Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#237 Tesla Bulls vs. Bears: Kdy krachne Tesla? | EVTV | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Obsah:

00:00 Úvod
01:07 Daniel Gladiš Tesla Bear
02:56 Může něco zabránit bankrotu Tesly?
03:28 Výroba elektromobilů není zisková
08:47 Tesla je v zisku jenom díky Emisním povolenkám
11:14 Tesla baterie nejsou žádná konkurenční výhoda
22:51 Tesla nemá žádné revoluční technologie
25:24 Teslu zákazníci nechtějí
27:50 Tesla není schopna vyrábět větší množství
31:03 Tesla má obrovské ztráty a dojde jí kapitál
33:26 Vedení Tesly se neustále mění
38:36 Současná hodnota akcií je záporná
39:55 Tesla Akcie jsou nafouknutá bublina
49:28 Tesla News

Automatický transcript

Minuta: 0
Takže ahoj všem. Zdravím vás moje ven a Ondra Bačina a mám kanál tesláček, kde dělám videa o elektromobilitě hlavně Tesle, ale i nějakých dalších věcech od nějakého března. Tohle to dělám jako primární Jobs. Věnuj se tomu YouTubu jenom s tebou, ale snažím se tím vydělat, což úplně nejde, takže určitě ty z vás Kdo bude to tady přispívat, tak by to bylo fajn, protože videa jako tyhlety ta příprava mi trvá. Třeba několik dní a na ten live stream, takže a další videa taky tak určitě. Každá každá pomoc bodne, takže jdeme na to. Jako vždycky reportáže hlavní téma Tesla News. Kdo ještě ne odebíráte, tak Určitě doporučuji dole zmáčknou odebírat.
Minuta: 1
Dělám to každé úterý od osmi. Tyhlety mi a potom i nějaký jako videa přes vydávám, takže jdeme na to. Jako první bych tady chtěl ještě takovým sponzorský vstup. Připravili jsme pro vás spojení tesláček a teslička, jak kdybych tedy kdyby chtěl to mít jako nějak League bytové, tak si můžete koupit sex. Tesla je také. Jedná se o mě dárek, který můžete někomu věnovat nebo i pro sebe, kde jsou to tři hodiny. Jasně se mnou v autě vaší volby to znovu to Esko nebo teda trojka nebo ixko všechno Performance edice, takže opravdu si můžete vybrat, co budete chtít. Je to na tom webu dole a pod videem je taky odkaz. Jinak pro patrony, posílal jsem to už na petrion jsem zařídil vlastně 10% slevu na teslice,
Minuta: 2
takže mimo tenhle ten balíček a jakýkoli jiný Jejich služby je možné si pořídit slevu. No a teď Pojďme teda na hlavní téma, který mi poslal Roman Horký minule vlastně nebo minule mi to poslat těsně před streamem, což už jsem nestihl zapracovat. Řekl jsem si právě, že by to bylo dobrý to vzít teď a trošku já už jsem měl nějaké věci v hlavě delší dobu, tak jsem to jako spojil. Nicméně stejně ještě mám potom právě něco co na to chci navázat. Takže si Pojďme říct jako Daniel gladiš je český Tesla. Ber, to znamená, že to je někdo, kdo je skeptický vůči určité společnosti nevěří, já vlastně na burze sází proti ní. Napsal několik článků má twitterový účet a tak dál. Takže Pojďme si Pojďme si projít a ten jeho článek, který mi poslal
Minuta: 3
právě Roman, který je teraz 1. Dubna 2018. Já jsem si nejdřív Po přečtení a zjisti, jaký je to datum. Tak jsem si říkal, jestli to náhodou není apríl. Ale roman mě ujišťoval, že opravdu ne. Nicméně je to jako dobrý. Příklad toho, že si teď uděláme takovej takovej trošku virtuální rozhovor s Danielem, možná takový jako takový Jak se říká otevřený dopis. Tak tohle je otevřený video. Takže on má takový jako body, které si rozebereme a já k tomu řeknu svoje nějaké nějaké pohledy, takže je ten první bod je. Tesla má nejlepší elektromobily na takhle ještě jenom to upřesním, že on to bere tak že tyhle ty body jsou jakoby body budu to znamená někdo kdo je jako. Pozitivních testech ověříte jestli A kdo jako na tom trhu akciovým a ne jenom prostě na tom akciovém trhu, tak
Minuta: 4
tak je prostě pro ten slově zapálený, to jsem já, že jo, takže já jsem vůl a on je ber. Takže já jsem já jsem jako bejk. On je což Mimochodem jsem narozený bejku teda a on je teda jako medvěd jo, takže Tesla. Takže on tvrdí, že tohle to je něco, co mi jako jako být si říkáme o té Tesla a proto vlastně jako že má takovou hodnotu a že že je takhle úspěšná. Dává to smysl. Takže Tesla má nejlepší elektromobil na světě je daleko před konkurencí a bude dominovat automobilového trhu budoucnosti. Ano s tím naprosto souhlasím, to je opravdu něco, co bych podepsal a on tady na to píše. Toto je naprostá iluze. Tesla sice začala dříve než ostatní, ale hlavním důvodem proč. Se ostatní automobilkám do Ivi moc nechtělo. Bylo to, že ještě nikdo nepřišel na to, jak je prodávat se ziskem. Ok a tady
Minuta: 5
jsme přesně u těch z principu fajn, kdyby se na to někdo podíval takhle, tak ty elektromobily nikdy v životě nebudou, protože se nikdy nedostanete přes někoho, jak můžete vytvořit nějakou novou technologii, která by měla být jako takhle hnedka zisková, to je opravdu jako hustý teda no, no a píše tady to platí dodnes všechny automobilky na prodělávají. Takže tady máme první velmi jasný jasný důkaz, že to není pravda. Tesla už pět kvartálu za sebou je v zisku samozřejmě. Tohle je Argument z roku 2018 v tu dobu to ještě pravda byla i když taky úplně ne, protože jo jo, jo, protože tohle je vlastně ona ona začala být až od roku 2019 vlastně v plusu. To jsou ty dva. Dva sloupce předtím OK, takže takže v té době to pravda byla souhlas. Dneska už to takhle není
Minuta: 6
jo, dneska už Tesla je vlastně jediná automobilka na světě, která na elektromobilech vydělává. Nicméně konkurence nabírá tempo doslova vražedný a doslova Teslu smete. Zkuste si sami najít, co všechno už mají a chystají Porsche Jaguar Mercedes Toyota Nissan Volkswagen Ford Peugeot rolls-royce a další celkem přijde na trh během příštích několika let přes 100 modelů značek tato auta budou nejenom mnoha případech lepší než auta Tesly ale také bezpečnější a levnější Zlato, jestli s minimem konkurence jsou pryč. Teď už to bude jenom horší, tak tohle je jeden z úplně nejčastějších argumentů beru jako je to slyšet hodně vlastněná vždycky na těch rozhovorech Big
Minuta: 7
guys are coming, jo, jakože velký kluci přicházejí. no tady to je graf z Tesla vlastně toho výročního všeho do meetingu. Kde je vidět, že Tesla rostla teďkon nějakých 50% kdežto ostatní automobilky jsou minimálně mínus 20 až mínus. 50 cm, kolik to je Toyota? No mínus mínus 10 až mínus 25 ještě víc no. 30. Skoro jsou ve ztrátě, jo nebo respektive jakoby propady vlastně prodejů. Takže
Minuta: 8
jako úplně nevím, jestli tohle by se takhle dalo říct. To je jak motivační dopis na přijetí na redaktora do auto Fóra. To je pravda, to jsou takový argumenty na sílu, to je skoro jako ten autoweb, jehož jméno se nesmí vyslovit. No a potom je tady to bych taky doporučil teda tady pánovi, aby se podívala prostudoval si videa Sandy munro, jestli neumí anglicky. Tak ode mě překlady zase tady dostupný třeba tenhle ten díl, kde se shrnuje. Top 10 věcí, proč něco vidí vlastně jako revolučních. Tesla model y sandimmun Roll. Já bych tady na tohle navázal tohle on tam teda neměl, ale tohle zase obráceně hrozně často Argument těch těch beru, že vlastně Tesla si využívá, zlepšuje
Minuta: 9
si finance. Díky emisními povolenkami, že vlastně ten zisk, který má taky jenom díky těm emisním povolenka tady to je zespoda řek bez elektromobilů to nepůjde automobilkám v EU hrozí kvůli přísným emisním limitům miliardový pokuty tady. Tady bych rád zdůraznil, že Evropská unie vydala to. Nařízení o tom snižování těch emisí, který Asi je nastartovalo se od roku 2013. Jo. Dneska máme rok 2020. To znamená, že to je sedm let. Je to sedm let, co ty automobilky vědí o tom, že tyhle ty jako Emisní omezování budou fungovat a budou fungovat až do roku 2030, to je první věc 2. Věc. Tesla
Minuta: 10
přišla s Tesla Model S v roce 2012. Jo a tady frajeři. Vlastně rok na to dostali o tu výhružný prsteníček chlapci začněte něco dělat a oni prostě nic nedělají, jo, takže já nevím, který bys jako kamink jo, ale už jako kamink sedm let a furt nic. A tady je důležité s ještě si říct, že s tímhle tím bych s pánem souhlasil zlatý s časy jsou pryč. To je pravda. Teď už to bude jenom horší Pro ty automobilky, protože se neustále zvedají ty ty omezení a bude to čím dál horší, že prostě oni už to nedají jako a už to sami i přiznávají, že to prostě nedají s klasickým jako
Minuta: 11
automobilem a že prostě budou muset mít elektromobily konečně jo, takže teď je otázka teda. Pro koho je vlastně ta budoucnost teda jako horší, jo? 2. Bod Tesla gigafactory a ta je obrovskou konkurenční výhodou. Ano, s tím bych taky souhlasil další iluze hned z několika důvodů za prvé, pokud je na něco co se stane nejdříve komoditou. Pak jsou to právě baterie těžko mohou být dlouhodobě zdrojem konkurenční výhody. Ok tohle jakoby z ekonomického pohledu má pravdu, protože jsme si říkali už tady několikrát, že vlastně Economy of Scale takzvaně. To znamená že Čím větší množství mám tím tím jde dolů cena. Jenomže je tady
Minuta: 12
důležité si uvědomit taky B, že mám nějaké výrobní kapacity a my jsme vlastně s tím jak neustále roste ty prodeje, jak se neustále prodává čím dál víc elektromobilů, tak začíná mít problém, že vlastně se vysávají veškeré kapacity baterií, který ve světě jsou já jsem to už několikrát přirovnával k tomu, že když Apple přišel z iPhonem, z kterého Vy mě vidíte mimochodem, tak on si udělal dohodu se samsungem a vyprodal si kapacitu toho Samsungu na rok dopředu a ostatní konkurence, i když chtěli přijít jako s telefonama, tak vlastně Nemohli, protože jim neměl, kdo vyrábět displeje a něco podobného dělá Tesla. že ona má Tak obrovskou
Minuta: 13
obrovskou vlastně poptávku po té výrobě, že ona je schopná přijít za těma výrobce baterií a vykoupit vlastně všechny jejich výrobní kapacity oproti tomu u těch automobil, jak to funguje úplně obráceně, protože oni Oni se jako bojí toho, že to neprodají, tak oni pod dimenzují jako svoje očekávat, že tam jde o to, že jako to je přesně strašně těžké v tom o to bylo v průmyslu to že ono to není teda jenom hotovo v průmyslu, ale tam samozřejmě ty ty součástky jsou výrazně dražší jo, než třeba v počítači, ale obecně, když máte výrobu a máte dodavatelé. Tak když plánujete tu výrobní linku, že jo. A plánujete si nějaký targett, že chcete vyrobit. Já nevím půl milionu aut, tak vy tím pádem. Musíte si na těch půl milionu aut. Nasmlouvat ty součástky,
Minuta: 14
že jo a uděláte si kontrakty s těmi subdodavatelem, ale vy to pak musíte odebrat, protože oni se zavážou zase dál. Oni si všechno podle toho připraví a začnou to vyrábět a začnou vám to valit a vy kdybyste to neprodali těch půl milionu. Tak buďto to od nich prostě musíte odebrat, tak jako tak anebo nebo prostě ji. Musíte zaplatit nějaké penále smlouvy. Protože jste nesplnili dohodu a díky tomu dle ty automobilky vlastně radši řeknou, že chtějí míň, ale ta Tesla jak je prostě Hladová, jak to všechno vypadal jako radši řekne víc a mimochodem se prostě lávku proslýchá se v kuloárech, že vlastně tohle je jeden z důvodů, proč skončilo Citygo, takže vlastně prostě Škodovka to ty ty objednávač i prostě nevěřili tomu, že se to bude tolik prodávat a prostě jako u toho výrobce jsi si prostě u toho
Minuta: 15
výrobce jsi prostě za zablokovali hrozně málo. Ty výrobní kapacity jo hrozně málo baterek. No a pak se to vyprodalo a oni řekli Jo hele, my už tam vyprodanými si toho vezme víc a oni jim řekli. No ale jako my už to máme vyprodané životy výrobní kapacity, jestli chcete víc. za rok bude další Jo to je přesně ta situace v jaké v jaké jsme dneska prostě na trhu je neuvěřitelný hlad po bateriích protože ta poptávka po těchto elektromobilech je ty bateriový továrny to nestíhají vyrábět souhlasím s tím že samozřejmě dlouhodobě to ta konkurence ta výhoda nebude jakoby v tom že Tesla to bude schopná vyrábět takhle dobře jak to dělá dlouhodobě ta konkurence bude v nákladech to znáte snad to bude vyrábět levněji než všichni ostatní který si to nechávají vyrábět někde jinde když
Minuta: 16
to Tesla si ty baterky bude dělat sama že jo ale co je daleko důležitější je to že nejsou zdroje není Lithium to je Jirka píše výrobní kapacita baterii v Dublin bude 100gb s potenciálem 200 až 250 GB Ano Dnešní dnešní vlastně GB Nevada má nějakých 35 GB čili tohle se bavíme o tom že je bratru třikrát víc kapacity a na ten krk když to Tesla začala stavět tak vlastně táta gigafactory v nevadě měla výrobní kapacitu stejnou jako všechny výrobní baterií na světě všechny ostatní výrobě jako továrny na baterie všechny všechny prostě na celém světě tak ona jako jedna ta továrna měla víc než všichni ostatní ale to co jako důležitý A to jsem to jsem právě zaznamenal na strašně zajímavém rozhovoru Kdo z vás teda zvládáte anglicky tak určitě Pokud
Minuta: 17
vás to bude zajímat tak bych doporučil si to pustit je to vlastně můj oblíbený YouTuber hyperchange Který dělá rozhovor rozhovor asi s týpkem, který dělá už vím, že 25 let dělá v mining byznysu. Co znamená těžařství Kde právě se zabývá jako těžba má těle těch kovů do baterií je teda australané a bavil se s ním právě o tom dopadu. Tesla baterii, dej budoucnosti a tak dál a on mu jako řekl strašně důležitou věc. On řek na světě jsou v podstatě tři velké Těžební společnosti a ty Těžební společnosti mají zastaralé technologie, který nezvládají vyrábět víc. Než zhruba milion milion elektromobilů ročně. Takže
Minuta: 18
on říkal, že příští rok už bude jako opravdu krizový, že bude že velmi pravděpodobně dojde Lithium a pokud ne příští rok, tak přespříští určitě. Pokud Tesla bude dodržovat tyhlety Rusty. Takže tady už je naprosto jasné, proč Tesla baterii dej řekla, že má tady svojí jako lithiovou základnu nebo prostě, že koupila práva na těžbu tady v Americe a řekla, že si to umí těžit solí, protože to vypadá, že opravdu nebude nebude Lithium do baterií pro ty ostatní, kdo to ne. Kdo tohle to neudělají a on tam právě velmi dobře říkal, že ty ostatní automobilky. Díky tomu, že na těch na těch elektromobilech prodělávají, tak vlastně přenášejí maximum tý zátěže na ty svoje subdodavatele.
Minuta: 19
To znamená, že to přenáší i na ty Těžební společnosti, já na ty výrobce těch těch baterií. A od všech chtějí úplně minimální minimální vlastně výrobní náklady Rybárně výrobní ceny a minimální vlastně Těžební náklady a tak dál. Jenomže oni proto, aby mohli začít těžit víc, tak potřebuji investice a oni a sněžení společnosti prostě jdou zatím automobilka a řeknou OK, jestli vypadáš jste víc tak ale my musíme zainvestovat a mi od vás potřebujeme commitment, že to znamená i od vás. Potřebujeme právě tu smlouvu, že vy to odeberete prostě a mi od vás Potřebujeme peníze mi mi jako nemůžeme to pro vás dělat za minimální náklady. My prostě potřebujeme proinvestovat miliardy dolarů a Takže tady se to nepotkává. Jako velmi velmi Tady hrozí a asi se to stane podle všeho, co se ukazuje, že pro Teslu naopak by
Minuta: 20
opravdu dávalo. Smysl se buď to spojit nebo koupit jednu z těch tří těžebních společností udělat tam zase first printable sinking. A celý to tam předělat vlastně od začátku od shora dolů a udělat úplně revoluci vlastně v těžebním průmyslu, protože oni mají tak velký odběr. Jasně už dneska a buď do budoucna budou mít ještě větší, že se jim to fakt vyplatí a tohle by mohlo být jako další právě zase Achillova pata těm prostě ostatním automobilkám, že nebudou mít vlastně ty suroviny. Zadruhé jejich vývoj zatím stále překotně běží a nedávné partnerství firem Panasonic a Toyota může napovídat, že Tesla Vsadila na neperspektivní model baterií. No, tak tohle to vůbec nechápu tuhle tu poznámku s tou Toyotou, která prostě je výsměchem, že jo v oblasti elektromobility, která furt jako říká, že nebude dělat elektromobily,
Minuta: 21
že bude Dík, pak zase, že teda bude dělat elektromobily a pak zase ne, takže jako v té jejich strategie teda Toyoty teďko na konci teda nakonec to vypadá, že říkají, že zas čekají na solid-state baterie, takže to tady to vůbec nechápu tu poznámku. To mi asi něco uniklo. A za třetí výrobce baterií není Tesla, ale Panasonic. To je pravda. Tesla je na firmě Panasonic závislá jak technologicky, tak finančně to pravda není, to se může ukázat spíše jako nevýhoda než výhoda. Tesla se totiž zavázala k velkému odběru baterií Panasonic a pokud se ukáže, že je moc je o model, který už je překonaný, pokud se ukáže, že jde o model, ty už je překonaný, pak není gigafactory, žádné Terno spíše naopak. No tak tady bych tomu chtěl dodat, že samozřejmě v tom elektromobilů ta baterie v bateriový článek, abych byl teda úplně přesně článek.
Minuta: 22
Není samozřejmě všechno tam je důležité celý ten Pack a celý ten bateriový modul je důležitý management modul, který má Tesla nejlepší a a další věci nabíjení prostě supercharging jo chlazení těch baterií a v neposlední řadě vůbec složení těch Který dohromady jako je jako to vlastně udělala a tohle jsou věci, které nikdo jiný nedělá, nikdo jiný nemá, takže jako ano protestu. Ty baterky vyrábí Panasonic, nicméně s tím že Tesla Pokud vím tak tak jim jako dává nebo prostě ovlivňuje nějakým způsobem jako tu chemii a a a další prvky vlastně v bateriích, takže není to úplně že by to dělal jako jenom Panasonic jo, ale nicméně je tady důležité tohleto. No trojka. Tesla má nejprogresivnější výzkum a vývoj a vždy bude schopna udržet si svůj náskok.
Minuta: 23
Ano s tím naprosto souhlasím tady zase ani Toto se neshoduje s realitou. Tesla ze všech automobilek nejméně registrovaných patentu a to i v oblastech, které jsou pro ní klíčové pro autopilota nemá ani jeden Tesla v podstatě nevlastní žádnou poslat o technologii, kterou by neměli ostatní automobilky opačně tato věta neplatí, dokonce tady máme i malou lekci z gramatiky. Takže pan asi zřejmě minul v roce 2014 oznámení Ivana maska, že věnuje veškerý patenty nebo že že všechny patenty otevírá to bude asi důvod, proč nemůže ty patenty. No teda moc nerozumím, protože tady Mám souseda, který dělá jako v automobilovém průmyslu a říkal, že právě lidi co dělají ty součástky do automobilových. Do automobilu také ty firmy také silikon začínají už jako koukat,
Minuta: 24
po kterou mobilech a začínají jako snažit vymyslet nějaké nějaké nějaké vylepšení nějaký jako patenty a vždycky, když prý Nezajdeme přihlásit a zjistíme, že to má za patentovaný Tesla, tak nevím jako od 5
Minuta: 25
co si o Tesle myslí, že jo a co se zeptat třeba jako jejich šéfů, že jo tady jako sami šéfové automobilek uznávají, že Tesla je napřed. Tak já nevím, no. Kdo má teda pravdu Nicméně? Zase bych teda doporučil se podívat na to video, no poptávka po vozidlech. Tesla je tak Obrovská, že Tesla prodá. Co kolik se jí podaří vyrobit? Ano, s tím bych taky souhlasil a on nesouhlasím. Zaprvé jen asi 15 až 30% z těch co jsi u Tesly rezervovali. Auto si ho nakonec skutečně kupuje. A to jako jako sehnal kde nebo co jako je co to je jako za údaj jako. hlavně nevím, no, ale tohle mi úplně nepřijde jako jako, že by tady něco klesalo teda to je toto ten graf vlastně prodej
Minuta: 26
U Tesly ten poslední je asi ten poslední kvartál. Takže tady úplně nevím, co tím jako myslel pán možná myslel jako ty na Tesla model 3 jako rezervace, ale to nevím, kde sehnat ty čísla teda. Možná největší překvapení pro fanoušky akcií Tesly bude zjištění, že její auta nejdou na odbyt. Tesla zatím prodá vše, co vyrobí, ale hlavním. Důvodem je to, že vyrábí strašně malé množství aut, pokud se jí někdy podaří výrobu táhnout k masovosti není řečeno, že o tolik aut bude zájem. Vede mě k tomu několik indicií, jo. Takže jedna byla tahle a za druhý, když se podíváme na prodej a testy v zemích, kde její auta, přišli o státní dotaci. Jako je například dánsko-norsko Singapur. Vidíme, že klesly skoro k nule. Tesla
Minuta: 27
letos přijde o dotace i v USA a předpokládám, že se to na prodejích prodeje promítne negativně. Takže tohle jsou prodeje z Norska z září 2020, co se mi podařilo dohledat, kde teda jako první v tom září bylo i Déčko. Evidentně se na skladoval ten ten first Edition. Takže aspoň vidíte, že se Nesnažím tady nějak jako natřít. Teslu jenom na růžovo, ale prostě v Norsku občas se má nějaký kvartál nebo měsíc nějaká jiná automobilka, ale Tesla model 3. Je tady hnedka 2. A úplně mi to jako To nepřijde teda jo, takže zase nevím, kde pán bral tyhle ty čísla. Takže 5. Bod Jediným problémem, jestli je to že díky Ne Dobře zvládnuté mu výrobního procesu vyrábí aut zatím málo. Je to ale jen přechodný
Minuta: 28
problém. Jakmile se ho Tesly podaří vyřešit výroba vyletí nahoru a Tesla bude vysoce ziskové. Tak tohle teda První věc, kterou já bych úplně tak jako takhle nesouhlasil, že tohle bych jako řekl. Jo já si myslím, že největší problém. Tesly je hlavně jako náklady. To znamená že potřebuje potřebuje snížit výrobní náklady a samozřejmě s tím spojit zároveň i to, aby toho byla schopná vyrobit víc, jo. Protože potom bude Tesla vysoce zisková. To je pravda, ale tady absolutně chybí ta nákladová stránka. Tedy pokud připustíme, že se Tesle podaří konečně začít vyrábět auta v počtech, která nebudou Ve srovnání s konkurencí směšná není nikde řečeno, že Tesla bude zisková. No tak pokud se podíváme na tuhle tu tabulku, což teda jsem dohledal 2019 to je To je ale jedno teď je to ještě horší jakoby
Minuta: 29
ve smyslu pro ty ostatní to ještě víc vede, tak to je celosvětový prodej elektromobilů, ale pozor. Jsou to i plugin hybridy a tady Tesla teda bezkonkurenčně vede. A mimochodem další jako Evropská značka je Bavorák, která je pátá, pak je Volkswagen, pak jen a sám, ale za Teslou jsou vlastně tři čínské firmy, zde nás totiž čeká další překvapení představy managementu testy o budoucích marží jsou podle mého názoru absolutně nerealistické, tak vždycky je dobré si porovnat a když Tesla je nejlepší v elektromobilech. Tak pojďme porovná. S nejlepším v automobilech, což je Volkswagen. Takže tady máme marže Volkswagenu
Minuta: 30
od roku 2006 do roku 2020, kde vidíte, jak to fakturoval o tady kdyby jste se divili kolem roku 2016 tohle ta díra. Tak to je dieselgate. Takže tady Vidíme, že Volkswagen v nejlepším období se plížil 10 procentům. Jinak je to průměr někde kolem pěti jo Tesla. Za poslední kvartál měla 9% předtím měla nějak 4,1, takže ostřelovala teď pár kvartálu kolem kolem Volkswagenu teď vystřelila, protože se jí pořád daří a snižovat náklady zvyšovat prodeje, takže se zlepšuje jasně. Ta operační maže. Takže tady tenhle ten bod bych taky úplně neviděl. Jako jako, že by
Minuta: 31
se nějak vyplňoval. Tesla má sice katastrofální finanční situaci a čím dál větší ztráty investoři, však natolik milují, že jí kdykoliv poskytnou nový kapitál a pokryjí ztráty na další provoz. Tak tohle bych taky úplně Takhle ne definoval, ale pojďme na to. Teda to to možná platilo ještě donedávna. Teď už bych se na to nespoléhal. Tesla má obrovský dluh další obrovské závazky mimo rozvahu narůstající ztráty velkou potřebu kapitálových investic a blížící se splátky dluhopisů zásoby hotovosti se rychle tenčí. Takže za poslední kvartál. Tesla získala 5,3 miliardy dolarů a v současné chvíli má 14 miliard těžší. Takže takže úplně jako zásoby hotovosti se jí
Minuta: 32
úplně netančej. Právě proto, že má dokonalé vymyšlený ten byznys model, tak aby to generoval vlastně ty peníze snaží se zkrátit dobu dodání auta od výroby a tak dál. To jsme tady několikrát si říkali. Tesla loni, to zná to bylo 2017 vydala dluhopisy, jo, který se obchodují blablabla. Jediná cesta, jak získat kapitál. Je emisí akcií. No tak tady s tím teda souhlasím a tady to Tesla taky udělala a získala pět miliard kapitálu díky tomu, že ve správnou chvíli vydala emisi akcií tady stavíš jako s tím souhlasím cena akcií prcek sa a tím se snižuje jejich hodnota jako platidla. Čína akcionářů jsi stále neuvědomuje Kolik peněz Tesla bude potřebovat. No a tady máme poslední článek z Tesla daty. Tesla se blíží K1 bulky z to zná. To je právě ten býčí by jakoby pohled Target
Minuta: 33
díky tomu, jak se jí daří v Číně a Evropský potenciál USA do Evropy a co 10% a odhadované náklady na cestu lodí 17
Minuta: 34
dalo říct to, že prostě jako z každý automobilky odcházejí. Tohle je prostě vyloženě už jako totálně utržený z řetězu tenhle ten tenhle ten kód a tady Mimochodem třeba jenom tři o když jsme Češi, tak vezměte si kolik jenom za posledních několik let bylo nový šéf u Škodovky, že jo, teď je tam zase nový jako jo. A přitom jako mi přijde, že Škodovce se docela daří, takže jako nevím, no, proč tam furt vyměň o šéfy. Mně si uděláme takový jako test. Zkuste napsat jakého zkuste napsat jméno a negooglete. Ale jo nepodvádět. Jo? Zkuste napsat jméno, nějakého jí nějakého šéfa automobilky, kromě Tesly teda nějakého šéfa automobilky, kromě Tesly. Jak se jmenuje prostě generální ředitel nějaký automobilky jakýkoli Herbert diess a teď by mě zajímalo
Minuta: 35
Jirko, jestli sis to dohledal na Googlu a nebo jestli to fakt takhle víš z hlavy. No protože jako já taky jediného koho takhle tak přesně DC. A cos ona, že jo, ty jsou jako opravdu známý kvůli nějakým věcem a přesně na These These a jako se trošku pro fláknu právě s tím jak se jak se jakoby ukazoval svazkem jo dobrý a teď schválně. My se v tom pohybujeme jo, ale kdybyste se zeptali nějakých svých známých nebo příbuzných, který se v tomhle tom nepohybují a zeptali se, jako jestli znají nějakého šéfa jako automobilky. Tak schválně co by odpověděl. Jo a teď druhý úkol jo tady. Vy jste napsali Volkswagen. Ta je někdo napsal Made Remak správně Ivane vchodem. Ahoj teda
Minuta: 36
Tak schválně. Jaká je mise nějaké automobilky, to znamená. A teď řekněte nějakou misi, kterou ta automobilka má to znamená, když byste se zamysleli nad tím jak a zase jiná automobilka než Tesla. Tak jaká je její mise na téhle planetě, co ta automobilka. Chce dosáhnout. Zkuste se nad tím zamyslet, jestli někdo ty vole, my se Kill the planet. No Martine, ale náskok. Díky technice není žádná mise Sorry, to je to je klasický tecline se tomu říká, to je vlastně jako to je to samé jako u škodovky. Je to Simply Clever jo, ale to není žádná mise to je prostě jako tecline, jo. Jo A takže to jsem
Minuta: 37
tady naschvál chtěl takhle to a teď Schválně kdo z vás dá jako u mámy si Tesla snížení světových emisí. No není to Transit World. Ale tam si to někdo vygooglil. Kolonizace Marsu Ne to urychlit světový přechod na udržitelné zdroje. No to je Radek. Nováček to řekl, ale ten si to asi vy Google to že to ještě ke všemu napsal v angličtině, takže je to úplně sestavy nebyl transport. No ve finále je to. Jako celá. Tesla je podle mě jako na všechno, protože ne Google, tak dobrý. Ty jo dobrý dobrý, jo. A teď tohle jenom jako tím chci tím chci ukázat to, že ten důvod proč vlastně ta Tesla má
Minuta: 38
to jako ten jakoby Kult toho maska, tak je asi jako dvojsečný, že jo, že jako. Ano je to Kult, ale právě jako Díky němu, oni prostě jsou viditelné. Je to jeden z nejlepších marketingových tahů, ale hlavně My my si s kterou se ty lidi můžou ztotožnit, která je jasná jak dovnitř tak ven. Což je prostě strašně super, že že on může říct vlastně tu misi, jak svým zaměstnancům, tak vlastně zákazníkům. No a Takže tady on tam napsal závěr, když se nad tím vším zamyslím, tak vidím společnost již byznys model není životaschopný docela těžko říct, co by jí mohlo zachránit. Ježíš, co by mohlo zachránit. Teslu předtím, aby se stala miliardová Milionová teda. A dlouhodobého
Minuta: 39
hlediska je možná lepší, kdyby mozku z vedení odstoupil. No tak to by bylo to nejhorší, co se mohlo stát, když ale zrovna se odstraníme muskův, pak ti nezbude nic jako že úplně nic z toho bych nesouhlasil, ale bylo by to velký problém současná hodnota, chci už na záporná chceš prostě dneska z nich fakt komický přiznávám, že se mi o Tesle už nechce moc psát. Je to jen jedna akcie z mnoha a nejsem jí nějak posedlý jsme s ní spokojeně jsme spokojeně short za 371 dolarů, což bylo před splitem. Takže v dnešních cenách je to 74. Takže pokud by ten šrot náhodou ještě měl, tak by ho hodně pálil teda a moc času snídal netrávím a takže to řekl závěrem. No a já bych tady a k tomu ještě okomentoval. že jako
Minuta: 40
ten důvod proč vlastně ty ty bez jako ty medvědi jako dost často proti tomu proti tomu vlastně takhle takový tak je že vlastně říkají že ta hodnota akciová to znamená jako ta cena té akci a je prostě moc vysoká jako na to co ta Tesla AZS mě dneska jako per formu jo Tak jak dneska per formuje Takže vy tady vidíte že tady jsem když jsem to fotil tak je tady nějakých pět 305 538 Což teď jste mi psali že aktuálně je to už asi 550 že jo nebo něco takového Tržní kapitalizace tím pádem je už opravdu 500 miliard někde se budeme pohybovat a tady potom jsou pro ty pro ty vlastně lidi s tou akciového trhu tak jsou Důležitý tyhle ty parametry, jako
Minuta: 41
je poměr cena a výnosy pak výnosy z akcií a dividendy jo? No a tady Jsme právě v průšvihu, že prostě dividendy Tesla nemá a poměr cena výnosy. Je pravda, že ten je opravdu jako astronomický teď už takže tobě jako směřovalo na to, že by vlastně Tesla ty peníze jakoby vrátila z strašně dlouho nebo by musela prostě hrozně hrozně jako hele Markét kapitalizace už je 526 miliard Vítek na to, že ho Tesla. Nezajímá se docela rozepsal. A to jsi ještě nečetl jsi ten ten první článek. To je to co tam byl na ty na té úvodní stránce. No takže já bych tomu řekl to, že tohle je vlastně z toho shareholder meeting dlabat a kde tady je vidět. Jaký
Minuta: 42
všechny auta Jaký všechny jako typy vozidel a to podle mě ještě nejsou úplně všechny jo? Tady je se mi a Commercial to bude asi ono to je, že tady je vidět, jaký všechny typy, vozidel se na světě vyrábějí a kdyby tyhlety všechny typy vozidel se předělali vlastně na elektriku. Tak v kolik je potřeba? Kolik je potřeba vlastně baterií? Jo to znamená. Tady je vidět, že je 10
Minuta: 43
z Wall streetu nedochází je to, že Tesla prostě nedělá jenom auta, ale že dělá celou Energy a že tohle ten druhý Slide je vlastně nebo ten druhý bar. Tak to jsou ty ostatní zdroje energie, jako je neobnovitelné zdroje energie u uhelný topení plynové topení olejové topení, tady vlastně budoucí i v jsou nějaký Gross budoucí růst. Takže tady v tomhle tom je podíl nějakých jako úplně 0,006 teda watthodin, jo, takže tyhle ty dva trhy jsou prostě mega obrovský a je potřeba velkých investic na co na to, aby se do nich dostalo, jo? A já teda nejsem nějaký úplně mega expert na akciové trhy, ale jsem prostě byznysmen nebo jakoby koukám na to z toho byznysového. Radu a
Minuta: 44
marketingového a tam fungují asi tyhle ty tyhle ty věci. To znamená, že pokud Vy chcete prodávat, tak by vás měl zajímat, tak zvaný tam což je také, tak jsi si byl Market jo, nebo to ta teda Total accessible Market. To znamená, že celkový trh na které Vy jste schopný. Ty jo, to je pro tu firmu důležité a ten je mega mega obrovský dostatek. On viděli, že se bavíme o prostě setině procenta, který je dneska zabrané z obrovského trhu. Takže toto adresy bylo Market je prostě astronomický, takže to je jeden důvod, proč ty akci je vlastně jsou takhle jako vyhajpovaný druhý to co co jako byznys zajímá je takzvaný ESP neboli Evičce link. Price, to znamená průměrná prodejní cena a Tesla má bezkonkurenčně. Největší
Minuta: 45
průměrnou prodejní cenu ze všech automobilek v oblasti těch elektromobilů. Jo a zároveň, ale má největší podíl na trhu v těch elektromobilech prodává nejvíc a tyhle ty dvě věci žádná jiná automobilka nemá. Ukažte mi jednu jedinou automobilku, která splňuje dva tyhlety předpoklady, že má největší podíl v tom jejím segmentu a zároveň má největší průměrnou prodejní cenu. To je prostě nemožné a když tomu přidáme ještě třetí, že má největší růst ze všech. Tak tyhle ty tři to už je úplný Kosmos prostě dosáhnout, jak chcete růst zároveň být profitabilní a zároveň vlastně mít mít super prodejní cenu, protože když máte
Minuta: 46
máte jakoby strattec prodejní strategie je prostě třeba jako skimming prostě jít premiovou cenu to známá tety nejdražší produkty to je tak začala Tesla že jo přišla z roadsterem a když ale chcete penetrovat trh tak vlítne The tím nejlevnějším produktem prostě potkáváte cenu že jo a jdete jakoby cenou dolů a tohle prostě Tesla nedělá jo nemá ty jako neprodává ty nejlevnější produkty jo A další věc je profit že jo takže ona dokáže profitabilní neuvěřitelně růst z super prodejní cenou super podílem na trhu to prostě neexistuje firma která by tohle A to jako Upřímně řečeno nevím ani o firmě jako mimo automobilový průmysl řekněte mi nějakou jinou firmu která roste tímhle tím způsobem A když se podíváte na Apple tak Apple
Minuta: 47
Ze začátku, když přišel s iPhonem, tak opravdu dost byl profitabilní měl největší podíl na trhu v oblasti smartphonu, takže to přesně sedí všechny tyhle ty parametry, ale pak vlastně přišel Samsung, že jo a ostatní Číňani asiati a vlastně sebrali mu ten podíl na trhu a šli přesně tou strategii vlastně té penetrace trhu tou cenou, takže je oni přišli z levnějším produktem. Potkávali vlastně cenu, ale Apple už není teda jednička na trhu, co se týče prodaných kusů. Ale co se týče vlastně revenue, tak jestli se nepletu, tak podle mě je pořád jedničkou a minimálně ale co je vůbec nejhustší, tak Apple má větší marži na těch telefonech, než všichni ostatní výrobci telefonu dohromady, jo, takže zase tam je tam je přesně to, že třeba Mask nechce.
Minuta: 48
Marži, jako on nechce vydělávat jako zbytečně on prostě chce se posunout na ty obnovitelné zdroje. Takže tím pádem on prostě tu cenu sníží radši, aby jako když má dostatečný zisk, který bere za Ok, tak tak sníží cenu a dovolí mu to Snížit cenu, tak jí sníží to Apple tohle to nedělá, že jo, takže vypnul zase je pro něj pohodě, jako být trojka nebo nebo co. On je že jo, ale prostě má jako neuvěřitelný prachy neví, co s nima sice ale to je jedno. A tady vlastně ty dvě červený, tak to jsou přesně ty dvě věci, který jediný Tesla zatím nesplňuje. To znáš nemá dividendu otázka, jestli někdy mít bude. No a druhý je vlastně recommend. To je co jsme si ukazovali předtím, to je ten poměr vlastně toho. to
Minuta: 49
Ty jo, tady se nám rozjela diskuse. No takže je tohle to srozumitelné. Dává vám to smysl. Snažím se Snažím to vysvětlit opravdu. Jako pro laickou veřejnost. Tak doufám, že Doufám, že to je pochopitelné. No a že to dává smysl. Tak takže jdeme na Tesla News, který potom teda budou dostupné dostupné Jasně pro fanoušky a víš na YouTubu. Tak jo Takže jak jsem říkal na začátku, určitě mi pomůže, když podpoříte nějak finančně, takže děkuji moc s producentům tohle kanálu jaro dobiášové Pepovi Matějkovi Martino reslerovi Pavlovi
Minuta: 50
konzoly Michalovi Hruškovi a Kristiánovi Křížovi a a Vaškovi braškově jako exekuci v producentovi, který má vlastní A půjčovnu, kde si můžete vyzkoušet auto. Zkusit si zajezdit a tak dál, než si koupíte, že o to, který se rozhodnete. Na to se dostáváme na diskusi. Takže co na to říkáte? Díky, že jste si pustili moje video. Doufám že se vám líbilo. Jestli jo, tak dejte like, jestli se vám líbí můj kanál zmáčkněte odebírat zvažujete koupit Teslu a Pomohl jsem vám to rozhodnutí využijte náš refferal kód dostupný dole ve videu. A pokud vás zajímají úplný finesy a věci, které jsem ještě třeba nevydal. A nechcete koukat na videa s reklamami potom určitě Doporučujeme začít odebírat přes penzion vstaňte s mým patronem, ať vám to proudí.

Předchozí video

#236 Tesla S&P 500 | EVTV | Teslacek

Další video

#238 PRVNI Tesla Model 3 2021 v ČR | Teslacek