Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#187 Tesla Battery Day – Spekulace | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Tesla Battery Day – Spekulace

Zdroje videa:
@The Limiting Factor
@Two Bit da Vinci
@HyperChange

Obsah:

00:00 Úvod
04:46 Poslední zvonění pro “Ropáky” a “Tušimice”
06:10 Vehicle 2 Grid
12:53 Konec uhelných elektráren
15:42 Tesla Autobidder
17:11 Tesla virtuální elektrárna
19:04 Chytré nabíjení a vybíjení
22:57 DEEP DIVE
23:40 Jak vypadá tužková baterie uvnitř
26:17 Tesla akvizice
28:00 4,3V
29:00 4cm průměr
30:10 -Cobalt
31:07 Lithium doping
32:19 Single Crystal
33:38 Jeff Dahn
34:56 Suchá elektroda
36:00 Oboustranná elektroda
38:00 Tableless elektroda
34:18 Cell 2 pack
43:03 Celkové úspory na výrobní lince

Automatický transcript

Minuta: 0
Dneska si ukážeme, jak toaleťák a čokoláda z ničí ropný průmysl a energetický průmysl. Ahoj všem. Zdravím vás teslacek, byl jsem požádán svými patrony, abych shromáždil veškeré informace na jedno místo, co se týká toho co Tesla plánuje oznámit na baterii dej prošel jsem všechny možné zdroje, ale asi největší zdroj pro mě byl YouTube kanál D limiting Factor, které bych doporučil. Pokud vás někoho to bude potom zajímat jako víc do hloubky, tak on tam asi 10 videí ohledně toho a takže Udělal jsem takovou jako sumář toho co vlastně všechno se velmi pravděpodobně chystá, na co se můžeme těšit, co z toho vyplývá, tak to bude v první části a ty druhé části, kde půjdu víc do hloubky, tak budu přímo mluvit. O těch jednotlivých technologií, který má Tesla na mapě, na který má patenty a tak dál, který pravděpodobně pomůžou tomu co si budeme
Minuta: 1
říkat tak pojďme na to že oznámení Tak zvaného milion mile baterii to znamená baterie Která je vlastně certifikovaná na to že by měla ujet 1600000 km v autě tak ta se v podstatě týká toto oznámení by se mělo týkat těhle těch tří hlavních pilířů a to je že první by měl být že vlastně Tesla by měla být schopná se dostat na víc jak 300 watthodina km oček Toto je něco co se očekává ve velmi vysoké pravděpodobnosti ale je tady jako poměrně slušná Pravděpodobně to bude ještě i víc než tohle to číslo což už to by bylo teda jako hustý nejzásadnější věc která se týká právě ty ho toho je té jedné milion jednoho milionu mýlí je počet cyklů která kterou ta baterka by měla zvládat Takže tady se očekává že by měl být víc jak čtyři tisíce cyklu a nejzásadnější
Minuta: 2
Potom z ekonomického hlediska je vlastně cena, která se očekává, že by se za celý ten Pack by měla být méně, jak stodola Root tady je důležité zmínit, že automobilky ne vždycky úplně jako říkají, o kterých penězích se bavíme o to, že máte vlastně cenu za baterii jako takovou a pak máte cenu za celek a samozřejmě logicky ta cena za tu baterii je levnější než za celý ten Tak kde jsou nějaký další díly nějaký baterií management systémy a tak dál. Tady se bavíme o tom, že by Tesla měla snížil cenu za celý ten Pack vlastně pod úroveň 100 dolarů, což je vnímáno vlastně celém celém tím automobilovým průmyslem jako naprosto zlomový Faktor, protože jakmile se dostanete po tuhle tu cenu, tak už byste se měli vlastně cenově začít se srovnávat s ro páky a stejně se spalovacím motorem Mimochodem, tady se jenom všimněte, že když jsem dělal to a WTF. Kde
Minuta: 3
měl jsem mluvil o tom, že na které se můžete podívat tady tak tak vlastně tam bylo řečeno, že ohnisek téhle té ceně chtějí dostat vlastně do roku 2025. Takže pokud by Tesla se do toho dostala už teď tak je to prostě neuvěřitelný. Pokud by jsme si to srovnali s tím co Tesla má dneska, tak je to zhruba 20% nárůst vlastně v kapacitě stoprocentní nárůst o s tím, že vydrží baterie a 33% pokles v ceně ty baterie, což jsou samozřejmě jako absolutně neuvěřitelné čísla a jenom to ukazuje na to, že vlastně za Tesla opravdu neuvěřitelným způsobem investuje do vývoje těch baterií, je to pro ní naprosto stěžejní věc, že samozřejmě je logický, že abyste posunuli vlastně ten ten vývoj dopředu, abys abyste změnili to vnímá. Tu
Minuta: 4
nákupní Jako kvůli těch koncových spotřebitelů, tak je potřeba ty tyhle ty věci řešit. Jenomže samozřejmě s tímhle tím je potom ještě spojená jedna věc, kterou tady teda nemám a to je objem. To znamená, že jakmile vyplníte všechny ty na ty parametry, tak bude obrovská poptávka a nebude se zvládat vlastně výroba. Co znamená, že dnešní noc gigafactory se musí přeměnit na takzvaný Tera Faktor je to znamená by byly schopné vyrábět teda watthodiny energie, což je přesně další věc, kterou Oni asi plánují přitom baterii oznámit, protože je samozřejmě důležité taky říct vlastně jak to vyrobím, jak to dodám na ten trh. Protože tímhle tím vznikne samozřejmě obrovská poptávka. čili tenhle ten dement nebo milion Májo baterii bude v podstatě takový poslední hřebíček do rakve pro vlastně ropný průmysl a vlastně v podstatě i pro
Minuta: 5
energetický průmysl protože právě ta cena by se měla rapidně snižovat a vlastně mělo by se začít dostávat do do páru a snědli spalovací motory a elektrické motory nebo elektrické auta a na druhé straně jasně Ta milion mile baterie už má tak obrovský tak obrovské Jasně výdrž tak tak obrovský málo se opotřebovává že už je vlastně jako škoda jí využívat jenom pro auto protože vy už vlastně fyzicky se dostáváte do nějakých třeba 50 let plus životnosti auta jako s tou baterii Což je prostě nereálné jako s tím najezdit že jo Z pohledu jiných věcí, takže tady se samozřejmě dostáváme do situace, kdy najednou ta baterie se může nabízet na něco jiného. Jako je například právě poskytování energie, takže proto to je říkám, že to je poslední zvonění
Minuta: 6
pro jakoby Tušimice. Co znamená pro ty uhelné elektrárny, který dneska slouží jako vlastně vyrovnávání pícku, co do budoucna budou dělat vlastně elektromobily čili tady vlastně obecně tam milion mile baterie umožňuje něco čemu se říká tak zvané. Vehicle to Grid nějakou tu Grid není něco, co vymyslela. Tesla jedno prvenství ve svém a Nissan, který to už umožňuje vlastně u svého Nissan Leaf problém, ale je s tím že Tesla To naschvál vlastně ne zapnula těch autech, právě proto, že ona dává poměrně výraznou, že ho záruku na tu baterku osm let a u některých modelů je neomezeně kilometrů a To že samozřejmě chvíli, kdyby ona povolila tuhle tu Vehicle to Grid, tak vy najednou začnete místo ježdění tu baterku používat i na něco jiného. A to samozřejmě by už jako znamenalo nějaký další opotřebení a tím pádem vlastně
Minuta: 7
by došlo k tomu potřeby dřív, než jenom tím klasickém ježdění, takže proto asi Tesla naschvál tuhle tu funkci. Zatím ne zprovoznila. Právě proto, že nemá tu milion málo baterii. No a teď si Pojďme podívat co to Vehicle to Grid vlastně znamená. A co to vlastně jako umožňuje. Takže tady máme první případ, kdy máte aspoň a dvě auta, kde jedno. Může prostě se dostat do problémů s tím, že je spatne odhadne prostě dojezd, když to jako v Tesle teda je to velmi složité, ale nicméně Může se stát, že mu že mu prostě Dojde baterie a jede kolem kamarád a ten ho bude moct vlastně dostavit, takže sdílení nabíjení vesměs jednoho auta do druhého další věc je že ve chvíli kdy máte. Dům, že ho máte k tomu připojený elektromobil jste napájení ze sítě a přijde nějaká bouřka, která vlastně vyhodí elektriku. Tak vy budete moct z toho auta si brát energii do domu zná ve chvíli, kdy vypadne
Minuta: 8
veřejná síť. Tak vy budete schopný a sněz toho auta zásobovat ten dům. Jo a jenom pro vaši představu prostě, když máte 75kw baterie a běžný rodinný dům. Je to několik dní jako Kolik může běžet na tuhle tu baterku? Jo? Jenom abyste si udělali představu, takže to je další věc. No a pak tady máme šanci a čím dál víc se budou objevovat na směs soláry. Dává to smysl soláry budou zvětšovat svojí efektivitu snižovat svojí cenu. Takže čím dál víc to bude běžná věc domů, ale každý, kdo si pořizuje Solar tak moc dobře ví, že vlastně ta hlavní výhoda toho soláru je až teprve, když máte baterii, jenomže právě baterie právě. Kvůli té ceně za kilogram a za to vlastně co jsou na té baterii, tak je poměrně významná součást právě ty celkové ceny tohohle systému. No a teď si představte,
Minuta: 9
že byste vlastně místo tý baterky, kterou si pořídit a k tomu soláru tam dali to auto najednou vlastně ta cena toho auta začíná vypadat úplně jinak, protože pro někoho kdo by si zvažoval pořídit Solaris baterií a auto tak rázem to auto se brutálně zlevní, protože on vlastně najednou nepotřebuje kupovat ty baterky a může použít ty baterie z toho auta čili tohle je vlastně jakože model, že auto napájí dům, tady je důležité zmínit, že vlastně ty první dva to sdílení nabíjení a výpadek domů, tak jen něco co v podstatě by šlo zapnout už teď na ty stávající auta konkrétně na Tesla model 3 adresa. Y3 by měly být hardwarové vybavení vlastně tím dodáváním energie do sítě, protože jako upřímně řečeno, že jo výpadek elektřiny budete mít kolikrát oceány dvakrát do roka, tak to
Minuta: 10
není zase tolik cyklu. Takže na tohleto by jste si to mohli pořídit vlastně i když nemáte tu milion malba Tery, ale tady to auto napájí dům, tak na tohle už je opravdu potřeba tam milion málo baterie. Protože samozřejmě tam už budete vlastně ty Macík lama degradovat tu baterii víc než jenom ježděním. No a pak tady máme poslední a ten vůbec nejdůležitější prvek a to je to, že tady nahoře vpravo vlastně vidíte klasickou křivku spotřeby elektrické energie ve světě v podstatě, kde samozřejmě tím pádem to auto může sloužit pro eliminaci špiček, což je vůbec to největší problém, který v energetice je protože elektrárny prostě. Budou vyrábět energii a jadernou elektrárnu jen tak jednoduše, jako nemůžete vypnout a zapnout jo, když potřebujete Peak odpolední tak takže vlastně buďto musíte teda tím pádem buďto dělat víc té energie
Minuta: 11
a pak zbytečně třeba vyrábíte energii, která se nespotřebovává a nebo právě pak musíte udělat to, že máte nějaký uhelné elektrárny, který už jednodušší teda jako začít prostě vozovkách to pít více rozjet a pomoct vlastně v tom pícku. No a tady vlastně je to o tom, že tím pádem elektromobily velmi logicky se budou dobíjet v době, kdy je ten útlum, což mimochodem je vlastně realita už dneska, protože vy přijedete domů, že jo. Necháte to nabíjet přes noc ty elektromobily. Dneska už chytřejší umějí vlastně si nastavit to nabíjení, aby třeba od 2
Minuta: 12
poslední krok, ale je potřeba legislativa, protože všechny tyhle ty první první tři kroky. Tak ty se dají udělat tak, že vy prohlásíte ten systém za tak zvaný izolovaný ostrov a uděláte si všechny ty věci, které jsou tady ukázaný, tak si děláte bez toho, aniž byste vraceli energii do sítě jakmile, ale chcete vracet energii do sítě, tak na to už je potřeba legislativa přece z vás vlastně stává kovy poskytovatel energie potřebujete mít jako nějaký certifikace a tak dál. Potřebujete mít nějaké zařízení vlastně a tak dál čili. Tohle už není jednoduchý krok, ale velmi jistě se stane ten krok, protože je to prostě naprosto logicky a nevyhnutelný. Samozřejmě trošku z toho nebudou úplně happy, jako poskytovatele furt část energie, protože to bude teda totální revoluce. Vlastně se nechci průmyslu, ale je to tak. No a tím pádem Proč Říkám konec se uhelných elektráren a proto říkám, že to bude naprostá revoluce v energetickém
Minuta: 13
průmyslu, protože pokud se dosáhne toho našeho snů, vlastně, který sdílím s elektronem, to znamená a is asociace elektromobility, že v Česku bude jeden milion elektromobilů, tak si Uvědomte, že najednou budete mít jeden milion prostě baterek, který budou k dispozici pomáhat i síti, to je prostě neskutečné, takže vlastně najednou to úplně stavím na hlavu všechny takový ty komentáře tam pan Sýkora. Myslím ten skoro vždycky tam komentoval prostě jen o ten tvůj elektromobil. Jakmile ho zapneš, tak tady se čadí z tušimic, tak tady to je vlastně úplně obráceně. Postaví na hlavu to úplně obráceně se stane, že vlastně naopak čím víc těch elektromobilů bude tím vyrovnanější zas bude a tím menší problémy bude mít a je to proto, že ty pecky. Vlastně vy autem na jezdíte průměrně, prostě se nejezdí pár kilometrů denně. Jo, je to třeba do 30 km denně průměrně
Minuta: 14
se nejezdí. Takže tím pádem, když budu brát, že máte 13 baterku a i kdyby jsme řekli, že prostě 50 dobře, tak tu stovku baterku nedobíjí. The do plná nevybíjí tedy že jo. Takže máte nějakou rezervu tak dobře, dejme tomu 25, že máte jakoby rezervu st-100 v baterky 25. I kdyby jsme řekli, že 25 km vlastně za ten den pro jezdíte, tak vám 50 kg, prostě den je zbývá. Takže tím pádem je to vlastně 50 gigawatt hodin. Energie, jo, který vlastně vy máte Denně k dispozici v České republice. Největší současná instalace mega peku v Austrálii je 100mega watthodin. Což tohle jo a Česká republika těch jeden milion elektromobilů je 50 tisíc krát víc.
Minuta: 15
Takže vy opravdu máte úplně jinou situaci a úplně jinak vlastně řešíte naopak Energetiků, která najednou získá tak obrovský bafer, který ještě ke všemu je krásně rozložený po celé republice, že jo. Žádný, že máte někde nějaký hotspoty nazpět tím, že jako se to rozloží po celé republice, jak ještě ke všemu máte krásně to všechno automaticky rozložený prostě dokonalý systém distribuovaný. Takže tohle je to Proč Říkám, že vlastně do budoucna já to bude totální revolucelev mě V energetickém průmyslu i vlastně v tom ropném průmyslu. Jestli si myslíte, že vlastně to jsou nějaký jako vzdušné zámky, tak vlastně Tesla díky tomu, že už dneska má Tesla Energy, který už dneska má projekty jako je třeba ten projekt v Austrálii, tak ona má funkční softwary už dneska který tohle
Minuta: 16
to řešit. Takže tady to je ukázka asi ze softwaru, který je v případě, že máte Tesla solária Powerwolf, tak tady je krásně vidět to modrý je vlastně spotřeba domácnosti to žluté je slunce. Jak začne svítit dobíjí vlastně dodává energii to zelené je baterka. Kde tady vidíte, jak jak ta baterka jde dolů do mínus, tak to znamená, že se dobíjí asi z toho sluníčka. Takže tady máte ukázkové s nějakým způsobem potom funguje ten ekosystém a tady je ukázka softwaru, který už dneska funguje M10. Tesla auto byt, který je právě vyvinutý tou Tesla Energy. A mimochodem tam v té Austrálii jste ten projekt už si na sebe vydělal právě. Díky tomuhle softwaru, který je schopný. Na burze energetiky nakupovat a prodávat vlastně energii a tady vidíte na konci jsou ty nejdůležitější, kde vidíte, že on automaticky vlastně běduje a prodává nakupuje tu energii a dělá to vlastně v rámci milisekund, takže
Minuta: 17
mě schopnej opravdu vydělat v Austrálii peníze na ten projekt a tohle to by vlastně jsme mohli používat potom k těm autům. No další Co je jako opravdu Revoluční den, co je s tím spojená je to že speciálně v Americe vlastně funguje to, že Tesla nabízí tyto jestli jako na leasing, který je jako od Tesly. To znamená, že ona ty auta vlastní a vy jí platíte nějaký jako nájemné také leasing. No a v tu chvíli vlastně ty auta budou její To znamená, že ona bude ta která bude dělat ten kontrakt vlastně s těmi energetickými společnostmi chilli daleko samozřejmě bude mít lepší vyjednávací sílu, takže velmi jednoduše se jí nastaví to, že ona bude asi ta virtuální elektrárna, která bude vydělávat tím autobusem a samozřejmě bude se dostávat jak nějakým velkoobchodním cenám a tak dál a tady jsem zkusil jenom udělat výpočet. Tohle je v České
Minuta: 18
republice, kde máme jako velmi levnou energii oproti třeba Americe. Takže tady vidíte, kdyby jsme vzali těch 50 km, kdyby to vlastně jakoby nakupovalo to zná, kdyby to bylo to auto v době, kdy je Za 2 Kč a prodávalo vlastně v době nebo někomu, kdo to kupuje za 4 Kč. Tak máte vlastně zisk 100 Kč denně a což je nějaký bratru 3000 za měsíc, takže jsem takže i v České republice. Vlastně by vyšlo snížit leasingové splátky vlastně buďto od 3000 a nebo vy vlastně. Tesla měla větší zisk vlastně na těch autech v Americe, když to YouTuber Tary YouTube da Vinci počítal, tak mu to vyšlo, že by to mohlo být třeba i kolem 450 dolarů Měsíčně vlastně zisk na tom Rozdílu ty energie, což je v Americe splátka leasingu na Tesla standard jo, takže v podstatě a Tesla mohla dávat auta zadarmo a vy byste s tím vozili a vydělávají peníze naprosto jako úlet, prostě něco
Minuta: 19
co vlastně tím pádem díky tomu do budoucna možné. No a teď si ukážeme něco co právě jako bude ten likvidátor toho ropného průmyslu zase co vlastně je možné potom doladit. Díky těm na těm všem změnám. To znamená že ta budoucnost bude vypadat tak že auto bude mít vlastně chytrý nabíjení a vybíjení. Takže když tady nalevo máme příklad, že máte práci, že jo. Teď ta fabrika bude mít na sobě soláry, protože do budoucna prostě bude naprostý nesmysl soláry nemít díky tomu, jak půjde výkon, tak sváru nahoru a cena dolů a cena energie půjde velmi pravděpodobně nahoru, takže tam bude mít soláry a bude nabízet vlastně svým zaměstnancům jako jeden z benefitů a s tím dobíjení aut zdarma, že jo, protože toho sluníčka prostě sluníčko svítí furt skoro, takže je zbytečné to dodávat do sítě lepší je to nedodá do těchto mobilu. No takže vy se jako pomalu nabíjet. A to auto za tu dobu co vlastně
Minuta: 20
budete v práci. Nicméně přijede samozřejmě všichni. Co Pracuji jako jsou, že pracuji vlastně v práci od rána do večera na jednom místě, že jo a pak jedou domů jsou zaměstnanci, který jezdí jako třeba obchodníci, takže přijede obchodník ze schůzky vybitý. Jo a ten ale má poměrně nabitý kalendář, že jo. Má poměrně hodně práce, takže poměrně hodně schůzek, takže potřebuje prostě zase jet. No a tady tenhle ten systém je nevýhodný, protože ve chvíli kdy máte ty solari, tak oni nabíjejí pomalu je to vlastně a céčkový dobíjení. Takže on by tam musel být několik hodin nevýhodné, takže tady přesně ropáci by řekli a tady vidíš, že by měl prostě ropák a vede k benzínce pět minut, tak může jet. No jenomže teď si musíme uvědomit, že díky. Vít užijí to znamená. Vehicle to Grid ta Tesla ještě ke všemu díky tomu, že v kalendáři ho takže ona ví, že on za chvíli někam jede a zrovna tak ví, že ty ostatní nikam nejedou, protože jsou v práci. Tak
Minuta: 21
se udělá toto a vlastně z těch a Se může přečerpat vlastně energie do toho jednoho auta. Což ve finále vlastně způsobí, že jdem několika autu mu vyjde. Nevím ty když máte 10 aut, tak každý má auto bude 10% máte nabitou baterku na stole jednoduché počty, takže jim to zase tolik neubude, ale jemu to může dobít vlastně rychlostí superchargeru, protože to tam ležel s několika aut najednou, takže tohle Mimochodem, to je něco co známe se it jako distribuovaného CPA, jak dost to jako ajťák, tak tak je to podobný princip, takže to je jedna věc 2. Věc. Potom tady máme restauraci restaurace opět by byl nesmysl, aby do budoucna neměla solari a bude nabízet svým zákazníkům, zase se součástí benefitu, že se u nich nevědí, tak se u nich trošku můžu do cvaknout z toho sluníčka zadarmo Nicméně Přijede tam opět tady
Minuta: 22
nějaký pan obchodník na oběd a potřebuje. Ideálně vlastně zase odjet nabitej a to z toho sluníčka mu zase nepůjde. No, tak tam přijedete například, v které budete mít doma a směna svém rodinném domku soláry a budete mít nabitý auto ze sluníčka. To znamená pro vás vlastně zadarmo. No a teď vlastně vám to dá možnost přes ten auto. Bude mu tu energii prodat, protože v třeba za ten den nejezdíte těch 20 30 km a to plné auto je vám k ničemu a druhý den bude svítit zase sluníčko a zbytečně by se ta energie vlastně nevyužila do toho auta. Takže vy mu jí prodáte a vlastně zase jsi doma dobijete, takže to je další vlastně možnost, co do budoucna umožňuje. No takže to by bylo jako na začátek takový co všechno jako je možné a teď si půjdeme ukázat opravdu Deep
Minuta: 23
Diver do hloubky. Co je vlastně za těma technologiemi. Jaký technologie? Tesla má jaký má připravený, ale než to uděláme, tak bych rád udělal takový úplně baterii vanu. One což teda nejdřív by řekl, že kdo z vás ten neviděl vše o bateriích, co ta co jakoby potřebujete vědět, tak určitě se podívejte nejdřív, tak na to video, protože bez toho jako budete ztracený a teď se pojďme podívat na to, jakým způsobem velmi jednoduše se pokusím vám vysvětlit, jak funguje baterka a pak se vrátíme zpátky v prezentaci, takže teď si pokusíme udělat ukázku. Jak vypadá vnitřek takovýhle tužkové baterie. Taková ideální pomůcka k tomu je něco co všichni dobře známe a to je toaletní papír, který je v podstatě reprezentuje.
Minuta: 24
Dobrou ukázku toho jak to vypadá uvnitř takový tužkové baterky, protože mám nějakou fólii, která se mi takhle varuje a utvoří mi. A tenhle ten váleček. Tak ale trošku přesněji z to vypadá například takhle. To znamená, že já když bych to takhle rozbalil, tak ty jednotlivý fólie tady ta například může být z hliníku samozřejmě. Jinak ty všechny materiály jsou přesně takové to tajemství. Každý Thieves každý ty firmy, která Ty baterky vyrábí, takže tomuhle se říká elektroda a tady je kladný. To znamená, že to je katoda a to je jeden vlastně plátek. Mezitím je další plátek, který je izolant, protože ten mi izoluje. Izoluje mi vlastně tu další elektrodu. To
Minuta: 25
je například z hliníku a je vlastně záporná to zná, to je anoda a samozřejmě tyhle ty dvě kdyby se mi dotkli. Tak vznikne zkrat, takže proto Tam musím musím jít izolant, aby se to tak nestalo. Nicméně v podstatě tady jak vidíte, tak vlastně ani tohle není úplně správně, protože správně tady musím jít ještě separátor, aby se mi právě nedotkli navzájem navzájem ty jednotlivý ty jednotlivý vlastně elektrody ani z venku. Tohle to už by bylo trošku přesnější a potom tě tady někde v průběhu té baterie je z ty elektrody vyvedený vyvedený takhle takovýhle Fousek, který mi umožňuje to připojení potom a potom ven to zná tady máte potom plus a mínus. Takže
Minuta: 26
tohle je velmi zjednodušený model toho jak vlastně vypadá tužková baterie a my se teď podíváme do hloubky. Trošku si budeme říkat o tom, co všechno má Tesla. Patenty a jakým způsobem se potom změnit atleta tahleta filosofie? No, takže Tesla tu milion Májo baterii u může udělat kvůli několika věcem creakong budeme ukazovat. Ta první je, že udělala minulý rok nějaký akvizice konkrétně koupila společnost High bar, což je společnost, která umí zrychlovat výrobu baterií. Což se jí přesně bude hodit. Právě na tu teda faktory a druhá je koupila společnost Maxwell, která má svoje vlastní patenty a svoje vlastní bateriový technologie, ale super Kapic superkapacitory a vlastní právě patenty na výrobu baterií, který si budeme vysvětlovat. Tak jdeme na to, takže ty. Tesla
Minuta: 27
technologie, jak se dostat k té milion má baterii, který si tady budeme ukazovat, tak samozřejmě je to jako celej výběr, co všechno jsem našel na internetu a je od Co všechno bude opravdu řečeno nebo použito na tom Iron na baterii něco samozřejmě může přijít později, ale hlavně ona Tesla Teda upřímně řečeno moc neříká ty věci do hloubky nebo aspoň zatím neříkala, takže otázka jestli vůbec se dozvíme, která z těch technologií vlastně bude použita a uvidíme. Akorát tu výslednou věc znamená velmi pravděpodobně nám řeknou. Kolik je kapacita té baterie? A kolik je vlastně třeba cena té baterie? Uvidíme, ale nicméně na Jsi velmi pravděpodobná neřeknu úplný detaily jako cena v tom volkswagen-e vyndej. Takže já jsem to tady barevně odlišit. Červený ne jsou spekulace zeleně jsou to co má. Tesla patenty a modře jsou věci, která je realita, který prostě se vědí už jako nějakou dobu nebo je mascc jako řekl, že prostě to udělej.
Minuta: 28
Takže jako první je spekulace, že vlastně by měli jít. S napětím nahoru to zná měly být vlastně na 4,3. Vychází to z toho, že v hodně vlastně papírech, které jsou v těch patentek, kde se ukazují různé grafy a tak dál. Taky je vidět 4,3 voltů, takže to směřuje na to, že by mohli navyšovat napětí, můžete si říct prostě jako z 4,2 na 4,3, že to je jako malinko, ale jde o to, že vlastně vaty se rovnají ampéry Volty to zná logicky, já když zvednu Volty, tak tím zvednu vaty. A nebo pokud zachovám stejné vaty, tak vlastně snížím ampéry můžu snížit ampéry vyzvednu Volty. Takže tím pádem jsem schopen vlastně dodat výkonnější baterku, která třeba nebude tolik zatěžovat, takže to dává smysl to zvednutí toho toho napětí. Další co
Minuta: 29
jako spekulace je, že by mohly rozšířit průměr na nějaké 4 cm, když se tady podíváme tak nalevo ta 18650. Tak to je vlastně baterka, která je současné době fx20. 1 700 je baterie. Která je vlastně v trojce y. Jak vidíte, tak ta baterie dozrála vlastně zvětšení o 33 procent, což samozřejmě ne úplně na všechno má vliv, ale každopádně minimálně to má vliv na to, že máte o 33. Procent méně obalu potřebujete vlastně na tu baterii. Potřebujete o 33 procent méně těch baterii k tomu, abyste dosáhli stejného výkonu a tak dál činy. Jsou tam a samozřejmě ve finále potom v tom peku celým máte o 33% mým baterek, takže jsou tam nějaké úspory, které dávají smysl. Je tady ale jedno velká nevýhoda. že Čím větší ta baterka
Minuta: 30
je tím hnus se chladí Nicméně pokud vydržíte vlastně do konce tak si tak si řekneme jakým způsobem to velmi pravděpodobně Tesla vyřeší takže další věc je chemie mlask už nějakou dobu říkal že vlastně se zbaví kobaltu takže tady je vidět jaký chemie různé se se používají asi v tom bateriovým průmyslu a jednoznačně to spěje na to že kdyby se zbavil toho kobaltu Tak vlastně ten kobalt nejenom že je jako samozvedací takže mi to zlepšilo co tu výrobu ale ten kobalt je právě ten kdo tam dělá jako trošku nestabilní část a díky tomu taky ty baterie hoří takže nebo víc hoří Takže tím pádem když by tam ten kobalt nebyl tak je to auto i bezpečnější takže to je určitě Už několikrát
Minuta: 31
zmiňoval není ho celou dobu vlastně snižovaly. V každém vydání, baterií ho bylo méně a méně. Další je Lithium doping. Tady se jedná o to, že ve chvíli kdy vy baterii vyrobíte. Tak kde A kde děláte první nabití, tak se tam stane něco co je tady vidět na tom grafu, že toto zelený kolečko je vlastně když ta baterie. Začíná se nabíjet, tak ona se začíná nabíjet. Teď je ten modrý proužek to jak se nabíjí a dojde do toho černého kolečka, to je vlastně plně nabitá baterie a pak se vybije zase jde po té modré zase zpátky a dojede toho červeného kolečka a tady vidíte, že ztratíte 0,5 miliampér při tom prvním nabití což Tady v tomhle tom případě je nějakých 10 12 procent vlastně toho z té kapacity té baterie, což je poměrně dost samozřejmě Tesla tenhle ten problém řeší už nějakou dobu. Takže si třeba na nějaký pěti procentech, ale
Minuta: 32
nicméně i tak je to prostě problém. Takže vy vlastně dodáte Lithium, který se se že Tím prvním nabití a sníží vám to kapacitu. Takže pokud tohleto by se vyřešilo, tak se může navýšit zase kapacita baterii, takže tohle nám řeší větší kapacitu. Další Co tady máme je takzvaný single-crystal znamená technologie, kde vy tu baterii řešíte. Takže místo toho, abyste měli malý ty krystalky. Kde je tady napravo vlastně vidíte schéma nebo jakoby zmenšeninu toho jak vypadá ten povrch a snad i elektrody, kde ty, jak jsou ty modré šipky, tak to jsou vlastně čáry. Mezi těmi Krista a krystalem a a potom putuje to Lithium. A co záda z jedné strany na druhou při nabíjení nebo vybíjení a problém je že vlastně to Lithium
Minuta: 33
trošičku, když tam když tam jako vejde do toho kristovu trošičku jako zvětší. No a samozřejmě tohle to zvětšování a zmenšování toho krystalu tím, jak se to nabíjí a vybíjí tak ho narušuje se tastruktura, na když je ten krystal malý, tak tady vidíte nalevo vlastně jak ty. Jak ty modré tečky Jak vlastně s tím počtem těch cyklu a stejně to jde dolů, ta Kapacita baterie, kdežto vlastně ten single-crystal ten ten jeden krystal, tak ten se skoro a stejně degraduje. Takže tohle je jedna ze zásadních jako věcí, která nám pomůže právě z toho milion málo baterie, to znamená k tomu, aby ta baterie vydržela být cx4000 cyklu. Další tu máme, že v Dan to je člověk, který s tím gudena jsem s ním vymyslel nebo byl u toho, když jsem vymýšlela iontová baterie. Je to člověk, který je vlastně Výzkumný Partner Tesly. A on
Minuta: 34
vymyslel technologii, která umožňuje, aby ty baterie se testovaly výrazně rychleji. To znamená, že to je jeden z těch problémů. Vlastně proč ty baterky, tak strašně dlouho trvalo chvíli, než se to někam posunulo, tak je to že ty firmy vlastně vyzkoušejte různé chemie, tak vlastně jim trvá hroznou dobu několik let, než zjistit u degradaci, že jo, takže tenhle ten týpek vlastně vymyslel technologii, která umožňuje to zjistit za velmi krátkou dobu. Takže ten ty ty věci pak můžou si testovat různé chemie a velmi rychle přijít na to je z té chemie dává smysl nebo ne. Jaký má vliv vlastně na tu degrelle. Baterky a nemusel čekat osm let. Aby zjistili jak se to projeví na degradaci. Takže tohle je velmi důležitá věc, která už teď funguje a díky tomu právě taky. Tesla je takhle daleko další silikon ukážeme věci, které se týkají právě toho nákupu u toho Maxwell u Takže jako první a ta je asi nejzásadnější,
Minuta: 35
tak je takzvaná, Suchá elektroda. Tady se můžete podívat na výrobní proces toho jak vypadá výroba baterie vidíte také poměrně složitý. Nicméně tady toho co si teď budeme říkat se týká tady téhle té části to nevidíte drink. Znáte sušení sušení vlastně těch těch baterií probíhá v takovýhle obrovských mašina, které jsou velký jak rodinný dům, kde je samozřejmě to spálí strašnou spoustu energie. Vypaří se asi nějaké chemie a hlavně. Taky díky tomu vlastně mokrému procesu zase ty baterky. Mají v sobě nějaký věci, které podporují u toho hoření potom. Takže ve chvíli kdy my se zbavíme toho, aby to bylo mokrý, což nám vlastně prodlužuje ten části výroby té baterie a zvyšuje to cenu. Takže je to určitě něco co nechceme. Takže tohle nám brutálně Snížit cenu a zrychlí výrobu, což zase Tesla potřebuje pro tu teda faktory další
Minuta: 36
věc je double-sided elektro. Já to znamená, že jak jsme si ukazovali na tom toaletním papíru, že vlastně že jo, že máte ty jednotlivý jednotlivé části, což tady je to vidět trošku hezčí, než na tom toaleťáku, tak vlastně máte nějaký ten vidím vnitřní separátor venkovní separátor máte vlastně katodu a anodu. No a teď jde o to, že vlastně když tohle to bysme nějakým způsobem se nám podařilo zjednodušit, tak samozřejmě zase zrychlíte tu výrobu a dostanete víc do toho dovnitř, protože vlastně tím pádem zaberete. Zaberete míň prostoru, že jo. Takže tady to souvisí. Opět ten s tím maxxmill s tím, že ona je schopná a s tím vyrábět tou suchou metodou ty elektrody, které vidíte tady v tom nahoře a dole Tam jak je napsáno to extruder,
Minuta: 37
tak ono to vlastně bere ten materiál do šrotu. A dá ho do takového lisu udělá z toho takovou takovou fólii, která potom vlastně do toho do toho materiálu a vlastně na listová vás a na fólii vlastně z obou stran. Takže vy vlastně tímhle tím jedním procesem. Uděláte mě oběd i elektrody najednou, což samozřejmě velmi logicky 1ks místo a jednak vlastně urychluje čas brutálně a samozřejmě. Díky tomu i snižuje cenu a co je zajímavé, tak je, že jste v těch materiálech je uvedeno, že Maxwell v pilotním programu v téhle tohodle vlastně systému byl schopen dosahovat skoro stejné rychlosti jako dnešní systémy ty jako tradičního. To znamená, že velmi logicky, jestli se jim podařilo to vypilovat do finálního stavu, tak by se dalo očekávat několikanásobný navýšení rychlosti. To znamená, že tohle nám zase Přinese
Minuta: 38
vyšší kapacitu nižší cenu a větší rychlost. No a teď si řekneme poslední takovou věc, která jako přichází s tím s tím Maxwell m&s Teslou a to je to je blbec elektroda tady je to je taková ta třešnička na dortu, kterou si vykon ukážeme opět na tom toaletním papíru. Tak pojď mi na to, takže to co Tesla může udělat teď pomocí všech těch technologií, co jsme si ukázali, tak jako první je teda to, že tady asi nepotřebujeme ty separátory. a tady to najednou bude vypadat. Jinak protože tady budeme mít Plus. A z druhé strany mínus a tím
Minuta: 39
pádem tady máme jeden separátor a druhý separátor, takže to jedna z jednoduše ní. No a teď se podíváme na to nejdůležitější a to je že tady tyhle ty sunfury, který nám vylézají ven, aby nám udělali propojení vlastně s tím venkovním světem, který jsou vlastně vylézají z toho z toho plíšku v té fólie ty elektrody, tak já to je ve skutečnosti poměrně zásadní jako bottlenecks celého systému, protože si vezmete že ty elektrony které putují tím celým systémem, tak tady máte obrovskou plochu přes kterou můžou putovat vevnitř malovanou, ale všechny ty elektrony, které jdou asi z celého toho systému. Tak potom ve finále jdou tady touhle tou tenkou. tenkou vlastně jakoby
Minuta: 40
ten kým tam forem jdou ven a tady samozřejmě tím pádem se okamžitě je prostor na to, aby se tady v téhle té oblasti dělalo teplo, aby se tady dělali narušení tý baterie a tak dál čili tohle jednoznačně designový prostě designová chyba dnešní baterií, já ten tablet design, což tohle je ten debil, tak je o tom, že Tesla prostě udělá tohle a ona odstraní vlastně ty tyhlety kam foodevent a udělala neuvěřitelnou věc a to je to, že Přichází na řadu čokoláda teď. To znamená, že ona udělala to, že tady na té straně je jakoby víc kontaktu plusu tady vlastně je Jako víc
Minuta: 41
kontaktů mínusu a ona vlastně celý to takhle tu elektrodu teda celý co autobaterie vlastně jako namočí takhle do do kovu, který způsobí asne kontakt po celé ploše s tou elektrodou jednou a na druhé straně s druhou a tohle nám vlastně ve finále způsobí, že jednak nemáme ten bod. Nech toho jednoho místa a druhák díky tomu, že tady tohle to Jako tak tak on vlastně má zároveň Benefit toho, že přenáší teplo. Baterie po celé ploše přenáší teplo, takže se to i líp. Bude chladit. To znamená, že tohle je přesně ukázka toho dokonalého. Tesla inženýring, který vlastně vymyslí úplně nový přístup
Minuta: 42
Revoluční v současném bateriovým průmyslu, který jako přitom to tak dává smysl to udělat takhle oproti tomu, než tam mít tady tohle to úzké hrdlo vlastně toho jednoho pásku. takže to by byl table design a jak nám propojí čokoláda s toaletním papírem ropný průmysl No takže tady jak jste viděli Tak tenhle ten jako zázrak inženýringu kterej přesně ukazuje tu genialitu inženýrů v Tesle které dokážou prostě něco co jako vypadá jako naprosto nasnadě tak dokážu na to přijít prostě dokážou změnit ten ten stávající Status Quo a někam to posunout to že tohle nám přináší lepší chlazení že jo když tam bude ten kov seshora který bude přímo masně natavený na těch na těch jednotlivých vlastně
Minuta: 43
páska na chtějí elektrody tak vlastně bude líp vytahovat toto vlastně teplo ven bude líp tam vlastně proudit ty elektrony S někým tím celým a tím pádem to vlastně dosáhne více cyklů a samozřejmě finále i větší kapacitu No a jako poslední je tady celtu Pack, to je něco, co má oznámil. Já jsem to Mimochodem říkal vlastně v tom Podcast filtr o podcastu. Prý jsem předkládal překládal k dispozici vlastně na patreonu pro ty z vás dost o to neslyšeli. Tak tak tady je to o tom, že vlastně Mask zmínil, že mu došlo, že vlastně úplně zbytečně oni dělají dneska jako moduly, které mají svoje baterii management moduly a celé se to vlastně skládá dohromady, že to vlastně vychází z historie, kdy ten první Roadster by měly problémy s výrobou těch
Minuta: 44
baterií a s jejich stabilitu a tak dále. Že potřebovali mít moduly, které potom vyměnil. Kdyby se něco stalo. Jenomže to už dávno není pravda a vlastně už to vůbec nepotřebují nemění baterky, takže tady je opět ukázka nákresu z patentu. Od Tesly, který ukazuje vlastně ten celtu Pack design. Kde tady je Mimochodem taky ukázaný zase, že to trošku jinak chladí, že tady není ukázaný, že by tam byl vlastně ten ten LED pásek vlastně, který by dělal to chlazení, ale že tady je průchod vlastně tou baterií skrz naskrz, možná tam volně bude proudit kapalina chladící ležet. Opět to vypadá na nižší cenu a lepší chlazení tímhle tím by se uzavřelo vlastně ty ty všechny nápady všechny jakoby patenty a tohle to všechno. Tesla má jakoby v kapse
Minuta: 45
nebo ve čtvrt roku a teď kdyby teda všechny tyhle ty věci, co jsme si ukazovali, kdyby vlastně klapne a kdyby všechny je nasadili najednou, tak když se podíváme na ten na ten model s ním výroby těch baterií, tak ta Dry elektro, kdybys Seděla taky vypadnout tyhlety procesy, kdyby se nasadil ten celtu Pack tak vypadnout tyhlety procesy a takhle se to změní Čili v podstatě potom by ten Tesla celtu Pack design s tím s tím Maxwell m vypadal tímhle tím způsobem ten proces a tady kdybych si půjčil svůj dabing sandyho munro, tak tak na to nemusíte mít inženýr chemie, abyste pochopili, že 17. 6 je Prostě pecka, no, takže tím by jsme uzavřeli ty spekulace říkám a budu moc zvědavý na to, co ve finále vlastně se uskuteční, hlavně,
Minuta: 46
kdy to taky oznámí. Možná že čas bude oznámena příští týden na vlastně výroční schůzi akcionářů, uvidíme pište do komentářů, co si o tom myslíte, co vy máte typico, co? Tesla použije z těch všech věcí, co jsme si ukazovali. Jak vidíte budoucnost. A moc se těším na nějaké další video s vámi, jestli se vám video líbilo, dejte určitě like, jestli se vám líbí kanál, dejte odebírat a pokud by jste chtěli mít přístup k nějakým unikátní materiálu, které jinde nenajdete, tak dejte tady na petrion, kde najdete tyhle ty materiály, které jsou dostupné pouze předplaceným a uživatelů. Tak jo, takže ještě jednou díky moc za pozornost a ať vám to proudí.

Předchozí video

#186 Tesla Toybox | Teslacek

Další video

#188 Sandy Munro Cybertruck E2 | Teslacek