Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#35 Tesla 2018 Q4 výsledky hospodaření | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Nejdůležitější věci z webcastu pořádaného pro akcionáře a analytiky ze dne 30.1.2019 Earnings Call.

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem mám za sebou trošku takovou noční, protože jsem sledoval online výsledky Tesly za Q4 minulýho roku to znamená to z něj kalendářní rok 2018 Q4, ten kol vlastně probíhal velmi odlišně od zatím těch předchozích kolu podstatě. Jediný co to mělo společné je, že byl začátek vlastně, kdy dostal z toho Elon Musk a pak byl prostor na otázky, ale tím se to v podstatě skoro Jediným jako shodovalo s předchozími koala má jinak to bylo v mnoha ohledech jiný a pojďme si to představit. Takže na začátku a samozřejmě říkal ty důležité věci ekonomické to zná. Tesla model 3 nejlépe prodávaný sedan v USA testama v USA 80% podílu vlastně na elektromobilech celkove.
Minuta: 1
Na celém trhu elektromobilů v USA má 85% Market, share to jako totálně famózní dosáhla jako absolutně neuvěřitelné ho růstu mezi 2017 a 2018, když se vezme jako rok celkem a to je nějakých 300 67% Kde tady vidíte to teď na slídu úvod serveru Clean technika, kterým tímto Děkuji a poprvé v historii, máte sl2 kvartály po sobě zisk, to znamená. Je vidět, že opravdu už se dostala do té fáze, kdy je schopná těch objednávek a z těch prodej vlastně uživit ten ten brutální arenda vlastně já ten ten rozvoj, který jako k tomu potřebuje tenhle rok očekává Tesla konzervativní růst 50% což je v současném automobilovém průmyslu, který je v podstatě Flat je naprosto neuvěřitelné jo, takže 50%
Minuta: 2
Brutální Ale jo, on to vlastně zmínil, jako že on to bere jako že to je konzervativní a že by to měli dodržet i kdyby měla do dopadnout vlastně krize a v Číně by měla být funkční do konce roku a očekává se, že by tam měla dělat 10000. Tesla model 3 týdny v tuto chvíli ta fabrika vlastně v Americe, která dělá Tesla model 3 v freemontu, tak dělá pouze pro Evropu a čínu, takže dobrá zpráva pro nás auta tu budou brzo. No a Takže to byl nějaký ten úvod Ilona a pak se přešlo na otázky a poprvé se použil takový jako poměrně Revoluční způsob. Je to webová stránka Sejkora. Tak to vypadá kde vlastně takovým velmi demokratickým způsobem, vy se jako přihlásíte a musíte prokázat, že
Minuta: 3
vlastníte akcie a vlastně i kolik jo. A na základě toho. Buď to můžete dát otázku nebo volit otázku někoho jiného, kde se vlastně ta otázka reprezentuje tím Jakou sílu má vlastně u těch majitelů, to znamená vlastně čím víc malých akcionářů na to dá vlastně hlas, tak můžou přebít i velký akcionáře, který má jako hodně akcií, ale jsou jejich prostě pár jo čili velmi zajímavý způsob, jak vlastně s demokratizovat trošku otázky a vlastně na nějaký takovýhle. Akciové trhy na nějaký ty firmy. Což mě přijde super a Tesla vlastně na to přišla. Byly tam vlastně otázky, jak vidíte a oni vzdali v podstatě první tři čtyři a vlastně prošli je. Jo ještě předtím, než jsem přešli na tyhle ty otázky, tak vlastně on West v části řekl ten problém
Minuta: 4
číslo jedna to je servis k jednoznačně řekl, že pro něj je teď priorita prostě vyřešení servisu, protože samozřejmě s tím přijdeme prostě toho brutálního rozšíření vlastně té trojky. Tak ty servisy to nestíhají. Jo mimochodem, dostaneme se k tomu až budu dělat video na to. Tesla model 3 pro čechy, no a takže říkal, že vlastně servis má maximální prioritu bude přidávat hlavně mobilní servisy. Protože ty jsou nejjednodušší na přidání, že ho stačí jenom prostě předělat auto vlastně najmou. člověka může jet nemusí se přidávat barák prostě povolení stavění prostě na to dát teda Teď je to vlastně nejrychlejší způsob jak to rozšířit a zároveň vlastně nejkomfortnější pro lidi takže by se měla zvedat jako satisfakci zákazníků protože budou jako přijíždět hlavně mobilní servis i další věc bude vlastně přidáno
Minuta: 5
do Tesla mobil aplikace bude přidána ta možnost hostit rovnou objednávat servis rovnou si aplikace s tím že by tam mělo přibýt asi nějakých Top 10 jako důvodů proč se volá servis a rovnou vyberete Co znamená v podstatě na dvě kliknutí vyberete servis vyberete ten Top a objednáváte takže velmi zrychlení zjednodušení Měl by být to že ve chvíli kdy Tesla zjistí nějakou krizi to zná havárii bourání prostě jakýkoliv závadu která vyžaduje třeba odvoz tak Automaticky začne to dávat vědět do té centrály a vlastně bude se Objednávat odtah. Jo, budete to moc ohřej manuálně zrušit, ale jako zase super super posunu k tomu automatizaci a k tomu lepšímu zážitků těch zákazníků s tím servisem další věc je, že v podstatě udělali
Minuta: 6
udělali nějakou kontrolu toho jakým způsobem to u nich prostě probíhá. A co jsou ty věci, které to jako nejvíc zdržují a jedna z nich bylo náhradní díly, že vlastně náhradní díly na servisech se musí objednávat, musí se to čipovat a tak dál. Takže vlastně tohle se úplně Postaví na hlavu a budou ty díly budou servisech dostupný zase podle toho, jak se ty auta rozbíjejí a vlastně co jsou případně vlastně jsou ty ne jako nejporuchovější díly. Takže aby je tam měli na skladě a osmi. Pak tam byla otázka na to, jak to bude s kostem a masky. Řekla jste, že v podstatě Je vtipný, že v že tenhle ten krok může přinést naopak úspory, než jako vlastně, že by to bylo zdražení, protože mají přišli na případy, kdy třeba jako některé díly vyrábí čínské čínský výrobce. Tento shipuje do Ameriky do jejich jako skladu náhradních dílů a v Číně, když potom někdo jede do servisu, tak ten čínský servis si to žádná z té
Minuta: 7
Ameriky jo, což je totálně jako psycho, že ona jenom jako dvojí poslední, ale prostě samozřejmě ty shipment čas. Prostě všechno takže Mělo by se to čipovat vlastně napřímo, což je úplně super a Dává to smysl zajímavá věc je že díly budou i včetně vlastně jako nějakých nárazníku a nějakých těch plastových věcí, které se nejčastěji sbírají praskají a tak dál, tak budu i v těch barvách vlastně, který se prodávají to znamená, když budete mít jako testu v té standardní barvě, nenecháte si to někde přestříkat, tak v podstatě bude budete moct dostat jako dílu show. Nastříkaný nebude potřeba asi tolik zatěžovat ty Body Shop i ten servis i vlastně chyby. Ve výrobě se zlepšují každý týden tady je strašně důležité si uvědomit, že tohle je vlastně unikátní vlastnost a slib, že ona v podstatě to o čem mi Fight přednášíme prostě Industry 4 0 a jako digitální transformace, tak oni na tom vlastně jedou od
Minuta: 8
začátku mají ústně konektivitou života ta fabrika v o každém autě v podstatě úplně všechno, takže Jakmile se jako začne to auto rozbíjet jakmile celkově se tam děje v tom autě, tak oni vědí. Které auto to je. Kdy se vlastně vyrábělo, že jo zpátky, kdo to vyráběl můžou jako back trackovat vlastně nějaký Route kost nějaký jako důvody, proč to vzniklo a vlastně udělat následné opravy, ať už prostě ve zlepšení toho servisu nebo prostě objednávání těch dílů, že už ho očekávat, že tady tahle ta dávka třeba měla tuhle tu chybu a tudíž prostě se to bude objevovat. Na těch aut a ty Jezdí tady. Takže jo a a takovéhle věci, což prostě ostatní automobilky v životě jako se k tomu ještě jako nemají šanci dostat, takže to jako super, no a díky tomu vlastně od všechno vlastně se zlepšuje. Každým týdnem model y je v podstatě hotov. Už je hotový prototyp testuje se prototyp a
Minuta: 9
teď je to ve fázi vlastně ladění výroby. Co je strašně důležité zase poučili se z Tesca, kdy vlastně když udělali x tak Mask sám vlastně přiznal, že to byla chyba už jako vůbec, že do toho šli, že prostě jako už dřív to říkal, že prostě měl jít rovnou jako do té trojky, protože to zdrželo vlastně jako že jo tu tu delivery T3, ale i tvé další chyba vlastně, kterou tam jako přiznali je to že i když jako vymýšleli tu trojku, tak vzali pouze asi 30% jenom věcí z toho ESC. Co znamená 70% věcí jsou v tom s fkstomix jiný než to mezku což samozřejmě prodražuje výrobu zkomplikuje servis atd atd atd model y je 76% měl být stejný jako Tesla model 3 to znamená bude tam prostě jenom asi 1 čtvrtina věcí
Minuta: 10
tam bude jako jiná než než v trojce což samozřejmě brutálním s efektivní výrobu zlevní to jo a tak dál a tak dál takže díky tomu vlastně pro ně bude i jednoduché nebo jednodušší vlastně udělat Ten nájezd na tu masovou výrobu tohoto i toho ypsilonu měl by se vyrábět vlastně vg1 v Americe doladění by mělo být do konce roku a příští rok bude masovka 20
Minuta: 11
pick-up by měl být představený v létě to zná, svoje tě bude nějaký Asi ano ji linky Vendo, kde velmi pravděpodobně se už konečně představí jako teda ten standard Range. Tesla model 3 ten růstový model. A nějaký další věci, jako je třeba Tesla Pickup. Truck, no, pak se přešlo vlastně na další otázku a to bylo full Self driving, jak je to vlastně s furt driving, takže klasická odpověď jako. Děláme na tom, bude to brzo. Takže velmi brzo by měl být ten Smart summon pracuji taky na tom, že vlastně z toho Navigate on autopilot, co teda běží v Americe v Evropě, zatím ne, kdy vlastně ono to umí podle navigace. Vlastně vás to navigovat na dálnici, kdy nám to řekne. Hele tady máte sjet na tomhle tom sjezdu vydáte blinkr, vono to umí jako i najet
Minuta: 12
vyjet a tak dál na ty různé přijet i dálniční a tak dál. Umí to předjíždět jo, ale zatím je to tak, že to musíte potvrdit, takže pracuji na tom, aby tohle byl odstraněn i jinak tomu, aby byl fofr driving vlastně je několik jako kroků nebo kroků vidět, jak tolik jako složitostí, že jo, kterému se jak odstranit semafory značky a složitý komplex, jako jsou obchodní centra parkovací domy a tak dál a samozřejmě jako budou postupovat postupně to znamená jako první. To bude umět semafory a značky jo, ale rozeznávat, že ho samozřejmě. Jako zákazy vjezdu v rychlosti a takovéhle věci semafor je prostě červená zelená a tak dál do konce roku by měl být hotový hardware a software a pak se bude čekat na regulátory, ale zase jako tohle už jsem slyšel od maska x-krát. Tady bych úplně úplně to jako nevěřil je důležité, ale to
Minuta: 13
je to je dobrý. Bolt je důležité si uvědomit, že Tesla má dnes více jak 300 tisíc vozů, který každý den, jak ona jezdí x km. Zase nahrávají 360 kolem sebe jako záznam, který se odesílá do Tesly pro analýzu umělou inteligencí, to je něco, co žádná jiná automobilka nikdo nemá a on to tam změnilo, že vlastně všechny ostatní automobilky, když se spojí všechny jejich data dohromady, tak mají asi pět procent toho co má Tesla. Takže tohle je ten největší to největší bohatství, co to Tesla má. A co vlastně jako zpěvy koplo obrovským způsobem, když přišli na ten hardware dva, co si potom budeme povídat, až se dostanu k tomu vlastně povídání o tom hardwaru
Minuta: 14
jako na kterém je to Tesla postavená vůbec, jak to mají udělané, takže tohle jako je jako fakt masakr a vlastně Musíme si uvědomit, že teď s příchodem. Trojek se to bude jenom na sobě to bude jako exponenciál. Otázka, která mě zajímala osobně jako hodně, takže Kdy bude vlastně skoro na těch 1
Minuta: 15
lidí a pak to že vlastně v podstatě na tom Colu jsem neřekla žádná jako Revoluční technologie, očekávalo se třeba, že se představí ten hardware, protože řekne kdy bude dostupný Jo něco takového. Strašně byl jako Skoupý na to říkat už nějaké věci dopředu, což si myslím, že je v podstatě jako dobře, protože bohužel jemu se moc nedaří, jako že ho to všichni víme prostě ty dodržovat ty termíny, protože on jako Vychází ze svého úplně totálně psycho dne, že jo 20
Minuta: 16
úplně zbytečně vlastně vystřeluje argumenty pro konkurenci, která to může okopírovat. Takže tohle bylo zajímavé, nicméně v podstatě asi den nebo dva před tím kolem. Tesla udělala velice zajímavou věc a to změnila nejmíň konvenci vlastně těch těch xa10 zrušila tam vlastně stejně jako to má. Tesla model 3, tak vlastně ne vůbec neuvádí o tom, jakou tam má baterku a změnilo se to vlastně na Tesla Model S bez ničeho a to je vráceno zpátky softwarově ořezaná Jako verze, kde softwarově se vlastně poníží kapacita baterky, ale s možností vlastně do budoucna si to jako odemknout. Jo za příplatek vám odemknou nějakých 8% dojezdu. Jo a to je vlastně ta s tím už odemčený se jmenuje Tesla Model S Extended Range. Jo, takže ta vlastně má
Minuta: 17
odemčeno tu baterku, tak jako to bylo doteď jako úplně a pak je samozřejmě možnost dokoupit si Performance, alu diktuji mód, jaký to má výhody? Jako ve chvíli, když si koupíte tu zamčenou nervy softwarovou, tak co je jako úplně super, protože by stejně jako v autě nemůžete dobíjet do 100% nebo byste neměli bez že tím ničí The baterku, jak jsme si vysvětlovali v těch videích o baterkách, jo, takže stejně nabíjíte do plna prostě jako jako koupit si o tepelně otevřenou verzi. Je vám jako skoro k ničemu, jo. Nehledě na to, že vlastně díky tomu, že do 100% to vlastně není 100% fyzických. Ty baterky, tak vy vlastně můžete teda nabíjet jako do těch 100% bez toho aniž byste si ničili a ještě ke všemu budete mít daleko ve větším jako procentuálním spektru tu větší rychlost toho nabíjení zase. Jak jsme si vysvětlovali v těch dírek o těch
Minuta: 18
baterkách. No a v neposlední řadě je to samozřejmě o tom, že jako proč to ta Tesla vůbec dělá je, že vlastně můžou právě představovat nové technologie bez toho, aniž by to nějak jako rozpis. Dávali a někdo jim se v tom mohl pitvat, jo? Protože oni prostě potom už jenom jako řeknou. Hele teď jsme tady na Tesla Model. S Extended Range už nemá. Já nevím 310 mil, ale má prostě 400, že jo a jako bez toho aniž by řekli čím to je, jestli jako zlepšili motor, nebo zlepšuje baterku, jo. Nebo prostě snížit váhu nebo něco takového. Jo vlastně dává jim to daleko větší možnost, jak dosáhnout těch parametrů, které říkají následovaly otázky otázky od analytiků, kdy vlastně taková nejzajímavější asi byla zase ohledně té čínské fabriky. Tak tam prosím vás důležité fakta. Že Tesla je to jediná zahraniční automobilka v Číně, který čínská vláda dovolila tu
Minuta: 19
továrnu se tam postavit jako a vlastnit sama. Jo všechny ostatní automobilky musejí. Jít do holportu s nějakou čínskou entitou a vytvořit jako nějaké konglomerát. Takže to vlastně ne vlastně sami, jako můžou z toho být klidně kdykoliv podstatě vykopnutý, že jo. Takže si tam budou udělat obrovské investice postavit tam fabriku a pak Papa prostě komunista říká, ty už tu nebudeš jo, tak tohle se testuje stát nemůže, protože ona byla na dostala výjimku a má povoleno a s tím postavit si fabriku sama, kterou i sama vlastní. Jo další je, že banky se předhánějí aby dali Tesle půjčku, takže dokonce ladí jako zbraň kamarád teda dostane, na kolik teda bude ten úrok, takže zase na spekulace jako kde se bere na to peníze. To jako vůbec není problém. No a co je důležité. Tak
Minuta: 20
poslední věc, ty se tady ten podívat zase od Queen technika graf. Kde je vidět, že aktuálně trh v Číně je zhruba čtyřikrát větší. V Americe, ale k tomu byla Jo je to proto, že čínská vláda do toho jako brutálně Šlapej a samozřejmě Díky tomu jako na koncentruje ty lidi do těch měst, nebo oni se jí koncentrují do těch měst a mají tam máte města prostě běžně s 20 milionů obyvatel, tak samozřejmě Jakmile je tam začnou jezdit všichni ropáka, tak ty města jsou permanentně zasukované, takže ona vlastně už jako v některých městech v podstatě ani nesmí tam jezdit třeba jako ropáci. A můžou tam jezdit jenom elektromobily, což samozřejmě úplně jako postavilo na hlavu samozřejmě Ten jako automobilový průmysl to taky těší na je tak hrozně ráda, že tam vlastně masky odtud fabriku otvírá, protože ta poptávka je tam obrovská. No tak jo, takže to by bylo zhruba, tak všechno z toho colu co jsem si tady dělal poznámky
Minuta: 21
a ať vám to proudí ahoj.

Předchozí video

#34 Tesla Servis a Store Linz (SuperCharger) | Teslacek

Další video

#36 Q&A Ojetá Tesla na co si dát pozor při koupi | Teslacek