Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#198 Martin Průša, Čech žijící v Norsku s Teslou Model S P90D | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Martin Průša, Čech žijící v Norsku s Teslou Model S P90D

Obsah:

00:00 Úvod
00:14 Představení
00:55 Čím se v Norsku živíš?
03:59 Jak jsi se do Norska dostal?
06:43 Co jsi studoval?
07:23 Kdy si začal s elektromobily?
09:08 Jaké výhody jsou pro Elektromobily v Norsku?
11:51 Vyplatí se Norovy koupit auto v ČR?
12:43 Kolik máš na Tesle najeto?
11:29 Typické nájezdy v Norsku
13:26 Jak je to v Norsku s povinností mít hřebíkové pneumatiky místo řetězů?
15:17 Jak funguje sociální systém v Norsku?
19:01 Jak funguje Daňový systém v Norsku?
20:33 Jaké jsou benefity pro rodiny s dětmi?
22:41 Jaké jazyky učíte děti?
24:44 Jaké jsou další výhody pro elektromobilitu?
26:49 Řeší se nějak zákaz ropáků do měst?
27:30 Souhrn všech výhod Elektromobilů
28:29 Jak je to s náklady na elektřinu oproti benzínu v Norsku?
30:25 Jak je to s Fotovoltaikou v Norsku?
32:22 Jak vnímají obyvatelé podporu elektromobility?
34:19 Jak je to s podílem elektromobilů v Norsku?
35:00 Jak je to se zaplněností nabíječek v Norsku?
36:11 Máš upgrade na CCS?
37:38 Zažil jsi někdy plnou nabíječku v Norsku?
39:14 Jak je to s Destination chargingem v Norsku?
40:53 Dokážeš vysvětlit proč je Norsko jediná země kde vede prodeje Audi eTron?
44:26 Dokázal by sis představit jezdit z Norska do ČR jiným EV než Tesla?
45:13 Jakou máš Teslu?
48:24 Jak funguje v Norsku trh s ojetými Teslami?
51:02 Co ti pomohlo rozhodnout?
51:36 Tesla Model 3 nebo Tesla Model S?
54:21 Proč jetý Model S a né Nová Tesla Model 3?
56:10 Co bylo na Tesla Model 3 lepší?
57:21 Jak je to s Upgrade HW v Tesle?

Automatický transcript

Minuta: 0
Živím se jako elektrotechnik firma, která servisuje ropné plošiny, zdraví vás tesláček. Dneska tady mám pro vás připravený velice zajímavý rozhovor a je docela dlouhý tak dost řeči a pojďme rovnou na to, takže Martine, já tě zdravím Martin Průša. Ty jsi vlastně můj patron, jak dlouho tři měsíce oba dva tři měsíce. No jo vlastně zajímá Výborně mám, takže to je takový jako máš Teslu. Pořídil sis Teslu, když Norsku. Takže pro české Diváky podle mě docela zajímavá kombinace speciálně vlastně stihl schůzka. Takže by jsem rád vlastně s tebou probral ty tvoje zážitky a zkušenosti a tak dál, ale než začneme. Tak čím se vlastně že víš, že vím se. Elektrotechnik
Minuta: 1
na firma, která servisujeme. Tak to už je zajímavá kombinace děláme jenom to děláme cena představujeme trajekty na na hybridy, takže zase trošku baterky je hokej a trošku zase jiné věci jenom ale hodně jezdím teda jako. Ty baterky jsou to nevím, to bych musel. To bych musel comidas hledá kolik jich tam jako kilowatthodin tady dole to taky asi jo takhle tak jakoby říkal, že ta loď teda to je na nějaké ty krátké vzdálenosti nebo něco takového. A ona je teda schopná potom ta loď vlastně jako jet na tu baterku těch a nevím kolik to je jo. Nezájem
Minuta: 2
20 minut před No, tak samozřejmě bordel do moře. Ale Jednak to musí být jako neuvěřitelně finančně jako výhodný nebo proti tomu určitě hodně zajímavé Martine se vrátím domů, tak mi dohledal informace k tomu projektu, tak se pojďme na to podívat podobných projektu jsme dělali víc, ale ten co jsem zmiňoval je menší trajekt jménem mvtyvs, který jezdí na západním pobřeží mezi ostrova Mirka 115 m dlouhej s kapacitou asi 120 aut a uvedl zhruba 3000 tun. Zatím jezdí jako s hybridním pohonem. Diesel
Minuta: 3
baterie, až se dodělá rychlejší systém nabíjení bude jezdit jenom na baterky s dieselem jako záloha. Doba jízdy je zhruba 20 minut kapacita baterek je 808 km, to znamená celá 8 GB typ baterie lithium-ion graphite. To znamená, že je dost podobná baterii v Tesle. Použito bylo 16 tracků, každý z nich má kapacitu 113 kg hmotnost jednoho roku 1,5 tuny, to je slušný, takže taková středně velká místnost předpokládané úspory projektu snížení nákladů o 50% na údržbě lodi a snížení o 1,6 milionů litrů nafty za rok, tak to je masakr. To je o 4430 tun emisí CO2 méně ročně hustý. No, takže to je podle mě docela zajímavá informace, kterou stálo to tam dodat. A jak
Minuta: 4
se tam teda dostal do toho Norska a dostal jsem se tam tak, že my jsme s kamarádem. Nejdřív se na Nový Zéland někdy po škole. A tam jsme byli jsme s dokonalou v angličtině a trošku pracovali trošku cestovali. Ale našel jsem tam svojí současnou ženu, která je teda původem ze Švédska, takže jestli a potom jsem se vrátil zpátky do Evropy, tak jsme spolu prostě chtěli pokračovat a tak jsme Přemýšleli, kde bude chviličku jsme byli v Čechách. Chviličku jsem byli ve Švédsku a potom zase přes jednoho známého jsme začali v Norsku původně. Já nevím na 2 roky. Třeba jo jsme si říkali. No a už se z toho 10 sil a dvě děti, takže takže takže tak no a ten jenom teda ten důvod jako proč Norsko a ne Švédsko to že docela zajímavé, že já jako Zdenu jsem měl ze skandinávských zemí poměrně hodně kole. Jak
Minuta: 5
jsme jeli tak dál a tak vlastně nory, tak by mě to zajímalo, tak jsme trošku jako na začátku jsme chtěli. Neutrálně zvýhodněné ani ten jeden a ten druhý. Takže takže Norsko a potom jsme si to jako myslel nebo nebrali jsme to i jako přírodu a cestování. Kdo může brát jako Chodíme po horách chata a Tome to Norsko jako bezkonkurenční. No jo podobný právě třeba novému Zélandu a prostě tě chci fior di a prostě tady ty fakt zeleně. Takže takže Norsko. No a prostě už jsme se tam jakou chytli. A už nějak jsme to tam nechtěli vyloženě tuna se měnit. Takže zrovna ne Dánsko třeba. Protože dám jako třeba jako Dánsko moje motorový neříkej, že jo, ale norština je úplně jiná Nela ráno. Je to pro mě. Jizvu,
Minuta: 6
potom je tam jako jak jsem oni píšou podstatě úplně stejně švédština je trošičku zase jako jiná, ale ale tak jako je hodně podobná tyhle ty tři země jako dost. Rozuměno by se dalo říct záleží potom na různých dialektech. To je frajer problém Norska, že oni mají strašně oddělek to asi 400 jsou prostě dlouhý jsou dlouhý, jak jsem ráno odděleného tebe málo spolu prostě stékaly přesto lidský, tak nevím, tak fakt jakoby poznají. Kdo je odkud? Je to někde to fakt zajímavý, že 30 km jako jiný pro něj ne pro mě ne, že jo, ale Ústřední elektro na pánský. No a pak jsem teda pokračovat. Ona
Minuta: 7
na to taky ale to jsem se na to jsem se potom vykašlal a upřednostnil ženskou s nedokončenou. Takže tím pádem tady mám otázku, jestli tam dlouho, takže to si hosté odpověděli 10 let. To je slušný. No a kdy jsi vlastně začal s víčkem jako s elektrickým vozem. No tak takhle no, tak to je smůla řeknu takhle, tak to jsem si koupil asi před čtyřma měsíce máme čerstvý, ale tím, že teda v Norsku těch elektro aut jezdí hodně, tak už mám zkušenosti, že jsem se svézt občas nějaké tenhle díl tam jezdí mraky jako takže se pak třeba firemní jsme měli taky elektroauto jak jedno z těch firemních tak Nissan
Minuta: 8
nv200 Myslím to jako daleko větší prostě pick-up takový tak, tak to jsem měl jako firemní hodně venku života města a prostě tě fakt těch menších elektro aut tak takže jakoby obecně nějak elektromobilitou mám zkušenosti delší, ale podrobně jsem se o to začal zajímat až tak někdy předtím půl rokem a půl rokem a pak právě postupně, koho jsem si říkal, že bych si koupil nový auto a začal jsem přemýšlet, jestli to teda má být jako dieselové auto nebo hybridní auto a nebo elektrický auto a když jsi teda jakoby potom člověk odbourá všechny ty předsudky, že jo, který panelovém baterky jdou pryč, jo. A hnedka budou v pytli a a nejdelší tyhle ty věci, že jo, tak potom jako jsem začal zjišťovat. Jo toho To tak
Minuta: 9
není, že jo, v pohodě, ale taky vlastně úplně v pohodě dobíjení si můžu zařídit doma, takže to tak jako v pohodě. No a tak tím jsem nakonec šel potom k tomu, že že bych si koupil tu Teslu tím, že samozřejmě i je to o tom, že tam teda jako v Norsku. Je to zvýhodněný, že teda se neplatí daň z toho jo. Oni mají myslíš tím jakou daň jako daň z přidané hodnoty DPH, takže elektroauta jsou Osvobozené od tu daň, která je dost vysoká právě na auta s klasickým spalovacím motorem. Kolik je procent? No zájem 20% myslím, jestli se na to nekecám. No ale takže vlastně ale ty jo, takže potom to vychází, že třeba já nevím Oktávka klasická ti tam vyjde, třeba nevím plácnu stejný rok, že jo, jako
Minuta: 10
spíš nebo super. Třeba ve finále vyjde třeba jenom do 150000 jako levněji, než třeba takhle. Takže se k tomu říkám, tak to je dobrý, no, já vím. Já právě doby bylo tak vím, že jako kolega teda to byl Dán nevím, jestli v Dánsku mají ještě větší daně než Norsku, že si myslím, že jo, protože vím, že volané posílal mému šéfovi jsem si pořizovali auta a Zase nějaký ten vlevo, tak odpovídalo nějakému pasátové prostě vybavenému, že jo. A teď mu poslal prostě co si vybral nějaký Volvo jako a a ten prostě normálně tady v té
Minuta: 11
konfiguraci. Ukaž mi prostě pošli mi to, protože to stojí prostě jako nesmysl a takhle mu to fakt poslal. Je to opravdu tolik stojí prostě Milá, tak vezmu zpátky poslal za úplně přepočtený, že za ty peníze co u něho v Dánsku stojí prostě Volvo. Tak jako ve Velké Británii stojí ostrost inmach. Tak to si pamatuji, že to jako to bylo velký den. Auto se to jako teď teď, teď se to trošku smylo tím, že Norská koruna sledovala třeba za tři do 3,5 vůči české koruně, teď je to asi dva a půl zhruba, takže jako teoreticky vlastně šli ty. Ceny těch aut o něco níž, ale ale bývalo to tak, že právě třeba jako klasická Oktávka byla dvojnásobné dražší možná i víc, než než v Čechách, no. Hele a nevyplatilo by to ti teda jako koupit si to auto tady jako když tak nemůžeš jezdit na český kolečkách.
Minuta: 12
Takže ty lidi jako teď přesně si nepamatuji ty podmínky, protože jsem to nikdy nemusel řešit už jsme si kupovali auto v Norsku, ale vím, že nějak první rok možná jako můžeš jezdit jo, ale tam záleží jestli máš smlouvu už potom na dobu určitou tak mám pocit, že ani to ne on a Nejsem si úplně jistý, ale ono to bude podobné jako vyšší daně a tam potom strašně dobře jsem už je logický úplně výhodné si přinést. Takže zatím přechod na české zač a ještě chytí. No, tak ti to pak do počtu a já vlastně vyjde tě to pokutu a plus ještě do daní, že tak dále, takže ti to vyjde hustší. Protože sis kupoval. No a Takže tím pádem teda když to máš čtyři měsíce. Tak kolik máš na tom netu, tak ty kolik jsem tu já přímo. Já zatím asi nějakých 5000 zhruba nebo takhle 5000, když bychom myslím odečetl cestu,
Minuta: 13
co jsem jel jsem. šest a půl Možná už teďka No takže jako není to není to zas tak moc No on jako v tom Norsku se nejezdí relativně málo jako kilometráže protože všechno trvá dýl jo tam Ty cesty jsou 80 x 60 Kájo na dálnicích taky My máme 90 Stavanger pak někde okolo Osla tak tam je to 110 myslím Hele ještě teď nevím jestli to bylo Norsko nebo Finsko ale když jsem se do se bavil s kolegama tak mě docela zaujalo že oni říkali že v zimě je takový ty pneumatiky Co je to v Norsku ale to je jenom v určitých místech jako určitě ne v nemocnici že spíš hodně hodně vole ty pneumatiky právě potom ti strašně jako rasu jí silnici Takže logicky jako to je asi kvůli tomu je tam teda tak málo rychlosti No tak to asi
Minuta: 14
to nebude Mile Kvůli tomu, že tam máš i v létě, že jo, jako stejně snadno jako takže to vyloženě asi ne. A s tou povinností v určitých místech. No nevím úplně jo. Protože u nás jako ten Stavanger paradoxně. Každý se mě ptá, jako ty bydlíš, no spíš tak to musejí Simona to a a není jo, protože to je přímořské GoPro utvořila, tak je u nás jako že něco jako si voláme, tak jako okolo dvou stupňů zřejmě občas to klesne pod nulu. No úplně nejhorší zimu. Co jsem zažil tak za těch 10 let, tak bylo mínus 10 a to byla fakt jako jako hodně špatný a a to byl jenom pár dní, jinak je většinou je to okolo Domino za sněží, tak jako že se to nedá se roztaje, tak jako proto třeba ten Stavanger je o něco šetrnější na ty baterky, že tam jako nejsou vyloženě extrémy, jo, že v zimě je to třeba maximálně do těch mínus dvou,
Minuta: 15
jo. A v létě třeba okolo 25 let a naopak vlastně v létě tam nebudeš mít jako třicítku taky jo. No, tak to je pravda. No, no. A jaký Obecně je vlastně ten sociální systém, jako v tom mozku do protože pro čechy podle mě, když řekneš jako běžnému. Čechovi si skandinávské země, tak si představí jako super sociální systém, že tam skoro všechno dostane zadarmo, ale já se trošku obávám, že jako nic není zadarmo a že něco to stojí, že ona to budou daně, tak jak jak to jako jestli jestli to takhle jako z pohledu Čecha můžeš můžeš jako vzít nějaký ten zážitek z toho nebo zkoušel spíš než zdá, že každá že to Skandinávská země to má trošku jinak to Norsko třeba oproti tomu i Dánsku, co jsme se bavili není až tak hrozný v těch daní. Vím,
Minuta: 16
že třeba mě jako Mně to vychází někde okolo 30% jo roční no, no právě. Třeba jo jakoby zdanění, ale hodně záleží. Jo, já mám hypotéku na barák například jo. Takže to co jsi něco odepíšu něco odepíšeš mám dvě děti, takže zase tam si můžeš odepsat. Myslím až se 40000 jako ze základu daně jenom takže to teda dělí mezi manželkou, jo, takže ona si odepíše 20. Já si odepíšu 20. Takže třeba právě za Radime školku, že jo. Musíš teda něco zaplatit za ty Děti. Samozřejmě by sis to mohl odepsat, takže potom máš spoustu jakoby těch odpisů. A u mě tolik daně teda progresivní jo, takže tam to funguje tak že ty platíš nějakou daň třeba do těch v roce.
Minuta: 17
Tisíc ročně a potom na 550 až třeba 700000, tak už z toho z těch jo třeba z těhle těch 200000 letíš extra. Nevím třeba na dvě tři procenta. Jo a když někdo vydělává ještě víc, tak platí dvě tři. Procenta tady z toho těch mezi 500 až 700 až milion, tak tam už to zase dost a ještě víc, takže ti těch 700 až milion zaplatíš ještě dalších a nevím 5% zase a nad milion ještě zase dalších, ale takže to je progresivní daň, ale taková Řekl bych jako docela rozumná, protože ho nemáš implementaci jenom toho jako navýšení, což většinou ty sociálně si který tohle je to tak je to jako tak a dáme mu zachů prostě ať se máme všichni stejně, že jo a komunistů, ono to má potom tendenci, že ty vole ty lidi chcou radši bydlí někde jinde. No takže já nevím přijde docela rozumně něco rozumného a takhle to bych ještě k tomu sociálnímu systému teda tak.
Minuta: 18
Oni se snažím, aby to právě jako bylo víc vyrovnaný. No, že to není vyloženě, tak že bys platil velké daně. Co jsme si řekli, že nejsou zas tak velký, ale zase to není, že všechno dostaneš zadarmo, jo. Například co je hodně lidí se diví, tak tady byli skoro se protestovalo, když do 30 Kč poplatek u doktora v Norsku, ty platíš. Myslím asi 200kč 250 možná, ale samozřejmě za návštěvu doktora, jo? Takže takže jako tady je to jenom Ambulance jo, ale je to teda zastupovaného, že určitou potom, když někdo chodí často, že jo, tak to myslím bylo u nás taky že jo. Ono totiž Jo ono to totiž Nejdřív bylo dřív to bylo 30kč za jakoukoli návštěvu a teď to nějak změnili, že to jako na skle 50Kč
Minuta: 19
to Nicméně ono zase já, my jsme byli úplně férový, tak ono jako máš jakoby přímé daně tak zvaný a pak máš jako sekundární, že jo nepřímé daně, což je například třebas tohle. Takže ono vlastně jakoby, že ty z toho platu třeba nemáš takový procento, ale ty věci jsou tam řeší obecně, že jo. Obecně jsou dražší, ale když zase jako si to přečteš Nanana kupní síly, tak spousta věcí je o dost levnější elektronika, tak tam je to velký rozdíl, protože ta je v podstatě cenově srovnatelná. čekám a jo Takže prostě já nevím plácnu průměrný Nor si bude nadprůměrnou televizi vydělávat třeba já nevím týden nebo nebo nebo 10 dní průměrný Čech třeba celý měsíc Jo řeknu jak to nechápu takže elektronika nábytek
Minuta: 20
co tak jako Matně si vem si pamatuji i jídlo tak potraviny tam to záleží honit extrémně drahé například s kořenem jsem nikdy jsem se jako nějak moc nedopátral proč ale ale kořenová zelenina prostě celer jako k nim před k dražší než tady ale například teda ryby zase že jo no tak jako ale i maso jo Jako je nejlevnější potom v přepočtu na Třeba jako se týká dětí Jsou tam třeba nějaký jako benefity pro děti, nebo ti říkal teda daňové úlevy. Potom teda jako jsou nějaký příspěvky na děti, což třeba není až tak jako extra moc jako peněz. Vím, že třeba finové tam Terko dostávají o dost víc jako na dítě a
Minuta: 21
potom jako nevím přesně. No jako třeba ve skandinávských zemích je dost častý, že máš nejen o mateřskou, ale i vlastně Zuzkou to takového tam je. Jo jo to je ono takhle. Obecně je zvykem, že že se jde na rok jenom vlastně, že děti už jdou do školky v roce je to málo nebo takhle pro mě to byl trošku nezvyk, jako si na to zvyknout, když jsem tam přijel, když jsme začali řešit děti, že jo to a teď už jako jsem si tak zvykl, že naopak si nedovedu představit, že by moje žena byla tři roky jako doma s tím dítětem jo, tak je to takový nebyl to vůbec žádný problém ani s jedním z těch dětí chodí jako do školky úplně bezproblémově začali lehce po jednom roku. Myslím, že byl jako oběma když když začaly a zase tady ty školky zeleně jsou nastavené úplně jinak jo. Máš tam nevím třeba jednu vychovatelku.
Minuta: 22
čtyři pět dětí maximálně takže není to že by tam bylo 30 dětí najednou jako vychovatel a a je to úplně super a je to fakt dobrý můžeš nastavit že nemusí tam samozřejmě ze začátku když nechceš tak tam nemusíte dítě chodit jako na celou tu dobu a každý den ale tak jako tak jsem si na to Zvyknou si nedovedu představit že by žena prostě byla tři roky doma s jedním pak vlastně taky máme rozestup před 3 roky mezi jo já stihnu tady často dělá a že by mi hnedka začala jako druhou a pak přestat prostě byla doma jako jsem se trošku odvyknout Hele a když teda žena je vlastně Švédska Ty jsi Čech ale Žijete v Norsku Tak jak to máte s z kamene zajímavé No pomůcek ozvu teda s ženou jsme hodně vážím a anglicky protože tak jak ona to jsme najeli tak nebo co jsme měli dřív
Minuta: 23
Jsem se naučil norský komunikovat rozumně, takže tak nějak už jako zůstaneme tý angličtiny. Já se snažím namluvit na děti česky jako stejně, aby aby uměli a ona švédský mluví a ve školce pochytí od vás těsto, jak se bavíte mezi sebou. Ty jo, tak to mají jako hodně slušný základ dobře. Mně to teď zrovna řešíme doma, že jo, protože žena Mám to jako taky Ukrajinku. Takže právě tlačí na to, aby mluvili ukrajinsky, protože to nastudovat na netu je krásně teda blbé se tam přece něco říkají, že vlastně je to strašně důležité, jako že ty děti jsou potom chytřejší, když mají lepší vybavenost vlastně do toho učit se další jazyky, a že teda to u vás je to úplně až se bojím obce co z toho bude, ale zatím to jede a jako
Minuta: 24
Na to jak jsem na to jak jsem třeba občas mít doma, protože na ty fošny sjezdu na 14 dní a pak jsem teda zase tři neděle. Třeba doma jo, že mám volno, takže ono se to trošku vykompenzuje, ale ale když tam nejsem. No tak samozřejmě tu češtinu jako mají nemají vůbec že jo a ale jako jsem myslím, že v pohodě, že jako dědou a ta starší ta ta holka teda už už třeba jako překládá tomu mladšímu někdy jo, jako že mu řekne. Tohle je tohle a prostě snaží se nudím a když jsou potom, když jsme tady že jo. No tak v krku babičky dědečkové dobře. No tedy ty sociální podpory od státu jakoby spíše pro lidi je tak trošku jsme se bavili. Už od těch elektromobily vlastně, ale já mám za to, že tam není jako jenom podpora té Daně nevím. Tam je nějaká ještě jiné podpora tě chvilek.
Minuta: 25
No tak mě jakoby je podpora v tom, že ty máš jako úlevy. No například například tady tahle tahle ta kostička, tak tak táta je na ty mýtné brány a původně elektromobily neplatili nic na těch mýtných Branách a teď se teda zavedlo, že platí 50% jo, takže a ty mýtné brány jsou tak rozeseté prostě po Norsku v Reni to že by se vyloženě platilo za úseky, ale je to třeba i ve městech jo, což právě v těch větších městech Stavanger Bergen Oslo, tak tam je to udělané jako takový vlastně jako vjezd do města výjezd z města lidi se trošku teda jako proti tomu bouří, protože u některých fakt už může jít jako hodně peněz jo třeba jako 10010 tisíce měsíčně třeba jako úspěch, byl by to třeba nějakých 15, možná i 20. Proč
Minuta: 26
jako pro některé lidi, kteří fakt jako Jezdí každý den? Protože oni se na to vedli jako dvojnásobek v těch největších mezi 7
Minuta: 27
nevím. To si myslím, že ne, že jako dc-dc. Zatím ne. Jako nemyslím si, že by se to nějak vlastně jako teoreticky s těma krabičkama je to pro ně velmi jednoduše implementovat thallný systém nebo minimálně to nemusíš zakázat to nemůžou to třeba 10 byt a v tu chvíli se to každý jako sakra to zmizelo. To vím, že se něco řeší mléko původně měly platit ještě víc jako právě za ty brány. Ale jo. Takže tím pádem to je vlastně jako DPH se neplatí, pak je teda tohle a je tam ještě něco. Snídám se neplatí. Nebo takhle platí, ale je to s ním. Zase ona snížená, takže myslím, že je 450kč na elektromobil a nebo dva a půl nebo tři za klasický autouncle zvýhodnění na pro taxíky Hilti lajny ve městech, tak tam můžeme elektromobily autobus, ale
Minuta: 28
zase tím jich je tam víc, tak to potom do budoucna. Bude ztrácet trošku smysl. Nechápu vyložit zrovna se do toho nedostanu často. Takže takže nevím, tak tyhle ty informace, ale ale u nás furt jako to jedno a uvidí se potom každý bude 80% tak tak mi to nedávalo smysl, že jo. No, ale Takže tohle No a pak teda Samozřejmě velká motivace ta cena, že jakoby ten proud náklady Prostě ne. No a to je Vlastně protože ono je v podstatě moc, že ho plyn a velmoci, když tam není jako velmoc takhle, že jo, protože tohle do toho světového o tom bavili, že nejsi jako největší, ale přece jenom jako na to, že jich jet do 5000000 nebo něco tak tak nemají úplně to. Takže jak je to tam jako s pohonnými látkami. Kolik kolik tam stojí benzín třeba nebo na jste oproti tady čekám, co je dražší. Je to dražší.
Minuta: 29
No jako klasický Honor jsme se bavili, tak jednu hodinu práce si koupíš víc toho benzínu jako průměrný. No jasně, že je to něco jako kdyby chexia si koupil třeba já nevím plácnu za 15 16 km daleko, kdyby tady stál benzín prostě 5. 16 Kč v těch čísel květou. Je to Drahoš no. Navýšení ceny o si video, takže vlastně oni to tam zdaněné ještě jako v trošku to voní teoreticky mají svojí, ale jako zadarmo, ale mají teda Zdeni. No a Elektřina je střechu strašně levná oproti Čechům jako absolutních číslech je levnější, než vlastně
Minuta: 30
jsou tam jako obrovský otevřený ve prospěch elektromobil jako vychází to na tak počítal. Teď mi to přesně nepamatoval. A vycházelo to nesmím 4x v krátkosti levnější Toyota. Ústí, že benzín je třeba jako jedenapůlkrát třeba jako oproti tady Elektřina je třeba 4x levnější. No tak to jo, no, to je tam tím pádem jako v Norsku asi není úplně jako nějaký frčák také solární panely a takovéhle věci a tím pádem, protože jedna kost nějakého poloha a jednak díky tomu, že trávy. Návrat by byla cena za 30 let a tohle se nedává úplně změním jako nevím jako co vím, že jsou firmy na to a že se jako že to někdo si to i dělá, ale že by to nějak jakoby masově rozšířený Norsko, že přes 90% nebo dokonce vybral
Minuta: 31
vybral nebo naopak mají právě přebytky dost často jako například mezi dánskem a norskem funguje kabel podvodní. Taky jsme dělali právě na té lodi, která ho pokládala potom jako jo, takže byla přestavba té téhleté něco kvality, ty velký podvodní kabely napětí napětí proudu a Takže oni mají dělat, protože Dánsko zase má hodně větrné elektrárny a mají problémy potom třeba v síti zase se špičkami, že když hodně fouká a tak tak tam potom můžou mít problém, jako že mají zase moc díky energie. Tak to posílej takto posílej do Norska. Jo a naopak, když zase tolik nefouká, tak zase Norové posílají do Dánska. Takže protože ty tam prostě ty přece jenom to vydržel celé trošku reaguje, no, takže to je to potom. Jako je docela rozumné nebo
Minuta: 32
pochopitelné asi proč v tom Norsku být vlastně jako lokalitou, ale zase tys to vlastně vysvětloval, že ne úplně všechny místa jsou jako že to jestli bys že je vlastně jako předsudek, že to není až tak jako hrozný s tou zimou jasně, no jako jo, takže to potom dává jako smysl. Vlastně tam dává smysl, když když teda jako jed Takovýhle jako podpora pro to, jak to mobilitu, jak to vnímají jako ty obyvatelé jo, protože třeba v Čechách hrozně takový ty Petro lidi jako to vnímají negativně, že já to elektro. Nechci proč bych měl jako někomu jinému dotovat. Prostě ho jako drahou hračku. Tak jak to tam jako vnímat a veřejnost prostě ty to ale k tomu no. Jako já jsem si že líp než tady samozřejmě teď teda potom ten ten podíl těch elektro aut je tam vysoké, ale samozřejmě najdou se takovéhle jako tyhle to tam nějak jako jsou.
Minuta: 33
No samozřejmě hodně tam třeba Norové mají hodně rádi jako takový ty starý Ameriky, jo. Takže takže v létě vždycky kdykoliv tam hodně jezdí na ty Mustang Cadillac xt6 a půl a kamarád má taky, že jo. To já nevím 20
Minuta: 34
musí platit elektro se jako nemuselo. Teď už jenom 50% tak se to trošku jako snížilo, ale Jsem si, že prostě to samozřejmě pozitivnější on ten ten ten pohled na tohle trouby skeptici se najdou všude. No, ale když teda vlastně žil tyhlety všechny věci, co jsme se bavili, tak v podstatě vedly k tomu, že teď je tam v Norsku aktuálně něco kolem 50% nových auto asi prodané, jak tomu mobilu, ale nicméně vlastně že celkově těch procenta moc není. Já jsem myslel, že to je něco kolem třech 4% že si říkal jestli dohledal nějak začala v roce 2018, takže už by to mohlo být, co ti říkám, že teda když takhle jedeš, takže spíš si udělal takovou nějakou Random doma, takže ti odpovídal, že každý desátý auto zhruba plus mínus.
Minuta: 35
A když máš takovýhle stav, tak to musí být úplně přetížené ty nabíječky. Ne to musí furt plno. No není vůbec, ať už Už na těch nabíječka od Tesly nebo prostě si je spousta klasických nabíječek, jako že jo, tak těch mraky to je další výhoda, co jsem zatím, že tak nějak co vy v Čechách. Moc nepodařilo, tak tak většina už jede prostě přes mobilní aplikaci nepotřebuješ žádnou to už začínají taky jako mobilní apky. Takže jo, takže už tomu nepotřebuješ nebo takhle nepotřebujete aktivaci ten čip, ale myslím si, že stejně jako vy čemu potřebuješ registraci jako fyzickou, že tě musí fyzicky jako zaregistrovat tomu to není jako že by sis aplikace zatím tak tam Norsku funguje. Jo jo vlastně nemusíš mít čas žádnou registraci. Ty přijedeš aplikace se jako trvá to prostě já
Minuta: 36
nevím 10 minut. Zaregistruj si kartu platební uděláš si jako podstatě účet svůj a zkoušel jsem to rád zatím jenom na céčkový, že jo jako nabíjení. Protože nemám teda předělanou na kg jako nemám teď přemýšlím, jestli si ho dělat nebo ne. Jestli se mi to vůbec jako vyplatí Adapter máš. No tak to potom Takže jako asi asi do toho Půjdu, protože to taky vychází zase zhruba v tom Norsku na 4000 Kč, takže to není nic jako extra drahého jenom takže zase jako by mě to potom lepší, když teda bys potřeboval někde mimo a když takhle budu zase jezdit po Čechách, tak asi jako že v tom Norsku prostě nemáš zase problém 13. Nabíječka Matěj
Minuta: 37
hlavních tazích. Takže takže uvidím no, ale to jako v Čechách by se ti jako sakra hodil. No tady zas tolik tě čtvrteční. To je právě. Já to mám jako dobrý, že jo mám, že tady když jsem v Praze, tak tak jsem ve Vršovicích je to já třeba 10 km zájem, takže tady je to pohoda, ale když pak samozřejmě bych jel někam. Ne on by se měl postavit ještě Ústí, že ty asi jedeš na Ústí na Drážďany. No takže to musím až teda jako v Německu, ale obecně jako Nezažil jsem problém, nikdy jsem neslyšel od někoho problém, že by byly přetížené nabíječky, že by tam bylo moc autem, že by prostě jakých svátcích jako jsou taky nevím nevím jako že bych Může to tak být, že jsem o tom akorát. Prostě neslyšel, že Přál
Minuta: 38
jsem jako necestoval Naty Naty svátky, ale takže Může to tak být, ale jako Nemyslím si že tak na ten rozdíl třeba jako Tesla oproti. Ty ostatní tam jako vnímáš, jakože třeba Tyto stroje jsou jako Díky. Tomáš to mají online, jak to prostě hlídej a tohle, že tam je jako víc volno, než třeba u těch jiných nabíječek. Nevím úplně takové jako že by bylo takže v tom Norsku jezdí mám pocit, abych koupil nekecal, že jsem se koukal, že 50000 registrovaný tak tak jako na to kolik jich je, tak jsem nikdy neměl takhle problém a nikdy jsem neslyšel o někom, že by měl problém. Zatím hezký supercharger a když takhle se pohybuji na těch klasických tak jako taky ne, protože jako dost často taková
Minuta: 39
ta Norská klasická. Také je tam třeba win10 možná i víc jako stojanu, takže takže Obzvlášť sudetengau krámu, že hodně hodně mají z těch garážích, jako jo, že jsem se chtěl tak jak je to vlastně s těmi Destination. To znamená jako se tam třeba rozšíření to že máš Čau hotelu nabíječku nebo já nevím už Shopping centra nebo prostě kina nebo jak je to tam jako rozšířený podstatě v každé už teďka garáž jako nebo i víc Shopping centrum Ikea. Například že jo. A tyhle ty tak jsou jako nabíječky jo, ale jakože nabíječky. No jako jako, že jich je ta veřejnost fakt víc, ne jako třeba dvě jako já nevím, ale zase jsou plné teda no jako na tu tam jakože to kolik ty toho dobiješ prostě
Minuta: 40
za ten čas tak tak dostat, když to blokoval právě nějakému Lenku třeba nebo to jinak vůbec jako s tou pizzou disk. šel jsem si to jo ale že bych tam parkoval vidět stejně ve městě že jo jako těch v těch 400 km co tohle to jako dáma která jako dejme tomu 300 použitelný co to zvládne Tak takto životě nevěřím v tom v tom Stavanger ani v Praze si myslím že bys to jako moc jako jo ve čtvrtek jsem jezdil s bráchou právě se obecně On bydlí jen kousek za Prahou a různě jsem hovořil tak jsem byl ještě za kamarádem že se chtěl podívat na to a najezdil jsem asi 220 kilometrů v podstatě celý den jsem strávil jako autě takže těch 300 km jako nevím no to je slušný no no ale když teda vlastně takovým způsobem že tam ten prodej těch v těch nových aut tak teď ti
Minuta: 41
několik měsíců po sobě si nenechá prostě marketing Audi jako umýt to že Mostě zdůrazňuje že se Tam jako jedničkou na trhu a že vlastně prodají více aut než Tesla. Napadá tě nebo zjišťoval jsi třeba čím to může být jako jestli tam třeba nemají nějaký promoakce jako slevový nebo něco zajímavého jako s tím s tím Audi e-tron m, co tak nějak jsem si jako koukal. No tak cena může být fakt jo. Otázka je Nevím jestli to nějakým způsobem prostě prostě dotují, ale oproti o tom, že jo, když teda to porovnáme, že asi by jsi ho kupovali lidi, kteří přemýšlejí nad jsem, že jo i tak jako cena může být velký Faktor, protože teda je levnější o nějaký zhruba asi 200.000, to to vychází myslím a může si říkali říct, že to bylo to bylo. Možná bych se konkrétně by jsme se museli podívat,
Minuta: 42
že jo jako na tyči, ale je teď, abych prostě neodepsal, tak je to možná i víc. No zase záleží, jestli si kupuje, že ho performance. No a tam právě to je možná možná to je ten důvod, že vlastně jak se říká, že tam jsou moc ne přes tu je tak jako tak v podstatě asi se srovnává srovnatelný, že ani si zřejmě kupujou spíš jako ty ne ty menší baterku v systémech bohatě dostačuje na tu jízdu po městě, ale Chtějí prostě ten je nějaká nebo jakoby tady nějaké nové éčko. Což vlastně Zatím díky tomu, že teď ještě y tak vlastně to jako je proti tomu pudl nějakou velký a že tam je nejmenší baterka stovka, takže to je logický. Ta cena je někde jinde, tak já si tohle může hrát jako roli. Nicméně právech kusů je poměrně málo, je to jako měsíčně. Což vlastně jestli si pamatuji dobře. Takže takže vlastně to je vole, to jako běžný docela, že takovýhle jako konglomeráty
Minuta: 43
od často dělají jako strategii asi Markéta kolekci kupuji trh a že jsem za cíl a prostě na nějaký trh a tam to fakt jako brutálně spolu mojí. A jako pak to můžou využívat hned. Podívejte se tady, jak jsme úspěšní. A tady ten trh jsi přímo to říká, že v tom ty největší a vítr jo? Já to třeba znám z počítačového byznysu. Kde je prostě běžně City firmy jako rozhodnout, že si koupí nějaký trh a prostě jako tam to za datují, aby dosáhli číslo a mohli potom následek ukazovat, že jsou číslo jedna jo, takže já si myslím, že to bude něco takovýhle ho, ale samozřejmě ta díra jako tam je ten rozdíl jako proti tomu x to tam je určitě dobrý teda taky. A podle mě bude teď jako velký rozdíl při Až přijde ten y. Uvidíme, no, jako je to tak. Myslím si, že to může být i že oni jsou hodně řekne německy u To jako obecně, jo. Takže takže potom jako když ty německé automobilky brusy
Minuta: 44
začínají s tím elektro nebyla, takže třeba jako radši prostě dolů do toho jako německého jo, že jakoby nic jakoby víš. Klasika design jo si myslím, že třeba může hrát jako roli spousty, než třeba zase ta technologie týden teď teda někde jinde nechtěl. Ten dojezd který oni tolik neřeší, takže nemůže být asi těch superchargeru, kde vlastně žiješ bychom se vrátili k tomu, jak ty si vybíral to auto, tak dokázal by sis představit, že byste jako z toho Norska s nějakým jiným elektromobilem momentálně Jako rozhodně ráno, takže takže já, když jsem přemýšlel jako nad tím elektromobilem, že jo, tak vlastně první. Co bylo, tak jsem jako všechny ty ostatní hodil pryč jsem chtěl auto ne jenom do Norska. Ale jezdit s tím i třeba. Do čeho do Čech a to je samozřejmě pro tu Teslu jako neuvěřitelná jako výhoda, jo, že prostě neřeš vůbec nic neřeší,
Minuta: 45
i když třeba platíš potom, že jo za ty nabíječky, tak stejně jako neřešíš prostě nějaký ty kartičky. Jo a ty přijedeš nabiješ a jede. A je to jedno prostě firma. Já na to zaštítil s tím Free supercharging na auto, takže i když jako je ta tak vlastně máš tam ten Free supercharging a je to teda p90d, že jo. A máš střešní okno sedačky odvětrávání to vlastně obě dvě ty věci se nedají. Nedají vlastně sehnat nebo jakoby nakonfigurovat devadesátku baterku, že ho teda Performance říci, že tam ještě něco co jakoby máš karbonový ten halenka do jakoby součástí tou Performance. No jasně, no je tam teda uvidíme,
Minuta: 46
jak to teda je tam furt Vojta, že jo, takže jo. Kdy teda jako když jsem byl Na Tesle, tak říkali, že jako jo, ale ještě nejste na řadě tak jako Takže takže uvidím s tímhle tím. No ty máš právě jasně, no, ty máš prostě m2mc jedničku a to je kombinace, kterou oni ještě nemají jako rozhozenou na tu výměnu to že prostě to je vlastně ta jakoby nejstarší konfigurace možná, která půjde na ten kripl. Jeden tedy fakturu vybíral třeba za stejnou cenu bych mohl mít třeba jakoby novějšího něco, ale bez to ale ale už bez toho Free supercharging a bez toho Performance. Například, že byla to samozřejmě těch faktorů jako bylo hodně, které
Minuta: 47
jsem řekl zvažoval a prostě ve finále to teda vyhrála jako tohle, to je o něco starší, ale teda jako myslím, že je Právě někdy 27. Prosince 2016 2006. No jasně, no a jako prosinec 16, kdy začne Kdy skončily? My jsme se někdy v lednu 2017 bez kom17. No ale zase už jakoby po faceliftu. Což tak jako jsem nad tím si vybírat, že radši bych jako ten facelift, takže to bylo takový, jakože, že jsem to musel trefit do No jako to je teda jako hodně dobrá nabídka, protože ty máš vlastně ne facelift, ale už máš ap2. A ještě máš vlastně Free supercharging. A už máš 90 baterku
Minuta: 48
Toyota jako těch tyhle těch aut nebude moct reninom a něco takového jsem právě chtěl. Právě mám jako dost patron, který jako hledají nějaké Jaký auta, tak tohle by byl asi nechceme. No jako taky jsem mluvil s tím, když jsem se domluvil s tím člověkem, co jsem kupoval, tak tak jako to myslel rychle. No jakože, že si myslím i že on tam jako měl nějaký zájemce jiný, který to já zase chtěl jako výměnu, víš. Takže Což o to nestál, že jo, jakože třeba by chtěli. No jakože chtěli vyměnit a třeba doplatit jako což se taky jako v Norsku dělá jo. Aha, protože zase ten ten ten chtěla volit a Mates mají samozřejmě někde úplně jinde, jo, já nevím, kolik třeba aktuálně se prodává v Čechách veselé, ale tipnul bych si, že třeba to bude 20
Minuta: 49
jsem se koukal naposledy, tak jejich nabídce na na jedné té aplikaci, že jo, což je něco jako já nevím auto nebo prostě. Tak jich tam 800, ale tam je jako blbý, že pro nás že to je třeba jako by bylo něco, co by zajímalo naše posluchače, že jo. Jenomže tam je blbý, že oni budou dražší, že jo, než než jako v Čechách. Kolik je paradoxně jsou některé levnější, jak tam je ten, že to je tak velký prostě ten trh s tím, že jich je tam říkám těch chtít okolo 80. Toho takových 500 600 si myslím bude budou hezká trojky. Taky už začíná jeli tak furt jako ty jsou relativně nový, že jo. Tak jasně, že tam nejsou ještě v pojetí, že jo, tak ty vycházeli jako drahou hodně jako jestli jo, že bys finále někdy vycházeli dráž, než to než úplně
Minuta: 50
nový, že tam byl takový problém, že o trošičku s dodávkami, že sedím trvale, že to trvalo déle než třeba, že jsi musel. Tři měsíce, že ona jako na trojku, tak vím, že někteří jako koupili tu trojku a hned tady prodávali jako dřív, protože nebyly ale to už je smazaný. Jo a některý nevím, jestli ty lidi to kupujou, jo. Takže je to blbost, prostě se jít do té trojky jet i třeba půl roku Starý, protože za tu samou cenu dostaneš jako úplně funglovku něco zajímavého, že některé fakt jako dá se sehnat. Myslím si, že to bude vycházet ve finále i levněji zase. Díky, třeba tomu, že teď vypadnul ten kurz jo, že přišel užil koruna a trošku je tam ten jako ropná krize, tak tak zase trošku padnul kurz a jako myslím si, že to teď vychází zajímám, tak to se potom podívám a ta
Minuta: 51
teda nedostanu, jakou výhodu, já když si teda Tu vybíral tak Pomohl jsi nějak můj kanál nebo taky hrál. Jo, jo, jo jako Projížděl jsem si jako hodně a pak je praktický věci. Samozřejmě že jo jako dobíjení A všechno hardware software prostě a tak. Ale jo, jako stopro dopravu. Pak jsem si byl tak jsem si byl projet jako šel jsem, že jo do Tesly. Prostě jsi si udělat i v Rusku lásko. No jasně, takže takže jsem měl měl jsem měl jsem trojku to pak i zajímavé. Že že tu trojku jako jsem si nejdřív řekl, že jsem vyložil rozhodl. Jo zkus Dědině a tu trojku jenom tak, aby se jako vyzkoušel a když jsem si vyzkoušel. Tak jsem dneska měl hodně velký otočný chvilky, protože fakt je to jako voda z třeba lepší, než jsem si myslel ze začátku, takže trojka fakt jako super a takže
Minuta: 52
pak se mě jako hodně velké dilema, jestli jestli jako u konec roku 2016 tohle. Formen, že ho super všecko a nebo jestli úplně novou novou tu novou trojku jako ve finále v rodině. Nemůže ho do tohodle jo, protože jako kvůli rodině trošku, že Přece jenom je to větší kufr, prostě pro nás takový výhodnější a trošku design, že jo, jako přece s dětmi na ty vole, kolik jsou věci. No tak to ještě potřebuješ na to dost a co jako co mě tam trošku ženatý na té Trojice vadí ten kufr prostě, že jakoby politice hluboký jako Já sám jsem z toho byl velmi překvapený z toho něco dalšího, že to mě fakt jako to jsem nečekal
Minuta: 53
teda, že je to v podstatě skoro stejně velké Ten Nic akorát přesně jak říkáš. No to je taky velký, ale prostě ten vstup do toho kufru. Konečně konec, takže takže to bylo potom jako krušný na ten podvozek. Třeba to jak Jakou roli hrál ten vzduchový podvozek, že to je takový jako nejvíc. Jasně, to jsem zas až tak neřešil, jako jo. Jako oni tam asi nejsou úplně špatný x-stiff to napsalo jako ne, takže tady je to trošičku, když jsem pak loterie. Na Okraji jako záleží, kde kde potom s tím kde kde s kým jedeš jo, když jedeš fakt jako mimo ty města, tak samozřejmě tím, jak je to zase obrovská Země a musí udržovat, že jsem daleko víc pro ještě mi obyvatel. Jo spí, takže samozřejmě taky ty cesty nejsou jako úplně ideální na některých místech a jakoby podvozek jsem jsem úplně neřešil. Tak jako to pro mě nebylo zas až tak důležité. No jestli nebudu
Minuta: 54
mít jako vzduchový nebo nebo ne toto jako ale samozřejmě taky jako se hodí taťka, že ho jsme se mám tady kousek za to kousek od Prahy a tam když jedeš jako nakonec, tak ta cesta je jako prostě zvedni to masakr, no, takže si to zvedneš asi půjdu jako jo. Takže když byste jako když si ty sis musel dát prostě to tak a ty váhy, tak mě to byl to bylo to co ti převáželo na stranu toho staršího SK oproti jako nový. Trojice byly Hlavní důvody zadarmo hokej, ale zase jako takhle a Víš to, že to je vlastně jako v tvém případě úplně že jo jako využitelná vědět, že jo. No jasně, no, protože ty vlastně to využiješ jako nejvíc. Všechno jako první čtyři
Minuta: 55
měsíce. Takže momentálně kdy se to člověk fakt jako já jsem to počítal. Takhle další věc byla, že koruna padla, že jo, že když jinak tady byl dřív už jo, ale a a jako teď s těmi dětmi, když budeme mít čtyři a teda jako že jsme čtyři, tak já se ti letenky jsou někde jako finanční už potom jako úplně to chápu. No, když jsi v celou rodinu prostě na týdenní dojeli do Prahy, takže jsem si počítal, že bych prostě jezdil víc na ty jsi že bych takhle jezdil více žlutá prodloužený víkend, že by jste si udělali třeba jednou měsíčně na vlastně tím pádem jasně, no, takže takže tak no, takže Takže superchargery design a a ten prostor asi no jako teda ten kufr hlavně jako Uno. Jako takový ty asi nejdivnější toho takový takový to teda
Minuta: 56
na ten podvozek, to ti tolik netrápilo jsem to neřešil jsem taky moc neřešil. Je to dobrý, ale ale a naopak na té Trojice bylo něco. Co jsi říkal ty jako kvůli tomu, že jsi jako tys říkala, že bys do té trojky šel. No a tak tak cena. Samozřejmě, že jo taky jako a to tak bylo. No ona byla levnější ta trojka vyšlo leží, jestli bych třeba měl Performance, jo, tak buď buď něco levnějšího něco Performance by vyšel asi tak jako na stejnou zhruba nebo o něco možná dráž, to zase přesně nepamatuji, ale vlastně cena byla někde jakoby podobně tam bylo, že to vycházelo v podstatě stejně no, no a Jako zase to přece jenom novější, no. Jakože ten ten hard strašně jako rychle dopředu a ten software jo. Takže třeba tady tu jako s tou
Minuta: 57
mapou, co jsme si tady hledal ten tvůj domov, tak to jako ne zrovna, ale tohle to jako další videa. Jako kdy to bude teda životě. Vím, že ve státech. Už to mají vyměněný jako že takhle by to bylo úplně jasný, že ty máš vlastně furt nevím. Takže zdarma budeš mít upgrade vlastně toho a utopil tu hru. Ale ty vlastně nemáš jako zdarma Grave toho týpka, který právě řešil a mělo by být jako možné dobrou snad taky udělat a bude na tohle už bych jako doporučoval, protože to potom jako výraz máš tam ty hry, které máš tam YouTube a tohle což třeba nemusíš. Použitelné jako je to dobrý na tom nabíjení, ale hlavně prostě na tom používání je to jako super, jako kamera taky vlastně nemáš Dash Cam Crash. Cam
Minuta: 58
nemáš tak jo, neboj. A je tam teda no, ale to jenom sentry Mode. Takže takže jo, takže jako Byly to takový jako trošku a nakonec teda jako jsem se mnou Trutnov a rychlost nabíjení hnusně. Když jsme se koukali ekonom po tý cestě vlastně, že jo jsem tak ty jsi říkal, že ty jsi tady už byl, že jo velkém asi víc ne, tak kdybys to porovnal tu cestu vlastně oproti roku s tím Elektram, ale vyšlo mi to zhruba o hodinu dvě hodiny, dejme tomu dýl, jako jsou s tím escamill, že a dětmi si myslím, že by to klidně mohlo být zrovna jsem líný, takže mně to vůbec nevadí. naopak si myslím že je to trošku výhoda že prostě si To naplánuji vím že musím zastavit a někdy že jo S tím reprákem se měl tendence
Minuta: 59
prostě ještě dalších 30 kilometrů jo Adame ninou benzínku prostě já ještě pojedu jo a někdy už jsem se cítil že nejsem úplně jako na 100% že jo Takže tady si to naplánujeme že víš že musíš zastavit Dáš si pauzu 45 minut prostě A jedeš dávno No teda ty to máš s tím že to je to prostě do Dánska a pak máš trajekt a ten trajekt Za jak dlouho se jede z OBI zrovna jo no takže ty máš vlastně jako v té cestě ještě ten trajekty odpočineš a někomu nedaří se ty další jsem u kujou Musíš tam být zase že jo to je další Já jsem ti tam musíš to mít o hodinu dřív ještě než teda on jakou vyráží Takže tohle všechno jako jde do toho času člověk samozřejmě když si plánuješ to na nějakých těch Sháním 14
Minuta: 60
a tak takže tak jak ona takhle dlouhou trasu s tím nevidím moc velký rozdíl mezi mezi elektroautem jako u klasického i stejně City pauzu dáváš jako No to jako jo, no, já jako když jsem se koukal teda jenom vlastně na to, jak jsme si tady spoustu trasu k tobě, tak jenom jako ta trojka by tam ty části prostě měla ještě ještě je tam prostě jako to je to co jsem jako zaznamenal, když jsem to porovnával, takže dáme si staven a schválně jak dlouho bude trvat v kráso. To si děláš pro to je hustý hrozně Ok, no, to je první rozdíl je teda, že ten náběh na rozdíl od tam toho, kdy se to počítalo asi tři a půl minuty no a teď se to teda dopočítává. A další
Minuta: 61
věc je, že tady máme nějak strašně málo superchargeru. Znamená, že tady tě to podle mě s234. No tak těch je méně. Tichý míň a tady vidíme 30 minut. 45 45 55, nicméně, když se podíváme taktně tak blbá je zhruba o hodinu a půl kratší oproti tomu hezký na téhle té na tyhlety čtyřletý trase, což je přesně to co Martin říkal, že v podstatě je rozdíl oproti ropáků a proto já říkám, že trojka. Už není žádný rozdíl oproti roku pákového. Jinak tady to těch 120 kilometrů za hodinu, aby jsme dojeli. Tak to je protože máme 80% kdybychom
Minuta: 62
to nechali dobít samozřejmě do 90% nebo i dost, když byste vyráželi, tak tady samozřejmě by byl ten dojezd vyšší je už by tam nebylo to omezení na 120 km, aby jsme tam dojeli jako ten rozdíl je fakt jako brutální a právě ty máš teda 90 a ty to asi odnese jako nejvíc nebo po těch bytech. Kdyby jsi potom třeba do budoucna, kdyby měli jako Jágr a prostě na novou stovku by to taky jako ti to posunulo to auto někam úplně jinam, jakože podstatě to je zase něco, co třeba z toho normálního automobilového průmyslu je v podstatě neznám a je že ty se zas nekoupíš auto a pokud se vyjadřuješ počítače vybily 200 baterku. Tak toho máš nový auto ti prostě jako jako za úplně jiné peníze, ale jde o to, že ta baterka nebude stát prostě jako nové auto životy počítače taky ne, takže jako To jo, no dobře, no, tak je hele, díky moc. Já myslím, že jsme probrali
Minuta: 63
úplně všechno, našli jsme se akorát do hoďky. Koukám, že je úplně přesně to jsem plánoval. Takže díky moc za za to, že si z nás udělá čas. Doufám že se obohatil tady a bohatě se líbilo. No takže vám tu proudí čau. Díky, že jste si pustili moje video. Doufám, že se vám líbilo. Jestli jo, tak dejte like, jestli se vám líbí můj kanál zmáčkněte odebírat zvažujete koupit Teslu a Pomohl jsem vám tom rozhodnutí využijte náš refferal kód dostupný dole ve videu. A pokud vás zajímají úplný finesy a věci, které jsem ještě třeba nevydal. A nechcete koukat na videa s reklamami potom Určitě doporučuji začít odebírat přes penzion a staňte se mým patronem, ať vám to proudí.

Předchozí video

#197 Samsung revoluční baterie | Teslacek

Další video

Dana Drábová: Ať si Elon Musk říká, co chce... (podcast o budoucnosti elektřiny)