Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#170 Tesla Model Y Sandy Munro W4 | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Přeložené video od @Munro Live

Obsah:

00:00 Úvod
00:04 E22 Indučkní motor
03:27 Vzduchotechnika

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj patroni Dnes je středa sandyho je třeba tak jdeme na to jako první video 22 se zabývalo hodně motorama, tak pojďme se na to podívat dnešek bude zaměřen hlavně na porovnání motoru. Opět se si srovnáme. Tesla model 3 a Tesla model y. Tady to vidíte s mě ty obaly nebo respektive housing i nebo v češtině by se asi řeklo kryty tady vidíme ty kryty motoru, který vypadají stejně jediný rozdíl je, že Tesla model y je tady bez závitu, když to Tesla model 3. Na tomhle místě má závit. Tak zatím jediný rozdíl, co jsme našli. Jinak ty housing dosahují podobný charakteristik. Takže zatím jako nevidím a nevidím jako rozdíl. Tady se podíváme dovnitř do motoru, kde jsou převodové stupně nebo respektive jeden převodový stupeň. Tohle
Minuta: 1
je poloosa. Táta se dává zde do těchto ložisek a ty přes ozubené kola jdou do diferenciálu. Já to nebudu docela kráva, protože by to pak šlo velice těžko vyndat máte takový očkový uzávěr diferenciálu umožňuje, že když jdete do zatáčky, tak vlastně ty venkovní Kola auta, můžu jet rychleji než ty vnitř, to je základní princip diferenciálu a taková jako narychlo ukázka a vysvětlení pro ty z vás, co neměli na střední škole mechaniku. Zde je takový malý magnet pro sledování opotřebení jediný rozdíl, co to vidím oproti tradičním auto mě, že toto může dozadu maximálně 15 minut za hodinu. Je to protože Tesla vám nedovolí jet víc všechno je to ovládaný elektronikou zde máme Audi e-tron ten používá indukční motor, jak jsme si už ukazovali předtím. Zde jsou lamely, co jsme už ukazovali taky. Rotor
Minuta: 2
s dronů, který nemá v sobě magnety, proto je to indukční a ne permanent magnet motor, ty lamely jsou velice pevně 1 na druhý zde na tom rotoru to že jsme mohli vyndat. Museli jsme uříznout tuhle tu horní část. Ta je z jiného motoru itron. No a tady máme Tesla model 3 indukční motor, zda je obal na lamely, co je s mědi. To je sice lepší vodič než hliník, ale je výrazně dražší celé to zpracované mechanicky, pak vakuově spojený s lamelami. Vše vypadá docela normálně. Audi je normální design nějaký Tesla model 3 indukční motory nějaký design normální, ale tohle není normální design, tady je nový rotor. Tesla model y. Jak vidíte, tak je to vyrobeno stejnou metodou jako Audi tedy lisováním vidíte a že
Minuta: 3
tam je tahle ta díra to jsme ještě neviděli celé je to velice kompaktní statoru vypadá velice podobně na ten jsme se ještě nedostali ale vypadá to Podobně to co je určitě jiný je ten rotor je to daleko lehčí a vůbec netuším jak dokážou z toho dostat ten výkon Možná jste si všimli že mám rukavice To je proto že je tu chladící a zároveň mazací tekutina o které ještě nevíme co má za složení 23 video Nejdříve se ukážeme co jsme našli na i člověk systému Někdo tomu říká z ně můžeme se podívat tady vedle toho konektoru co Držím v ruce dole na kovové části je vidět jako by byla prasklina ale naprosto přestali není to prasklina je to naprosto přesně vytvarované takzvanými DM nebo takovým elektromagnetickým nožem co jsem z toho pochopil který dokáže udělat velice přesné zářezy Materiálu
Minuta: 4
a dělá to nějak na úrovni. Jasně elektronů jedna je tady další tady nahoře a pak velice zajímavé tady dole. Jak vidíte od toho šroubu budou paprskovitě do čtyřech stran, proč by tohle proboha dělali, proč by jako dělali tyhle ty mezery. A směj nebo narušovaly tuto strukturu. Pokud máte v jednu chvíli nějaký zařízení v horké a pak zase studený horký studený a pak má to obrovský pnutí na speciálně. Pokud je to dělané z hliníku rosten se rozpíná daleko víc, než ocel nebo železo. Může vám pak to přestřihnout šrouby a nebo prasknout celý ten dekl, pokud tam uděláte takovéhle zářezy odlehčí to pnutí a bude celý produkční daleko větší životnost a menší poruchovost. Další věc, co tu máme je další způsob sváření. Toto je svařování třením. Je to způsob, který spojuje dva materiály, nejlépe
Minuta: 5
to funguje na hliník roztočíte hrot, který se točí velice rychle a objedete to kolem dokola využívá to podobného efektu, jako když máte máslo a řežete ho nožem. Díky teplu se ten hliník změní v takovou modelínu, co se spojí dohromady, celé se to ale děje, tak rychle, že ostatní části. Jsou studené. A proto to nemá vliv na strukturální směr materiálu tohle svařování už nějakou dobu se používá v leteckém průmyslu je ten proces trošku pomalejší, ale funguje opravdu dobře Mimochodem. To je jediný typ svařování, který tam ještě chybí. Další věc je tady ten chladič je přišroubován k spodku a ještě svázán tlumení. Myslíme si, že to je opět pro snížení hlučnosti celé tohle uspořádání. Systému Je něco co jsem ještě nikdy neviděl, my se k tomu dostaneme více do hloubky později, až to bude se někdo rozebírat. Kluci se nám tu pořád předhánějí,
Minuta: 6
kdo to bude rozebírat tamhle na zdi si můžete podívat na schéma, co odraedir namaloval. Jak si myslí, že to asi může fungovat. Jaká trubka dělá co? No to asi vyhraje, kdo to bude rozebírat. Podívejme se zde můžeme to úplně nemůžeme se úplně podívat dovnitř, protože to půjde někomu domů na analýzu ani já nemám rád, když mi někdo dá produk napůl rozebraný a vy pak nemáte celej obrázek, co se tam dělo mi to děláme jako chirurg, co něco pitva chceme vědět o každém kroku. Kde byl jak byl utažený. Proč tam byla a tak tak podívali jsme se na to jen zběžně a první co jsme zjistili je, že tu je 9 šroubů, co drží pohromadě. No a teď otázka, proč ten inženýr tam dal 9 šroubů. Protože tam asi nemohl dostat 11. Tohle se snažím a pořád říkat lidem. To je to co tu děláme, protože tady
Minuta: 7
pod tím je spousty části, co se musí servisovat. Podívejte se na tento díl tu jsou použity čočky, které jsou jednoduše, které jdou jednoduše dá dohromady i poměrně rychle rozebrat, celé se to dá udělat bez nástrojů. No a pokud mám tady něco, kde jsou filtry, které se musí měnit. Mělo by mi to zabrat co nejméně času. Měl bych platit méně za práci spojenou s výměnou filtru, než za ten filtr samotný, tady se mi líbí ten lokalizační hrot, aby se to lépe dávalo dohromady. Ale já bych navrhl, aby na tom hrotu bylo něco, co se dá otočit a tím vlastně uzamknout, aby se to uschne otevíralo. Tak to sundej m a můžeme se podívat, co se děje uvnitř. Zde jsou dva kondenzátory. Tady jsme rychlým nakouknu tím zjistili, že jsou rozdělené vůbec nevíme proč jestli je to nějaký dvoukanál nebo něco jiného a pak máme tady vzduchový filtr. Mimochodem
Minuta: 8
jsou klasický uhlíkový. Myslíme si, že důvod proč jsou dva je ten, že je rozměr standardní a oni šetří náklady. Musíme si to ale ještě pořádně prohlédnout. Nicméně podívejte se tady logo. Tesla je všude. No a teď se pojďme podívat na něco velice zajímavého. Podívej jsme se tady na ten konektor. Takhle to vypadá, když je to odlito z jednoho kusu. No a teď se pojďme podívat tady tento konektor vypadá úplně jinak. A je to proto, že to vypadá, že byl upraven nějakou formou 3D tisku nebo spíše 3D výrobního procesu. Vypadá to jako taková natahovaná plastová hmota nebo respektive nastříká vana nastříká vany plast. Evidentně se to stalo, že se objevila nějaká vada v návrhu této téhle části a kvůli ní se zastavila výroba. Normálně se musí čekat než Vám dodavatel opraví návrh. Potom musí začít vyrábět novou
Minuta: 9
formu a pak vám teprve pošle nové kusy to může trvat hodně času. Tak to zatím co se opravuje forma a vy jste schopni opravit stávající dodávku a vyrábět auta. Tohle je opět přístup, což jsme Ještě neviděli. Normálně by toto byl show Stopper a musela by se kvůli tomu zastavit linka. Je to neuvěřitelně flexibilní způsob, jak vyřešit problém, než se opraví formy a začne se znovu vyrábět správný výrobek. Díky, že jste si pustili moje video. Doufám že se vám líbilo. Jestli jo, tak dejte like, jestli se vám líbí můj kanál zmáčkněte odebírat zvažujete koupit Teslu a Pomohl jsem vám to rozhodnutí, využijte náš refferal kód dostupný dole ve videu. A pokud vás zajímají úplný finesy a věci, které jsem ještě třeba nevydal. A nechcete koukat na videa z reklamy potom. Určitě doporučuji začít odebírat přes patreon a staňte se mým patronem, ať vám to proudí.

Předchozí video

#169 BMW i3 a Sandy Munro | Teslacek

Další video

Podcast o Chytré karanténě: soukromí, bezpečnost, verze pro iPhony, funkce...