Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#179 Sandy Munro Tesla Model Y W7 | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Doslovný překlad videí z kanálu @Munro Live

Obsah:

00:00 Úvod
00:31 E37 Bočnice karosérie

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem Máme tu další týden tentokráte sedmé, kdy firma odborníka automobilového průmyslu sandyho Monroe rozebírala testu model y do šroubku a následně na to dělali videa a komentovali co zjistili. Kdo jste neviděli předchozí díly, doporučím se podívat zde jinak dost řečí a Pojďme se podívat na přímý překlad z obrázkem sněz munro Life, jdeme na to 37 video. Ahoj Chlapci a děvčata. Máme tu další video tentokrát o bočnici. Jedná se o venkovní část karoserie. Tesla model y, co si tu rozebíráme, ne si budeme povídat o tom, jak jsou tyto velké komponenty vyráběli případě to je to bočnice se jedná o jeden velký kus oceli, který je dán do obrovského presu. z něj pak vypadnou tyto kusy co se pak většinou využívají i v jiných částech auta
Minuta: 1
tady je povrch co každý vidí proto tomu říkáme áčkový povrch áčkové povrchy jsou těžké vylisovat Může se to stát spousty chyb je to zákazníkovi na očích musí se to dobře nalakovat takže jsou tu části které mají těžší výrobu než jiné jako jsou například tyhlety oblasti tady nahoře Kde máte více úhlů a Contour v jednom místě tady ve špičce se to může občas proseknout Tomu se říká ptačí zobák nebo pak tady na konci tento celý kus je jeden obrovský výlisek není zde žádné svařování na tupo jak jsme si ukazovali ve videu z týdne dva ostatní to většinou svařují bylo mi řečeno že i Toyota to uvažuje tak je lisovat pokud se podíváme jsem tak si můžeme vzpomenout jak jsme Se bavili o brokovnici, že to drží na šroubech. Pokud si to sundáme,
Minuta: 2
tak vidíte, že tu není nikde žádné svařování, je to proto, že není místo, kudy by se to svařoval. To je důvod, proč tu je ta pěna vzadu, aby to eliminovalo případné vrzání od šroubových spojů Další věc, co bych to chtěl ukázat je rozteč mezi těmito sváry je trošku větší, než bychom normálně viděli přibližně 12 cm a to je něco, co je unikátní a jiné tak to jsme probrali tu bočnici. To i s dětmi s dětmi. Vzpomeň si co to drží a Zde jsou stopy po té pěně tady můžete vidět sváry označené žlutě. Musíme si uvědomit, že toto auto je složené jako cibule. Je to žluté sváry jdou. Přes dvě tloušťky. A tyto odvařený šli přes tři tloušťky. Tady to už zmiňovaný
Minuta: 3
živote tři, co jsme se zase vysvětlovali v jednu minulý týden, to znamená v šestém týdnu. Tyhle jsme museli odvařit, abychom mohli dostat dolů tu bočnici z této části karoserie, která je vyrobena z lisování za tepla. Je to mnohem tvrdší ocel, než normální, uvidíte dva různé materiály, které poznáte dle různé barvy. Takže tady nahoře vidíte, že mají opět kombinaci svařování t2a t3z přibližně 8 cm rozestupem. Dále je to pak svařování natupo. Je to tady dobře vidět. Jak jsou spolu dohromady je to svařování laserem máme jeden tady další tady dole a pak máme tady uprostřed, tak jsem byl zmaten. Protože jsem si myslel, že tady dole je další, ale zjistili jsme, že to je stopa. Po lisování, teď se přesuneme tady nahoru. Toto je neobvyklé normálně. Jsou ty otvory v bokách v řezání laserem, tak abyste dostali pěkně rovnoměrný
Minuta: 4
povrch, ale na střeše to není obvyklé to dělat také laserem. Zase tady je to docela logické, že jo, protože nahoře Jak má Tesla toto panoramatické sklo, tak asi chce, aby to bylo jako pěkné, když je tam stejně to tam není vidět, ale zmiňoval jsem, že toto je z horkého lisování, tím je to pevnější než normální ocel to co se používá pro snížení hmotnosti, protože tento postup dělá ocel výrazně pevnější než normálně tady nahoře je čas dílů, kterému říkáme céčkový otvor, ten jde z čeho sloupku. Centru auta můžete vidět překrývané spoje si dovolují od výzkum karoserie, aby do sebe dobře zapadají a aby operátoři to mohli jednoduše spojit, aby se to dobře spojovalo, tak to mají také tyto naváděcí díry, když se ty plechy dají dohromady, tak to tam má lícovat s tím, že jste si jistí, že vám tento díl i Tento díl, ale také díly. Co jsou tu schované, které nevidíte mám zapadají dohromady.
Minuta: 5
Teď se pojďme podívat na to, jak to vše spojit dohromady tady opět vidíte překrývající spoj no. A podívejte se na tyto malé sváry jsou hodně nahuštěné a to je protože v tomto místě potřebujete maximum pevnosti, co můžete dostat. Je to ochrana před otočením nebo nabouraným zezadu nebo nárazem z této strany, takže vidíte, že jsou opravdu velice husté sváry. Ty nám pokračují až do tohoto bodu, tady je pak přechod mezi touto lisovanou ocelí a hliníkem, který je tady dole. Tam kde to vypadá pozlacený. Tak to je Hliník. Je to díky rezonují koutu, což je ochrana proti korozi před finálním lakováním a hliník se zbarví jinou barvu, než ocel, jak to tu můžu spojit. Tady máme spojovací nýty je pár firem, co to dělají jedna z nich je určitě ten rok tato vynalezl a funguje to tak, že že
Minuta: 6
se prostě prorazí z jedné strany a z druhé strany za razíte protikus a on se roztáhne jako zub a uzavře tu díru, když spojujete hliník vs ocel i ale i s hliníkem skončíte s lepidlem a jeho stopy vidíte fialově ty tam jsou pro lepší pevnost, ale a také opět pro ochranu proti korozi hliník nemám moc rád spojení s jinými materiály toto, lepidlo ho, tak chráním set narušení, proč je dobré mít tady v zadní části věci z hliníku. Zaprvé je dobrý ten zadek odlehčit, protože tam nemáme velký a těžký motor vepředu tak Pro rovnováhu potřebuji za rohlík další důvod je, že chci mít celkovou tuhost. To znamená, že chci mít stejnou tuhost kolem dokola celé karoserie. Bude tu spousta síly, co půjde zezadu. Díky zatížení, ale také výkonu, co půjdou zezadu od nápravy a tak je třeba dát maximální pevnost spojení, co rozhodně nechceme, aby to dýchalo,
Minuta: 7
když se podíváme na auto, tak to tak určitě nechcete. Aby to dělalo toto dýchání není dobré, proto tento céčkový vstup, o kterém jsme se již bavili musí být mega silný, my nechceme příliš váhy, ale chceme také maximální tuhost, proto tu máme toto zesílení, které mi jde od prostřed, až jsem dozadu toto místní celkově zesílení je kvůli ochraně proti nárazům. Je tu také pro tuhost pro podvozek. Celkově vám to dále. zážitek z jízdy na závěr musím říci že toto je velice dobrá karoserie a je mnohem lepší než ta u Tesla model 3 takže dobrá práce Tesla pro vytvoření daleko lepší karoserie No tak to jste viděli upoutávku nebo ochutnávku řekněme toho co dělám pro svoje patrony a dneska už i nebo Rusáky na YouTube a bohužel
Minuta: 8
to co tohle to co dělám tak zabere strašnou spoustu času a já to prostě nedokážu dělat zadarmo takže pokud vás tenhle ten obsah zajímá tak potřebuji přispět na tuhle tu moji aktivitu tím abyste se buďto zaregistrovali na petrion a nebo aby jste se zaregistrovali přes YouTube členství na úrovni bonus a k kde bude pokračování tohodle seriálu který bude dostupný tady Takže díky moc za vaši pozornost Doufám že se vám video líbilo Jestli jo tak dejte like Jinak jestli se vám líbí to co dělám tak dejte odebírat Kanálu a jinak, ať vám to proudí.

Předchozí video

#178 Rozpáraná Tesla Model Y Sandy Munro W6 | Teslacek

Další video

Pavel Štrunc: názory na Twitteru mě nezajímají, studio CNN Prima NEWS vypadá dobře (podcast)