Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#120 Jsou elektromobily ekologické? s @Electro Dad | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Povídali jsme si s @Electro Dad na téma zda jsou elektromobily ekologické.

Automatický transcript

Minuta: 0
Já bych rád využil tebe na to, že bys mi pomohl odpovědět takový ty ekologické otázky a ty se tomu právě věnuješ odborníka a dokonce i máš dost videí na to jako natočený dost častá. Otázka je vlastně, že auta jako že si hrají ty elektroauta na to, že jsou ekologický, ale přitom vlastně vůbec ekologický nejsou, že výroba není ekologická baterky ekologický, že to má komín někde tušimicích prostě a tak podobně, jakým způsobem ty na tohle to jako reaguješ, nebo jaké jsou tvoje vlastně výstupy s Tomem tak výroba toho automobilu, když by jsme pominuly teď baterii. Tak toto auto bez baterky a bude patrně energeticky méně náročné, protože tam je zdaleka ne, prostě to máte elektromotor a pak tam máte nějakou řídící elektroniku, no a pak tam máte tu karoserií sedadla. To je stejné jako u konečně auto, takže to bude o něco méně, ale řekněme, že to vyjde. Zrovna
Minuta: 1
jsem někde četl, že to je asi 70 80 procent méně komponent, než vlastně dálničním z pohledu toho. Podle mě to bude někde na 70 80 procentech energii, kterou potřebuješ a materiálu a udělat to auto auto jako takové pak teda ano, životní prostředí nám zatěžuje výroba těch lithium-iontových baterií. No a tam se udává, že to je jestli se nepletu zhruba 110km CO2 na jeden kg toho TB baterie, takže ti ta baterka těmito větší zátěž pro životní prostředí a pak je recyklace toho vozu je nějaký životní cyklus a zase recyklace toho auta, jako takového bude podle mě možná trošku jednodušší než recyklace spalovacího auta a po kde o tom baterii, tak ta se dneska jsou metody, kdy buď se to celý rozdrtí, zase mám být. Kde
Minuta: 2
jsem ohledně a baterií, tak by se to třeba je rozbitý a prostě se to se páruje a touhle tou metodou takového hrubou metodou se dá získat zpátky 50% těch těch vzácných prvků v roce 2019, ale už dneska jsou metody, které jsou jako separační ne takhle ne, že se to celý rozemele, že se to prostě separuje. Teď nevím, jaký má jako metodami chemickým a tak dál. Kdy se kdy se Je možné získat až 90 95% už vše všech těch vzácných kovů a tak dál. Ono stejně baterry, pack je třeba 40 procent hmotnosti. Máš jenom ten obal a táta to chlazení a ty Spojovací dráty měděný a tak jo a pak jsou ty lithiový článek, jako takového tě mám to v a a to jsme zase v roce 2019, jo, kdy kdy vlastně i I to
Minuta: 3
co dneska dáte do do těch elektromobil ty baterie, tak oni se budou recyklovat patrně až za 20 22 let, protože oni budou 10 15 let, než klesnou na nějakých 70% tom autě 80 70% a pak se dají do těch úložiště prostě pro pro pro prostě obnovitelné, zdroje tam budou v klidu v optimálních podmínkách klidně 10
Minuta: 4
je hrozný, jak budete, aby Vy jste mohli jezdit vašim elektromobilem. Podívejte se, tady by je prostě to dítě chudáčka prostě jo tady jako šílený jo, prostě všechno udělané jako Propaganda. Ano je to strašně špatný to co se tam děje při té těžba kobaltu, ale musíme si uvědomit, že kobalt je potřeba v celém odvětví bateriovým a dokonce i v ropném průmyslu je potřeba, takže je to totální Propaganda jenom aby to ukázalo lidem, aby se cítili blbě, aby vlastně jako to ukázala, jako že to je kvůli elektromobilům, ale to není vůbec pravda. Nehledě na to, že Elon Musk. Jasně prohlásil, že v Tesle je dneska maximálně 5% kobaltu v těch bateriích a v další generaci už nebude. Žádnej jo, takže další Argument, prostě si můžeme Škrtnout, protože říká, že dnešní Baterie jsou stavění na to. V tom
Minuta: 5
voze vydrželi 500 až 800 tisíc km. To je i kdyby jsme jel 50 tisíc km ročně, tak je to 10 až 16 let toho vozu kolik dneska v kolik si průměrně se najede jako 15 20 tisíc, jako jo. To je prostě to vydrží déle, než to Auto TA baterie AA Nissan, který má s tím taky bohatou, že jo druhý, který má nejbohatší zkušenosti půl milionu, tak říká 22 let auto, které baterka, kterou dá dneska do léta vydrží 22 let efektivně. Jo, takže to prostě a pak za 20 22 let budou takovéhle technologie to bude 99% toho získáme zpátky, protože to je zdroj a na rozdíl od fosilních paliv, který jednou vyletí prostě výfukem. Tak to bohužel ty látky a co je důležité je, že to znamená, když se ale podíváme od toho výroba užití a Recyklace
Minuta: 6
s tím, že to jsme v České republice by se 57% energie v roce 2018 vyrobilo z uhlí špinavá energie a taky tehdy se dá říct, že v podstatě jednoduchý takový jako přes palec, kdy bod zvratu, kdy to auto je ekologičtější a když vezmu V kolik má jak kolik kilowatthodin má ta baterka, když má třeba 75 yaxell modelu 3. Tak zhruba 75000 km to, aby to auto když najede, tak pak už je jednoznačně i v Českých podmínkách České republiky ekologičtější než než plavací auto 75000 km zase, když už 20, tak já mám 93. Přesně tak proč já mám rád to spojení třeba s tou fotovoltaikou to že to samozřejmě v mimořádně snižuje tuhletu návratnost, když máš možnost si dát a ze sluníčka nabíjet v osm měsíců. Ten elektromobil
Minuta: 7
jo, že to ty Proto můžeš. Já mám svobodu něco sám pro to udělat, abych to vše zlepšil. To jen jsem tady je tady třeba zase jako na tohle to jsou zase argumenty, které jsou taky docela jako legitimní, že sluníčko svítí přes den a ty jsi jako většinou přes den v práci samozřejmě my dva. Máme tu jako výhodu, že máme tu práci vlastně jako všude, že jo. Děláme vlastně z domova jako jezdí na třeba jezdím na schůzky a tak, ale někdy třeba jsem doma, takže hrozí nějakou misi to jako můžeme dovolit a s tím mít jako nabíjení automobilu asi ze sluníčka, ne, tak úplně všichni, ale zase na druhou stranu já si třeba Myslím, že s tím příchodem a s tím psal. Mně přijde určitě i zdražování elektrické energie, takže se začne jako hlavně firmám vyplácet mít jako panely a pak jsem samozřejmě vyplácet nabízet jako jeden z benefity zaměstnancům. Pojďte si u nás nabíjet to auto, no a to hned zase dává jako všechno úplně jiný. Ty jo, ale co ještě zásadní, ale to jsme jenom CO2 a to z vlastně ty skleníkové
Minuta: 8
plyny a do 15
Minuta: 9
někdy zhluboka nadechnout toho co vám bez výfuku. To je absurdní představa, že když to jede pět metrů přede mnou, tak už to není absolutním sestava. To jsou ty stejný toxiny akorát trochu rozředění. A v čem já jako v čem? Já úplně hořím pro tohle to téma, proč jsem pro něj přesvědčený, že to je správně je, že lidi, kteří se chovají nejekologičtější nebo protože jsou třeba děti chodí pěšky jezdit hromadnou dopravou, tak ty to inhalují prostě podél těch chodníku a ti co jezdí v hromadné dopravě nebo bydlíš v kole po délce a nebo jdeš v tom autě a před tebou je ten starý diesel, tak mi to prostě inhaluje m. Prostě tohle nás zabije bude to čím dál horší, ale jenom ještě ty jak jsi zmiňoval vlastně s tím, když by teda těch 57% když je vlastně v té České republice ten mix z těch uhelných. Na tohle zase já
Minuta: 10
jsem četl jako argumentaci, že vlastně co si právě strašně málo lidí uvědomuje, že díky tomu, jak ten elektromobil. Jasně efektivní, protože jako efektivita elektromotoru je přes 90% jdeš tou spalovák u je to asi 20% jo, takže tam se musíme jako uvědomit, že vlastně ten elektromobil proto, aby vlastně jako ujel tu vzdálenost, tak on potřebuje daleko méně energie, než vlastně se se jako spálí třeba v tom ropáků a díky tomu vlastně on vyžaduje jako míň toho kouřeno z elektrárny vydáte z toho z toho spalovák výborně Argument Kolik kolik máme těch tepelných elektráren to napočítám na prstech jedné ruky, nebo dvou rukou ne. A oni běží v optimálních teplotách. Mají tam všichni ty filtry prostě těch v těch popílku těch tessier. Já nevím čeho kdežto Weasley, že jo. Nebo prostě osobní auta první 5 km to vůbec. žádné filtry
Minuta: 11
v tom ty studené starty a tak dál a hlavně prostě každý auto jednou starý auto podstatě jednou to začne přibírat olej že to benzín a jednou to prostě tam už nefunguje optimálně ty ty filtry pevných částic a tak dále jo že ne jako nemáte 5,9 milionu aut který jako z nich je podle mě 5000000 který už jako nemají optimální spalování ani to který měli mít jako když byly nový a díky A proč jako teď Volkswagen stains investuje tolik prostě dovolte protože má máslo na hlavě protože i to co deklaroval že mělo být správně tak bylo prostě Ano desetkrát víc ve skutečnosti znečišťování než to deklaroval že jo Takže prostě to je Nehledě na to že potom ještě další věc co jsem taky někde četl že vlastně se trošku zapomíná že jako ta ropa se musí vyrobit že jo musíš se jako vyrobit Kde je obrovská ztráta energie Musí se dopravit vlastně Na to místo,
Minuta: 12
že musí se skladovat jo? Takže musíme si uvědomit, že ta elektrika ta nám vlastně jako teče těma drátama zadarmo a prostě jako bez nějakých dalších nákladů prostě ty Státy t t elektro soustavě jsou minimální oproti tomu, kdyby prostě vy musíte jo vozit vlastně toto palivo. Jaká je zátěž na životní prostředí, když se dělají ty vrty? Nedejbože, kdy se dneska nějakým vsakováním a tak dál. Co to je podle mě Promiňte mi za to slovo za prasárny pro životní prostředí. Jakými metodami se to potom nechat nijak vesele prostě jsou dneska export ropy a plynu, že jakýma jakýma metodama to dělají a pak právě ta doprava, že jo. Jaký jaký jaký jaký jestli si to lidi uvědomí to že jsme na to zvyklí a že to je normální ještě neznamená, že to je dobře přesně tam je hrozně hezký taky někdo taky už psal, že vlastně i teďkon to vyšlo. Myslím jako článek, že největší. Vlastně ty zaoceánské
Minuta: 13
lodě obrovský a tam je otázka, jako že ho Kolik z nich ale v z úroků, že jo, je to zase takovéto no. No, takže prostě myslím si, že tímhle tím jsme jako docela obsáhly tuhle tu otázku. A doufejme, že už vám je jasné, že prostě ta do budoucnosti jednoznačně v elektromobilech. Tak ať vám to prudí. Díky, že jste si pustili moje video. Doufám že se vám líbilo. Jestli jo, tak dejte like, jestli se vám líbí můj kanál zmáčkněte odebírat zvažujete koupit Teslu a Pomohl jsem vám to rozhodnutí, využijte náš refferal kód dostupný dole ve videu. A pokud vás zajímají úplný finesy a věci, které jsem ještě třeba nevydal. A nechcete koukat na videa s reklamami potom. Určitě doporučuji začít odebírat přes penzion a staňte se mým patronem, ať vám to proudí.

Předchozí video

Slávek Boura o pašování drog z Thajska. Kolik se platí za jednu cestu?

Další video

BITCOIN vs PENÍZE. Čím budeme platit za 20 let? (w/ Bitcoinovej Kanál)