Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#168 Tesla OS – Vše co jste chtěli vědět 101 | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem, kdo mě ještě neznáte, říkám si teslacek a dělám videa o Tesle elektromobility a dalších věcech dnešní video chci věnovat tématu, který mám rozpracovaný už hodně dlouho mám chci dát předtočený, materiál jsem měl k tomu, tak teď jsem se konečně k tomu dostal, abych to celé dodělal je to do sekce. Tesla vanu ven. A to znamená pro začátečníky nebo pro někoho, kdo chce rozumět ten věcem pravdu do hloubky a budeme se věnovat Tesla OS nebo taky Tesla firmwaru. Pokusím se vám předat všechno, co jsem za ty roky o tom zjistil, pomohl mi tady k tomu i Matador Honza Fiala, takže jdeme na to nejdříve si začneme teorií. Takže pojďme se podívat na to, jak se vůbec Tesla. OS označuje tady máme zase trošku podobnost například s Applem označení i s Protože i o jeho teď víme všichni, že aktuálně je i v
Minuta: 1
stř. A v podstatě Apple vydává každý rok novou generaci. A jo a ten i s má nějaký tečka pod verze velmi. Podobně to funguje v Tesle. To znamená pes má jako hlavní číslo. To první to je vlastně generace toho firmwaru, tak jeho vydává ročně. Takže teď jsme aktuálně na verzi 10 a za tečkou jsou zase pod verze. Takže v tomhle tom je to podobné tyhlety pod verze nás vždycky posunují o nějaký jako razantní věci dopředu stejně tak vlastně jako v těch telefonech nebo třeba i ve Windowsech, že jo, i když tam tohoto označení je trošku jiný, takže například verze 9 nám sc2008 přinesla předělaný guido za grafické rozhraní, které bylo Nově udělaný pro trojku, protože Trojka má jeden centrální displeje, když to Esko x-kom a pořád ještě zatím ne
Minuta: 2
ty. To znamená, že to samozřejmě přináší jako razantní změnu v tom jak celý ten má vypadat vůči uživateli, takže to museli předělat Tesla pro trojku a když vlastně trojka začala, tak celou tu vlastně to bylo 2017, že jo. Takže celý ten 2017 jel úplně separátně ten firmware pro trojky. Měl tam nějaké věci, který třeba disco nemělo a zase obráceně schodisko mělo věci, které trojka neměla, ale s tím firmwarem 9 to teprve začalo jako sjednocovat a vlastně spojili se ty firmwary dohromady byl velký krok a přineslo to dashcam a sentry Mode minulý rok a přišel na verze 10, která přinesla věci jako že online koukání na videa netflix's YouTube při parkování lepší prohlížeč třeba nový vizualizace.
Minuta: 3
Bylo taky ve věci. No tenhle rok pravděpodobně můžeme očekávat verzi 11 Mimochodem ty verze většinou přichází hosty na podzim někdy na zlomu Q3 Q4, aby většinou jako moh to potom Musk použít vlastně v tom Running spolu, který se týká vlastně Q trojky. Tak většinou co tam se tam k tomu poví vlastně tenhle ten upgrade nových funkcionalit. Takže první je vlastně označení té verze a pak máme v závorce označení roku zná minulý rok tam bylo 2019 tenhle rok 20
Minuta: 4
ve dvanáctém týdnu čili potom je vám asi začíná být jasné to co jsem třeba zaznamenal minulý rok na Facebooku, že se tam někdo jakože rozčiloval, že byl firmware 19
Minuta: 5
dostupný na stránkách jako Jako je například Tesla, ficom se můžete podívat to vypadá. Kde se můžete i vy zaregistrovat a participovat na tom a jako ty ostatní lidi, co tam na tom participují a ona shromažďuje data o tom, kdy kdo dostává k firmware a vy potom máte přehled, jak je na tom vlastně s penetrací. Ta Tesla flotila toho firmware další stránka je například s láskou, která Teda upřímně řečeno oproti tomu. Tesla firma daleko lepší design je kobeřic provedena. Je tam dokonce i vidět, co který firma přináší za fičury, což mi přijde hodně šikovný a upřímně, když jsem si tohle to dával dohromady a dával jsem dohromady firmy všechny co jako za ten rok jsem zhruba natočil. Tak jsem mu kolikrát musel dohledávat vlastně, kdy to přesně bylo, tak tohle to mi docela pomohlo,
Minuta: 6
takže tahle ta se mi líbí víc na druhou stranu zase ten test Lafita. Jak vidíte na té první stránce vlastně ukazuje i zemi, což je zase dobré pro nás, protože se ozvěte slajdy šrotuje ty servery, tak to dělá nejdříve vždycky v Americe a pak teprve přijde Evropa, takže Jakmile tam začneme vidět nějaké evropské nějakou evropskou zemi, tak je jasné, že už se to začíná routovat vlastně i do Evropy. Jinak já vlastně jsem vytvořil takový Excel. Kde jsem všechny ty týdny a dal jsem tam všechny ty firmwary. Dal jsem vlastně v kolik bylo tím pádem zpoždění, vychází mi z toho, že průměrně Tesla vydá nějakých 10 update ročně, což vychází na nějaký víc, než měsíc a něco update. Vlastně jednou za víc, než měsíc update od Tesly zase tenhle ten Excel, kde všechny ty firmwary mám a budu do budoucna je tam i dopisovat. Tak ten bude dostupný zase pro vinaře
Minuta: 7
na patreonu, ale samozřejmě. Mimochodem, tady si můžete všimnout, že je vlastně Tesla v podstatě dá se říct vždycky aspoň Zatímco já jsem zažil tak vlastně ty. A kdy ty začali chodit někdy od března? Směřuje to na to, že vždycky ten první kvartál Tesla vlastně ten 2018 to byla Tesla model 3, že jo, dcerám povala 2019. To byl fofr Diving Computer 2020. Tesla model y, takže vždycky voní jako rozjíždějí nějaký hardware, který jim zabere hodně zdrojů evidentně a u jakoby berou berou vlastně tomu vývoji toho firmwaru tohoto operačního systému a který se rozjede vlastně někdy od března a pak už pak už to začne být poměrně pravidelně zase jenom jako něco, abyste se na to připravil i třeba. Když budete s Teslou nový, tak abyste se nedivili, že
Minuta: 8
vlastně ty první dva měsíce většinou nepřijde žádný žádný update a vlastně Jako v období Vánoc většinu. No takže to by bylo zubaté teorii a teď se pojďme podívat na to, jak vlastně nastavit ten update firmwaru v autě, tak tam v podstatě máme jenom jakoby dvě volby. Jedna je jestli standart nebo advent. Tady bych chtěl upozornit, že to je poměrně důležité rozhodnutí, který není úplně dobře popsané. Takže já se pokusím to popsat tak jak já jsem to jako na vstřebal za tu dobu používání ta Adventures není jako betaverze úplně jo. To rozhodně není, protože Tesla má vyloženě svůj vlastní Beta tester program, do kterého se můžete přihlásit musí vás vybrat musíte jako potom jim psát se musí nějaký feedback a tak dál. Takže úplně separátně mají vlastně svůj Beta tester program. Nicméně
Minuta: 9
ta Adventures já jsem nad tím přemýšlel, jak bych to nejlépe. Tady se teda omlouvám, ale použil něco Side. Ale zase na druhou stranu podle toho co vím, tak mám tak 90% sledujících něco něco dělají z IKEI, tak snad snad to jakoby Soňa chytne a kdyžtak ostatním se pokusím to nějak jako přiblížit, ale jde o to, že Mohli bychom si to představit tak, že ta advent verze je jako kdyby jste se Vrhli do toho instalovat ve vaší firmě hned nové Windowsy, co vyjdou jako například sedmičky nebo ty ten standard je. Kdybyste si počkali na první Service. Pack is vás dodělat tento playsight, tak asi začínáte tušit, co tím myslím. To znamená, že jakýkoli software, který kdokoliv dělá. Tak můžeme jít sobě nějaké chyby. No tady se právě přesně dostáváme na ty pod verze. To znamená že vy máte nějaký firmware z nějakého roku z nějakého týdny
Minuta: 10
a pak máte tip od verze a ve chvíli kdy si dáte advent, tak se vám Velmi jednoduše může stát, že dostanete několik a dej to po sobě dokonce na Facebooku jsem zaznamenal, že Ondra hunčovský, že hostesky.cz také minulý rok dostal v jeden den dva abdejt i po sobě ráno jeden a odpoledne dostal další. To znamená, že tady opravdu je to o tom, že se vám snaží ta Tesla dát jako ten firmware okamžitě. Jakmile je dostupný. No a teď se dostáváme k jádru věci, co znamená, že potom je tady ta druhá stránka věci a to znamená, že ten film v sobě může mít samozřejmě jakou chybu, že jako že s tou Tesly samozřejmě občas stane jako u jakéhokoli jiného softwarového vývojáře. No a potom ten člověk jako ten uživatelský může mít nějaké jako nepříjemné zkušenosti, proto je tam ta volba jako advent nebo
Minuta: 11
standard a trošku mě jako mrzí, že zatím třeba na Facebooku. Jinde slyším jako nadávky prostě, že tady zase něco s Tesle nepodařilo, že ten server nefunguje, ale zatím Pokaždé, když jsem se zeptal, tak ten člověk měl nastavené advent. Tak tady bych chtěl jenom jako říct, že by bylo dobré se jako vybrat, jestli člověk jako upřednostňuje tu stabilitu. Pak samozřejmě jako nemůže mít ale ty nejnovější verze vždycky, takže je to jako něco za něco. Takže pokud prostě chcete mít auto, který jako je stabilní, který je víc jako přiblížené tomu tradičnímu přístupu, kdy to všechno funguje, tak pak Od toho je ta volba tam dát pokud ale jste takový, že chcete mít ty nejnovější funkce, tak je to tajné, ale samozřejmě musí tedy připravit na to, že občas něco nebude fungovat nebo prostě může to zablbnout, protože si musí uvědomit, že Tesla dělá ten deployment na poměrně obrovskej hardwarovým mix, že ho těch hardwaru je prostě, že
Minuta: 12
bez hardwaru nebo respektive s autopilota autopilot 1. Autopilot dva a půl nebo autopilot 2. Auto bylo 2 a půl autopilot 3, že jo, neboli funkce drian Computer and 1m CO2. Jo mimochodem teda všechny ty hardware i jsem popisoval tady, takže určitě se v tom nevyznám a tak tak bych doporučil se na to podívat. Takže toto všechno a pak máte Štědrý den, že jo a další věci, takže tohle to všechno Tesla musí samozřejmě jako vzít poté se udělat udělat na to ty správné verze všechno vyladit ne, vždycky se to může podařit. Takže právě proto potom získává feedback ventily. Jakmile se to nepodaří, tak dělá tu další vlastně pod verzi a opravuje to tady se mě třeba osobně minulý rok stalo, že vlastně jsem dostal. Firmware 28 tečka tečka 1 a pak následně 28 tečka 301
Minuta: 13
a pak jindy zase jsem dostal 30 21 a pak zase hned 32. Jo to je přesně ono, takhle to občas vypadá, že vlastně dostanete úplně stejné update, jako jste dostali předtím úplně stejné, respektive úplně stejné poznámky, ale když se podíváme. Tak je bude asi starší. To znamená, že jsou tam hlavně opravy balkonů, ale nepřináší to nové funkcionality. Další věc, co je důležité si uvědomit. Je to tam je napsaný. Vlastně když si kliknete na to íčko, u toho jsou standardně dva, tak je že Tesla ty firmwary. The pluje podle lokality podle typu vozu, že jo. Podle hardwaru a tak dál a nejdůležitější pro nás je teda asi ta lokalita, protože Amerika je vždycky první, což nese na družstvo pro nás je trošku východ Evropy
Minuta: 14
už to přece jenom dojde trošku vyladěné, ale nicméně v se dostáváme teda ty a být i trošku později, takže to je jedna věc další co s tím souvisí je ten hardware a jak jsme si ukazovali vlastně Třeba například na tom Tesla. Skup tak jak jsou vypsaný vlastně, co všechno ten hardware při nevím, co všechno ten Přináší Tak je potřeba si ale uvědomit, že ne. Všechno je aplikovatelný pro vaše auto a zase to souvisí vlastně s tím hardwarem. To znamená například teďkon. Ten poslední JET 12 tečka 5 3. Tak přináší ten dashcam Viewer. Ale pokud máte hardware, který je nižší než dva a půl. Tak nemáte vůbec dneškem, tak takhle asi tam vůbec nemáte. Michal nemá ani Performance edici ani rayven to zná. To jsou ty dvě podmínky, které v tomhletom firmwaru zase zapínají ten Cheetah mód Launcher. Takže opět, protože to
Minuta: 15
nemá, tak to tam ani nevidí v tom v tom firmwaru. Tak jenom abyste se zase třeba nedivili, že někde budete číst, že tenhle ten finwe přináší tyhle ty věci, ale vy byste koupili do auta a neměli to tam je to protože velmi pravděpodobně to vaše auto nesplňuje požadavky na to, aby se ta funkce zapnul a proto tam není ani vidět další věc. Důležitá si uvědomit. Tesla, ne vždy ten update musí být v nějaký jako něčeho vylepšení, kolikrát ty abdejt i mají právě jakoby stejný ten stejný ten popis jako ten předchozí abdejt a jenom je Dole napsáno, že jsou tam nějaký jiný nějaký jiný vylepšení nebo nějaký jiný prostě úpravy a to jsou právě třeba opravit jako nějakých peču a tak dál, ale co je taky důležité. Tak vlastně Tesla dělá to, že ona zkouší měnit různé parametry na různé sady aut. Ona si prostě vlastně jako
Minuta: 16
na té flotile vyzkouší, co by třeba znamenalo, kdyby udělala tuhle tu změnu vlastně nějaký charakteristiky, třeba motoru dám příklad. Nebo třeba jiný nastavení klimatizace, jak to jaký to bude mít vliv, na dojezd nám prostě na všechny věci a tohle si poměrně běžně ta Tesla zkouší vlastně na svojí flotile, takže asi je tam pošle firmware. Který má za úkol vlastně shromažďovat data o tom, jak to auto se chová a to je Mimochodem přesně ten důvod, proč je Tesla schopná potom vlastně exposed vám zvyšovat třeba výkon, jak si myslíte, že jinak by to dokázala je to přece tady z téhle těch dát to znamená, ona si prostě různě testuje na různých státech nikdy. Nevíte, kdo to je vlastně. Kdo má třeba nějaký trochu pozměněné podmínky, ať méně tenhle typ dej ty nebo respektive ty opravy. Musím toho nastavení auta fungují i obráceně ve smyslu nejenom jako ke zlepšování výkonu, ale třeba i ke zlepšování
Minuta: 17
bezpečnosti, jako se třeba stalo minulý rok vlastně po té havárii, co vlastně sama začala hořet. Tesla v té číně, tak Tesla velmi intenzivně udělala zjištění, co se tam stalo na základě toho ona věděla, kterýho jako co se stalo a na základě toho taky věděla, který hardwaru se to týká a těm kovy publikoval. Vlastně pryč, který upravil charakteristiky nabíjení Mimochodem se to týkalo jiného auta a mě to znamená byly to jako všechny speciálně ty ty starší modely, které se stovkou baterku asi nejjednodušší vlastně jak podle čeho. To poznáte nový Set byl vlastně se to začalo jako prodloužil se výrazně tak o 10 minut plus a prodloužil vlastně nabíjení a mě se to začalo projevovat, že co se stalo někdy v létě a já jsem vlastně v tom srpnu byl byl na té dovolené v té Francii. Takže mně se to začalo projevovat už té Francii žena speciálně na cestě zpátky vlastně jsem
Minuta: 18
to jsem to zaznamenal. Já už jako hodně, ona to prodloužení, bude to tam vidět. Vlastně v těch videích už se k tomu dostanu a vůbec nejvíc jsem to poznal na cestě do Chorvatska, kterou taky vlastně mám připravenou. Akorát že jsem se k tomu ještě nedostal. Nicméně potom jsem začal zaznamenávat, že se Začalo zlepšovat. Co znamená, že je vydatně Tesla jako zase to měří a zjišťuje, jaká je ta reakce toho auta na to nastavení a pokud vidí, že ty výsledky jsou dobrý. Tak to začne vracet jakoby trošku zpátky a snaží se najít ten zlatý střed vlastně toho mezi tou bezpečností a rychlosti nabíjení, což mimochodem je něco, co si nedokážu představit, jako že by nějaká jiná automobilka jako v tuhle tu chvíli mohla udělat jo? Pro ní vlastně by to znamenalo. Že by musela všechny ty auta svolat do servisu udělat nějaký drahý prostě mind your, jakou dráhu dráhu opravu
Minuta: 19
předělávku auta. A asi doufat, že se napoprvé trefí správně, že jo, pokud by to jakoby přehnali, tak by vlastně ten zbytek té flotily, co byli takhle předělaný dokonce vlastní jezdili s tím jakoby předělaný nastavením a už by jsi jim to nemohlo jako vrátit zpátky aspoň nějakým způsobem někoho urychlit, trošku to nabíjení. Tady bych zase možná chtěl jenom trošičku tu osvětu, že zaznamenal jsem na Facebooku potom co vyšel tenhle ten patch, tak tam lidi psali. Bacha vrstvám prodlužuje dobíjení neinstalujte ho, já jsem jako nestudoval ty podmínky do podrobného s Teslou, ale garantuji vám, že když je to americká firma, tak ve chvíli, kdy by se vám něco stalo s baterkou, aby jste neměli ten aktuální teď neboj aktuální o lézt, tak prostě vás jako vyfukují, že jo. Za servisem support
Minuta: 20
a můžu 100% bude, že že vlastně ve chvíli kdy jako chcete aplikovat záruku, tak musíte mít vždycky jako nejnovější firma na Tesla mám všechno evidovaný, takže ona i vidí. Kdy jste ten firmware jako nahráli, takže když by tam byla třeba nějaká dlouhá prodleva, nech to všechno. Oni vidí, jo. Takže na tohle to Fakt Bacha je to úplně zbytečný si myslím. Já tohle to riskovat. Pak jsem zaznamenal jeden z takových mýtů, který jako začal minulý rok putovat po internetu a to je jako že trik, že když chcete vyvolat nový firmware, aby se vám stáhnu do Tesly, takže Přepněte vlastně na ten na to menu a 5x nebo 10x možná zmáčknete vlastně ťukněte na to tlačítko, asne invence. A že by se vám měl jako objevit nový firmware ke stažení tady jako si myslím, že to je naprostý nesmysl a ukážu vám Proč Pokud máš nové autíčko, tak musíme rychle software
Minuta: 21
přijedeme a vidíte checking for updates. Teď to přesně kontroluje, jestli jsou Nové Hamry ty vaše auto je aktualizovaný, jo. Takže tady vlastně vidíte, že ve chvíli kdy vy Překlik net a v tom menu tak jakmile Překlik v té v tom menu, tak vlastně vyvoláte akci, že ta Tesla si začne koukat na ty servery, jestli je tam nová verze. Jo, jinak to má nasadilova. Třeba jednou týdně nevím jo, ale jakmile vytopna kliknete, tak to udělá v tu chvíli. To znamená, že logicky všichni ty, co to vyzkoušeli. Tak si tam klikli ona to udělala a oni klikali, že jo 5x nebo 10x na to advent a on jim to napsalo, že je nová verze ano, protože si to zrovna jako že věřila jo, ale jinak to prostě podle mě jako nefunguje. No, takže teďkon, abychom to teda uzavřeli ten nejmíň konvenci, takže teď konkrétně jsme na verzi 10 tečka 2
Minuta: 22
2. Závorce 20 20. 12. Tečka 5. 3. Jo, to je vlastně aktuální verze, která je teď v Drtivé většině vlastně flotily aktuálně. Mimochodem, takhle jsem Michalovi kamarádovi, co má tu trojku, tak jsem mu objevila tahle ta verze před 14 dněma, což je vlastně week 14. Znáte dva týdny od od uvolnění, což je zatím teda rekord to jako je síla teda, ale co mám právě zprávy, tak byla to asi jeden z prvních. Komu se to objevilo. No a teď se dostaneme do fáze. Teď už to máme všechno nastavené a teďkon teda jak updatovat proto abyste update ovali firmware potřebujete, aby se vám stáhnul na
Minuta: 23
to je potřeba připojení wi-fi potřebujete ideálně wi-fi tam kde parkujete, co ta tam kde parkujete robíte, když máte u rodinného domu, tak je to jako jednoduchý, že jo. Tam kde prostě máte zařízení dobíjení, tak je potřeba, aby tam byla i wi-fi. Tady ale je potřeba si jako říct jednu věc, která není. Upřímně řečeno úplně šikovná a to je že vlastně Tesla má wi-fi anténu v pravém zrcátko u spolujezdce, kdežto nabíječka je vlastně u řidiče. Takže pokud to máte tak jako já, že přijedete ke garáži. Jo tou stranu vlastně řidiče, že jo, kde je konektor a tam mám i kabel tam prostě rovnou cvaknu auto na dobíjení, tak asi z druhé strany máte potom tu anténu a to způsobuje to, že máte třeba v autě, sedíte máte telefon a máte tu WiFinu, že ho kterou tam máte nataženou
Minuta: 24
prostě do té garáže nebo nějaký máš prostě nebo co, jaký si uděláte systém, tak vidíte prostě na tom telefonu, že máte třeba tři čárky. A to auto vám ukazuje, že má jednu a to je právě proto, že vlastně tím, že je to v tom zrcátku takto překonává všechny ty plechy a samozřejmě není to úplně dobrý. Tohle je jedna z věcí, která je docela důležitá a kterou jsem sám teda nevěděl, kdo jsem si dohledal, když jsem tohle to vlastně si připravoval na upozornil mě na to Michal Hruška chodem. Díky za to, takže to je první věc, která je potřeba si uvědomit. Potom Pokud byste Pokud by jste vlastně neměli to, že byste parkovali někde doma, že jo. Měli tam možnost mít wi-finu, tak určitě udělejte toho, že kdykoliv, když jste na superchargeru třeba. Tak vlastně tam jsou wifiny. To znamená je to třeba v Praze, že jo na Vestci, tak je wifina
Minuta: 25
U Krbu. Kam se dá připojit, ale zase jenom když stojíte, tak aby to zrcátko tam dosáhlo. Jo? Ne všechny pozice to jsou takže to myslím, že to od prostředka doprava, ale tam teda doleva a na té na té pravé straně vlastně to právě, že nejde, tak třeba Humpolce je to wifina e.onu v Olomouci. Myslím, že žádná wifinu jsem žádnou nechytil někdy. No takže to je další možnost. No a potom poslední možnost je dělat to tak jako že opravdu krizové atd. A že jsi na wi-fi na mobilu, že jsi rozjedete wi-fi hotspot. Upřímně jsem to taky takhle jeden čas dělal, když jsem si tady předělával Wifinu a nešlo se mi v autě připojit, tak jsem to připojoval vlastně přes přes mobil. Tady je, ale strašně důležité si uvědomit, že ve chvíli kdy děláte tyhlety jako
Minuta: 26
adhoc připojení také Tesla vlastně a Máte nastavený ten advent teda speciálně tak Tesla vám jako ukáže, že že je dostupný Andy. To by jsi to jako zprovozníte a začnete stahovat a teď to jako nemusíte stihnout stáhnout. A řeknete si No, tak já to stáhnu zase až budu někde a pak vám ten Fingers mizí a to se může stát právě proto, že Tesla objevila, že tam jsou nějaké chyby, stáhla ho a vlastně Čeká se na ten nový update, ten další tečka jako něco. Jo a Tak jenom abyste se nedivili, že že se vám tohle může stát. Pak se vám objeví až ten nový vlastně až až bude zase dostupný ta oprava, tak pak vám ho zase se zpřístupní, takže to jenom jako takový takový doplněk. Jinak ještě důležitý vlastně, o čem jsem mluvil, tak do teď jsme se bavili jenom vo firmwaru. Ale ještě je tady vlastně navigation data jo jako data navigace neboli mapové podklady, které
Minuta: 27
mají svoje vlastní jako zase označení svoje vlastní stahování, ale Stahuje se to stejně jako ten firmware. Akorát že ty navigační data jsou většinou jako výrazně většího co jako 2 Giga. Jo, takže to opravdu nebo i5 vlastně jedno, když byl ten největší abdejt, tak to bylo myslím pěkný den, takže to fakt jako už stahujete docela dlouho na nějakým třeba mobilním připojení, když to není, ale teď nebude nějaký špatný wi-fi, takže to je další věc, která jako je dobrý dobrý si změnit, ale zase jako Jaké jsou ty navigační data, tak tak vidíte vlastně v tom označení ty navigační data, tak ty jsou tady. Vidíte, tak je to velmi podobný značení, co jsme od data a to v podklad Evropské unie 2019 20, že tady podle toho poznáte potom když by se tady to měnilo tak, že jsou nový navigační data a dokonce teď nově už vám to ukazuje, že se
Minuta: 28
chtějí stáhnout a je tam ten program ochoten. Ta wi-fi je taky důležitá proto aby se odesílali data, co jste najezdili za ten den s autopilota, aby se ten autopilot to učil, my si o tom víc budem říkat, až se dostanu na Snake vysvětlení to autopilota, ale Takže tohle je taky docela důležitá funkce, aby se nám vyčistila Cash každý den ideálně, takže proto je opravdu dobrý, aby Tesla. Pokaždé když jako zaparkujete nabije, tak by byla na wifině. Mimochodem dřív teda ty a dejte chodili i přes LTE. Já jsem ze začátku bydlel vlastně v paneláku a parkoval jsem to před panelákem. Neměl jsem auto ani na nabíječce ani na připojení na wifině a přesto jsem nějaký update i dostal, ale bylo to před tím než Tesla udělala tenhle ten nový management firmwaru. Kde je vidět jako že dostáváte nový firmware a že vlastně máte tam Progress bar, jak se vám stahuje a takovéhle věci já
Minuta: 29
tak před tím to šlo od té doby, co udělala tohle, tak už jsem nezaznamenal, že by se firmware stáhl přes LTE, jak jsem říkal, jak mi tady vypadla ta wifina, tak jsem právě musel to dělat přes ten mobil, tak tady schválně napište do komentářů, jestli někomu se podařilo teď jako aktuálně s tím novým nastavením stáhnout nějaký firmware přes LTE. Možná, že tam pošli Tesla jenom ty kritický, které jsou třeba jako velmi důležité pro to auto z nějakého bezpečnostního hned. Možná, ale stoprocentně tam neposílá prostě takový ty co co jako přidává jenom funkce volejte, takže dejte vědět. To by mě zajímalo. Já teď už pojďme na nějaké praktické jako ukázky. To znamená jakmile a zpěvy dneska teda s tím novým update m, jakmile to auto zjistí, že je nový firmware, tak vám přijde notifikace do mobilu. Vy potom bysme vás to vlastně abyste se připojili na wi-fi. Takže podle toho, že máme
Minuta: 30
abdejt poznáme, že je dostupný update poznáme, že je tady tahle ta žlutá šipka, když na ní klikneme, tak se dostaneme do sekce software, kde vidíme náš současný firmware, jak je k dispozici firmware jeho číslo a že se máme připojit k wi-fi, aby se stáhl. Takže vy se připojit na wi-fi. Jakmile se připojíme Jakmile se připojíme a wi-fi, tak by se mělo začít automaticky stahovat a tahle ta žlutá čárka nebo tečka stahovací by se měla změnit na zelenou a podle toho poznáte, že se začíná stahovat tady s ním by mělo začít vidět Progress bar, že už to Zuzana. No a už to začíná
Minuta: 31
stahovat. No a vlastně začne se vám to potom stahovat. To znamená že jakmile jakmile jako o to auto víš, že ano vyndej, tak vám se tam objeví taková žlutá šipka nahoře a jakmile vlastně ten update se stahuje, tak se změní vzali. No to víte, že se to stahuje a jakmile se to stahuje, tak se to změní v takových Budíček tím. Víte, že to můžete začít instalovat instalovat. To můžete jak z telefonu. Tak z auta. Jakmile se abdejt stáhne tady vlastně jo, tady se ukáže tohle ten symbol a tady je to napíše, že 50
Minuta: 32
minut. Jak dlouho to bude trvat ten abdejt a buďto to můžete dát, že to chcete nainstalovat přes noc třeba anebo že to chcete instalovat teď, takže já třeba můžu dát, že to chci ve 2
Minuta: 33
nešel byste čekali dvě minuty, tak raz dva tři a začne to hned. No a teď chodíte, že různě se vám začnou, aby jste seděli v autě, tak různě se vám začnou restartovat displeje. Začnou vám jako odpojovat se ty systémy. Takže vás to určitě jako nedovolí vám to řídit, kdybyste to zkusit je tak se to pak vypne to ten update, takže je potřeba to udělat. Opravdu se zaparkovaný a neplánujete někam odjet, když to děláte z telefonu, tak je tam výhoda, že vidíte Progress bar vidíte. Jasně jak jak mám jedou procenta jinak podobu a dej to můžete být auto. Má je na nabíječce, to je úplně v pohodě. Dokonce i na superchargeru, ale odpojí se to.
Minuta: 34
Takže tady když klikneme software. Tak tady vlastně zjistíme. Jakou máme teď v tuhle tu chvíli verzi. Diversey tady, když klikneme, tak zjistíme, jaký jsou release. Notes, to znamená, co ta verze obsahuje. Takže ta nejnovější verze tak 12 obsahuje dashcam Viewer. Tady tohle to, že by mělo v mapách ukazovat supercharger, který nejsou zrovna dostupný a tohle to už jsou předchozí. Jasně peče, takže tady je potom vidět mě ten předchozí patch. No tak to by bylo snad za to
Minuta: 35
všechno. Kdybyste měli k tomu ještě nějaké dotazy nebo doplnění, tak určitě pište do komentářů. Doufám, že se vám trošku rozšířily obzory, jak to vlastně funguje celý a že teďkon. Víte jak nejlépe nastavit, abyste vám Tesla aktualizovala pravidelně a když přijde nějaký update, kde ho najít. Jak je starej. Můžete se podívat je na nějaký Tesla si třeba abyste věděli, jak jste na tom a tak podobně. Díky, že jste si pustili moje video. Doufám že se vám líbilo. Jestli jo, tak dejte like, jestli se vám líbí můj kanál zmáčkněte odebírat zvažujete koupit Teslu a Pomohl jsem vám tom rozhodnutí, využijte náš referát kód dostupný dole na videu. A pokud vás zajímají úplný finesy a věci, které jsem ještě třeba nevydal. A nechcete koukat na videa s reklamami potom. Určitě doporučuji začít odebírat přes T3. On a staňte se mi. Patronem, ať vám to proudí.

Předchozí video

#167 Q&A Jak odtáhnout Teslu? | Teslacek

Další video

#169 BMW i3 a Sandy Munro | Teslacek