Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#174 Tesla Model Y Sandy Munro W5 | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Překlad originálu z @Munro Live

Obsah:

00:00 Úvod
00:12 E27 Zadní podvozek
05:19 E28 Vnitřek vysokonapěťové baterie

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem Máme tu další ochutnávku z mého archivu patron úzkých videí Tentokrát je to 5. Týden sandimmun rozebírání. Tesla model y. Tak pojďme na to 27. Video. Dnes budeme mít šanci vidět zadní modul. Budeme se podívat na jednotlivé kousky. Co jsou s tím spojený a začneme tím, že toto je dvojí izolovaný systém. Je to izolovaný od kastle, ale také od motorové soustavy, toto vám dá daleko méně vibrací, co se přenesou do vozidla. Teď se Podívejme na ty změny v tomto designu. Pokud vidíte červenou tečku. Tak to je změna oproti. Tesla model 3, tak ten kloub je jiný. A toto Rameno je také jiné. A proč to změnili bude patrně proto, že to nalevo je trochu dražší je vyfrézovaná, no a tato tlustá, spojka je ohnutá. Toto je vylisovaný a protože je to symetrický vypadá
Minuta: 1
to na jeden díl, který je přivařené ke svému bráchovi, bude to patrně trochu levnější, než tento levý přístup ten svařený napravo není pod takovou zátěží jako ten nalevo, proto může být jako udělaný tímhle způsobem. Co je jiné je tlumič pružina pružinový pouzdro a toto pouzdro nalevo další co tu vidíme tady Mimochodem teda v je to docela logické, že jo? Protože Tesla model 3 je lehčí a menší než Tesla model y, takže je logický, že celý to uchycení kolem toho tlumení jediný. Je to silnější než vlastní. Tesla model 3 další co tu vidíme je opět náznak toho, že by mohli do budoucna přejít na vzduchový podvozek. Je to na to dost prostoru a dále se pojďme podívat. Jsem tady na tomto snímku vidíte, že se snaží popsat. Kam to patří to zná. Je tam štítek, že jo. A tam je napsáno Severní Amerika
Minuta: 2
All wheel Drive levé řízení pružinový tlumič. A proč mi tam psali pružinový tlumič a když by byla jenom jedna volba, že jo, takže opravdu to vypadá docela nevině nadějně. Takže když se koukáme na to. Opravdu říkáme si, že to vypadá, že může přijít nějaký nový způsob tlumení buď vzduchový nebo magnetický potom by bylo možné mít s proměnlivou světelnost podvozku. Stejně jako to má dnes s a x, což by bylo dobré, jak pro sportovní variantu nižšího podvozku, tak pro terén nebo pro lepší nástup starších osob, jako je SanDisk. Další je porovnání motoru. Už jsme se dostali i Na rozebírání zadního motoru, tedy je potom, co jsme si ukazovali přední indukční motor, tak zde to vypadá i na novinky v permanent magnet motor u Nejdříve se podíváme na lamely na první pohled to vypadá, že jsou podobné. Neli úplně stejné, možná vám to připadá, že kolem toho
Minuta: 3
rotoru trochu tancuju, to je protože ty magnety jsou brutálně silný, jak se to přilepí, tak to skoro nejde odendat. Nicméně vidíte, že ty lamely patrně budou stejné, teď se pojďme podívat na to zakončení Tesla model 3. Můžete ocel a ta v určitém složení, jako je tady není magnetická má pevnost, ale z pohledu magnetického tam jen tak sedí, tyto díry jsou vyvažovací. Tesla model y je to vyrobeno z hliníku, tak je vidí, že ty vyvažovací otvory jsou díry dělané plochým vrtákem, kdežto na Tesla model 3. Je to klasický vrták, pokud se podíváme na oba rotory, tak si můžeme všimnout, že mají posun v lamelách, což se prostě dělá kvůli snížení hlučnosti a harmonických vibrací, celkově to pak dosahuje rovnoměrné výkonové křivky místo nějaký špiček a poklesu, pokud se srovnáme přední indukční rotor a zadní permanent magnet rotor
Minuta: 4
vidíte, že jsou velice rozdílné, jak ve výšce, tak v šířce víme už teď, že jsou naprosto jiné, ale musíme to ještě prozkoumat. Pojďme se ale podívat na statory. Tady jsme Další neuvěřitelnou věc ty statory jsou téměř totožné, podívejte se jak pro tento permanent magnet motor tady ten obvod, tak pro ten indukční motor. Ten obvod statoru je v totožný. Jediné co je jinak je vinutí, které se které je na tom vpravo trošku větší mi pořád nemůžeme pochopit, jak je to možné, jsou tam ještě nějaké záhady, na které musíme přijít. Musíme také prověřit vlastnosti materiálu obou, jestli jsou stejné a proměřit je mezi sebou. Ještě se Podívejme na poslední, co jsme našli. Podívejme se tady na to frézované zakončení u Tesla model 3. Vidíte, že tam byla pojistná matice ložiska
Minuta: 5
u Tesla model y už není to je velice chytré, protože to znamená menší náklady a méně úkonu. Cokoli, co mi umožní to udělat lehčí je také dobré, pokud tam tu pojistku máte, tak vám to nezlepší výkonovou charakteristiku motoru, jenom to přidávám video 28. My jsme se rozhodli dnes začít trochu jinak patrně dost. Z vás ještě neviděl. O nikdy vyletět airbag, proto dnes začneme výbuchem. Takto to vypadá, když vybouchnu airbagy, jak se můžete podívat, tak ten airbag je nafouknutý a myslím tím opravdu pevně nafouknuté. Takto to má vypadat airbag má zabezpečit, abyste zůstali bezpečně uvnitř auta a ne vylétl mimo auto a tak podobně mě tady teda zaujalo. Podívejte se pozorně. Jak je vidět, že jsou tam udělaný takový vzduchové kapsy do tvaru u aby zabezpečili.
Minuta: 6
Jasně rovnoměrný nafouknutí jedním směrem, já jsem to tady ještě nikdy neviděl nafouknuté airbag. Takže pro mě to bylo jako zajímavý. A poprvé, ale určitě to asi nebude jako tenhle ten design specifický pro Teslu. Tak pro ty z vás kdo jste to ještě neviděli, tak už to nemůžete říkat Nicméně Pojďme se opět přesunu dovnitř. Dnes se budeme věnovat dalšímu explozivnímu tématu. A to jsou baterie. Budeme si ukazovat, co jsme objevili. A co jsme nebyli schopni objevit. A co se nám líbí a co se nelíbí nám Tesla model y baterii. Nejdříve začneme tímto krytem, pokud se podíváte pozorně, tak vidíte, že to bylo na baterii doslova přilepeno. Nevím nevíme ještě přesné složení, ale můžu vám říct, že to drželo opravdu ve můžete si všimnout ohnutých konců, jak se to kluci snažili z toho sundat za mě. Je to dobrý přístup. Já mám rád spolehlivost, pokud se musím zabývat lehkou opravitelnosti. Pak jsem ne odvedl dobrou práci
Minuta: 7
v původním designu, že to potřebuje servis. Teď se podívejme tady na ten spodní kryt, který sedí mezi baterií a tím horním krytem, co už jste viděli. Měli jsme menší problém se k tomu dostat, protože pokud se podíváte jsem tak většina věcí musí být odstraněna před tím, než se dostanete ke šroubům, co drží pohromadě. Znamená to, že toto je smontováno přímo na té baterii. To se mi nelíbí, pokud bych to navrhoval já, tak se budu snažit, aby to mohlo být vyrobeno jinde a pak jen položeno. Jsem na místo. Teď se to sundáme a vidíte, že si musíme dát opravdu pozor, protože je to pořád živé, ptáte se nás. Co je to za verzi ta Tesla model y. Je to Long Range 70km kilowatthodina baterie. Vypadá to, že je podobná jako Tesla model 3 nebo úplně stejná, mělo by tam být 4416 bateriových
Minuta: 8
článků. Nicméně jsou tu nějaké rozdíly. Původní kryty byly oranžové a tady vidíte oranžový a pak tři bílé některé komponenty jsou udělané pouze pro danou oblast. To je jiné, než předtím, podívejte se na pár drobností, které nám dělají radost. Není to nic závratného, ale jsou to drobné finanční úspory, pokud se podíváte zde, tak vidíte, že tady je 5 děr pro 5 šroubů, ale jsou tam pouze tři. To znamená, že udělali změnu v průběhu vývoje. Tyto průběžné změny se dělají právě, pokud vám dojde, že možná nepotřebujete původní design. Pro zachování spolehlivosti vlastností. Toto bude spočítáno. Díky f&f Element Analysis tedy analýze celkových částí, pokud se podíváte tady tu poté podélné straně, tak vidíte, že těch šroubů pro uchycení bylo původně 10
Minuta: 9
jich je osm. Tady je vidět, že se zpětně koukají na svůj design a snaží se na to znovu aplikovat vylepšení inženýring. Není o tom, že na problém hodíte spousty peněz a materiálu, ale že vymyslíte řešení, které bude přesně dostačovat na to, co potřebujete dosáhnout a nemít tam zbytečně věci navíc. Další je, že pokud se podíváte na tu modrou lepenku. Tak ta původně překrývala všechny ty mezery po celé délce. Tady je to zredukováno další je tyto dva senzory, původně jich tu byl opět na každé. Teď jsou to dva Další věc je že ty moduly jsou symetricky otočené. Díky, že jste si pustili moje video. Doufám že se vám líbilo. Jestli jo, tak dejte like, jestli se vám líbí můj kanál zmáčkněte odebírat zvažujete koupit Teslu a Pomohl jsem vám tom rozhodnutí využijte náš refferal kód dostupný dole ve videu. A pokud vás zajímají úplný finesy věci,
Minuta: 10
které jsem ještě třeba nevydal. A nechcete koukat na videa s reklamami potom. Určitě doporučuji začít odebírat přes Petřín a staňte se mým patronem, ať vám to proudí.

Předchozí video

#173 Etika nabíjení Tesla Supercharger (SCH) | Teslacek

Další video

#175 Tesla OS 2020.12.5 DashCam Viewer | Teslacek