Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#40 Kde a jak koupit Teslu Strategie část 3 | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Co si vzal Elon Musk z velikánů businessu Steva Jobse a Michaela Della?
Jakou má prodejní strategii Tesla? Kde si můžete Teslu koupit a jak?

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem, takže máme to ten seriál o tom, jak vlastně ty byty jsou i velikáni jako Michael dala Steve Jobs rozjeli ty svoje byznysy, kde se kde jsou ty jejich výhody a Jak to napojuje, jak se to napojuje na stěna Ilona maska. A co on si vzal a sněz těhle těch obchodních modelů, který oni použili a jako kde jsou ty spojitosti. V čem je to podobného. Takže když vlastně Elon Musk startoval ten byznys, tak jak jsme si říkali v dílu a sní o Tesla strategii, tak on vlastně udělal strategii. Samozřejmě seshora, co dává jako smysl. Kde jako začnete velmi drahým autem, který jako nemá tak velký podíl na trhu, ale samozřejmě má vysokou cenu. Takže vy málo jednotkami pusu si vyděláte hodně velkou marži, jo. Takže je to Premio, tak za ní prémiový segment, takže začal vlastně seshora
Minuta: 1
jo, což přesně mu umožnilo vlastně pomalu rozjet všechny ty věci výrobu, že jo vývoj prostě prodej a servis si, že jo, jo proto Čím míň máte věcí, tak tím Potřebujete životě chce visu atd. Atd. Takže on to rozjelo takhle pomalu vlastně od těch těch jako od toho nejdražšího asi ne roadsteru, pak přešel do SK, že jo a teď je u trojky, kde přechází, kde je ten salón do toho do toho. Volume jo? No a teď dnešní automobilový průmysl vlastně funguje tak že máte aspoň automobilky mají nějaký reseller, i kde vlastně oni ty auta přeprodávají, že jo, kde vy přijdete do nějaké autosalonu, že jo. Tam je nějaký prodejce, který vám vysvětlí, jako jak tou to funguje, že jo a prodávám. No jenomže s tímhle tím je několik problémů první problém je, že když máte podspec. Pokud
Minuta: 2
jste jako celosvětový život, tak po celém světě těch salonu máte prostě tisíce, že jo. Ale teď jako aby oni mohli nějak rozumět prodávat, tak vlastně musejí. Jako to mít skladem, že jo, aby to mohli jako ukázat, že ho těm lidem jo. A mohli se s tím projet a tak dál. No a teď se dostáváme do situace, že vlastně musíte auta tam fyzicky být, že jo, jo, což jsou obrovské náklady. Jo, když si vezmete, že máte prostě tisíce prodejců, kteří musejí mít ty auta, jo, tak to stojí šílené peníze, že jo. Jo, no a tady se dostáváme do situace, která je velmi podobná tomu, co jsme si říkali u toho Michael. A dala a tomu i ty byznysu. Jo to znamená tady asi mě ve chvíli, kdy oni mají ty auta na skladě jo, tak zase ve chvíli kdy. Je
Minuta: 3
tam mají dlouho, tak samozřejmě je potom musí prodat se ztrátou, jo? Protože jako se na tom se dá. Prostě jezdí s Újezdu, je se to a tak dál a tak dál. Nehledě na to. Pokud vy uděláte nový model, že jo, jo, pokud uděláte nový model, tak vlastně najednou všechny ty staré modely musíte prodat, protože ty už nikdo nechce, že jo a do budoucna budou čím dál víc klesat na ceně, protože jako všichni chceme. Radši to novější, že jo. Jo Ten už jsem radši ten nový model ne ten starý, že jo, takže jdeme. Také jsi tak starý, tak ho teda ale podle mě že jo. No takže jakmile vyjde nový model, tak vlastně všechny ty starý, co jsou na skladě po těch Tisíc prostě dealerech, takhle si musíte jít s cenou dolů a to jsou obrovské ztráty, jo. No a to je taky jeden z důvodů, proč vlastně ty automobilky ty odměny těch aut nedělají moc často, že jo. Protože samozřejmě jakmile jakmile nějaký nový model, tak to stojí docela dost peněz toho to mám. Protože
Minuta: 4
najednou všechno to co je všude prostě na skladech, tak tak vlastně okamžitě za stará, že jo jo, no a s tím souvisí vlastně i to, že automobilky asi dneska mají strašnou spoustu modelů různých. Jo mají jednak benzínové verze naftové verze různé typy motorů prostě různé konfigurace moje prostě různé modely. No a tohle všechno samozřejmě jako ve chvíli, kdy máte vyrábět a máte to mít jako na skladě na předváděčky i třeba na prodej rychlejšího. Tak to vám leze strašně do peněz, že jo, protože jo jako. To je všechno jak potenciál a prostě jakmile máte jako víc modelů a ty modely mají víc modelů motoru a tak dál a tak dál. Takže Mimochodem tohle třeba byl právě jeden z důvodů, co musel řešit Michael Dell, že jo, potom potom 2007, jak začal vlastně mít tu čínskou konkurenci. Tak vlastně třeba zjistil, že U jednoho
Minuta: 5
modelu Latitude jo latitud, to je jedno jako nejprodávanější notebook od Dellu, tak tak jak on tam mohl úplně všechno jako nakonfigurovat jo, tak se zjistilo, že ten jeden model. Jo má 36000000 výrobních Variant jo, protože se tam dá jako wi-fi, ne wi-fi tahle wi-fi. Jo tenhle monitor ten led displej. Jo tenhle rozlišení prostě tolik ramky tenhle cepetková tohle všechno jsou samozřejmě jako násobí, že jo, protože všechno se dá kombinovat se vším, takže potom mi to je to jak zelený výrobní jako hele to stačil on Mask Products in hell, tak tohle jako je je vlastně něco podobného. Akorát že prodejní že jo, protože jak máte také strašně moc kusů druhů teda tak vlastně je to pro vás potom jako i nevýhoda. Jo mimochodem to zase když půjdeme k stevu jobsovi. Tak ten vlastně potom když se vrátil znova do do Když
Minuta: 6
ho předtím vyhodili, tak on se vrátil zpátky, když koupili Next a říkám to. Všechno si jako nastudujte, prostě Určitě doporučuji si přečíst životopis. Tady se vrátil zpátky, tak vlastně přišel do Applu a řekl všechno shodit namaloval prostě na stěnu jako napsal přenosný počítač pevný počítač a nahoře napsal domácí použití profesionální použití, takhle to takhle udělal čáry a řekl tady jeden model tady druhý model tady tři model tady čtvrtý model. Nazdar s tím teď začneme. Jo a v podstatě když se podíváte na na maska, tak on má vlastně něco podobného, že jo. Vlastně vy máte hezkou jako luxusní vlastně sedan máte x jako luxusní SUV. Teď máte vlastně trojku takový midrange jako. Volume
Minuta: 7
produkt pak budete mít že jo, což bude vlastně zase jako midrange vlastně suweco, jo. Takže v tomhle tom je to dost podobný a zase právě když těch modelů máte. Máte jako míň, tak vás to samozřejmě stojí výrazně méně na všech těhle těch nákladech jo skladový v prodejních a tak dál. No další problém, který vlastně současné automobilky mě ten byznys model těch prodejců vlastně automobilů, tak je takový, že oni dneska mají kolem třech procent vlastně marže z prodeje nového auta. 3% to jako člověk, který dělá v IT musím říct, že to je opravdu málo dvě it, který jako my říkáme, jak prostě dělám s malými tak jako 3% to je strašný jsem se bavil s tím kamarádem potom. Tak jsem doma ani nemohl věřit, jak strašně málo. Oni
Minuta: 8
mají vlastně z prodeje těch auto jako Jasně. Má to tam třeba. Jaké motivátory na nějaký Beckham tady být jako že oni vám tady targett a když ho splníte, tak něco jako dostanete navíc jako zpátky, ale to stejně všechno jsou prostě jako úplně hnusný procenta jako aby ta firma mohla fungovat jako protože třeba já když jsem se s ním bavil, tak prostě postavit nový salon, podle toho, jak vám ta automobilka prostě nadiktuje, tak stojí prostě stamiliony korun. Jako to je fakt jako neuvěřitelný model Dita automobilka vám řekne. Takže tady máte No ty takhle má ten salón vypadat, ale vy si to musíte koupit ze svého jako jo a pak vám dát 3% jako že z toho To je prostě neuvěřitelné, no. A takže samozřejmě tady v tom na tom Business modelů jediný, jak by to mohlo fungovat. Je to že jsi ty peníze musíte vydělat někde jinde. No to někde jinde je na servisu, že jo. Protože samozřejmě to vychází z toho, že by jsi udělala to jako šťastní u zákazníka, takže zákazník vám bude jezdit a bude k vám jezdit je do servisu a na tom servisu tam už jsou to už
Minuta: 9
je práce, že jo. A ta samozřejmě má jako drtí věčně náklady. Rovnající se prostě je platu těch zaměstnanců a že tam samozřejmě potom jako už se na tom dá nějaká nějaký zisk jako udělat jo? No jo Ale co jí začne prodávat elektromobily. úterý do servisu jezdit nemusí A a a a a a a a a to máme trošku díru v tom Business modelů najednou? No a Mimochodem tohle jsi přesně jako předtím než začal prodávat vlastně láska, než vůbec vymyslel vlastně ten prodejní model, tak si udělal že jo. Udělal si Mystery shopping a nechal vyrazit prostě agenty jako do jednotlivých prodejců a zjistil, jak je to s prodejem elektromobilů, protože jako ty elektromobily hybridy se třeba prodávali, že jo už tenkrát něco jo. No a zjistil jakou úplně katastrofální
Minuta: 10
výsledky v některých prodejnách mu řekli, že má k tomu byli. Vůbec nedělej. Přitom je tam měli někde schovaný prostě vzadu úplně jako poslední auto zaprášený jinde ten týpek řekl nebo něco, ale elektromobily. To je ta baterka. To je jak jak v telefonu, jo. To musíte každé tři roky měnit a ta baterka stojí skoro stejně, jak auto, to se vůbec nevyplatí a takovéhle nesmysly, který potom sešit a mezi lidma, který tomu nerozuměl, že jo. A myslí si, že to je pravda tohle. Byl jeden z hlavních důvodů, proč Mask vlastně šel do obchodního modelu, který je velmi podobný tomu, co vlastně nastartoval Michael del to znamená Kat middleman, jo, takže Tesla nemá žádný přeprodejce. Dokonce ani zelený ufoni neprodávají Teslu. Asi Tesla prodává pouze napřímo.
Minuta: 11
a je to právě Style těch důvodů jednak úspora financí a jednak aby to vůbec někdo prodával že jo protože ty současné pře prodejci aut nemají jediný důvod proč by to prodávali Oni mají svůj byznys model postavený prostě na tom uživit vlastně tu tu tu současnou strukturu a prostě to musí udělat někdo nový aby vlastně to začalo fungovat a udělá inovátorů dilema prostě no takže on i kvůli tomuhle vlastně šel do toho přímého prodeje No a teď si představte co se stalo velice zajímavá věc že v Americe existuje 16 kde Tesla nemůže prodávat pozor řekněme si to znovu Tesla která je americká automobilka nemůže prodávat v 16
Minuta: 12
Jo, tady se můžete podívat na státy, které to jsou je to z jednoduchého důvodu. Je to právě proto, že odbory těch reslerů proti tomu bojují a lobbují a ty ty Státy, které jako jsou silné v automobilovém průmyslu, tak proti tomu lobbují jo. Snažíš tomu zabránit tam prodávat jako zajímavý. No nicméně aby jsme se dostali k tomu, kde si to můžete koupit vy, no, takže Tesla. A s tím prodává ty auta pouze na přímo a dokonce, protože stejně jak jak jak ten Michael a z něj prodává pouze na webu v podstatě. Protože i když si chcete jako koupit auto, tak Ano samozřejmě jsou tady jako oficiální vlastně shopy, který zase jsou podobné, jako vlastně to udělal ten Steve Jobs, že máte jako budovu
Minuta: 13
prostě kde. Je to jako pěkném a to je prostě tam ten salón. Máte tam lidi vyškolený, který je to se v tom vyznáš, že jo, které Vám dají tu pomoct, ale ve finále i když Jdete dělat tu objednávku. Tak se to objednává na webu. To jako ani nejde, aby vy jste řekli tomu obchodníkovi, kup mi to. Já ti tady dám peníze ne. To musíte koupit dirtovy klikáte vlastně na tom webu, aby to objednáte jo, že oni vám jako jenom pomáhají vlastně oni mám pondělí konzultace vlastně s tím prodejem, jo. No a vlastně od začátku to bylo nastavené na to, že je to něco jako unikátního, že mít Teslu je něco prostě úžasného, z čeho ty lidi budou mít na radost. Jo masku sám řek. Já chci aby Tesla byla nejvíce zábavné auto na trhu, jo, takže i přesně takhle. Oni udělají oni udělali vlastně tu nákupní zkušenost, jo. To znamená že v když si
Minuta: 14
Teslu koupíte. Tak oni vám ji doručí do toho obchodního střediska, aby si tam pro ní jdete ji vyzvednout a je tam takový jako ceremoniál nebo rituál k tomu jo, že vám to za plachtou prostě já si to můžete sundat z toho tu plachtu a tak dál. No a tady se dostáváme k jádru pudla České země, protože v Čechách asi není ta Tesla nemá oficiální zastoupení, jo, zatím to zdá oficiální prodejní místo pro čechy je ve Vídni. Máme to štěstí, že tam jsou nějaký Češi konkrétně. Ona se stará pan Kašík, jo, kde je, který si ho svolením, tady je na něj kontakt. Takže pokud by vás zajímalo a koupit si Teslu a tak určitě. On vám se vším rád pomůže. No a teďkon cena dostáváme k tomu, že tam jako ve Vídni je ten showroom, kdy si to můžete prohlédnout
Minuta: 15
vyzkoušet jíst. Prostě a tak dál. No jo, ale nemůžete si to tam vyzvednout, protože Čechy patří do segmentu, tak zvané other Europe, který nemá prostě jako zastoupení oficiální Presley. Takže tady není ani to místo na to předání toho auta. Takže si pro to v tuhle tu dobu musíte jet do tilburgu do Holandska do toho burku, kde je a stejně hlavní jako shop nebo Hlavní teda sklad, kde se jako smontovali ty auta, co jezdí, co jedou z Ameriky nějak do domontovat. Já prostě totiž a takže i já vlastně když jsem to pořizoval i tak jsem proto jel vlastně do Tilburg. Udělal jsem se jako výlet s manželkou jsme si to tam měli vyzvednout. Jo a tady se můžete podívat, jak jsem si to přebíral vlastně jo s tou Plachtou a tak dál. no, takže
Minuta: 16
Tady máme jako několik věcí najednou. To znamená, lásko vlastně díky tomu, že prodává takhle napřímo, jo, tak šetří obrovským způsobem tyhlety náklady a a vlastně má prodejní sílu, která se věnují jenom teple a není závislá na nějakém prostě servisu a tak dál. Jo nemá z toho vlastně žádný jako benefity bonusy a tak dál. No, ale co to má jako vedlejší další Efekt je ten, že Díky tomu, že on v podstatě nemá ty skladové zásoby. Jo a prodává se jako napřímo, jo? To znamená. Vždy když si to objednáte na tom webu, tak se to teprve začne vyrábět jo, tak má vlastně úplně stejnou věc jako ten Michael Dell vlastně s tím s tím počítačem a jak jsme si vysvětlovali, protože vy když děláte rezervaci na tu Teslu, tak musíte složit nějakou zálohu
Minuta: 17
a potom po nějaké době musíte dát nějaký doplatek a těsně před tím vlastně než než to auto Vám dorazí. Když už je vyrobený. Když než Vám dorazí Tak v tak Musíte zaplatit celé to znamená, že on má velmi podobný vlastně Business model jako Michael Dell, když jako začínalo vlastně a mělo to ten generátor na ty prachy jo? No, to se nehodí vlastně maskou. A teď jak se přepíná vlastně do toho. Volume nového byznysu, jo, kdy asi začíná prodávat tu trojku v daleko větším prostě procento než jako to Esko, tak vlastně ty lidi mu přináší daleko víc peněz a proto on taky jako říká, že už si nepotřebuje půjčovat Bank, protože prostě mu to vlastně dávají ty lidi, že jo, jo. a taky zrovna tak proto on říká, že potřebuje co nejvíc zkrátit tu dobu od té doby, co to vyjede z fabriky k tomu, kdy se to doručí tomu zákazníkovi, že jo, protože mu v tom leží prachy, jo, takže samozřejmě on už musí jako dávat, že Už mi běží lhůta díly vlastně co co musel nakoupit na tu výrobu
Minuta: 18
jo, no a Další věc, co tam je zase společná. Ale teďkon teda zase s tím jobsem, tak je ta výroba. Jo to znamená on na rozdíl od všech ostatních automobilek vlastní 80% výroby do auta, jo. Jenom 20 procent je závislý na nějakej subdodavatelích, což je úplný opak normálních automobilek normálně automobilky, dneska mají cca 20% dělají sami a 80% toho auta vlastně jim dělají nějaký subdodavatelé, což je právě jako obrovskej problém, potom se všemi dalšími věcmi jo, jako jsou ty aktualizace, že jo firmwary prostě jo ceny jo. Protože samozřejmě logicky. Je to dražší ve chvíli, kdy by si to nechává to někde vyrábět, že ten člověk si na tom zase dá jako další marži, jo. Takže tady ten Musk šetří. No a v neposlední řadě
Minuta: 19
Co je ta obrovská výhoda je to že on ti že nemá ty sklady že vlastně Prodávám pouze napřímo tak on si může dovolit udělat aktualizaci kdykoli a taky to dělá A tady narážíme na to že už jsou tady jako už po mně chcete abych dělal nějaký jako Revue vlastně jak ta Tesla třeba je kvalitně vyrobená co tam přesně je tím že to je právě ten trik protože já bych vám ukazoval svoje auto což je Tesla Model S 2017 2. půlka roku ale dneska Když si koupíte Tesla Model S tak to bude úplně jiný auto Takhle to prostě útesy nefunguje, jako že vy prostě máte nějaký model a jakože uděláte recenzi na ten model a jako pak řeknete. Je hele, tady to tlačítko se mi nelíbí tady tohle, to se mi nelíbí, já si to kvůli tomu nekoupím, ale takhle to nefunguje, protože právě jako on permanentně vlastně dostává feedback od zákazníků a permanentně
Minuta: 20
se na tom něco mění. Jo a vlastně ve chvíli, kdy se to jako vyřeší a odstranit, tak okamžitě to jde do výroby, jo, takže v podstatě nejdéle každých půl roku je jiný auto, jo, každých půl roku je tam něco úplně jinak. A někdy i jako částic, takže prostě a byl aktualizace jsou v podstatě skoro, tak každý měsíc maximálně dva jo, takže aktualizace softwaru firmwaru a tak dál. Takže proto jen jako hrozně těžký prostě dělat nějaké recenze jako na to, co to auto umí, protože se to furt mění. Jo a proto taky já mám tady takhle strašně dlouho dělám. Prostě nějakou edukaci, jak to všechno funguje. A ještě vám furt jako neukazuji to ty věci z toho auta, protože ty jsou hrozně pomíjivý a furt se to jako vylepšuje jo? No, tak to jsem se nějak rozkecal, takže Každopádně abysme to shrnuli, jo, tak
Minuta: 21
je číslo jedna je Musk v podstatě nemá skladové zásoby, jediný skladové zásoby jsou ty auta v tom showroomu na to ježdění a to Mimochodem jsem i to moje auto bylo právě ze showroomu, kde jsem si teda úplně Bláhově myslel, že když je to ze showroomu z Vídně Takže si nebudu Muset jet do tilburgu, ne? I tohle se musí poslat brukowa. Tam se to nějak čistila a vymazalo a tak dál formátoval o takže se museli pro tohle teda do toho Tilburg u nejsou tam slevy. Tesla nedělá slevy jedinou slevu, kterou dostane, to je na tu na tu s kladovku jako na to na to vlastně auto na ježdění, ale na nic jiného se slevy nedostanou, i když si chcete koupit 200i 2010, tak nedostanete slevu, kupuje se to na webu, jo. Tesla se kupuje pouze na webu. Tesla prodává pouze na příjmu, takže nevěřte žádným před prodejcům. Jo
Minuta: 22
je to totální nesmysl. Speciálně ve chvíli, když máte supercharger. Jo, tak jakmile by nějaký ten rádoby přeprodejce, jo. Jako třeba ten zelený mimozemšťan měl jako nějaké auto na skladě, který Mimochodem ten Free supercharging v sobě má tak jak ona vám to pře prodá, tak se můžete s tím Free supercharging rozloučit, jo, takže taková taková jako poslední rada. No ne, to je mimochodem. Je to jako výborný marketingový tah samozřejmě to přitahuje lidi, ale ničím jiným to nemá nic společného. Pokud se vám líbilo moje video. Dejte mi prosím like. Pokud se vám líbí můj kanál, začněte odebírat, už stačí zmáčknout moje logo. No a líbí se vám. Tesla zvažujete o tom si koupit nezapomeňte využít. Náš refferal kód, který je dostupný dole v komentářích. Takže ať vám to proudí.

Předchozí video

#39 Steve Jobs a Tesla Strategie část 2 | Ajtacek

Další video

#41 Q&A Kdy bude Tesla Model 3 v ČR | Teslacek