Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#142 Degradace Baterie Tesla Model S75D po 100 000 km | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Podíváme se jak je na tom baterie v Tesla Model S75D po 2 letech a 100 000 km.

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem, říkám si teslacek a dělám videa od Nestlé Ilonu Markovi a všechno kolem toho dnešní video chci věnovat demystifikace jednoho z největších obav, které jsou kolem elektromobility a to je, že jim nevydrží baterka, že to za chvíli odejde. Pojďme se podívat teď na data přímo z auta, který získává takový zařízení, který se jmenuje to nikde to zařízení sehnat, jak ho namontovat se podívejte tady v tom videu. A my se teď podíváme na to, jak já jsem vlastně nechci ty údaje z toho, vyčetl jsem z toho všeho vyčetl za těch mých 100000 km a dva roky, které jsem s tímhle autem Tesla Model S 75d rok výroby 2017, druhá polovina roku všechno jakoby pískal ty data z toho, tak já jsem převedl takový excelovské tabulky, kterou budou mít dispozici moji patroni zase a já jsem tuhle tu tabulku.
Minuta: 1
Jsem předělal do powerpointové prezentace, kterou si teď půjdeme projít. Takže pojďme se na to podívat. Takže jak tady vidíte na té tabulce, tak asi nejdůležitější údaje. Jsou že když tenkrát vlastně jste si pořídili novou tudle tohle tu Teslu. To znamená tu 75 kW, což je Mimochodem označení to 75 označení kilowatthodin baterie, která v tom je, takže tu s 75d to jde znamená Dual motor, takže tuhletu motorizaci a bateriovou technologii, když to jsi tenkrát pořídili to znamená rok 2017 H2, jak jsem říkal, že to vyšlo druhá polovina roku. Takže dneska je rok 2020. Co znamená se bavíme vlastně jakoby tři roky starém autě nebo dva a půl roku starém autě. Nicméně pořizované to bylo jako vystavený kus. Vídně v únoru 2018, jo, takže teď je vlastně únor.
Minuta: 2
čili přesně ke konci února si to pořizoval o Takže přesně dva roky kdy tohleto měření probíhá a bylo na tom autě najeto za tu dobu jakých 100000 km takže když se to auto pořídilo nový tak ten systém vlastně v tom autě vám ukazuje takzvaný IPO jakou předpokládanou prostě předpokládaný Rent předpokládaný dojezd vám ukazuje jako maximální a to bylo 388 km což odpovídá nějakým 73 k nám vlastně baterie je to Protože samozřejmě ta baterie Nikdy se nevyrobí úplně přesně prostě na to označení které je a další Důležitá informace je to tam zaznělo vlastně v tom videu že Tesla aby ochraňovala tu baterii před poškozením tak máš spodní ochranný bafer který je 4 kg hodiny To znamená že z toho
Minuta: 3
fu 73 celých sedm bylo vlastně použitelných 79 celých sedm. Jo, takže to máme ty údaje vlastně, kdy to přišlo Mimochodem. Pokud by vás jako ta technologie bateriová zajímala tak určitě a pokud jste hlavně neviděli teda ty moje předchozí videa o bateriích. Tak určitě bych Doporučuji shlédnout vlastně celý celý vlastně oddělení baterií, které najdete tady mám tam vlastně seriál o těch bateriích a pak speciálně potom pro nováčky vlastně tam video, co všechno potřebujete vědět o bateriích. Tak na to se podívejte nejdřív než budete koukat na tohle to video, jestli jste to neviděli, protože tam pochopíte přesně jak to všechno funguje. A proč zrovna tyhle ty věci vlastně se dějí, takže celkový nájezd, když jsem to teď jakoby řešil, že jo. Nebo když jsem to jako z toho načítal, tak je to 101000 kilometrů, celková spotřeba 28 hodin, ale pozor z téhle té celkové spotřeby.
Minuta: 4
bylo asi ne 5,6 vráceno zpátky do auta pomocí rekuperace to znamená tohle jedna z prvních věcí které je důležité si uvědomit elektromobilu říkáme to pořád dokola ale nicméně pokud jste zvyklí na ropáka Tak tohle je něco co vlastně neznáte tak logicky to vám nepřijde hned na myslel že tohle jako možné jo Takže tady vidíte že vlastně z té celkové spotřeby je jako neuvěřitelných 19% celých devět Kdo má 20% 20% se vlastně vrací zpátky energie a dobíjí se to auto Za jízdy a pozor Tady bych chtěl zdůraznit že já vlastně v tomhle tom nájezdu co jsem dělal tak jsem jezdil primárně po dálnici oleje dálniční střechy prostě celou republiku pro Ještě novou plus vlastně několikrát Ukrajina Francie jo kde se taky můžete podívat potom na tady seznamy videí vlastně
Minuta: 5
O cestování s Teslou opravdu táta primární moje jakoby většinová zátěž byla na dálnicích, takže z toho potom taky vyplývá, že vlastně ta rekuperace je jenom 20% i to mě teda šlo. Nicméně moji kámoši a kolegové vlastně třeba i na patreonu, tak postoval jeden, který má 35% rekuperaci a to je právě o tom, že jezdí hodně město, jo, takže z toho zvětšíš jezdíte hodně město, tak potom právě ta rekuperace má daleko větší podíl, což samozřejmě potom se vám promítne na celkové spotřebě, ta spotřeba jde dolů jako brutálně. No, takže potom z baterie asi 22 mega. A to znamená, že vlastně těch 22 megawatthodinu se muselo nějak dobít, takže celkový dobíjení je tady vlastně DC nabíjení Natce nabíjení sečteno 24. 24 let se do bylo do auta a teď když se podíváte, že vlastně to jdete.
Minuta: 6
to je v podstatě dobíjení stejnosměrným proudem kterému se říká úplně k.o. rychlonabíjení protože to většinou dobíjíte poměrně rychle takže je to super Charging k nějaké ostatní dobíjecí mechanismy který Jak vidíte tak u mě v tom autě I když vlastně mám najeto takhle brutálně na dálnicích tak stejně dělá vlastně jenom 37% jo Upřímně řečeno mě to jako překvapilo čekal jsem že to bude ještě víc protože já vlastně díky tomu že tady v tom autě je celý supercharger takže dneska už je zase znova zavedený a když se to pořizoval tohle auto tak vlastně bylo stejně Free supercharging to znamená na těch nabíječkách jestli se dá dobíjet zdarma takže v podstatě já kdykoliv jsem jako zastavoval Tak jako nebo kdykoliv jsem jel kolem tak jsem toho využíval samozřejmě abych dobíjel prostě zdarma takže je to primárně super čáře Nicméně já bych to odhadoval tak 30% bude to ten super tatínka 7% bude Ostatní nějaké sítě jako jako třeba
Minuta: 7
šest Prostě já podobné někoho dobíjecí stanice a 63% AC dobíjení Co znamená To je to třífázový 230 anebo nebo 400 voltů že mu to třífázový teda 400 nebo 231 fáze to je tak zvaný AC dobíjení to znamená střídavým proudem přesně jaký měnič který máte vlastně v té doby než se a nebo přes nějaký wallbox zase tady vidíte a to je to co jsem zmiňoval vlastně v tom videu kde jsem dělal náklady na cestu kde jsem se snažil vysvětlit že s elektromobilem se nejezdí k benzínce a tím jsem myslel to že je potřeba si uvědomit že prostě v ropáků jako jezdíte dokud nemáte prostě hladový oko a pak jedete k benzínce u elektromobilu prostě pokaždé když přijedete domů tak zacvaknete a nabíjíte když bydlíte v paneláku tak pokaždé když přijedete do práce tak za cvaknete nabíjíte Třeba jo Takže ten elektromobil vlastně v ideálním případě kdekoli Kde stojí zaparkovaný tak ho dobíjíte a potom když vyrážíte
Minuta: 8
Já tu cestu, tak jedete vlastně s plnou jakoby nádrží, jo, takže to je potom reflexe toho, že vlastně 63% a zase tady bych to viděl tak, že tak 60% bude dobíjení doma. Kde je právě mám 3. Fáze 400v 16A a ten ty 3% budou to dobíjení jako jinde, možná i víc trošku procent jinde jako jako celá Destination Charger, že Tesla mávat je síť svých vlastních dobíječe kocour restaurací hotelu a podobně a tam si je potom když máte to auto, tak se snažíte tohleto využívat. A to jsem všechno zase zmiňoval v těch mých recenzích vlastně nabíječky, kde tady máte zase videa o nabíjení. No, takže teďko jako když si tohle to podíváme na to, tak vlastně z toho 22. Nebylo nabito 24. To znamená, že tady je nějaký rozdíl a ten rozdíl je.
Minuta: 9
Právě to, že samozřejmě jako všechno. To má nějaký ztráty. To znamená že i když dobíjíte do elektromobilu, tak musíte jako na být víc než než vlastně pojme ta baterie, protože jsou tam nějaké ztráty. Nicméně u běžných elektromobilů, jak jak elektro jde třeba ve svý kalkulačce to tam započítávat, tak je to třeba ji 15% když to tady vidíte, že vlastně ta jakoby účinnost toho dobíjení. A 91% to znamená jenom devět procent je vlastně ta ztráta přitom dobíjení, takže zase ta Tesla je vidět ten posun vlastně technologický, který který tady mám. Dostáváme se k tomu je jaká je ta životností baterie, co můžete od toho elektromobilu očekávat a tady vidíte, že je tady nabíjecích cyklu 433 počítá s nebo Tesla je počítána na to, že by měla jako do těch 80% mít nějaký dva. Co znamená že
Minuta: 10
Tobě, když si pořídíte ten elektromobil. Tak máte 100% kapacity a tím používáním teta kapacita se postupně ztrácí a když dosáhnete 80% kapacity, tak se jakoby bere, že ta baterie je jakože prostě jakože dosloužila vlastně v tomhle elektromobilu. Není to proto, že by už byla nepoužitelná, ale jde o to, že vlastně ona nejenom, že ztrácí to kapacitu, ale ona i trošku jako měkne ona vlastně jako ztrácí schopnost dodávat nějaké obrovské ampéry. No a tady se dostáváme k jedné zásadní informaci, že ta baterie z toho elektromobilů potom když takhle jako doslouží. Tak ona se nevyhodí ta baterie. Ona se použije k domu rodinnému vy si to dáte k soláru a tam je vám jedno Ženevy schopná dodávat obrovský proudy, protože vy ty proudy doma máte výrazně menší než je schopný spotřebovat auto a další věc je že v autě.
Minuta: 11
Nepotřebujete vlastně kilowatty na kilogram. To je to co řešíte v autě, protože tady máte nějaké omezený prostor a omezenou zátěž než tou domů. Je vám tohle to jedno, že jo, protože vy přece jako místa u domu máte v podstatě jakoby kolik chcete a váhy taky vás něco jako netrápí. Takže vy si můžete tam přidat těch baterií víc. Takže tady máme jako další důležité, co si musíte uvědomit, že potom kdy baterie končí v tom elektromobilu, tak nejde nikam jako do Číny nabíjí rozdělávali, aby to tam likvidovali děti, ale bude se dávat vlastně k rodinným domkům nebo prostě do průmyslových oblastí jako vyvažovací baterie na Píky v síti a nebo na dodávání energie ve chvíli, kdy nesvítí sluníčko, takže opravdu ta data efektivita a ta účinnosti těchto mobilu a a ta jejich loď a ekologičnost nekončí tím, že vlastně skončí životnost elektromobilu nebo ta baterie k tomu, jak jsem hledal a potom vlastně
Minuta: 12
Rodinného domku, ona se přesune potom třeba se může právě zlikvidovat, ale i už dneska dokážou vlastně ty baterie zlikvidovat tak že 90% zákonných komu se z toho vytěží zpátky a když se bavíme o tomhle tom, tak vlastně se bavíme o nějakém jako cyklu třeba 10 let, který bude v tom elektromobilu a pak třeba dalších 10 20 let bude u rodinného domu. Takže se bavíme o tom, že za nějakých Třicet let se se budeme teprve zajímat o to, co chci metro baterie, mlha se bude dělat a už budou technologie, které budou schopný z toho dostat 99,9% a prostě nejsou. Takže tohle je další důležitý fakt. No takže tady jsme vlastně v 433 nabíjecích cyklech. To znamená, že jsme vlastně v 22% té životností baterie.
Minuta: 13
Takže teď v těch údajů vlastně co tady vidíme. Tak je vidět, že jsme na nějakých 371 kilometrech jako dojezdu, který to ukazuje asi jakoby při maximálním nabití, což odpovídá nějakém 70 a půl km. Jasně kapacity baterie, potom odečtení vlastně to 66,5 Michale zdůraznil, že opět. Tohle je informace, která vás tím vychází tak zvaného bez nebo doba tedy management systému a ten Jako nemá to informaci úplně přesnou, protože on není schopný to mít jako úplně přesně. Takže záleží na tom, jak vy s tím autem pracujete, jestli třeba jste jako tu i resetoval i ten ten Battery management systém a tak a může se o pár procent jako mýlit jo, což je krásně vidět na tom, že když jsem to jsi za dva dny a s tím měřil znova, tak tady se můžete podívat, že tam bylo vidět. že
Minuta: 14
jsem měl 375 což odpovídá vlastně zhruba o procento procento vlastně menší menší ztrátě vzdá tady tohle ta říká že to je mínus 4,4 procenta a chce za těch sto tisíc km takže 17
Minuta: 15
baterie do těch 80% je nějakých zhruba půl milionu km a přitom jako mým nájezdu který jsem jako měl s tím autem Co znamená 50 tisíc ročně je to zhruba 10 let Nicméně pokud vy byste najeli méně než 50 tisíc ročně tak samozřejmě ty holky co je potom prodlužují už jo logicky takže i Důležité je si uvědomím že ty ty cykly vlastně ty plný takto nebo respektive ty co jsou tady napsaný jako ty nabíjecí cykly tak to znamená že jste to vy byli skoro do nuly nebo jako pod 10% a nabíjíte vlastně v 90 nebo na 90% to je Branný jako tenfold cyklus ale ve chvíli kdy kdy to děláte tak jak byste měli to znamená že by být a maximálně do 20% nabíjíte třeba do 80 Tak to se vlastně mezi tyhlety cykly vůbec nepočítá proto ta životnost je tak obrovská jo takže to je další Důležitá informace No a to když
Minuta: 16
si tohle to celé vlastně shrneme Dáme si to do nějaké grafické podoby protože na to lidi fungujou nejlíp Tak já jsem vám tady ukázal vlastně jakoby takovou virtuální baterku toho elektromobilu a tady vidíte to zelený to je vlastně použitelná kapacita kterou máte k tomu ježdění a po těch vlastně 100 tisících kilometrech se teda tím pádem stane to to co znamená že po 100 tisících kilometrech takovýhle kousek červený vám vlastně ubitý kapacity baterie když se na to podíváme z kilometrového pohledu to znamená tady máme 50 100 150 Což vlastně odpovídá V mém případě rokům Co znamená To je jeden rok dva roky až deset let tak tak tady se můžeme podívat vlastně na dojezd kdy tady vidíte že vlastně Z původních vlastně nějakých 388 x jí to ukazovalo vlastně jako nový auto tak se dostáváme za 10 let na nějakých 310 Kilometrů
Minuta: 17
a tady se zpátky vracíme k tomu, že vlastně i s těmi 310km to za těch 10 let takovýmhle obrovským nájezdem bude pořád použitelný auto. Ano nebudete mít zrychlení prostě z nuly na sto 4,4 jako to mělo jako nový budete mít prostě zrychlením třeba jenom vozovkách ca6 sekund. Jo nebudete na to prostě moc šlapat, ale jako jezdit to bude pořád v době to bude pořád prostě fungovat to bude. Takže vy si to budete moct nechat akorát Prostě nebudete mít takový Dojezd. Takže tohle je zase strašně důležité si uvědomit, že prostě ten elektromobil, tam se v podstatě nemá co rozbít. Jo to je ten elektromotor se nikde nedotýká sebe navzájem tam není žádný křeník, prostě jako máte jako máte vlastně ve spalovacím motoru, nejsou tam žádné věci, které by tam bouchali hořely. Jo jo, kdyby tam dal nějaký výbuchy a něco se musí olejovat prostě na tak. A baterie
Minuta: 18
Jak vidíte, tak je taky jako neskutečně nenáročná a nebo a vydrží strašně dlouho. Nicméně tady k tomu teda by to bylo teda asi všechno jako z té grafiky a teď si Pojďme ještě jako na závěr jenom trošku jako připomenout, že samozřejmě všechno co jsme si tohle to jako říkali, tak se teda týká vyloženě Tesly. A proč to říkám, protože Tesla má nejlepší chemii baterií má nejlepší baterií management a má nejlepší starání se o tu baterii chlazení baterie a tak dál a to je strašně důležité si tohle to uvědomit, protože Ano to co jsou třeba špatné zkušenosti s tím, že někdo řekne, že mu prostě odešla baterie třeba v tom elektromobilu nebo že prostě strašně ztratila kapacitu, tak to se týká hlavně elektromobilů, které nemají starání se o tu baterii dobře udělanou, který nemají chlazení ty baterie udělaný vůbec třeba, že jsou elektromobily, který nemají. Baterie.
Minuta: 19
Pokud takovýhle elektromobil používáte k ježdění prostě od baráku na nákupy, má to jako druhé auto do rodiny, tak je to v pohodě. Pokud ne nabíjíte narychlo běžkách. Tak to zase tolik nevadí, ale pokud s takovýmhle autem, který nemá chlazení baterie. Jezdíte na rychlonabíječky, tak tu baterku zničíte. Mostě velmi rychle doma. Mám prostě zprávy od od lidí prostě s elektro Community, že třeba speciálně leafy ty první generace neměli prostě chlazení baterie. Myslím, že jí nemá ještě doteď teda a že prostě jakmile hodně využíváte asi rychlo dobíjení. Takže ta kapacita prostě může jako klesnout třeba i za dva roky o těch 20% Což je prostě obrovský rozdíl a pak samozřejmě Ano, pokud někdo se v tom nevyzná a nemá ty informace tak jako logický, že ho to svádí k tomu, že že to dá jakoby všechno do jednoho pytle, takže proto je strašně důležité si uvědomit. že
Minuta: 20
Tesla to dělá zase jinak dělá to líp a jak vidíte tak to absolutně není problém a nemusíte se obávat nějakého zastarání technologii Takže díky moc že jste do pozorovali video až do téhle té chvíle strašně moc za to díky jestli se nám to video líbilo tak bych určitě byl rád pokud dáte like a pokud dáte Jasně odebírat kanál Tady by mělo být logo a pokud jako už mě sledujete nějakou delší dobu zvažte jestli se nechcete přidat mezi naše přátelé patrony s kterým máme takovou pěknou komunitu máme založenou discord skupinu Kde to žije kde jsi pořád jako vyměňujeme informace a teď speciálně teda chci je tam hodně lehčí protože to tam lítá jako na dráze Takže takže je to určitě zajímavá informace jímavý informace No a uvidíme se v dalším videu Takže ať vám to proudí

Předchozí video

Lukáš Otevřel o mini domech a proměnách v bydlení

Další video

Drsný investor z Dne D: Nejhorší je český inženýr, jsme stále socialistická země (podcast)