Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

#104 Tesla Trip Bern a Matterhorn (Švýcarsko Den 1. – 4.) | Teslacek

Na webu teslacek.tv najdete také prémiový obsah, který je dostupný celé komunitě. Chcete se stát členem komunity? Informace jak na to naleznete v článku podpora tvorby.

Můj první “cestopis” popisující cestu do Francie přes Švýcarsko. Kde jsme nabíjeli. Co jsme navštívili a co bych doporučil.

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahojte sládci, díky moc všem za podporu a je strašně super, že mě kontaktujete, ať už přímo píšete komentáře ve videích a nebo se zastavíte za mnou třeba jako jeden fanoušek, když jsem slyšel něco koupit v Lidlu v Berouně. Tak díky tomu, že už to mám prostě popsané to auto, tak tam na mě čeká, ale říkal, že sledoval všechny videa, že je velký fanoušek. Pokecali jsme. Ukázal jsem mu auto a tak dál. Takže super. Díky moc za podporu ještě víc. Díky samozřejmě všem Patronum za podporu a jako poděkování jako jedno z Poděkování je, že tohle video mají možnost vidět jako první opět a bez reklam, takže důležité upozornění na začátek bych ještě znova zopakoval, že mám Tesla Model S 75d výroba 2017 H2 hardware 2003 je to něco s čím už se dneska jako s novým autem nesetkáte.
Minuta: 1
Tam nabíjení, který do teďka, když ta moje cesta byla, tak bylo kolem 100 km a teď zrovna se začínají upgradovat všechny superchargery vlastně v Evropě. A už mi funguje nabíjení někdo kolem 120 km, takže je tam vidět, že je tam posun, ale na téhle cestě se to neprojevilo nemluvě o tom, že vlastně ty auta, který si dneska Můžete koupit, což je jasné model SX ravenclaw do v označení. Tak ty mají až 200 km možnost nabíjení a Tesla model 3 až 250 kg nabíjení, takže všechno co si budeme ukazovat je samozřejmě v podstatě to nejhorší, co vás. Teslou může potkat do budoucna a ty nové modely to mají výrazně lepší, no, tak jo. Takže pojďme na to a pojďme si tím projít tu cestu, do jako první díl si řekneme Švýcarsko D1, takže Vyrazili jsme ten první den na D5.
Minuta: 2
Od Berouna směr D5 na Německo v 17
Minuta: 3
že vy jedete na supercharger že ten supercharger ví že vy tam jedete počítá s tím a pak vlastně naopak když já jsem se dobíjel a jedli jsme tam tak mi začalo chodit že už budu dobitý a že vlastně bych měl opustit začalo to chodit strašně rychle Což se mi zatím do té doby nestalo tak mě to překvapilo a takže jsme teda zaplatili Vyrazili jsme a zrovna když jsme přicházeli k autu tak zase příště a další Tesla takže evidentní že vlastně Tesla to má online a snaží se vlastně hlídat kontrolovat a řídit vlastně to dobíjení Proto taky Mimochodem navyšuje to dobíjení na těch superchargery rychlosti protože samozřejmě to zkrátí dobu nabíjení a tím jí vlastně udělá větší propustnost těch nabíjecích stanic že to všechno dává smysl jak nevím jestli jsem říkal že tady na ten supercharger jsme dojeli někde kolem 7
Minuta: 4
Když jsme tady asi dobíjeli, tak navigace říkala 30 minut. Nicméně my vlastně jak jsme jedli, takže jsme to trošku přetáhli a nabídli jsme asi 35 minut a tady je zase jako zajímavý to že o Tesla, když si dáte nějaký cíl, jako, že chcete někam jet, že jo, tak počítá to nabíjení tak aby Vy jste dorazili vždycky do toho cíle a nebo do dalšího superchargeru. Ten čas toho nabíjení je nezávislý na tom, co vy si nastavíte v tom vašem systému kontroly baterie nebo jakoby zprávy brát baterie. Co znamená ať tam máte třeba 80% nebo 100% nastaveno, tak Tesla nabíjí podle toho kam jedete a abyste tam dojeli. Nicméně pokud máte nastaveno třeba 90% a ono na to abyste tam dojeli vám stačí třeba dobít do 70, tak vám Tesla bude říkat čas do těch 70. Ale pokud budete třeba jíst a přetáhnete ten čas, tak Tesla auto.
Minuta: 5
Jakmile to přejede, tak přeskočí do toho režimu, že začne vám říkat časy toho dobíjení do té hodnoty, kterou tam máte nastavenou třeba těch 80% nebo 90% a až teprve když dobije do toho do toho jako stavu té baterky, tak pak teprve se vám uplatní penále. Pokud byste neodjeli tím autem, tak jakmile v dobijete a přestanete nabíjet. Tak máte pět minut na to, aby jste odjeli s tím autem, pokud to neuděláte, tak vám Tesla bude účtovat penále a upřímně řečeno. Tohle si myslím, že jediný způsob, jak ta elektromobilita může fungovat, protože pokud tam tě auta budou zůstávat, tak vlastně brutálně sníží propustnost těch nabíjecích stanic a vlastně způsobí, že to celé nebude fungovat. Tohle je opět zase ukázka toho, jak to máte slad dokonalé vymyšlený a jak to je jediný způsob, jak to může celé fungovat vyrážíme na další supercharger, který je satteldorf v Německu, teda jsme se teda vyměnili.
Minuta: 6
řídila Mája a zkusili jsme schválně po cestě jet rychle to zajeli jsme nějak přes 170 kilometrů vypadají kočičky To na mě řvala, že prý jezdím rychle. Já vím, že by ornato dělal nějaké video, kde dělal výpočty, jak se vyplatí ty jet rychle a vyšlo může v podstatě se jako nejvíc vyplatí jet 190 km v hodině, ale tady musím říct, že to podle mě dělal v noci bez bez dopravy. Protože tam strašně hraje roli a zatíženosti dálnice a my jsme jeli v poměrně exponovaný často zdá v pátek večer, kdy prostě ta dálnice byla poměrně plná a byt jsme jeli 170 kilometrů v hodině a víc, tak vlastně průměrná rychlost byla 124 km v hodině.
Minuta: 7
Spotřeba spotřeba se nám značně zvedla. Uvidíme, jak na tom bude mzda v Německu se na výsledek toho našeho testu byl, že jsme přijeli o šest minut dříve, než nám hlásila navigace, ale museli jsme nabíjet o 10 minut déle, než nám hlásila navigace. To znám původně ta Navigace hlásí, že budeme dobíjet 30 minut jsme dorazili, tak jsme museli dobije 40 minut, takže tady se úplně zřejmě z toho ukazuje, že se to prostě nevyplatí, že se nevyplatí jet prostě rychle, protože strávíte déle na nabíjení disclaimer. Samozřejmě zase se bavíme o tom mém autě. Jo pozor na to ve chvíli, kdy byste měli novější Teslu, která má rychlejší dobíjení. A byli byste na rychlejší nabíječce, tak samozřejmě tomu, že je něco jiného k tomuhle se vrátím víc dopodrobna v separátním video jízdě na dálnici, protože mi z toho z celkové té jízdy mi vycházejí zajímavý čísla, ne, že se k tomu dostaneme.
Minuta: 8
A pak jsme se posunuje na další supercharger, kde jsme dorazili kolem 11
Minuta: 9
Kde budeme spát, tak tak se nám to cvaklo třeba Terka do nějaké hodnoty, já jim něco něco kolem prostě přes půlku a jeli jsme se tam ubytovat na protože na booking.com. Většinou to ubytování je snídaně. Takže já nebo kdyby to bylo, tak bychom zvolili bez snídaně, protože právě a s někým že to bylo takhle blízko toho superchargeru, tak jsme využili toho, že už je teda si snídani se tam vrátíme zpátky na ten supercharger zatímco budeme snídat, tak se to docela k tím pádem jsme vlastně eliminovali ten problém, že jsme nespali na Tesla Destination Charger, ale Vyřešili jsme to tím, že jsme se do cvakli ráno při snídani a vlastně jsme tím pádem v podstatě neměli žádné zdržení žádný problém. No takže celkově ten první den jsme nejeli nějakých 550 km zhruba, trvalo nám to něco málo přes pět hodin. To znamená, že celková průměrná rychlost, co kilometrů v hodině čas nabíjení byl asi hodinu 40, co jsme strávili vlastně na těch nabíječkách.
Minuta: 10
Den dva vyrážíme teda z hotelu na ten supercharger zpátky, kde jsme si dali snídani. Docela Christmas a nějakých 20 minutek a mohli jsme vyrazit a akorát tak prostě jsme se nasnídali a vyráželi a vyrážíme směr Švýcarsko. Tady bych chtěl upozornit ve Švýcarsku dálnice je potřeba mít vymetu. Bohužel nemají žádné časové omezení viněty. Nemají žádné na na 14 dní nebo něco takového musíte koupit celoroční, která stojí teda 40 Frank navigace nám ukazovala, že jo. My jsme se dali vlastně směr Burn to hlavní město ve Švýcarsku, což nám Mimochodem doporučil teda brácha, že se tam máme zastavit. Takže nám to ukazovalo prostě, že po cestě se máme dobíjet na nějakým supercharger. Nicméně My jsme vyráželi poměrně později cosi. 10
Minuta: 11
Prostě ta obsazenost té sítě superchargeru na té Západní Evropě je úplně někde jinde, než známe z Čech a východní Evropy. Benefit toho, že máte tak obrovský hustou tu síť těch superchargeru, tak přináší právě to, že takové ty takové ty poznámky jakože v elektromobilu. Musíte jít na záchod zrovna, když to potřebuje auto nebo můžete si můžete se jít najíst jenom když to potřebuje auto, jako že se musíte jako trefit do té do té zastávky toho nabíjení, tak tady se krásně ukázalo, že vůbec není pravda, protože my jsme kdo nám to ukazoval, ve 12
Minuta: 12
mít. Takže to dáme tam. No a samozřejmě bude to mít další Benefit. A to je ten, že budeme dobíjet dýl. Takže na ten oběd budeme mít i jako víc času. No takže jsme to dali na ten další vzdálenější supercharger. Což byl ve Švýcarsku. Kde je mimochodem? Tenhle ten supercharger byl výborný restaurace velmi Doporučuji, která teda nemá michelinskou hvězdu, ale tak pochopila k myšlenkám průvodci a další nějaký jako ocenění. Dali jsme si tam jako výborný dvouchodové menu samozřejmě Švýcarsku, takže nebylo co plnější, ale bylo to super, no a tam se nám projevila první Aspekt, který nás podstatě Provázel potom celou cestu speciálně ve Francii, že prostě ve chvíli, kdy zastavíte U nějakého superchargeru, který je u hotelu, kde takhle dobře vaří, tak absolutně nemáte šanci se nějak pohodově najíst za tu dobu, co se to dobré, takže
Minuta: 13
Ty poznámky jako že vlastně se to nabíjí strašně dlouho, tak ve chvíli kdy vlastně si naplánujete co cestu, tak aby jste tam jedli, tak je to úplně v pohodě a vlastně naopak máte problém jako s tím, že musíte popotahovat. On naštěstí teda ta Tesla, že má tu online o aplikaci. Takže vy si můžete jako popotáhnout a že tímhle tím se to dá trošku počůrat to, že nedostanete pokutu. Takže vy si nastavíte nějaké nabíjení jako na kratší dobu a pak když Vám to řekne, že už jen aby to tak to zase potáhnete, já zase když je nabito Tak to se potáhnete. A tímhle tím jako můžete trošku získat čas, ale jako ve chvíli, kdy tam jako potřebujete, třeba už jdu jí dát a tak s tím dá dobře vyřešit toho, že prostě že se to protáhne. Nehledě na to, že samozřejmě jsme si to ať není úplně dobré to nabíjet jako přes 90% pravidelně zdá i to je další efekt, kdy je prostě to neměli přebíjet přes těch 90% takže určitě bych
Minuta: 14
Na zastávku výborná kuchyně, je to hned vlastně předtím werdum s tím hlavním městem, takže vyjíždíme do hlavního města, který jak už jsem zmiňoval je podobné jako dispozičně trochu je podobný vlastně českému Krumlovu. Je to protože má takovou tu prostě kapsu, kterou jako toto město ten střed to města obtéká ta řeka a to tvoří takové jako ten zajímavý efekt toho, že máte vlastně to centru města tak jako oddělené propojený most a Nehledě na to, že tady ta řeka je nádherná prostě barva té řeky, protože já samozřejmě to teče z těch horách. Je to taková ta úplně taková ta modrá prostě taková tyrkysově modrá skoro jo, je to prostě nádherné město starý taky nádherný, je tam taková Takový zajímavý efekt, že vlastně ta Hlavní třída, co tam je v prostředku toho centra tak ty domy. Právě díky tomu, jak on je to jako Na Kopci asi tak ty domy mají poměrně jako sklepy hluboký a
Minuta: 15
Vy máte. Jako že úroveň té ulice a takhle do stran vám vždycky jako pod ty domy jsou vchody do sklepů a ty sklepy měli různě třeba někdy tam měli nějaké obchody a někdy tam měli restaurace ještě jako dolů sešlo, takže moc hezký jako celkově říkám fakt krásné město určitě doporučím. Doporučuji se tam podívat, no a neuvěřitelná náhoda. Potkal jsem tam bjorna to stěna. Teď koukám, jak si jak si jako někdo také točí jako videem prostě posazuje se v restauraci stále YouTuber a taková říkám, tak to by se stejně jako pozdravit. No tak jsem jako šel za nimi a oni se teda Posadili a nechci venku a říkal, že jsem jako YouTuber řekl, že že jako on teď nedávno.
Minuta: 16
S těma klukama od nás t24a tohle a on jako hnedka. Jo jo, nazdar, nazdar. A co A Kde parkuješ nabíjíš tady no a já jsem zjistil, že vlastně Když jsem vyjížděl do toho parkoviště, který je přímo v tom centru, tak tam právě byla nějaká Tesla S norskou SPZ, jak jsem ti říkal, no jasně, no nevím, protože já tam za bíráš jako to parkovací tam ty jo, ale já jsem vlastně nepotřeboval, že já jsem právě proto, že jednak teda jsme to přetáhli asi na tom obědě, takže já jsem byl dobyt a i přes 90% takže a ani naschvál vlastně, abych to nemusel v tom městě řešit, abych nemusel řešit jako nějakou dobíječku. Takže jako to bylo v pohodě, jo, ale jenom se tak jako usmál, že Aha Teď už vím komu ta Tesla patřila. No, ale nicméně tam bylo jako docela dobře vědět, jak se naše polovičky drahý, jak na sebe podívali a jako jak dali o číslo úplně Kodeš viděli, jak jsme hned jako začali želvy.
Minuta: 17
Spolu jako komunikovat s protože stejný zájem a tohle. No, takže jsem to nějak gentlemanskou z toho vycouval, protože bylo jasné, že obě si chtějí užít dovolenou a že jsme na tom dost, takže jsem nechtěl. Nechtěl nám toho provokovat no. Dobrý. Takže tím jsme si tím jsme si užili vlastně ten to hlavní město, který úterý určitě bych ti říkám doporučil a vyrazili jsme směr do našeho hotelu, který to bylo vlastně jediný, co jsme měli zablokovaný dopředu Tesla Destination Charger hotel na dva dny jsme to měli zablokovaný v horách, jo, protože jsem právě počítal s tím, že pojedeme se podívat na matrona, takže jsme jeli s tím směrem do těch hor a tady jsem nepoznal takovou první jako vynesu nebo volbu navigace v Tesle a to je, že tam je jako zaškrtávátko a volit fairies. Jo to znamená To jsou jak vyhněte se trajektu malé, oni to nejsou jenom trajekty na vodě, ale jsou to
Minuta: 18
jako Obecně jakýkoliv převozy toho auta, kde by to jako neřídíte. No já jsem to měl jako že ne zaškrtnuté. To znamená, že můžu přes ty fairies jako jet. Na ta navigace mě právě jako vedle jinudy, než jsem to měl původně naplánované. Já jsem si to jako nějak nevšiml, ale teď jsme jako přijížděli a teď najednou říká. Aha, ty jo. Tady jedem někde. Kde jako tady už prostě najednou mě to na vedlo navláčil teda předtím jsem musel zaplatit průjezd jakých 700kč na naše to vyšlo, ale ve finále se to výrazně zkrátilo teda ta cesta, pak by jsem se koukal do mapy, tak jsme to jako pěkně zkrátili, takže časově i kilometrově to jako určitě vyplatilo. No takže se pojďme podívat, jak to vypadalo ten průjezd tím tím tunelem tak Takhle to vypadá, když člověk zapomene zapnutý v navigaci Perry. Na ten úsek asi pojedeme.
Minuta: 19
Jsme tady odešli. přepočítat 53 minut a 48 km názory výrazně dásně Tak takhle se jde nejvíc na šetření baterky. Kdy nabíjet? Co
Minuta: 20
nevidět jsme jeli do kopce poslední kousek. Dnes mi nikdo s tím zkusím něco jiného. rychlost Tak si chvilku může rozdělat oheň. Máme tu romantiku.
Minuta: 21
No a pak a pak jsme jako sjížděli aspoň z toho, kde nás tom vyplivlo, že jo v těch horách a sjížděli jsme jako dolů do údolí a tam jsem si teda jsem musel prostě si nahrát jako tu spotřebu, protože to byl tam byla úplně úžasná, jo, to je další prostě to co strašně moc jsem nikoho lidem nedochází, že vlastně ten elektromotor speciálně, když mám dobrou rekuperace jako Tesla, tak vlastně když jedete z kopce, tak vlastně nic nepotřeboval, ba dokonce můžete jako dobíjet jo, takže mě to ukazovalo dojezd nějakých 999kč tímhle způsobem. No tak takhle to vypadá, když jedete s elektrikou z kopce opravdového už mám přes 2% dobito a tady mi to ukazuje. Jak vidíte, že mínus 69 spotřeba? 999
Minuta: 22
km dojezd Tesla Destination Charger hotel Jaký adhoc kde já jsem dopředu jim psal teda, že přijedu a že prostě potřebuji dobíjet jako pro jistotu, protože tam měli napsané, že mají jenom jeden jedno nabíjení, nicméně, když jsme dorazili a jsme zjistili, že měli dvě teda nabíjení, ale měli tam docela jako málo místa na zaparkování, ale to bylo hezky, tak okamžitě výběh ten majitel toho hotelu a hned jako říkal, jestli tam jedeme na jídlo nebo jestli Jedeme jenom na kafíčko a nebo jestli se jdeme projít. Nebo jestli se ubytovali se budem ubytovávat prostě něco co teda jako Zatím jsem v Čechách nezačneš, že mě to jako velmi potěšilo, takhle bych si to nějak představoval, kdy v podstatě ten majitel jako velmi elegantně den. Komenský mám jako naznačí. Že jako není absolutně problém tam dobíjet, ale samozřejmě jak očekává, že že tam bude nějaká nějaká reciprocita. Nicméně právě tímhletím hlídat. To
Minuta: 23
abych tam měl to volné místo právě proto, kdybych přijel, že o to, že on nevěděl, že jsem to já, takže se ubezpečil, že buďto jsem to já ten kdo tam jede bydlet a nebo mu řeknu, že se tam jdu jenom najíst, tak mu řekne, že tam přijede někdo tam bude ubytovaný, takže zase to bylo prostě super, takhle bych si to přesně představoval den 3. Vyrážíme na výlet na matr Horn musím říct, že tohle se švýcarům prostě nedá odepřít tu přírodu mají prostě famózní. To mi taky brácha doporučoval jet se podívat na matr Horn, takže je tam je to tak, že by se vlastně nemusíte dostat přes Cermat, ale do cermatu se nedá dojet. Tam je zákaz vjezdu, takže musíte jet do městečka, které jsem jet až nebo jak se to čte. Kde je železnice, která vás dovede do toho cermatu, tam je přímo u tý železnice parkoviště kde Normálně celý den stál asi čtyři stovky, takže je tam zaparkujete není problém. Jedete vláčkem, kterej stojí jestli 400
Minuta: 24
kg na osobu 15 km za 15 km, pak pokračujete pak asi vylezete v tom cermatu a můžete buďto samozřejmá horu pěšky a jako hodně hustá procházka a nebo můžete jet zubackou tam zubatka stojí nějaký asi 300 na osobu jednosměrná jízdenka jinak Obousměrná stojí 2x tolik, takže my jsme si dali jednosměrnou. S tím, že to zpátky půjdeme pěšky, protože tam bylo napsáno, že dolů je to nějaký tři a půl hodiny, takže jsme v náhodou nedošli nádherná prostě super fotky. Určitě doporučuji se tam podívat. Je to prostě nezapomenutelný zážitek. Jenom trošku nepodceňte teda oblečení, protože já jsem se na tohle to speciálně i ptal na tom hotelu. To já jsem jako jestli si nemám a vzít něco teplejšího na sebe a ona ono to jako Vždyť svítí sluníčko. To je v pohodě. No, tak samozřejmě teda, že tam byla pěkná kosa, takže fakt jako nedejte na nějaké
Minuta: 25
jejich asi jako něco na to jak zvyklý nebo nevím, ale prostě speciálně moje žena ta jako asi většina ženských 1 ten chlap jako citlivá, tak ta se mi tam klepala. Takže jsme tam museli nakoupit nějaké oblečení. A jako co začni jsme jí dolu. Jak to ta opisovali, tak opravdu třeba půl hodiny psali, že to bude dolů, ale bohužel to tam není jako v Čechách, na co jsme Jako my teda Mimochodem opravdu máme mega luxusní světová špička jeho v turistice. Česká republika, super značení super všude napsaný, jak dlouho to bude trvat. Kolik je to kilometrů, ale zároveň, to znamená, když se třeba nějaký ne, tak zdatný tak. Víte, že vám to bude trvat déle a tak dál tady bohužel nic takového neexistuje. Takže tady máte šipku a prostě jenom nahoře bylo v podstatě Kolik je to vůbec kilometry tam snad nikdy nebyl a pak třeba přijdete na rozcestí jo vůbec jako že by byly někde nějaký Jak obarvit skoro vůbec. Nikdy nebyly žádné jako značky, ale přijdete na rozcestí a teď jako doprava cermata doleva Cermat a nikde není napsáno,
Minuta: 26
jestli je to tady prostě dvě hodiny a tady čtyři hodiny jo, ten jenom může to jako tipovat, že jako tady to bude asi déle nebo ne. Takže v tomhle tom teda musím říct, že já pracuji na tom trošku zapracovat. No já jsem si bohužel teda zapomněl jako hole, který jako někomu, kdo má tak říká jeden můj kolega prostorově výraznější. Tak určitě bych doporučil, protože to totálně sejmul. Je to fakt. Brutální záhul ve finále to bylo 14 a 5 km a našli jsme to v šest a půl hodiny samozřejmě Ok. Dávali jsme cestou jako furt nějaké fotky. Prostě Cestou jsme si dávali nějaký kafe a tak dále, že samozřejmě jako bylo to nějak jako rostou, ale ale je to fakt nářez a Teda já jsem se odrovnal asi na týden jsem nemohl chodit žena asi na tři dny, takže opravdu Doporučil bych v půlce nasednout. Je to dolů mě určitě jako dává smysl si to sejít jako takový ty ty Hlavní scenérie a tohle to je pěkný, ale pak akorát od půlky už začíná, že už postupně jdete jako dole. Zatím nemá
Minuta: 27
tomu, že s touto nevidíte. A hlavně tam je to opravdu jako nejbrutálnější potom ta cesta, takže bych doporučil to udělat takhle no. Tím pádem jsme se dostali na hotel až v pozdních večerních hodinách. No a tady se dostáváme do jedné věci. Kde zase je tady takové důležité upozornění a to se týká vlastně všech dovolených s Teslou. Vlastně do teď jsme si jako říkali takový to je ten prvotní příjezd jo. To znám. A ten prvotní příjezd, kdy je jako jedete přes ty superchargery, tak je vlastně jiný než to, když jako dorazíte někam na místo a odtamtud se ubytujete a jezdíte na nějaké výlety a tohle je další věc, která strašně moc lidem jako nedochází, jak to funguje a že to takhle funguje. Takže tady se krásně na tomhle tom našem výletu vlastně do toho tasche se ukázalo, že vlastně My jsme tam a zpátky, takže tam do 45 km zpátky 45 km, ale tamto je do kopce a zpátky z kopce, tam jsme
Minuta: 28
spotřebovali 12
Minuta: 29
toho, kde jezdíte, jo. To samé je to když jedete třeba na lyže. Tak v tom lyžařském středisku prostě dojedete jenom kousíček. Takže tohle je strašně důležité si uvědomit. No ten další den jsme chtěli. Původně jsme měli naplánovaný naplánovanou cestu na jungfraujoch, což je velmi zajímavý taky destinace kilo mi doporučoval. Brácha mě tam nejvýše postavená železnice. V Evropě, ale jedna, která jsme se totálně odboural, jestli máte hotový ten druhý den a jedna která jsem jako vygooglil, že ten lístek stojí, jestli je cca 10.000 Kč za osobu. Takže to jsme teda jako si řekli, že tyto jako Skype nemá. Nicméně na hotelu jsem pokecal s jedním člověkem, co měl tak ta model 3. A byl tam se mnou vlastně dobíjel tam na té druhé dobíječ c&a, takže z něho vlastně jsem dostal také Zajímavé informace ta první, která byla pro mě dost důležitá, ta, která mě teda
Minuta: 30
trošku jako vyděsila, tak je že ve Švýcarsku jsou neskutečně. Ale neskutečně drahé. Pokud jo jako pro švýcara, což je tedy důležité zdůraznit, že oni naštěstí teda policajti film cizincům a speciálně východní Evropě trošku odpuštěn a dává jim takové pálky, ale švýcarům prý když překročíte rychlost do 20 km naftu povolenou rychlost. Tak je to jeden měsíční plat víc jak 20 km do 40 km, tak jsou to 3 měsíční platy. A když více do 40 km překročíte, tak je to vězení a ještě nějaký prostě ty jo. Takže docela jsem jako pochopil. Proč vlastně tam všude jezdili všichni podle předpisů to bylo jako na dálnici se v podstatě skoro vůbec ne předjíždělo prostě plynule jste jeli Mimochodem maximální rychlost vlastně ve Švýcarsku je 120 km v hodině, jo, takže i na dálnici vlastně můžete maximálně 120 kilometrů v hodině, tak v tu chvíli, když jsem to viděl, jak to tam funguje, tak mi došlo, proč vlastně Tesla model 3. Je tam to
Minuta: 31
je úplně dokonalý, že ho tam prostě potom s ní dojedete prostě 600 km a kůže pod tímhle tím způsobem. Jinak já potom určitě co se týče gastronomie, tak bych doporučil ve Švýcarsku určitě neopomenout si dát fondy sýrový teda fondy a Raklet, to jsou jejich takový dvě určitě speciality, které musíte. Prostě pokud budete v čísel. Musí dát speciálně v tom horským Švýcarsku? Kde to jako je tradiční? No, takže jinak. Upřímně řečeno šokovalo nás. Prostě že svýcarsko je neskutečně drahé, ale jako neskutečně, jak jsem to tady už zmiňoval, asi jste pochopili, takže nás to jako hodně překvapilo a v podstatě za ty první dva a půl dne jsme spotřebovali až rozpočet jako ze čtvrtiny jo, jako na tu dovolenou. No ale zase na druhou stranu, měli jsme tam jeden pozitivní Aspekt, že posvícenskou, když přijedete do Francie, tak vám najednou přijde neskutečně levné čtvrtý
Minuta: 32
den. Vyrážíme opouštíme pomalu Švýcarsku a vyrážíme do Francie směr Francie směr Lion Brána do Provence po cestě směrem na Francii. Ve Švýcarsku jsme míjeli okolí městečka si on neskutečně nádherné scenérie. Kde tady vidíte prostě nádherné hory a je středověký nějaký Hrady. Takže určitě dobrý tip pro příště a nebo pro vás jako si to naplánovat tu cestu přes tohle to městečko. Určitě bych doporučil kolem 11
Minuta: 33
bohužel teda měli otevřeno až od 12
Minuta: 34
není v EU. A to znamená, že nespadá pod něj ten zákon vlastně o tom, že ty mobilní operátoři by měli dělat ten roaming, takže pozor na to nebi není tam vlastně běžný roaming jako známe se ze zbytku států EU, to znamená ani datový. Takže ve chvíli kdy přejíždíte Hranice. Tak doporučuji se vypnout data v mobilu. To že samozřejmě by vás stojí nepomohlo docela sežrat. Protože to není úplně levné a No a samozřejmě tady máme krásnou ukázku zase výhody to jestli tím, že v tom infotainmentu máte, ale Tesla má právě dohodu se i se Švýcarskem a je tam pokrytí normálně prostě v autě vám jede signál bez přerušení a vlastně zadarmo, že jo ve Skotsku v trojce. To je trošku příplatkem, ale Máte tam live data Life dopravu takže Nemusíte to řešit přes mobil, takže ty kdo nemají osne Teslu, tak by po přijetí švýcarských hranic měli trošku problém, že jo, že aby
Minuta: 35
najednou neměli data v mobilu a tím pádem by neměli třeba Waze a podobně zde první věc. 2. Věc je ohledně toho jungfraujoch on takže on tam byl taky jako můj brácha a přesně jako říkal doporučoval stejně jako můj brácha, že prostě je to fakt super, že to stojí za to, takže Určitě bych doporučil, ale přesně právě. Čau to co jsem si právě přečetl v průvodcích, že bacha na to ono vás to prostě v podstatě z nuly nebo prostě ne takové výšky vás to vyveze asi do 4000 mám takový dojem. A to je prostě jako vrána, že jo pro ten organismus. A ne každý tomu, že rozdýchat, takže jsou případy lidí, kterým se udělalo blbě a tak a právě proto, že jsem to četl, tak jsem to naplánoval až na druhej den. Počítal jsem s tím, že se organismus trošku aklimatizuje na to matterhornu a pak že to pro nás bude lepší, ale zase mi jako nedošlo. Vlastně když jsem se koukal do té mapy, tak zase ono to jako na tom Google plánuje,
Minuta: 36
ale Nedošlo mi, že by bylo fakt jako bylo lepší s tou hlavního města jet rovnou do toho, protože tady na té straně těch hor, kdežto, když už jsme to projeli tím průsmykem potratim tunelem, že jo. Tím se ozvu, tak bychom tam musel jet tam a zpátky zase se vracet a prostě byla by to komplikace, takže iz toho důvodu jsme to vlastně nakonec chytli. Jo a ještě Jakub taky říkal, že se ty lístky Jako pořídit, když tam jede tak nějak hodně ráno a dojedete co nejvíc autem nahoru, abyste jeli co nejmíň vlastně tou. Tím tou zubařkou nebo tím vlakem, tak se to dá pořídit prý až někde kolem 7000 jako pro dva dokonce, takže to je 3,5 zhruba na hlavu. To jako zní docela rozumně. Ale samozřejmě zase nechci být otravný, ale ale prostě už jako To dává smysl a taky takže to byla jen taková rychlá. Psali jsme prostě směr Francie. No a tím jsme se rozloučili se Švýcarskem, že tam jsme překročili hranice do Francie. A o tom zase příště, že jste si pustili
Minuta: 37
moje video. Doufám že se vám líbilo. Jestli jo, tak dejte like, jestli se vám líbí můj kanál zmáčkněte odebírat zvažujete koupit Teslu a Pomohl jsem vám tom rozhodnutí, využijte náš referát kód dostupný dole ve videu. A pokud vás zajímají úplný finesy a věci, které jsem ještě třeba nevydal. A nechcete koukat na videa s reklamami potom. Určitě Doporučujeme začít odebírat přes paytron a staňte se mým patronem, ať vám to proud.

Předchozí video

#106 Drama v Tesle! DOJEDEME? | Teslacek

Další video

Martin Černohorský o svobodné firmě a naplnění vnitřního já