Celý záznam je dostupný na PATREONU

Učitel matematiky Valášek: nechtěl bych být ministr školství, dceru jsem dal na soukromou školu

Marek Valášek je učitel matematiky a zároveň také YouTuber 🙂 Spoustu studentů zachránil na přijímačky a maturitu. Jak se dívá na moderní trend neznámkování? Měla by se učit finanční gramotnost? A proč má dceru v soukromé škole?

https://www.learntube.cz
https://mathematicator.com/

Automatický transcript

Minuta: 0
Dámy a pánové dnešním hostem na StandaShow je Marek Valášek učitel a lektor matematiky www.lgshop.cz mimo jiné tenkrát jednou dobrý večer, dobrý večer, já když jsem se na střední škole ptal učitelům, který předměty nejdůležitější tak učitel chemie. Pochopitelně mi řekl, že je to chemie, že jo učitel fyziky mi řekl, že to fyzika a učitel zeměpisu mi řekl, že nebude odpovídat, jo. Takže pane učiteli, musím se zeptat vás, jestli Matematika je podle vás ten nejdůležitější předmět, co se učí na střední škole to Řekneme třeba. Pro žáky. No, to je právě ono, jako není to nutně jako poměřovat jste mě překvapila jsem myslel, že taťka mi začnete, jak to tam vyprávět, jak tam mají to já jsem dneska říkal říkal děckám
Minuta: 1
měli první hodinu, jak jsem říkal, že matika. Že chápu, že matika není nejdůležitější jo, že jsou důležitější věci rodina děti a teprve pak je ta matika Jasně, ale ne jenom. Každý to má jinak, že jo. Prostě to je každý pro každého je to je každýho baví něco jinýho a matek a jako Já si myslím, že je hrozně dobrá, že to je strašně dobrý umět jo, ale Nejsem ten který říká a je to to nejdůležitější na světě, vy jste mimo jiné, tak jste v 9
Minuta: 2
Naštěstí u tohodle trošku jako odpouštěj nebo tak a já bych to ještě ještě rád jako rozdělil, jo. Nemyslím si, že v první až šesté třídě. Jako ty učitelky tam ty děti připravuji jako na přijímačky na střední školu, jo. Nemyslím. Jo, že ho tak Pepíčku, tak tohle písmenko. A a to budeš potřebovat jako upřímně cích zkoušek. Jo tak takhle takhle si to si nemyslíš, že by seděl a ale jako principiálně to je to není věc názoru. Jo jako nebo nebo nějaký k nějaké diskuzi nebo tak jo? A to je To je jako věc, která vždycky vždycky musí nastat. Jo, když máte nějaký systém, který který něco dělá a na konci toho na konci toho procesu je nějaká výstupní
Minuta: 3
kontrola, tak ten systém se vždycky automaticky bude nastavovat a uspořádávat tak aby na konci ta výstupní kontrola jako dopadla dobře. Jo a a v tom našem případě jsou to přijímací zkoušky na střední školu nebo nebo nebo maturita. Jo a teď máte jako několik několik úrovní jo? Buďto to děláte stylem. Hele Dobře, budu vás tu věc, ať už je to třeba matematika. Učit tak nejlíp, jak dovedu, abyste se opravdu naučili to co to co je důležité. Jo a budeme doufat. že ty testy zvládnete Že prostě jsme se naučili dostatek, aby jste to zvládli já a věřím tomu, že že když prostě všechno tohle to se jako naučíte a pochopíte a dostanete to do ruky a to tak
Minuta: 4
pořád přímačky nebudou problém nebo Hele dobře. Budeme se učit matiku a 9. Třídě budeme trénovat na testy. Jo a hele a jsou tam takovéhle typy úloh a hele a to je jako přirozené. PPP úplně přirozený v každém oboru lidské činnosti, když máte nějakou výstupní kontrolu, tak samozřejmě v automaticky během té doby přizpůsobujete ty věci v tom svým třeba v tomhle případě zdává jsem procesu, tak aby ta výstupní kontrola dopadla dobře. Kdyby ty přijímačky vypadaly jinak jo, no, tak bude. To ten tento přizpůsobení vypadat jinak jo. Ideální by bylo ideální blbý to složený dát, ale jako jedna z možností by byla kdyby ty testy třeba ty přijímačky jako absolutně nepředvídatelné, aby se na ně jako teoreticky nedalo připravit a ta se
Minuta: 5
najde ne úplně a pravděpodobně ne. Jo tam jako tvorba testu nějakých celoplošných a Tak jako strašně složité věci je to je tu ukrutně složitá věc a A pak by zase všichni nedávali nadávali. Na to se nedá připravit mi vůbec nevíme, co tam bude, tak se prostě účty jenom matiku a nebo už jste se tu češtinu, tak jak byste se jí učili normálně jo? To si nemůžeme připravit. My nevíme, co tam bude, že jo, jako jo to To by zase je sežral i lidi z toho lezou. Takže jako mají rádi, když jsi když se dokážou připravit na ty věci s těma testama souvisí zase i známkování. No určitě jste zaregistrovali, že existují názory a myslím, že jsou i určitě jako školy můžeme nazvat alternativní a možná ani nemusí být alternativa nemají ani neví přesně, který jako známku bez nepoužívají, jak už se kouká na známky jsou známky, třeba to exaktní hodnocení
Minuta: 6
v těch číslech v tom školství nebo to dej bez To je dobrá otázka v tom školství, nejsem tak dlouho, abych jako na tohle byl jako experto, abych si o tom kdo abych řekl, aby abych byl No tak teď nemám. Jako takhle by to mělo být jo, protože osobně bez známek potřebujete vy jako učitelky asi asi nepotřebuji. Jinak ho nepotřebuji. A tohle je totiž my se k tomu ještě dostaneme nebo já si vlastně vrátím zpátky k těm testům jo. A ono je to tak, že Když něco platíte. Tak chcete mít kontrolu nad tím, co se tam děje a že ty vaše prachy nejsou prošustroval. OK. Je to tak, kdybyste byl. Představte
Minuta: 7
si, že to dává smysl. Ne, takže státnici, ale jako takže ten státu a státní školy. Jo tak jako nemůže říct. Hele dělejte si co chcete nám je to jedno, prostě prostě tahle máte ty miliardy a nějak si to tam pytlíku jde a hotovo, jo? Otevři se přirozeně, že když něco platíte. Tak chcete mít nějakou kontrolu aspoň nad kvalitou toho výstupu. Jo? Problémy se teda dost často kecají. Do toho jakým způsobem. A co A tady to co to myslím, že no, takže Takže potřebujete nutně, jak potřebujete mě nějaké hodnocení, jo? Potřebujete mít nějaké hodnocení a mně se třeba líbí a z letní školy v tom, že jako Ne nerozumím tomu, proč by děti v první v druhé do třetí třídě. Jako měli nutně dostávat je jakou známky jo nebo na prvním stupni úplně v pohodě a pak
Minuta: 8
dál jako takže od jeho nějakým, ale tady zpětná vazba, jo. Ne ne každý jednak. Ne každý podle mě ne každý jiný každé dítě je schopný a Jako jak to říct objektivně zhodnotit a a a podívat se sám na sebe tak dobře, tak jak jsem se to naučil. Jo umím to nebo to není ta chyba, že právě tohle to neumí. Třeba ti žáci a No tak samozřejmě. Ale to neumí ani spousta dospělých jenom jako takže to co mě se třeba líbí, na některých školách je, že ty děcka k tomuhle tomu vedou jo, ale abych to mohl i ty děcka dovézt. Tak to jednak musí ty učitelé umět jo? To je to je jedna věc a druhá věc, jako je potřeba k tomu, ty jednu navíc. A nejsem si úplně jako jistý, že každé dítě je schopný jo, protože
Minuta: 9
jako to závisí na spoustě na spoušti další. Pokud v prostě Pepíčkovi budete říkat, že jako doma, že je nejlepší na světě ve všem, tak Pepíček si bude muset, že že je nejlepší na světě ve všem, i když to prostě nebude pravda, jo. Tak musí prostě přijď nějaký tvrdý náraz nebo nějaká srážka s realitou a tím neříkám, že máme dětem říkat, jako že jsou blbí jo, ale to v žádném případě já jsem já jsem ten chválící Ty jo, ale spíš Spíš je to nějaké objektivitě možná nebo já nevím nepřechylovat. Třeboně se líbil konceptem jsem slyšel, že se vlastně jako žáci hodnotím a používají známky, ale hodnotí se na sami vlastně buď sami nebo navzájem v rámci nějaké diskuse nebo něco přišlo zajímavé, jo. A může to být zajímavý, může to být jako dobrý
Minuta: 10
a zase je tam je to hrozně citlivá záležitost jo, že Představte si, že máte děcko, které Ty děti jsou mluveným jako hrozně záleží na tom i na těch vztazích mezi nimi na tom jak při vypadají před ostatními. Jo a když Vám někdo koho respektujete. Hele, ale já si myslím, že jsi úplně blbý. Tak to může hrozně za ranní a může to děcko jako zablokovat. Jo a Neděje se přesně tohle to o těch známek, když prostě někdo dostane tu pětku, tak vlastně tím mu ale říká ten učitel. Ty jseš jako blbý, ne? Ne to ne to hrozně záleží na tom, jak to okomentuje. Jo a ten ten ten učitel. Tady máš Tady máš pětku, ale seš fakt dobrý. Jak to myslíte? No dobře, tak já vám řeknu třeba jak jsem to dělal jako s nějakýma svýma děckama a já jsem tam většinou psal komentáře. Hele vidím prostě velké zlepšení, ještě to není jo,
Minuta: 11
protože máme nějaké šumivá, já já bohužel si taky musím být do nějakých jako tabulek a a prostě procent a tak dále jo, ale když vám přijde někdo a z první písemky má nulu nebo 10% a z písemky má 30% A a z té písemky má 40% a vy víte, že od 5
Minuta: 12
to hodnocení je slovní, že se hodnotí posun. O kolik jsem se posunul, jo? A než jenom. Hele dvě chyby trojka nebo dvě chyby 2 a nebo něco takového jo, já třeba i sem jsem jako tím se. Vždycky říkám, hele vidím posun, jo prostě jo. Sice teda bohužel to ještě není napořád nebo není to řád Terka. Jo jo přesně tak. Ale hele. Udělali jste měla jsi takovýhle posun vocaď jsem koukej makat dál prostě. Jo a nejvtipnější na tom je to já jsem tu třídu přebíral, že když ten člověk nepoleví i Důvěřuje vám a maká, tak se to projeví. Tak to prostě pro jednu jo. A zase důvěře prostě tomu věřím a eidamem a studentem. Jo a což je druhá věc. No to je další, to je další téma k diskuzi třeba v České republice, tak je to jako jako smutná zpráva. Jo, ale musím se ani zeptat, protože vlastně Nevím do jaké
Minuta: 13
míry souvisí s matematikou v České republice je 800 tisíc lidí, kteří mají exekuce pochopitelně, že je těchto důvodů, tam je hafo. A pro jak jsme se do toho stavu dostali, ale Myslíte si, že může v tom hrát roli nějakým způsobem izuka matematiky na českých školách. Já ještě možná tím budem komplexná, hodně se mluví třeba o tom, že by se měl udělat předmět finančního poradenství na na začátku ještě před předtím. No hele, jedna to tohle je tohle je vlastně jako hrozně složitá věc, jo. Podle mě Já si nemyslím, že by a to, že neumíme učit matiku v Čechách a že neumíme učit finanční matematiku, že by to mělo za úkol jako za
Minuta: 14
následek jako exekuce. Jo je to čistě mu jako soukromý názor a nemám to podložené žádnými data, ale já si myslím, že a většina Teďkon si neberu takový ty tragické životní příběhy, jo, kdy prostě člověk přijde o střechu nad hlavou nebo něco rozvody a já nevím co a tak dále. Jo chci bavím Volvo vzadu zadlužených lidech, kteří se do toho jako dostali vlastní vlastní chybou uvozovkách, tak já si myslím, že to je ne jako nějaká vyloženě finanční gramotnost, ale spíš emocionální gramotnost a že se neumíme. řídit tím že když na něco nemám tak se to prostě nebudu kupovat a kdyby jsme se to taky naučil když naše vláda tak nedělá tak jako jestli chcete žít že všechno bude toho co dělala že to ale to je To já
Minuta: 15
vím že jo já vím že to házím ty věci ne úplně na to nemám tak si ho Nekupuji jo tečka a s výjimkou Ok bydlení Jo. Třeba řeknu hypotéka jo, ale nemyslím si, že se lidi dostávají do exekuci. Jako kvůli tomu, že si vezmou jako hypotéky jo, že si vezmu hypotéku na to, aby si koupili dva plus jedna bych neměl kde bydlet s rodinou a lidi lidi se dostávají do exekucí kvůli kvůli dovoleným na splátky prostě auta na splátky, které si nemůžu být nemůžou dovolit a tak dále principiálně prostě, když na to nemám, když se nezadlužit, tak se nemůžu dostat do exekuce. Pokud samozřejmě se mi nestane něco, že nemůžu vydělávat. Toto jsou úplně jiný, pokud to není moje vina, tak tak jo, v tom smyslu zdravotní. Nevím nemůžu. Prostě viděla přijdu o práci a tak na to jsou složité jako složité situace, ale takový ty spotřebitelské úvěry. Kup
Minuta: 16
si to teď Plať, až pozdějš prostě Jak zaplatíš jenom jednu splátku navíc jo a malinkým písmen tam napsáno. No, ale když náhoda pomez zaplatit, tak prostě Nazdar. Jo a tak dále a Jako jo, já vím, že by tady bylo nějaký jako legislativní vacuum, kde se prostě tyhlety žraloci prostě půjčku, v jako na ty lidi sesypali a tak dále, ale principy a je prostě když by lidi si řekli, když na to nemám, jak si ho nebudu kupovat to jo, no, tak by se do těch potíží jako prostě nedostal. Koukal jsem na Výměnu manželek. Prostě nonet hned na jsme se prostě v pohodě. To je úplně tam prostě byla paní jako která nakupovali tam nějaké potraviny. Já nevím nějaké maso vlastně ten princip spočíval v tom, že ona si koupila to maso v nějaké zpracované podobě, které
Minuta: 17
stálo. Prostě 50 Kč, ale kdyby se to maso koupila v nezpracované podobě, tak za tisícovku a ona nebyla schopná pochopit, že v té že v tom mase zpracovaném je toho masa násobně méně a že vlastně Za tu stovku toho masa dostane jako víc, že prostě 50Kč je méně. A dál to neřešila neschopná přemýšlet za ten rok jsem tam tyhle ty lidé, když podepisuji nějakou smlouvu o půjčce. No jestli jsou schopni si jako uvědomit, co se děje asi ne, no a je to ten si to chyba v tom, jak se učí matematika může tomuto pomoct nějakým způsobem učení matematiky ve škole a znova se vracím k té finanční gramotnosti. Dokud jí to nemůže ublížit, že jo. A ten problém je, že já bych si tipl, že 90% učitelů není finančně gramotný, tak to nemůžu učit.
Minuta: 18
No, protože mezi těma 10007 je pochopitelně spousta učitelů matematiky mám v češtině tak určitě a jiných učitelů. Problém je v tom, že když teto něco učit. Tak to musíte umět jo a a dobře. Ok, já bych teda byl pro to, aby se zavedla nějaká finanční gramotnost do škol a tak jako určitě to dobrá věc, jo jako samostatný předmět. A nebo v rámci Havránka je ale já jsem to já jsem to já Kdyby mi jede nás zavřeli kvůli koruně, tak si bych to tak jsem to dělal jak v rámci matiky a to je super. Dali jste mi to říkal před vysíláním se studenty chtěli počítat daňové přiznání. Ano ano skvělý. No to jo, protože mě to taky přijde, že to je podle mě prakticky skvěle jako jo. Jako nepotřebuji mít praktická věc do života a myslím si, že umět vyplnit daňové přiznání a spočítat si daně a mě
Minuta: 19
si rozmyslet jestli Je lepší být OSVČ nebo zaměstnanec a Při jakých blablabla výdajích a paušál a tohle se dá vědět, jak tyhle věci fungují obecně. Jak fungují daně a tak dále je podle mě jako a vlastně to má s matikou šutráky procenta, že tak je to život jako důležitější skel, než umět vyřeší goniometrickou rovnici. Tak by jsem si říkal, tak to tak to spolu dělali možná zavřeli, tak to to nevadí, jo. Takže co? No jasně, jasně můžete učit, ale jenom ten, kdo to umí. Jo, to je jakoby problém. Spousty to je problém vzdělávacího systému, že vlastně většina učitelů. šli na základní školu Pak si naši školu pak šli na vysokou školu kde se učil jak by ti učitelem a pak šli učit jo do školy Jo to je takový jako standardní proces že jo prostě a a
Minuta: 20
No a Většina z nich jako Pravděpodobně nebude mít moc svou finanční gramotnosti, jako páru to s tím souvisí také tom, co mě zaujala jako vaše citace, tak abys to řekl, že když člověk umí matematiku, tak a dostane lepší platové ohodnocení, kdekoliv jinde, kromě školství, jo. No to je opravdu je mi úplně jasné a jako chápu, že to je asi problém a Tak mě napadá jako řešení. Myslíte si že Myslíte si že problémem školství jsou jako peníze obecně, že je to o tom ty lidi přeplatit, že kdyby se dalo. Vždyť peněz do školství, tak bude i víc kvalitních učitelů, třeba matematiky byla otázka. Těžko říct o té Já si zapojit třeba. Myslím, že ne jako největší průšvih, který nastal byl byl ten kdy se řeklo, že všichni učitelé musí mít nějaký ten papír,
Minuta: 21
prostě jo i lidi. 20 let praxi, tak najednou nemůžou učit to chci neudělá nějaký papír prostě taky z ptáků vlastně jako vy, dneska nemáte možnost, když máte kvalitního člověka a jste ředitel školy, jak vy nemáte možnost jako přijmout přijmout kvalitního učitelem čehokoliv, aniž by ten člověk jako měl papír jo nějakým musím. Co musí mít vysokou školu musí mít pedagogické minimum a nevím co ještě všechno blablabla. A jo. No tak super. Tak jo, takže postavíte první bariéru, jo a A i třeba lidi, kteří by to dělali, protože je to baví a protože by to a klidně by to dělali zadarmo, tak nemůžou. Protože prostě protože prostě nemůžou. Jo a dobře tak jo a pak postavit ještě druhou bariéru, která zní tatínku jseš otec od rodiny tak Zapomeň na to, že bys byl učitel, protože bys neměl z čeho uživit rodinu prostě jo,
Minuta: 22
já neznám učitele, který by měl rodinu a nemusel, který by měl rodinu. Byl to učitel na plný úvazek a nemusel k tomu dělat ještě další prostě věci, aby uživil jako rodinu sw20 prostě hodně smutný. No to je, ale to je to je prostě průšvih. Jo a A já jsem to říkal i v tom, že to jde v TV. Jo, já bych si absolutně nemohl dovolit učit. Kdybych neměl svoje víc, než jsi prostě A je to o tom, že Jednoduše řečeno na té na to školství je prostě malý rozpočet obecně a ty peníze tam nejsou a nebo je to o tom, že v tom školství ta distribuce těch peněz není jako férová, ale to já nevím, já nevím podle prostě já ti na to, že učitelé mají vlastně tabulkové platy a on taky viděl
Minuta: 23
jsem například jenom dokumentu České televize ředitele, který Prostě říkal, já tady mám kvalitního učitele. On je skvělý. On je dobrej. Nechce mi odejít kvůli penězům nemůžu vlastně jako dám víc, ale jako šikovný, ředitele si to dokážu zařídit přesně jako odměny. A tak přesně tak zapojit i lidi do nějakých projektu a tak dále, jo. Ale zase to musí být to musí být ředitel, který opravdu jako to chce takhle udělat jo. A zase znám spousty ředitelů a znám spoustu učitelů, kteří říkají já absolutně. Proč tenhle ten učitel? U nás ještě jako je? Protože všichni vidí, že je špatný. A když se o tom bavili s tím ředitelem. Hele jako Co se děje, jako proč tady tohle čeká ještě máš, tak ho řekne. No když jako do toho nechce šťourat nebo nebo prostě nenašel bych někoho za něj nebo tak, tak tam radši na někoho, kdo to dělá blbě, než aby aby prostě hledali někoho, kdo to bude dělat jako pořádně a takže jsou je
Minuta: 24
tobě, to je to je to vždycky o tom člověku je dobrý řiditel. Většinou má k sobě dobrý učitelé a a když je dobrý ředitel, tak tak to má vlastně strašně těžký. Jo, protože ten státní kladem miliardu podmínek, jo a já jsem potom takovou hypotézu jo, proč vlastně Proč vlastně ty alternativní školy teďkonc, tak jako začínají fungovat. A proč proč se jim daří? A proč jsou tak jiný než než ty státní školy. Jo? Připomenout jako za chviličku dostanu. Takže ten to má vlastně jako strašně těžký a musíme nakládat hrozně moc úsilí na to, aby to udržel pohromadě. Jo a když na to má ještě málo prachu, tak je to složitější samozřejmě. No a teď s tím teda ještě mi teda ty už kolem jo. Já se vlastně jako cena teď nastoupila do první do první třídy. Jo a mám za sebou první
Minuta: 25
strážný jako je absolutně Nadšená. Je to skvělý do alternativní školy, jako prostě soukromé ano, tak a vlastně jako hrozně dlouho jsme Přemýšleli, jestli to chceme. Jo a A tak jsme si šli do těch škol podívat a šli jsme do těch hodin jo a a a šli jsme se podívat na základky a nikdy nás ani do hodiny nepustili jako hele, chci vám sem dát na návštěvu dalších devět let dítě, jo, mohl by se podívat, kdo bude tu moji dceru učit, ne? Mohli bychom si udělat aspoň do nějakého Ne proč jako? A v soukromí škole Jasně. Přijďte se podívejte se, dvakrát jsem byli na hodinách prostě kdykoliv a prakticky to Ano, byli jsme domluvíte. Není to to. Jediné, co dává smysl, proč by se nemohou jako rodič se zajít podívat na hodinu. Vždyť to je to nechcete ukazovat, že jo. Jo a naopak,
Minuta: 26
když to děláte dobře, tak není problém. Přijďte se podívat, že jo. Jo A tak to je jedno tak tak zpátky jo, takže vlastně já mám hypotézu, není to není to jako nemám to potvrzení, je to takové hypotéza. A bude to, že když ta školák vlastně Čím víc peněz vám stát dává tím víc vám může kecat do toho, jak to máte dělat. Jo a v tom školství. Takže ty soukromé školy vlastně asi řeknou. Dobře, my to chceme dělat jinak jo a oni dostávají nějaké peníze od státu, ale dostávají třeba 50% nebo 30% a zbytek musí doplatit ty rodiče a ty soukromé školy prostě říkají ty ty ty ty prý to chtějí dělat jinak tak dobře ok. Jaký Jaký je maximální možný jako jaký
Minuta: 27
jsou maximální možný peníze, které Můžeme dostat od státu, aby nám do toho nekecali a mohli jsme si to dělat po svém tak jak si myslíme, že to je dobrý, aby nás ne svazovali jako nějaký dementní regule prostě a a a vzdělávací prostě plány a všechno možné. Jo a A kontroly a tak dále. Ok, tak je to 30% dobře. Tak jo, tak v tom případě super dostaneme 30% státu nebo 50% dobrý, tak tolik letos stojí a najednou Ok rodiče musí zaplatit deset. Nebo patnáct tisíc prostě, protože holt to stojí prachy, ale za to my ti dáme tohle. Nadšený lidi, který to dělají, protože je to baví a Protože to milují a nejsou ubijen i jako blbým rigidním systémem a tabulkovými plat a a a a a prostě všema těma věcma, který si stát jako prostě na linku je. Jo a já
Minuta: 28
zase ještě jako rozumím to může stát. Tom a jakým způsobem nalinkovaný jo, protože když máte obrovský systém a Nebudete tam mít regulan. A budete tam mít tabulky a tak dále, tak se na to prostě rozsype. Jo tyhle věci tyhlety unikátní krásné věci. Ty můžete dělat jako do jisté míry jenom jako v malém měřítku, kde to děláte pro sebe jo, kde to je ta třeba soukromá rodinná škola. Tohle je škola, kterou si založili dva rodiče pro svoje dcery a dělají to tak, aby se to těm Mám tam svoje děti, založil jsem si školu a mám tam svoje děti, tak to dělám tak nejlépe, jak umím a vybírám ty nejlepší lidi a chci abys s těma děckama pracovalo na té s respektem a aby se Abych ji neubíjel a nepotřebuji mně dávat známky, protože je vedu a mám tam kvalitní lidi na to, abych je vedl k té zodpovědnosti a k tý sebereflexi a tak dále jo, ale tohle to a moje hypotéza je, že tohleto prostě ve státním systému je
Minuta: 29
hrozně těžký, protože tam jsou miliardy jako věcí, které musíte splňovat a a i když jste tvořiví. A i když jako nadšený a tak dále, tak časem vás tobě jo a Proto těm LED s tím jako krásný věc a jen když to řeknu, tak se může velmi dát dobře dařit mimo mimo ten klasický systém, takže Jinými slovy říkáte, že je to vlastně to, že státní školy v průměru nejsou, tak kvalitní jako soukromé ještě systémový problém, který vlastně skoro není možné vyřešit, jo. Nevím jestli to není možné řešit toto. Doufám, že to vůbec řešit. Možné je a jak Hele, já nevím. Kdybych to věděl, tak to je to je tak strašně složité věci a fakt bych nechtěl být v kůži jako nějakého ministr školství, nebo tak jo, protože protože vy máte prostě obrovský kolos, ve kterém jsou.
Minuta: 30
Nevím, kolik je 1000. Střední škola 5 základech, nebo něco takového jako strašného nebo já teď ty čísla jsou Blbě. Nevím přesně. Jo a kdy máte tisíce školy? Jo a v tom Máte 10000 prostě jako učitelů a ty do toho pneu miliardy. Jo a a vlastně tyhle věci o kterých tady jako spolu se bavíme. Ty nemůžete dělat ze shora. To musí to musí být z vás, jo. A to jako Podle mě se to ani nevyřeší tím, že to do toho nalijete dvakrát tolik peněz. Jo to je jako hrozně to je hrozně dlouho. Bude mě to hrozně dlouhodobý proces, který bude začínat od toho, že si lidi uvědomí, že zatraceně Záleží, kdo ty její děti učí. Jo a kdyby kdyby si lidi ne začali uvědomovat, že záleží
Minuta: 31
na tom, kdo ty děcka učiní, tak by ty čtyři soukromé školy nevznikaly, protože by mě byla poptávka po dobrých Vácha teď ještě to vypadá jako že říkám, že státní školství stojí za prd a a soukromí školství jako úžasný jako vůbec to takhle mi to to je. To jsou skvělí, státní školy jsou skvělí, státní školy a jsou skvělí učitelé na státních školách a jsou skvělí ředitele. Jo jsou v soukromých to stojí za prd. Přesně tak Přesně tak asi už i spousta soukromých škol ty kdo mají jenom čistě jako byznys a naučí vás tam úplný kulový. Jo jo jsou prostě jako takže je mi prostě ve svobodném světě a tak to jako fakt a dej ale ale myslím si, že by si rodiče měli mnohem víc dávat záležet na tom jako a a dbát na to. Kdo učí jejich děti konkrétně konkrétně a tak
Minuta: 32
teď se představím, že jsem situaci rodiče, který má dítě ve státní škole. No a má to vůbec možnost ovlivnit, že jo, no a dají mi tam blbého učitele. Prostě si to ještě se tam ani nemůžeš podívat do té hodinu a teď vidím, že jasně A kdy vám řeknou? A kdyby mu synovi spadly známky o dva stupně dolů představ, že ho tam předmět bavit. A co s tím můžu dělat? Jak ono je to hrozně složité, já nevím jako vždy stěžovatelem řediteli. Můžu si jít s požadoval panu řediteli a Může to dopadnout tak že může se něco stát. Jo a nebo se jako může stát, že je že to, že to synátor slízne ještě víc. Jo jo a jenom že to je. Hypo jako těžké jo a já neříkám, že že že vím, jak to jako udělat jo? A třeba já jsem
Minuta: 33
v 18
Minuta: 34
chci, jak jestli to vydrží ještě rok dva tři, tak já budu jako úplně jako nejšťastnější otec. Jo a před 20 lety, skoro jsem si dal ten cíl, že že prostě tohle chci mít tu tuhle možnost pro pro svoje děti a stojí to strašně moc peněz. Bohužel jo, ale 15 let jsem pracoval na tom, abych tuhletu možnost prostě jako měl. Jo a jestli to teda hrozných prachu, ale jsou to jako nelituji jediný koruny, kterou kterou do toho dávám, protože vidím. Jaký ona Chodí ještě do školky jako alternativním jaký obrovský vliv, to není má. Jak jako prostě nadšená z toho poznávání prostě jo a ty si to vezme ts100 ze statistik, kdy kdy polovina prvňáčků, po třech měsících říká, že škola je nebaví nebo že že se tam netěší a tak dále, jo a Najez. A a
Minuta: 35
to no, takže Takže to taky hudbě mi od matematiky. Byl jsem pro povinnou maturitu z matematiky, jaký názor na to máte vy. To je úplně v zásadě jako dentální komunistická jako myšlenka, co si myslí pan Valášek o lidech, kteří věří ploché zemi zavřu vás do místnosti a podvázat zemi dotazem mě vás bude gravitační přitahovat. Znáte matematické problémy tisíciletí propojení právě Einsteinovy teorie gravitace s kvantovou mechaniku už jedou dávno dokázat, že se třeba hrozně líbí tenhle formát už si povídáme 2

Předchozí video

Michal Mička - jak na osobní (i firemní) produktivitu?

Další video

#218 #Lucid Air vs. #Tesla Model S | EVTV | Teslacek