Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#222 Tesla #BatteryDay Rekapitulace | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Tesla #BatteryDay Rekapitulace

1.59 Solid State Baterie

Obsah:

00:00 Úvod
06:27 Tesla Shareholder Meeting
21:53 Tesla Battery Day
23:22 Battery Day Rekapitulace
23:32 Milion Mile Battery
24:21 Splněné předpovědi
25:35 Vehicle to Grid V2G
28:24 Solid State Baterie vs. Roadrunner
30:24 Tesla Portfolio dle výrobce baterií
31:24 Tesla Cybertruck

Automatický transcript

Minuta: 0
Takže ahoj všem. Zdravím vás a na dalším wtf. Dneska se budeme bavit o bateriích opět určitě pokud ještě ne odebíráte, tak dejte odebírat tlačítko, abyste dostali vždycky. Nejnovější informace jinak pokud chcete ještě víc informací, než je dostupný běžně na YouTubu, tak je to schované vlastně podplacený mase chce mám, protože YouTube je vlastně můj teďkon primární příjem, takže určitě uvítám
Minuta: 1
jakoukoliv potvoru z vaší strany speciálně vlastně. Pokud jdete na petrion, tak tam je to určené hlavně pro podporu vlastně té mojí tvorby a plus je tam nějaký Benefit vlastně nějaký přídavného contentu jdu k členství, tam je to hlavně o tom přídavným contentu, takže fanoušek to je to co tady ty lidi píšou. Tak to jsou všichni fanouškové. Díky moc Filipe taky zase pršet a pak vlastně je tady úroveň student nebo pivař, kde jsou podcasty pak bonus a k nebo vinařství jsou videa a pak jsou vlastně tear Union, které jsou primárně na ten sponzoring a teď si to uzavřeme tím, že si řekneme co přesně teda ta Tesla uvedla. Já to okomentuji. Zatím co všechno jsem za ten týden, protože tomuhle videu jsem se upřímně řečeno věnoval opravdu týden v podstatě každý den studuje studiem přípravou a tak dál. Aby jsem to pro vás mohl mohl dát dohromady. Takže jako
Minuta: 2
první věc jsem si říkal, že to zkusím udělat tak jako kdybych já byl v Tesle a udělal tenhle ten I want, aby vlastně jsem to řekl jako nějaký příběh jako vždycky, takže jako první je, že si řekneme něco o solid-state bateriích, protože dnešní osmělili nový baterie. Jaký své výzvy jako většina věcí má nějaké výzvy, tak mají taky svoje výzvy a to je že to co tady vidíte, tak je vytváření, tak zajdu to znamená. To je to jsou tyhle ty takový ty hnusné věci, co tam vyrůstají. A to je právě jedna z těch věcí, která snižuje životnost těch baterii, která potom může způsobit právě i jako to, že začnou hořet ty baterie vyzkratovat. Je to prostě špatná věc, která není dobrá a chtěli jako Ideální je se toho zbavit samozřejmě
Minuta: 3
ty baterie svojí chemií. A tím jak vlastně fungují, tak můžou hořet můžou hořet z různých důvodů, jeden je právě jako vyzkratování narušení prostě velký náraz, prostě do nich zabodnutí třeba nějakého předmětu do nich a tak dál a nebo třeba i právě to, že by se tam vyrostly ty ten Didi vevnitř vlastně v té Baterii a vyskytovaly tu baterii zevnitř taky tím by mohla začít hořet. No takže z tohohle důvodu, ale ne jenom z tohohle důvodu. Jako jsou tady bateriová technologie, která se jmenuje solisté baterie baterie jakoby technologie, tak má tyhlety tyhlety vyjmenovaných má víc jo, ale tohle to jsou jako hlavní takový body, který Asi jsou oproti těm holkám ty stěžeň a proto se mi tady
Minuta: 4
zaprvé jsou nehořlavý. To znamená, že tam odpadá právě to riziko, že by začne hořet ať už prostě nárazem nebo sami nebo a tak dál pracují za vyšších teplot. To znamená, že jim zas tolik nevadí vyšší teploty a mají pevný elektrolyt, což je strašně. Potom vlastně v škálování ti výroby a v tom, že ty dnešní Baterie mají asi jsou založené na mokré cestě a musí se sušit a tak dále, ale k tomu se dostaneme. No a potom což je asi nejzásadnější, tak my vlastně teoreticky až desetkrát tolik energie, než ty linky, což dneska, když by jsme řekli, že auta už poměrně jako běžně nebo jestli můžu jezdit kolem 500 km. Tak v podstatě by mohli toto auto jako ujet.
Minuta: 5
Pět tisíc km, což zní jako neuvěřitelně, já samozřejmě Bylo by to jako Potřeboval jsem na druhou stranu, ale prostě obecně z těhle těch důvodů Sebere, že to jsi ty solid-state batery a budou ty který vlastně nahradí ty leonky a vypadá to, že jsou nějaký automobilky, které zvolili strategii, ne in. Cestovat peníze a čas do něčeho, co jakoby jednou stejně skončí a bude překonaný právě tohle to novou technologii a radši to jako leapfrog nepozná, radši to přeskočíme asi začneme se věnovat rovnou i nové technologii jeden z těch to vypadá, že jeden z těch výrobců automobilů je Toyota, která jak víme tak brutálně, protože je vodík, ale v elektrických vozidlech toho moc nedělá a právě tenhle rok s mě plánovala uvést v rámci olympiády svoje
Minuta: 6
vozidlo předvést svoje vozidlo na baterky samozřejmě prototyp Toč Toč jakoby na úvod, že jsou Estate Baterie jsou prostě obecně Branný, že to je něco co do budoucna nahradí a snědl. Ty leonky současné a je to něco, na co by měli automobilky. Se zaměřovat s ohledem na budoucnost, no a teď Pojďme teda na ten na ten event vlastně Tesly, který se skládal ze dvou částí první byl ten který Tesla dělá každý rok vždycky rok zpětně vlastně zhodnotí a mají tam nějakou část, kde hned na začátku, kde vlastně akcionáři mají možnost dávat nějaký svoje body na hlasování, což taky bylo, ale tohle tu část jako přeskočím, že to asi nikoho
Minuta: 7
nezajímá neuvěřitelná věc. Musím říct, že mě to chvíli trvalo, než mi to došlo vůbec, protože já jsem myslel, že to jo jsou záběry. Jako na nějaké parkoviště jako před předtím I want and a Vůbec mi nedošlo, že tohle jsou ty jako účastníci je nebo chvíli mi trvalo, než mi došlo, že tohle jsou ty účastníci vlastně. že Tesla jako vyřešila úplně neuvěřitelným způsobem nařízení státu ohledně dodržování vzdálenosti mezi jednotlivými účastníka má nějaké akce ale samozřejmě jako tak tady jsou všude stanice jim že jo a prostě jako kvůli hygieně že jdu a tak tak to vyřešila tak že udělala Jak vidíte 12
Minuta: 8
úplně přesně tak jako v Americe v šedesátých sedmdesátých letech se dělaly tak zvaný Drive in movie theater I že jo prostě kina jako drive-in kde přijedete a to kino vlastně nemá repráky ale vysílá to vlastně normálně na Frekvenci jako rádia a tam máte napsané Jaký rádio si máte naladit když tom autě jestli naladíte rádio Takže máte super zvuk že ho z auta a prostě stereo Všechno jako podle kvality samozřejmě autorádia a obraz, že jo. Z toho kina, ale tady oni ještě ke všemu to měli udělaný tak že ta prezentace která Běžela, tak byla streamovaná do těch displejů. Takže když oni klikali, tak voni viděli přímo na těch displejích. Prostě v tom autě viděli tu prezentaci jako fakt teda vymakané někoho neuvěřitelně. A samozřejmě jako fungovaly fungovalo troubení, i když na tom prý bylo napsané, že by že to nemají používat, ale nicméně se to hned chytlo a bylo to docela jako jaký oživení, když vlastně jinak v podstatě nebylo
Minuta: 9
vidět na to audienci, což musí jet. Jako s prezentátor ski-o povedu hrozný přimějí. Tohle je teda hrozně. A tady jenom vidím prostě, jak mi mi občas něco napíše. To je ale jinak si tady kecám prostě jsem v místnosti tady na telefon, takže jako určitě. Vždycky je lepší prostě mít tu lidskou interakci. No každopádně tohle evidentně fakt super, tak marketingový a moji bývalí kolegové s delu. Už se mi ozvali a jeden můj kamarád vlastně z Ukrajiny šéf vlastně marketingového tam kde U. Tak chce dělat akci, která bude zaměřena c-level prostě lidi, kde to chtějí právě v autech Tesla. Takže už se se mnou domlouvali, že že by nějak Chtěli půjčit auto a zařídit prostě natáčení, takže fakt jako musím říct, že je opravdu. Taky mě to zaujalo. Dobrý nápad, takže aby jsme přešli teda na tu prezentaci, jak to probíhalo z bláta k masové
Minuta: 10
výrobě za 15 měsíců. Tohle je opravdu něco neuvěřitelného, kdy v podstatě celý svět si to nedokázal představit. Ono teda jako tady se píše 15 měsíců, ale přitom je tady, že jo Jerry a a Marge už to jede jako jo, takže ona je to jako velímová produkce, že jo, kdy už se jako valí prostě tisíce kusů jako za měsíc jo, takže to je Prostě fakt neuvěřitelný neuvěřitelná věc. Prostě za rok a trošku jo, no. A tahle ta čínská fabrika má za cíl úplně jsem teď nepochopil nebo nechytil, jestli to má být už dokonce tohodle roku, což by klidně mohlo být. To je asi moc brzo. To bude příští rok milion kusů ročně a to je to tam teda nebylo řečený. A co zas vím já, že víme, že se tam postavila. Tesla model 3. A teď se dodělává Tesla model y a každá
Minuta: 11
z těch z těch fabrik by měla být jako cílená na půl milionu kusů. Takže ono to sedí, že jo, protože budu mít dodělané obě dvě ty fabriky a obě dvě měli cílit na na půl milionu kusů, takže dohromady. Je to Miriam ročně nejrychlejší a nejsilnější start. Volume výroby. Tesla model y. A tady opravdu Mask jako zdůrazňoval, že jasně, tak Tesla model 3. Prostě prošli si Production helem, nebylo to jednoduché, ale Tesla je vlastně první automobilkou, která po 100 letech v Americe dokázala přejít do masové výroby nikdo jiný od doby vlastně prostě před zhruba 100 lety nebyl schopný a snědl tohohle obrovského kroku jo? On říkal prostě spoustě start-up, u ale drtivá. Většina z nich už neexistuje,
Minuta: 12
protože prostě udělat prototyp je něco úplně jiného, než přejít. Proto do té masové výroby. Je to zhruba 1% té náročnosti toho celého celého řetězce je udělat ten prototyp, pak těch v těch 99% je dotáhnout tu masovou výrobu tak aby byla. Samozřejmě jako dostupná i pro lidi představení nejlevnější fotovoltaiky v USA tady tohle, to jsme už zmiňovali. Myslím v tom šel hodr tomu vlastně předchozím za ten předchozí kvartál. Tesla uvedla velmi zajímavý finanční model lyžování těch těch panelů za v podstatě jeden a půl dolarů navíc měsíčně, takže nemusíte, co si tu střechu kupovat. Ale asi si jí pronajmete, což je úplně super, protože
Minuta: 13
nemáte žádné počáteční investice. Sníží se vám. Sníží se vám vlastně energetický byl, že jo ten účet účet za elektriku a a vlastně nemáte žádné počáteční investice té montáže a tak. Takže velmi zajímavý a jenom basque tam zmiňoval, že je to je to. Bude na to Focus do budoucna. Teď se tomu moc nevěřím, že to jako sám má a že je to určitě něco co jako do budoucna bude velký jako v Tesle 4 kvartál i po sobě profitabilní, takže v podstatě minulý rok celý byl profitabilní. No a tohle je důležitý bod neustálý růst volných peněz, tak zvaně Free cash flow to znamená zase já jsem o tom už mluvil fix videích. Je to vlastně podobný model, jako tenkrát si nastartoval Michael deltim příjmem
Minuta: 14
modelem prodeje a výroby. Takže Tesla má ten Benefit toho, že jí někde se neválej prostě 10 aut na skladech prostě u distributorů, ale to už dycky rovnou těm lidem, což právě od té výroby k tomu spotřebiteli s těma krátkou cestu a to je zrovna to co on tam jako znova zmiňoval, že jedu. Důležité je, aby ta cesta byla co nejkratší, protože právě jako to aby od výroby k tomu uživateli to Auto jelo co nejkratší dobu, aby to všechno bylo co nejplynulejší a nejrychlejší, tak to je úplně klíčový v tom, aby Star taková firma jako oni vlastně byly byly schopný, prostě je ta, že to je může i zabít ve chvíli, kdy by se to obrátilo, kdyby vlastně najednou. Třeba se začala prodlužovat ta doba té dodávky, že jo, tak vlastně naopak. Oni se dostanu do situace, že ty peníze ještě nedostanou od toho člověka, ale už je museli zaplatit světě mýtem sada subdodavatelům,
Minuta: 15
takže najednou vlastně by to kašlou začalo klesat a oni by zase začali jako spotřebovávat peníze místo je generovat. Takže tohle je velmi důležitý bod, který evidentně Tesla se snaží jako permanentně permanentně na tom pracovat. Největší nárůst odvětví A když se podíváme na ten graf. Tak jak to budu dávám vlastně, což je trošku smutný, ale prostě 50% růst roce 2019 všechny ostatní automobilky. Bohužel bohužel prostě klesaly. A samozřejmě tenhle rok asi nebude o moc lepší, pak tam zmínil ten Impact report, na který já jsem dělal taky live stream a pak jsem z toho dělal video, takže určitě můžete se na to podívat. Tady bude to dostupný tady potom ze záznamu tady v tyhlety sekci. Díky Zdeňku za super chat a301
Minuta: 16
dobře autopilot 4D Beta do konce roku taky už jsme se o tom bavili víckrát autopilot je na kompletním přepisu. Z toho, že bere sněz těch kamer v podstatě slet fotek, který zpracovává jednotlivé ty kamery, tak se to přepisuje do toho, že všechny ty kamery se budou brát asi zároveň a vytvoří se v podstatě 4 d4d obraz pro tu umělou inteligenci, kterej ona zpracovává a to 4D je tam, protože se bere v potaz i čas. To znamená i vlastně nějaký nějaký posun, což je absolutní revoluce. Jako jestli tohle se jim podaří, tak to jako bude bude velký, protože co já mám zatím nastudováno. Jsi umělá inteligence, tak tohle jako je opravdu opravdu velký oříšek a bude to jako zajímavý,
Minuta: 17
že by jim to mohlo opravdu posunout tu umělou inteligenci někam úplně jinam. Nicméně Mělo by to být teda jenom Beta veřejná verze to zná pro ty Beta testery pro ty, jak ses program nebo možná ani pro ty ne ještě a Takže do konce roku, že možná by uvolnily, ale známe maska, tam se to většinou jak o čem si to posune. Hlavní kompetence tady ty z vás kdo se díváte na ten seriál to překládá moc endyho modrou a nebo se koukáte na originál, že ona munro Life, tak víte, že on jako sám říkal několikrát, že jakmile ve firmě slyšíte Core competence jinak tak vemte čáru, protože přicházejí nějaké nějaké analytici a to začne. Začne se tam škrtat, tak tady je krásná ukázka toho, že mimo mimochodem teď vlastně jsem dělal překlad a snad to tenhle týden stihnu ještě vydat otázek
Minuta: 18
odpovědi, kde mám tam přesně mluví o tom jak ve Fordu přišli právě. Analytici a řekli, že vlastně furt má kompetenci. Děkuji body. To znamená karoserii a prostě motory a asi všechno ostatní se auto je auto byl potom následně na to on odešel, takže tady krásně vidíte ten ten rozdíl, že jako U Tesly Core competency je Engineering. To znamená že dokážou jako vyvinout prostě neuvěřitelný technické vychytávky a pak Manufacturing, to znamená výroba, že dokážou ty věci vyrobit, že vlastně v podstatě jejich produkt je hlavně ta fabrika, ne tolik to auto jo, že je opravdu jak to má s říkal 99% je vlastně to ta fabrika 1% je to auto, no a pak samozřejmě software, který je důležitý. A potom taky takže tohle to jsou kompetence to jestli tady
Minuta: 19
třeba Myslím si, že tohle jako je první věc, kterou by měl vědět Wallstreet a říct si Ok, co jsou teda Core competence ostatních automobilek dneška, která automobilka má tyhle kompetence, jo na té úrovni jako Tesla 3 nové továrny tři kontinenty. Tady se dostáváme zpátky zase k tomu, co jsem říkal, že je pro něj opravdu mega důležité, aby ta cesta k zákazníkovi se zkracovala. Ahoj Vašku Čau lidi já jsem zapomněl že je úterý Nazdar Roberte Luboši takže mít továrnu aspoň na každém kontinentě že jo tím se samozřejmě jako sníží obrovským způsobem doprava
Minuta: 20
hlavně lodní že jo a ušetříte náklady a tak dál říkal tam Mimochodem Že Berlín jede jako super ale že teď jsem si ještě líp ono to trošku dává smysl protože Upřímně řečeno Berlín Vlastně když začal jestli si vzpomeneme Tak vlastně tam do toho hodil vidle kovic takže a pak ještě vlastně ještě než začal tak se tam museli sbírat netopýři živá pak kácet les kdežto vlastně v Texasu tam prostě rovnou najeli buldozery a tam to jelo Takže to vypadá že možná Texas bude hotový možná stejně jako Berlín i když začal výrazně pozdě Neuvidíme. Tady tohle to je z kanálu limiting Factor, to se mi hrozně líbilo, že je tady je vidět. A ten si to teda taky od někoho půjčil tady u toho brandu t87, tak tohle jsou vlastně pozemky, které jsou srovnaný podle podle jihu
Minuta: 21
a jsou v měřítku, takže tady je vidět, že je samozřejmý větší je teda Nevada, ale tam je to teda nevím, jestli úplně použitelné jako hodně z toho prostoru, ale jinak je bezkonkurenčně největší Texas z těch továren gigabajt trošku menší, ale ostatní továrny jsou poměrně menší, jo, takže Což mě docela zaujalo. Já jsem jako z těch fotek a z toho záběru ten ta Čína vypadá obrovský a když si vezmete tu čínu oproti tomu Texasu, tak to je síla. Jo ta Čína se tam vejde, tak 4x minimálně no. Spustil se megapack to znamená ty obrovské energetické systémy pro podporu sítě. Takže tohle mi bylo co se týká asi shareholder meeting a teď jsi v letíme na ten na detaily toho baterii, kde jsem se snažil
Minuta: 22
si vzít všechny věci, který se udály a trošku nedá do kontextu a zase dohledat k tomu spousty materiálu a tak dál. Takže doufám, že to bude pro vás obohacení a a tohle teda tím pádem se bude potom ze záznamu dostupné zase jenom teda pro pro fanoušky a víš. Jinak tebe to začalo to vlastně celý ten úvod byl záběry z dronů Kalifornie z 9. Září, protože mě v tu dobu v tu dobu vlastně bylo měli tam hořely hořely zase. Lesy a prostě takhle byl zbarvený takhle byl zbarvený prostě celý vzduch, takže nemohly tam dejchat obrovské problémy, lásko začal tím, že v podstatě obrovským způsobem narůstá křivka CO2 v podstatě teď v poslední době to začíná být už jako zeď
Minuta: 23
obrovským způsobem to narůstá i s tím prostě potřeba okamžitě něco dělat, kdo z vás se trošku věnujete mě právě tý ekologie a tak dál, tak s tebou dělá zaznamenali, že už jako někteří vědci varují, že už se dostáváme za ten Bod zlomu a že už je taky možné, že už to nepůjde zvrátit. Takže doufejme, že doufejme, že jo. Teda no, takže aby jsme si to jako nějak shrnuli vlastně to co tam teda bylo bylo všechno řečené. Jo a srovnali si to s tím co já jsem vlastně představoval, tak je jedna z těch věcí, kterou já jsem zmiňoval už tom prvním videu. Bylo, že vlastně měli představit milion bál baterie, že to by mělo být celý o tom, že i takové informace vlastně byli, že by měly dosáhnout vlastně tele těch parametrů. No, když se podíváme na to, co vlastně ohlásili. Tak evidentně jako ty vlastně předpoklady výrazně předčily to
Minuta: 24
očekávání, kromě jednoho jediného a to je to je vlastně tohle jo. Toto je ty cykly o tom tam vůbec nezmínili vůbec nezměnily něco. On má baterii. Tak jsem si říkal jako jestli tohle jako bylo ten důvod prostě proč, proč voní jako propadli, ty akcie nechápu jo, no a baterií vlastně splněné předpovědi. Takže tady vlastně vidíte, že tyhle ty modré věci, co nám na kontroly, tak to vlastně bylo oznámení, že tohle teda jako budou dělat nebo dělají tady tohle to nebylo potvrzený jako buď. O tom mluvili, že to tam bude a nebo to tam prostě nebude to nebylo vůbec jako zmíněný. No a tady tohle to evidentně tam jako asi teda teď ještě nebude to znáte ten single-crystal Kate, která je právě Nedílnou součástí toho, aby se dosáhlo t-1000000 málo baterie, tak
Minuta: 25
je právě tahle ta tohle ta Single Krystalová katoda právě proto abys aby jako se zabránilo tomu zase praskání vlastně a vložilo se víc cyklu, ale zase na druhou stranu, když si vezmeme tuhletu technologii to kašlu. Tak a to už dneska říká, že má vlastně mi normál baterii, protože právě to železo funguje Trošku jinak a tohle mi to umožňovalo, takže Je to zajímavé. No prostě jako absolutně to tam tuhle tu část jako ignorovali. A nemluvili o tom, ale pak v otázkách a odpovědích se na to zeptal někdo jako co to je jako světu g a oni vlastně jako jednoznačně teda potvrdili, že dneska toho auta nejsou schopný. Že to nemají vůbec v sobě ten hardware, který by umožňoval vlastně obrátit tento k pak tam zmiňovali, že mají
Minuta: 26
velký problém, že veškeré konektory vlastně v Americe toho nejsou schopný, že vůbec jako nejsou na to konstruovaný, aby měli vyhnout ukryt ty konektory v Americe a že teda Možná, že by to třeba nějaký v budoucnu software update m zprovoznili v Evropě, ale to by museli prostě na ty nové auta, který do budoucna někdy, že by to tam jako přidali, ale že by to přidali hlavně kvůli tomu třeba kdyby vypadl právě ta elektrika. To znáte ten druhý případ tady nebo to sdílení nabíjení, ale jednoznačně tam vlastně jako zmiňovali na to, že pokud máte dům. Takže byste měli mít prostě baterii jakou domů a že je to jako lepší než auto, protože ale s autem musíte jezdit a tím pádem je to ne nepředvídatelný prostě zdroj, že nevíte, kdy tam bude nebude a že nejlepší je kombinace solara powerwall. A takže já si myslím, že tady Podle mě se nám do budoucna bude tvořit to, že
Minuta: 27
Tesla tím jak hrozně jako jde cestou toho robotaxi a cestou vlastně toho, že chce to autonomní řízení a že vlastně chce aby Vy jste to auto jako tím, že vám někde stojí zaparkovaný tak aby vám vydělávalo tím, že jezdí tak je pravda, že to je totálně proti vlastně v tu G logice toho, že by mělo sloužit jako baterka, že jo, protože pokud má Někde jezdit, tak těžko může sloužit jako baterka pro dobíjení čehokoli, že jo, takže Tady se nám to bude asi trošku rozcházet a s tím, že ty ostatní automobilky vlastně nemají tuhletu divizi Energy. Tak tady si myslím, že pro ně to bude jako zajímavý jako tlačit marketingové vlastně tuhle tu cestu toho v tubě, protože jako nemají nic jiného co nabídnout a kdežto naopak pro Teslu. Je to trošku kontraproduktivní. Protože samozřejmě i když mám produkt, který je na to dělaný, aby byl u baráku, tak je to vlastně karibo lyžování trhu, pokud bych řekl, ale
Minuta: 28
prostě ta jestli připojím místo toho auto, jo. Takže tady jsem jako hodně zvědavý, jak to budou, snad se to bude vyvíjet, každopádně je logický, že bez té baterky milion mile baterky to nedává smysl nikde. Jo některé automobilky to už začínají jako o tom mluvit nebo to poskytují, ale neříkej to B, co se stane. Vlastně když s tím budete ničit tu baterku. Jo mimochodem díky Honzo zase frčet. No a teď se dostaneme teda k tomu zpátky k tomu začátku, abychom si to uzavřeli jako takový příběh, jak jsem říkal solid-state baterie vs router. Co znamená, jak jsem říkal, že vlastně ten trh čeká na ty stoly stojí baterky a teď Tesla představila. Tohle je vůbec nutné čekat na ty sudy stojí baterky, protože to že jsou nehořlavé. No fajn takhle konstrukce v podstatě znemožní, aby to auto jako mohlo začít hořet z jakéhokoli důvodu. Takže
Minuta: 29
tenhle ten bod si můžeme oškrt. No že to je jako jedno a nebo že to jako nastejno pracují za vyšších teplot. No tak oni mají ty vole selektor elektrodu a tím pádem taky vlastně dokážou odvádět teplo a taky to není problém pevný elektrolyt nikoli tekutý. Ok dělají vlastně na tom s tím Maxwell m. Těch suchých elektrodách, takže vlastně ta část to TV hody s tím s tou výrobou, tak to tady je dobře. Desetkrát více energie. Oni jako představili vlastně jedenapůlkrát jo, takže tady je to jako výrazně někde jinde. Ale upřímně řečeno jako dojezd prostě kolem tisíce kilometrů, který z toho kouká prostě 800 km, tak je prostě plně dostačující pro jakékoliv použití jakékoli vyšší dojezdy už je naprostá zbytečnost, protože byste sebou jenom tahali prostě zbytečně baterku, že jo. Takže Tesla
Minuta: 30
v podstatě jako představila. Jak dosáhnout stejného výsledku, který se očekává od 100 jistý baterií, které budou bůhví, kdy jak dosáhnout vlastně s těmahle technologiemi a jak toho dosáhnout. Hlavně v té masové výrobě, protože to je ta to jádro vlastně pudla. To je ten problém, který je s tím spojený. No a teď teda to portfoliu výrobce baterií, tak vlastně tady jak jsem říkal, tak tady tohle to je vlastně ta miliontá baterie miomare baterie teta železo fosfátová. Pak je tady vlastně ten ten Panasonic, že jo, který dělá vlastně jak párovou tak trojka s CSko, kdežto vlastně je na tom železe by měly být teda ty levnější vlastně Tesla uvidíme a nebo vlastně menší menší trojka a potom
Minuta: 31
ta stacionární. No a pak je tady vlastně ten router a ne Kde by měl být cybertruck a se mi ale vůbec tam nepadla, jak jsem říkal zmínka vlastně o tom roadsteru a nepadla tam ani zmínka o klidu a který by měl být jako na těch autech taky, protože na to aby dosahoval tyhlety výkony a tak mohl jezdit. Takže tohle to jsou jako dvě takový otázky, které jsou ještě nezodpovězené. No a pro nás jako ne úplně dobrá zpráva pro nás evropany tam padla, protože tam byl dotaz na cybertruck, na který já jsem dělal překlady vlastně od sendyho Monroe, že jo porovnával. S těma autama, kde si můžete podívat, tak bohužel na dotaz vlastně dodávek. A jak to bude v Evropě i jinde. Tak vás tam řekl, že prostě oni upřednostňuji americký trh, že bohužel. Prostě
Minuta: 32
tam je tak obrovská poptávka, že budu mít co dělat, aby zvládli vlastně Ameriku hospodařit minimálně ze začátku a že vlastně tak jak je navržený ten ten cybertruck i s velikostí a tak, takže určený prostě pro americký trh a že pro Internacionální trhy pro Evropský. Takže by měl přijít nějaká zmenšená verze, kterou jako říkal jako Wolverine, což jako v češtině Rosomák, že jo, takže nějaký jako takový menší cybertruck. No a že tohle je takovej takovej trošku hořký hořký konec teda, že na ten jsem se těšil teda na cybertruck a vypadá to, že do Evropy asi v téhle podobě asi nepůjde, no. No a ty bych chtěl poděkovat vlastně za exekuci v producenta tohodle streamu, což je suis Swing, který na tom minulém týdnu, tak jsem udělal vlastně jakou soutěž, jednak
Minuta: 33
jsem vás nechal vlastně vybrat vína, že jo. Vy jste vybrali teda, že mám a trošku jste mě nechali. Rozhodnou všechno teda začít bílý. Takže já jsem otevřel vlastně tohle tohle bílý, který bylo teda výborný a teda docela Volty mělo. No a pak jsem udělal soutěž právě, abyste odhadovali, že jo. A tipnul jestli jaké technologie se představí. Takže tady teslaček tipoval, že se představí nové baterie Ok, tak to je jasný a možná i nový vůz. Dojezd bude 1000 až 2000 kilometrů, tak to je trošku přestřelené nebo bylo teda a já si to bude týkat i model 3 i y a nového modelu s a. Takže to úplně se jako nepotkalo solid-state nebyli, ale přesto byli v podstatě a facelift a ksksksksk, tak ten taky nebyl bohužel.
Minuta: 34
Tomáši to víme, že jo. Uvidíme, kdy bude Kristián tipoval dojezd 800 plus, což v podstatě uplést bylo ideálně snížení ceny a za zveřejnění. Kdy bude model y dostupný v EU, tak tohle to se nepotkalo, no a Pavel právě ten jako jediný tipnu, že dnes silon. Dotkni těžby lithia. A tímto vyhrál, takže vyhrává si je tady tohle to druhé víno to červené, takže to budu posílat nebo se možná uvidíme tohle sobotu v Pelhřimově na srazu, kde bude pokus o rekord. Chtěl bych taky poděkovat v opravdu producentům tohle. Protože bez Vás bych to nebyl schopný dělat. Kam dělám to teď na full-time, takže každá koruna se hodí a Vašku Vaškovi, který exekuci v proudu jsem taky a ten
Minuta: 35
má vlastně půjčovnu. Takže ještě jednou díky moc všem za pozornost, jestli se líbilo, tak dejte like určitě a je jinak kdo nebo vy děláte tak odebírat a samozřejmě spousta jiných výdejním čeká na vás čeká na vás na mém kanále a ať vám to proudí.

Předchozí video

#221 EVTV: Konec Škoda CITIGOe iV | Teslacek

Další video

MAREK SLOBODNÍK: V Africe nám došel benzín uprostřed pouště, cestování tě vrátí do dětství