Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#45 Rok s Teslou S75D FAQ#1 Dojezd | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

FAQ = Nejčastěji kladené otázky
Bezkonkurenčně nejčastější otázka je ohledně dojezdu. Protože, ale vychází z myšlení “zamčeného” do ropáka je třeba si nejdříve objasnit celou situaci ohledně rozdílu používání ropáka a prouďáka 🙂 Vyplyne nám z toho také pro jaké použití se hodí jaký elektromobil. Chcete elektromobil jako druhé auto do rodiny ? Nebo jako já používat ho jako primární vozidlo ? Toto video vám pomůže rozhodnout se jaký dojezd elektromobilu by jste měli hledat pro tyto varianty.

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem, takže pokračujeme v našem seriálu rok s Teslou a teď se vrhneme do takzvaných vaku neboli frekvenci aft v angličtině neboli nejčastěji kladených otázek, protože upřímně řečeno, to je jeden z důvodů, proč jsem si vlastně založil tohle ten výfukový kanál, protože jakmile začnete mít jako elektromobil speciálně Teslu, tak samozřejmě přitáhnete pozornost jako nějakých lidí, který se vás začnou vyptávat na různé věci a jeden z nejčastějších dotazů nebo respektive, když si udělám takový žebříček, tak dotaz číslo 1 je dojezd, kolik vám to dojede jo? No, takže zároveň si řekneme vlastně takový můj přerod z toho ropáka na pruďák a protože v podstatě já jsem si procházel úplně tím samým. Čím byste procházeli, v kdybys to jako kdyby jste si pořídili elektro. Dobře.
Minuta: 1
Taky jsem prostě byl ropáka zvyklý z těch návyků, jo, takže já když jsem se na to připravoval a Přemýšlel jsem jak nejlíp. Asi je tohle to vysvětlit, tak mě napadla zase teda korelace prostě s nějakýma it světem a to je vlastně mobilní telefony. Jo, vzpomeňme si na dobu před iPhonem před dotykovými telefony běžně telefon vydržel přes týden, jo dotykový respektive tlačítkové telefony prostě vydrželi s baterka přes týden jo, tak přišel vlastně iPhone 1S tě dotykáče. A najednou ta baterka vydržela jako něco málo přes den, že jo a všichni. No to je šok prostě co budeme dělat, že jo. To je šílené. Ty jo, to je nepoužitelný, prostě ty to nevydrží, že jo, jo a to má prvotní reakce organismu, který prostě obecně organismus lidí nebo psychika lidí, vlastně se snaží jako odolá. Změnám
Minuta: 2
snaží se být jako prostě obrana je obranný mechanismus vůči jakýmkoliv změnám a to je jedna z nich, že přece je to špatný, jo? Já teďkon se zkuste zamyslet. Schválně jak to děláte, vy dneska máte dotykáč nebo ne? Drtivá většina bych řekl, že jo. Drtivé většině vydrží něco málo přes den, jak to teda děláte. No asi to děláte stejně jako já, to znamená každý večer přijdete a máte buďto u postele, nebo někde někde prostě u nočního stolku nebo někde prostě zapíchnete telefon. Ten se mezitím do rána bez problému nabije a máte zase celý den bezproblémový provoz v podstatě se stal z negativa Benefit, protože když jste měli telefon, který vydržel týden něco tejden. Tak kde jste ho dávali nabíjet? Kdy byla ta doba kdy jako tenhle ten den mi to ještě vydrží nebo už ho dám nabíjet jo, ale mohl se vám určitě stát, jako že mně se to taky stalo několikrát, že vlastně se jste si řekli Note. To
Minuta: 3
ještě vydrží, dobiji to zítra a prostě zrovna jste volali hodně a telefon umřel, že ho v průběhu dne a museli jste řešit nabíjení, na které jste nebyli připravený, protože když telefon dobíjet ti jednou za x, tak na to nejste připravit. Takže tohle to srovnání je vlastně naprosto super přirovnání k tomu, že dneska drtivá většina lidí, že jo, co má páky, tak má dojezd prostě 800 km plus jo běžně. No a tím pádem sami se zamyslet a jaký je vlastně vážná věc jako tankovací jezdíte, že jo a než se rozsvítí žluté oko, tak jste v pohodě. Jakmile se rozsvítí žluté oko, tak začnete hledat pumpu, jo, pak najdete pumpu vylítne t Za 5 minut máte vyřešeno, že Natankováno a jedete dál a proto máte jako negativní představu, že vlastně elektromobil. Furt musí někde se dobíjet.
Minuta: 4
Jo? Furt musíte na něco čekat. Vlastně to přece jako je jiný, než ten můj návyk, který dneska mám, já chci ten stejný návyk. Já to chci stejný, že jo, aby se mi nic nezměnilo, jako u toho mobilu. No a teď si Pojďme, ale zkusit se na to podívat. S tím opravdu jste tam 5 minut. Zkuste si někdy jako schválně stopnout od chvíle, kdy vlastně přijedete k té benzínce, co Někdy tam můžou být fronty, že jo, takže tomu musíte i čekat než vůbec se dostanete na pistoli, že jo, pak natankujete to nějakou dobu taky trvá to není úplně jako za minutu, že jo. Speciálně, když tu nádrž máte 60l. No a pak jdete platit, že jo tam taky může být fronta taky tam čekáte, no a třeba si odskočit a na záchod zase je to souvisí to s tou lidskou psychikou lidi vnímání času vnímají rozdílně oproti tomu, co dělají to znamená, když jako furt něco děláte, tak vám přijde, že to je chvíle, když
Minuta: 5
na něco čekáte, tak se nudíte a přijde vám, že to je strašně dlouhá doba. No tak si schválně Si udělejte stopky a zkuste si zprůměrovat, jak dlouho jste opravdu na pumpě, jo? Vůbec se nebudu divit, když se dostanete na 10 minut. Podle mě se dostanete na 15 minut bezproblémově, jo, takže to je první věc, která je důležitá si uvědomit, že my máme jako psychicky nějakou jako premisu, že něco je nějak, ale ve skutečnosti to může být úplně jinak jo, takže to je. To je důležité si jako tohle uvědomí a teď Přejdeme na to vlastně používání těch elektromobilů, jo, takže na to je důležité si uvědomit, jakým způsobem používáte auto, já když jsem zase když jsem se na to připravovala. Přemýšlel jsem o tom, tak jsem si v podstatě to nějak jako rozdělte i uživatelé aut, myslím osobních do nějakých třech kategorií. Jedna jsou takové ty běžné uživatele,
Minuta: 6
jo, kterých je drtivá většina běžné používání přes týden. Jo, tak o víkendu třeba nějaké výlety, jo, pak další uživatel je nějaký byznys uživatel, jako jsem třeba já jo, to zná někdo, kdo to auto využívá opravdu k práci, jo a hodně jo. To znamená, že jako potřebuje prostě má to jako pracovní nástroj, jo? No a potom je třetí skupina. A to jsou nějaký speciální prostě výjimky, jo, který to používá někdo různým způsobem, ať už jakýmkoli. Jo a teď se pojďme podívat na to, že samozřejmě vždycky jsou nějaký specifika a není jediná věc, která by byla pro všechny jo. Takže je to jenom o tom jako jaký je procento těch lidí, kteří používají to na nějakou věc jo, nebo ne, který to používají
Minuta: 7
nějakým způsobem tak no a takže teď se pojďme podívat na toho běžného uživatele jo, což si myslím, že opravdu bude drtivá většina z Vás, takže Kolik najedete denně? Jedete do práce, že tam jste v práci? Možná třeba na nějaký oběd. Pak se zase v práci pak přijedete domů, možná po cestě nakoupíte, nebo si jedete nakoupit jo? A pak jste zase doma. Možná si třeba jedete zacvičit, jo? Jedete třeba pro děti ráno můžete mít ještě po cestě do práce děti do školy. Jo, pak byste vrátíte, tak zase děti, vyzvedává to ze školy. Jo tak No a teď je důležité si uvědomit. Kolik vlastně jsou tyhle ty jednotlivé cesty? Jo? Kolik jako je to vlastně z domova do práce? Jo z práce třeba na oběd a tak dál. Jo, takže
Minuta: 8
to je jedna věc, co je potřeba si uvědomit 2. Věc, která je strašně důležitá je potřeba si uvědomit, že průměrně používáme auto 3% času. Jako zní to neuvěřitelně. Představte si, že si třeba koupíte jako auto za i kdyby půl milionu Kč nebo za 1000000 Kč. A vy si koupíte auto za takhle strašný peníze nebo za dva miliony jako tohle, ale používáte ho jenom 3% času. To je strašný, kdyby jsme tohle přirovnali cena na barák, tak byste si ho nikdy nechtěli koupit, že jo, že by vám to přišlo vyhazování peněz a přesto v autech tohle děláme to, jak jsme šli. Ale potom si řekneme víc ještě budeme povídat v autonomním řízení. No každopádně 97% času to auto někde stojí a čeká na vás doma.
Minuta: 9
Jo přes noc v práci, než si dopracujete. Restaurace než se najíte U Kina, než se do koukáte na film, jo, čili. Je důležité si uvědomit, že to auto na vás vlastně pořád někde čeká? No a teď si jenom jako zkuste představit, že všude kde na vás to auto čeká tak vlastně. Jediné co uděláte je, že zastrčíte kabel. vyřešeno Kolik to bylo kilometrů 10 km 20 km, co jste ujeli z toho a do bodu B. To is 220 dobijete bez problémů, cena za hodinu. Takže najednou jsme přesně u toho samého jako Breaking Pointu, jako je s těma mobilama. Jo jasně tlačítkový telefon, mám vydrží celý měsíc. Dneska už
Minuta: 10
ale jako potřebujete to, když vlastně není problém prostě dobít ten telefon každý večer a naopak Jako Přijdete o tu strašnou spoustu věcí, který ty smartmymoney. Jojo bych se zeptal jako dnešních jako mileniálů nebo teenagerů, jestli by to vyměnili za tlačítkový telefon, takže tady najednou se dostáváme jako do úplně jiného mindsetu používání a to je taky vlastně jsme u první kategorie elektromobilů. Jo a to je ta. Ideální Jako druhé auto do rodiny pro manželku naprosto super naopak vlastně jakýkoli benzínový auto nebo dieselový je pro ni šílenost, když když nechce k němu chováte takhle, že jo stejně jako v zimě speciálně. Ale ono je i v létě, jo, když vlastně s tím vždycky ujedete jenom kousek, že jo, tak se ani nestihne dobít baterka. Jo a to je přesně to vlastně
Minuta: 11
špatný používání toho auta naopak u elektromobilu. Je to úplně v pohodě, že jo, jo. Takže tady to je cílovka pro elektromobily, který dojedou prostě 100 km max 200 km. Protože to mám úplně bohatě stačí. Jako na co potřebujete víc pro tyhle ty jako běžný ježdění. No a pak je tady ta Druhá varianta nebo Druhá varianta to druhý použití a to je vlastně ten víkendový provoz, jo? Když Jedete někam na výlet prostě s rodinou, tak kam jezdíte, kolik najezdíte jste km 300 km nebo na hory třeba. No a tady si třeba můžete krásně pustit moje video. Jako když jsem jel do Rakouska s Teslou na hory, kde vidíte jako reálné praktické ukázku ráno praktickou ukázku, jak
Minuta: 12
to vypadá. Já bych to bez problémů dal vlastně s jedním nabíjením jo, které jsem udělal přes oběd. No jako my stejně jako Musíte jíst jo? No, takže se najíte mezitím autíčko se vám době a sednete a jedete dál zase jako není to nějaká jako brutální změna vlastně toho co dneska děláte. Je to jenom o tom, že je potřeba si to jako uvědomit, že se to dělá prostě jinak a přizpůsobit se tomu a je to v pohodě. Mimochodem, už se mi stalo, že vlastně jsem byl jako až moc pomalý vlastně a ten supercharger, že jsem třeba jako dýl jet, než vlastně se to auto dobíjel, jo? Jinak pro vaši představu zase už jsem to už jsem to říkal v tom videu, kde jsem říkal kde a jak se nabíjí Tesla. Takže
Minuta: 13
na superchargeru za 15 minut máte zhruba nějakých 150 km, jo. Je to pěkně vidět zase v tom videu vlastně 100 tu cestu do toho Rakouska, tady jsem si pak šel dát kafíčko a vlastně Měl jsem tam 150 kilometrů jenom za to, co jsem si došel na záchod a a dal si kafe jo? No a pak je tady vlastně ta druhá skupina. A to jsou ty Business uživatele, to je vlastně to jak já to používám jako primární auto do rodiny. Jo a zároveň jako auto, který je mi slouží vlastně pro práci, jo? Tak tady Samozřejmě už přichází na přetřes to, že je potřeba jako se tomu přizpůsobit. Jo je to je pravda, že musíte začít něco dělat jinak. A to je moje asistentka, když mi domlouvám obchodní schůzky, protože já vlastně jezdím zákazníka
Minuta: 14
mi na schůzky. Kde děláme konzultace vlastně vojen to prý se it a Bavíme se prostě o dodávkách a tak dál, tak když mi plánuje schůzky, tak prostě neplánuje schůzky ideálně v restauracích vlastně, který mají nabíjení a pak já vlastně za tu dobu co mám schůzku, tak jsem je autíčko době. A můžu zase jet, když je ta schůzka někde dál jako třeba někde Morava prostě Olomouc přerov-ostrava a tak dál, tak už musím to udělat jako přes u prča. Ano je potřeba to plánovat musíte počítat s tím, že vyrazíte o něco dřív, jo? musíte počítat s tím že zastavíte na to nám prostě na to dobíjení ale zase já to dělám tak mám sebou počítač vlastně celou dobu zatímco jsi dobíjím tak si aspoň udělám maily Kouknu co je prostě nového že ho udělám Třeba nějaké telefonáty a tak dál takže vlastně jako
Minuta: 15
pro mě to zase taková změna není jako ty maily bych si mohl dělat ještě než vyrazím a nebo si udělám jako na cestě jako ten čas věnovaný tě mailům bych musel dělat stejně Takže jako v tomhletom pro mě jako není jako ten hlavní rozdíl jo Nebo prostě není to velký problém jo úplně jsem zapomněl jednu důležitou věc A to je co bych doporučil jako ten dojezd vlastně proto primární auto do rodiny a vlastně pro ten equivalent z toho pracovního vozu tady si myslím že to co mám já to znám tu 75kw tak to je opravdu jako limit Který už si nedokážu úplně představit, že bych jako chtěl jít jo? Protože můj dojezd je něco kolem 380 km, ale to je maximální dojezd, jo. Takže prostě má zase když se podíváme na ty videa vlastně ho těch bateriích, tak víme už, že
Minuta: 16
samozřejmě není dobré nebo ne. Dobíjíme prostě do plna. Takže jako Max 90 ideálně 80% a ne vyvíjíme do nuly, že jo. Upřímně řečeno, jako když máte benzíňák a taky ne, dejte do nuly, že jo. Takže ne dojíždíme. Do nuly a ne nabíjíme do maxima. Takže z nějakých těch mých 380, jo máte vlastně takový jako použitelný v pohodě dojezd 250 km a to je zhruba vlastně to co vám dává i ty Hopi. Mezi těmi super část zem a když jedete nějakou dlouhou trasu a upřímně řečeno pro mě i je to teda docela komfortní si jako po těch 250 kg. Metrech dát nějaký voraz, takže to je zhruba jako k tomu mému doporučení. Vlastně kolik byste měli mít jako dojezd u toho auta, jo. Určitě bych doporučil opravdu cílit na auto, který má minimálně 350 km, jako v tom reyting goway dojezd ideálně
Minuta: 17
víc. Jo, nakonec bych jako ještě chtěl říct, že pokud jste někdo motorkář, jako já, tak pro vás podle mě ten přechod na ten elektromobil bude jako výrazně jednodušší, protože zase mi motorkáři, že jo. My jsme vlastně zvyklí na to, že jsem prostě tak jako minimálně každých 200 km Maxi nebo maximálně každých 300 kilometrů, protože to byl si nedáte víc jako to, že to by vám upadl zadek. Jako jo. To strašně bolí prostě pak už jako když sedíte furt na té motorce. To je jedna věc a druhá věc vlastně ani drží na to nejsou jako. Opravený, že jo, prostě ta motorka má dojet nějakých Jako 200 až 300 km prostě podle toho, co máte za motorku, jo. Takže takže prostě musíte jako zastavovat no. A další věc je, že když je to je v partě, že jo, tak musí to zastavovat vždycky jako s tím, který má ten dojezd nejmenší, že jo, protože jinak bys to jsou zastavovali k smrti. Takže takže je to vždycky to vychází tak
Minuta: 18
nějak po 200km pusť. A stavíte, že jo. A teď jako ne všichni natankuju jo, než prostě něco si dát cigárko, takže vlastně ten styl jízdy jako jet někam na delší trasu je neskutečně podobný prostě tomu jako když Jedete někam na motorce, protože vlastně úplně stejně jako jo. Zastavíte se, necháte to nabíjet prostě Jo a zatím si prostě třeba dát a cigárko, kdo kouří nebo si dáte kafíčko nebo prostě si odpočinete, protáhnete se zrovna tak jako pokud někdo si trošku sledujete, že ho máte nějaký nějaký chytrý zařízení, které vás trošku sleduje a Doporučuji Vám něco tak. Víte, že lymfatický systém je dobrý. Jako dobrý podporovat tím, že se jako hýbat a že není dobré furt sedět, že jo, takže vás ty elektronický ty jsi furt bus Daruji jako vzala ještě hodinu se nehýbe, že je potřeba se zvednout. Takže vlastně i na to je to super. Kdy se zastavíte? Prostě protáhnete se a tak dál. No a Nehledě na to, že samozřejmě i jízdní vlastnosti. Teda upřímně řečeno, já když si to přepnu do toho sportovního
Minuta: 19
režimu, tak se cítím úplně jako v motorce. Prostě to auto dokáže přesně tam, kde bych se jako vešel, kde by muž, kdyby se vešel s motorkou, kdybych stihnu přijet s motorkou. Tak stihnu přesně s tímhle tím autem, který má přes dvě tuny o To je neskutečný, což je trošku taky návykový. No a potom samozřejmě to alespoň jak to může. Bohužel jsem teda jako minulý rok vlastně vytáhnout motorku jenom jednou. No ale to už je zase na jinou diskuzi, takže obecně jsem se snažil prostě nějak jako shrnout to v čem je ten dojezd jakým způsobem vlastně se jako Přepněte v tom chování. Co to jako pro vás znamená jako přechod na tu elektromobilitu. Jo a Ano samozřejmě dneska ještě nejsme v době, kdy by úplně všude prostě Kde je zastavíte. Tak jste se mohli nabíjet jo, ale zase proto je prostě ta Tesla Super, že má ten dojezd na to, že i když
Minuta: 20
těch jako míst zatím tolik není, tak vám to bohatě stačí na to, abyste mohli prostě s tím bez problémů jezdit. No tak jo, tak jak vám to proudí.

Předchozí video

ČOČKIN ze seriálu MOST! O Romech a nekorektním humoru (rozhovor s Vladimírem Škultétym)

Další video

#46 Rok s Teslou S75D FAQ#2 Spotřeba | Teslacek