Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#209 EVTV Tesla Battery Day 2 | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Obsah:

00:00 Úvod
02:07 Tesla Gigafactory dnes
06:08 Tesla Battery Day Technologie
11:09 LIFEPO4 CATL Baterie pro Robotaxi
15:03 Nové baterie v Tesle
17:05 Budoucí rozdělení bateriových technologií v Tesle
19:02 Tesla Gigafactory v budoucnu?
21:47 Závěr

Automatický transcript

Minuta: 0
Těším se na baterii. Dej jak malý kluk. No to já taky, takže pravidla tohohle chatu. Už jste asi pochopili v podstatě za levnější cenu, než hamburger se můžete přidat do chatu a potom budete vidět vlastně celý záznam vždycky toho streamu. Budu se snažit vždycky každé úterý a je v 8
Minuta: 1
Já teda doufám, že to bude kratší Stream, protože Upřímně řečeno od 10
Minuta: 2
To znamená jako osobně. Protože opravdu chce ukázat ukázat vlastně to fabriku. Takže podívejme se na to, jak to vlastně vypadá jako dneska, kde ta Tesla má giga továrny, dneska to znamená celý to asi začalo v Kalifornii, kde se začali dělat model snacks, kdy Tesla koupila fabriku v freemontu a před začali předělávat. Jasně pro sebe ty baterky jí ale dodává společnost Panasonic, která mě po doladění s Teslou vyrábí baterie takzvaný 18 650, což je co jsou vlastně rozměry té baterky. Jsou to takové ty válcovitý pozdě, jaké trošku větší tužkové baterky a ty se dodávají do toho. Skotska to
Minuta: 3
funguje takhle do dneška a potom se vyrobila první gigatovárna, bylo to tu. 2016 17. Ta byla v nevadě a se začala stavět. A ta byla určená právě pro baterky, jo, potom se udělala gigafactory 2 v New Yorku a ta je určená pro energetickou část byznysu pro soláry a tak dál to vlastně ta nevadská dodává ty baterie do té energii a nerges i ty. Potom se v freemontu začali dělat trojky a dneska se tam dělají už je y i a 800. Nevady se tam dodávají dodávají Ty baterky. No a potom se začala dělat fabrika v Číně Shanghai a tam se už dneska vyrábí. Tesla model 3. A mě
Minuta: 4
v současné době Tesla shipuje. Ty baterky stejně vady do té Číny. Samozřejmě z logiky věci jako není úplně ekonomický, že jo ani ekologický, takže to je něco z čeho se Tesla určitě do budoucna chce chce. Díky Roman a zase frčet výzvu pro ostatní, tak dneska se tam staví. Tesla model y a jako část vlastně další část fabriky. Tesla model Y. O, tom jsem mluvil, o tom jsem mluvil v předchozích předchozích vysílání cha taky v těch shareholder meetinzích a tak dál, takže tam samozřejmě logicky bude potřeba daleko víc těch baterií do budoucna čím dál víc a logicky. Ta Nevada
Minuta: 5
nemůže zvládat. To zaprvé a zadruhé samozřejmě naprosto nelogické, aby se to všechno Valo prostě přes celou, aby se to prostě dodávalo. Jsou planetu, že jo? Takže díky Honzo Zeman a zase frčet potom. To všichni víme, že jo. Teď už se začalo stavět v Berlíně nebo u Berlína další gigatovárna a teď úplně nejnovější fabrika se začala stavět asne v Texasu kousek od hostinu, kde by se měli 9. Cybertruck in v tom Německu by se měli dělat minimálně ze začátku by se měli dělat primárně nebo jenom Tesla model y. Pak by se jako obráceně oproti Číně, pak by se měly začít začít jako přidávat část, která bude dělat. Tesla model 3. Takže vidíte, že docela zajímavý už jenom tohle, že Tesla si velmi dobře zjistila, že vlastně v Číně je daleko větší potenciál na prodej sedanu
Minuta: 6
než SUV Czech a naopak v Evropě daleko větší potenciál na prodej SUV oproti. No a teď se podíváme na to, jak jsme na tom vlastně s těmi spekulacemi ohledně těch technologií z toho baterii, který by měly být představen. Tady bych teda určitě chtěl říct, že kdo jste neviděli, tak určitě se musíme podívat na to na to video baterii, protože tady to co tady ukazuji, tak je z toho videa baterii a já tady je už jako to nebudu opakovat. Takže kdo se bude vidět, jak je opravdu potřeba se na to nejdřív podívat, protože nebudete vědět, o čem tady mluvím, takže tyhlety technologie jsou ty, který jsem mluvil v tom baterii spekulacím videu prvním a teď vlastně se objevila nové informace, které vyšly právě z toho posledního kolu Ilona nebo respektive Tesly na KV2 výsledky,
Minuta: 7
které jsem jedna k jedné, že jsem překládal právě studenti. Už to mají dostupný a patroni a tam bylo že Se objevila nová vlastně chemie baterií a to je železo fosfátová baterie, které nemají v sobě žádný Nikl. A kdo jste poslouchali asi ten podcastech? Víte, že Musk zmiňoval, že prostě není dostatek niklu na celém světě, že je prostě obrovský problém a že chce aby firmy začaly těžit Nikl takže samozřejmě logicky. Jakmile se objeví baterie, která v sobě ten nemá, tak je to obrovská výhoda. No a pak je tady ten Cell Tupek z toho technologického baterii Davida, co jsem říkal. A to je vlastně v podstatě dvě věci. Zatím podle toho co co víme, tak to vypadá, že to se spojí dohromady a to bude to co bude firma catl dělat pro Teslu od Vlastně dvě půlky roku. Což znamená,
Minuta: 8
že by to mělo být v podstatě. Teď od září, takže to přesně by to mělo asi podle mě to bude korelovat s tím, že Vlastně bude ten baterií a tam toho máš představí a bude představení toho, že oni začnou spolu dělat tyhle ty baterie a my se k tý technologii k té chemii vlastně těch baterií se ještě dostaneme a pak je tady vlastně něco další věc je že vlastně tyhlety tyhlety technologie, co jsem vysvětlovala se v tom baterii videu, tak ty velmi pravděpodobně a teď otázka, jestli všechny najednou nebo postupně nebo co z nich bude přesně, ale každopádně tyhlety technologie všechny tak ty spadají do takzvaného Project Road Runner, což jsou úplně nové baterie od Tesly, takže Tesla si bude dělat svoje vlastní baterie od začátku až do konce. Takže nejenom, že vymysli vlastně chemii technologii patenty, ale i technologii výroby a sama si to bude i vyrábět. No a pak je tady 3. Položka, která právě
Minuta: 9
se nám tady v poslední době objevila a to je vlastně spolupráce s panasonicem proto. že ta spolupráce s tím panasonicem nejenom že nekončí ale dokonce byla prodloužená a byla byla vlastně zdůrazněná že je tam roadmapa myslím že na pět let a že vlastně Panasonic se zavazuje zvedat výkon až o 20% jako watthodin těch baterií To znamená že tady máme v podstatě minimálně tři různé typy baterií a podle toho co vím a asi z toho z toho Colu zase tak to vypadá že nebudou jenom tři že asi do budoucna jich bude víc a tohle je třeba jedna z věcí která je bych řekl asi základ toho úspěchu protože v podstatě v dnešní době největší
Minuta: 10
problém výroby elektromobilů jsou právě ty baterie a to už ať z pohledu nákladů to zná Kolik stojí ty baterky a tím tím pádem vlastně zvyšují celou cenu toho auta, tak druhá věc je jakým způsobem jste schopni vyrábět nebo respektive? Jaké množství jste schopný vyrábět a asi obě dvě tyhle ty věci jsou dneska problém. Tesla absolutně nestíhá výrobu má permanentně větší poptávku, než je možná než je schopná vyrábět a tím pádem. Tohle je jako jedno z řešení, jak tuhle tu situaci vyřešit. To znamená, že udělat si smlouvy s různými dodavatelem a baterií a v podstatě dá se říct vyprodat jako na zeměkouli veškerý veškeré výrobní kapacity v podstatě na baterie, protože jinými způsobem toho Tesla
Minuta: 11
asi nebude schopná dosáhnout toho vlastně, co má nárok mapě. Co plánuje vyrábět. A jaké všechny auta nechceš? Tak no a teď se tedy podíváme na to na tu baterii Lithium železo, co to vlastně znamená, jo? Jak bude to baterie dokonalá pro robotaxi, takže tahle ta baterka asi první věc je, že ta chemie baterií založená na tom železo fosfátu, tak je právě ta jedna z těch tě chemii, která dokáže mít z těchto obrovské množství cyklu. To znamená, že to je přesně ta baterie vhodná na třeba robotaxi, ale i vlastně Station restoration a na to aby se to dalo k baráku, má by se to dalo vlastně do nějakých třeba k solárium a podobně, to je první věc 2. Věc, co je hodně zajímavá je, že tahle ta chemie baterií
Minuta: 12
umožňuje obrovský nabíjecí výkon, takže ona umožňuje. Velmi rychle nabíjet a vybíjet bez toho, aniž by se tolik ničila ta baterie. Takže tohle je další výhoda, protože pokud máte robotaxi, který potřebujete, aby jezdilo, že jo a vydělávalo vám peníze, tak samozřejmě ve chvíli, kdy to auto stojí na nabíječce, tak tak vám vlastně jako prodělává peníze. Takže logicky, když to auto se nabije rychleji, tak vlastně vy tím vyděláte víc peněz, ale samozřejmě i k tomu běžnému používání je to je to dobrý, no a potom další věc je, že právě díky tomu, že tam ta chemie není není tak náročná. Tak ta baterka celkově se dokáže vyrobit levnějc dobře, tak takhle to vypadá, že Kurník teď tady jsou samé výhody. Tak
Minuta: 13
proč to doteď nikdo nedělá, protože je tady poslední věc. A to je právě ten docela Killer pro tu pro Automobilový průmysl a to je, že to má poměrně nízkou hustotu energie. Takže tím pádem tohle to by bylo dobrý pro tu stationery Store Age pro tu Story, jako že jo k tomu baráku, kde je vám jedno, že že vlastně najednou jako to musí být větší, musí to být těší, že když to dáte k baráku, tak vás to tak netrápí jeli do auta. Je to problém. No, jenomže právě, když tyhle ty věci se spojí s tím Cell tuppack s tím, že vlastně oni udělají jiný způsob té výroby, že to zbaví těch modulů a udělají jeden velký Pack, tak vyřeš. A tenhle ten problém té té malé hustoty. No a tím pádem v podstatě podle těch
Minuta: 14
informací, co jako máme, tak to vypadá, že bychom se měli pohybovat někde v dojezdu. 500 km a tím pádem nabíjení jako na nějaký jako ježdění prostě ve městě a tak dál na to robotaxi jste do 10 minut to bude nabité tělo třeba na 50 70% A cena by se teoreticky mohla posunout vlastně pod 1000000 Kč díky tomu, že je to výrazně levnější mimochodem, ta současná technologie. Tesly baterek by měla být někde kolem 20
Minuta: 15
je prostě neuvěřitelné. No takže ty nový baterie v Tesle tady tohle to jsem vám ukazoval v tom videu z minulého týdne, kde jsme si ukazovali ten Tesla Impact report a tady jsem říkal, že vlastně při té recyklaci baterií, že tam vzniká nějaký start-up. Jenomže teď, když jsem dělal jsi jako zjišťování ohledně ohledně těch těch nových informací. Tak jsem zjistil jednu velmi zajímavou věc a to je že ve chvíli kdy jako vzniká nová linka na baterie, tak je docela běžné, že ten první rok mají kolem 50% jsme No a samozřejmě jako ve chvíli, kdy máte 50% smrtku, tak to v těch drahých kovech je docela škoda. A tím pádem by bylo dobré, aby se to dalo nějak využít a samozřejmě
Minuta: 16
ve chvíli kdy Tesla má zaveden. Výrobu má prostě desetiletý auta už začínají být, ale jak jsme si ukazovali v tom minulým videu, tak ty auta v podstatě neztrácej, že jo. Tam je za prostě půl milionu kilometrů, je tam 10% degradace něco takového 15% maximálně třeba, takže vlastně ty auta se nehrnou na tu recyklaci nebo respektive ty baterie, že jo, takže na to, aby vzniklo nějaký start-up na recyklaci baterií to úplně nedává smysl. Protože odkaď by ty baterky bral. No jo, jenomže najednou. Když si uvědomíme, že oni tady chtějí rozjet úplně novou bateriovou výrobu, která půlka z toho bude vlastně jako svědků, tak najednou začíná dávat smysl, že ten JB straubel si založil ten start-up a zrovna se ještě ke všemu stěhuje do Nevady, kde vlastně Tesla má fabriku, takže zajímavý. A myslím si, že to dává úplně
Minuta: 17
jiný světlo najednou do té informace a začíná. dračí smysl No, a takže budoucí rozdělení bateriových technologií vlastně v Tesle. Teda zatím podle těch informací, co máme tak to vypadá, že současný Panasonic. Tak ten asi zřejmě zůstane. Mostě v trojce s csku tak jako dneska, akorát, že se z toho stanou nějaké Long Range plast, protože to vypadá, že budou mít větší dojezd budu mít větší kapacitu. Už jsou nějaký spekulace, že by mě nebude 110 120 kg. Taky jsme pro ex-ka stovky pro trojku a y no a potom ty železo fosfátový. Tak ty jsou ideální pro Energy a potom Právě
Minuta: 18
pro ten standard Range standard Range vlastně trojku y. Který bude za zajímavější zajímavější peníze a možná cybertruck ten nejmenší cybertruck, ale tohle spekulace opravdu a potom projektorů teda ne. Tak ten by měl být vlastně pro ty opravdu vysokovýkonový na dlouhý dojezd prostě jako třeba se mi něco co potřebuje vysokou hustotu energie. Protože samozřejmě vsemi ve chvíli, kdy vy máte těžkou baterku. Tak vlastně přicházíte o to Cargo přicházíte o ten náklad, že čím čím těžší baterka je tím míň můžete vést nákladu, tím pádem se stoprocentně začne u toho u toho Plate a první vlastně se mi a pak se bude dělat
Minuta: 19
ten zbytek. No takže do budoucna ty fabriky asi. Zřejmě to bude to vypadá, že to bude vypadat, takže vlastně v freemontu se staví evidentně už se teď staví, to je potvrzený, už se tam Vyhledej i lidi a tak dál se staví vlastně Road Runner testovací linka, která bude pro sa x-blade. Tam si to Tesla otestuje dává to naprosto smysl, protože je to v malém měřítku. Je to málo kusů poměrně. Takže si to bude moc hladit a tak dál potom v Číně, jak bude asi patrně oznámení na ten baterii. Dej tak začne výrobu těch železo fosfátových baterií asi zřejmě s tím kotlem. A bude je vyrábět přímo v Číně, což zase dává smysl je nesmysl, aby prostě to lítalo přes přes
Minuta: 20
oceán. Takže v té číně tam bude. části vlastně ty továrny bude i výroba baterií což dává smysl No a už se staví jak jsme si řekli v tom Texasu a tam velice pravděpodobně asi bude fabrika na nebo takhle tam bude určitě fabrika na cybertruck to bylo řečeno i na tom i na tom Colu ale patrně tam bude teda i u toho továrna na baterie pro ten cybertruck Což asi bude teda ten router a asi zřejmě se tam bude vyrábět i ten se mi ale tohle není úplně potvrzený No a potom vlastně v Berlíně Zase to tam tak jakoby zaznělo nezaznělo protože na to byla otázka a oni se trošku tomu vyhýbali jak čert kříži odpovědi asi si to zase Šetři na ten baterii dej nebo možná ještě později tak asi v Berlíně by měla taky vzniknout
Minuta: 21
vedle té fabriky i továrna na baterky aby se nemuseli shipovat zase nemuseli se posílat Prostě ať už z Ameriky nebo nebo z Číny, což dává smysl i kvůli všem věcem kvůli logistice kvůli daním, že ona tak dál a teď je ale velká otázka, jestli tam bude bude jako výroba těch se železo fosfátových, což by směrovala na ty levnější jako baterky, ale i menší dojezd. Ale zase na druhou stranu. Upřímně řečeno si myslím, že tady v Evropě jako 500 kilometrů, dojezd je bohatě dostačující jo, takže myslím si, že by to dávalo smysl, než aby tam dělali asi ty ty vysokokapacitní. No a vydat, takže to jsme akorát to jsme akorát vlastně na konci. Takže já bych chtěl tady poděkovat producentům tohohle kanálu, který jsou
Minuta: 22
vlastně na na patreonu jaro Dobiášova elektrodovy Pepovi Matějkovi Pavlovi Málkovi Martinovi reslerovi Pavlovi Konířová Lubošovi Laštůvkova a Michalu Hruškovi a exekuci v producentovi tohle streamu. Václav blažkovi, kterej Doufám, že neusnul teda tentokrát a a jeho a jeho a půjčovna, kde si můžete půjčit i třeba kolu. No a teď se dostáváme teda na otázky. Díky, že jste si pustili moje video. Doufám že se vám líbilo. Jestli jo, tak dejte like, jestli se vám můj kanál zmáčkněte odebírat zvažujete koupit Teslu a Pomohl jsem vám tom rozhodnutí využijte náš refferal kód dostupný dole ve videu. A pokud vás zajímají úplný finesy a věci které jsem ještě třeba nevydal A nechcete koukat na videa s reklamami potom Určitě doporučuji začít odebírat přes pe3net s mým patronem ať vám to proudí

Předchozí video

Do čeho investuje Ondřej Krátký? Rozhovor v Proti Proudu

Další video

Tesláček: Zkus si tohle se škodovkou...