Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#241 VW Herbert Diess vs. Tesla | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Obsah:

00:00 Úvod
01:00 Reportáže
03:15 Renault číslo 1. v EU
03:42 SCH Lovosice
13:17 SCH V3 Košice, SK
14:10 Největší SCH V3 Oberhonnefeld, DE
20:59 BAZAR TM3 Performance
22:22 Elon Musk se stěhuje do Texasu
24:21 Tesla Semi zrychlení
26:01 Tesla Roadster Refferal program
30:36 Prémiový obsah
32:47 Teslacek te potřebuje!
34:38 VW Herbert Diess
41:28 VW vs. Tesla
47:21 Odpor nás posílí
49:38 VW Malik WS 2016
58:47 VW Mission T
67:57 Budoucnost
70:57 Tesla News

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem Zdravím vás na kanálu teslacek. Jak vidíte Tak teď nově v novém Kabátě. Takže už jdeme na to, takže Agenda streamu dneska reportáže opravdu hodně nabušený, že jsem musel teda něco si i nechat na příště, protože fakt hodně máme tady jako úplně neuvěřitelné věci jako třeba tady úplně první reportáž největšího evropského superchargeru a tak dál hlavní téma asi dneska budeme povídat ve Volkswagenu, kde tam Herbert diess se snaží udělat trošku trošku upgrade průvan a tak dál, no a pak klasicky Tesla. News si probereme, takže samozřejmě pro ty z vás Kdo jste tady prvně a ještě ne odebíráte, tak určitě doporučím, pokud chcete dostávat upozornění a tak dál, tak začít odebírat kanál. První
Minuta: 1
věc bych chtěl připomenout. Kdo z vás ještě nevyužíváte, tak je tady možnost využít 10% slevu minimálně 10% slevu na pojištění Allianz pro elektromobily, když napíšete na tesláček zavináč allianz.cz. Tak já z toho mám nějaký nějaký nějakou jakoby část a aby z toho máte slevu a pokud byste potom chtěli nebo pokud byste se vyznali v tom pojištění. Tak když to záznamu tady dám potom odkaz. Dělal jsem na to celé video jak pojistit elektromobil. No a pak se dostáváme na další akci, kterou mám udělanou s webem a nebo respektive se společností teslička to znáte sáček se spojuje se s tyčkou a je tady možné si objednat sex s sládkem. To znamená, můžete
Minuta: 2
si vybrat, jaký chcete auto, jestli hesco Performance trojku Performance nebo ixko Performance a tříhodinový balíček za 7 990. Je možné si objednat přes darujte lomítko tesláček, takže tam Pokud by jste nevěděli, co někomu dát k narozeninám, nebo nebo se vás někdo ptal jako Fandu Tesly, co vy chcete k narozeninám, tak tak můžete dát tady tenhle ten odkaz. Takže to by bylo trošku promo a ještě jenom připomenutí teda, že pro patrony je sleva 10% i na tenhle balíček, ale jinak na všechny balíčky. Co jsou jesličky. Takže na na patreonu je na to a nebo odkaz, jak se k tomu dostat, takže určitě Pokud plánujete, tak můžete využít, což
Minuta: 3
Mimochodem teda ve chvíli, kdy je tady 10% je v osm stovek. Tak když se stanete patronem, tak se to může docela vyplatit. No a teď jdeme na reportáže. Takže no, takže Renault poslal, že opět jsou číslo jedna v Evropské unii cviče prodej u elektrických aut. Konkrétně je to Renault. Zoe, který se stal jedničkou a v listopadu myslím. Takže od začátku roku do do listopadu, takže určitě dobrý úspěch a je vidět, že když se chce, tak to jde. No a teď jdeme na první reportáž, jak říkám, děláte mi opravdu velkou radost, že ty reportáže začínají být čím dál víc sofistikovanější, i když teda já se snažím vždycky ještě trošku jako vylepšit. Takže tady
Minuta: 4
nám Petr Vinš náš Ústečák poslal reportáž 6 budoucího já superchargeru v Lovosicích a trošku to udělal takový jakoby obsáhlejší, tak doufejme, že i tak to bude zajímavý, protože opravdu se tam snaží trošku provést tím těma Lovosice mi crashuje nabíjet a tak dál, tak pojďme na to je dálnice D8 na Německo. Kdyby jsme jeli dál rovně, tak je to dálnice nová přes České středohoří, tady je odbočka na Lovosice. Kde je potřeba sjet na nový supercharger a pravděpodobně i i ony ty, jak jsem slyšel. Takže Tady k těm Nově budovaný nabíječkám vedou vede několik několik cesty a tím, že to tady znám celkem tak si myslím, že nejlepší cesta nejlepší cesta je po obchvatu, když přijedeme teď na na kruhový objezd, tak se můžete
Minuta: 5
dát vlastně doleva, kde projedete celý centrum. Už je tady ta spojka na centrum je celkem frekventovaná, protože tam Lidl a je to takový Hlavní tah. Takže tam si myslím, že budou třeba v létě kolony. Takže tady Doporučuji určitě jet rovně směrem na Terezín a nikoliv na dole vlastněná, Ústí nad Labem. Takže tady když pojedete rovně rovně na Terezín přes ten kruháč, tak je to takový obchvat a je to Klidná cesta, kde ty kolony jsem jako nezaznamenal a myslím si, že i pro lidi, který bydlí v Lovosicích, jak to bude lepší, protože si že se tam chystá supercharger údajně boje největší v republice a ještě k tomu a oni tady tak tam jako lidi jsou chudáci, jak tam bude jezdit hodně aut. Sice jsou to zavře elektromobily. Takže žádný smrad a hluk, ale spíš jde o tu bezpečnost. Já taky rád jezdím po obchvatu. Taky bych byl tady u nás, rádi by lidi prostě jezdili okolo a nejezdili nám tady zbytečně přes centrum, kdy tady přicházejí
Minuta: 6
děti a prostě starý lidi je mám ty s kočárkama, tak je lepší jet po obchvatu. Takže tohle ten obchvat. Není to žádná velká zajíčka. Myslím, že bude rozdíl tak 300 metrů. Takže tady na dálnici D8 je fakt problém s nabíječkami a teď už se to teda zlepšilo tím, že tady v Lovosicích už je jedno na B. Bod a ono. Tady na benzině byl na výjezdu na Ústí nad Labem, ale teď se bude budovat 2 jsem slyšel a bude tady, když odbočím a zjistil jsem to na mapě někde tuším na jako nebo někde jsem to viděl, že by tady měla být nabíječka leonu nová. Takže jsi se tady podíváte, tak je tady takový odpočívadlo nebo odpočívadlo, spíš jako prostor, kde je už je teď plnící stanice CNG. Takže tady odstávka kamionu, takže já si myslím, že to nabíjecí místo bude tady pro ten a on tady možná konkrétně budou nějaké stojany. Takže
Minuta: 7
jenom taková lehká odbočka na další nabíječku, takže teďka když se vrátíme zpátky na tenhle a obchvat. Nad nás Terezín vlastně je tak budeme pokračovat jakoby rovně. Do centra Lovosic, kde ta nabíječka, teď je je to podle mě zase celkem neštěstí, jako že to udělali v centru. On by jsme tím taky trpěl i dálnice D8 je těma nabíječka mi fakt nepolíbená. Je to hrůza tím, že mám málo baterky až nebo jako jistý baterkách Nissan Leaf, kterej ujede těch 200 km až těch 250 po dálnici, ne teda 130kč. Tak jsem kolikrát při těch dalších cestách jako fakt strnulou abych Jestli jsem to dobře dopočítal, že ten Nissan to nedokážu úplně dobře spočítat. A navíc Nikdy nevíte, jestli prostě budete nabíjet nebo ne. Takže Někdy jsem trdlo tím, že na té dálnici z Prahy vlastně až do Ústí nad Labem nebyla žádná nabíječka. Tak tak to bylo fakt peklo. Jednou
Minuta: 8
jsem dokonce musel zajet, kdy chytráci z ČEZu prostě to staví v centrech, takže s jednou Myslím to blbě dopočítal a musel jsem až do centra Litoměřic zajet. No prostě hrůza až na náměstí Hlavní kde prostě ČEZ vybudoval prostě nabíječku. Uprostřed města upravit, ale ten Trend Jako nechápu. Podle mě to staví nebo projekt o lidi, kteří jezdí nafťáka. Jo? Teď bohužel zase máme tady v Lovosicích ve městě defakto budou tři rychlonabíječky. Jo tohle fakt si myslím, že je špatně a mělo to být na dálnici, takže tady odbočíme. Nepojedeme tedy na Terezína odbočíme odbočíme do Lovosic. No takže jsou tady pumpy na té d8s, ale není tam ani není tam ani na nabíječka nebo co tam je pumpy s restauracemi, ale tam prostě nabíječku nepostaví za z toho. Děda je do centra Lovosic. No takže tady máme Škodovku Autosalon tam taky doufám, že bude nějaká nabíječka. Ale zase je v centru jo? To si myslím, že spíš bude pro zákazníky Škodovky. Takže teď
Minuta: 9
zase je volba, kdy je možné jít na ten novej supercharger buď a teď rovně, ale to pojedeme fakt úplně přes centrum. To znamená jeden kruháč navíc s přechody hodně chodců, jo. Takže já doporučuji tady za Billou odbočit doleva a jede se po okraji města, tak je tam jsou sice baráky, ale je tam taková podle mě průmyslová zóna trošku kde ta cesta bude klidnější, nepotkáte tam tolik chodců, jo, přesto centrum si myslím, že fakt jako to bude frekventovaný a není to není to dobré tam tam zbytečně zahušťovat provoz. Takže tady zase odbočíme a jedeme Žižkovou ulicí. Směrem směrem k novému superchargeru. Takže tady sice paneláky, ale za chvilku to skončí, ale už začne. Začne takový průmyslový areál. Je to výhoda zase umístění. Podle mě to asi udělali pro toho byli za prý možná Tesla, jestli to kupuje ty pozemky nevím, ale spíš to udělali. Asi kvůli příkonu elektriky, v jestli tam bude supercharger mapy a plány.
Minuta: 10
Ty kterým jsou velký výkon i tak si myslím, že těch voleb moc nebylo a on potom dokopat někam nějaké brutální výkon si myslím, že dost prodraží. Takže tady když se podíváte v pravou, tak je tady kavárna. To já si myslím, že teď bude štěstím bez sebe bude mít spoustu zákazníků navíc, jak se budou jezdit teslacig a ostatní elektromobily 100. A tady vlevo už uvidíme, jak se kope kabeláž na supercharger i ony, ty jo, pěkná hloubka a pěkně silný kabely tady vidíte, ty ty stoly už na nabíječky. A příjemně to celkem malý zase. Jako nemyslím si, že to nějaký velký prostor, takže není to nic velkého a uvidíme, jak to jsem, jak to sem nedostanu tady vlastně pak možnost ještě využít toho druhého parkoviště, ale zase tady je to narvané. Takže tady zase s zabere místo lidem parkování v centru. To nevím, jestli budu z toho nadšený, ale každopádně místní podnikatelé si myslím, že nadšený budou,
Minuta: 11
protože jak tady budou vlastně elektromobily se ti nabíjet, tak tak si myslím, že může budou mít o kšefty postaráno. No tak co tomu říkáte, já teda jedna dvě věci tam mám jet na ten táta jakoby jakože nová plánovaná E.ON nabíječka. Tak to mi trošku slavný Hospoda Na mýtince, protože okolo nic není, tak jestli tam opravdu bude nabíječka. Tak to bude teda opravdu teda výkvět inteligence, teda jsem si tam nebo přijde mi, že tam kolem té nic není na druhou stranu, ale tam ten na to nabíjení v tom centrum, tak mi přijde, že by to možná jako do budoucna nemusel být jako úplně špatný nápad v podstatě trošku vrátit tě městům zpátky ty turisty jo, protože tím jak se
Minuta: 12
někde postaví dálnice a samozřejmě vyřeší to takový ten hustý provoz, že jo. Vyřeší to to, že lidi se dostanou někam rychle jít, ale zrovna tak to právě odnese ty turisty, že jo, protože málo lidí jako už odbočí, aby se třeba podívali do toho města, když Jako nemusí a tohle mě přišlo. Když jsem jako se na to koukal, tak mi to přišlo, že to není úplně špatný nápad, tohle to dělat, protože já při mně Řešil jsem to párkrát zažil v té Francii a člověk se vlastně takhle podívat co já do nějakého malého městečka do kterého by se jinak jako nepodíval jo takže myslím si že naopak mi přijde tohle to takový jako víc turisté Ten přístup než právě když je to na dálnici Tam je to takové víc jako německý prostě jenom jako že to mám chvíli jede někam a prostě takže schválně jako řekněte Jaké jsou vaše názory na to nebo jak to vnímáte Vy ale myslím
Minuta: 13
si že to není úplně špatně v podstatě pro oba protože mít jako mít prostě nabíječku někde u benzínky Kde má to jenom fastfood Tak a to si myslím že jako je lepší to mít někde v centru kde si můžete vybrat ještě ke všemu z různých kuchyní a můžou být vlastně ve finále všichni happy jo no a pak tady máme další rychlonabíječku v našem československým rybníku a to je v Košicích se otevřela bohužel díky klidu bez nějakých fanfár takže otevřel jsem v podstatě Pokud vím tak první ve 3
Minuta: 14
by někdo ze Slovenska byl z okolí a udělal nám reportáž natoč, jak to tam vypadá třeba i nabíjení, tak by to bylo super. No a teď tady máme jako fakt největší supercharger v Evropě úplně neskutečnou náhodou se podařilo, že jeden z mých patronů v podstatě jeden z prvních dokonce patronů Pavel Kuchař, tak jsme to živě včera diskutovali na Zoom pohodě, protože on vlastně předevčírem tam jeli do Německa. A zpátky zpátky vlastně přes noc a nikdy jsme měli vzhůru, tak což je jako naše hospoda přes Zoom s patronami, tak voni se připojili za jízdy a ještě za jízdy nám dával reportáž. Takže já jsem to nahrál z toho zubu. Takže se omlouvám, že ta kvalita není úplně jako nejlepší toho hlasu, ale jinak jsem to prostříhat vlastně z fotky
Minuta: 15
a videa. Takže pojďme se na to podívat. Bylo to fakt hodně super. Ahoj všem jedeme tady s kamarádem Davidem nevím jedeme z dittersdorfu a oberhofen jsme nabíjeli noci a viděli jsme tam je normálně 20 nabíječek Q2. Jo mají kecy a vedle bylo ještě v pytlích zabalený 20. Dalších nabíječek ve 3
Minuta: 16
je to nabíječka ve střední Evropě současně jenom v Norsku je v Norsku. Ale v kontinentální Evropě tady zatím je 40 Maxim, jinak i tam všecko vstávat mě připravený na dalších 60 60 nabíječek, jo? Je tam to znamená parkoviště tam uprostřed takový kanál zázemí kamínkama a tam jsou ty kabely, kde se jenom pak postavit i svojany to Takže takže to tam je zjevně připravený na velikánský super žádost o kapele vidět, že se stal se připravuje na výstavbu gigafactory Berlin. Jinak jsme to našli taky nabíječky ionity. I am a Lego v počtu. Celkem asi šest kusů, viď? Takže to máte
Minuta: 17
tak pro srovnání, když jsme si přes den s Pavlem psali, co všechno tam objevili a tak, tak jsme ještě diskutovali. On posílali fotky toho rozdíl těch kabelů, to zná, tady je krásně vidět nalevo je asi ten ve dvojkové a napravuje ten v trojkový kabel, který má chlazení kapalinou, protože tam samozřejmě protékají. Proudy Tak to je jedna věc, kterou ještě bych dodal. Další věc je, že se mu podařilo vyfotit i štítek celého toho systému a bavil se s těma klukama z Tesly tady na tom štítku je vidět 350 km, takže je zcela zřejmé, že už je to připravené na budoucí ve 4 nabíjení a vypadá to, že by tedy mohlo být 350 km minimálně. Možná ve 4
Minuta: 18
až jako dech beroucí ten obrovský rozdíl v přístupu k elektromobilitě Tesly. A všem ostatním automobilkám, protože pokud se podíváte vlastně na ten na ten a prostě jiný poměr toho, že ty ostatní dobíjecí místa, tam je Šest míst a Tesla jich tam má v současné době 40 s tím výhledem na 60, tak to je prostě naprosto. Měřitelný jako poměr nebo respektive nepoměr a je tam strašně vidět jak Tesla se opravdu připravuje na tvoje k tomu. Byly to do budoucna. A jak tam Pavla se zmiňoval, že si tam připravený vzadu za tou současnou řadu těch super Charge 2 parkoviště, který už je postavený tak že tam v prostředku jsou ty kamínky a je to připravený na to, že se to jenom vyhrát ne a připojí se tam kabely pro dalších 60, takže celkově Jasně on říkal, že to celé parkoviště je myšlený, tak aby
Minuta: 19
se tam vešli nebo respektive, aby každý parkovací místo mělo svůj dobíjecí stojan, takže někdo jako dělají tenhle ten park, kde se dá, kde se dá nabíjet, tak už přemýšlí o tom, že každý auto do budoucna, který tam přijede, tak bude elektrický a nevím mělo každé auto svoji vlastní nabíječku za to co mě jenom přijde na závěr takový jako vtipné je, že to že jako na to Místech je něco k jídlu jako třeba Burger King. To je jako velmi běžné bohužel v Německu velmi často, že to jsou spíš fastfoody. Ale to že je tam teda jako obchod s erotickými pomůckami a to vidím teda poprvé, takže asi zřejmě něco něco trošku se do toho východního německa nevím a druhá velmi komická věc na závěr, že když už chtěli odjíždět, tak si všimli, že v pozadí těch dobíjecích stanic je stará štola na patrně asi ne na
Minuta: 20
uhlí, takže to je takový krásný kontrast toho starého s tím novým, takže díky moc teda za reportáž Pavle a ať vám dobrou no, takže jako docela hustý. Ne, já tady koukám, že proč to není zastřešený Roman píše soláry. Hele já se obávám, že oni Prostě nestíhají výrobu a je to všechno do do a do Ameriky. No tady jsme v Evropě, tak tady to asi bude mít trošku zpoždění. Myslím si, že opravdu tohle schválně jako jak to vnímáte, vy ten ten kontrast toho, že vlastně táta i on. A teď Což je jako nejblíž. Což má být nejbližší konkurence jako toho supercharger networku, tak zatímco on tam má prostě 40 stojanu s přípravou vlastně na 100. Tak tak oni tam mají prostě šest. No to mi přišlo jako asi nejzajímavější.
Minuta: 21
Pak tady máme další příspěvek příspěvek na bazar. A jak už jsem tady, nabízel si auto jednoho mého patrona, tak tady teda se budila zatím výjimku a nabízím auto ne patrona, ale fanouška, který mi poslali, takže mají je Tesla model 3. Performance 2019 autopilot dva a půl a protože mají zaplacený vlastně full Car Driving, tak tam je zdarma a Grade na na trojku, že jo, kdykoliv servisu se můžete objednat na je spoustu tisíc kilometrů. Takže na elektromobil úplně nic a chtějí za to nějakých 54000 euro nebo 143000 Kč a je to teda Performance edice, takže Nemyslím si, že to je úplně úplně ulítlý tady to je zepředu. Je to prostě černá černé provedení s těma kolama Performance
Minuta: 22
a vevnitř je vidět ty chromované pedály to zase je spojený s Performance edicí a dáme je trošku vidět na dveřích, jak mají nalepené takový to, že tam jsou otvírá dveří. Tak to už je aftermarket patrně z AliExpressu takový ty nálepky. To by bylo do bazaru. No a teď teď jdeme na kolegy teslaček. Tak ty jako první poslali, že i on se jako už Padá to že potvrdil na na to jak on vyhrožoval, když byla ten první vlna k obědu, tak vyhrožoval, že půjde pryč z Kalifornie, že jste tam to mě jako demokratický vedení a on prostě vyhrožoval, že půjde pryč. A teď oznámil teda, že v se přestěhuje do Texasu samozřejmě. Mají tam taky fabriku, takže to
Minuta: 23
potřebuje rozjet dobře, takže já si myslím, že těch důvodu asi bude říct další důvod může být taky ten, že on v Texasu jsou nulové daně přímo v To jsem jako pochopil od kolegů z Ameriky youtuberů a podcastů, kdežto v Kalifornii má nějakých 13% příjmovou den, takže ve chvíli kdy by Mask. Třeba chtěl trošku jako naboostovat Space x využít toho, že ty Já chci jet s ty jsou takhle vysoký je chtěl by nějaký odkud prodat, aby aby získal Finance na Space x, tak by tohle byl byl jako docela dobrý, tak protože by nemusel platit daň jako v Texasu, co jsem z toho pochopil jinak, jak vidíte, jak dělá tohle tak Mimochodem, teda on to dělá takhle. Měl by to dělat víc doširoka správně, tak to je pozdrav v Texasu a
Minuta: 24
je to protože v Texasu mají známí a slavný Longhorn, což je teda 1kg tohle ten dobytek, který tam žije, ale tohle to je vlastně texasky taky fotbalový klub a tohle je jejich jako značka, takže tak jsem se ani se na mě takhle zdraví tímhle tím způsobem. No potom tady fanoušek natočil video, jak zrychluje, tahač se mi on už něco podobného. Bylo bylo dřív natočený, ale tentokrát je to opravdu jako pěkný, druhej záběr. Takže já jsem si dovolil si to od něj vypůjčit a pustíme si to, protože Těch 6 motoru naplno půlených toho plně naloženého náklaďáku, to je opravdu pastva pro uši teda. To už ses to už se moc těším, až to někde bude tady slyšet.
Minuta: 25
No tak je docela hustý. Ne, já to možná pustím ještě jednou, že to je fakt super. Vítek to je šalina přesně tak. No taky mi to ale jako taková trošku bych řekl. Nevím no jako svižnější, no lepší než tramvaje. To rozhodně no. čistota síla No přesně tak Honzo jako S prsty, oni to testují, ty náklaďáky jsou plně naloženého 40-ti tunami. Takže vemte si že tak nějak má 40 tun a zrychlil tam jak nějakej osobák. Ty jo, to je fakt
Minuta: 26
masakr, no a poslední příspěvek od kluků z teslaček u tady máme, že Tesla rozdává Road 4 2. Generace, ale tady bych tady bych jako jenom chtěl to trošku uvést do kontextu to jako za prvé v na to úplně nerozdává, to je výsledek toho referal programu, který teda bohužel už teď neběží. Takže bylo by to moc hezké, kdybych jako Díky vašim referralů mzda, který teda moc děkuji, když na ni nezapomenete. Tak kdybych jako získal ten Roadster ono Dneska je ten referát jako takhle, aby byla pravda, tak dneska pořád ještě je možnost získat ten Ale už to není tak, že za nějaký jako množství referralů, ale je to tak, že každý ten referát by se měl dostat do nějakého slosování a jednou za kvartál nebo
Minuta: 27
ne. Jednou měsíčně by se měla losovat. Tesla model y a jednou za kvartál by se měl losovat Roadster. Ale upřímně řečeno zajdem k tomu, jak strašně moc je jako viditelná komunikace jakéhokoliv uprdnutí kolem Tesly, tak mi přijde trošku zvláštní, že když si dáte jako vyhledat, že jestli vyhrál někdo. Les losování, ať už y nebo Roadster a tak. Našel jsem jediný příklad na YouTubu, že tam někdo něco dal, což mi přijde trošku divné, tak nevím, jestli jestli to budou dělat nějak zpětně nebo je takový jako blbě blbě sledovatelné. No každopádně každopádně tady tohle to je o tom, že Ten minulý Asi je ten referát program, tak tam bylo, že ten člověk mohl vyhrát za něj. Myslím,
Minuta: 28
že to bylo zas to možná referátu. Už si nepamatuji, že mohl vyhrát právě Roadster a šlo vyhrát jako 2. To znamená, když dvojnásobnou dvojnásobný registrace, tak vyhrál dva, můžete se jako říkat, že že to je že to jakoby proč, proč prostě někdo má vyhrát dva Roadster a že to je jakoby úlet. Jenomže zase ono je to trošku o daních, protože v Americe třeba konkrétně v Kalifornii, co jsem zase pochopil od ride the Lightning podcastu, který právě taky vyhrál dva, tak on to vysvětloval, takže tam v Kalifornii jsou takový Daně, že vlastně tu výhru musíte zdanit a ta asi na to, abyste měli na to zaplacené té Daně, tak se vám hodí ten druhý Roadster, aby jste ho prodali. Mohli zaplatit tu daň jako na ten první jo. Takže takže není to úplně jakoby od věci. No že že
Minuta: 29
můžu vyhrát dva. No a tady jenom k tomu teda, abych se vrátil a dopověděl to tak jde o to, že ne všichni ty roadstery měli jako přišlo jim, že to vyhráli, ale neměli to vlastně v tom svém účtu. Jo a nějaký nějaký YouTuber, myslím, že to bylo Dokonce i to jak tak jako ty tvé to má s kovy, že prostě co se děje s těma Roadster a že to pořád není vidět vlastně v tom v tom jakoby mají Tesla, že tam vidíte právě jako i jako přicházející vozidla, jako který čeká a No a on odpověděl, že se na to podívá a vlastně druhej den. Na to se začalo. Všem těm, kteří vyhráli ty auta, tak jsem tam za Objevovat právě v tom mají Tesla accountu, takže to jenom aby tohle bylo takhle vysvětlení,
Minuta: 30
že protože hodně zase se začalo jako spekulovat a hodně se a šlo psát, že to ukazuje na to, že tento rok bude za chvíli. Nemusí to vůbec být pravda, protože to vypadá, že to je spojené jenom čistě s tím tweetem dnes jakoby stavem toho připravenosti toho vozidla. Jo, protože pořád je to jenom, že to tam je jako stejně, tak já tam mám, že jo ten cybertruck objednaný, taky mi tam takhle prostě jako můžu menežovat. A a to ale to je asi tak všechno, takže já takže to asi tak. No tak já teď bych jenom rád připomněl, že je tady prémiový obsah, na který se můžete dostat ideálně přes patreon. Kde je tady na hlavní obrazovce je prý Trio, no. Tam už jsem to věděl, že už tam vidíte jako podcasty prémiový videa prémiové soubory, protože tam dávám i třeba takové ty kalkulátor, co kalkulátory
Minuta: 31
a takovéhle věci slevy jako třeba na tu tričku a a a a podobně. No a pak nějaký text a že ví třeba videa. No, jedna jedno z těch videí teď poslední jako prémiový, tak je vlastně Podcast, který mají přístupný právě patroni od od úrovně pivař a tady na YouTube studenti zase záznamu tady dám. Potom to jen tady dám odkaz, než to už je hodně daleko, takže Takže tak no a potom v přípravě mám jak vidíte toho docela dost a furt přibývá. Takže ten Premio psech dělám primárně překlady z nějakých jako anglických zdrojů, ať už prostě rozhovoru s Markem a nebo třeba věci jako je Sendy modrou a teď se chystám právě dělat překlady limiting
Minuta: 32
Factor s vysvětlením toho všech věcí ve sněhu baterii a tyhlety tyhlety všechny věci mi zaberou jako neskutečně moc času a opravdu Já teď se tomu YouTubu asi věnuji jako naplno, takže jako je to moje jako primární práce, takže opravdu každá ta každá ta vaše podpora je pro mě jako velmi důležitá a v podstatě je to o tom, že začíná se lámat chleba, že do konce roku. Pokud prostě t Podpory nebude dost, tak já to prostě nezvládnu jako s tímhle tím uživit a budu muset zase začít jako hledat nějakou práci, kde která mě uživí nebo naši rodinu čili čili je to o tom, že teď opravdu jako se dostáváme do situace, že teď tesláček vlastně vás potřebuje. A pokud Prostě mě sledujete nějakou dobu a furt se čekáte
Minuta: 33
na nějaký Impuls k tomu. Jako kdy teda už konečně vyndáte tu kreditku a přihlásíte se na ten petrion, tak teď je ta správná doba. Protože opravdu potřebuji potřebuji jako vidět, že že to dává smysl a že se tomu mám věnovat dál. Mám tady pro vás takový takový vzkaz od jednoho z mého patronu, postupně si to budeme každý každý týden pouštět jejich vlastní důvody proč Oni se proč by ses tady patronami, já jsem Marek a řídím takovou Tex. Logickou firmu, takže pro mě elektromobilita je blízko jsem čerstvým majitelem Volkswagen id3 tečku v patron myslím někde od ledna a února a to patronství jsem zvolil v Protože mě strašně bavili ty videa. Dozvěděl jsem se tam hodně zajímavého zajímavých věcí a samozřejmě jsem byl zvědavý, co je dál. Co
Minuta: 34
tesláček, dávám to prémiového obsahu pro svoje patrony a to určitě naplnilo moje očekávání. No a samozřejmě ta komunita těch kamarádů kolem tesláček, stačí si vzájemně poradí pomůžou a prostě fajn, takže Určitě doporučuji těm, kteří ještě patronem stalo a tím to pro ní. Díky moc Marku za za příspěvek. A všem ostatním, kdo se Rozhodnou stát patrony. Tak děkuji, děkuji dopředu moc. No a teď Pojďme teda na hlavní téma a to je Herbert diess. Táta celá situace ohledně Volkswagenu, tak tady právě v posledním rozhovoru, který teď jsem situaci překládání, tak tam byl jako ten ten Axel Springer, to je jako majitel jakého
Minuta: 35
německého knihkupectví, co jsem tak nebo vydavatelství, co jsem tak pochopil a ten dává dává jako o cenu každý rok za za nějaký jako velký posun pro lidstvo a takovéhle věci, takže tenhle ten rok to vyhrál právě. Mask si před 14 dněma to bylo. Já byl s ním asi dvacet něco minutový rozhovor velmi zajímavý. Takže ten ten pro vás jako překládám respektive pro patrony. No a tam on říkal ten Axle, že se potkal s Musk. Poprvé v roce 2014 Na vyhlášení Zlatého volantu, který Mimochodem Musk taky vyhrál teď nedávno, že znova nebo respektive Tesla Tera v Německu, to je německy ocenění, tak on to hostoval Tenax a Springer v tom roce 2014 tuhle tu tuhle tu ocenění nebo tu cenu a říkal, že seděl vedle nejmenovaného
Minuta: 36
vysoko postaveného generálního ředitele jedné velké německé automobilky a on se ho jako když tam má svého na pódiu a přebíral tu cenu, tak on se ho jako k němu naklonil a zeptal se ho kocovina tohodle chlápka říkáte jako on vypadá dost jako seriózní, že to myslíš vážně. Jako nebojíte se ho. No a on odpověděl. Hele za prvé celá myšlenka auta na elektrický pohon, nikdy ne. Bude maso jim trhem a zadruhé tyhle chlapce Silicon valey nemají ponětí o stojí jeden z tvý a stavby opravdu krásných a skvělých automobilů, takže se nemáme čeho bát. No a to byl teda jako Excel německé automobilky v roce 2014 a něco mi říká, že to byl právě Volkswagen to ještě když se podíváte na to jak v roce 2014 Volkswagen. Jako kam směřoval,
Minuta: 37
což jako podle ten graf, jako nikdy nevypadá dobře, že mě řvaní grafu tak tak je zcela zřejmé, že to asi jako byl jeden z důvodů nebo to byl asi ten Hlavní důvod, proč byl teda vyměněný a přišel tam jako jak se říká nový koště a Herbert dám tam přišel v tom roce 2015 a je vidět, že krátce to malinko začalo růst. Takže udělal tam nějaký prvotní změny, ale pak to jde brutálně dolů a to je dieselgate. Jo za to sám. Je ten Herbert, když nemůže, takže ten si to jako chudá, která slíznul. No a teď nedávno vydal takový Velmi zajímavý článek na Linkedin, z kterého jsem čerpal, ale i ne jenom teda odtamtud a on tady právě píše, že je Volkswagen se je potřeba, aby se změnil. Jo zkus té sbírky hodnotných značek na digitální
Minuta: 38
společnost, která prostě bude schopná zprostředkovávat mobilitu milionu a Herbert, ten se netají tím, že jeho jeho jakoby. Med a nebo to že že si bere za vzor Teslu a že jí vnímá jako že to je nebezpečná konkurence. A několikrát se potkal s Markem a fandí elektromobilitě a snaží se snaží se pro to něco udělat v tom Volkswagenu, což samozřejmě není úplně jednoduché, co si přesně bude ukazovat a nedávno, když se když se viděli tak tak si vlastně maska měl příležitost vyzkoušet jde trojku. Kde je teda nebyl úplně spokojený s tím jak je jak se to rozjíždí je jako jako, že to není takový sporťák, tak mu nebude tak
Minuta: 39
on říkal, že to není zaměřené jako sportovní vůz. Ale prostě trošku jiný jiný jiná jako jiné zacílení, no, takže Takže oni se velmi velmi jako spolu komunikují a maska uznává jako sám říkal právě v nějakých A že to nemá úplně jednoduchý a to si k tomu právě k tomu si právě trošku víc řekneme. No a tady tohle to je právě první z těch problémů prostě, který Volkswagen má ono se to může zdát, že vlastně pro Volkswagen. Je to hrozná výhoda. Jo, že že má jako za sebou takovou obrovskou armádu. Jenomže když se na to podívám a business Ove, tak ono tohle jako je strašně jako oboustranný meč, jo, protože je sice máte obrovské široké portfolio a tím pádem jste schopný jako oslovit hroznou spoustu zákazníků, ale zároveň si jako vytváříte uvnitř v firmy ve
Minuta: 40
firmě jako neuvěřitelnou interní konkurenci podstatě, když si vezmeme tak Volkswagen Audi Seat a škoda jsou v podstatě head-to-head jako proti sobě jako obrovský konkurenti, jo, pak máte zase jako Bentley Bugatti Lamborghini Porsche To jsou zase jako v podstatě navzájem konkurenti sice každý jako zimního segmentu jiné cenovky a tak dál, ale pořád jsou to prostě sporťáci. Jo tam dobře tam třeba to Porsche jako je takový víc jako že furt fotkách lidovější borgini a Bugatti jsou spíš jakoby prémiové k Bentley, že jo, ale prostě pořád jako nějaký overlap, jo Ducati, to je úplně mimo, to je motor, to jsou motorky, že jo. No a pak jsou vlastně nějaký technický auto nebo jak bych to řekl jako náklaďák a a tak takže Scania Man To jsou zase náklaďáky jo, ale teď si vezmi to, že když máte takovéhle Brandy, tak
Minuta: 41
každý z nich je separátní firma každý z nich má svého vlastního si každý z nich má svého vlastního generálního ředitele, každý z nich má svoje vlastní marketingové oddělení, každý z nich má své vlastní obchodní oddělení. To znamená že máte prostě 12. Hrát strašnou spoustu pozic v té firmě jako vlastně navíc jo prostě Máte tam hrozný, ale obrovský prostě overhead, overhead prostě lidí, no a teď se na to podíváme z toho byznysového pohledu. Kde tady Upřímně řečeno zrovna Roman teda mi tady poslal článek o tom jako s Thomasem šoférem, což je generální ředitel Škodovky, který tam tohleto citoval s nima továrna pobídnout mě právě k jedné taky myšlence, kterou tady rozvedeme. Takže Volkswagen. Jo má sales to znamená jako prodeje jo? To je to jsou ty byznysový termíny, takže prodejem a 11 milionů vozidel
Minuta: 42
ročně obrovský samozřejmě to myslím asi největší nebo Určitě je to největší automobilka na světě, jo. No jo, jenomže s tím jsou spojené právě ty problémy a to je loplop je zkratka, tak zvaný line of Business. To znamená že to je K tomu co jsme si říkali o tom o té komplexitě těch značek jo, že tam musíte mít tolik marketingový v těch a tak dál a tak dál, tak pak máte ještě line of Business to jsou Chtělo by to jsou asi jednotlivé produktové řady by se dalo říct v češtině, takže jednak máte Jasně osobní auta, což je úplně jiný trh úplně jiný přístup k firemní auta úplně jiný trh úplně jiný přístup motorky úplně úplně jiný přístup, ale ty mají pod sebou ještě, že jo. Osobní auta mají prostě od Fabie tě volá, že jo, jo a tak dál strašně moc na čekat. Každá každá tohle každý tyhle ty značky mají většinou svého produkťák. Jo a tak dál, takže a tohle to si všechno vynásobte 12. To
Minuta: 43
je prostě jako Neuvěřitelné tomu, to je prostě neskutečné obrovský, což samozřejmě stojí jako neskutečné peníze 50% rodinný majetek tohle třeba. Upřímně řečeno, jako jsem někde zaslechl a teda Naprosto mě šokovalo, že je to tak obrovský číslo, takže 50% jako akcií vlastně Volkswagenu vlastní rodinné firmy, jo, který tam mají teda tím pádem docela obrovský slovo 20% vlastní stát, Dolní Sasko a plus jsem ještě odbory jo odbory Dolní Sasko je hodně levicový stát, to je takže ve spojení s těmi odbory dokáže jako neskutečně vlastně prosadit. V podstatě co jsem tak zaslechl cokoli, co chtějí tom Volkswagenu. A to jsou ty největší jako teď. Nepřátelé toho DC vs tě který proti němu a pak
Minuta: 44
Volkswagen jsem že díky tomu, jak je to obrovský molocha, jak kupoval ty různé Brandy, tak samozřejmě tím se právě navyšuje takovej ten balast toho, že se zvedat a ne efektivita a má jako přes 120 továren mezi deseti nejhlučnější filmy s Aktuálně hned čtyři automobilky na nezávidím prvním místě jsem se to Volkswagen podle magazínu Business. No vidíš to. Díky za doplnění, pět se podíváme na Teslu, takže Tesla. Jednoznačně je jako menší. Samozřejmě než než vlastně ten Volkswagen konkrétně v tuhle tu chvíli v podstatě 22. Krát by se daly spočítat asi Jasně. Je to prostě malá firma start-up jo, ale tady je to sebou nese zase na druhou stranu jako nějaký výhody a ta jedna z výhod je že oni to mají všechno výrazně jednodušší mají jeden line of Business mají prostě jenom osobní auta,
Minuta: 45
teď teda vyrábí nebo jako vyvíjí se mi, že jo jako ten náklaďák, ale ten ještě pořád není. Takže pořád mají jenom osobní auta a ještě ke všemu z těch osobních aut mají jenom 4 produkty. Takže co se týče loubů, tak je to všechno daleko jednodušší a ty. Se navzájem jako v podstatě nepřekrývá je tam velmi malý jako překryv jo? I když by jsme mohli, že trojka s leskem se překrývají y-cam, ale jako velmi málo mají jednu značku jednu komunikaci s tě 1. Tesla jeden, že jenom o to, že chceme posunout prostě zemi k udržitelných zdrojů mají jednoho šéfa, který když něco řeknu, tak to platí, všichni ho poslouchají, takže je naprosto jednoduchá rozhodovací linie prostě co řekne, má to platí. Samozřejmě, že to má i své nevýhody, když prostě řekne nějak něco špatně, když jako on přes sílu si něco prosadí, tak to můžeme jít i negativní konsekvence, ale jednoznačně to
Minuta: 46
má jako spíš výhody, než nevýhody stát tam nemá žádný podíl a v současné chvíli v současné chvíli mají vlastně rozběhnutý 4 gigafactory a teď se dostáváme právě na to. Co mě pobídl Roman a to je vlastně podívat se na efektivitu vůči továrně. Takže tady jako Tesla v tuhle tu chvíli, když je na půl milionu aut ročně, tak má vlastně efektivitu 125 aut na továrnu, kdežto Volkswagen má 91601 na továrnu a od To znamená, že jasně tady vidíte neefektivitu toho toho modelu toho Volkswagenu, ale co je ještě horší, tak vlastně Tesla teď teprve rozjíždí ty výrobní kapacity, jo, takže teď teď jsme na začátku, ale příští rok by to mělo být mega a příští rok teda bude těch továren už
Minuta: 47
teda ne čtyři, ale šest by mělo být jako dostavět jako plně funkčních jo, tak najednou vlastně se zase zvedne, že jo. Táta efektivita, jo? Takže tohle je tohle jsou prostě věci který na který je důležité se podívat i potom třeba když se když se dělá to hodnocení tě jak cítit jestli no a takže teď už se dostáváme na to přímo Co on píše vlastně v tom v tom článku na tom mikinu takže jak můžeme přimět tuto obrovskou skupinu aby se přehodnotila aby přehodnotila své názory a usilovala o rozvoj bez ohledu na aktuální úspěch naše struktury a procesy se vyvíjely organicky po celá desetiletí mnohé z nich jsou jiné ní zastaralý a komplikovaný máme především řadu různých zájmů a politických Agent jakýkoli odpor by nás však měl pouze pobídnout a motivovat když jsem před pěti
Minuta: 48
lety nastoupil do Volkswagenu chyběl nám čas a ten nám chybí do teď už tehdy byl Volkswagen zejména s elektrifikací a digitalizací velice pozadu Nová strategie může být implementována pouze na široké bázi s podporou všech manažerů a zúčastněných stran a tohle je přesně jako jeden z největších kámen u kamenů úrazu všech těch tradičních automobilek a mluví o tom, právě jsem ty Monroe ve svých otázkách a odpovědích zase dostupné na pitronu, co jsem překládal, tak a nebo namodro Life originál a pokud zvládat angličtinu samozřejmě, takže on tam přesně říkal to, že vlastně v automobilovém průmyslu se něco stane. Pokud to splní jako dvě podmínky jedna Podmínka, je to dobrý pro auto. 2. Podmínka, je to dobrý pro mojí kariéru.
Minuta: 49
A nejhorší na tom je, že přednost samozřejmě to rozhodování nemá to je to dobrý pro to auto, ale má je to dobrý pro mojí kariéru v korporátním prostředí, takže ve chvíli kdy tady máte jako takovouhle politickou vlastně agendu politické pozadí a ještě ke všemu. Asi si tam každý, že jo hlídá svojí židli vozovkách i bez uvozovek. Tak to je právě přesně to co co dělá jako velký problém i těm těm stávající automobilkám to rozjet, ale to právě třeba ten Herbert se mi líbí, že to jako jak se říká neusíná na vavřínech a snaží se s tím něco dělat. Takže tady 2016 právě jako že jo, jako nastoupil 2015. Pak byla dieselgate, tak počkal jako poté dieselgate, že on původně to chtěl udělat hned vlastně potom nástupu, ale jako přišla ta Diesel yakonz.
Minuta: 50
Ne prostě Uděláme to jako až ten další rok, tak udělal workshop podle Malíka, kde se si vezmou jako exekuci z různých oblastí s dělej se do skupin záměrně, takže není to jako náhodný, ale záměrně se jako vyberou ty skupiny tak aby se vzájemně ty lidi doplňovali asi zřejmě podle nějakých Jako podle mě jako jak funkčních tak tak vlastně i jako typu vlastně těch lidí, aby tam byla zastoupena, já každý ten architekt jako člověka, takže to udělal a udělal to právě proto, že Že potřebovali vyřešit problém s tím, že jim klesaly klesaly vlastně Příjmy a když se podíváte, když se podíváte právě na to Kdy on nastupoval, tak on nastupoval v době kdy jako marže Volkswagen byla někde kolem dvou procent jo, což samozřejmě už se dostáváte do situace.
Minuta: 51
že už vlastně nejste schopný vůbec Jakou udržovat provoz prostě v nějakých jako černých číslech jo Takže takže je to potřeba vyřešit a to byl asi ten důvod proč ho najali a vidíte že Poté dieselgate to propadlo ještě do ztráty jasně protože tam platili pokuty a tak dál ale právě Jak je vidět tak to co vyšlo z toho workshopu tak nasměrovala světel Volkswagen správným směrem a už začal zase stoupat Nicméně teď tam vidíte trošku zase jako poslední pokles a to teď asi bude pokračovat ještě s koronavirem takže a k tomu se dostaneme No a Takže tady z toho workshop on jako úvodní otázku měl co musím a viditelně udělat příštích třech až šesti měsících, abychom mohli naši krizi využít jako odrazový můstek pro naši novou automobilovou budoucnost jo, to je jako ta optimální cesta.
Minuta: 52
To je ta modrá a teď se samozřejmě určitě tam byly hrozně té skupiny, tak dostali úkoly, že každý Měl prostě dělat jakoby je třeba měli každá ta skupina měla je jeden z nich vodu a pak si to různě měnil i a takovýhle takovýhle workshopy jsem taky už dělal. Takže základ předchozího úspěchu, jo. Co je jako jejich základ předchozí úspěchu vlastnění vozidel. To znamená, že že drtivá většina lidí jako starší generace jako po mně, že jo jsme zvyklí prostě vlastnit auta chceme mít kupovat si je jakoby Mýtě, což úplně tak není pravda s tou novou generací a prostě že mají jako dobrý. Vývoj a výroba vozidel asistenční systémy řidiče Naopak to co jako má být základ toho budoucího úspěchu, tak je právě, že potřeba vozidel už to není jako vlastnění vozidel, ale už vlastně jako jenom já to vozidlo k něčemu potřebuji, ale nemusím ho nutně vlastnit. Už je to ten rajče
Minuta: 53
rink a podobně, to je mobilita, takže vidíte, že už to v roce 2016 takhle takhle jakoby Přemýšleli digitální a svět online aplikace partnerství a flexibilní práce a továrna 4
Minuta: 54
a potom strategie změny, kde vnitřní komunikace zlepšit strategii s tou pozici firemní kultura a Excelentní vedení. No a pak na to, aby je to dostalo prostě do toho do toho nového směru, tak rozvoj nových trhů, kde prostě třeba typicky tohle bylo dobře vidět v tom článku zase s tím šéfem té Škodovky, že ten má na starosti právě rozvíjení těch nových trhů bude Škodovka není organizační struktura budoucí efektivita ovládnutí regionů, jo, efektivní struktura a štíhlé procesy a to všechno by mělo směřovat k novému Volkswagen, takže to je Ta vize a v podstatě vzešlo z toho jako něco hmatatelného jako pro nás jsme asi všichni zaznamenali, tak je že ta Platforma mqb platforma na na spalováky. Tak ta
Minuta: 55
se jako rozšířila nebo Začaly se hodně hodně specializovat, nebo hodně se zaměřovat na protože to je segment. Kde je větší marže, protože to jsou dražší auta, na kterých Aspoň si trošku můžou vydělat. No potom právě jedna z těch věcí, co vzešla z toho workshopu je Platforma, což je vlastně podobná Platforma nebo jakoby stejná Platforma pro elektromobily ve Volkswagenu, což tohle oni tam měli jako jedno z rozhodnutí, že nebudou využívat žádnou platformu ze spalovacích motorů udělají úplně novou platformu jenom pro elektromobily a tady třeba zase se vrátím zpátky k právě. Strategie například Bavoráku a Mercedesu, který podle mě úplně to takhle z gruntu právě nevzali a nemají to takhle řečený, že chtějí mít jako separátní platformu pro elektromobilitu nebo respektive. Myslím, že oba dva jo, ale až někdy
Minuta: 56
prostě bůhvíkde jinou 20 25 nebo něco takového si aby automobilky jako Volkswagena tady zkrachovali. Ale někteří lidi si o to dost koledují, ale nejde jen o Teslu, ale hlavně o čínu. Ano a to s tebou naprosto souhlasím a právě k tomu se k tomu jako se dostanem, že prostě bohužel to zatím všechno vypadá, že budeme mít kopii toho co se stalo v mobilech. Kde jsi byla špička Evropská špička Ericsson, že jo Nokia BlackBerry dobře, tak to byly Amíci, ale prostě bohužel Přišel tady Apple a i zlatí a trh vypadá úplně jinak. tady dokonce se podařilo jim zase Economy of Scale říkali jsme si už několikrát když něčeho dělat čím čím něčeho děláte víc tím jste schopný dostat cenu dolů takže že by to o platformu na s ní nevyužívali jenom svým autama jako vejde trojka a čtyřka jinak
Minuta: 57
ale že dokonce na tom bude stavět effort potom že aplikace se budou zaměřovat aplikace a budou mít aplikace propojení s autama a proto továrna 4 0 to jsme si Vyříkali No a tohle to asi je vzniklo taky že jo Na základě tohohle setkání tohle nádherný autíčko Concept jít No nicméně, ale je tohle tohle dorazilo. No a tohle je tohle je prostě jedna z těch věcí, která se mi jako líbí Na Tesle, že oni jako říkají, že mi prostě to co ukáže jako koncept, tak to reálné auto bude vždycky jenom lepší. Bohužel těch ostatních automobil, jak to tak není. Je to je to samozřejmě jako hlavně kvůli tomu, že říkám masky Beatles, že 1%
Minuta: 58
snahy a 99% pocení nebo teda 1% inspirace i 99% pocení. Tak to je o tom, že ono jako udělat takovéhle krásné auto nalevo opravdu s těma zdrojem a s těmi jako vývojovým a střediska my jako není tak těžké a je to fakt hezký auto, ale problém je z toho udělat sériovou výrobu a to je prostě to je právě ten kámen úrazu, že potom jako lidi se na těší na takový hezký auto nalevo a pak vlastně dorazí takový jakoby normální auto napravo, jo, který ještě jak je vidět, tak tu přední část má takovou jako nějakou vyšší jakoby od toho skla. je to hrozná Škoda no, no a teď se dostáváme jako k právě dnešnímu roku a to je že Herbert znovu svolal ten
Minuta: 59
samý meeting jako ten samý typ meeting jiné samozřejmě asi evidentně manažery, už to bylo takové situace, takže vidíte, že všichni všichni dodržují distance všichni mají roušku a tak dál a nazval to jako Mission tým. Což má být Volkswagen ová odpověď na Teslu. Jo a právě tady jakoby popisuje, že noví konkurenti z IKEI prostředí jako je. Tesla neustále mění Status Quo a nastavují nové standardy. No a teď já tady jako jednu z prvních věcí, co bych tomu jako měl, tak je to, že samozřejmě tyhle ty jako brainstorming gowee, s které jsou nějak nějakým způsobem řízení, jako tam a vidíte pod tím nápisem Mission T, tak tam vzadu Vidíte whiteboardy, takže to je to takhle si to právě přesně většinou dělá, když máte nějakou takové. Dobrej, sliminko si že prostě se na tebe na ty whiteboardy píšou a
Minuta: 60
píšou vlastně všechno na co přijdete a pak se to různě jako navzájem Challenge u je se o tom bavíte a tak dál, takže to jakoby běžný postup dělat nějaké takovéhle aktivity asi ve firmách. Nemůžete na to používat různé metody, to už je jako celkem jedno. On používá, třeba toho malinká, ale to už jako jedno jo, ale to co jsem tady chtěl říct, že právě že on tady jako říká, že ty noví konkurenti s it prostředí jako je. Tesla neustále mění Status Quo. A ono je právě jako vtipný, že oni tyhle ty firmy měněj ten Status Quo i v tomhle tom i v tomhle tom přístupu vlastně na to jako na tom rozhodování jo, protože třeba typicky bezos. Možná jste slyšeli už tak ten má svoje pravidlo dvou pic. To znamená, že nesmí být meeting o více lidech, než kolik se na Jedi ze dvou pic. Což tady ten případ by rozhodně nebyl a ještě speciálně,
Minuta: 61
když tam ty lidi zavřou na tři dny, že jo, tak si vezmi to jako megatop, exekuci v jsi zavřený na tři dny. To jsou prostě obrovský obrovský peníze. Samozřejmě ano, je to prostě strategie. Do budoucna. Já souhlasím určitě je dobré se zastavit za přemýšlet a vlastně udělat na základě toho nějaký strategické rozhodnutí a ne taktický. Ale jo jenom jako když když ty challengovat vlastně to to jiné prostředí to i ty tak brzo. Smát se a tohle Mask ten zase otevřeně říká, že nemáte být, že mítinky všeobecně, že mítinky jsou špatný a že když už jako meeting Musíte dělat. A vy jste účastníkem meetingu a shledáte, že vám ten meeting nic nepřináší. Takže máte okamžitě odejít a dělat práci, jako která přináší nějakou nějakou hodnotu a že to že to není urážlivý jako se zvednout a odejít vlastně bez
Minuta: 62
klidně i bez jako bez slova což Musk prý dělá že naopak je urážlivý jako když ten člověk tam je na tom meetingu a zbytečně vrhá svým jako drahocenným časem Jo takže to jenom jako by je zajímavé to srovná toho přístupu těch Silicon Valley Silicon Valley to přístup takže to je k tomu no a potom úvodní otázka tak jako předtím že jo bylo jako co musíme udělat abychom dosáhli tak tady co musíme udělat aby jsme dosáhli co musí dosáhnout příští šesti měsících abychom do roku 2024 dohnali Teslu z hlediska technologie Tak upřímně řečeno už jenom tahle ta otázka asi ta formulace ty otázky je úplně neuvěřitelná, protože tady Jasně říká, že prostě
Minuta: 63
se tady přiznává, že oni prostě že Tesla je jako roky dopředu a že takhle obrovská Firma, co má udělat proto aby jí dohnala v roce 2024. Ale ono upřímně řečeno to vychází taky z toho Co říkal, že jsem v modro, že prostě to není jako o tom, že ty firmy mají jako bambilion i peněz. Jo tam jde o to, že musíme si uvědomit, že to je to samé jako na olympiádě a na olympiádu se prostě nedostanou nějaký jako Rusáci, že jo. Tam se prostě dostanu jako mega mega sportovci a Jako kdybyste měli olympiádu a jednoho sportovce byste posunuli 100m jako k cíli. A všichni ostatní Bibi byli na té startovní čáře a vy byste vypálili pistolí a předpokládali byste, že ty ostatní dohoní toho toho, co jako běží dopředu, že jo? Jenže když jsou všichni jako na tom stejně dobře, tak
Minuta: 64
to jako není sranda. Jo jenom matematicky si to vemte, že vlastně ty ty vzadu, když ten náskok je. Čím větší náskok je tím větší rychlostí, ty ty vzadu musí běžet, že jo. A nejhorší na tom je, že oni si tady říkají, aby dohnali Teslu v roce 2024, jenomže ta Tesla jako nestojí na místě, že ona neustále inovuje jo, takže je to tak zájem o Winx targett, jo, takže já když tohle to jsem tohle to, když jsem čet. Tak jsem si přesně vzpomněl, že Nedávno jsem se znova podíval na úžasný film Midway a tam je na začátku scéna z toho útoku na Pearl Harbor a když tam jako nalétávají ty Japonci, tak prostě na těch lodích, že jo zmatený tam začnou po nich střílet a tam scéna kdy vlastně ten ten z té lodi ten kulometčík nebo respektive tady to je ten na áčkový jako protiletadlový Gun tak on jako střílí na ty letadla je tam přesně vidět tohleto kde vy máte ty letadla A on prostě střílí za ně že jo a ten ten týpek jako
Minuta: 65
ten myslím hraje ten co hrál v Viking jak to jde tak na něj řve musíš střílet před ty letadla a ne jako za ně že jo jinak je nemůžeš trefit nikdy Tak tohle je prostě přesně Mě tenhle ten příměr na 5. jako s tím Volkswagenem nebo respektive s jakoukoli jako tou automobilkou že ve chvíli jako když tě jdu hrát s Teslu tak nemůžu jako si říct doženeme jí v roce 2024 7. února ve 12
Minuta: 66
toho z toho meetingu, tak bylo, že marcuse do jsme na což je bývalý šéf Audi co jsem z toho pochopil, tak toho vlastně jakože pro montovali dali dali mu jako separátní jakoby firmičku Artemis jako jakoby start-up úplně separátní projekt mimo ty struktury toho Volkswagenu a ten má rozjet a sněz softwarovou divizi, která bude vyvíjet software pro ten Volkswagen jo. Ale znova se tady vracím k tomu střílení na ty letadla, že jako test na tohle to už dávno má a oni teprve vytvářejí to oddělení, jo, takže Nehledě na to, že samozřejmě v tom Silicon Valley je dal. Jako lidi co co dělají programování a co co dělají software, než prostě třeba v Německu, že jo, takže tam je taky výzva. A potom taky že jo, když když děláte hairy, když máte lidi. Tak ty dobrý lidi chtějí někam, kde budou jako dobře využitý,
Minuta: 67
takže samozřejmě. Tady jsme zase u toho, že ty lidi půjdou spíš do nějakých jako it firem. A nebo třeba do Tesly, že jo, kde to je jako sexy, jak jde vědí, že že prostě se něco přiučí, jo. Takže tohle jsou obrovské výzvy, který ten který ten Volkswagen a nejenom Volkswagen Májo Marek zamarski Agri Tesla do že Volkswagen v kvalitě slícování a karoserie i interiéru. Hele já si myslím, že to je prostě o tom, že oni to prostě nepotřebuji řešit dokud mají jako odbyt, že jo, takže já si myslím, že tohle je typicky věc, která je. Musí dohnat prostě konkurence, jo jako ve chvíli, kdy kdy, oni to jako nemusí řešit, tak to neřeší, protože to jenom zdržuje jo, ale samozřejmě taky bych Martin nesouhlasil. že bych očekával že jakmile otevřou továrnu v Berlíně tak by to doufám i já teda mělo být jako lepšího a přesně Kamil s tím naprosto souhlasím evidentně tohle lidi moc netankuje no no takže ta budoucnost s ním On to jako
Minuta: 68
uzavírá ten ten Herbert to uzavírá jako tím že je firemní kultura společně Volkswagen je pro nás v procesu transformace dalším zásadním aspektem Jo tam strašně se o tom opírá a že když začíná v Force burku Byl jsem odhodlán změnit ten Volkswagen systém a ty mám na mysli právě to rozbitý těch zastaralých strukturu učinit společnost pružnější a modernější Zhruba za 10 let budeme mít samořídící vozy to je hustý že jako oni už o tom začne mluvit Jedná se o obrovský nový segment který vytvoří řadu nových příležitostí například dát dětem a osobám s nemocemi zcela nový rozměr mobility jo což je naprosto pravda Já mám kamaráda co je slepej prostě je ten Se na tohle to těší, jak jak blázen prostě proto, že najednou bude moc si sám zavolat. Auto sám se někam odvést a nebude závislý na ostatních to samý děti a podobně. Pro mnoho společností bude cesta do tohoto cíle náročná jo? Měli bychom vidět transformace jako přijdeš to, co tam říkal i předtím,
Minuta: 69
že za 10 let bude nejcennější společností na světě. Opět společnost v oblasti mobility. No a tady se dostáváme do toho, že zrovna minulý týden v úterý, jak já jsem měl live, tak zrovna On byl vozovkách na koberečku. On on si sám jako vynutil meeting právě s těma steak znamená s těmi akcionářem s těma rodinami a tak dál a on mu totiž vyprchává kontrakt. V roce 2023 by měl vypršet kontrakt a Typicky se jedná o tom novém kontraktu, tak rok dopředu a Nicméně on jako díky tomu, že chce vědět, že ty změny co děláš, že má podporu tak že se o to prostě může opřít. Tak on si prostě vyžádal to, že chce mít od nich jako jasný souhlas, že souhlasí s jeho strategii
Minuta: 70
a že vlastně to postavil jako buďto já buďto strategie a nebo jdu jo nebo Buď to prostě já nebo ta strategie jo, takže V podstatě Buď to buďto mu to schválí a nebo ho mají propustit nebo odejde sám. Nevím, každopádně zatím ještě pořád jsem nikde nedohledal, že by byl nějaký výsledek z toho, ale bude to bude to hodně zajímavé. No, protože je vidět, že on tam bojuje a to přesně Říkali Musk, že prostě on tam bojuje proti hrozně moc jako větrným mlýnům, který kterým se tyhlety jako pořádky úplně nelíbí, protože samozřejmě jestli tam hrají velkou roli odbory, tak ty prostě budou chtít zachránit lidi, který samozřejmě bude potřeba daleko méně elektromobilitě jo na tu výrobu. No a tak takže to může dopadnout jako docela blbě. No takže jsme se pobavili o to Volkswagenu,
Minuta: 71
že Tesla News jdeme na věci z Tesly. Takže tady máme zase update se fitpeta. No a samozřejmě děkuji i ostatním partnerům a YouTuber YouTuber členům, takže ale jako hlavně producentům, protože ty ve finále to jsou jako nejvíc platí, takže Jirka Dobiáš pavelko, nepamatuji k Michal Hruška Martin Rezler Martin tobolka Pavel Šimek a Mirek Topolánek i moc kluci a Zuzi je největší Díky Vaškovi vaškovy který je exekuci v producent tohle streamu nebo kanálu a ten má teda videopůjčovnu na dvě si můžete půjčit elektromobily kdyby jste plánovali si zakoupit tak Určitě doporučuji si to vyzkoušet jinak to samozřejmě ještě dodělané Jo To je ta
Minuta: 72
deka tam nepatří to jako to ještě budu muset tady předělávat ale tohle to jako jsem dlouho chtěl nože mít tady takhle mít tady takhle je to Mimochodem teda bych tady chtěl vyjádřit a upřímnou soustrast a náš bývalý generální ředitel z Dellu tady tenhle ten pán Jirka kyselá nás opustil. Teď se mi to dostalo. Včera včera jsem dostal tu zprávu, takže Čest jeho památce, no No to dobrej šéf. Motorkový tomu říkám manažer deštníkové ho typu. To znamená že Zastřešil ty šaty ze shora.
Minuta: 73
A stará se o své lidi, jo? Ať vám to proudí přátelé a uvidíme se zase za týden. Tentokrát už pravidelně čas v úterý v 20

Předchozí video

NeuraStream IV - O životě, vesmíru a vůbec...

Další video

JOSEF KLÍMA: Do Discolandu chodil i Karel Gott, byl tam striptýz a koukali na medvěda