Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#252 Tesla Battery Day: 2025 Konec Spalováků | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Toto video je PRVNI ZE SERIE VIDEI Pokračování bude dostupné na Patreonu.

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem Zdravím vás tesláček, dneska si spustíme novou sérii videí z bedny dej do hloubky. Tak jdeme na to. Toto video navazuje na sérii videí z baterii, což byla událost, jestli tento rok 2020, kde já jsem s tím začal už někdy v létě jsem vydal první video, kde jsem dával spekulace o tom, co vlastně by měla Tesla představit na baterii, který jsem potom navázal dalším videem, kde jsem upřesňoval podle všech zdrojů, co jsem čerpal z internetu,
Minuta: 1
ale hlavně z mého kanálu The limiting Factor, který v podstatě vznikl právě na základě toho, že je Tesla oznámila baterii a kde vlastně ten tvůrce se snažil přijít na to, co přesně Tesla hodlá představit na již zmiňovaném baterii. Který přišel 22. Září 20
Minuta: 2
respektive jeho tvůrce Jordan rádi sedí vydoloval z toho co Tesla vlastně představila Takže je to taková série videí kterou jako teď 1 si vlastně představíme takové shrnutí za toho Jordana ale i samozřejmě za mě zase s pohledem trošku odstupem času a potom bude následovat Série videí, která už bude, ale pouze vlastně pro prémiový obsah, protože tyhle videa mi zaberou opravdu strašnou spoustu času a bohužel příjmy z YouTube reklamy absolutně nejsou schopný vrátit ten čas, který měl asi tomu v jednou, takže pokud nezvládáte angličtinu, tak můžete vydat se na jeho kanál a podívat se na to v originále. Pokud anglicky nezvládáte nebo chcete k tomu ty moje
Minuta: 3
Právě postřehy navíc, tak se omlouvám, ale musí to být placený obsah, protože nejsem opravdu schopen to dělat to dělat zadarmo. A když se podíváme na pět hlavních bodů z toho baterii dej, který tam byly Představeny i tak je to vlastně hesel design, to je vlastně design, ty ty vlastní toho bateriového článku, pak jakým způsobem chce a slastně upravit výrobu vůbec těch bateriových článků, kde chce udělat ty vylepšení v té výrobě pak, kde chce udělat vylepšení na straně anody, kde chce udělat vylepší na straně katody a pak vlastně vylepšení vůbec na straně integrace do vozidla tyhlety všechny představené dopady nebo tyhle ty vylepšení, které Tesla představila, tak jsou vlastně pod nějakým záštitou nebo pod kódovým označením Road Runner, což
Minuta: 4
je vlastně projekt v Tesle, který právě zaobírá s tou novou bateriovou technologii, která byla představena. Právě na tom na tom baterii a její takový stěžejní prvek je vlastně nový článek 46 88 vlastně rozměry toho článků a pokud teda Tesle se podaří s ní udělat všechny ty ty ty věci, který představila na tom na tom baterií, tak vlastně ty ty nový produkty Tesly. A ty bateriové články budou nejenom udržitelný. Protože samozřejmě tam ta výroba bateriových článků je méně náročná na životní prostředí, tím pádem se sníží i znečištění ovzduší samozřejmě díky tomu, že se začnou prodávat v taky automobily měl tak samozřejmě to celkově se pomůže vlastně vyřešit toho Globální oteplování a samozřejmě to opět přispěje k tomu, že Tesla bude
Minuta: 5
mít nadále vlastně neuvěřitelně dobré produkty a jako takový třešnička na dortu vlastně pro akciové pro akcionáře a prostě podílníky v Tesle. Samozřejmě tohle všechno a ještě ke všemu přidána ziskovosti firmy. To znamená že Tesla Opět se posunuje to, že bude lepší dost v každém směru, ať už vlastně samozřejmě s pohledy toho, že je to elektromobil, tak samozřejmě téměř bezúdržbový zaměřený opravdu na bezpečnost digitální zážitek z těch počítačů, co tam jsou s těma softwarem, který se ještě ke všemu aktualizují. Jasně vzduchem, ale to celý samozřejmě ke všem těm, ale těma těm benefitům, tak to celý má velmi nízké náklady na celkové vlastnictví, ale to co je vůbec nejdůležitější, tak vlastně díky té nové bateriový technologii se poprvé v historii stane, že ty automobily
Minuta: 6
nebo ty elektromobily budou schopný být levnější i na pořízení, to znám ne jenom na ty celkové náklady na vlastnictví. Co znamená, že elektromobily se dneska vyplatit hlavně lidem, který hodně jezdit s náma je vysoký nájezd a tím pádem se potom vrátí ta investice do toho elektromobilu právě na straně těch nízkých nákladů celkových, ale ten obrovský Zlom nastane právě Ve chvíli kdy i ta pořizovací cena se vlastně dostane na paritu se spalovacími vozy, což je právě předpokládaný po poklesu výrobních nákladů baterií, který přesně na to vlastně Tesla cíli. Jen to byl jeden z hlavních vlastně sdělení baterie Tesly baterii a jsou úplně brutálně na snížení nákladů, to je jeden ze zásadních vlastně sílu testlive celého
Minuta: 7
toho výzkumu ohledně ohledně baterii, takže když se tady vezmeme ty tři ty tři Hlavní pilíře. Tak když to vezme mastě zprava, tak Samozřejmě. Nejdůležitější je vůbec jako rozjet tu továrnu na ty na ty baterie tak aby byla zase ekonomicky zajímavá to znamená snížení nákladů na novou továrnu znamená, že Tesla může těch továrny postavit víc a tím pádem rychleji provést osti přechod na udržitelnou energii a now I v transportu. Asi mě takže to je samozřejmě velmi důležité snížit ty náklady počáteční tedy i v styční náklady na tu továrnu, ale co je ještě důležitější samozřejmě také snížení právě ty výrobních nákladů, to znamená snížení ceny za kilowatthodinu a to je to stěžejní právě to je to, kde se bavíme o tom, že pokud tahle ta cena se sníží a dostane se vlastně napady
Minuta: 8
to nebo dokonce třeba i na nižší hodnoty, než než vlastně spalovací vozy. Tak to je teprve ta ta pravá revoluce. Kde tady vidíte, že to je slastně cíl. Na snížení přes 50% v nákladech na kilowatthodinu měla samozřejmé ruku v ruce s tím jde i to, že ty vozy se začnu ještě víc prodávat ve chvíli, kdy dojde k paritě in straně dojezdu těch vozu. To znamená, kdy ten kdo je z toho elektrického vozu bude v paritě zase s tím spalovacím. Takže tady mělo dojít vlastně k navýšení dojezdu těch těch vozidel ze se opět k lepší efektivitě a tak dál. Takže tohle jsou ty Hlavní body z toho baterii. No a ta předpokládaná vlastně časová osa těch nových bateriových článků 46 80. Tady se vychází hlavně z komentářů Ilona,
Minuta: 9
že každý tři čtyři měsíce mají novou linku to tam mají upgrade vlastně v té verze té linky, která Jasně v pilotní fázi a snaží se dostat vlastně do té produkční fáze s tím, že s tím bylo řečeno, že někdy v listopadu by měla být prostě 5. Verze. To znamená, že v březnu příštího roku by měla být v 16
Minuta: 10
nastartovat výrobu cybertruck to v Texasu a nastartovat výrobu. Tesla model y v Berlíně. Tady jak bylo řečeno, tak by na úvod jsem měla pomáhat pilotní linka ze San Francisca a pak právě by se to mělo posunout v září do testovací produkce těhle těch těhle těch linek už přímo vlastně v tom Texasu a Berlíně. No a potom v listopadu bychom se měli dostat už na nějaký tisíc vozidel týdně zhruba, jak vlastně pro cybertruck i tak pro Tesla model y i. No a vq2 2022, už by se mělo asi dosáhnout produkčních produkčních linek jako těch těch v podstatě to by cílených maximálních 500 vozidel týdně opět zase cybertruck. Tesla
Minuta: 11
model y v Berlíně další důležitý bod spojený s rozjezdem nový bateriový linky je to že když Novou bateriovou linku, tak máte poměrně velké procento zmatku. To znamená, že tak výtěžnost z té linky je někde kolem 50% to je typická typická úspěšnost rozjezdu nový bateriový linky. To znamená že když chcete vytvořit, dejme tomu prostě gigawatt hodinu za rok, tak vaše náklady musíte brát v potaz, že vlastně na vaše náklady musí být dvojnásobný, protože ve chvíli kdy začínáte Tuli máte 50% zmatku. Tak když chcete vlastně vyrobit gigawatt hodinu, tak vlastně musíte fyzicky vyrobit 2 Giga watthodiny baterií. To znamená že konkurence pokud chce rozjet bateriovou výrobu na jakýkoli
Minuta: 12
bateriové články, tak musí s tímhle tím počítat vlastně s těmi dvojnásobným a nákladama vlastně na rozjezd i linky oproti tomu test. Pokud Vezmeme v potaz to, že síly na snížení těch těch výrobních nákladů přes 50% Tak si musíme uvědomit, že je to dává. Tesla jako obrovskou konkurenční výhodu v tom, že ona může rozjet vlastně tu tu výrobní Linku v podstatě se stejnými náklady jako má dnešní linku už rozjetou a tradiční dokonce ještě lépe. Protože samozřejmě z těch zmatků chci smrtky se nevyhazuj, i ty smetky se dají recyklovat a Tesla vlastně na baterii představila, že chce rozjet i recyklační linku, kde ještě ke všemu asi výtěžnost těch materiálu je daleko vyšší samozřejmě logicky než z těžby
Minuta: 13
klasických a nerostů. To znamená, že tady vidíte z nějaký tuny vlastně jako materiálu nebo z nějakého jednotky Mate. Kolik typický dostanete vlastně procent výtěžnosti těch těch jednotlivých materiálů a vidíte, že se bavíme o řádově vyšších procentech. To znamená že logicky do budoucna vlastně tím, jak budou přibývat elektromobily a bude přibývat prostě starých elektromobilu, tak do budoucna vlastně ta ta výroba těch baterii může přejít vlastně 100% recyklovaný produkty a nebude se muset vlastně ani těžit, což je další hosté zásadní výstup z toho baterie a tohle to všechno o čem se bavíme. Tak můžeme jít jako velmi drastické dopad vlastně na současný trh automobilového průmyslu, protože když se podíváme na to, jak vypadá v současné době trh automobilů
Minuta: 14
vlastně v Americe. Kde je tady je to ukázané právě na už několikrát. No zmiňovanou vlastně everything Price, to znamená průměrnou prodejní cenu, tak tady Máte jako ukázku. Jak vypadá zhruba trh v Americe podle právě té průměrný prodejní ceny. Kde je tam masa toho trhu a tady vidíte, že tam masa toho trhu je někde mezi 25 tisíc dolary. A a dejme tomu 40 35 tisíc dolary 37 dolary zhruba je vlastně největší masa toho trhu s automobilem oproti tomu. Tesla dneska vidíte, že její její jako sweetspot nebo její prostě největší masa je kolem 55000 dolarů, vlastně průměrný prodejní ceny. Co znamená, že pokud vlastně Tesla? Díky nový bateriový technologii bude schopná začít vyrábět vůz, který bude levnější to zná. To je ten slíbený Mostě 25 tisícový vůz, který
Minuta: 15
by měl přijít prostě na trh, tak by měl přesně zapadat do toho největšího z PC Suite. Co to do té největší vlastně kategorie prodá. Vozů v Americe, ale i celosvětově. Takže tady se rázem Můžeme dostat do situace a s tím podobné do kterých se dostal Apple představení smartphonu, že jo iPhonu. Kde je v 8
Minuta: 16
by vlastně měl opravdu se stát realitou. Nicméně měl. Podle posledních informací by měl přijít někdy v roce 2020. Což z pohledu toho co všechno vidíme z Tesly vlastně z jejich plánů, tak je trošku pozdě. Nicméně oproti ostatním automobilkám. Je to pořád jako velká výhrůžka ostatním automobilkám, ale nicméně srovnání vlastně toho apple.car a všechno co o tom vím a tak to si nechám na nějaký jiný video. Každopádně asi to nejdůležitější, co v podstatě by jsme si měli vzít z toho baterii z pohledu nějaký jako Messenger nějaké zprávy pro pro vlastně ty co sledovali baterii. Dej nebo nějakou inspiraci, tak jednoznačně. To byla inspirace vrácení Ameriky do špičky
Minuta: 17
výrobního procesu, protože Jasně Amerika na začátku dvacátého století je přes půlku vlastně 20. Stol. Dominovala by se dalo říct světovému výrobnímu trhu a dneska už to tak rozhodně není, takže Tesla se tam ukázala vlastně jakoby, že si bere příklady z odvětví, jako je tiskařské odvětví a výroba lahví, kde se Díky právě masové výrobě a díky. Díky zrychlení tým masovosti. Výroby se vlastně tyhlety produkty staly naprosto masovosti a vlastně bylo možné začít dělat za frakci nákladů obrovské masy těhletěch těhle těch produktů a matce právě velmi často cituje, že dneska speciálně v Americe se příliš mnoho chytrých lidí snaží zvýšit šanci, aby jste klikli na
Minuta: 18
tu správnou reklamu a velmi zdůrazňuje, že bez lidí, co vyrábí věci nejsou žádné věci a celá vlastně ta ten Zakončil tím, že přišly na pódium ty technici ty ty vlastně inženýři ty strojaři, který normálně byste v životě neviděli. Jsi normální Kluci, který který vlastně v Tesle dělají dělají ten vývoj v žádné saka prostě trička a jednoznačné jednoznačný vlastně tlak na to, pojďte k nám dělat a Přijímáme nové lidi snaží potřebujeme. Hodně lidí, aby jsme tohle všechno dokázal. Tesla vlastně představila v tom baterii velice ambiciózní plán růstu na 100 GB v roce 2022, kdyby měla přejít už vlastně první produkční linky by měli jste spustit právě nad tím Road radu projektem, což je přesně to, co jsme
Minuta: 19
si říkali, ty ty továrně vlastně první jak jak v tom Mostě No tak Jasně v tom Berlíně a do roku 2030 zvednout. Výrobu na tři terawatt hodiny, což je opravdu neuvěřitelně ambiciózní plán a je strašně důležitý, že tenhle ten plán přichází v době pandemie, kdy vlastně automobilový průmysl bojuje o přežití joggery, když se podíváme na výsledky z Q3. Tak opravdu je velmi málo automobilek, které jsou v zelených číslech dneska a vlastně jediná. Tesla je roste opravdu dechberoucí tempem přes 100% takže opravdu jako je vidět, že Tesla sází na správnou kartu a daří se jí zatím plnit vlastně všechny všechny svoje plány, které si vytyčila, které jsou velmi ambiciózní jako opravdu
Minuta: 20
nevídané oproti tomu automobilovému průmyslu je nová, pokud se podíváme na takový ten si co snad takovou ty tajný ingredience tohoto. Baterii, protože tam toho bylo zmíněného opravdu hodně, tak jedna z těch věcí je vidět, že Tesla chce do budoucna se věnovat samozřejmý ku chce prostě víc a křemíku do do baterií. Jenomže ty mají jako ten křemík má jeden velký negativum a to je obrovský snižování počtu cyklů a to je jedna z věcí, které se budeme věnovat vlastně v téhle té sérii těch videí, kde se budeme snažit rozklíčovat, jakým způsobem Tesla vlastně chce tohle ten velkej problém asi bateriového průmyslu vyřešit dva asi jedna z nejzásadnějších vůbec ta jiných ingrediencí Tesly je vlastně ta líbí nebo lídra je baterie elektrolyt. To znamená výroba suchou cestou elektrody, kterou získala.
Minuta: 21
Právě díky akvizici společnosti Maxwell a toho nudle se bude věnovat hned to právě první prémiový video, kde? Se budeme víc do hloubky zabývat tím co Tesla vlastně získává tou suchou cestou výroby těch elektrod a je to právě ta nejzásadnější věc, která Tesle umožní ten brutální nárůst. Objemu výroby těch bateriových článků, protože to je přesně to, co potřebuje k tomu, aby ta elektromobilita se mohla rozšířit do masy, aby vlastně se mohla masově vyrábět, tak je potřeba rapidně navýšit vlastně výrobní kapacity těch bateriových továren. Takže Tesla neskutečným způsobem tlačí na inovace, právě to d&b prostě 7 krát rychlejší linka, to je opravdu neskutečný novinový článek o
Minuta: 22
146 80, který umožní mít maximin článku méně obalu akvizice společnosti High bar, která umožňuje rychlé vysokorychlostní plnění Tables elektroda, která umožňuje vlastně další věci, o kterých si budeme povídat v těch dalších videích a věci jako třeba paní formace těch baterií rychle formátování a tak dál. Prostě je toho opravdu spousty spousty věcí, vlastně se řeklo na tom baterii, který si budeme postupně rozklíčovat víc do hloubky to znamená ta série vlastně toho těch videí z limiting, fakturu se bude zabývat těmi pěti klíčovými oblastmi plus vlastně jako první přijde na řadu. Dry Battery elektroauta výroba tou suchou cestou, co nám vlastně přináší a znova jenom bych chtěl podtrhnout, že výroba
Minuta: 23
těhle těch videí zabere opravdu neuvěřitelně času prostě jenom tohle video, který má prostě pár minut tak tak mi zabralo prostě tři dny ty další videa to budou Prostě další další dny a dny, takže aby jsem tenhle ten obsah pro vás byl schopen vytvářet. Opravdu jsem nucen ho The poskytovat pouze prémiově, protože bohužel z reklamy YouTube nejsem schopen to monetizovat, takže tady bych chtěl apelovat na to, že pokud se vám video Líbí se vám líbí, ty tento typ videí, pokud chcete tyhle ty informace podpořte mě na patreonu opravdu to potřebuji k tomu, abych byl schopen jste pro vás ten a ten obsah dělat, protože jak říkám, je to opravdu velmi časově náročné, ne? Mně na to, že samozřejmě ty z vás které Třeba se pohybujete v akciovém trhu. Tak ve finále je to o penězích. Prostě umožňuje vám to získat opravdu
Minuta: 24
velmi hluboký detaily ty prémiový videa ohledně toho kam. Tesla směřuje, jak je na tom technologicky. Kde je její výhoda oproti konkurenci a proč právě ty ta cena akcií a vlastně Proč ten akciový trh, tak neuvěřitelně roste teďkon. Proč ta cena vlastně těch akcí ne pořád do nebes právě proto, že Tesla má tyhlety technologie, o kterých se bavíme v těch premiových videích. Takže tímhle tím bych chtěl jenom poděkovat s nejvyšším patronům producentům tohodle kanálu. Díky nim právě hlavně díky nim jsem schopen roste tenhle ten obsah dělat, takže Děkuji vám moc a budu se těšit na další video s vámi a ať vám to proudí. Díky, že jste si pustili moje video. Doufám že se vám líbilo. Jestli jo, tak dejte like, jestli se vám líbí můj kanál zmáčkněte odebírat zvažujete koupit Teslu a Pomohl jsem vám tom
Minuta: 25
rozhodnutí využijte náš refferal kód dostupný dole ve videu. A pokud vás zajímají úplný finesy a věci, které jsem ještě třeba nevydal. A nechcete koukat na videa s reklamami potom Určitě doporučuji začít odebírat přespat a staňte se mým patronem, ať vám to proudí.

Předchozí video

#254 Rekord Tesel v Pelhřimově 3.10.2020 | Teslacek

Další video

Kajínek by dostal trest smrti, vyšetřování bylo od začátku zmanipulované (bonus z Patreonu)