Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#21 Budoucnost Mobility Baterie vs Vodík část 2 | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Jaká technologie vyhraje? Budou to baterie nebo vodík? Výhody a nevýhody Vodíku.

Zdroj pro toto video:
Real Engeneering
Two Bit da Vinci

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem Pojďme teď na druhý nejčastější názor. Co bude tam budoucnost elektromobility, jo, ale důležité je si říct vlastně na začátku, že to že pohon těch kol bude elektromotor a ne spalovací motor, to jsme se zase vysvětlili. A to jako je jisté teď jenom otázka, co bude ten zdroj energie pro ten elektromotor. Jo a to si teď právě jako říkám. Jo to znamená v minulém díle jsme si řekli. Jako jestli se to bude nějak doplňovat se spalovacího motoru to prostě absolutně nedává smysl. Teď se pojďme podívat na to, jestli ten druhý, jestli to ta druhá možnost. A to znamená, že ten zdroj energie nebude baterie, ale bude vodík, abysme si asi na tohle to podívali. Tak je potřeba si říct několik. Fakt je pravda.
Minuta: 1
že vodík má násobně víc energie na kilogram než baterie v současný době jo takže má násobně krát víc energie což uvidíte Tady v tomhle ty ukázce To je ale jenom jedna část té skládačky na jedno natankování dojedete samozřejmě daleko dál jako s tím vodíkem, než jsou baterií hypoteticky. A to je právě ten kámen úrazu, protože jak se říká ďábel je v detailech. Takže ten ten převod vlastně toho vodíku na energii. Převádí se jasně chemickou reakcí z toho vodíku se dělá vlastně elektřina. Nicméně vlastně stejně je to tak, že potřebujete tam mít baterii, do kterou jako tu elektřinu budete vyrábět a z té baterie potom jako pojede ten motor jo, protože se ozvete motor při
Minuta: 2
zrychlení má daleko větší spotřebu než potom. Jako pro běžnou jízdu, čili jsme jako hodně blízko tomu modelu to hybridu jo, jak jsme si říkali, když tam dozadu nějaký nějaký malý některý prostě bude jako tu baterku dobíjet, tak jsme zase v Jak moc rychle vlastně bude schopen schopná tahleta chemická reakce jako tu elektřinu dobíjet. To je věc číslo jedna, ale daleko závažnější jsou ty ostatní konsekvence, že na to abyste vlastně udělali použitelnou tuhle tu metodu, jo, tak musíte mít vlastně celosvětovou síť čerpacích stanic udělanou na vodík a tady se dostáváme do politický stránky věci, protože Všichni kdo se zabývají ropou a přeměnou asi je ropy na benzín nebo naftu, jako jsou jsou
Minuta: 3
rafinerie a podobně, tak těm se to na ten model bude líbit a on se jim líbí a co je zvláštní. Oni ho propagují je to náhoda, že ty co nejvíc vydělávají na současném statusu Quo jako hlavní věc tlačí něco co současný Status Quo v podstatě Zachoval No každopádně vodík Je nejlehčí plyn na světě jo, když si vzpomenete základní školu chemie Mendělejevova tabulka prvků, vodík je úplně první. To znamená, že jeho transport není úplně jednoduché, protože na to abyste nějaký jako rozumný množství vodíku dostali z bodu. A do bodu B.
Minuta: 4
Jediná možnost je v podstatě nebo respektive jsou dvě možnosti jedna možnost je extrémně to extrémně ho stlačit. Druhá možnost převážet ho jako tech v tekutém stavu. Na extrémní stlačení potřebujete strašnou spoustu energie na převážení a ještě ke všemu samozřejmě tam můžou být nějaký úniky po cestě na převážení v tekutém stavu. Potřebujete strašný množství energie, protože ho musíte chladit, když ho dovezete namísto na tu čerpací stanici, musíte se o něj starat. To znamená tlak nebo chlap. Spotřebovává tento regi a No a tady máme kámen úrazu, protože když si spočítáme veškeré vlastně prvky, které hrají roli v tom Food Chain. Jo v tom v tom
Minuta: 5
potravním řetězci je vlastně toho vodíku, tak zjistím zajisté lety tabulky, že ta efektivita není zas tak úplně skvělá, jo. No takže to je kámen úrazu vodíku, jo zaprvé obrovská komplexita to vůbec rozjet obrovské náklady prostě na straně jako těch těch Pump a tak dál. Jo transport a tak dál a pak tam máme úplně poslední hřebíček do rakve a to je to, že v současné době. technologie na výrobu vodíku má hodnotu vyšší než jedna. Co to znamená? To znamená, že pro to abyste vyrobili vodík, tak musíte vložit více energie dovnitř, než z toho dostanete.
Minuta: 6
to nedává ekonomický smysl přátelé oproti tomu elektrika. Ta je úplně všude. Přeje úplně všude přátelé. Nemusíte nic úplně super stavět kvůli tomu prostě jenom stáhnete z drátu jako další odbočku, napojíte to a můžete jet na vodík. Dává velký smysl, aby aby třeba fungovaly nějaký náklaďák. Jo něco, co je prostě opravdu hodně těžký. A vlastně zatím Ty baterky mají problém prostě vyvinout jako tolik energie, respektive k té váze a na stěně je to asi to bude nákladnější, i když to se ukáže, protože vlastně tady máme naživo v podstatě živý přenos Souboj titánů s velmi vtipně Nikola Tesla, zda Nikola vyvíjí právě náklaďáky na na vodík,
Minuta: 7
když to Tesla vyvíjí náklaďáky na baterky, oba by měly vyjít zhruba stejně jako Tesla by měla myslím 2020 začít co dodávat ty náklaďáky. Nikola myslím, že taky něco takového možná 22 jo, takže samý uvidíme. Každopádně na obojí je třeba vybudovat infrastrukturu. Tesla bude muset vybudovat mega chargery. Nikola bude muset vybudovat nebo někdo bude muset vybudovat jako stanice na ten vodík, který ale jak jsme si řekli jako bude zatím jako astronomicky drahý, že jo, protože to nedává moc smysl ta výroba. To jsem chtěl, abys to by bylo jako jasné, proč jsou ty tlaky a vlastně k čemu to službám líbilo moje video. Dejte mi prosím like. Pokud se vám líbí můj kanál, začněte odebírat už stačí zmáčknout moje logo. No a líbí se vám Tesla a zvažujete o tom si koupit nezapomeňte využít náš refferal kód, který je dostupný dole
Minuta: 8
v komentářích, takže a dělám to proudí.

Předchozí video

#22 Budoucnost Mobility Elektromobil na Solární panely část 3 | Teslacek

Další video

Rozhovor s JDEMEŽRÁT. Odhalí se někdy? McDonald, nebo KFC?