Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#197 Samsung revoluční baterie | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Samsung revoluční baterie

Zdroj videa @The Limiting Factor https://youtu.be/_rgPi2Q0Sdw

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem, zdraví vás tesláček tohle video navazuje na video s baterií spekulacích, který Pokud jste neviděli, tak Určitě doporučuji se na něj podívat, protože jinak to dostupný tady, protože jinak tomu nebudete některým věcem rozumět a hodně se vám to na tvojí Hlavní důvod tohodle videa. Je to ještě dost často mě posíláte odkazy na nějaké Revoluční bombastický články o naprosto úchvatných a revolučních technologiích na baterie, který totálně prostě změnil lidstvo a jsou tady za rohem a je to všechno bude prostě zářivá budoucnost a všechno září sluncem a vy se mě ptáte co já na to říkám, tady jsem našel. Je to takové video, které dělal delimiting Vektor který přesně vystihuje to, co bych vám k tomu chtěl říct. Takže pojďme na to YouTuber detector opět vypracoval screen video ohledně nedávného oznámení společnosti Samsung o tom, že vyvinula Revoluční baterie s kapacitou 900 20
Minuta: 1
S technologií solid-state, což je bráno jako zásadní technologie pro budoucí vývoj baterií, já mám tady budu udělám z tohodle videa extrakt zase s mým překladem odkaz na plný video bude dole pod videem. Proč jsou solid-state batery a vůbec důležité, protože typický baterie používají tekutý elektrolyt tady vrstvu mezi katodou a anodou tekutý elektrolyty mají větší tendenci k hoření a výbuchu zase více jsme se o tom bavili v baterii videu další co je potřeba vědět je, že při prvním formování baterie v továrně vzniká na elektrolytu film z Lípy a působí jako ochrana o tomto defektu jsem taky mluvil v tom baterii videu. A jak Tesla taky plánuje tenhle problém řešit do budoucna, protože to spotřebuje až 10% lithia při prvním cyklu v továrně tato vrstva, ale není Bohužel úplně hladká a při formování se vytvoří takový prsty stromečky.
Minuta: 2
kterým se říká den droidi ty můžou dorůst až do takové délky že se můžou dotknout katody A vyvolat zkrat Toto se typicky může dít Pokud přebít a baterii a je to jeden z hlavních důvodů proč je dobré ne nabíjet baterie právě do 100% pravidelně jak jsme si vysvětlovali ve videu vše o bateriích který si můžete podívat tady kluka efektivita nám potom určuje jak moc se baterie degraduje v čase O tom jsme mluvili v podcastu o jeffovi Danovi dostupným probonus a k i tady a jinak pro patrony na petrion No tak když máme za sebou základy tak se můžeme pustit do vysvětlení téhle akademický studie první problém solisté s baterií je že mají poměrně malý počet cyklů tato studie uvádí s velice špatnou kolumbijskou efektivitu 99,8 opět pro někoho kdo ho poslouchal ten odkaz tak ví o čem se bavíme Což má za následek nějakých 1000 cyklu což je
Minuta: 3
O polovinu méně než současné baterie v Tesle, které mají 2003 kluk a to se vůbec nebavíme o těch co mají přijít po baterii čili. Pokud by měly přijít baterie do aut s1003 taky nikdo nebude kupovat, protože by odešli do 10 let a někomu Jindří v pro srovnání. Já za těch sto tisíc kilometrů. Na Tesle měl nějaký 403. Na tomto obrázku je vidět schéma Samsung baterie. Kde je krásně vidět, jak vypadá baterie uvnitř, je to podobné, jak jsem vám ukazoval v bateriích videu s tím toaletním papírem nahoře vidíme hliník, pak jen EMC, což je klasický složení Nikol magnézium kobalt. To jsou ty velké koule černý napravo a ta černá vrstva pod hliníkem nalevo a pak je tam je s což je z oliv i do vany. Solid elektrolyt, to je tuhý elektrolyt. To jsou ty bílé kuličky na Prahu. Toto složení má problém.
Minuta: 4
že neumožňuje moc rychlé nabíjení a vybíjení ale omezuje degradaci baterie tedy opět pro použití v autech to není zrovna nejvhodnější řešení tím ještě papíru by tam měla být vrstva tvořená lithiem a zirkonem tam a Ochraňovat baterii před efekty když jí mi nabíjecí napětí mi než 4 Volty další vrstva je stříbro Uhlíková vrstva kde jsou ty modré kuličky stříbro a ty černé uhlí k tato vrstva Ochraňovat před tvorbou den druidů také umožňuje jednodušší putování lithia baterií při nabíjení a vybíjení Takže si to Pojďme shrnout nejdříve pozitiva ten Faktor chválí nejlepší vizuální zpracování dle studie je to prý nejlepší co kdy viděl poskytuje chytré řešení pro některé problémy co trápí Sonic tady baterie to že Stříbro pomáhali vytvářet lepší vestu
Minuta: 5
Jistě vzbudí zájem prozkoumat. Proč se tak děje a teď se podíváme na ty negativní věci, jak vidíte z tohodle grafu, kde jsou ceny materiálu. Tak ty nové materiály jako je Zirkon a stříbro jsou násobně dražší, než ostatní materiály typicky používaných v bateriích, i když Jsou používány pouze v menších množstvích než ostatní prvky, tak pořád jsou dvanáctkrát až 55 x nákladnější, abychom to dali do perspektivy velice pravděpodobně by baterie o kapacitě 75 kW stále stejně jako celá. Tesla model 3. Nehledě na to, že některých těch materiálu by nebylo dostatečné množství pro výrobu stě obrovského množství baterií, který bude potřeba, co bychom vlastně dostali za tuhle cenu 920 hodin na litr vypadá fantasticky hlavně pro laickou veřejnost, která je zvyklá na údaje v hodinách na kilogram. Toto je však v litrech, což každému, kdo má vystudovanou.
Minuta: 6
Přední školu musí být jasné, že těžké kovy neváží jako voda a tím pádem jeden litr těchto kovů bude vážit násobně víc než voda, pokud se podíváme na současné baterie, co jsou v Tesle, tak ty by měly mít zhruba 680 20
Minuta: 7
Osvědčuje tomu, že Tesla velice pravděpodobně vyzkouší tyto baterie v Tesla Model S Plate, což je naprosto dává smysl, protože si potřebuje vyzkoušet výrobu nejdřív menší než se pak vrhne do mega sériové výroby, proto pokud někdo přemýšlíte o nákupu Performance vs. Model s&n pospícháte s nákupem. Možná bych doporučil počkat na konec roku. Takže abychom to shrnuli. Samsung vydal studii, která nám říká, že je možné vyrobit baterii, která má výrazně kratší životnost je výrazně dražší než stávající lídr na trhu a má to o trochu větší watthodiny na litr. Prosím až příště zase uvidíte nějaký bombastický titulek v novinách, jak je nějaká vymyšlená Revoluční technologie baterii. Zkuste se podívat kolik má ta baterie kolem bitkou efektivitu, kolik umožňuje cyklů nabíjecích. Kolik má 8
Minuta: 8
Nabíjet a vybíjet a v neposlední řadě Kolik je očekávaná cena té baterie a jestli se bude dát vůbec vyrábět v masové výrobě, protože tohle jsou ty nejdůležitější faktory, které právě Tesla dokazuje. A to je taky důvod, proč je v Dan dělá jenom s Teslou, protože vidí, že tam to dává smysl a je to bateriový vědec, který prostě chce posunout ten svět někam, kam to dává smysl a v tom bateriovým světě v současné době to bohužel zatím jenom Tesle. Takže doufám, že jsem vám trošku zase rozšířil obzory. Doufám že se trošku. Teď začíná to zase víc chápat věci kolem baterii a hlavně těch novinek. Co se okolo baterií týká. Doufám, že se vám video líbilo. Pokud jo, tak dejte určitě palec nahoru jinak pokud kanál ještě ne odebíráte. Určitě bych doporučil odebírat. No a pokud byste chtěli získat přístupy.
Minuta: 9
Bonusový materiálům, podívejte se do členské sekce na Rusáky, tam se budou objevovat čím dál víc nová videa a podcasty. Takže ať vám to proudí.

Předchozí video

Vladimír Beneš - Co umí mozek (a co umíme my) | Neurazitelny.cz | Večery na FF UK

Další video

#198 Martin Průša, Čech žijící v Norsku s Teslou Model S P90D | Teslacek