Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#151 Tesla Model Y – První dodávky v USA | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

První dodávky Tesla Model Y do USA

Pro video jsem čerpal z uživatelského manuálu.
Dále pak z videí :
@Tesla Raj https://youtu.be/A02SV63bwok
@Teslanomics with Ben Sullins https://youtu.be/hM-Y1_vdsys

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj zdravím vás teslacek dělám videa Mod Tesle elektromobilitě, ale jiných věcech dnešní video se bude věnovat největší a nejočekávanější novince od Tesly. A to je SUV. Tesla model y. Pojďme se podívat, co jsem byl schopen zatím zjistit
Minuta: 1
na internetu pro vás, protože bohužel, že ho samozřejmě všechno je zavřené, já se nikam nechce 100wat, takže to musíme udělat z těch internetových zdrojů, takže jdeme na to, takže protože jak jsem říkal, bohužel se nedostaneme k tomu autu reálnému, takže jsem zvolil variantu, že jsem si stáhnul uživatelský manuál, který dole v popisu videa najdete na něj odkaz, ten jsem si rozebral přečetl a udělal si porovnání s tím, co je dneska, co znám a dneska a sněz Tesla model 3 a vypíchnul jsem věci, který jsou jiné. A které jsou v těch 25% protože Upřímně řečeno masku vlastně několikrát zmiňoval, že Tesla model y je zhruba ze 75% stejná z Tesla model m3. Tady bych zdůraznil, že ty z vás Kdo jste tady nový na tom kanále. Doporučil bych podívat se tady na to video, kde ukazuji Sandy munro, jak rozebral. Tesla model 3 do šroubku.
Minuta: 2
Protože těch 75% které jsou vlastně stejný s tou Tesla model 3 se rozebírají do detailu asi v tomhletom videu, takže Určitě bych doporučil se na to podívat. Jinak Sendy Monroe říkal, že bude mít jednu z prvních. A bude jí rozebírat, takže se můžeme těšit na další video o tom, jak se rozebere do šroubku nejmodernější elektromobil současnosti. Tesla model y, takže uděláme to tak, že asi si budeme procházet ten uživatelský manuál a kde budu. Takže to beru z Ameriky, které měli tu šanci, že že viděli to auto naživo, tak to tam do toho vložit. Takže budete mít trošku takovou zprostředkovanou představu, na co se můžete připravit vlastně s Tesla model y su v Tak pojďme na to, označil jsem to, označil jsem to tak, že modrý modrý komentáře jsou vlastně stejný jako jako
Minuta: 3
s Tesla model 3. Zelený jsou něco nový a žlutý a červený jsou jako takový otazníky nebo nebo něco co vlastně ještě třeba nevím a nebo Na co si dát pozor. Takže když se podívám na tak stejné s Tesla model 3 je jednoznačně ta palubka a celý celý vlastně ten infotainment volant a tyhle ty věci vypadají, že jsou úplně stejné z Tesla model 3 to co to co je výrazně jiný na to bylo upozorňovali, nebylo to oznamoval i tak je vlastně chrom bílý, tak zvaný to. že to co má trojka chromovaný tak vlastně Tesla model y má plastový a plus tady vlastně tyhlety jakoby SUV plasty na ochranu kolem pneumatik tam taky Přibyly ale jinak tady vlastně všechny tyhle ty věci co jsou označené tak jsou vlastně Chrome tak zvaně chrom bílý to Vaný co znamená že místo chromuje tam Černý Černý kov vlastně já nastříkaný
Minuta: 4
načerno takže to je jedna věc Další věc co je důležité Tak Tesla model y v současné době se neprodává s možností jako montáže koule neboli tažného zařízení Nicméně tady když se podíváme na ten obrázek a jí to YouTubeři Jasně ukazují v těch videích v detailu tak je tam prostor který vypadá že je připravený na to že by se tam jako do budoucna mohl montovat vlastně tažné zařízení Nicméně dneska A je to i v manuálu popsané Toto zařízení to nemá a patrně to ani nepůjde dokoupit u těch nových u těch prvních verzí přijde to asi zřejmě později infotainment. Samozřejmě jako jako ostatní věci ohledně toho operačního systému, tak jsou stejné 1 kg je tam je jednotná jednotné používání a jednak je tam samozřejmě i snížení nákladů na úrovni Tesly. Proč
Minuta: 5
vyvíjet kolo, takže Takže tohle je stejný. No a kde nám začínají ty asi nejdůležitější asi změny, tak je ovládání zadních dveří, který teda je elektro elektrický, což je jedna z největších Vítek, kterou jako většina včetně mě teda má na tu trojku, že tam má asi ten kufr mechanický, když to tady je teda konečně elektrický nebo elektricky ovládané stejně jako to má s koike, takže to je první věc 2. Věc, že ten kufr je výrazně. Větší a co je zajímavý taky několik věcí jednak, že tady vzadu pokud se podíváte, tak je prostor, který je možné. Jako znova tam mít jako nějaký menší úložným prostorem a potom je až vlastně před ním je ten ten jako klasický úložný prostor, který známe
Minuta: 6
ze všech ten zadní úložný prostor, který je tedy výrazně větší a celkově vlastně se podívejme, že ta ta plocha toho zadního kufru v podstatě pokračuje jako hrozně od toho vstupního prostoru čili, oni v podstatě zvedli trošku to vlastně podlahu toho zadního kufru a tím dosáhli toho, že když se sedadla kolo, že Tak vznikne rovina, což je zase dobrý pro kempování v autě a nebo dávání jakýkoliv věcí do auta, že tam Což je velmi praktické další věc, která Je rozdílná o proti Trojice, tak je větší kufr přední, které je teda výrazně větší než než ten na u trojky. Chybí tam takový ty možnosti na zaháknutí nějakých nákupu a podobný
Minuta: 7
věci. Nicméně je tam zase jako velmi jednoduše umístěn a hák na odtahování ten kufr má zespoda takový jako šrafování proto aby tam ty věci nejezdili. A co je zajímavý? Tak seshora na tom na té hubne já tak zevnitř je takový je takový vlastně plastový uzávěr toho kufru a vypadá to, že je to kvůli tomu, aby se vlastně uzavřelo jak proti vodě, tak asi zřejmě i proti úniku třeba nějakých pachů prostě. Toho kufru, protože třeba Amerika na Aljašce má velké problémy, že jo. S medvědama a pokud byste měli třeba jídlo v tom sedím kufru a utíkal bys toho ten motor tak tak vlastně z Oder, tak tak bytostně lákalo medvědy. Možná je to kvůli tomu, zatím se to neví, ale je to zajímavá věc, která je zase jako jiná
Minuta: 8
oproti oproti vlastně Tesla model 3. No a další věc, která je tam jako novinka, o které nevíme, jestli přijde i do trojky, v že tohle jsou zase věci už by se daly jako sdílet. I S trojkou uvidíme. Každopádně je to či nabíječka, to znamená. Dá se standardně defaultně objednat vlastně do toho do toho či nabíječka, která se dala do trojky Mimochodem objednat jako v té party, jako už jsem to tady ukazoval i v Videu tady. A další věc je, že Nově je první pohodě usb-c, já ten druhý je je USB. Takže opět pokud byste využili jasně ten Havlík, který jsem ukazoval v tomhle videu, tak tak by nešel použít, takže musí se musí se vlastně udělat nějaký nějaký nějaký nový Havlík, který na jedné straně bude mít usb-c a na druhé straně
Minuta: 9
USB vzadu pro spolujezdce. Vzadu jsou jenom dvě usb-c to taky je novinka to taky vlastně trojka měla standardní další věc, která je tam která je tam udělaná podobně jasně nebo stejně jako má trojka, tak je že Prostřední sedadlo i opěrku, která je výklopná, což je rozdíl oproti sk-ix velmi velmi jako vítaný teda od komunity. Takže to vypadá, že je úplně stejné jako má trojka to co je zase jiný je to že ty sedadla jsou rozdělené vlastně na tři. Je to dvě boční a prostředník, který se dá vlastně ten ten prostřední panel se dál směje, ta opěrka se dá položit, což zase je super. A potom třeba pro lyže A pro nějaké větší věci dlouhé, který tam můžete položit. Co je ale důležité. Tak si všimnout,
Minuta: 10
že tady vyčnívá takový takový ten, který je evidentně neudrží tu prostřední sedačku, aby se s ní něco nestalo a ten teda Třeba jako ve chvíli, kdy by se tam dávali něco, co by to mohlo jakoby poškodit, tak taky dom na to na to pozor další jako upgrade, který je velmi vítaný. A podle mě souvisí s tím, že ten kufr je větší než než i u trojky a je to i prostě pohodlnější koncernové vozy to mají už nějakou dobu. Je to vlastně tlačí. Otevírání kufru tlačítkový otevírání sedaček, to znamená nebo polohování sedaček. Takže vy ty sedačky můžete položit zezadu, takže Nemusíte to obcházet. Prostě je to šikovný to co je důležité, co měnili YouTubeři, ale není to tady úplně napsané úsměv. V manuálu nebo jsem to tam nenašel, tak je že by měly být i zadní sedačky i jako mírně polohovatelný, jo, takže to je další jako Benefit, který trojka nemá s další
Minuta: 11
věc, která je asi stejná jako jako v trojce je ovládání klimatizace, takže klimatizace a vůbec jako zase celej ten infotainment. Je je stejný a jedna z největších novinek toho Tesla model y přes všechny ten sliz je to že poprvé Vlastně Tesla tam dává tepelné čerpadlo. To znamená k tomu dokonalému systému, který popisuje Sandy munro. Kde je vlastně ten vícecestný ventil? 2. Inteligentního s tím posílá teplo-chlad tam kam patří, tak k tomu je. Teď je tady jak vidíte tepelné čerpadlo, který by mělo pomoct s vytápěním a chlazením té kabiny a díky tomu, že teoreticky vlastně tepelné čerpadlo má účinnost až 300% To znamená, že tam jako logicky by měla být jako velmi zajímavá úspora, ale to je podle mě jeden z důvodů, proč
Minuta: 12
i když to auto je výrazně větší než ta trojka čili tím pádem bude mít větší odpor vzduchu, tak ale spotřeba se udává, že je vlastně tady město to jako trojka nebo respektive dojezd je vlastně totožný s trojku a přitom baterky mají by měli mít vlastně stejný. No čili tohle tohle by byly takový ty základní základní údaje, co se týká z něj auta a tak dál a teď si ještě uděláme srovnání rozměrů, takže Na to přeměřování jsem opět zvolil teda youzer manuál. Kde na konci jsou přesné tabulky s těma rozměrama a protože vlastně ten y zapadá přesně mezi Tesla model 3 a model X, tak jsem zvolil stejný grafické zobrazení, to znamená. Dal jsem některé údaje z toho i v manuálu trojky y x samozřejmě tak jako většina těhle těch jako podrobnějších
Minuta: 13
věcí, který potom spím k nějakému souborů, na který se můžete podívat, tak to bude dostupný main Patronum od úrovně vinařů, víš? Takže kdo z vás vy jste měl zájem se dostat k materiálům, které tady budu ukazovat, tak určitě zvažte registraci na petrinu a tam se k tomu budete moct dostat. Takže ta Tesla model 3. Jako je ta na té jedné straně na té úplně vlevo a v prostředku je tady y a tady. Jsem teda udělat celý jako zeleně a dal jsem tam ty rozměry. Sama se dá vždycky plus can. O kolik se to liší oproti té Trojice a pak dál je zase ixko a opět je to o kolik se liší oproti tomu y to znamená. Protože někdo kdo bude zvažovat. Jestli si jít teda do trojky nebo do y, tak aby měl možnost si porovnat. Idle ty auta mezi sebou a trošku
Minuta: 14
jakoby si udělat představu, co to pro něj znamená rovnou budeme teda věnovat přímo tomu y. Protože samozřejmě tady máme teda vypsaný ty ty plusové hodnoty. Takže to nemusím a furt překlikávat. Takže jednoznačně vidět, že je to zhruba v 18 cm vyšší než trojka, takže z toho vyplývá lepší possess se dovnitř poleze a tak dál, ale zase na druhou stranu i vyšší jako ten odpor vzduchu, samozřejmě logicky o trošku. 4 cm, jak jinak ty údaje jsou teda samozřejmě metrech stejně jako ten zbytek tady a co se týká asi rozvodů. Tak je vidět, že to auto je celkově delší, ať už vlastně ten rozhovor, ale i zepředu a zezadu je delší než ta trojka a celkově o nějakých skoro 6 cm je vlastně další, který y než ta trojka. Pokud půjdeme dál, tak tady
Minuta: 15
je ještě jako vnitřek toho auta se jako přeměřuje, ale upřímně řečeno, to je takové strašně individuální a záleží na tom jak vevnitř, co sedíte a to já se hýbat se sedačkami a tak dál, takže tady jsem to úplně jako nerozebíral na to je lepší se podívat na video a to je slaná, že já to se můžete podívat tady z kterého tak jako vycházím a ten si vzal jako metr a prostě přeměřil celé to ypsilonky, takže na to se můžete podívat tak. Potom je tady kufr a tady si myslím, že asi jedna z nejzásadnějších jako rozdíl je ten nejzásadnější rozdíl oproti Detroit. Ten kufr je prostě oproti té Trojice jako obrovský v podstatě třikrát tak velké jo, když si vezmete, tak ta trojka má nějaký 425 l a tady ym1500 to znám opravdu to je víc, než třikrát tolik, to je opravdu obrovský obrovský prostor tady
Minuta: 16
mám podtržený, jak vidíte, tak opravdu tady je to píšou i v manuálu, že y. Není vybaven tažným zařízením. Tady bych chtěl jenom zdůraznit, že zatím se ten y8 vyrábí pro americký kontinent a vypadá to, že se bude dodávat jenom do amerického kontinentu, to znamená není to určené do Evropy a upřímně řečeno Američani nejsou moc zvyklí ty věci tahat jediný čím něco tahají, tak jsou pick-up. Truck i já cybertruck, jak víte. Tak ten teprve přijde. Takže to dává smysl, že zatím to tam nemají Američani nedělají to co evropani, že by to tahali ty věci s těma vozíkem natolik. Takže zatím to tam není a velmi pravděpodobně to přijde až bude postavena gigafactory a bude Evropská verze toho y co se týká těch motorových věcí, tak ty tady nemám, protože oni je tam v podstatě taky nemají a tady bych chtěl zdůraznit, že
Minuta: 17
Je to v podstatě stejné jako ta trojka. Jo mělo, mělo by to být stejné jako ta trojka. Tady bych jenom jako tady bych jenom zdůraznila, tady jsem si to jako vipich, že vlastně Performance edice je vlastně softwarový Andri. Co znamená být tady v manuálu vidíte, že že prostě se liší ty hodnoty. Mezi mezi tím standart nebo All wheel Drive ten audio Driver online a Overdrive Performance se ty hodnoty lišej. Nicméně s vyšší vlastně jenom tím, že jsou omezené softwarově, protože jak víte, tak se dá koupit softwarový upgrade. Pokud si koupíte vlastně tu long-range verzi, tak si později můžete dokoupit ten upgrade, že se vám odblokuji tyhle ty hodnoty, který jsou tady stojí Performance edice. Co znamená že celkově Je to nějakých 300 77kw a nějaký 660 v té
Minuta: 18
performance. čili Tohle by mělo být jako srovnání toho modelu y oproti té Trojice O kolik je větší a teď se pojďme podívat na to kolik je větší CSko oproti y a zase někdo kdo by zvažoval jestli jít do ypsilonu a nebo jestli počkat na y a nebo jestli se mu vyplatí spíš jako teda koupit si rovnou i který je dostupný a v Evropě Dneska tady vidíte že pokud byste šli do XP tak je ještě 6 cm vyšší než ten y je 14 cm ještě širší než ten y Tady tady je to teda jako výrazně je to jako největší současná Tesla a celkově délka 28 cm delší což je opravdu hodně Je to prostě přes pět metrů délka takže samozřejmě do města
Minuta: 19
potom nějaký pa Zajíždění do nějakých garáži podzemních a podobné věci s těmi xqemu jsou trošku výzva. Potom tady máme ty kufry, tak tady vidíte, že ten kufr jí ještě je větší než vlastně u toho y. Opravdu. Je tam ještě o 428 l víc místa, než to mixeru. To znamená že v podstatě je tam jako navíc. Místo které má jenom trojka, že to co jenom dáte do trojky, tak je navíc oproti oproti y u. No a asi samozřejmě nejzajímavější je potom co se týká tady jak jsem napsal červené Rain vezmu, protože ten první motor, který je ten permanent, který vlastně pochází z té trojky, který má ten ten zajímavé magnety, jak jsem zmiňoval v tom videu vlastně s tím sandimmun, jak má a světe nahubek efekt.
Minuta: 20
Tak tak ten je vepředu a vzadu je ten původní vlastně indukční motor, který je který Tak už jako dřív, který je výkonnější, ale taky více samozřejmě žere. No a tady je obrovský rozdíl potom specialisté Performance edici, ještě výkonech tady vidíte, že jasně je tam o nějakých 200 kg větší výkon než v té Trojice nebo y a o nějakých 480 metrů větší krouťák, než to vím silonu Na Trojce, takže to je zhruba jakoby v kostce shrnutí toho těch rozměrů ICQ Skype a trojky. A co by vás vlastně případně čekalo. Kdybyste si nějakou z těhle těch Variant volili ještě jedna věc se mi tam nevešla a to je že ta Performance edice má úplně nový kola jednadvacítky, který
Minuta: 21
vypadají luxusně, ale Vyšší spotřebu, takže samozřejmě oproti T ellevill Drive long-range verzi je ta spotřeba u té Performance edice vyšší. Takže závěrem bych chtěl jenom ještě říct a nebo respektive upozornit na důležitou věc. A to je že opravdu. Dneska se ten model y vyrábí a dodává v Americe. Nedováží se do Evropy a podle všech informací, které zatím máme, tak se dovážet ani nebude dokud se nebude vyrábět v berlínských gigafactory 4. Tak jsem nebude dodávat do Evropy speciálně za současné situace, kdy začíná z něj ekonomická krize, jak to vypadá, tak Tesla bude chtít určitě šetřit a tím pádem jednoznačně se bude soustředit na americké trhy bych samozřejmě. Tesla model y je pro Evropu ta nejzajímavější, protože v Evropě se prodávají SUV.
Minuta: 22
Větší segment Nicméně prostě Tesla by měla jako hrozně obrovské množství peněz na lodích velkou dobu jako to má s trojkama a trvalo by prostě než by se to dostalo těm zákazníkům a to si teď určitě nebude moc dovolit, takže s velmi vysokou pravděpodobností rovnající se 100% nebudou dodávky do Evropy dříve, než bude dostali Davida Factory 4, což levého očekávání bude nejdříve na konci příštího roku. Takže tohle je takový velmi důležité sdělení, který je potřeba si říci taky z toho nejsem úplně Happy, ale prostě je tohle tvoje jste fakt se kterým nic nenaděláme. No a co říct závěrem? Dáme si závěrem něco, co některým z vás chybělo, tak pojďme na to. Díky, že jste si pustili moje video. Doufám
Minuta: 23
že se vám líbil. Jo, tak dejte like, jestli se vám líbí můj kanál. Zmáčkněte odebírat zvažujete koupit Teslu a Pomohl jsem vám tom rozhodnutí využijte náš refferal kód dostupný dole ve videu. A pokud vás zajímají úplný finesy a věci, které jsem ještě třeba nevydal. A nechcete koukat na videa s reklamami potom. Určitě doporučuji začít odebírat přes i3on a staňte se mým patronem, ať vám to proudí.

Předchozí video

#150 Teslacek v novém | EVTV

Další video

Volám babičce a dědovi kvůli koronaviru