Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#46 Rok s Teslou S75D FAQ#2 Spotřeba | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Jak se měří spotřeba elektromobilu? Můžete jet s elektromobilem do zácpy? Jaká je spotřeba na dálnici? Jaká je spotřeba, když na to “šlápnete”? Jaká je spotřeba ve městě?

Automatický transcript

Minuta: 0
Takže ahoj všem máme tady pokračování našeho seriálu rok s Teslou, kde se snažím shrnout nějaký svoje vlastně celoroční zkušenosti a zároveň odpovědět na vaše frekvent Liaz Quest Chance, nebo rifle respektive na nejčastěji kladené otázky, se kterými se setkávám skoro pokaždé, pokud se potkám s někým novým koho zajímá elektromobilita, že jako druhá věc. Ono je toho vlastně jakoby trošku víc otázek najednou, které spolu trošku souvisejí, jestli můžu jet na D1 jakoby odlehčená verze skutečná verze je jestli jako si můžu dovolit prostě vůbec jako zůstat v nějaké koloně a tyhle ty věci v podstatě jako souvisejí, je to spotřeba. Je to ohledně spotřeby a Souvisí, to is tím dojezdem, že samozřejmě Čím větší větší spotřeba tím menší dojezd naprosto logické, takže Souvisí to vlastně s tím videem předtím, kde jsme se bavili o tom dojezdu.
Minuta: 1
A zároveň to bude navazovat potom na další video, který už se budu věnovat čistě spotřebě. Takže pojďme se bavit o spotřebě spotřeba elektromobilu se udává v takové jednotce, která vlastně vychází samozřejmě elektriky, protože elektromobily běží na elektriku a výkon elektrický výkon se označuje jako ty jo a vzoreček je teda vlastně napětí krát proud to jsou vaty. No ale my vlastně Pokud chceme jako určitě Jakou spotřebu, že jo, tak to musíme dát nějakou jako další veličinu a to je časová. Takže ty vaty to protože mě sledují nějaký jako něžné pohlaví a i třeba někdo kdo s tou elektrikou nemá zkušenosti nebo jako nezná to takže vaty. To je takový to jak to máte vždycky na tom spotřebiči.
Minuta: 2
Napsané to dvojité předtím dvojité w jako kolik to má jo? Takže třeba typický důležitý parametr. A co je to třeba u topení? Jo jo a jeden km topení 2kW topení a potom třeba pro něžné pohlaví, určitě si podle toho třeba vybíráte fén nebo vysavač. Jo čím víc vatu tím víc Adidas jo, když bych to jako odlehčil, jo, takže to je jako výkon. No a teď když to potřebujeme dostat jako do nějaký jako spotřeby, tak musíme tomu dát nějakou časovou jednotku, protože se ozvete mm výkon to co tam je udané, tak to jako okamžitý výkon. No a teď ve chvíli už to jako zapnete a ono to poběží a poběží to třeba hodinu, tak vlastně je to jako výkon za tu hodinu jo a tím pádem je to vlastně jako 5
Minuta: 3
Nějakou časovou jednotku, aby jsme se prostě aby to bylo dobře počítalo, tak je to jako hodina no. Jenomže my jsme v elektromobilu a ten se ještě ke všemu hejbe. No takže tam musíme přidat ještě další veličinu a to je kilometr. No a tím se ustálila vlastně jako nejpoužívanější jednotka pro vlastní měření spotřeby elektromobilů a to je watthodina na kilometr, kolik watthodin na to auto spotřebovává. Takže to jako zhruba vlastně na úvod k té jako spotřebě, jinak to z trošku souvisí vlastně s tou baterkou, že jo, kde? Já tady v tom autě mám baterku 75kw 5
Minuta: 4
je vlastně kilo. Takže proto je to 75 kg watthodin, což je vlastně 75000 hodin, jo, jenom aby zase tohle bylo trošku. Jasný, jo. To znamená, že Jinými slovy ta baterka v tom mém autě. Je schopná dodávat 75002 to neboli 75kg po dobu jedné hodiny. Pokud ta spotřeba bude nižší, tak čas se automaticky prodlouží, jo jednoduchá matika dobře, takže to bysme měli ty základy a teď si Pojďme ukázat ty jednotlivé profily jízdy, jo. Takže co říká spotřeby, tak tady vidíte vlastně tohle je moje průměrná spotřeba v létě, že bych jako už začíná jaro. Tak teď jsem krásně se dostal už nám na svoji
Minuta: 5
průměrnou spotřebu 193 watthodin na kilometr. Jinak pokud se chcete podívat vlastně do toho menu, tak je to jak je to tady vlastně v tom v těch jako více aplikacích, tak je to energie, kde jsou zlí. A tady ten Trip Tak ten co vám zapne až teprve, když vlastně budete mít nastartováno nějakou cestu. No a tady je vlastně. Ta spotřeba. Jo a tady vocaď, to jsou ty Hlavní zdrojový data, který se posílají vlastně jsem jo. To znamená, že pokud já teď to tady přepnul na posledních 10 km, jo, tak se výrazně změní ten graf, protože tady samozřejmě jo. Jak vidíte se od nuly do 10 zpátky kilometrů a taky se změní vlastně ta spotřeba jo, protože za posedíte, že to okamžitě se vlastně co promítne i tady vlastně do toho druhého displeje.
Minuta: 6
Kde je vidět asi nějakých těch 211. Jo jinak tady vlastně vidíte ty hodnoty, které jdou do toho do toho plusu. Jo až do nějakých 600. Jo může to jít ještě i za ale to už se graficky nezobrazuje a to samé vidíte ne vlastně do mínusu. To zná, tady je nula tady vlastně to auto nespotřebovává nic ani nic jako negeneruje. Jakmile jdete do do toho mínusu, což znamená. že vlastně jako vyrábíte energii a než jí spotřebovává The Tak to se zelená Jo to vidíte podle toho krásně graficky je to vidět že je to zelený a vy víte že vlastně že dodáváte energii jako do auta oproti jako jiným elektromobil elektromobilům vlastně Tesla vyloženě nedělá to že by ukazovala vlastně že Přibyly kilometry jo prostě se vám jenom prodlouží dojezd jako a Sníží se vlastně ten tyhle
Minuta: 7
ty vaty za na kilometr ale vyloženě tam jako se nenapíšeš že jste třeba přibyli vám z kopce Já nevím 3 km 5 km tak je to u Tesly nefunguje Jo jenom to tady takhle vidíte a to je také právě důvod proč ta Tesla má tu největší rekuperaci vlastně z těchto mobilu protože opravdu to jde jako přes 20 kg jako do mínusu jo To znamená že můžete dobíjet potom Jinak tady tohle toto Šedivý Tak to je vaše průměrná Vlastně spotřeba jo, kterou to auto vlastně zná z toho vašeho nájezdu, jo, tak to je to šedivé a podle toho počítá potom taky ty vlastně jako odhadovaný dojezdy. Jo to tečkovaný a potom ten váš jako aktuální stav. To znamená, že to přepnu zpátky na těch 50 jo, tak vidíte. No tady to je blbě vidět ještě, ale tady jsme třeba tady je to vidět, že jsme vlastně pod
Minuta: 8
tou šedivou čarou. To znamená že tady kdybychom jeli těch 187, tak vlastně Tesla, když byste si dali nějakou dlouhou trasu, tak by automaticky předpokládala, že dojedete s nějak baterkou s nějakým stavím baterky. Pokud byste měli čárkovaný pod tím stavem a nebo pod tou spotřebou, tak by jste dojeli vlastně více baterkou. Pokud naopak byt a čárkovaná byla nad tím, jo? což je typický v zimě vždycky nad tím nad tím celoročním průměrem tak dojedete kratší vzdálenost takže je potřeba s tím počítat jo Nicméně Tesla tohle to všechno hlídá a sama vám třeba řekne hele ty jo nedojedete tam prostě a tak dál to znamená Nejdříve si ukážeme jak vůbec se ta cesta plánuje to zná v té navigaci si dáme nějaký bod cíl kam chceme jet a uvidíte že vlastně Tesla velmi chytře vlastně vám spočítá tu cestu
Minuta: 9
i včetně vlastně zastávek přes ty super že se vám řekne jak dlouho tam máte stát a ukáže vám vlastně Z kolika baterkou dojedete na místo a dokonce když si to zapněte tak vám ukáže i případně v kolik byste se vrátili zpátky že to nějaká kratší cesta která nevyžaduje dobíjení tak vlastně automaticky vám ukáže že když pojedete tam a zpátky tak z kolika baterkou dojedete to znamená Jinými slovy Víte že si můžete do Jde tam a zpátky bez toho aniž byste potřebovali nabíjet. Takže pojďme na to, že tady by jsme si dali prostě Navigovat domů, jo by to bylo nejrychlejší jo, tak tak už nám to tady počítá tu trasu. Jo a jakmile to Dopočítá vlastně jo? Tady vidíte už automaticky vlastně vám to tady ukazuje, jak dlouho budete stát vlastně
Minuta: 10
na tom superchargeru, jo? A s kolika baterkama dojedete domů jo teoreticky, když máte prostě velký dojezd, nebo když máte prostě velkou baterku a obecně vidíte, že to je 300 km, tak můžete dát trevoruv Charging stops. Jo a 300 km by jsme měli dojet vlastně s tou baterkou, ale musíme být jako plně nabitý. Jo a tady taky vidíte, že to píše, že nejsme plně nabitý, že by jsme tam dojeli z -20% amaio, takže to je prostě špatně, že jo. Jo, takže mi je jasný, že se musíme zastavit na nabíjení. Nicméně teď když jsi tady. Přepněte dole na trip. Jo tak tady právě krásně. Vidíte, že teď máme nějaký 69% Jo a že tady bychom se dostali někde jako na 20% tady prostě na 7% zčervená. Jo
Minuta: 11
a tady je nula a vidíte, že to že by jsme museli jít do mínusu, což samozřejmě teoreticky nejde. Prakticky by to teoreticky šlo. No a teď si ukážeme asi to nejčastější, co vy budete jako asi dělat. A co vy? Chcete vidět a to je jízda po dálnici. Takže pojďme si ukázat, jak to vypadá s jízdou podané jo, tak Charger Humpolci vidíte, že mi to píše, že? Bych měl dojet s nějakými osmi procent a mám vidíte, že teďkon spotřeba na dálnici, prostě je nějakých 207. Jo jsem mírně nad tím šedivým, nejedeš si přepnout na trip, tak vidíte, že že vlastně mi to ukazuje, že dojedu jako pod ten limit, jo? No a teď si můžeme schválně
Minuta: 12
zkusit sexy. Trošku přidat. No a teď si ukážeme, jak to vypadá, když na to chcete šlápnout jo? Protože to je jedna z věcí, která je největším rozdílem vlastně oproti klasickému autu. Jo klasickému jako ropák ovi, že vlastně elektromobil má jako velmi rozdílnou spotřebu podle toho, jak na to šlapete. To znamená, když jedete pomalu má velmi nízkou spotřebu, že jde velmi rychle má velmi vysokou spotřebu, ono zase na druhou stranu. Ale jako je to i v tom ropáků vy ve finále, kdybyste jeli Ferrari, který má prostě 400 km, jako má to tu moje. A dali byste nohu na podlahu, tak by vás to taky sežralo zažívají. Upřímně řečeno. Je to potřeba si jako uvědomit ten Vlastně jakože elektromobil má takovou jako zajímavou věc. Že má vlastně dva. Dvě věci v jednom je to jako
Minuta: 13
limuzína. Ale zároveň je to vlastně brutální sporťák, jo, takže samozřejmě když jedete jako klidnou jízdu máte nízkou spotřebu, když jedete prostě kudlu, tak tak to má vysokou spotřebu Mimochodem zase to je dost podobný jízdě na motorce. Jo tam taky můžete na pohodu a pak máte nízkou spotřebu a když jedete kudlu, tak prostě to vás to sežere, jo, takže to je dost podobný. Takže pojďme se na to podívat. Já si tady přepnu na spotřebu. Jo a trošku na to šlápnout, abyste viděli vlastně jak se zvedne spotřeba. jo A že mi okamžitě zvedla se měrná spotřeba. a auto
Minuta: 14
Už mě začíná varovat. Jo tady vidíte, že to zčervenalo. To znamená, že se auto zjistila, že jsem brutálně zvedla spotřeba. A že bych tam nedojel a okamžitě mě začíná varovat Pozor pozor, jako držte se pod 130, jinak vlastně nedojedete. Jo a ten je vidět, že mi to kleslo na 5
Minuta: 15
vlastně začala klesat. No vidíš to, že najednou to brutálně začalo klesat ta spotřeba. Jak pojedete pomaleji? No vidíte, už to jde. Dokonce po jo. ekonomika Štěpo Zpomalil Tak je vidět, jak vlastně ten odpor vzduchu a démon z nějakých 80 km v hodině a zhruba ten odpor vzduchu jde vlastně na kvadrát a proto ty spotřeby vlastně jsou takhle brutální jo. Jedno jedete čím jedete vlastně vyšší rychlostí, tím větší spotřeba. Potom
Minuta: 16
tam je jo. Teď jedeme prostě to nějakých 90, protože tady máme před sebou před sebou kamion jo, co nevidět je tady, že jo? No a tak okamžitě, podívejte se, jak vlastně ta ta spotřeba hned jde dolů, jo? No teď už jedeme 80, jo? Tady jsme dokonce je dokonce, jako jsme ve vzduchové kapse a i když jsme mírně do kopce, tak to rekuperovat teď chvíli vidíte, že tady ten zelený Jo a teď jedeme jsme jeli do kopce. Tak vlastně to chvíli rekuperovat. Já tady je krásně vidět, jak jsem na to šlápnu úplně na podlahu tak že to jde opravdu hodně za těch 600. Jo, takže ta spotřeba prostě je enormní jo, to je taky důvod, proč prostě jako záleží na tom, jak s tím autem jedete, že jo? A ta spotřeba se nedá úplně úplně jednoduše
Minuta: 17
říct jako Kolik je ta spotřeba, jo? To je na to šlape, tak prostě dojedete výrazně výrazně kratší vzdálenost a naopak, když jedete v pohodě, tak vidíte, že vlastně najednou začnete. Začněte mít daleko daleko vyšší spotřebu. Nicméně Vlastně, když se na to podíváte potom v tom dlouhodobym, že jo nebo v delším horizontu, tak vidíte, že vlastně se tady jsem prostě na to brutálně šlapal jo. Nicméně vlastně tu tu celkovou mi to zas tolik jako nezvedl, jo? Ale obecně je tohle je právě důvod, proč vlastně v elektromobilu se jezdí pěkně na pohodičku. A žádný prostě šílenosti. Jinak tady si všimněte, že okamžitě se mi začal zvedat dojezd. Když se podíváme tady na trip, jo. Tak
Minuta: 18
je vidět, že vlastně už se mi začíná zvedat ten dojezd, tak kdybych tady těch 80 jel za tím kamionem furt, tak vlastně skončíme někde nad tím. Protože samozřejmě bysme měli mít daleko menší spotřebu, ale byli jsme tam taky samozřejmě délku za delší čas. No takže podle toho to je vlastně vidíte. Dá se jako velmi jednoduše spočítat, že pokud byste opravdu udělali tu šílenost a prostě dali nohu na podlahu a na německé dálnici jsi prostě vyrazili prostě 200. Dejme tomu, tak by jste ujeli tak zhruba 100 km, než by vám to sežralo baterku. Jo čili opravdu jako že to obrovským způsobem a rozhodně to jako na to ne. No, teď si ukážeme Městský provoz. Kde je právě ta zajímavost zase oproti ropák, je to úplný opak. Kde je vlastně ropáci ve městě žerou víc než na dálnici. Jo je to kvůli tomu, že vlastně se musí jako rozjíždět, že jo, spojka efektivita
Minuta: 19
prostě brzdit a tak dál, kdy to má vlastně naopak větší spotřebu na kilometr, než ta standardní jízda prostě na té dálnici jako která je plynulá bez bez toho jako přidávání a ubírání a tak dál, takže tady je jako obrovský rozdíl, kde si ukážeme jak šílení. spotřeba může klesnout Vlastně když jedete pomalu Mimochodem mají rekord nějaký Italové kteří jeli 40 km rychlostí s cestovkou Teslou a nejeli 1000 km a jasně Příjezd do Plzně teda z kopce jo Takže tady vidíte prostě tu rekuperaci která místa máš nás jako ještě víc než těch 20 kg je to obrácený efekt než Jakou hru páku Jo že asi ve městě
Minuta: 20
mají elektromobily menší spotřebu než než na dálnici No a jako poslední si ukážeme právě tu jízdu v koloně, teda jako na simuluje meiose jízdu v koloně, tady je strašně důležité si uvědomit právě to co si drtivá většina jako lidí právě neuvědomuje, protože je zvyklá z toho ropák, já to chápu. Jako Taky jsem si to nedokázal předtím představit. Jo a to je to, že vlastně elektroautě jako ten motor neběží on prostě jako se rozběhne až teprve šlápne na plyn tam jako není žádný volnoběh, jo. Takže vy když jste prostě v koloně a stojíte. Tak tam můžete stát jak dlouho chcete, že jo. Ten motor nic nespotřebovává, jo. Takže pojďme se na to podívat, jak to vypadá vlastně v reálu. Pokud jako škube, to je v té koloně, takže Pojďme se podívat na to jakože tady. Jsme ve virtuálním koloně a vidíme, že auto
Minuta: 21
nám nic nespotřebovává. Logicky, protože Motor se netočí, jo? jakmile Eco začnu jet tak samozřejmě začnu něco spotřebovávat. Jo? Už vidíte, že že to něco žere. Děkuji zastavím. Nic to nežere. Rozjedu se něco to žere zastavím. Nic to nežere. Všimněte si, že nemusím žádný motor startovat. A chcípat jo. Zajedu a zastavím. Jediné, co mi běží je klimatizace
Minuta: 22
ale ta vidíte, že na spotřebě nemá psal tě žádný v podstatě marginální vliv, když bych tady začal přidávat. Padá to tady je na maximum. A teď možná mazlinka, to je tam něco vidět. Zkusíme tady schválně o hulit. Oholit všechny systémy nebo mi teda už je docela teplo. Jo a vidíte. tahle hrůza Mimochodem mám za sebou praktickou zkušenost, když jsem se vracel z mojí svatby z Ukrajiny. Bohužel jsme si vy mlask Litera zpátky jako největší kolonu zatím co jsem kdy tam zažil Mimochodem.
Minuta: 23
Doporučil bych všem, kteří chtějí odejít z Evropské unie, ať si tohle to vyzkoušej, jako to skvělý zážitek jako cesty bez šengenu, takže zpátky jsme vyprdli 9
Minuta: 24
ať vám to proudí.

Předchozí video

#45 Rok s Teslou S75D FAQ#1 Dojezd | Teslacek

Další video

#47 Rok s Teslou S75D FAQ#3 Spotřeba v zimě | Teslacek