Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#119 Elektroauta: Ustojí to elektrická soustava? s @Electro Dad | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

První video z našeho druhého natáčení s @Electro Dad
Využil jsem ho k zodpovězení otázek ohledně energetické soustavy. Další video bude o ekologii elektromobilů.

Obsah:

00:42 Bude dost nabíječek?
01:31 Jak se nabíjí elektromobil doma?
02:11 Kdel dobíjet po cestě?
03:23 Kdy se elektromobil dobíjí?
04:20 Kolik je nabíječek?
05:09 Jak stát pomáhá rozvoji?
06:10 Rozvoj elektromobilů
08:16 Rychlonabíječky
09:24 Jaké dobíjení vám stačí doma?
10:55 Bude někde problém se soustavou?
11:30 Jak může fungovat D1 s BEV?
13:41 Jak dopravu ovlivní autonomní řízení?
14:40 Bude té elektřiny dostatek?
16:49 Jak čistá je energie?

Automatický transcript

Minuta: 0
Já bych rád využil tebe na to, že bys mi pomohl odpovědět takový ty ekologické otázky, protože u mě na kanálu. Já se snažím zabývat víc jako tou technologií tu a prostě tím jak to jezdí a tak a Tai ekologie. Upřímně řečeno je u mě takový jako až na druhý možná něco ti místě Tak a ty se tomu právě věnuješ odborníka a dokonce i máš dost videí natočených, takže v podstatě bych to udělal jakoby zároveň, že jednak Ty mi tady pomůžeš mi taky ty věci objasnit a zároveň, že by si měl třeba jako reklamu, že bych to dal potom vždycky odkaz, jestli si na to udělal to video, takže by jsme to tam dali tak jako jedna z nejčastějších otázek je Jak je to prostě s tím, že když budou mít všichni ty elektromobily. Tak kde se to bude nabíjet. A jestli vůbec dost těch nabíječek nevím. Já myslím, že zrovna na tohle to téma si minimálně jako se o neudělal nějaký jaký video, jestli by jsi k tomu měl Ivana otázka tak
Minuta: 1
Primární je, že všude na světě s elektromobily 80 až 90% případu a času nabízet zásuvky a zásuvek jsou patrně po České republice desítky až stovky milionů, že jo, jo. Takže takže důležité mně přijde, že pokud elektromobil taky dobrý měnit někde přístup k zásuvce. A tam se to nabíjí buď přes noc a nebo přes den v práci jo doma nebo v práci, takže zásuvka je prostě těch je dost a já jsem tohle to jako jedna z věcí, která vlastně jakoby, že musíme edukovat, že mně přijde, že ty lidi tohle třeba přesně věc, co jsi popsal, že drtivá většina lidí si vlastně neuvědomuje, že ta elektrika je to z čeho se to nebo já nevím jako. Protože to není prostě potřebuji mít garáži benzínovou pumpu. Ano přesně tak. No protože mě se třeba stalo, že nějaký kamarád mi říká no a kdybys to teda pořídit.
Minuta: 2
Tak jako kde to budu nabíjet na té chatě? Jo přesně No, takže to je jakoby jedna věc ho těch 200 230. A ten ale oni furt, že jo dobře, tak to je jakoby jeden jakoby mentální ten kraje potřeboval samozřejmě takhle já mám prostě Vyjíždím vyjíždím na cestu a mám teda na bytost a zásuvky a pak je potřebu to někdy dobít po cestě jo. To je jedno, jak velká ta baterka je, že modernější auto tím větší dojezd a tak dále furt potřebuje někde dobít. No a dneska těch veřejných dobíjecích míst je. K tisíci, ale těch které jsou Aspoň těch 50 km a je přes 2 100. A to znamená na těch 50 km vých prostě auto jako Tesla se tam nabíjí třeba hodinu a půl dvě podle toho, jak kdy tam baterky, ale to baterky a ty ty menší auto jako
Minuta: 3
našli se tam na v 25 minut. Prostě jedu dál a za sebou jedu už jenom další 120 km mimochodem je další věc, kterou si ty lidi podle mě neuvědomil, že tam mentální nastavení je jezdím a jezdím Rozsvítí se mi oko jedu k pumpě, takže tam je jakoby automaticky. Oni počítají, že ty když jdeš nabíjet, tak jsi úplně vybitý, což právě zase není pravda, že je to prostě tam jedeš, kdy to potřebuješ nebo takhle ty tam jedeš, kdy vlastně máš čas, takže nemusíš mít úplně vybitou, což potom přesně ty jsi řekl jakoby dvě hodiny ano, ale to je jako od nuly, že jo. A to zase to není prostě já jsem to by potom trochu životní, takže jdu na místo, kde si pak dám večeři třeba nebo oběd. a tam se mi to nabije mezitím a nebo co děláme hlavou otevřeme notebook a a dělá jako nebo stejně spousta lidí že jo dneska Já bych řekl že dneska Většina populace jako používá výpočetní techniku ve své práci a nebo k zábavě rozhodně takže
Minuta: 4
se tam se trošku jako mění ten ten ten Rytmus a ale není to tak že tak jako nedáváme mobil do zásuvky a ne Čekáme než se nám nabije že jo čekám ven tak auto Auto je to taky tak jako že by mi nečekáte Aš jakože prostě plonkovní trávíte zabít čas jen auto a to znamená jsou ty jsou dneska je přes 200 těch 50 km rychlodobíjecích stanic a během dvou let jejich dílny pre ČEZu a e.onu vyroste dalších 400 zhruba a pak bude ještě další jako podpora ze státu kdy jet Budeš třeba dalších 600 jich vyroste těch rychlodobíjecích a ještě to tak aby to bylo spravedlivé ten spát, když to podporuje, tak chci, aby to bylo rovnoměrně v každém okrese. Takže takže to dneska zrovna úplně není jo. Já si myslím teda, že v Co
Minuta: 5
je obrovský problém. Není problém, aby že jsou místa, kde ty nabíječky udělá, tak jsou peníze na to, aby Sestavili obrovský problém a stavební zákon. Prostě jsou místa, kde to trvá třeba dva roky vyběhat prostě pitomý povolení, aby tam byla prostě krabice, které koukají dva kabely. Jo, to je prostě absurdní, to je absolutně absolutně na tom je, že to je v podstatě podle toho, jak se jako vyspí v uvozovkách v tom kterém na tom ti kterém stavebním úřadě, že tam že tam není ty prováděcí metodiky nejsou dostatečně jako jednotné. Takže v tomhle jestli stát na něčem pomoct, tak aspoň ať od ať odstraní, ať se nehází klacky klacky pod nohy. Já si třeba si budu montovat wallbox do garáže a já jsem musel mít vyjádření od stavebního úřadu, že na to není potřeba stavební povolení, to je prostě absurdní wallbox zásuvka, která je akorát jinak pomačkaná. Jo je to
Minuta: 6
jenom jinak vypadá. Ale to je zásuvka prostě inteligentní jo, to je to je opravdu absolutně, že tam máme to je to je tvoje jakási překážka a myslím si, že pokud teďka tím jak otevřela Tesla a prostě už Volkswagen a tak dál v Praze se bude prostě příští rok, jestli nestojí násobí počet elektromobilů a díky tomu, jak je pomalý to stavební řízení, tak si myslím, že to může být úzké, hrdlo to veřejné dobíjení v Praze dneska pro pro nás typ, ale nebyl jako ti první elektromobily si to je paráda. Viď? My tady teď stejně na nabíječce a tady je kolik zhruba 16 nabíjecích míst nebo jsou to jen auto na auta, jo, prostě dneska to vůbec není problém jako první. Já jsem já jsem nejedla. elektromobilem A to znamená já nevím třeba s 120 x jsem nabíjela tě veřejných místech možná víc třeba 200 x a asi tak řekl bych tak odhadem tak dvakrát možná pětkrát se mi stalo že jsem musel někde čekat
Minuta: 7
nebo že že to měl poruchu jo to je úplně prostě procento třeba nebo dvě procenta případů Jo takže to jakoby bez problémů a obrovskou radost Mám že Za poslední rok to neskutečně pokročilo je dneska na těch hlavních tazích dálnice Tomáš 140 km a a už se teď dělají ty ultrarychlý že jo A ionity bude u Berouna ale jak se třeba změnil tu Prahu tak jako zase Chci negativity se toho nechytili je potřeba ale zdůraznit že vlastně potom městě na jezdíš třeba 50 kilometrů a ty nový elektromobil je prostě chovu jedou třeba 500 že jo takže ještě ve městě má elektromobil na rozvod spalovák úplně nejnižší spotřebu Ta je třeba od řemínek na dálnici spotřeba ve městě když stojíte v koloně tak to nežere a nic že jo máte malý elektromobilů je dobře ve městě takže jenom jako že to
Minuta: 8
že to že v té Praze nebude tolik dobíjecích míst Tak pro ty novější elektromobily není problém protože prostě to bez problémů a to se tam nemá největší přístup ke garážovým stáním v práci Prostě možné nabíjení a tak dál takže jasně no ty jsi teda jsem tě Však jsi říkal o těch rychlonabíječka Jak vlastně to je nějaká ta 150 že už se objevují ionity vlastně přichází přichází do Čech vlastně zrovna zrovna u mě v Berouně že jo je zase ukazuje tu neznalost protože můj soused vesnice Tak ten prostě za mnou Ty Jsi neskutečný jako klikař, prostě zrovna tobě prostě postaví jako rychlonabíječku v Berouně a já se na ní tak podívám a říkám si to přesně ukazuje na to, že vlastně vůbec nechápe tu elektromobilitu,
Minuta: 9
protože to že já mám u Berouna rychlonabíječku. Je mi úplně k ničemu, protože prší tam potřebuji. Já mám doma zásuvku za 2 Kč a já přijedu z domova vždycky nabitý a domů dojedu a to je přesně to, co my se tady snažím, tak prostě vysvětlit to co drtivá Většina populace bohužel furt. Nechápeš to důležitý říct, že třeba ty menší auta, jako my máme tento obyčejné zásuvky 230V 10a. Jo a to mi přes noc tobě 60% a ty větší modernější a zvětši baterií elektromobily se dneska standard je že se nabíjí tři fáze 16. Zase žádná brutální zátěž na rozvody v domě na jističe hlavní a na to sice rozhodnu. Jako celek a nabíjíš to přes noc a děti doma drtivá většina věcí jako nefunguje
Minuta: 10
jenom domácnosti, které mají tepelné čerpadlo, tak tam se může stát, že by jelo to tepelné čerpadlo v noci a doma jsem takové to naše, která má jenom konvenční spotřebiče typu pračka žehlička sušička, tak v noci nejde nic Zero Zero televize Možná Jako ne No, ale s tím je vlastně spojený taky Argument, že prostě ta elektro soustava to neutáhne. Tak já jakožto elektrikář, prostě vím, že vy vlastně to co máte doma ten ten jako přívodní ty ampéry tak vlastně povinnost, aby celá ta soustava vlastně by Dimenzovaná na to, že by tyhle ty ampéry můžete využít. Takže logicky. Pokud prostě každý dům má dneska už běžně prostě 25 jističe na třífázový tak takže není problém s vámi a jako budou budou místa takhle, když se podívej na ten můj rozhovoru
Minuta: 11
tímto někdo na starosti o mobilitu Onu, tak on říká s námi a pak ta distribuce jiná část té firmy, tak oni říkají, tak distribuce si Hele Kdy vidíte jako kde budou haby rittich nabíječek, třeba bude víc. Nebo kde bude prostě nikdy continents elektromobilu a oni to tam na dimenzují jo dostatečně, protože pro ně To bys mi to jako já ti udělají, že jo, když když budou mít No, což se dostáváme k dalšímu bodů, který se tohodle týká a to je prostě kraj dost často slyším dobře, když to budou mít všichni tak na D1 se tam prostě se to zas že jo že prostě jako nabíječek nabíječek Přesně tak že jako tam projede Já nevím 30 tisíc aut denně nebo kolik možná ještě víc Jo takže zase jako jak ty na tohle to jako reaguješ Nebo jinak bych byl rád aby to bylo hned tak tak ono to jen tak nebude jako že budou všechny auta na elektromobil že ho tam ten přechod bude trvat sicet let co si budeme povídat no
Minuta: 12
Dobře ještě za 30 let budu jezdit někde třeba nebudu prodávat, až tě budu věřit pomoci auto. Asi jo. No, já jsem taky optimista v tom tak to vždycky že to bude exponenciální křivka, že to bude rychlejší, než se dobře. Kdo z vás má doma, jako že tu crt televize, že jo? Jo, je to tak taky to bylo rychlejší a to tak Je to tak. A já si myslím, že to bude kombinace technologických a ekonomických jako incentive technologický byl se opravdu zvětšovat dojezdy automobilu zvyšovat hustota vlastně ta baterie budu menší a přitom bude ti na večer dojet menší hmotnost a ty pozitiva a to znamená, že nebude taková potřeba to jako nabíjet, ale na těch cestách, protože tam dáš bude velký. Takže si myslím, že a pak to bude zachycenou. Jo, že vlastně chceš mi nabíjet na cestách, tak to prostě alexina bude dvakrát třikrát dražší
Minuta: 13
než Normálně, že tohle byl tak jako vy a ještě čím rychlejší budete nabíjení to bude tím to bude dražší a ještě tam budu jako silný incentivy, aby hele máš 80% Dej Bože tam nesmíš stát. Pokud už Máš nabito budeš platit hodně peněz. Když tam budeš parkovat a ne už Máš nabito. Takže ono budou takhle si to sedne. A to jsou To jsou prostě že před 20 lety nebo kdy jsme netušili, co všechno bude mobilní telefony budou znamená internet. Rychlý jak rychle jí bude a prostě teď tady je. A jako je to současné, no. Dobře, takže to je asi tak jako já teda za mě bych ještě k tomu dodal, že já si myslím, že do toho ještě hodně ovlivní vlastně autonomní řízení není, tak bude potřeba jenom 10% aut, což jako krásně pomůže vlastně tomu průniku a to bude ten úplně na to je taky
Minuta: 14
důvod, proč masky do toho tak. Cestuje a jakmile tohle se stane, tak to prostě A tam bych se taky podepsal, protože tam budeš šokující rychle adopce podle No to budeme proto bude takových vůní, že budeme prostě nikdo, protože tam bude silná incentiva. Ekonomická to bude prostě levné jako ale mimořádně to speciálně všichni, kteří jako jezdit samý nějaká 10.000 Kč ročně, tak pro něj a jako je už dneska jako velmi diskutabilní investice do auta. A ne tak tady to bude ekonomická sebevražda jako nebude rozběhnutý autonomní vlastnit auto bude ekonomické nesmyslnou, prosím tě další teda věc, která se k tomu pojí je jako jestli jí teda vůbec bude dost elektriky pro všechny to bude ono jí dneska vlastně Česká republika její víc exportuje, než kolik jí by bylo potřeba, proč nejsi pro všechny elektromobily, i kdyby těch podstatě.
Minuta: 15
6 milionů osobních aut všechny jezdili na elektřinu, tak by to už ta výroba současná na to stačilo, že mi mi jak sportujeme zhruba 13
Minuta: 16
jaro jenom jako Spotřeba elektromobilu je někde kolem 15
Minuta: 17
energie je jaderná a pak podpořena obnovitelnými zdroji a a a prostě ta to je absurdní. Jak se řeže se kvůli nějaké Fukušimě nebo nebo Anebo Černobylu, který prostě jak je to dávno a přesto to byla chyba Černobyl a ve Fukušimě nezemřel na následky ozáření a nyní jeden člověk tam zavřu asi 200 důchodců, kteří byli prostě šokovaní, že v těch 80 90 letech prostě tahali prostě z domu jako jo. Ale vlivem ozáření tam nikdo nezemřel. Jo, že to je prostě čistá, jak je máme dneska malé reaktory technologie. To je budoucnost. Podle mě jo. A podle mě to bez toho nepůjde, abychom se nevrátil. Jak jedeme ale ty, protože prostě v teda sluníčko. Jen nám ti zeměpisných šířkách nefouká nesvítí pořád. No zase já jsem třeba teď na tom skle salon, tak tam vlastně a taky, že jo místopředseda asociace tam měl prezentaci
Minuta: 18
a ukazoval tam docela zajímavou věc, co jsem ani nevěděl. Možná že ty to budeš vědět, ale že existují už nějaký jako plochý nebo jakoby stojací panely a že se to začíná využívat na ploty a ukázal tam se ozvi trošku provokativně. že kdyby s naším vedením že ve státě tak máme tady poměrně hodně depky který se dělá jakože bionafta tak kdyby jenom na 18 procentech jako té plochy v řepky kdyby jako okolo toho toho vlastně pole byl postavený takovýhle plot který vlastně má výhodu v tom že jako na to stojí tak mi ho akorát jediná Věříte postavit vlastně tak aby aby jako svítilo vlastně to sluníčko jo aby vlastně pořád na něj podal východozápadní Ano východozápadní aby vlastně úplně takhle svítilo tak kdyby na 18% 18% A chtěl a těch ploch kdybych kolem nich vlastně čili to nic nezabere takže by to stačilo k tomu abych kdyby všichni měli všichni v České republice
Minuta: 19
měli elektromobily kdyby to stačilo to nám to pokračuje zase prostě je to tak kolik parkovacích ploch jako obrovskej nebo i kdyby na dálnici byla střecha prostě Tak přece je to je takových ploch, které by se dalo využít. No jako by to v tom určitě budoucnost. Díky moc, teda díky, že jste si pustili moje video. Doufám že se vám líbilo. Jestli jo, tak dejte like, jestli se vám líbí můj kanál zmáčkněte odebírat zvažujete koupit Teslu a Pomohl jsem vám tom rozhodnutí využijte náš refferal kód dostupný dole ve videu. A pokud vás zajímají úplný finesy a věci, které jsem ještě třeba nevydal. A nechcete koukat na videa s reklamami potom. Určitě doporučuji začít odebírat přes patreon a staňte se mým patronem, ať vám to proudí.

Předchozí video

DAN PŘIBÁŇ: V Indii lidé otravují se selfíčkama, jsou vlezlí a otravní, komplikovali nám natáčení

Další video

Fila Hodnotí: KOLJA, VRATNÉ LÁHVE a OBECNÁ ŠKOLA