Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#106 Drama v Tesle! DOJEDEME? | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Jak dopadla dramatická předpověď navigace, že nedojedeme? Je možné s elektromobilem dojet vzdálenost, kterou vám počítač říká, že neudejete? Díky situaci s nabíjením v předchozím videu, jsem se rozhodl to vyzkoušet.

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahojte sládci v miluji videu jsem trošičku se dostal do stresové situace, protože v pivovaru kocour bohužel nebylo úplně napájení, který bych si představoval nebo k by mělo být minimálně podle navigace, takže se mi do bylo poměrně málo v podstatě potřeboval cestou tam tak se mi zase dobilo, takže 2% teď jsem byl jako před situací, co dál, protože jako upřímně řečeno jsme chtěli jet domů a který jsme někde prostě zase stavět, mohl jsem jet do Liberce tam teda jako prostě vědět. Je to video z té ty nejsi tak tak. Víte, že tam je to trošičku taky riskantní teda no a nebo samozřejmě jsem to mohl vzít přes Vestec, což Mimochodem, když jsem dal do navigace, tak mi to Tesla i jako nabízela vzít to přes Vestec, ale vy si můžete dát remove přát jim stops odstranit ty dobíjecí místa a ona vám ona vás Navigovat
Minuta: 1
bez ohledu na to, co říká vás bude navigovat na cílovou destinaci. No a to bylo přesně to, co jsem si řekl, že nakonec zkusím, protože ať už jako kdyby se to jako potřebovala víc, než jako říká ta navigace, tak prostě jsem vždycky měl možnost to stočit, ať už k tomu Vestci a nebo nebo potom třeba na začátku plzeňské dálnice je příjmem ze je nabíječka a nebo potom v Berouně jsou nabíječky. Takže ty možnosti byly ale můj cíl byl zkusit to, jestli to dám domů, i když Tesla píše -5% a ukázat vám, že je opravdu strašný rozdíl. Jak jedete v elektromobilu, že jste schopný asi i když vám elektromobil píše, že někam nedojedete. Tak když změníte způsob jízdy, tak jste schopný tam dojet. Takže pojďme se na to podívat, když jsme vyráželi, tak Tesla psala nějakých 165 km, že jsme Proměny
Minuta: 2
domů Nicméně Jak vidíte, tak dojezd mi ukazovala nějakej 123 km. Takže nic moc. No a velmi krátce jsme se právě dostali k těm mínus pěti procentům, což začalo být poměrně dramatický z velké části je to je to z několika faktorů potom co jako už to auto přece jenom nějakou dobu používám a mám odpozorováno i Jakou máte spotřebu v té horní části baterky to za nad 50% A v té dolní části baterky pod 50% Ono to souvisí s tím, že baterky mají nějaký napětí, když jsou plně nabitý a jak se postupně vybíjejí, tak to napětí klesá a vzhledem k tomu, že výkon v elektromobilu se skládá z napětí a proudu. Takže pokud vám klesá napětí, tak musí to dát více proudu a to samozřejmě ještě víc zatěžuje ty baterie. Nejlíp si to můžete představit, pokud si pamatujete. Z dětství
Minuta: 3
na takové ty baterky prostě co jsme měli na pionýrských táborech s těmi klasickými žárovkami nebo ne jako dneska. Ty ledky, ale s těmi klasickými žárovkami, tak mě topnou spirálou, tak tam bylo krásně vidět, že když vlastně klesalo to napětí, tak klesala i ta intenzita toho světla a vlastně když těsně před tím než ta baterka měla dojít, že jo, tak to bylo úplně jako takový ten mého světla, tak úplně stejně je to vlastně v těch elektromobilech. A to není jenom o Tesle. Je to prostě fyzikální jako věc těch baterií. To znamená, že oni prostě s tím jak jsou nabité tak mění napětí nebo zřejmě není to úplně dramatický, ale čím se víc blížíte jako k té malé, tak už to začíná být opravdu znát, takže stejně tak jak jsem to zmiňoval v tom videu, když jsem ukazoval ten rudius mód. Kde právě jako dává smysl. Pokud ty máš s mobilem chcete blbnout, tak to dělá v té horní části nabití baterek, tak zrovna ta Obráceně.
Minuta: 4
Čím se blížíte tý nule, tak samozřejmě se to projeví na tom výkonu a dokonce. Tesla vám to začne omezovat, objeví se vám moc mě tam ty čárečky a vy nejste schopni potom z toho dostat maximální výkon naschvál blokuje. Protože to není schopná vás, jestli baterek dostat. A pokud by dostala tak by se daleko rychleji byli. Takže tohle všechno samozřejmě hlídá a zabraňuje, aby aby se to stalo. Takže z tohoto vyplývá, že vlastně vy jak jste pod těmi 50% tak ta spotřeba ubíhá trošku jinak, než když jsem s těma 50% a má to je první věc 2. Věc. Samozřejmě největší spotřeba je na dálnici nebo respektive v těch vyšších rychlostech, co se vlastně teď ukazuje v tom videu z té Francie. Takže logicky kdyžtak začátek cesty byl na okreskách, tak tam toho jako tolik ne doženete. A nejvíc toho doženete právě na té dálnici, kde jakmile bude pojedete prostě na té dálnici třeba 90kč tak Rázem
Minuta: 5
ta spotřeba bude obrovský. Jako astronomický jiná oproti tomu, kdyby jste jeli 130. Což byl můj cíl a co jsem doufal, takže po těch okreskách celou dobu to bylo pořád někde kolem toho mínusu, jo. Jak vidíte tak postupně, jak jsme jeli u Mělníka. Pořád se to neměnilo. Furt to ukazovalo už nějaké třeba -3% spotřeba byla velmi pěkná. No nějakých 140, to je prostě na na hezkou úplně luxusní spotřeba. To je jak když jedete opatrně jako S trojkou. No a potom už jsme začali najíždět na dálnici a pořád tam bylo vlastně -3% takže jsem si říkal no, tak teď se teda ukáže. No a když jsme jeli na tu dálnici, tak už se to začalo snižovat, ale jak vidíte zase na začátku smědé pětky, to bylo na mínus dvou procentech, což pořád jsem si říkal, no, tak to ještě není úplně jako jasný, když jsme přijížděli potom za rudnou, že jo máte. Už máte ty kopce o první je ten Vlastně do loděnice, tak ho vyjedete a Je
Minuta: 6
potom do Berouna. Takže pojďme se podívat to vypadalo těch kupce napětí Stoupa. loděnický kopec Jsem zvědavej, jestli něco dobije. Je naše Poslední záchrana jinak do Berouna nabíjet? A vypadá to, že dobíjíme slušně 12
Minuta: 7
že vidíte, že Návod nabíjení 154 jsme měli spotřebu, takže jsme to opravdu šolíchat a díky. Tomu jsme to mohli dát strašně důležité upozornění, jak jste si všimli tak Tesla mi tady za hlásila, že jo? Hned, že se to má zapnout na napájení, to je hrozně důležitý efekt zase elektromobilů a těch baterií a oni Jak vlastně jedete, tak ty Baterie jsou teplý ten ta chemická reakce, která tam probíhá tak funguje. Jinak když jsou zahřátý a jinak, když jsou chladné a speciálně v zimě, je to velmi nebezpečné, protože když dorazíte na to místo a máte opravdu tak jako pod 10% baterky, tak to je jako hodnota té baterky toho nabití ve stavu teplým, ale ve chvíli kdy ta baterie vychladne, tak se to napětí sníží, já se celá ta kapacita baterie se sníží a tím pádem by
Minuta: 8
se mohlo teoreticky stát, že by jste vlastně jako úplně vybily to auto a ono by nemělo šťávu, proto proto vlastně vás na test. Varuje jo? I když samozřejmě Tesla, teda má vespod rezervu, takže by se to stát nemělo. Ale stejně je to přesně to, na co si musíte dát pozor. A proto vlastně ve chvíli kdy dorazíte, tak byste měli okamžitě zapnout do elektriky a nechávat to nabíjet. A proto taky Tesla. To je další věc, proč se snažit kamkoliv dorazíte, aby jste dorazili prostě kolem těch 10% maximálně jo nebo Respekt a minimálně takže to asi k tomu takže doufám, že se mi podařilo vám jako vysvětlit a přímo prakticky ukázat to, co je právě něco, co jako z benzínového nebo z spalovacího motoru prostě nemůžete znát. A to je ten obrovský rozdíl mezi tím, když jedete jako maximální rychlost má povolenými nebo když jedete opatrně prostě kolem 90 stovku a tak podobně a nebo
Minuta: 9
když naopak byste jeli prostě obrovskou rychlostí, jako to bylo vidět. V tom videu je Francii. Ty ty spotřeby se prostě Od sebe obrovským způsobem lišej a vy vlastně jste schopni tím způsobem jízdy ovlivnit to, jak dalece si pustili moje video. Doufám že se vám líbilo. Jestli jo, tak dejte like, jestli se vám líbí můj kanál zmáčkněte odebírat zvažujete koupit Teslu a Pomohl jsem vám tom rozhodnutí, využijte náš referát kód dostupný dole ve videu. A pokud vás zajímají úplný finesy věci, které jsem ještě třeba nevydal. A nechcete koukat na videa s reklamami potom. Určitě doporučuji začít odebírat přespat a staňte se mým patronem, ať vám to proud.

Předchozí video

#105 Pivovar Kocour (Varnsdorf) Tesla DCH | Teslacek

Další video

#104 Tesla Trip Bern a Matterhorn (Švýcarsko Den 1. - 4.) | Teslacek