazuje právě ten důvod proč ta trojka je teďkon
Minuta: 6
tak lepší kde se slučují dvě věci nový motor který je výrazně efektivnější a nové baterky které jsou Taky výrazně efektivnější mají víc watthodin na kilogram. Jo a tohle je právě to co ti ostatní automobilky teď absolutně jako ještě nemají vyladěné a potřebuji si vyladit právě tyhle ty jako tyhle ty niance, jo, třeba já mám tu 75 km, mám těch 193, ale znám a Kuby má stovku. Jo vlastně úplně stejné auto a sice ano dojede dál, protože má 100 kilo dědovo baterku, ale spotřebu má taky větší a ono je to logické, protože on má jako tu baterku větší, takže je těžší, takže to auto má větší spotřebu, jo. To znamená jako jenom tím, že jako přidáte baterku, abyste měli jako větší větší dojezd, tak bacha ten duet, ale s nezvedne jako lineárně jo prostě Protože
Minuta: 7
samozřejmě jako by přidáváte i tu váhu a to je podle mě přesně ta chyba, kterou dělají ty současní automobilky, jak to vypadá podle těch. Protože oni si to prostě zkusili v laboratorních prostředí, kde jim Vychází nějaký poměr a pak si řeknou je hele, nestačí nám to tak tam přidáme ještě tolik baterky a ono to nevychází úplně já je to krásně vidět. Tady se můžete podívat vlastně na na test, kde se dělalo. Tesla model X Jaguar i-pace a Audi e-tron a to ixko jim nakopal, jak to tady abych to citoval Hybrid, tak za šlapala konkurenci do země. Jo je to právě proto, že to prostě vědí, jak to mají dělat a dělají to dobře. No, takže to bylo zase teda opravdu snad vyčerpávající pro vás video, kde jste získali všechny informace a můžete se těšit na další, kde si řekneme o té klimatizaci a o topení. Takže ať vám to proudí.

Předchozí video

#46 Rok s Teslou S75D FAQ#2 Spotřeba | Teslacek

Další video

#48 Rok s Teslou S75D FAQ#4 Topení a Klimatizace | Teslacek