Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#208 Tesla Impact Report: Ropa vs. Elektro | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Obsah:

00:00 Úvod
03:22 Ostatní studie
07:52 Celosvětové Emise CO2
09:17 Tesla Mise udržitelné energie
11:29 Vyhodnocení EV vs. Ropák
21:13 Co Tesla dělá pro snížení dopadů na životní prostředí
29:37 Tesla Vozidla
33:09 Muskův Zákon Elektromobility
37:42 Bezpečnost
40:03 Pasivní bezpečnosti
42:09 Hořící Tesla
45:26 Kybernetická bezpečnost
47:44 Tesla ENERGY
49:49 Tesla Solar
51:08 Dodavatelský řetězec

Automatický transcript

Minuta: 0
Doufám, že je mi dobře vidět a slyšet super super super, no, tak jdeme na to. Zdravím teda všechny vítám všechny do live streamu do mého druhého streamu úterního, kde jsem si připravil pro vás ta Impact report překlad, protože Tesla uvolnila asi možná už měsícem tenhleten a patroni mně psali, že by rádi překlad. A já jsem toho využil ve chvíli, kdy jsem šel do Standa. Tak
Minuta: 1
tak jsem si říkal, že by bylo dobře. On se spojit příjemné s užitečným. A udělal jsem tenhle ten překlad, protože mě tam Tesla odpovídá na spousty věcí a ty jsem očekával, že se mě Standa na který úplně na který úplně nedošlo. Každopádně každopádně. Možná jste si všimli, že ne všichni. Můžete psát je to, protože já mám zapnutý a chat pouze pro členy kanálu a to znamená musíte mít aspoň fanouškem, abyste mohli psát. A nebo by měl fungovat podle mě super i bez toho aniž byste se museli registrovat aspoň doufám jinak teda jsou YouTubu. No nic každopádně každopádně na konci ale zase na nějaké rady make patrovou mám připravený sladu a Takže pro ty z vás do vydržel až do konce, tak dám možná. napsat
Minuta: 2
otázky do slajdů a vlastně udělat možnost nějakého hlasování a nějaké topsy a uvidíme jako když tam bude ale třeba tom tři otázky který vyhlazuje tak tam dám jako Bavíme se o nich dobře tak pojďme na to jinak znova říkám vlastně drtivá většina věcí tady vycházím tak je Tesla Impact report který je volně dostupný na adrese yr.cz na.com ale máme tady super To vypadá a díky Romane takže a jak říkám tohle vycházím z Drtivé většiny dostupných informací které jsou v tom Tesla reportu Nicméně je tam pár věcí Jsem
Minuta: 3
a dodali já za sebe z různých jiných zdrojů. Takže takže já vám to vždycky řeknu, ale jinak všechny ty ostatní věci, který tady uvidíte. Drtivou většinu z nich, takže vidíte. Odkaď jsi odkaď psychicky vrčet. Tak první věc, která Tesla tady v tom reportu hned na začátku zdůrazňuje, že drtivá většina nebo v podstatě všechny ostatní reporty, které se zabývají tím jestli je ekologičtější výroba elektromobilů nebo a fosilních dopravních prostředků a tak se zabývají vlastně jenom tou výrobní cena logicky, protože ta výrobní část Samozřejmě část hlavně baterie a je více náročná na zatížení životního prostředí speciálně. Ale
Minuta: 4
absolutně pomíjejí vlastně tu tu další část, což je právě to používání a vůbec možnou recyklaci, což právě Tesla. Tady v tomhle tom svém reportu zahrnuje Mimochodem mě to velmi připomíná dobu v šedesátých letech, kdy celý vlastně tabákový průmysl měl stovky studií, kde se psalo, jaké kouření zdraví, dneska máte možná jiný názor stejně tak po roce 2000. Kdy se začaly objevovat soudní procesy proti řetězců rychlého občerstvení, tak se objevily desítky studií, kde se vysvětloval, že vlastně jíst u Mekáče je strašně zdraví, díky Pavle za super chat, takže a vítám Pavla. čili
Minuta: 5
To znamená že jsme v podstatě v situaci a díky Pavle kuchaře zase frčet takže jsme v podstatě v situaci že opravdu asi ten ten v automobilový průmysl je velmi podobné situace jako byl dřív ten průmysl ať už Tabáková nebo nebo prostě těma pásku doma A to znamená že jako zaplatit si dobrou studii že jo To to umí jako To umí každý speciálně když máte hodně peněz a ropný průmysl jenom Pro vaši informaci velmi velký průmysl má 1,8 miliardy dolarů denně jako je obra Jenom
Minuta: 6
za spotřebu osobní dopravy. To znamená, že se bavíme o nějakých půl milionu v korunách za sekundu půl milionu půl milionu půl milionu půl milionu. Samozřejmě, když se na to podíváme z toho finančního pohledu než kdokoli. Kdo si vydělává takovýhle balík, tak když se podaří zdržet. Teslu byt v jeden jediný den v jejích cílech a nebo vůbec celý ten i v svět v jeden jediný den v tom přechodu vlastně na udržitelné zdroje, tak se bavíme o 1,8 miliardě dolarů jsou prostě neuvěřitelné peníze. Ahoj Pepo a Díky Zdeňku za super. Takže
Minuta: 7
opravdu jsou to neuvěřitelné neuvěřitelný čísla a Tesla nedělá žádnou reklamu na rozdíl od všech ostatních automobilových značek cesta nedělá žádnou reklamu aq1 školu, nebo jsi v tom vašeho meetingu jim bylo trošku to jako doporučení, že by bylo načase, aby už jako začali nějakou reklamu a že to nemusí být úplně, že to nemusí úplně ve formě reklamy, ale že by že by Tesla měla začít dělat nějakou edukaci toho, že ten táta elektromobilita má smysl. A proč A tohle je vlastně první výsledek toho, že se to odeslala chce začít ona to dělat víc. A podle mě to dává smysl. Tak to jsme se trošku zakecali. Tak pojďme na to její. Nemocnice
Minuta: 8
všechno dobrý. Teda tady ta levá strana. Tak to jsem tam dodal. Já co jsem si vygooglil nějakého tady dole máte zdroj CO2 emise rostou prostě exponenciální. To je mega x potencionální forma, jo. Takže je to pro důležité, aby se s tím něco dělali vidíte, že ten jakože civilizovaný svět s tím začíná něco dělat, dokonce. I Amerika si začíná klesat. Nicméně ty podívej jsou pořád obrovský, ale kde je velký problém, tak je Čína a a vlastně Asie jako taková. Každopádně tady na pravé straně. To je to co vlastně ta řeší a to je to, kde jsou ty CO2 emise umístěný a rozprostřený přes ty Industry a tady je vidět, že prostě
Minuta: 9
47% toho celého dopadů, kde to CO2 se řeší, tak řeší Tesla, ať už je to Tesla Energy, co se týče elektriky a nebo vlastně Transportation Tesla Motors a ekosystém udržitelné energie. Kdo jste poslouchali teď, tak tam tomask znova zopakoval, že Tesla mise je o tom udržitelná udržitelný zdroj energie, což je 700 nebo vítr, takže tady Tesla se věnuje slunci větru zatím nejsou zmínky, ale věnuje se vyrábí svoje vlastní panely a kde vyrábí své vlastní tašky dokonce, který si můžete dát na dům a v podstatě ani nepoznáte, že jsou.
Minuta: 10
že jsou to solární panely takže to je získávání energie bohužel to ale není pořád že jo slunce pořád nesvítí více pořád nefouká takže 2. část je ukládání energie a tady je část prostě Tesla Energy kde jsou obrovským a kapky a nebo i na doma vlastně firewall i No a část je doprava to znamená právě to je ten ten přerod té toho jakým způsobem Cestujeme aby jsme cestovali a stehna elektrickou energii a tady máte první ukázku toho Proč vlastně ta Tesla je tak strašně jako že má tak vysokou hodnotu akciovou oproti těm ostatním automobilkám protože Tesla není jenom automobilka To je ten bod 3 že jo ten auto automobilka ale Tesla má ještě dvojku a je A
Minuta: 11
to je to, co strašně moc lidí jako nechápe a podceňuje, že vlastně je třeba to brát v širším pohledu. To je to samé jako když Apple přišel s iPhonem, tak to nebyl jenom telefon. To byl to je celý ekosystém Appstore, kde vlastně poskytnul aplikace vyladěný pro ten telefon, takže něco podobného. Akorát že barterový měřítku. No a teď ten systém vyhodnocování elektrického auta versus spalovak tady jsou vlastně nejčastější problémy vyjmenovaný z té studie, že běžně se používají v autě nebo a pa měřící jednotky dojezdu, který víc Eco přeceňují tu efektivitu paliva, ale podcenil ty emise. Tesla využívá reálných dat a má nich sakra hodně má ty auta. A může
Minuta: 12
čerpat celý svojí flotily ostatní studie neberou v potaz vysokou efektivitu pohonných jednotek. Tesly sjeté stav se neustále zlepšuje. Viděli jste to ostatní studie předpokládají výměnu baterie po čase používání vozu. Zase to víte prostě z mých videí nesmysl ostatní studie nepočítej vůbec emise vytvořené těžbou a transportem ropy oproti tomu obrázku tady dole, který jsem si vzal z Facebooku, který právě odpůrci elektromobility vždycky ukazuji. To znamená, že my máme ten komín v těch tušimicích. Tak ale to co si neuvědomuje tahle ta realita. To znamená, že na to že auto jezdí od benzínky. Tak ten benzín ten roste na stromech ani na té benzínce ten benzínce. Musím někde nejdříve vytěžit. Pak se musí Transform transportovat lodí, pak se musí vrací. A pak
Minuta: 13
se musí znovu transportovat na tu benzinku a to všechno jako spotřebuje obrovské množství energie, takže Mimochodem jeden litr benzínu má nějaký tři kilowatthodiny energie. Co znamená, že veškeré srovnávání vlastně s elektrikou okamžitě padá. Tak tohle jsou důležité věci, který je třeba si uvědomit. No a teď jsem teďkon z jako Pavle, že je potřeba plno elektrické energie. Tahleta analýza vlastně vychází ve srovnání modelů. Tesla model 3 s prémiovým středním sada, ne, když si stáhnete ten report, tak tam na konci jsou ze všeho z čeho voni. Vycházet je. Jsou tam i ty auta a takže srovnávají to od nějaké Audi A4 Alfa Romeo, myslím, že jsou tam asi čtyři pět aut tohle vychází zase z reálných dat USA. Custom reportu, kde vlastně za říkají
Minuta: 14
jakou Oni mají průměrnou spotřebu kolik najedou a tak dál takže vychází s 20 tisíc km ročně životnost auta 17 let 10 litrů na 100 km průměrná spotřeba a což vychází na nějakých 266 CO2 na kilometr další strašně důležitá věc kterou je potřeba zmínit je že když srovnáváme tankování u benzinových stanic a dobíjení elektromobilu Tak když tomu připočteme čas používání toho vozidla tak vlastně emise CO2 u toho vozidla jenom rostou To znamená že to vozidlo vyjede z fabriky a jenom ty CO2 dolů nahoru veškeré oproti tomu když vyjede elektromobil Tak ty emise do jenom dolů protože do budoucna bude čím dál víc zelené energie a tohle je Další
Minuta: 15
aspekty je strašně přehlížený celou komunitou elektromobility. A co je daleko důležitější, tak je tenhle ten Aspekt ignorovaný všema studiemi a Tesla naschvál nezapočítává tenhle ten Argument ani do své studie. To znamená, že celý výsledek i studie se včas a bude zlepšovat. Tady je potom porovnání, vlastně toho Tesla model 3 vs. Ten prémiový střední se dá tady vlastně vidíte různé kategorie, jestli jestli ta model 3 je dobíjená ze sluníčka nebo v gridu, jestli je používaná standardně a nebo na Rajče. Rick samozřejmě, když je na Rajče Ring, tak to klesá brutálně všechno. Nicméně i ten nejhorší případ to tady vidíte, tak je dva a půl krát asi lepší výsledek, než ten. Auto
Minuta: 16
auto s tím spalovacím motorem. A všimněte si Ano na začátku ta výroba. Je vidět, že trošičku ten spalovací motor je na tom líp, právě díky té baterii, ale opět To se všechno do budoucna bude jenom zlepšovat tady to jsem z toho vypíchnout té studie, protože hrozně moc asi hej True elektromobility říká, že u nás Máme přes 50% zas tě špinavý energie. Tady jsem vzal srovnání. Tesla model 3 provozu v Michiganu v USA, který má 64% uhelných elektráren, což je teda víc než v České republice a i tady v tom Michiganu to vychází, že ta Tesla model 3 měla CO2 ekvivalent, jako kdyby to auto žralok 4,3 litru na sto Nazdar Bican a díky moc. Na
Minuta: 17
to jestli se stal fanouškem takovéhle auto na trhu neexistuje auto, které by mělo jízdní vlastnosti. Tesla model 3. Ve spalovacím mělo takový výkon takový jízdní vlastnosti, ale zároveň žralo 4,3 litru na sto. Takové auto neexistuje. A to jsme v Michiganu. To nejsme ani v České republice. Nicméně Máme tu další důležitý bod. A tohle to je něco jsem tam přidali já, protože úplně shodou okolností normálně v cestě, když jsem se připravoval na tohle to, tak mi přišlo do mailu tahle ta nabídka od společnosti SHERLOG emise spalovacích motorů nejsou jenom CO2 a tady tahle ta nabídka toho sherlocku by tady dělám reklamu teda také to přesně dokazuje, oni mi tady nabízejí hydrogen.
Minuta: 18
Dekarbonizaci motoru ta vlastně využívá vodík odstranění nečistot ve spalovacím motoru, které vznikají spalování paliva a šíří se spalovat do spalovacího prostoru do dalších částí motoru výfukového potrubí a filtru pevných částic a vidíte můžete uspořit až 15% paliva Jinými slovy, když se tuhle tu matematiku obrátíme, tak po nějakém čase používání motoru se vám zhorší jeho emisí o 15% a tady vidíte snižuje emise a kouřivost, kdyby všechno bylo prozářené sluncem, na co byste potřebovali takovouhle službu. Je to naprosto logické, že přitom spalování při těch výbuších stejně jako když kouříte, tak vzniká ne jenom ten Niko.
Minuta: 19
Ale vzniká tam spousty dalšího sajrajtu, který Potom všichni musejí dejchat tady koukám, že o je bůh, když se vrátím ČR je více jak 90% ropy plynu z Ruska ropovodem tady jako distribuční síť u elektriky, jestli to má být jako poznámka na to, že nejsme soběstačný s tou elektrikou. Tak s tím s tím rokama plynout a plynem. Tak to každopádně a samozřejmě tohle to jako přechod na udržitelné zdroje je nejenom vlastně z ekologického hlediska zajímavý, ale iz ekonomického hlediska. Protože samozřejmě jakékoli import mám zhoršuje vývozní bilanci ekonomiky a samozřejmě vždycky je lepší, když si tu když si cokoli děláte doma, než když to do vážíte, protože pak samozřejmě vám to zhoršuje importní a exportní byla, takže dobrý. Emise
Minuta: 20
spalovacích motorů teda nejsou jenom CO2 konkrétně, jsou to vlastně xap2. A opět to jsou malé částečky, které projdou, ale pak je dýcháme a vlastně dělá nám to zdravotní problémy. Tady je zase spí. Tesla zprávě krásně vidět, co snapshoty měření Evropy. Jakmile byla před Kolínem a pokud jedu nebo respektive při tom lockdownd Evropy přijdu v březnu, tak s brutálním způsobem zlepšilo životní prostředí a zlepšuje dýchání a tady je potřeba si uvědomit, že opravdu se nebavíme o něčem teoreticky, ale Je vědecky dokázané Evropě umře 2,8 milionů lidí za rok na následky. Asi je toho těhle těch škodlivin v ovzduší. Takže
Minuta: 21
opravdu to není nic dobrého pro naše zdraví a opět i pro ekonomiku. Protože samozřejmě kdo umře. Tak už do ekonomiky není schopen přispívat. Takže je to špatný neustálé snižování emisí. Já jsem říkal, že vlastně Tesla Pracuje na tom, že neustále vylepšuje efektivitu toho vozu, což opět směřuje ke snižování těch emisích, takže tady je vidět vlastně tabulka spotřeby těch vozu, který jde. Tesla je na tom velmi dobře a výrobních procesu. Takže Tesla se snaží samozřejmě i na výrobní procesy zapracovat a tady je krásně vidět 2017 a 2019 snížení výroby jako nebo snížení zatížení výroby tady zase. Kdo z vás ten neviděl. Tak
Minuta: 22
víte, že on, když tam rozebíral, tak vlastně když rozebíral tu trojku a oproti tomu ten Tesla model y, takže přesně 2017 a model 3. A ten my2019 se tam našel x vlastně zlepšení, který právě spořit výrobu jak z ekonomického, ale samozřejmě i ekologického pohledu neustálé snižování emisí na továrnách tady jednoznačně nejvyšší snížení emisí je Jakmile se ty auta nemusejí dovážet lodí, protože Lodě jsou obrovské Jasně emisní samozřejmě továrny a Takže ve chvíli kdy on vybuduje na každém kontinentě továrnu, aby ty auta mohl dodávat po zemi, tak je to okamžitě obrovské úspory vlastně emisích, co se přesně děje. Takže už je v Americe už je v Číně a teď se buduje. Vlastně
Minuta: 23
v Berlíně, což je vidět. Starý jsi na tom obrázku Mimochodem, tady si můžete všimnout to, co jsem zmiňoval ten minulý live Stream. A to je ta fotka. Kde je vidět, že to nebere prostě vůbec není modrý v Pičíně čili, tady je právě to, že prostě to bohužel, dokud tam budou mít tyhle ty podmínky pokrýt Solárová, protože by z toho nic nebylo, ale jinak jak vidíte, tak Tesla vlastně svoje fabriky pokrývá soláry a tady je ukázka, to jsou té produkce tepla soláru to modrý a to Šedivý tmavě šedivý je spotřeba v jejich fabrikách z fosilní energie a to světle šedivé je vlastně zelené energie víme. Kolik emisí Dukly jedna loď z USA do EU na jedno. Auto
Minuta: 24
No, tak to teda nevím, ale každopádně je jako ty ty lodě opravdu to je jako je jedna cesta může být prostě jako fakt deset tisíc aut, klidně si myslí a neustálé snižování emisí životnost baterií. Tady se dostáváme k něčemu. Na co já jsem taky už dělal nějaké videa, takže je to konkrétně vlastně ta kapacita baterie u toho, s kterým jsem najezdil přes 100000 km, takže tam jsem měřil baterku přes ten nástroj, který si změřil, že to bylo myslím kolem 4
Minuta: 25
znamená baterie, která vydrží 1,6 milionů, což je úplně jako megaflex. Teda tady píše úspory nejen místní, ale i náklady za přepravu jako No to samozřejmě jako to je to je jako jasný, ale tady tahle ta zpráva je věnovaná hlavně ekologii, takže ale samozřejmě logicky je to je to i levnější, že jo a i čas jo, což jakmile on vlastně ty auta na cestě, tak samozřejmě je to zase zpoždění cca školou já, takže je tam samozřejmě i tenhle ten Element recyklace baterií, tady je krásně vidět zase jak jsi prostě ty ty románský placené studie hrajou s tou s tou psychikou lidí, protože psychika lidí funguje tak že oni prostě vidí jako to tankování u té benzínky. Dej to do toho auta. Teď oni to spálí a je potom Takže logicky je to pryč, je to zmizelý. Konec snění, to je to pryč, tak To
Minuta: 26
samé se přece musí stát logicky s tou baterkou, tak se prostě vypotřebuje a zmizí a prostě a ještě tady bude tisíc let někde hnít a budeme z toho všichni mrtví, tak tady to zase samozřejmě není pravda, protože se těžba surových materiálů a No to je potřeba na to surový materiály. Ale jakmile se dostane to do toho kolečka výroby užívání baterie, tak se vrátíme k recyklaci, kde recyklace je vlastně další Element, na kterým se začíná pracovat a už dneska jsou nástroje, které jsou z 90% ve světě zásilkovnu těch baterii, takže a Nemluvě o tom co bude v budoucnu tady vlastně Tesla sama tady říká, že ona dělá recyklace baterií taky i když samozřejmě Díky tomu obrovské životnosti těch baterií. Zatím toho moc neudělali a v podstatě recykluji jenom svoje testovací vzorky a tak dál. Nicméně i tak už mají přes 3. Nikol
Minuta: 27
zrecyklováno 323a 110 tun. No a tady je docela zajímavé jako takový efekt nebo něco, co jsem zaznamenal zase tohle není z té studii, tohle je moje jako spekulace, že když si vezmeš, že první modely i s začaly vyrábět 2012 a záruka baterií je 8 let a možná jste zaznamenali, kdo mě sledujete. Tak někde už jsem to říkal, že vlastně ten JB straubel a prej je vlastně jeden ze zakladatelů Tesly ten vlastně s Mackem a dalšími zakládal ke slovu a byl to bývalý si tu to znamená technický ředitel. Je to člověk, který rozumí Chemii v bateriích, tak nedávno odešel z Tesly. A založil si start-up, který se bude zabývat recyklaci baterií, tak mi přijde. Jestli je to náhoda. A nebo
Minuta: 28
jestli jako třeba si tak jako rozjede start-up krém potom psát. Tesla zase koupí, tak to mě jenom si to také zajímají, ne, jako samozřejmě nekončí jenom tady, ale díky moc. Zdendo za super chat cesta nekončí jenom tady, ale šetří i vodu na auto a to jsou přece takový věci, který by mě docela zajímalo, kdy by vydala nějaká jako tradiční automobilka, jestli takovýmhle způsobem jsou třeba schopný jako z roku na rok ušetřit půlku vody jako na auto emisní kredity. Tak tohle je jedna z věcí, kterou strašně často používají všichni žerou. Tesla hejtři a šel celeri, že žije vlastně z emisních kreditů, tak tady přímo Tesla říká, že za Získala
Minuta: 29
nějaký 600 milionů dolarů a stěna těch emisních kreditech, ale že je vidět tady z tohohle grafů, kde totálně dominuje všem ostatním automobilkám v prodej elektromobilů, tak bohužel pro přesun k ekologický dopravě musí začít ostatní výrobci nabízet atraktivní vozy a nikoliv pouze náhražku za kredity. Naštěstí to vypadá, že situaci začínají brát. Vážně to tam píše Tesla. To není jako že to tam nepíšu. Já to to přesně jako vozidla. Tesla vozidla s tím dneska už jsme situaciu. Tesla model 3 u toho nejmenšího modelu, že jsme na cenový pane tě z spalovací verzi tady je to konkrétně Audi A4 v jsou vlastně Pořizovací cena je už vlastně sobě rovná. Nemluvě
Minuta: 30
o celkových nákladech a vlastnictví, který úplně někde jinde. Tesla jako hlavní vozidlo sorceleur je někdo, kdo spekuluje na propad akcií. To znamená že on Místo toho, aby jsi si koupil akci za tím účelem, že počká až vyroste, tak on koupí akci za tou spekulací, že poklesne tak a tady jsme právě u jednoho z největších jako věcí, která mě štve na akciovém trhu a speciálně učitele. Protože kdykoliv cokoliv, jakou masku nějakým způsobem napsal ve smyslu, že to ovlivnilo cenu akcií, tak okamžitě za to byl teda lyzovania dostal za to třeba pokutu, ale je Showroom,
Minuta: 31
který nechali napsat třeba články jako hejtovat i na testu a zařídili, aby vlastně se dostali, aby dostali publicitu a okamžitě vlastně cena akcií šla dolů a tohle mi přijde na tom akciovém trhu neuvěřitelně nefér, že vlastně on. Hlavně si prostě za spekuluje na propad akci a pak nechá napsat. Prostě vymyšlený článek, ta akce je fakt propadne. Ona tam vydělá bambilion, ale nikdo na to nepotrestá. To je jako neuvěřitelného tohle maska jako štve, samozřejmě šíleně a proto se má taky nechal udělat teď ty trenky prošel Celery. No on tam jde o to, že ten Švorcová dva si za něj to dělá ten Broker, ale tak to je spíš na bitcoinovej kanál. Třeba tady máme, že Tesla jako hlavní vozidlo, to je další jako krásná ukázka toho, co se snažím na mém kanále. že
Minuta: 32
podle mě A jak je vidět tak v tom nejsem sám tak Tesla je prostě dneska pořád si myslím jediný jako elektrické vozidlo který je opravdu plnohodnotná náhrada za spalovací vůz i v těch Dlouhých trasách a tady je to vidět prostě v tom nájezdu zasetý flotily kde ty ostatní elektromobily Jak vidíte tak se pohybují prostě ve velmi nízkých nájezdech To znamená že jsou používaný jako nějaký vozítka prostě jak se říká kolem komína a prostě příměstský provoz kdežto vlastně ty testy a to je přes všechny testy tak vidíte že ten Ten nájezd je prostě brutálně někde jinde a tady je druhý ve svém 2. fakt proč tomu tak je protože ta Tesla zaprvé má nejdelší dojezd ze všech a za druhé má prostě obrovský Network těch superchargeru po celém světě takže Jasně
Minuta: 33
Pavle po měsíci používání souhlasím jsme narazili jsme na jiný problémy s cestou do Chorvatska. No teď tady trošku čím do Ikei. Já jsem tohle měl připravené teda na ten můj seriál o umělé inteligenci, ale musím to tady vybalit už teď pak se tam k tomu ještě vrátím. Takže kdo nejste z IKEI. Ikey je něco čemu se říká moorův zákon. Jorgemar byl jeden ze spoluzakladatelů společnosti Intel, která je největší výrobce mikroprocesorů na světě a ten Vlastně jak vidíte, tak někdy 78, že do konce šedesátých letech řekl tohle to pravidlo, že každých 18 až 24 měsíců dojde ke zdvojnásobení počtu tranzistorů v procesoru toto pravidlo se víceméně dodržoval o až v podstatě do té S nějakýma
Minuta: 34
Vím kam. Takže tohle je základ z toho. Proč ten it průmysl vypadá jinak než všechny ostatní průmysl i na světě, proč je tak strašně dynamický a proč všechno tam jde tak hrozně rychle. Je to právě. Díky tomuhle pravidlu, který je v podstatě exponenciála, protože vlastně pořád to roste nás a tady Já jsem vypozoroval něco všemu, co jsem nazval teda matku zákon. Nemám to, aby jsi tomu říkat můj zákon, ale masku zákon a je to proto, že když se na to podíváme. Já jsem si vytáhl data se za poslední roky a těch modelů a vypozoroval jsem z těch dát, že v podstatě když se podíváme na dojezd tak ten den permanentně nahoru a když se podívám na na cenu, tak tady Permanentně
Minuta: 35
dolů. To samé, když se podívám a nebudu jíst a rychlost nabíjení a když si tohle to vytáhneme prostě do nějakých dát a uděláme si z toho nějakou poučku to vychází, že ten maskou zákony, že každý čtyři roky se o 15% zvedne dojezd nebo 70% zkrátí čas nabíjení a o 40% No a teď jsme teď jsme u naprostej od základu. Proč velmi brzo mastě zkolabuje veškerý trh s automobilovým průmyslem, který nebude elektro. Je to přesně jsou to tyhle ty grafy, protože Ukažte mi jediné auto na spalovací pohon, který za čtyři roky dokáže snížit svojí cenu o 40% který dokáže zvednout svůj dojezd o 15% jo prostě. Tohle je
Minuta: 36
něco, co v tom automobilovém průmyslu už je nedostižný prostě. Ano, je tam možné ještě udělat nějaký jako niance, ale prostě ten Automobilový průmysl se spalovacími motory je vlastně na své špičce. Je tady stole a prostě už není kam se posunovat významněji, kdežto ta elektromobilita je na svém začátku a teď to se tam a nemluvě o tom, že jestli přijdou solid-state baterky, tak ten posun bude úplně. Takže tohle je něco co zatřese asi automobilovým průmyslem do budoucna. Protože samozřejmě i ty je ty auta vlastně elektromobilů a už to začíná být vidět, protože ty první elektromobily už začínají dojíždět a tyhle k tomu byly ty si začínají kupovat nové auta a začínají prodávat i svoje staré jenomže najednou ty nové jsou od tolik diametrálně lepší, že oni ty starý musejí prodávat vlastně jakože pod cenou a Podle
Minuta: 37
mě tohle bude přesně ten důvod toho rozmachu ti elektromobility, že vlastně ty ojeté vozy, které v podstatě tomu nic není, protože elektromobil nemá takové problémy jako tradiční spalovací motor a je jedno, že na to máte nalítáno, prostě si to 1200km, když to Jakmile Vy jste kupovali prostě spalovací auto a máte že ona TipCar si dáte auta a máte tam 250 tisíc najeto, tak prostě to nikdo nechce, že jo, protože se toho každý bojí se 100000 prostě přetáčí se tachometry tohle k tomu bylo Nic takového takového. Zdravím garáž cz, další je bezpečnost aktivní bezpečnost je U Tesly auto pilot. Takže tady zase přečtu. Docela jí tam mají nejdříve představíme nové funkci. Ali ty nebo aktualizace. Přidej
Minuta: 38
k použití masky nasraných dat čerpá, jestli poté ověř a na základě obrovskej datasetu. No to znamená, že Tesla čerpá vlastně ty data z si fotili a na základě toho potom to odjezdu je vlastně těma zase tam předtím, než videí jakoukoliv funkcionalitu nebo aktualizaci, tak to testují v něčem. Čemu se říká shadowmaw. Co znamená každý, kdo má sestru, tak tam s těma dvěma počítači, tak vlastně tady jeden a aktivní a v tom druhým běží. Ten shadowmaw a tam se vlastně jako testuje, co by se stalo, kdyby se zapnul a ta nová aktualizace. Jak vypadá autopilot reagoval a ověřuje to vlastně oproti tomu. Jak reaguje člověka takovéhle věci. Jakmile je Nová funkce důkladně otestována a zkontrolována, můžeme ji zpřístupnit flotile přes over-the-air update od chvíle, kdy jsme představili ten nový hardware, tak došlo k uvolnění víc jak tututu. Aktualizaci
Minuta: 39
a aktivní bezpečnost autopilot Jak vidíte, tak je výrazně, ale výrazně si bezpečnější než ten průměr ve Spojených státech a tady se musím zastat svět toho kluka vlastně z Tesly, co byl u Standa show, který tam se kdo je, kdo nejezdí na autopilot nemá rád svoji rodinu nebo tak nějak. On to řekl a on vycházel z těhle těch dát. Jo a on to tam samozřejmou šel teda nezaznělo, ale když se podíváte na tyhle na tak máš samozřejmě pravdu druhá věc. Jestli má někdo na Tescu nebo nebo nešli stranu, ale tohle je to co on ti myslel jo, že a oproti vlastně tomu Active Site Safe key features. To znamená, že když jezdíte s Teslou, ale nemá to zapnuté autopilota k pořád vlastně s tím zapnutý autopilotem. Je to ten vítr je k lepší. A tohle je vlastně přes přes ní. Evička
Minuta: 40
jsem v poho. Užívám si každý den, když jí vidím. Je to jiný svět a ty aktualizace super pasivní bezpečnost díky tomu, že ta Tesla máma s tím dole ten skateboard systém, který vymyslela tak Ty baterky jsou dole a dávají tomu autu neuvěřitelnou pevnost a odolnost, tak tady vlastně nalevo je vidět standardní test, který se dělá u všech automobilek, kdy je bočního nárazu a vidíte, že Volvo S60, který tady Tesla ukazuje vlastně záběry z agentury, která ty testy dělá, aby to to Auto dostalo pět hvězdiček, to znamená jako nejlepší hodnocení, který může být a taky má velmi dobrou reputaci vlastně v automobilovém průmyslu, tak vedle když se podíváte na Tesla model
Minuta: 41
3. A, řeknete si s kterým autě byste chtěli radši sedět, když se něco takového stane, tak myslím, že jsi asi odpovíte sami a byť obě dvě mají vlastně Five Star rating tady napravo, tak to je test, který se dělá zase tak, že se zkouší asi převrácení toho vozu. Co znamená ten to auto se rozjede na takové plošině a pak si na jede na takový Písek mu to jako vyhodí na ten písek a to auto se jako převrátí, že jo. Díky tomu, jak vlastně jen jako bokem. No až na to, že tohle je Tesla a ta se nepodařila převrátit v testech. Právě díky tomu, že ta baterka je tak strašně těžká. Takhle se tohle ten test selhal nebylo možné se vrátit a ona se vrátila vždycky na břicho. Díky právě to bývá z těch baterek čili. Tesla dostala jako spoustu ocenění, ale jak se tady snažila ukázat, tak je to o to. že
Minuta: 42
v podstatě by se měly začít zvednout trošku standarty aby se trošku víc ocenilo vás je to čeho test a dosáhla v oblasti bezpečnosti další věc k je strašně často zmiňovaná na většině vlastně forem na většině Hej to asi o elektromobilitě jsou požáry zase vychází to z psychologie protože mi už od pravěku samozřejmě logicky máme v genech už v naší Ještěrce v tom základním mozku který určuje vlastně tu naši První Signální soustavu tak vlastně Máme zakódováno že se máme bát nebezpečných a nových věcí takže velmi logicky ve chvíli kdy uvidíme požár tak se toho bojím a a když je ta věc ještě ke všemu nová tak si to hned okamžitě Ten mozek spojí Je to nový a je to nebezpečný No a třetí věc je potom to že samozřejmě A proto,
Minuta: 43
aby ten mozek získal zabezpečení do života, tak máme v sobě zakódováno, že se zajímáme o to, co je nebezpečný, aby jsme se toho vyvaroval to taky je krásná ukázka, když jedete po dálnici a na druhé straně dálnici se stane nehoda, tak se stane kolona i na té druhé straně dálnice by tam Žádná nehoda. Není na tom může zase ta První Signální soustava, protože My vidíme nehodu a ten mozek nám říká tady něco nebezpečného, podívej se na to, aby se ti to nestalo taky, takže přesně z tohohle důvodu a vlastně všechny Media využívající LED jednoduchý psychologického efektu a využívají to jako klid byty kožená k plazím o plazi mozek nonstop. Ano se tomu říká jako. Tady tohle
Minuta: 44
to jsou rány data. To není žádný jako za nám psychologie. To jsou reálné data a Tesla udělala ještě tu věc, že ty data stáhla najetým kilometrům. Protože samozřejmě kdyby ukázala počet Hořicích jako fosilních aut v Americe oproti hořícím Tesla. Tak ten poměr je úplně v kosmu, že je v Americe jezdí daleko víc jako těch těch aut fosilních než ta, ale tady je to velmi správně stáhla na počet ujetých kilometrů, což je potom něco co vlastně vyrovná tu statistiku, i když těch spalovacích motorů jezdí víc než těch tsl. Tak když to stáhnete na ujeté kilometry, tak to odpovídá, že 9,2 x násobně to vlastně auto se spalovacím motorem hoří tady opět jako zase, když použijeme tu psychologii, tak Dáme
Minuta: 45
jako přemýšlení ze základní školy je tak jenom název spalovací motor je docela logické, že tam musí něco hoře. Takže už jedou pohybu a potřebuji, aby to bylo Takže už jenom z logiky věci a logický, že by to mělo častěji, než něco, co vlastně k sobě žádný hoření nepotřebuje kybernetická bezpečnost. Nedávno jsem našla tm3 přesný návod instrukce dělat s obrázkama, co kde odpojit v češtině super. Díky za super chat a kybernetická bezpečnost tady na tohle to už mám taky dlouho. Slibuji video, které mám tak nějak jakoby na půl rozpera. O bezpečnosti
Minuta: 46
Tesly, který má opravdu na velmi vysoké úrovni je to právě díky těm update. Díky těm aktualizacím. Díky, ale také velmi aktivnímu přístupu vás nějaké hezké komunitě a tak zvanému bug Bounty programu a faunu owned třeba jako účasti na tak zvaném Paul, což znamená paulownie vlastně jako že by se to dalo do češtiny přeložit jako když to řekneš, tak si to nech jo, takže to jsou. To jsou prostě Contipro hackery, kde vlastně odměna pro toho Hekra, když tomu podaří udělat úspěšných, tak je ta věc samotná včely samozřejmě dokáže, když je tam jako odměna auto jako Tesla. Takže ty jak jsi Se fakt snaží jako a už se stalo, že jsem občas tam dostali a jenom se stal to samozřejmě okamžitě opraví, no a pak jsou tady věci. Co je
Minuta: 47
v automobilovém průmyslu naprosto nevídaný jako je třeba k kdy opět asi nějaká univerzita našla s tím pak v tom bezklíčovým otevírání Tesly reportu 0ho Tesly. A ona Místo toho, aby vlastně všem řidičům řekla. Pošlete nám klíčky v nám dva dny vyměníme, tak zvesela způsob, jak vlastně o weather.yr update. Node ten systém této jestli a jak udělat to, aby se ten klíček mohl update volat přímo v tom autě, takže ten člověk nemusel nikam jezdit. Co jsou obrovské samozřejmě úspory milionový prostě nejede z toho, že nemuseli nikam jezdit a na straně těch lidí líto, že nemuseli nikam jezdit Energy, to je to jeden žije, pusť zmiňovaný, tak tak se zabývá jednak samozřejmě solárními a bateriovým a systém a tady je její taky trošku ta Stránka
Minuta: 48
asi pomoci lidem v chvíli nějakých katastrof nebo nouze. Takže přes 16 tisíc individuální, tak jim pomohla. Tesla projektech právě pro já při řešení tě katastrof a40 individuální saiti. Tesla má takový jako náklaďáky s tímhle tím bateriový systém, který vole furt někam poslat a třeba pomáhat právě preklenovani. Mostě nějakých energeticky krizí, jak dál. Tesla megapack byl nedávno představeným powerpack, u kterého menší brácha, tak má o 60% větší hustotu energie a 4x rychlejší instalaci než tradiční hasne elektrárna z posledních paliv, která je určená pro pokrývání asi nějakých nějakých výkyvů výkyvů sítě a čili to znamená logicky zase u sporáku sporák. Na straně
Minuta: 49
toho kdo si to pořizuje a takový nejhezčí. Koukej se tady s tyhlety oblasti je ten australský hornsdale projekt, kde v roce 2016 přišla 50letá bouře. Zničila jeho australskou infrastrukturu, která následovala Black autama a přicházejícími až do roku 2017. Kdy se vyjednalo vlastně a Tesla vyhrála to výběrové řízení a v roce v prosinci 2017 rozjela ten megapack a ta Austrálie vlastně za jeden rok se jí ta investice do toho megapack vrátila díky tomu, že byla schopná právě vykrývat dle tyhle ty pátky a další příležitost. Je to Tesla Solar, která Bohužel teda díky tomu, jak nestíhám, ju. Tak zatím za Nedostupná
Minuta: 50
Americe, uvidíme, jestli třeba Giga Berlín nebude mít i divizi. Solar uvidíme. Každopádně jenom v USA vlastně ročně opravuje 5 milionů, což je obrovský potenciál, který Tesla může využít k tomu, aby jsi zase jako zvedla revenue. Tady bych využil něco z videa elektro nedá, který má pěkné video ohledně ekologie natáčel Česko čistě obnovitelné a kde měl se to na ten Slime. Kde je vídeňský solární katastr pracovat studii. Kolik je vhodný pro asi pokrytí Solárová, kolik by z toho bylo, takže vidíte, že opravdu je to něco co není nereálné nebo sci-fi, ale je to velmi proveditelné a v tom budoucnost určitě protože Tak jako se vším jako v e.t. Text a všem jakoukoli technikou cena jde dolů. Technologie
Minuta: 51
nahoru, takže ty se neustále otevírají Austrálie bude systém rozšiřovat. Přesně tak dodavatelský řetězec. Takže tady jednoznačně Tesla nejvíc dostává zase od Hej to že používá kobalt, že ho těží děti a že to je prostě hrozné bych samozřejmě ty tyhle ty jako vzácný kovy se používají ve všech, kterým průmyslu a není to vůbec hezky. Jak se těží všechny tyhlety v zásilkovně méně Tesla Pracuje na tom, aby se vlastně toho kobaltu zbavila a v podstatě to vypadá, že ten baterii podle mě na baterii představy vlastně baterii, která už bude v to je jednoznačný cíl. Každopádně teď jsme teda se dostáváme do toho, že pro všechny ostatní, které nejsou součástí toho živého chatu. A tak
Minuta: 52
tady otevřu. Asi je slajdů a kde bude možné teda psát nějaké dotazy. Já tady postu ještě odkaz. Díky, že jste si pustili moje video. Doufám že se vám líbilo. Jestli jo, tak dejte like, jestli se vám líbí můj kanál zmáčkněte odebírat zvažujete koupit Teslu a Pomohl jsem vám tom rozhodnutí využijte náš refferal kód dostupný dole ve videu. A pokud vás zajímají úplný finesy a věci, které jsem ještě třeba nevydal. A nechcete koukat na videa s reklamami potom určitě Doporučujeme začít odebírat přes paytron a staňte se mým patronem, ať vám to proudí.

Předchozí video

Tesláček: Zkus si tohle se škodovkou...

Další video

Marv Shamma - Proč a jak být věčným studentem | Proti Proudu podcast