Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#117 Rok s Teslou Kolik stojí nabíjení | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Elektromobilisty prosím o vyplnění dotazníku

https://www.surveymonkey.com/r/KYTK7HG

Pro přístup k zdrojovému souboru je třeba jít na stránky Patreon a zvolit minimálně úroveň vinař.

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj všem Máme tu další díl rok s Teslou, tentokrát se budeme bavit v kolik stojí nabíjení finančně. To znamená kolik mě stojí nebo kohokoli z vás si pořídit elektromobil, co to vlastně znamená jako kolik to stojí prostě to nabíjení, kolik stojí kilometr jo, kolik mě stojí nádrž a podobné věci, na které se ptáte. Já jsem si dal poměrná část tohle to video z několika důvodů jeden důvod je, že jsem si to potřeboval srovnat hlavě. Jak to nejlíp udělat, aby to bylo pro vás. Doufám, že srozumitelný i pro mě ve finále. Já bych se v tom vyznal. Ale ten druhý důvod ten je velmi prozaický z toho pohledu, že mi přijde, že pořád strašná spousta lidí ještě nechápe. Doufám že ne teda bys vás, kteří jste se mnou. Až do teď jako s zkoukli všechny díly. Tak pro vás to bude jasné. Nicméně pořád ještě pro spoustu lidí není jasné, jak ten elektromobil funguje z pohledu, právě toho používá. Démon
Minuta: 1
denního používání je to krásně vidět na těch komentářích. Prostě já nechci čekat prostě x hodin minut než se mi než jsem jako nabije nádrž. Jo a to prostě vychází z jasného pohledu toho, že pořád jako berete vlastně ten kdo jako takhle přemýšlí, jak pořád bere vlastně ten elektromobil to používání to, ale k tomu bylo stejně jako ten ropák to znamená. Jezdím jezdím dojdeme. Nádrž na jedu k pumpě natankuji. Jezdím jezdím. Takhle se ale k tomu byl nepoužívá. Poprosil bych kdo jste to ještě neviděl. Podívejte se na rok s Teslou dojezd to znamená. To je první otázka, že jo, kolik to dojede, tak tam vysvětluji. Tohle to všechno jak se na to vůbec koukat a nabíjení nebo kde nabíjet. A tyhle ty díly vlastně ty předchozí díly rok s Teslou, kde tohle všechno se vysvětluji, kde kde to prostě se snažím vysvětlit, jak to funguje, nicméně. Stejně
Minuta: 2
mám pořád dojem, že pár prostě to ještě furt nechápou, že vlastně s tou s tím elektromobilem se prostě. elektromobily Nejezdi na benzínku, ne elektromobil se nejezdí na benzínku nejezdí elektromobily. Nejezdi na benzínku jednou provždy. S elektromobilem se nejezdí na benzínku, nejezdí se na benzinku. Možná to ještě někomu nedošlo. Tak to neříkej teda. Elektromobilem se nejezdí na benzínku mimimi. No
Minuta: 3
takže teď jsem se pokusil nějakou jako vtipnou formou prostě opravdu zdůraznit jsem fakt který budeme potřebovat právě v tom v té v té kalkulaci. Vlastně jo v tom jak si budeme počítat s tímto, kolik nás to stojí to toto provozování Touareg to mobilu, ale pozor pouze z pohledu pohonných hmot, jo, já ještě chci udělat jako celkové náklady, té co očko, počítání to za celkové náklady na vlastnictví, ale to udělám úplně separátně zase jako na váš využiji tohodle co jsem udělal tady, ale navážu na to ještě potom s tím s tím této očkem na to udělám později, který dám do toho Excel, což se dostáváme k jádru pudla. Co znamená? Vytvořil jsem pro vás takový poměrně robustní není to zas jako úplně mega, ale myslím si, že poměrně Šik. Excel, který si vlastně projdeme jako na screenu prostě nevím iPadu, jo, takže
Minuta: 4
já vám ukážu vlastně. On screen si řekneme prostě Kde se co a vyplňovat, abyste se dostali vlastně ke kýženému výsledku, co je důležité vlastně zmínit právě v návaznosti na to, jak jsem si dělal srandu z toho, že se netankuje u benzínky, tak je to že Drtivou většinu času vydobýt doma. To je ten základ i elektromobily, takže dobíjíte doma 70 80 90 procent času. Podle toho jaký je váš jako způsob jízdy a zbytek potom tvoří to dobíjení někde mimo, může to být prostě nějaká veřejná nabíječka nebo to může být Destination Charger potom Kdy dojedete na tu lokalitu a to je právě ten důvod, proč jsem dělal teď tu sérii těch videí. Abyste věděli. Kde je možné různě nabíjet? Jaké jsou ty typy toho nabíjení a aby nám to do toho krásně zapadl. Takže z tohohle
Minuta: 5
pohledu potom bys já jsem to udělal Kaiser, zadává se tam Hlavní věc. A to je roční nájezd, za kolik najedete ročně a pak si dáváte vlastně procenta těmi jednotlivým typům dobíjení, což by vám měl dát samozřejmě celkem 100% a podle toho se vám automaticky vypočítá, kolik vás to bude stát ročně. No a to jsem ještě tam dolů jsem dal jako celkově pětiletou nějakou jako pětiletý cyklus, můžete si ho třeba natáhnout na 10 let datových podklady do toho souboru, který si budeme ukazovat. Tak ty vycházejí samozřejmě z mojí zkušenosti u toho mého auta, ale pak ty ostatní auta, tak tam vycházím z dotazníku, který jsem dával do naší Facebookové skupiny na Survey. Monkey jsem vyplnil dotazník a chtěl bych vás. Poprosit ty z vás, kdo se kouká to jak do už máte elektromobil, tak jestli byste mi tam nevyplnili další vaše jako zkušenosti a hlavně
Minuta: 6
čím víc aut. Protože já to teď mám jenom na Teslu, protože o těch ostatních aut jsem nedostal dostatečný počet vzorků, tak jestli byste byli tak laskaví, aby plnili mi ten ten dotazník Ray dám dolů pod video, tak by to bylo super. A potom udělám nějakou tabulku prostě spotřeba a tak a kapacity baterií těch jednotlivých aut, což si myslím, že bude zajímavé. No tak jo, takže jdeme se podívat na ten Excel. Takže tady tohle to je první stránka toho Celu, kde Jasně vidíte, to je vlastně parametr vás stránka, to znamená. Tady se určují parametry na prvním bodě je cena za litr, která to je. Upřímně řečeno, já teda už dva roky jsem nebyl na benzínce, tak tohle je co si pamatuji, ale tak asi to bude kolem toho oscilovat. Každopádně jestli to můžete upravit, takže 35kč potom je tady vlastně cena za kilowatthodinu, kterou máte doma. Takže já mám třeba konkrétně
Minuta: 7
tarify mám noční proud mám za 2 Kč, což je docela dobrý. Pak je tady kolik stojí supercharging, to se samozřejmě může měnit, takže já to mám teď nějakou cenu. Time tomu prostě 6,6, pak si můžete dát nějakého vašeho poskytovatele, kterého vy máte. Jako nejčastějšího. Já tady mám třeba i on, který je jako ten druhý za ČEZem, které a tady je pod nimi. Kolik je cena za kilowattu na cestách. Třeba na Slovensku. Vím, že je třeba greenway, jo. Takže byste si tady mohli napsat greenway, jo. Tady si dát z těch jejich úžasných 12 a tak dál, takže s tím se potom dá hrát. Jinak potom tady je ještě jsem tam přidal. To je to pro čechy to Slováci. Myslím, že nemají taková specialita teda, že ČEZ má pořád ještě zatím paušální poplatek, který je zhruba 6,5 se za rok a samozřejmě pokud vy to nemáte, tak tady dáte nulu a
Minuta: 8
Prostě nebude se to počítat, jo. Takže tady tady si dáme zpátky teda 6500, tak pak jsem tady udělal jsem si trošku matematicky s tím vyhrál, protože tam je jiná spotřeba v létě a v zimě u toho elektromobilu. Já už těch aut, ale tady je to docela řešíme. Takže aby se nám to automaticky nějak počítalo, tak mám tady procenta teplých měsíců a studuješ měsíců. Zase pokud jste někdo kdo sleduje to ten kanál jste z nějaké jiné oblasti, než jsou Čechy, kde to takhle platí, tak si to tady můžete zase změnit ty poměry a ono se Vám to celý bude přepočítávat, takže zhruba tohle je asi narychlo k těm parametrům vlastně úvodním tom excelu. No a teď ten je chcete vlastně dělaný takhle to znamená. Mám tady jednotlivé záložky. Tohle je teda konkrétní Moje auto, ale pak tady mám vlastně Tesla model 3. Standard Range. Tesla model 3 Long Range Tesla
Minuta: 9
Model S 100D, co znáte ten jako původní dneska už vlastně starší model Factory mám vlastně Tesla Model S Long Range Rover. Pak tady mám. Tesla model X 100D zase dneska už vlastně starší a Tesla model X Revenge znáte ten nejnovější model. Ski tady mám napsáno kolik z webu vlastně je je předpokládaný dojezd. Ten velký linkovaný no. Takže pojďme na to, no, tak tady je to moje auto, kde jak tady vidíte. Možná si to radši přiblížíme na celou obrazovku, ať je to pěkně vědět. Takže tady je vždycky napsaný model. Takže já mám s 75d a tady je právě ta první důležitá věc. To je důvod, proč jsem s tím čekal tak dlouho taky, aby jsem vysvětlil, jak funguje baterky
Minuta: 10
a tak dál. Takže teď už to všechno víme. Takže si to můžeme krásně to chápe a můžeme si to tady ukázat, takže mám 75d, ale využitelné nějaké 73, že jak jsme si říkali, je tam nějaká rezerva vlastně dole. Pak tady mám spotřeby. Takže tohle je moje víkendová na spotřeba jako kterou tak vidím za léto a zimu to se počítá tenhle ta spotřeba se počítá tady dole a Počítá se právě na základě rozdělení procentuálního na ty letní a zimní měsíce, který se určují tam pár metrovým poličku, že proto je tohle to zelené, protože to se ovlivňuje na začátku a nikoli tady na tom na tom slajdů, takže To co vy zvedáte tady do těch políček, tak se automaticky vyváží. Podle toho kolik je procent letních a zimních měsíců a z toho se udělá tenhle ten početně z
Minuta: 11
toho ročního nájezdu. Tady to je můj roční nájezd. No a tady ta rezerva baterky, tak to je to o čem jsme zase se bavili v tom bílém baterkách, kde jsem to probíral velmi dopodrobna. Tak tohle je vlastně jak vy se chcete k té baterce chovat jak moc šetrně se chcete k té baterce chovat. Takže já se chovám velmi šetrně, jak tady mám 30% Nicméně tahle ta hodnota vám v podstatě neovlivňuje nic jiného, než je tady kolik ujedete, jo? Takže to je pro vás v podstatě, abyste si po těhle těch dvou hodnotách. Co znamená potom, když víte kolik to auto má spotřebu kolik jak se k tomu autu chcete chovat té baterce, tak abyste si dokázali představit, kolik můžete ujet. Takže Nicméně, když byste chtěli být méně agresivní, tak můžete dát 20% nebo Teda naopak více agresivní, tak vlastně dáte 20% jo, když vidíte, že se vám tady
Minuta: 12
zvedá. Vlastně kolik ujedete. No a když byste třeba chtěli zjistit, jak byste ujel, kdybyste do bylina do sta procent a vlastně jako nějak těch bezpečných 10% že aby vám zbylo ta Kolik je jako reálné, že ujedete. No a kdybyste chtěli vyloženě od 100% do nuly, jo, tak vidíte, že tady mi to ukazuje nějakých 345 km. To znamená, že se že to hodně se blíží tomu, co ukazuje vlastně Tesla v autě, protože mně to ukazuje nějakých 380 km dojezd při 100% dobití baterky a tady vidíte, že tenhle je ten ta realita, kterou jako potom můžete očekávat, že ujedete tady mám vlastně kolik nabíjím doma. Jsi zase žluté je právě Kolik je ten procentuální mix doma. Tady se mi už dopočítává stojí z té první tabulky, kolik mám tu cenu za kilowatthodinu doma a samozřejmě z toho procentuálního
Minuta: 13
mixu a z toho ročního nájezdu. Já tady vypočítá vám a tady vlastně z těch z toho spotřeby toho auta, jo a z toho mixu vlastně těch těch procent tak tady vypočítá vám roční nájezd roční vlastně kilometry a roční spotřebu a potom to přepočítávám na ekvivalent vůči směru pákový, jako kdyby to bylo jo. Takže tady vidíte, že když vlastně já jezdím tady jako z těch 60% zhruba, že dobíjím jako doma a z těch 30% Jo to zná tady vlastně z těch 30 procent baterky mě tady zůstává nějakých 51kw baterky. To znamená že v podstatě Jakoby jezdím s 50 km baterkou ta jako průměrná spotřeba potom léto zima dohromady, tak je nějakých 210 zhruba a tady
Minuta: 14
vidíte, že vlastně na to ujedu nějakých 240 1 km, což docela dobře sedí právě i s tou mojí zkušenosti s tou realitou, že opravdu jako těch 250 je také Cože. Co dám, když právě dodržuji všechny tyhle ty parametry. No a tady vidíte, že ekvivalent toho je 1,2 litru na sto. To znamená opravdu jako super super spotřeba jo, respektive, hlavně ta finanční, že jo. Potom následně tady vidíte, že mi to vychází nějakých 15 tisíc ročně, což bude docela odpovídat, protože mě zvedli na silikon elektriku v 2000 od té doby, co mám Teslu a nemám to celý rok, takže to docela odpovídá, že mi to patrně na další rok ještě víc zvednou, takže dejme tomu, že budu platit nějakých dva a půl tisíce měsíčně vlastně za elektriku při tomhle tom nájezdu. Takže
Minuta: 15
Potom tady máme Tesla supercharger, takže tady je právě přichází to důležité, co si musíte uvědomit a to je to, že vlastně vy na ten supercharger nebo na jakoukoli jinou nabíječku jezdíte výrazně míň než na vlastně dobíjíte doma, že jo, takže tady vlastně najednou by ti kdyby jste to měli placený ten supercharger sdv6 60, tak a máte to 20% tak vlastně vidíte, že to je skoro stejná částka nebo Respekt a ještě dražší než já dobíjím doma, ale je to i při tom obrovským nájezdu vlastně 60000km, jo, takže kdyby tohle jste si potom dali vlastně do výpočtu, že jo u ropáka, tak je to úplně o něčem jiném, jo, což si tam potom taky ukáže, ale tady vidíte, že těch šest 60 mm odpovídá nějakým čtyřem litrů na 100 km ropáka, což
Minuta: 16
jako je docela jako velmi příjemná spotřeba, že o ropák, aby jste brali jako že to je docela ekonomicky jezdící vozidlo. Takže byt Tady to těch šest 60 může vypadat jako že to je o hodně dražší než vlastně 2 Kč, co máte doma, tak najednou vlastně v tom ekonomickým pohledu vůči tomu ropák, vy najednou vidíte, že vlastně těch 60 je jakože ještě poměr. Jako dobrá dobrá cena. No a potom tady máme ten John jo ten ten a on prostě nějakého toho poskytovatele, kterého vy máte jako dalšího já teda. Upřímně řečeno ho mám hlavně kvůli tomu. On vlastně vyžaduje tu kartičku, i když to třeba na Globusu a tak dál, ale upřímně jako nikde jsem myslím zatím ne nabíjel. Jako kdyby jsem to jako platil, protože jsem to prostě nepotřebovala jako test listy. Jo. Ale zase když se podíváme na tu cenu, tak tady teda opravdu E.ON odved jako super kus
Minuta: 17
práce, protože ta cena je prostě úžasná jako jo. A když si vezmete, že se že téměř vlastně shodná s tím co já mám doma jenom Mostě O 50% vyšší tak vidíte, že ta spotřeba 1,8 litru na 100 km, to je prostě úžasné. Jo, takže i kdybyste potom třeba jako někde platili, nebo dobíjeli placením, tak tohle je prostě super. No, pak tady mám vlastně Tesla Destination Charger. To je ten Co co jsem dělal na to ty videa vlastně to jsou ty hospody, kde potom nebo hotely, kde se můžete jako ubytovat a to je v podstatě ten důvod jako jeden z důvodů pro tu Teslu. Vlastně proč tu Teslu taky kupujete? Protože tohle samozřejmě s tím počítáte, když si uděláte tu dvojku ten tu návratnosti investice. Tak tohle je do toho započítané. Jo a to je podle mě taky jeden z důvodů, proč se občas slyším, jako že majitelé tsl jsou takový jako VR to koleno v nebo držgrešle, že jako v uvozovkách se snaží
Minuta: 18
dobíjet a za každou cenu zdarma. Ono to trošku souvisí právě s tím sis tady bude ukazovat, že vlastně držela většina test test listu. Co si pořizovali ty testy teďkon určitě ze začátku ty ještě ty s CSc, tak byli lidi, co mají velké nájezdy a velmi dobře si právě uměli spočítat tu návratnost, ale právě jako na to, aby jim to vycházelo, tak to musí dodržovat, že ho to co si dají do těch tabulek a musí se splňovat to co Slastně slíbí jo? Takže Samozřejmě ve chvíli kdy já si tady dělám nějakou kalkulaci a počítám s tím, že to bude zdarma a že to bude fungovat. Tak by to tak mělo být, že jo. Proto potom z toho můžou být jako. Takový ne úplně dobrý emoce, jako když se někde nabíjí a tam se to nepodaří. Takže tady vlastně je to něco co třeba jako z ropáka neznáte a to je, že se tady dobíjí vesměs zdarma, jo. To znamená, že vás to stojí to, že vy tam jedete na ten oběd
Minuta: 19
a ty jsi ten oběd a mezitím se vám době auto a nebo tam jsou jste ubytovaný a mezitím se vám době auto, takže je to zase tady mám nějakých 10% zhruba, co tam nabíjet. No a pak tady mám poplatek toho ČEZu ten Vlastně počítám jako jediný obráceně, že tady mám naopak roční částku a z té roční částky a vlastně dopočítá vám kolik mě stojí kilowatthodina. No a tady jsme právě přesně u jádra pudla jo, že jakmile Máte něco paušálně, tak samozřejmě čím víc to využíváte, tím více vám to vyplatí, ale i obráceně to znamená. Čím míň to používáte, ty mince vám to vyplatí. No tady se au Do mýho nájezdu 6km vidíte, že pokud jako u toho dobíjím 10% tak jsem jako pod tou částkou toho superchargeru, což ještě docela jde. Jo, mám to na nějakých 3 litry na 100 km. No ale teď se podívat, když byl jenom 5% času, což
Minuta: 20
si myslím, že je spíš reálnější, tak rázem se z toho stane 10kč na Tady se z toho stane 6,2 litru. Pokud nedejbože byste dobíjeli třeba jenom dvě procenta času, jo, tak jsou to prostě astronomické částky, který najednou z toho začnou být, takže tady je trošičku si myslím, jak jak jako se mezi elektromobily jste mi říká, že že to ČEZ zruší, protože jsem mu to nevyplatí, já si to úplně nemyslím teda, že se mu to nevyplatí, protože když se na tohle to podíváte, tak opravdu Pokud Nabít a hodně Tak Ok, ale pokud prostě jako já třeba když si spíš si to promítl, tak kolikrát já nabíjím u toho ČEZu, tak možná by se opravdu vyplatilo klidně to zrušit a dát si místo toho ten polyfazer což Upřímně řečeno ten polyfazer stojí. Myslím, že nějakých těch 12 Kč na
Minuta: 21
km, takže jste někde někde kolem 4,5 procenta zhruba. Takže jakmile jakmile vlastně klesne pod 5% u toho mého nájezdu a spotřeby a tak dál, tak vlastně už se vám určitě začne vyplácet. Možná jsi jako radši to platit jednorázově než takhle paušálně, ale samozřejmě zase pořád je tam ta výhoda mám čip, který vím, že funguje vím, že vždycky můžu dobít a nemusím to řešit. Takže jako zase na druhou stranu za těch šest a půl tisíce. Ročně to asi stojí. No takže to by bylo tohle. No a teď Samozřejmě to srovnání jo. Teď tady to mám jako v tom ročním tom. Takže tady vidíte Jasně, v kolik tady mám jenom kontrolní výpočet, že by to celé mělo dávat stovku. Takže jak jsem tady třeba dal těch 5% tak mi to tady ozveš červená, protože logicky teda to nedává dohromady stovku. Takže tady potom se
Minuta: 22
počítá vlastně Kolik to stojí ročně. No teď teda důležitá samozřejmě poznámka. že já mám ten SuperChargers zdarma To znamená že u mě vlastně tady můžu dát nulu protože já tady nic neplatím To je ta výhoda toho že jsme stihli vlastně to dobíjení zdarma no a potom tím pádem když se tady podíváme jíš Tak tady jsem si dal tím co jsem jezdil. Dřív to zná v Dellu jsem měl Volkswagen Passat, kde jsem měl spotřebu 6 litrů na sto. Tady je 60 l nádrž, jo. To znamená, že jsem mohl jet nějakých 1000 kilometrů. Jo tady jsou zase z toho bere se na začátku, že jo, co jsem zadával. No a tím pádem, tady jsou náklady a cena za kilometr. No a z toho zase vůči tomu mému nájezdu se počítá, kolik je to měsíčně. A kolik je to ročně? No a tím pádem se
Minuta: 23
potom tady můžete podívat na to, když si pořizujete auto třeba na pět let jo, nebo dejme tomu třeba i kdyby jste to měli třeba na leasing a bylo to na tři roky, tak vlastně už na 3 roky vidíte, že vlastně šetříte oproti tomu rockové nějakých 300 tisíc. Nicméně já si dělám tu kalkulaci na pět let a minimálně No, ale já jsem chtěl jít právě před tou. Teslou jsem chtěl jít do X5 a tam má teda x3a tam má spotřebu v tom jako dobrý motorem 10 litrů na 100, no a podívejme se na pět let to vychází 1000000 Kč. Jo 950000 a to je to jak v nějakých těch prvních videích jsem zmiňoval, že vlastně když jsem si dělal tu kalkulaci. Takže mi to vycházelo, že vlastně ta Tesla mi ušetří na pohonných hmotách nějakých 1000000 Kč, no a to rázem když se podíváte na to, že
Minuta: 24
to auto stojí prostě stálo dva miliony bez daně, tady jsi v odečtete prostě 950000, tak se v podstatě bavíte. Bavíme o tom, že mám auto vlastně kategorie Bavorák sedmička, ale mě cenově Superb, takže to je prostě ta ekonomika, s kterou je potřeba se na to koukat a to je ta ekonomika, s kterou se na to koukají právě drtivá většina test listu, a proto vlastně kupují ty auta, i když se zdají, že jsou drahý, tak ale to tímhletím právě to úsporou toho nájezdu se to vyplatí. Samozřejmě je to o tom, že se to vyplatí těm, kteří najdou hodně. No, takže to je teda to moje auto. No a teď se pojďme podívat na trojku standard Range tady. úplně stejná tabulka Akorát že samozřejmě tady ty hodnoty jsou trošku jiný
Minuta: 25
to znamená že tady vidíte že ta spotřeba je výrazně menší ale třeba někdo může mít nějaký menší nájezd baterka ve standartu je 50 km km a tady zase teda tím pádem trošku nižší tady si můžete dát za nižší rezervu bohatě dostačuje možná i klidně 20% a tím pádem tady vidíte že Ten nájezd je skoro stejný jako jako u mě u toho u toho u té 75 No a potom tady vlastně zase si můžete vzít prostě nějaký nějaký jako odhadce toho vašeho nájezdu, jo, nebo respektive tankování, třeba tady 70% doma 10% na supercharge dech a 10% tady a zase 10%
Minuta: 26
tady. No a tady už právě vidíte, že při tomhle tom malým nájezdu. Už se prostě je ten ČEZ nevyplatí, jo. Nedává to ekonomicky smysl. Pokud byste nabíjeli jako u ČEZu 10% a samozřejmě pokud byste nabíjeli jenom u ČEZu nabíjení byste na supercharger. Tak Ok, ale to nedává jako úplně smysl vlastně časový. No a tady mám jako ukázku, že si to třeba může pořídit někdo, kdo to doteď. Měl prostě nějaké menší auto má spotřebu třeba nějakých 5 litrů na 100 a tady vidíte, že když by jste si udělali kalkulaci na 7 let, tak vás ta Tesla vlastně ušetří nějakých 260000 bratru a já za pohonné hmoty, takže i to menší auto i ten Vlastně Tesla standard. Range is menším nájezdem, jako je 30000 km ročně. Tak jste schopný prostě oproti tomu spalovák u něco ušetřit. Tady se ještě ukážeme zase nádrž.
Minuta: 27
My jsme dobyli na 100% a maximálka taková bezpečná nějaký 284. Pokud by jsme to vzali od nuly do nuly, jo, tak je to nějakých 316 km, takže vidíte, že i s tou poměrně malou baterkou, ale díky, ty jí úžasný spotřebě dokáže tato. To je docela daleko, nebo kdybychom si dali nějaký dobře jako konzervativních, ale přitom ještě dobrých 20% tak vlastně nějaký 250 km je velmi reálný s tím dojet, což je v podstatě to co co jezdím, já podobná písnička je u té Tesly model 3 Long Range. Tady 73 zase jako vt75, že jo, zase třeba těch 30000 nájezd. A tady už vidíte, že ty kilometry
Minuta: 28
jsou úplně někde jinde, jo 360 km a pokud byste chtěli jet na krev. A chtěli byste jet nějakou trasu prostě Kde je si to dobijete do sta procent. Tak tím pádem akorát nevidíte do nuly, že jo, takže zabijete si dostat procenta. Potřebujete se někam dostat a tam být s deseti procentami, tak vidíte, že jste schopný ujet asne 432 km průměrně jo léto zima, co zřejmě v létě to bude o trošku víc v zimě to bude o trošku míň tady tohle to je z průměrování. Jo, takže to jsou fakt jako super vzdálenosti, jo. No a samozřejmě tady se ale dostáváme už na to, že i s tím mým vlastně s těma dvěma korunami za kilowatthodinu. Tak díky tomu, že ta trojka máma. Menší spotřebu, než to než to Esko, tak samozřejmě se dostáváte ještě niž právě s těmi cenami nebo respektive, stihl jsou s ekvivalentem té spotřeby litr nás
Minuta: 29
na 100 kilometrů. No a tady je mám zase vlastně ukázku pět let. Teda 5 litrů na 100 spotřeba 7 let jo zase nějakých 260 tady to vychází vlastně tady se to ovlivňuje hodně tímhle životě mohli dvěma hodnotami. No pak tady mám. Model S 100D, kde tohle je zase konkrétně nějaký příklad vlastně od někoho, kdo mi postoval do toho mojeho Survey, takže 197 baterky tady ten človíček je trošku jezdí ještě výrazně míň než já nebo jakoby výrazně lepší nohu má než já menší nájezd. Ale zase na druhou stranu. No a tady vidíte, že zase najede prostě nějakých 3 164 km. To znamená, že vlastně jedná
Minuta: 30
jede stejnou trasu nebo stejnou vzdálenost podstatě jako ta trojka long-range, takže vidíte, že ta efektivita opravdu šla neuvěřitelně nahoru a a ta trojka díky tomu, že je menší lehčí a má do toho většinu těch komponent prostě novějších tak tak má nižší spotřebu. No tady zase si můžeme Oproti nějakému třeba tomu Superbu nebo nebo prostě no spíš Superbu asi nebo Passatu, tak se těch šest litrů na 100 a tady vidíte na pět let vlastně 350000 ušetřeno. Pokud by jsme chtěli být extremisty. A pořídili byste si to na 10 let prostě tak nějaký 700003 úspory na pohonných hmotách za tu dobu. No
Minuta: 31
a teď to co si můžete koupit dneska jako ten aktuální model to znáte ten Tesla Model S rayven, tak ta má díky tomu, že má vlastně spotřebu zase od nebo respektive máte motor. Má z té trojky a má tam daleko víc komponent té trojky. Tak takhle se se podařilo snížit spotřebu vidíte, že ta spotřeba šla výrazně nižší tohle mám vlastně. Tak aby mi to vyšlo. Tady na ty kilometry dole znamená tady, když dáte rezerva 0 jo, tak vidíte, že ty kilometry odpovídají jako tomu, co co píše. Tesla na stránkách, takže se pokud by jsme dali, že chcete jet maximálku jo, že do 10% tak tak vidíte, že nějakých 550 km byste měl být schopný s tím ujet. Jakmile to dobijete dost a a do
Minuta: 32
10% baterky. Nicméně že jo, jak si říkáme. Tak to se dělá výjimečně, takže v tom běžném provozu byste měli být jako bez problémů schopný pracovat s nějakýma 450 km. To je luxusní údaje. Prostě v tomhle k tomu bylo v odvětví. No tady zase srovnání prostě tady to už asi taky bude mít někdo kdo třeba jako původně měl třeba nějaký trošku trošku lepší žravější auto, takže zase že jo. Že by jsme dali tu spotřebu 10 litrů, tak tady i když máte i když i když jezdíte na superchargery, jo, tak tak stejně ta úspora je nějakých osm set tisíc a teď schválně si můžeme jako ukázat, že pokud byste třeba na těch super část bych jezdil více o 20% dejme tomu jo. Tady by bylo třeba pět pět
Minuta: 33
jo. Tak tak pořád nám to s tím tady jako úplně tolik nehýbe, jo, protože zase v tom v tom nájezdu, který tady tenhle ten človíček měl 50000. Tak v tom nájezdu vlastně to dělá nějakých deset tisíc ročně, což samozřejmě v pěti letech i50000. Jo, takže ty jsi prča, že nejsou zas až taková položka, jak by se mohlo třeba stát. No a pak tady máme CSko. Tohle je další človíček, který mi kterými vlastně dodal dodal podklady, to je konkrétně ze Švýcarska a ten teda nejezdíš opravdu hodně vidíš to, že ročně najezdí sto tisíc kilometrů má takovouhle spotřebu. To je přímo z jeho auta tady vidíte, že ta teda ujede nějakých 300 kiláků s tou rezervou.
Minuta: 34
Takže pořád jako o trošku lepší, než to mám já, což docela odpovídá to jako u Kuby taky jako to tak odpovídá, že od Kuby ujede trošku víc než já, no a ten má takovou zajímavou věc, že ten má problém dobíjet doma. Takže ten doma dobíjí 10% 90% dobíjí vlastně na supercharger. A to je v podstatě všechno ten dobíjí opravdu jako drtivá většina supercharge dech. No a ten mi říkal ten mi psal vlastně, že původně měl právě auto, co má spotřebu 10l na 100, ale teď se podívejte s jeho nájezdem, i když se dobíjí u superchargeru, tak prostě milion korun úspora za pět let jo, pokud by jsi ho nechal to auto 10 let, tak jsem mu vrátí skoro zpátky to auto jo, to je prostě. Ten nájezd dělá strašnou strašně moc jakmile prostě jako hodně na lítáte v tom autě, tak je to prostě znát. Jo a to to kdyby
Minuta: 35
jako Ještě kdyby se tady změnil ten poměr. Tak to bude ještě výraznější samozřejmě, ale vidíte, že i když dobíjí vlastně na těch super částech, tak stejně to má jako velmi zajímavého ekonomika vlastně celá. No a to právě tenhle ten speciálně jsme se taky bavili, že říkal, že jako jeho samozřejmě náklady jako Brutálně se snížily. A tak no jako poslední tady máme třešničku na dortu to je Tesla model X Raven, to znamená zase ta nejnovější. Tady jsem to vlastně zase počítal podle toho co oni tady udávají to zná tady, když dáme rezerva 0 Tak vidíte, že mi to tak nějak vychází, tady je 505. Tady je 503. Jejími slovy vlastně tady u těhle těch modelů, protože tady zatím nemáme data od uživatelů, tak vycházím z toho, že to přepočítávám obráceně to znamená bych se trefil do toho, co je tady psáno
Minuta: 36
od Tesly, tak podle toho jsem dopočítávat vlastně tyhle ty dvě hodnoty, aby vyšla tablet a tablet a hodnota finální, takže zase když si tady dáme 25% tak vidíte 377 kilometrů, což je pěkný, no a tady kdyby jsme si dali někoho, kdo teda najede 100000km zase, že jo. Ale bude nabíjet 80% doma 10% na superchargeru 10% třeba ČEZ nebo nebo Destination. A to už je jedno. A zase by měl z něj někoho nebo Měl by předtím auto. Co žere 10 litrů na sto tak za pět let a viď. Tak tady je prostě milion a půl úspora na pohonných hmotách opravdu brutální úspora a přesně Tady se ukazuje, že pokud byste si tohle udělají na 10 let. Tak v podstatě to auto máte zdarma, jo. To auto si na sebe vydělá, vlastně to úsporou pohonných hmot
Minuta: 37
za těch 10 let. No, takže Tímhle tím jsme si jako představili ten Excel a zhruba jak vlastně s tím nakládat a co můžete očekávat od různých modelů a jak zhruba dojedou. Chtěl bych hrozně moc zdůraznit. Ono to tam jako doufám jako zaznělo, ale radši to zdůrazňuji, že z toho vlastně co jste tady viděli, tak pokud bude těch 70 80% váš typický dobíjení doma. Tak potom vlastně najednou i kdyby jste dobíjeli někde, kde to stojí prostě 12kč za kilowattu, tak to není takový problém. To je právě ten obrovský jako mince, kterej ten obrovské jako změna přemýšlím, která je potřeba udělat, že to že vy máte nějakou cenu na benzínce a je to pro vás vlastně
Minuta: 38
ta cena benzínu, tak to u elektromobilu, když máte nějakou cenu na stojanu. To není pro vás ta hlavní cena elektromobilu nebo ty elektriky jo, vy prostě primárně dobijte doma. A protože do budoucna to určitě přijde a bude se to řešit, protože stát bude potřebovat nějakým způsobem to zdanit, že jo, protože jako, že ho prostě zdaňované. Máte tam prostě obrovský daně jako pro stát, že jo, abys toho budoval tu infrastrukturu, tak tohle se bude muset do budoucna taky nějak řešit. Takže oni je velmi pravděpodobné, že ty nabíječku. V ceny půjdou nahoru. Ale ty vaše ceny ty nahoru nepůjdu obřady museli zdražit vlastně veškerou elektriku všem domácnostem a kdyby to udělali, tak najednou investice do soláru bude okamžitě prostě jeho Návrat to už bude úplně někde jinde. Okamžitě se to vyplatí a tak dál. Takže to jsou prostě ekonomické zákony, které okamžitě se
Minuta: 39
nastartují. Takže tohle je strašně důležité si uvědomit, že vlastně to že vy máte někde stojan, který je za 12 Kč a vypadá to jako naprostá sebevražda tam dobíjet proto. Je to dražší než benzín, tak vlastně v tom afektu toho, že by dobíjíte primárně doma tam tu cenu máte za úplně jiné peníze a tady na tomhle tom stojanu dobít a jednou za prostě x, tak to vlastně není takový problém, jo. Samozřejmě jak jsem zmiňoval zase ten třeba to je prostě opravdu dobrá práce, to je prostě super. Jo, trošku se jenom bojím, že to bude do budoucna jako neudržitelný, ale je to naprosto skvělý a díky moc a ona za skvělou cenu prostě 3 Kč za kilo, to je prostě fakt super tenhle ten soubor, co teda teď viděli, tak ten bude dostupný pouze Patronum od úroveň
Minuta: 40
Vinaři a tohle je právě přesně ten důvod, proč jsem tu skupinu založil a i to tam v tom popisu popisují vlastně, že budou mít přístup právě v takovémhle dokumentům, jako je právě to je celou kalkulátory a prostě Výpočty spotřeby a tak dále, takže teď vás Kdo jste vydaří. Díky moc ještě jednou za podporu, tak vy budete mít pod Petřínem vlastně přístup k tomu a budete si moct ten soubor stáhnout ostatní, který byste chtěli na ten přístup na ten soubor získat přístup, tak staňte se patrony. Díky, že jste si pustili moje video. Doufám že se vám líbilo. Jestli jo, tak dejte like, jestli se vám líbí můj kanál zmáčkněte odebírat zvažujete koupit Teslu a Pomohl jsem vám tom rozhodnutí využijte náš refferal kód dostupný dole ve videu. A pokud vás zajímají úplný finesy a věci, které jsem ještě třeba nevydal. A nechcete koukat na videa s reklamami potom. Určitě doporučuji začít odebírat přestaňte
Minuta: 41
s mým patronem, ať vám to proudí.

Předchozí video

Marek Eben je sexistický. Ve StarDance působí jako mlsnej kocour, říká KAMIL FILA

Další video

MILION CHVILEK: v ČR se probouzejí démoni, Babiš je usvědčený lhář