Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#212 Čínský trh EV vs. EU a svět | EVTV | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Obsah:

00:00 Úvod
01:29 Agenda
04:49 VW v Číně
07:20 Čínský trh BEV
09:21 Čínský bateriový trh
11:05 Čína je prostě jinde
14:00 NIO Čínský Startup
19:38 EU a Svět EV trh
26:15 Byton Čínský startup
29:37 EVTV Reportáže
31:52 Tesla News

Automatický transcript

Minuta: 0
Takže ahoj všem. Já vás zdravím u dalšího live streamu každé úterý od 8
Minuta: 1
je Měsíčně rovný tomu, že to je levnější než hamburger od Mekáče a zároveň ten fanoušek dostane. Benefit toho, že vlastně celý ten stream je potom velmi rychle dostupný potom živým vysíláním k opětnému zhlédnutí a je celý včetně vlastně nějakých sekcí, které jsou potom vlastně vím o té takže to jenom jako na úvod vlastně, jak to funguje. Teď už pojďme na to, jaká je dneska Agenda. Takže na dnešek jsem si jak jsem říkal před připravil něco z Číny, kde se podíváme a stěna čínský trh a bateriový trh. A jak se tam dělá marketing třeba i a jeden takový start-up a pak se podíváme na Evropu a celosvětový trh i víček. A pak si právě vrátíme zpátky ty reportáže, kde teda doufám.
Minuta: 2
že se mi podaří potom do budoucna rozjet i videa tam bych teda poprosil pokud mi budete něco posílat tak se snažte jako nahrávat na šířku teda protože na tu vejšku je to takový jako blbý do toho YouTube Zkuste se třeba podívat na virtuál nebo vertical video syndrom video takže jako je to takový potom blbý a musím to tam skládat Takže já když už Vy jste natáčeli na vejšku tak pošlete aspoň tři videa by jsem dal tři vedle sebe v osm Takže takže tak tomu a potom si řekneme vlastně nějaký Tesla News a na konci jako vždycky se dostaneme k otázkám odpovědím A to jsme zrovna u toho že pokud se můj kanál ještě ne odebíráte tak určitě Teď je ta správná chvíle dát vlastně tady dole odebrat odebírat abyste vždycky
Minuta: 3
Dostali ty nejnovější informace. Jinak tahle ta červená sekce, tak ta bude právě potom po tom streamu vlastně dostupná z offlinu, proto se chci fanoušek. A víš, takže proto se určitě vyplatí být fanouškem a tady na boku, jak je ten super, jak je tvá si ten chat tak jako v průběhu vlastně ty prezentace, aby aby mi to nenarušovala vlastně tu prezentaci, tak na to nebudu reagovat by si tam můžete povídat mezi sebou, já se potom vlastně k tomu dostanu k té safe-t sekci otázky odpovědi. Pokud byste Nicméně chtěli jako opravdu něco urgentně je možné vlastně to udělat přes ten super chat. Kde je vlastně mě to tady zvýrazní, takže vidím, že na to mám zareagovat. Takže pokud byste chtěli něco vlastně se zeptat okamžitě k té otázce nebo respektive k tomu tématu, tak přes chat je ta správná volba. Jinak super, chat by měl fungovat, i když nejste
Minuta: 4
fa. Boušek, to znamená, nemusíte si jako dělat to členství a vlastně mělo by to fungovat. Taky díky moc Zdendo taky zase frčet. Jinak to jsou můžete používat i ty styky a nemusí to být jenom takhle jakoby něco psaní, ale měli by tam být i nějaké jako styk, s kterými se dá vlastně taky vlastně platit. Jinak potom z toho záznamu se budu snažit tam dole dát, jak je teď nově už Víťu konečně udělal sněm možnost, že ten obsah se dá automaticky překonvertovat do Kapitol, takže vám to budu se snažit o tom rozdělit do těch kapitola v té časové ose to najdete tyhlety kapitoly, takže to bylo na začátek a pojďme teda rovnou na to, takže čínský trh. A tady hned na první dobrou se dostaneme k něčemu, co já
Minuta: 5
jsem říkal už několikrát ve svých videích. Sandy munro o tom taky mluvil a je to to, že Tesla jednoznačně jedna z těch výhod a brutálních jako výhodu oproti konkurenci, kterou má, tak je vertikální integrace. To znamená že Tesla vlastně si dělá téměř všechno sama. Je to maximum věcí, co může, tak se snaží se dělat sama. A ty věci, který si nechává dělat od někoho jiného, tak postupně se snaží převádět vlastně in-house. Jedna z těch věcí je třeba i bateriová výroba. Kde jako velmi úzce spolupracuje s bateriemi výrobce má, ale velmi pravděpodobně oznámí prostě na baterii, že si začne dělat svoje baterky. K tomu jsme se už dostávali, takže Na tohle to zareagoval Volkswagen jako dneska největší vlastně výrobce automobilů velmi logicky a snažil se vstoupit do
Minuta: 6
jednoho z bateriových výrobců v Číně, aby si tam koupil vlastně podíl a získal tak přístup vlastně k těm výrobním procesu. A potom bylo evidentní, že asi trošku handrkovat, protože je pak najednou zase jako že nebude dohoda, ale nakonec ta dohoda byla a koupil tam teda 30% podíl v téhle ty společnosti čínský quackson, nebo jak se to čte, to nevím teda. No každopádně je tady je vidět, že Volkswagen jsi jí řekl, že plánuji doručit 22 miliónů bateriových vozidel celosvětově a do konce roku 2028 a z toho více než půlka
Minuta: 7
má být v Číně. Takže tady tohle je jeden z těch důvodů, proč jsem chtěl mluvit. O té číně. Jak je tohle to možné, že vlastně do roku 2028. Oni chtějí dělat tolik elektromobilů, ale půlka z nich má být v Číně, to je prostě neuvěřitelné. Tak když se podíváme na čínský trh tady, to jsem si stáhl ze serveru statika, bohužel tam měli v téhle té podobě tam měli pouze rok 2018, ale nicméně tady vidíte značky jako firmy, které prodávají elektrické vozy na čínském trhu a myslím, že tady je vidět první věc, která nám říká, že tady je něco divného a to je to, že než se dostaneme k nějaké značce, která velmi pravděpodobně vám už konečně něco říká. Tak
Minuta: 8
je nad ní 12 značek 12 automobilových výrobců, o kterých jste pravděpodobně nikdy v životě neslyšeli. A tohle je přesně důvod, proč jsem chtěl mluvit do té číně, protože strašná spousta jako speciálně lidí, v Evropě si neuvědomuje tu obrovskou sílu Číny a to že je někde úplně jinde, než Evropa až svět vůbec speciálně, pokud se týká vlastně těch elektromobil jednička na trhu v Číně v současné době je společnost bývají D. Která Mimochodem vyrábí nejenom elektromobily, ale vyrábí jsi sama sobě i baterie 2. Na trhu je Bike, která Jak vidíte obě dvě
Minuta: 9
ty auta jako vypadají docela dobře žádné prostě, že by to bude nějaké šunky, nebo že by to byly nějaký čínský šmejdy samozřejmě jakoby jenom z té fotky jo, ale prostě normální použitelný auta, který se prodávají v obrovských masách, ale jenom v Číně. čínské bateriový trh V Číně jsou samozřejmě i výrobce baterií, které zásobují tyhlety výrobce automobilů největší bezkonkurenčně v Číně je společnost cupal dvě piva jde a že to zároveň vyrábí ty auta a když vyrábí jako nejvíc aut na trhu, tak je docela logické, že je poměrně vysoko a třetí je ta společnost, s kterou uzavřela vlastně dohodu Volkswagen. A mimochodem velmi pravděpodobně se dozvíme oficiálně
Minuta: 10
22. Září, že společnost. Tesla uzavřela dohodu se společností katl tady mimochodem je docela hezky vidět, jak se vyměňují Role. Protože Tesla. Vlastně, když začala se svým byznysem, tak měla obrovský problém sehnat jakéhokoli subdodavatele pro svoji výrobu. Protože s ní nikdo nechtěl dělat. Protože samozřejmě byly zavázané těm ostatním automobilkám, které by jim mohli udělat ty ty ty jestli budeš dělat s Teslou a druhá věc. Samozřejmě, že oni tím, že měli tak obrovské objednávky O těch ostatních automobilek a Tesla prostě zajížděla výrobu. Tak pro něj Tesla nebyla zajímavá, takže samozřejmě. Tesla musela jít do nějakých menších firem, který společně s ní měli šanci vyrůst a to samé vlastně teď obráceně dělá Volkswagen, protože vlastně ten nemůže v tuhle tu
Minuta: 11
chvíli slíbit i objemy, který jako už dneska má, že jo Tesla. čínskej marketing nebo obecně ten čínský trh je prostě někde úplně jinde a krásně se to může ukázat i tady na tom na tom příkladě kde Jasně Tesla využila jednu influencerky čínskou která je velmi známá která Mimochodem když spolupracovala s Kim Kardashian na tom aby uvedla na čínský trh její novou sadu voňavek Tak když to udělala tak ty voňavky byly vyprodaný za pár vteřin Tady se jenom ukazuje ta obrovská síla. Prostě kterou jsi mi nedokážeme vůbec představit, jako když máte za sebou víc jak miliardu lidí a prostě jako trh, že jo, takže tahle ta holka udělala live stream, na který koukal o čtyři
Minuta: 12
miliony lidí. Já jenom jako pro zasmátí, teď se vás kouká 85 a jí se tam koukal o čtyři miliony lidí, jo, tak trošku jinej level. Každopádně ona live ukazovala Teslu a to je další věc, kterou tam mají v Číně zase trošku jinak. Mají tam vymakaný vlastně propojení těch sociálních médií se s těmi saitama kroku, kde se potom nakupuje. Takže tohle je jsi ta, která se jmenuje ta obal a která Mimochodem jako není možné z ní dostat nějaký obrázek, který by byl aspoň trošku. Evropské evropské Friendly, nebo respektive latinkou Friendly a jakmile ses chcete někam proklik. No tak už to chce login. Takže tohle je nejblíž, co jsem vám jako udělal screenshot a tady na tomhle tom bytě kde. Normálně to je vlastně Jaká odnož alibaby,
Minuta: 13
což je s něčím Amazon tak tak tady na tyhlety. Side měla čínská Tesla jako se mohlo nakupovat svezení vlastně Teslou a a jakoby promluvení si s obchodníkem a tak a ve chvíli kdy to ty lidi udělali, tak do nějaké asi hodiny je kontaktovali ty lidi z Tesly, aby domluvili tu schůzku, takže dokážete si jenom jako představit tu tu infrastrukturu lidí, který zatím musela být, když jako mluvíte k 4 milionů, jako posluchačů to prostě jako to muselo být neuvěřitelné kol centru. Tak jo, takže to jenom jako taková ukázka, aby jsme si jako trošku uvědomili, že opravdu ten čínský trh je prostě jiný v podstatě ve všech směrech, teď
Minuta: 14
si povíme něco o čínském start-up, u které semenyo, který Jak vidíte taky vyrábí docela jako pěkný auta a ten měl 17
Minuta: 15
o to začal koncipovat tak že on má postavených. Prostě několik po Číně těhle těch těhle těch budek to doslova takhle vypadá, jak to vidíte, kde by to z aplikace tam přijedete a z aplikace si můžete nechat tu baterku vyměnit tam jenom zacouvat a buďte si to uděláte sami a nebo je to i s obsluhou a ta baterka se vám vymění v tom, že oni začali dělat to, že ta služba baterie servis znamená, že by tu baterku nevlastníte, což dává smysl, že jo, protože jestli někam přijedete a oni vám tu baterku seberu a dají vám ji. No tak ve chvíli, kdy byste si kupovali to auto a snažili se k té baterce nějak chovat, tak přijď. Zastávce vlastně to všechno co s tou baterkou jste dělali, tak přijdete a dostanete nějakou o které. Nevíte, jak v jakém bude stavu. Takže tohle se mi docela líbí, jakože to je jako dotažené myšlenkově do toho stavu, že teda ve chvíli
Minuta: 16
kdy chci tohle to rozjet, tak nesmím, ale vlastně tu baterku, co to znamená je, že oni začaly prodávat auta, které jsou jakoby připravený na ten baterie servis. To znamená že Jsou vlastně levnější o tu baterii. No a tady se dostáváme do situace, že to už začíná být zajímavý, protože asi je najednou wi-fi. Vy si můžete koupit auto, který je levnější o tu baterku, která je v tom elektromobilu to nejdražší. Samozřejmě je tam nějaký jakoby kaviár, jako je tam něco něco jakoby proti a to je to, že za tuhle to se platí, je to služba. No a samozřejmě tyhle ty dvě věci. Ty se hrozně líbí burze. Hm, takže na to docela rychle zareagoval Další věc je že oznámili
Minuta: 17
v podstatě několik možností, jak můžete dobíjet auto, včetně toho, že oznámili vlastní mobilní dobíječky, který si můžete nechat dobít svoje auto a jak vidíte, tak dokonce to nemusí být ani jejich, takže asi spustili mobilní aplikaci, kde vy přijedete s autem. A řeknete Já chci dobít a oni k vám přijedou a sami vám ho dobrou a vy ani nemusíte v tom autě být. Takže vy někam dojedete, kde není třeba nabíječka a oni vám to třeba přes noc a dobiji. Takže když se podíváme vlastněná na akci a téhle té firmy, tak vidíte, že startovali s nějakými 99 Dollar a měli nějaký jako nižší období, kde jsem je Mimochodem podařilo nakoupit a Teď už zase rostou a samozřejmě teď je otázka, jestli to poroste. No a já
Minuta: 18
jsem to dělal tuhle tu prezentaci dneska ráno, tak konkrétně tohle Tu fotku jsem dělal dneska ráno a jsem to dodělal, tak se otevřely trhy a můžete se teď podívat na etoro a už je to myslím za 17, jestli jsem se koukal naposledy, takže jde to nahoru. Vypadá to, že jako si to Wall Street a si začal uvědomovat. Každopádně jakoby tady to je třeba dobrá ukázka toho, že Ve chvíli kdy by se jim podařilo růst. Tak tohle je potom do budoucna samozřejmě akciové třeba zajímavější než Tesla, protože tady jako to stojí prostě pár dolarů teď. Takže vy si můžete koupit fyzicky ty akcie poměrně levně a zrovna tak, kdyby se náhodou něco stalo s tím tak tak vlastně jako zase o tolik nepřijdete, jo. Takže tohle je podle
Minuta: 19
mě taková dobrá dobrá jakoby cesta jít po takovýhle start-up, kteří teprve začínají a jsou na začátku vlastně ty startupový cesty než jako do té teďkon přepálené Tesly, že jo, která jako je opravdu za hodně, ale samozřejmě jako může růst, ale taky nemusí že jo. Takže jdeš to tady to můžete udělat investici a nějakou dlouhou dobu a vlastně můžete růst nebo do nějakého jiného jako start a použil třeba čínského nebo A tak dál to jenom jako když se vrátíme k tomu tématu z minulého týdne o těch akcích. No takže to bychom byli za to učí. No a teď se pojďme podívat na Evropu a Srovnat si co se světem. Tak já jsem dostal od společnosti. Renault jsem dostal vlastně tiskovou zprávu moji první tiskovou zprávu a dostal
Minuta: 20
jsem ji někdy na jaře. Zrovna se to krylo s tím, když jsem přestával dělat to a ven. Takže takže se dostávám až teprve teď k tomu teda, že to vydávám Renault. Zoe es100 cesta vlastně nejprodávanějším bateriovým vozem v Evropské unii za q1 20
Minuta: 21
tady vidíte, že teda celosvětově ta Tesla model 3. Opravdu dominuje jako brutálně nad všemi, jinak je to srovnání vlastně H1, to znamená první poloviny roku 2019 a první poloviny roku 2020, takže vidíte, že Tesla model 3 prostě dominuje a vylepšila si asi oproti. Renault Zoe v podstatě jsi vyměnil místo z lifem, to znamená Renault porazil Leave a stal se teda jedničkou jedničkou na evropském trhu. No, ale máme tu něco. Co by mělo podle mě jako děsit? všechny výrobce automobilů v Evropě a to je tohle, že na
Minuta: 22
těch pozicích celosvětových se začínají objevovat výrobci z Číny. Který ale prodávají jenom v Číně? To znamená Otázka je. jestli Co by se stalo? Kdyby jako jenom v té číně neprodávali? No a tady máme asi tabulku prodejů podle regionů. Takže tady je opět vlastně jako srovnání té první poloviny roku, to znamená opět. Je to vlastně H1 2019 v oproti H1 20
Minuta: 23
To znamená, že nám tady do toho brutálně zasahuje kovid. A tady se můžeme podívat na to, že minulý rok v té číně se za ten první půlrok 2019 prodalo 661 elektrických vozidel, což bylo výrazně víc v podstatě víc než ve zbytku světa, jo, když si sečteme Evropu Ameriku ostatní a Japonsko. Tak když 600 Čteme všechny tyhle ty trhy, tak v Číně se prodalo víc bateriových aut, než celém zbytku světa. To je taky ten důvod, proč vlastně v té číně je tolik těch start-up u a Proč ta Čína nebo respektive? Tohle je jakoby důsledek toho, že ta Čína jako na ty
Minuta: 24
elektrické vozy také tlačí, já jako snaží se. Nicméně teď se Podívejme na současnou situaci. Evropa roku 2021 Polovina roku 2020 pokles automobilového průmyslu pokles prodejů všech vozidel -37% naopak elektrický vozy plus 57% To je brutalita. A vidíte, že se vlastně stalo teď v první polovině roku, že v Evropě se prodalo víc elektrických vozů než v Číně. A teď se zeptám, jo?
Minuta: 25
s mentalitou Číňana s zvyklostí na trhy v Číně s tím, že je tam 12 automobilek, které drtivá většina světa nikdy v životě neviděla. A jim se stane tohle. Kdybyste šéfoval i té automobilce. Co by pro vás bylo nejjednodušší krok? Nedává to smysl. Jako ve chvíli kdy v Číně ten trh začíná poklepávat. A naopak v Evropě roste. Tak podnikatel, který má tohle na starosti by musel být blázen, pokud by nechtěl expandovat do Evropy. Takže tady jako si myslím, že tohle
Minuta: 26
by měl být jako mega wake-up kol pro všechny automobilky v Evropě. že si myslím že přijde tsunami a jako Podle mě si nedokážu ani představit jak velká ta tsunami bude Tady máme první ukázku, čínský start-up dighton. Krytá docela taky pěkný auta a tyhle ty evidentně cíl a na trošku luxusnější třídu. Mimochodem tahle automobilka Vznikla v roce 2016 a vznikla investicemi ten stentu, což je konkurence Google Ovčíně 1 s konkurencí z Googlu v Číně a a taiwanského výrobního řetězce Foxconn, který vyrábí Drtivou většinou počítačů, který dneska máte na stole, na který se koukáte. a šéf
Minuta: 27
šéf Bavoráku, který měl na starosti program I8, který Pokud vím, tak Bavoráku byl zrušený, takže Mimochodem, ten byt má jako první vozidlo, který by měl mít tak se jmenuje mBank. Jako můžu jenom tipovat jo, ale jako z marketingového pohledu, kdybych tohle dělal já, tak mbit je docela jako dobrý spojení, jakože si kousnu do Mercedesu ve chvíli, kdy cíle ještě ke všemu na na cílovku vlastně luxusnějších vozů. Mimochodem to mají i tady na té sbc si všimněte, že jako tohle je z jejich webu a mají tam auto s německou značkou. Takže cílení je
Minuta: 28
podle mě naprosto evidentní ve všech směrech teda. Nicméně teď s příchodem kódu oznámili teda, že budou muset suspendovat jakoby přerušit operace vlastně na šest měsíců, takže je otázka, jestli se z toho finančně dostanu, protože je to start-up a zatím nevyrábí pořád jsou vlastně v té vývojové fázi, nicméně. nicméně my vlastně podobný Jakub systém rezervace jako Tesla, že můžete si vlastně udělat rezervaci na to auto akorát že oproti Tesle oni tam nemají žádný poplatek, to znamená. Jenom jako se zaregistrujete a uděláte si rezervaci na to vozidlo, ale nic vás to nestojí, což si myslím, že udělali chybu, protože by jinak takhle dostat aspoň nějaký prachy, že takhle Samozřejmě oni získali tuny registraci, ale nic z toho, že jo. Hlavně
Minuta: 29
ani na straně toho, kdo si to registruje, tak není vlastně žádný závazek a mimochodem jsem zaznamenal určitě, že měli i nějaké marketingový jako tlak se snažili jako ovlivnit nějaký influencery, protože minimálně na jednom americkém kanálu jsem zaznamenal, že začal vlastně říkat, že je sponzorované společností Bike na že si můžete zaregistrovat jako vozidlo a a jako asi bez bez poplatku. Jo. Takže tohle si myslím, že můžeme očekávat, že přijde a že to bude, že to bude drsný. No takže to by byla sekce od té Evropy a světa a teď se pojďme podívat na i v TV reportáže, což je sekce, kterou bych byl rád, kdybyste měli šanci mi posílat jakékoli vaše příspěvky fotky videa ideálně, ale můžete
Minuta: 30
i klidně i fotky, jak vidíte, co za chvíli uvidíte a z vašich nějakých zážitků třeba kde jste nabíjeli nebo že jste někde viděli nabíječku, nebo že si že někde třeba u nabíječky bylo dobré jídlo a takovýhle věci prostě je tohle to je váš prostor, kde vy můžete poslat mě nějaký materiál a já ho potom zveřejním pomocí toho téhleté platformy jenom teda dneska půjdeme jenom na fotku, protože jsem si nestihl odladit video, takže prostě tady ještě v tomhle tom trošku tápu, jak to udělat dobře. Abych se vám pustil pustil to video, takže to zkusím ještě vyladit tak jako první. Je tady Radek bus. Doufám, že to čtu správně, který mi poslal právě fotky z Glossglockner u z Rakouska, kde Mimochodem, já jsem byl několikrát, že v
Minuta: 31
Rakousku jsem byl s mýma rodičema přes rok, takže tady Jak je vidět tak je Tesla Destination Charger v podstatě na tom blízko nejvyššího místa v Rakousku a Radek byl tak nadšený, že našeho tady supercharger ještě sám. Teslu nemá, ale už už vyhledává kde dobíjet a samozřejmě okamžitě byl nadšený, že kolem se jela. Tesla dobít, takže to hned vyfotil, takže to by byl takový krátký vstup z reportáží, jak říkám, tady bych rád dával vlastně videa od vás mám od vás nějaké videa už teď jako v zásobě, ale říkám ještě to ještě to pokusím doladit na příště třeba. No takže teď jsme ukončili vlastně tu sekci, která potom v offlinu bude dostupná
Minuta: 32
pro všechny zdarma a teď přestupujeme na na fázi vlastně, která bude potom dostupná už jenom pro fanoušky Tesla. Takže novinky ohledně Tesly. No každopádně. Tak já vám tímhle tím asi to pomalu začnu zavírat. Takže já vám ti moc děkuji teda za pozornost a samozřejmě strašně moc děkuji mém Patronum všem, ale speciálně. Děkuji vlastně producentům tohle kanálu, což je jaro. Dobiáš electrodad Pepa Matějka Pavel Málek Martin Rezler Pavel koníř, Luboš Laštůvka a Michal Hruška a úplně speciálně. Jasně exekutivy producentovi tohodle streamu, což je Vašek Vašek, který je mám. A půjčovnu, kde si můžete půjčit kolenu. A nějaký další elektromobily. No, ale taky samozřejmě. Děkuji vám všem YouTube YouTube členům
Minuta: 33
a od fanoušků vejš studentům a bonus. A kům díky, že jste si pustili moje video. Doufám že se vám líbilo. Jestli jo, tak dejte like, jestli s Líbí můj kanál odebírat zvažujete koupit Teslu a Pomohl jsem vám tom rozhodnutí využijte náš refferal kód dostupný dole ve videu. A pokud vás zajímají úplný. Stejně si a věci, které jsem ještě třeba nevydal. A nechcete koukat na videa s reklamami potom. Určitě doporučuji začít odebírat přes i3on a staňte se mým patronem, ať vám to proudí.

Předchozí video

#211 Akcie $2000 buchne to? Nebo nakoupit akcie Tesly? | EVTV | Teslacek

Další video

Jan Vojtko - Vztahy jsou... fuška | Neurazitelny.cz | Večery na FF UK