Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

4680 VÝROBA BATERIÍ: FORMÁTOVÁNÍ (THE LIMITING FACTOR)

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Jedna část překladů s mým komentářem videí od @The Limiting Factor dostupných v češtině na mém webu nebo na patreonu. Jedná se rozbor jakým způsobem bude Tesla měnit zavedené postupy výroby baterií a konkrétně tato část se zabývá prvním formováním baterie po výrobě. Tento proces dokáže poměrně zásadně zdržet výrobu a prodražit. Vysvětlíme si jakým způsobem Tesla dokáže toto vyřešit.

Automatický transcript

Minuta: 0
No a pak se přesouváme do další oblasti, kterou která tam byla zmíněna a to je právě formátování. Proč je to vůbec důležité? Buď se podíváme na tenhle ten proces výroby baterií, tak vidíte, že je formace, která tam zabírá masně jednu tu část ty toho výrobního procesu, tak je tady napsáno 24 hodin a to samozřejmě je obrovský problém, protože my se tady bavíme o tom, že Tesla chce, aby to tam lítalo. Viděli jste jak tam lítaly ty baterie v podstatě rychlostí opravdu jedoucího auta, jak to všechno má lítat a teď najednou to dojede na formaci a tam se to zastaví na 24 hodin. Což je prostě obrovský problém. Samozřejmě protože tím pádem. Asi se nám to celé zpomalí a máme tady velký tak zvaný bod
Minuta: 1
u ne. Co za úzké hrdlo celého toho systém, co to vůbec je to formátování. Tak to je o tom, že ta baterie se musí poprvé. Nabít a vybít a ono ve chvíli toho nabíjení se tam vytvoří tahle ta vrstva krycí vrstva vlastně, která kryje ty ty prvky mezi sebou. Respektive tu kanadu mezi sebou a ztratí se tam trošku toho lítej. A to jsme si taky vysvětlovali už víckrát, co se jako očekává, jakým způsobem. Oni můžou udělat tu revoluci, tak je to, že dosavadní vlastně ten systém toho formátování funguje tak že každá ta baterie má svůj vlastní okruh, každá ta baterie hlídaná separátně. Co znamená jsou zapojení do panelu a to znamená, že vlastně každá ta baterie potřebuje svoje vlastní hlídání, což jsou prostě miliony miliony samozřejmě čepů drátu kabelu a všeho možného neskutečně složitý samozřejmě
Minuta: 2
rozchod. Zapojit a tak dál oproti tomu se spekuluje, že vlastně Tesla patrně přijde se sériovým zapojením stejně tak jako ona to mám Mimochodem ve svých vlastně pekáč a A ve svých baterie Peg a kde se ukazuje, že ona i tímhle tím sériovým zapojením je schopna dosáhnout opravdu Rozdílu těch baterii na Meriva ty takže opravdu velmi dobře umí pracovat s má do velmi dobrej baterií management a Je schopná s tím velmi dobře pracovat. Ještě se tady spekuluje o tom, že by mohla použít v podstatě supercharging na to nabíjení, že se to nebude dělat nějakou AC metodou, jakože o nějakém pomalým nabíjením, ale že by to bylo vlastně dělané nějakým supercharge ingame. Tohle to není jako nějak zatím ověřené, ale samozřejmě dávalo by to smysl a to by to jako brutálně urychlilo celý ten proces, jak teda můžou vylepšit to formátování, tak sériové zapojení, to už jsme tady probírali vlastní hardware stoprocentně
Minuta: 3
syna. Udělej vlastní hardware. To je úplně jasný vlastní software si 100% taky a další jako zajímavý nápad je, že můžou teoreticky používat nějakou recyklaci energie, to znamená Jinými slovy, že vlastně jak jsme si řekli to formátování o tom, že se ta baterie musí Nabít a pak se musí taky vybít a tím pádem vy byste mohli používat vlastně přitom vybíjení. Místo toho aby se tu baterii vyzkratoval i tak můžete ty baterie vlastně připojit na ty nové baterie, které zase přitáhnete z té linky a tím pádem ty ty nabitý se můžou začít vyvíjet do těch vlastně nových baterií, co jste co jste přinesli a tím vlastně recyklovat tu energii, dává to naprosto smysl. Takže to by byl zase jako super revoluce v tom jakým způsobem to dělat a ještě ke všemu by to šetřilo vlastně energii. čili tohle to jsou přesně ty důvody proč je možné Co tohle to co tady Tesla vlastně ukázala ten obrovský snížení ko procentní jednak investice do do
Minuta: 4
toho do toho formační ho procesu a jednak vlastně prostory v tom formační procesu Důležité je si uvědomit že pokud je a celý ten proces s rychlým tak tím vlastně zároveň i s menším tu plochu To znamená že pokud já jsem schopen třeba 650000 článku formátovat za 24 hodin a já jsem schopen celý ten proces urychlit na 12
Minuta: 5
článku by tam mělo být nějaký 960 v tom autě, takže když si těch 500 tisíc vozidel vynásobíme těch 960, když si to vydělíme 365 dní v roce, tak nám vychází 1 milion 315000 68 článků za den, takže to nejsou žádné jako scifi čísla. Tohle je prostě realita, který ta Tesla musí musí jako dosáhnout. Jo? Já tohleto mimochodem jsem si do počítá Vali já. Protože mi to přišlo jako naprosto úchylné to číslo, tak jsem si schválně zkusil vypočítat, jakým způsobem se k tomu limiting Factor dopočítal, jak to posunuje Tesla. Jak vidíte, tak výrazně zmenší počet kroků. A to je právě jeden z těch důvodů, proč umožňuje to dělat rychleji a jednodušeji na světě už je. Jako nových revolučních chemických sloučenin na baterie, co teda brzdí tu vyšší produkci jo? No a teď se dostáváme k tomu zase co. Je nutný
Minuta: 6
k dosažení těchto výroby. A to je opravdu vysoká rychlost výrobní linky. No a pak tady máme dozrávání, což je ještě větší průšvih, než formátování.

Předchozí video

Dostal jsem 200 bitcoinů, koupil jsem barák, auto a ještě mi zbylo, říká František Fuka

Další video

Pokud nemáš čas, tak děláš něco špatně. Říká Tomáš Čupr, zakladatel Rohlik.cz