Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#225 Mercedes Benz Strategie | #EVTV | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Hlavní téma je komentář ke strategii @Mercedes-Benz z tohoto odkazu.

Obsah:

00:00 Úvod
01:42 Reportáže
02:07 Tesla Supercharger Ústí nad Labem?
04:18 Nahlašování “Čmoudů”?
07:32 Fastend Největší Tesla Supercharger Neměcko, Duseldorf
08:29 Refresh Tesla Model 3
11:26 Odlítlá střecha u Tesla Model Y
13:56 Polestar2 svolávání do servisu
17:14 Mercedes Benz Strategie 2039
19:00 TOP Priorita Profitabilita
23:54 Zákaznické vztahy
26:14 Vize 2039
28:03 Cesta ke snížení CO2
29:32 Nová EV platfroma
32:11 Vlastní baterie
34:07 Mercedes OS a autonomní řízení
37:06 Světlé zítřky
38:18 Shrnutí
40:04 Tesla News

Automatický transcript

Minuta: 0
Takže ahoj všem. Zdravím vás na kanále teslacek na pořadu MTV, který snažím dělat každé úterý od osmi ŽivéPřenosy, který potom předělávám do rekordy nguoi fanoušci. To jsou ty co tady píšou do chatu, tak tak ty dostanu vlastně hned po po streamu to k dispozici. Takže už se to už se to rozjíždí, tak můžeme začít dnešní Stream feedback úvod patronu z minulého týdne jsem předělal začátek. Že prý ta tabulka byla jako Nepochopitelná, tak tak jsem ji vyhodil. Zjednodušil jsem to, takže dneska si budeme říkat zase reportáže to zná to, co vy mi pošlete potom jako hlavní téma bude Mercedes. A pak si Sedáme
Minuta: 1
Tesla News všechny zdravím. Jinak pokud ještě ne odebíráte určitě doporučím tady dole zmáčknout odebírat, abyste dostali vždycky informaci, že je nové video nebo že je Stream. Jinak tenhle ten záznam potom jak jsem říkala se stříhám a celý bude dostupný fanouškům to znát, ale ta čerty červený sekce budou potom v tom záznamovým streamu. Jinak potom ta střižená verze se snažím to rozsekat do do vlastně kapitola byste se v tom líp o tom zorientovali, když jste třeba Chcete k tomu vrátit nebo někomu poslat třeba jenom Podívej se na nějakou část. Tak jo. Takže pojďme rovnou na to začneme jako vždycky reportáže mám kde ty reportáže posílejte na email tesláček zavináč gmail.com nebo patroni už vědí určitě, že můžou posílat. Vlastně
Minuta: 2
přes discord, který máme dostupný Patronum od vinaře. Vejš, tentokrát mi poslal Petr jeniš mi poslal asi patrně lokalitu, kde našel, kde by mohl být ten supercharger v Ústí, který se plánuje, což už je hodně dlouho spekulovali, tak se pojďme podívat na jeho reportáž. Tak tady bude pravděpodobně Tesla supercharger. Ústí nad Labem, který si tady chystá jsme poblíž obce. Žďárek. Je to průmyslová zóna nupharo krá zkrachovala nějaký evropský projekt, který nevyšel, takže to postavili. Je to tady poloprázdný dokonce je tady nabíječka a 50 km od a b b, ale ta nefunguje úplně vypnutá. Myslím, že tam vidím znak a Nelu, takže to asi nějaký Italové tady dodávali. A jezdím
Minuta: 3
sem už zhruba rok od té doby, co jste zveřejnilo, že by tady měl být supercharger a myslím si, že to je to správné místo obec. Žďárek poměrně malinká tam pochybuji, že něco bude a jsme tady prakticky je hned U Dálnice. Tady hnedka je dálnice. V 8
Minuta: 4
Tak to je vlastně tady v téhle té oblasti, takže opravdu jako je to kousíček od sjezdu. Takže si myslím, že to smysl dává, že by to tam mohlo být, ale ale uvidíme. No místo je pravda, že to že to dá, že to dává smysl. No, že by to tam mohlo být ještě další věc, co poslal Petr. Tak to je spíš trošku jako do diskuze. Taky bych řekl, tak to je on se mě ptal, co. Má dělat jako s nahlašování MDŽ módu jo, že že tím jak se začíná zajímat o tu elektromobilitu, tak si začíná všímat toho, když někdo evidentně trošičku po zapomene na technickou prohlídku potřeboval Zkrátka a prostě Nějaký auta, který na tom nejsou úplně dobře, co se týká vlastně těch emisí. Tak co s tím jo? Já teda Obecně je to takový jako mám z toho smíšené pocity. Protože samozřejmě čím více zabýváte
Minuta: 5
to elektromobilitou, tak tím víc se začnete trošku zajímá titio to životní prostředí a speciálně teď v téhle té době to začíná být opravdu hodně znát, že jo. To asi všichni. Sledujeme to životní prostředí. Ale zase na druhou stranu si myslím, že trošičku je tohle to jako by byla jako špatná cesta jako jít po nějakých jako udávání nebo něco. Měl by to být jako každý každýho jeho osobní. Prostě tak nějak věc, když zase na druhou stranu, když se tam neotráví prostě řekla, že kdyby tam to umírají, tak je to hned vidět. Hned si toho každý všimne tady bohužel prostě, když se tady otravujeme všichni, tak ono to dost z toho vyprchá nahoru a zas to tolik znát není jako okamžitě. Jo je to takový jako čůrací koutek bazénu Nicméně Docela mi to jako sedí
Minuta: 6
k tomu, co jsem taky chtěl zmínit, že zrovna na to kdo z vás sledujete teď nebo Víte o tom, že existuje. To je Platforma, která má jako podtitul a Diaz vs Spring. To znamená, že je to co to jako myšlenky vhodné pro rozšiřování by se to dalo jako přeložit. Tak tyhle ty mají teďkon zrovna teď běží tam. Jako akce na podporu právě změny klimatu k lepšímu. Je to vlastně jako countdown to mají a jako první vlastně speakeři. Tam tam mluví mluví. Jasně princ William a jeho jeho svátost papež. Takže jako opravdu velký jména tam mluví o tom, jak strašně jako důležitý s tím začít něco dělat a že máme teďkon v podstatě deset let na to, aby jsme to zvrátili, takže Určitě doporučuji. Kde jste to nevěděl, jestli na to podívat
Minuta: 7
na teď a samozřejmě je to otázka. Schválně, co vy byste na to říkali otázka do diskuze, co s tím dělat s těma dle jako autama, který nás tady vlastně otravuju všechny ve smyslu jako trávit Nikoli jako nuda. A a to samého si platí pro potom, když se budete koukat ze záznamu napište. Co vy si o tom myslíte já A co bys s tím mělo dělat? A teď tady máme sekci, kterou jak jsem říkal jsem se rozhodl, že podpořím kluky vlastně teslaček webu, takže dal jsem jim, že mi mají posílat vlastně každý týden 3 nějaký top věci, které oni z jejich webu považují za důležité zprávy. Takže první je že v Německu se otevřel největší supercharger. Tesla v Evropě.
Minuta: 8
Asi bych řekl, kde mě Jasně přes 20 superchargeru a je tam i 8 300 kg kg nabíječek, kde u toho je nějaký si ten Great a jako občerstvení. Takže je to někde u diesel dorf evidentně příprava na příchod. Testy do Německa. No, pak tady máme už jsme se o tom trochu bavili. Myslím, že minule nebo předminule je tady. Jasně update na Tesla model 3. Takže všichni z vás, kdo byste si podle mě dneska už nebo tento kvartál. To znamená Q4 objednávali T3. Teslu model 3. Tak velmi pravděpodobně dostanete už tyhle ty nový, protože Už vyjíždí z fabriky a tím pádem jeli už na lodě a měli by jet s mě do Evropy, takže velmi
Minuta: 9
pravděpodobně tohle to je to co dostanete, vy, co si co si vlastně objednáte novou Teslu. Takže jako první věc je, že jak vidíte, tak je nová centrální konzole, která je teda bych řekl výrazně hezčí, než byla ta předchozí. A hlavně je výrazně menší fingerprint magnet, to znamená magnet na otisky prstů a zároveň si všimnete tak ty. Mají stejný prošívání jako ten zbytek toho interiéru, takže Zkrátka a dobře celkově to auto vypadá o moc líp aspoň za mě teda, protože design je vždycky subjektivní věc. Jsou tam i nový kola, který teda, když se podíváte na ty dvě fotky levá a pravá, tak jsou si hodně podobné. Nicméně ty novější mají mít ještě jako větší úsporu spotřeby. To znamená
Minuta: 10
zase jako dojedete dál, ale ve finále je to zase o tom, že když se sníží ta spotřeba, tak vlastně se sníží i celkový emise. Takže to co tady vidíme, tak je Chrome dělit to znamená něco co přichází vlastně. Tesla model y. Je to jednak samozřejmě zase design je subjektivní věc, takže někomu se to líbí víc, než ten Chrome někomu třeba míň, ale Každopádně je to levnější. A pro přírodu samozřejmě zase jako lepší, protože Chrome je neskutečná chemická prasárna a samozřejmě není to úplně dobrý pro to jako logina, který to může vypadat, že nahoře je to chromovaný, ale to je ta bílá jako krytka z černé takže Měl by tam být chrom bílý, mělo by být. Novato střední konzole nový kola nový těsnění oken, který by mělo být jako méně hlučný, natož si taky stěžovali
Minuta: 11
někteří někteří majitelé, nevím, jestli tam bude a teď Ondro jsi mi dobře připomněl něco. Na co jsem zapomněl a to je, že by to mělo mít možnost vlastně elektrického ovládání kufru, že by přišlo vlastně jako asi jako apso. Tohle taky je jako otazník, který není potvrzený. No a pak tady máme ulétnutí okno u Tesla model y schválně mi napište, jestli jste někdo tu zprávu četl, že je Tesle Ulítlo okno. Tesla model y teda okno střešní střecha, teda no to ta skleněná střecha, protože to pro média a vsadím se, že určitě nevynechala Autoforum a podobný jako weby. Stalo se to prý tak že jeli jela. Ta rodina v podstatě si vyzvedla tu Teslu, takže ji měli úplně novou vyzvedli
Minuta: 12
a jeli s ní co jsem z toho zjistil. A prý si stáhl jako okýnko, ale jsi mě dovnitř foukal vítr, takže asi zřejmě tam nějaký prostě po větru to zvednu a vlastně jako vyhodil toto střešní sklo Nicméně Ta rodina se z toho byla tak hotová, že to jako nikdo nezaznamenal ve smyslu, jako že to jako nikdo nevyfotil. Nikdo nevyfotil vlastně to sklo, jak spadlo, že na té silnici prostě vyfotili až potom, když jeli tak jako vyfotili tohle, že tam nebo vyfotil. Jaký krátké video, že tam vlastně není sklo, no a ono to způsobilo jako poměrně obrovskou jako antikampaň na sociálních sítích, že samozřejmě jako bohužel díky tomu, jak je Tesla neustále prostě terčem short celeru a nebo Hej to A prostě všechno jako dost často si třeba něco vymýšlí nebo Tří králů a tak tak jsem bohužel na ně jako nasypali.
Minuta: 13
Což není úplně dobře dobře a není to prostě dobrá vizitka jako té Tesla komunity v tomhle tom a oni vlastně jako byl to skutečný příběh, oni potom vrátili to auto a to starého to takovýhle jako negativní prostě zprávy a to není jako úplně dobře teda, takže to se mi nelíbí a myslím si, že to že to není jako do Potom zase navenek na tu komunitu to prostě nedává dobré světlo, ale samozřejmě zase chápu, že s tím jak prostě obrovský tlak na tu Teslu z venku nebo cokoli, co je špatně, tak se prostě jako z tisíce násobí vlastně ta zpráva a upřímně řečeno. Prostě vždycky se něco stane nějaké automobilce, ale jenom U Tesly se prostě o tom píše úplně všude, takže to je takový jako je to prostě takové dvousečné no a to se dostáváme krásně do toho, že asi
Minuta: 14
jste zaznamenali, že si Volvo začalo prodávat. Pod jedním svým s brandem nový elektromobil polstar 2. A teď by mě zajímalo, kdo z vás jste zaznamenal tuhle zprávu, protože polstar 200 se zjistilo, že má nějaký problém. S motorem. A že už asi přes 30 postaru se prostě najednou zastavili a už se nerozjeli. Jo a asi je Volvo, na základě toho stahuje všechny tyhlety kusy do servisu a najednou a vlastně jako a musíme opravit jako říkají, že to je co se praví jako softwarový update. Vidím píšete, že jste to četli, což jako je dobře, že je vidět, že se jako těch věcech píšeš, ale otázka je otázka, jestli
Minuta: 15
jestli jako vy jste ta správná skupina, který jsem který se ve finále zeptat, že jo, protože vy jste někdo kdo se jako o tu elektromobilitu zajímá, ale zajímalo by mě udělat si takovéhle průzkum jako o těch elektromobil. Hej nebo prostě u nějaké jako populace, která vlastně o tom nemáš ájinu, tak si udělá tenhle ten poměr jako Tesla versus to jinak tady ještě jako Druhá důležitá věc. Já se k tomu pojí a to je to, že zahřeje, tady si všimněte právě to je přesně ta výhoda, o které jsme se bavili. Už několikrát co vlastně přináší ten softwarový update. Tak zvoň over-the-air, to znamená přes vzduch u té Tesly oproti tomu, když to ta automobilka nemá, protože tady přesně píše ta automobilka, že je to softwarový problém a že svolává ty auta do servisu, aby jim nahráli nový software. Což prostě musí stát jako neuvěřitelný prachy, kdyby oproti tomu měli vlastně jako Tesla softwarový
Minuta: 16
update over There, tak prostě jako pošlu data druhý den ráno. Máte auto opravené bez toho, aniž byste někam museli jezdit a tak dál. No a polstar konečně získal IP rating dojezdu a upřímně teda nedopadl úplně dobře, protože má nějakých 233 mil oproti 322. Mýlím Tesla model 3 oproti tomu, ale Tesla model 3 stojí nějakých 49 nebo 50 tisíc dolarů bratru, ale ten polstar vlastně začíná koně nebo je někde kolem 60-ti zase samozřejmě to je to prostě Volvo má jako prostě udělaný interiér povol vacku. Mám style matrixový světla a takovéhle věci, takže je to samozřejmě zase je to subjektivní. Pohled, ale nicméně zase se tady ukazuje jak Prostě to není jednoduché udělat to auto, aby to bylo
Minuta: 17
levné a vy to dojelo daleko, aby to mělo jako dobrou efektivitu a tak dál, že tady ještě ke všemu vlastně ten polstar má větší baterku, než ten Tesla model 3 a dojede dojede. Jasně na kratší vzdálenost. No pak tady máme mercedes-benz, který vydal svoji strategii a já když jsem se na to připravoval. Tak upřímně řečeno mě to, tak zaujalo tohle téma, že jsem z toho udělal vlastně téma téma toho dne streamu. To znamená ten ten ten hlavní ten zelený blog, protože se tam strašně moc jako krásně ukazuje všechno, co si tady říkám a už nějakou dobu. Takže pojďme na tom. Je to něco co teda Mercedes vydal směna svém webu dole pod videem máte odkaz, kde se to můžete otevřít. Takže já jsem si prostě procházel poměrně podrobně podrobně vlastně ten ten dokument a
Minuta: 18
udělal jsem si z toho nějaký výtah a vlastně k tomu nějaký moje komentáře, takže zaprvé teda, když se podíváme na tenhle ty první jako já. Ty klíčové pilíře T strategie. Tak první věc je, že jako teď jenom taková jako malá lehce prostě z nějakého top managementu, že pokud máte nějaký klíčové strategie nebo klíčový pilíře, tak bych nemělo být víc než tři jo. Protože samozřejmě pak se tak zvaně jakoby roztáhne ten strašně do strany a není vlastně vědět, kde je teda ten Focus. Takže tohle jako první věc, která mě okamžitě napadla, když jsem tohle viděl jako první věc, že prostě to je jako strašně moc věcí, jako kterýma se chtějí zabývat a to není pro tom dobře, že vlastně ani Musíme si uvědomit, že tohle se jako říká. Jak interně Tak jak stejně že jo. A co teda pro ty co si mají z toho vzít i zaměstnanci, co teda je pro mě je to důležité, že mám dělat. Jo takže to jako první
Minuta: 19
věc, pak tady máme právě jednu z těch prvních věcí, co oni tam jako zmiňovali, že to je prostě ta jako nejdůležitější věc, kterou chtějí dosáhnout a to je profitabilita. Tady Tady bych chtěl zdůraznit a to je vlastně asi nejzásadnější věc celého toho celého toho vlastně jejich ty její strategie, že já si Upřímně řečeno nedokážu představit, jak udělat jako přechod na novou technologii a zůstat přitom profitabilní ještě speciálně v kovy do v situaci. Tohle je prostě jako ne. Možná to nemožné dosáhnout. Tady se bavíme o tom, že oni si nastavili jako první hasne profitabilitu, ale to je prostě. Jako přesně vidět, že to je
Minuta: 20
jako pro akcionáře, kteří vidí, že že to jde do háje a oni Prostě se snaží říct ne, bude to dobrý prostě budete vydělávat peníze. Budete vstávat ty dividendy, ale to je strašně Tak znáš Orten thinking. To je hrozné jako krátkodobý přemýšlení a ještě ke všemu tady mají napsáno, že jako shifting Kapverd sover Time. To znamená, že ještě to chtějí zvedat jako do budoucna. Jo fakt jako Nedokážu si představit, jak tohle chtějí dosáhnout tady tohle ten sliz je byl jeden z posledních, ale já jsem ho tady naschvál viď challengovat hnedka, jako jsem ho dal za tyhle ty první, protože tady to mají jasně ukázaly do háje, já to fakt jako nechápu, jak to chtějí dosáhnout jo, zaprvé tady vidíte a tohle je třeba něco. Já mám jako v hlavě video, který pro vás chci udělat taky někdy v budoucnu konečně. A to je právě Proč vlastně do teď jako není ten Tesla Killer jako vysvětlit to proč se to proč to není možné zatím Proč to ty auto? Nedokázal. Já tady je jedna z těch věcí o
Minuta: 21
teď tady vidíte, že když je zavedená, ta firma to není jenom automotivu automobilkách. To je prostě ve všem. Jo. To je důvod proč skončil Blackberry a podobně prostě jakmile přijde nějaký disruptor. Tak tohle je tohle je přesně to, co jako toho zavedeného dinosaurus meteo. Tak nejsi vidíte, že vlastně revenue to znamená. To je to je jasně obrat firmy. Tak ten roste jako malinko jo, ale oproti tomu náklady rostou vlastně rychleji, než ten obrat jo, protože se pořád nabalují ty věci do té firmy a pak najednou se tady objeví to že Evropská unie. Jo je ten je ten hajzl, na kterej se to všechno svedl. A ty vlastně po nás chtějí CO2 emise a my kvůli nim prostě začínáme dělat tyhle ty jako věci a mi hlavně kvůli nim nevydělávám a pro že musíme investovat do vývoje jo
Minuta: 22
stojí nás to šílený prachy ale přitom vlastně nezvedá nám to prodeje jo takže teď nedávno mi někdo poslal nějaký rozhovor s tím Pepou prostě z toho a auto autosalonu a já musím říct že asi po minutě a něco jsem to musel vypnout že to se nedalo poslouchat ten úryvek ale nicméně on tam říkal že když sedí na pivě prostě s klukama ze Škodovky tak ty mu říkají že prostě kvůli EU oni se musí zjišťovat jestli jako odstraněním nápisu spneumatiky jestli i nesníží CO2 aby splnili limity Milý pepo a milá Škodovkou EU po vás nechce, abyste smazali nápisy z pneumatiky už chce, abyste nás ne. Zabíjeli všechny těma výpary z ropáků, to je první
Minuta: 23
věc a chce po Vás, abyste neumřeli jako Blackberry a podobný, aby vás ne smetli start-up, jako je Tesla a z Číny, protože byste se vykašlali. Jinak na ten vývoj a vy byste ho nedělali a tohle je přesně potom důvod, že ano. Vy začnete dělat náklady začnete dělat vývoj a ono vás to něco stojí a to samozřejmě bolí, ale to je normální, když se jako jde do něčeho nového. Jo a samozřejmě Teď se tady ukazuje další věc přišel kovid, že jo. A teď najednou k tomu, že oni jsou nucený do toho investovat, tak najednou jim padnou prodeje, že jo. Takže ta situace je ještě horší Jirka Drahoňovský. Kjótský protokol je starý 20 25 let, ty automobilky to věděli 20 let, že si mají snižovat emise a no no přesně tak no. No pak tady máme zákaznický vztahy kde Oni jak vidíte, tak reaguji
Minuta: 24
na Teslu, že ta prodává jenom na přímo a chtějí mít do roku 2025 25 procent prodejů online tohle to si Přelož mé do řeči byznysový. To znamená, že dneska prodávají přes dealery a dealeři tím pádem nebudu mít v těhle těch 25% ale nicméně z klasické korporace ty dealery dostanou pořád přidávaný targety, to znám. U nás v nich budou chtít, aby prodávali ty dveře čím dál víc nic méně, ale protože ten marketing v Drtivé většině toho ty automobilky neudělá nic navíc jako nebo nic nezmění tak Jediný co se stane je že těch 25 pro Jasně těch zákazníků, co si to doteď kupovali u toho dealera si to koupí online, což samozřejmě proto automobilku bude levnější, ale ten dealer vlastně nebude mít zákazníky a bude klesat. Takže za to dostane prostě bude na
Minuta: 25
to penalizovat. Potom tady mají, že v roce 2025 80% z něj. Má přijít na servisy. Díky chytrým datum to zná tady už evidentně prostě je to jako Machine Learning a big data a podobné věci, co korporacích jako co frčí jenom, že tady zase je to o tom, že když začnou dělat elektromobily, tak samozřejmě ty míň a míň masně se bude chtít do těch servisu. Jemu bude potřebovat se do těch servisu jezdit. Takže tady to je velký otazník. Jak se s tímhle tím poperou. No a pak je tady úplně hustá věc, že chtějí mít v roce 2025, což už je za 5 let, tak chtějí mít jednu miliardu v digitálních. V softwarech, což mi přijde úplně neuvěřitelné, protože to je jako obrovský číslo a evidentně to je zase jakoby odpověď
Minuta: 26
na to, co dělá. Tesla, že jo. S autonomním řízením a podobně, ale prostě to tohle jako dobrá výzva, ty by se mi podařilo samozřejmé, protože to potom větší marže víc maržový Business žil softwarový než než ten hardwarový automobilní. No a tohle je něco, co mě úplně dostalo jako 2039 jako opravdu 2030 50% i výše jako v roce 2030, pokud se nepletu, tak v Evropské unii už se nebude smět prodávat jako žádný jiný než elektromobil roce 2035 už v Americe začíná vlastně Kalifornie výkon oznámila, že už se nebudou prodávat jiné než elektromobily a oni prostě za 10 let jako počítají, že pořád Bude 50% jako ropák, u jo, to je prostě jako totální úlet, jako toto tomu prostě absolutně Absolutně nechápu tohle to. No a tady se dostáváme na něco, co přesně zmiňoval vlastně na tom
Minuta: 27
na těch otázkách a odpovědích, které jsou teď ještě dostupné na patreonu a jak postupně předělávám Speed Run a na YouTube, tak se to dostane i k vám bonus a potom tenhle ty otázky odpovědět, co bylo z Sandy munro, tak tam přesně o tomhle tom mluvil, že tak jak bude nacházet vlastně jako nastartovat ta elektromobilita, tak vlastně začne těm automobilkám prostě odpadávat ty odpadávat jako ty firmy. Co pro ně dělají ty ty díly, protože prostě se to čím dál méně bude jako poptávat vlastně od těch ostatních automobilek. Takže oni začnou zvedat ceny, že jo, protože padne objem. A nebo to prostě úplně takže samozřejmě dojde tam K redukci K redukci vlastně těch té motorizace což je Krásně vidět, ale jo, tady mají vlastně pokles motorizace o 70% ale stejně počítají, že vlastně 50% bude spalovák. U mě ty čísla prostě jako úplně úplně
Minuta: 28
to prostě nějak neodpovídá. No nebo tomu nerozumím. No a tohle je teda úplně jako masakr oficiálně tady. Prostě řeknou, že atraktivní hybridní produkty nám pomůžou dosáhnout CO2 targetu. Ano Milý mercedesy je pravda, že z krátkodobého hlediska hybridy pomůžou prostě ke snížení CO2, ale z dlouhodobého hlediska tady firma, která je tady přesto let už prostě nebude, pokud nezměníte jako brutálně. Pokud nezměníte strategii, tak tohle je cesta do pekel, prostě to jako fakt. To je neuvěřitelný jako takhle přemýšlet v roce 2020 s výhledem prostě na 2030 a říct tady oficiálně, že prostě plug-in hybridy dělají proto, aby se jim snížili CO2. Já pak tady ještě ke všemu dá jako srovnání, že jo s konkurencí Jaký Oni mají
Minuta: 29
největší dojezd jo, což samozřejmě těch plug-in hybridu je úplně o ničem, takže a to jsou samozřejmě dojezdy někde v laboratoři. Jo. Reálný dojezdy jsou daleko nižší, ale hlavně, že jsi tady zaškrtnou, že mají high-speed Charge DC nabíjení pro plug-in. Hybrid, že jo, který absolutně je jako k ničemu, že jo, tam máte malou baterku, akorát válíte tým vysoko na vysokém nabíjením, že jo vysokorychlostním nabíjením a hlavně jako k čemu byste to potřebovali na dobíjení takhle malé vzdálenosti, že jo? No a příští rok by měla teda přijít nová luxusní Platforma luxusní ve smyslu pro luxusní vozy, takže tady je vidět, že je trošku jako jdou stejnou cestou jako Tesla a třeba lucid, což samozřejmě dává smysl jít seshora, protože prostě jdete potom jako nejbohatším segmentu. Platí nejvíce. Máte tam největší marži, jo? Takže se ozveš
Minuta: 30
tohle jako je rozumný, ale otázka, že Slovy klasika, ale bude to stačit 22101, že jo teprve vlastně. Přijde nová Platforma, která ale je jenom pro ty jako nejluxusnější vozy, jo? A zbytek bude přicházet postupně. Nová generace e-drive, takže budou si dělat vlastní jako motor evidentně s invertorem, ale co tady vidím stejně jako u Porsche taycan prostě dvourychlostní Gear box, jo, tady je to o tom, že pokud máte jako převodovku v elektromobilu, tak to znamená, že jste neudělali dobře design toho elektromotoru, protože vlastně potřebujete to jako zachraňovat tou tou převodovkou. Problém je ten, že převodovka vás vrací zpátky, prostě do toho do té doby těch dinosaurů prostě do
Minuta: 31
těch spalovacích motorů vlastně proto, že začínáte mít spojku a nebo máte pořád spojku máte převodovku zná. Máte tam zase věci, o které se musíte starat, který můžou odejít. Křivá zpomalují při rozjezdu a podobné věci další věc, která je hodně vidět teď u těch nových aut je prostě příklon k osmi se. Dům a vejš je to, protože prostě firmy, které nemají dobře zvládnuté ty bateriové systémy a táty další systémy vlastně s tím spojené, tak tě má vysoké voltam a oni se snaží vlastně vykompenzovat ty problémy s těma baterka a Protože samozřejmě čím vyšší Volty tím nižší ampéry. Takže si můžou dovolit jako vyšší nabíjení než vlastně s těma 400 volt. Jenomže tím jak prostě to Studuji čím dál víc, tak Tesla jako velmi dobře ví určitě. Proč má tě 400W
Minuta: 32
a ukazuje se, že prostě s těmi 800w jsou problémy. Taikan to pořád ještě nemá rozhozený a vypadá to, že to snižuje životnost těch baterii, takže vlastní baterie, tak tady jsem to dal jako do uvozovek. Protože samozřejmě jako kupují spolu v jako. zima firma má ale tady je hezký jako napojení vlastněná na ten baterii dej co jsme si jako dělali že jo rozebírali kdy tady je vidět anoda jo že silicone breast ano to znamená A dodá jako podpořena silikonem ale tady právě oni si vybrali společnost síla která je tady za maškem to je to jsou ona dělá tyhlety nano ten nanosilikon který jak tady Mask ukazoval Tak to je ten nejdražší Asi je možnost ze všech těch silikonu co vám tam ukazoval takže samozřejmě jako
Minuta: 33
Ano je to je to super technologie ale vyjde draho potom do toho baterku a to je důvod proč do toho Tesla nešla u katody tak tady je vidět že ho tady mají redukce kobaltu a zvyšování podílu niklu tak Tesla vlastně řekla že už tam nebude mít kobalt vůbec a Elf To znamená. To je ten to jsou ty železo fosfáty, což přes něj evidentně to bude pro auta určitě v Číně, protože tam je na to velký. Muselo to velké podpory. No a tady to jsi to přesně u toho, že budou jako spolupracovat s kotlem, což je právě ta čínská firma, která dělá ty ty železo fosfátové baterky. No a tady Tady jsme u toho, že jsem dal do osobáku uvozovek vlastně. Ten ten jakoby vlastní baterry pack, protože oni budou jako inhaus r n d to znamená vlastní vývoj na těch hlavně těch článků, ale ty ostatní věci. Aspoň budou mít od subdodavatelů.
Minuta: 34
Takže logicky to nemůže být prostě levnější, než kdyby si to dělali sami, no a pak teda hustý Mercedes OS a tady dali vlastně jako že jsou teď na cestě na rozcestí, jestli se vydat cestou jako vyvíjet si svůj vlastní operační systém a nebo vlastně. Po nějakém outsourcing, takže rozhodli se, že půjdou do vlastního operačního systému, což teda jako klobouk dolů. To jako musím říct, že jako na automobilku je teda super krok hustý. Tady je jasně, že frontend 100% in-house, což jako dává smysl to jako logický, že jo, že oni frontend budou mít svůj, ale ty ostatní Jako úrovně Tak ty už jsou vlastně jako částečně inhaus. Takže je to takový jakože vlastní OS ale úplně tak ne, ale co
Minuta: 35
je vůbec nejhustší. Takže ten vlastní OS by měl být v roce 2024, což je za čtyři roky. Jsi prostě Kde v té době bude Tesla, že jo? Za čtyři roky. Když ona jako každých 14 dní tyjo vydává nový update, že jo toho toho systému a jsou tam pořád nové a nové věci. Jako nevím, jestli to bude úplně stačit. No, no a tady Vehicle hardware, tak tady že budou od subdodavatelů, což samozřejmě se teda rozhodli pro invidia s ní i vyvíjí vlastně nebo spolu vyvíjejí nebo chtějí spolu vyvíjet to autonomní řízení a vlastně Tesla by měla v podstatě asi příští nebo přespříští rok vydat nový Volkswagen driving computer, na kterém dělá celou dobu, že jo. Takže jako druhou generaci by měla mít podle mě příští rok asi a tyhle otázka, jak to bude právě zase, když spoléhají
Minuta: 36
vlastně na tu na tu n v d co se týče z autonomního řízení, tak tak tady je vidět, že spoléhají na tu klasiku toho trhu. Co znamená HD mapy high-definition mapy? A lajdar lajdar s čím dál víc zlevňuje, takže ta ten ten jako počáteční Argument toho, že vlastně ten lajdar a strašně drahý a proto je jako nepoužitelný, tak ten už postupně padá jsou tam. Nicméně pořád ještě jiné věci, na které se dostaneme, až se budeme bavit o tom autonomním řízení, ale každopádně ty precizní HD mapy, tak to je něco co Tesla zkoušela a opustila to z toho důvodu, že jakmile máte jakýkoli mapové podklady, z kterých chcete vycházet, tak tam máte prostě vždycky problém, že jakmile vám kdekoli někde kopne někdo nebo tam cokoliv změní z jakéhokoli důvodu, tak prostě ten počítač a v háji jo, pokud to nemáte udělaný tak, že ten počítač prostě začne jako myslet jako člověka začne jako brát všechny ty věci z
Minuta: 37
okolí jako člověk, tak prostě je to problém a ty silnice by na to musely být uzpůsobené na to prostě nikdo nedá. No a tady teda na konci. Fyzicky Tak tohle mi už přišlo teda opravdu jaké jako takový prostě doufání, že se to zlomí, ale jako za mě teda se úplně nenaplnilo prostě nebo nevidím, co by to co by to mělo jako zlomit, co by tam mělo být tak brutálního, no a tady ten tady tenhle ten slet mě dostal jako úplně, protože tady je vlastně Jasně řečeno, že oni budou snižovat capex. To znamená snižovat snižovat náklady, ale zároveň budou snižovat a Randy. Co znamená snižovat vlastně investice do vývoje jo. Takže co prostě já nedokážu pochopit, jak někdo může udělat plán, jako že se chystají do elektromobility, ale
Minuta: 38
vlastně úplně tak ne, protože teda tam budou ty hybridy a že vlastně půlka bude ještě za 10 let bude půlka ještě spalovák, u ale. Vlastně říct, že jako sejmou peníze z vývoje, já si to prostě nedokážu představit, jak tohle chtějí dosáhnout. No takže když vlastně bych to měl zahrnout, tak narozdíl třeba od Volkswagenu, který celý Group v podstatě řekl zcela jasně, že do Electric čtyřek, že do Electric to znamená většina těch velkých značek prostě řekla, že že vlastně dou čistě do elektrického jako elektrický budoucnosti tady to prostě není jo ty ty hybridy jsou tady čistě jenom kvůli CO2 vývoj a chtějí
Minuta: 39
vyvíjet a v když snižují jako rozpočet Jestli že jo prostě Finance na na vývoj a 2030 ještě 50% spalovák u to prostě já to já tomu nerozumím Nedokážu to pochopit A co je úplně nejdůležitější tak je ta poslední věta ještě nikdy nikdo se ne pro škrtal krustu to prostě nefunguje tenhle ten jako byznysový model prostě nefunguje To je to samé jak komunismus prostě Takže jako udělat si udělat si prostě vizi ve které řeknu budeme růst profitabilní škrtne m vývoj Ale všechno bude super To jako tohle tohle Jako upřímně řečeno jako úplně úplně mi to tam prostě nesedí, nevím jako jestli jestli jsem něco přehlíd. A co na to říkáte? Vy jsem přilepil k monitoru a mohl se odtrhnout stihneš. Díky, tak já Projdu tady zatím projdu zatím dotazy, takže
Minuta: 40
to bylo co se týká Mercedesu a teď si podíváme na Tesla. News to zná tohle je ta součástka dá potom bude s je dostupná jenom pro fanoušky a víš. Takže tady potom kde to najdete. Dostávám na to dotazy, tak v sekci vlastně jak mám ty na YouTube ty jednotlivé sekce nebo ty balíčky těch videí, tak je sex live stream, kde vždycky ty lístky Jsou Kde je tam můžete najít a hnedka zase potom jako neskončí, jak se tam můžete podívat, protože to hnedka jako Přepínám plus tam máte ještě videa pro fanoušky, kde jsou nějaký jako věci. Kulisy a tak dál. Pak studenti a nebo pivaři stěna pitronu, tak tak mají k dispozici podcasty, které jsou zase v sekci podcasty bonus a cit aktiva. Jasně videa, kde jsou překlady právě od sandyho
Minuta: 41
Monroe, hlavně který předělávám postupně z lyonu a patroni, tak tam teď bych chtěl jako další věc udělat překlad reakce sandyho nápad. A kde už má dvě videa, takže doufám, že se k tomu dostanu tak jo, tak Ještě jednou díky moc. Hele, takže Díky moc všem, ať vám to proudí a Nezapomínejte odebírat lajkovat a uvidíme se příště.

Předchozí video

SAŠA UHLOVÁ: Romové chtějí pracovat, ale nevyplatí se jim to...

Další video

Libor Mattuš: Jak správně dýchat, otužovat se nebo mluvit čínsky