Celý záznam je dostupný na PATREONU

Otto Fabri: Kdo nemá Teslu s autopilotem, nemá rád svoji rodinu (podcast s designérem Tesly)

Otto Fabri pracoval pro Elona Muska v Tesla Motors. Měl na starosti design interiérů. Jeden z mála Čechů, kteří se s Elonem potkali osobně. Dnes žije v Silicon Valley a dál se věnuje trendům v automobilovém průmyslu. Co říká na nejčastější argumenty proti elektro-autům?

Automatický transcript

Minuta: 0
Dámy a pánové našim dnešním hostem je Otto Fabri designer Ing, který mimo jiné tak spolupracoval na designu v Tesla Motors. Ahoj vítám tě. Ahoj Mě by zajímalo úplně na začátek, co si konkrétně v Tesle dělal, co jste tam měla starosti. Já se tam dostat. Doufám, že si koupila Škoda. Tak si je tam taky byl nějaký bylo to prostě málo lidí, ten ti řeknu 500 lidí, tak to se zdá jako hodně, ale na automaty bysme si to mám třeba teď kolem 40000 už přes 30 tisíc lidí, takže tam bylo asi 500 a Pokoušel jsem se udělat auto, takže já občas říkám, že každý dělám všechno si nejsem daleko od pravdy nějak. Já jsem byl na oddělení design v interiéru, ale opravdu Jsme tam celý
Minuta: 1
zaspat práci za za ostatní oddělení, který v podstatě neexistovaly v té době. A dokonce jsme pracovali na výrobní lince Na začátku bylo to tam jako samozřejmost A Když teď jdeš třeba do Tesly jakoby do toho auta, jak když do něho nastoupíš, tak jsou tam nějaké věci, že si říkáš a ono to jsem dělal já. Jojo model as a model X. Tak ten interiér jsem poznamenal, když poslední doby už tam vyměnili hodně věcí v podstatě to auto nemá nic společného s tím co to bylo, když jsem tam byl, já jsem začal vyrábět a pořád vypadá Dost podobně dokonce některé prvky se dostali do modelu tři, ale je to fakt minimálně tam na tom začátku Bylo důležité nastartovat výrobu začít začít auta dělat a v podstatě cokoliv jakékoliv designcuts fungoval, dokázali jsme ho protlačit do výroby, tak se tam dostala později to hodně modifikoval. Na
Minuta: 2
teplé, tak já jsem teď nedávno jel uberem, který mě vzal Teslou a já jsem byl trošičku zavolat. Jo jo tady když si dáš ten nejlepší jako nejvyšší ubrat, což jsem si nekupoval. Já dám já, pak se do sebe v domě jeden kamarád, který si objednává tu nejvyšší třídu uberu. Nevím proč, ale tak mě svezl Teslou a já jsem rodit proč. V Praze jezdí vůbec leze sukně takhle no a já jsem neuměl nastoupit a vystoupit. Ale tak to je normálně, tak jsme spolu byli zvyklí, že se s nickem nevyvíjelo. Vypadalo to auto stejně stejně se otevíraly si něco startovali asi ty Nový Bor o trošku jiný, ale v těch pěti lidech na začátku
Minuta: 3
tak Neměl jsi někdy trošku pocit, jako že vlastně děláte nový iPhone pro auta. V podstatě Jo v podstatě je to dá hodně srovnat to co ty sváděla. Je to takový radikální krok dopředu prostě velká inovace to co jsem ve většině průmyslu i společnosti mají určitý Monopol jako Čauky sportovci, nepotřebuji staňkem poctivý g29 Euro zlevněný zlevnění výroby. Takže se tam vlastně nic moc neděje, takže to samé bylo, že 90leta telefonymobilní to bylo Sony RX100 na Motorola a nikdo si tenkrát nepředstavoval, že že to bude kdy ji měli celý trh rozdělení rozebraný, já to bylo. Jediné co se dalo dělat a pak přišel iPhone a všechno se změnilo, takže určitě ne, ale určitě vím a takový ty různý jako vychytávky, co Tesla má jako autopilota prostě
Minuta: 4
tak, ale mě by zajímalo z hlediska jako právě designu a nějaké uživatelské zkušenosti. Tak v čem Podle tebe je Tesla. Jako jiná třeba jako proti Volkswagenu. Upřímně řečeno design automobilový až na pár výjimek z Čech a vlastně vlastně Tesly je dokonce pána začátku tak aby aby prodávala vlastně nic nic, tak zajímavého se tam za 100 let. Dneska měl určitý vývoj samozřejmě, ale ale nic překvapivého se tam ani nestála jsem ti nechal někde otázku ten nejhezčí auto teďka na trhu a on řekl, že nevím a co auto už ani tak tě asi nezajímá. Takže kde to řekne vím a to bylo ještě před uvedením na trh. No a to je
Minuta: 5
třeba jakože radikální řez to design to je To co tady vlastně v podstatě je nebylo alespoň ne seriových aut a koncepty se objevily. Vlastně to poslední co navazuje na nějakou krabici jakých italských designérů sedmdesátých let, ale to si to jsou ty pro mě zajímavé přehrát ní odpočinek design absolutně zjednodušený. Protože toto dnešní Automotive u spalovacích aut předvádí, kam se to dostalo. Já tomu říkám fetišizace negativních prvků a v podstatě to znamená to co toto je na tom spalovací Martine podstatě negativní to co to co jako abych tě vůbec třeba přifukuje taktické spaliny a hluk a my ho zdůrazníme
Minuta: 6
neuděláme. Stříbrný nebo chromovaný a tak dále, zdůrazníme ho vlastně předpisy. Znojmo tady ty negativní pryč mřížka chladiče hadice vlastně něco co asi poukazuje na efektivitu toho spalovacího motoru, že 70% energie se ztratí ten pohřeb a mi ten chladič fetishism a dále obrovský chromuje mého a tak dále v interiéru fíky knoflíku, tím víc luxusu jsem si byl dnes asi myslí automobiloví designéři. No a to ta Tesla svým způsobem tady to přes držku. Ale řekli, že ten je ten radikální krok teprve design přijde s tím do ségra taky. To zase vlastně trošku připomíná ty telefony, že jo taky dříve telefony, čím víc měli tlačítek a QWERTY klávesnice a pak že ten vývoje fakt podobný. No každopádně teď se to už naznačil, když se dneska podíváš na jako různé automobilky
Minuta: 7
na různé značky. Tak ty auta jsou vlastně všechny trošičku podobné a mě by zajímalo čím to je, že velký automobilky kromě Tesly, tak nepřijdou zničím novátorským, protože přece my víme, že Oni představují na autosalonech různé koncepty, které vypadají jako futuristický pěkně, ale nikdy se dostanu do sériové výroby, čím to je? Nemají na to odvahu tys tradiční automobilky marketing a dnešní automobilky, když to trošku na dnes u Tak v podstatě jejich produkt není není, není to auto, jejíž produkty je výroba zaměstnanosti a a a produkce. Nějaký Shell odměny pro investory třeba nebo něco takového. Ale to není Jsou to fotky. To jsou všechny velké firmy, které jsou globální, které mají tenhle ten Monopol a jsou na úrovni. Řekl bych jako strategických výrobců,
Minuta: 8
že jsou provázány třeba s vládami států a nebo v Čechách krok a tvoří velkou část zaměstnanosti velkou částku hrubýho produkty firmy se použil časem stanou opravdu jenom producentem zaměstnanci a ty výrobky jakoby ustupují do školy, tak ty jsi vlastně oddělení přišel rychlostní firmách marketingu A a finance A nikoli design nebo jenže a Znamená to, že pokud třeba česká Škodovka dudy potažmo Volkswagen, tak neudělá nějakou zásadní jakoby změnu v koncepci. To je výroby automobilů, tak dopadnou já nevím třeba jako Nokia. že za 10 let třeba u Škodovka nemusí vůbec být Je to těžké. Já nechci, aby to znělo jako že kritizuji, protože oni jsou opravdu těžké situaci, kdy se situace toho já, nevím ředitel. Nebo si něco
Minuta: 9
jako fakt nebo nějaké velké automobilky, tak si musíš opravdu uvědomit, že ty jsi na investoval miliardy euro nebo dolarů do různých motorů a převodovek jsou proste obrovské investice zaměstnanci tam desítky tisíc lidí. Opravdu si provázán už celkem buď mě s tím s tou vládou musím stát fungování celého toho státu. Takže na tobě i částečně závislý a samozřejmě investoři chtějí dividendy a teď přijde nějaký nějaký chyby v Kalifornii a začne jim říkat, aby to tady zahodil je na investovali ještě víc peněz to nějaké výroby baterie něco takového a zároveň a to v době kdy ty automobilky prostě prodávají. Oni prodávají 80 milionů aut ročně, což je asi 90% veškeré produkce. Takže ten důvod tam spousta. Taky nevědí. Zatím mě to je to ta cesta do pekla pro velké firmy. To se už několikrát opakovala,
Minuta: 10
že nemáš důvod inovovat a ten produkt už není ten produkt samotný, ale ale říkám nechápu taky úplně vedlejší záležitosti, když jste v té cestovce díly v těch pěti letech na začátku, tak tam musela Přece být nebo museli tam být lidé, kteří viděli ten vstup do toho automobilového průmyslu dost negativně, protože by si to vezmeš tak nový automobil, jak za posledních pár let jako velkých moc nevzniklo, ten trhu je dost konzervativní všechny ty automobilky mají historii před sto lety, že jo. A na nějaký maník se rozhodne, že jim chce konkurovat a začne vyrábět auta, nebude tam lidi, co se Klepáčová říkali to tam není možný to jako nedáte. Zavolej později, ale asi tomu ještě dostaneme a myslím, že ta nejdůležitější z každé společnosti.
Minuta: 11
Výrobní společnosti jako firemní ale společnosti sociálních je nějaký nějaký a ty smysl existence, jaký důvod proč to děláme tady jsme. A to jsme tam jsme tam všichni měli cítit, i když třeba na začátku ty lidi, co tam přišli, tak byly velkých automobilek a každý měl jinou představu, jak ten vydal to mělo vypadat každý den. Prostě jinou přesto Co by se mělo dělat a tak dál. Co je to typický Star takový chaos. Ale zase na druhou stranu, co nás spojovalo, tak to byla ta společná myšlenky a a tohle. Zase tím obrovským přerostlým firma chybí jako co je, co je myšlenka nebo důvod existence. Já nevím nějaké velké automobilky. Co je to předat filozofie tam vyrábět auta vydělají 100 let a jaká je filozofie v Tesla Motors. Jaká je myšlenka v Tesla mu to
Minuta: 12
řekl, že jde o to prostě dělat auta. My chceme urychlit přechodná zdroje a vlastně využívání energie, které Tím se dostáváme k některým jako protiargument um proti elektroauto, protože když tady jsem tam sedí nějaký host. Tak já se ho na elektroauta ptám a nejradši se ptám lidi, třeba typu Václav Klaus mladší a podobně, to by konzervativní lidé a oni mi vlastně vždycky opakují. Takové tři zásadní argumenty. Tak je vezmeme postupně ten první co ostatní zaznělo od pana Klause, tak bylo, že ta technologie není dost nebo technologie elektro aut není dostatečně daleko, protože ještě nevymysleli, jak můžeš tu baterku natankovat za pět minut a když prostě jedeš někam dál, než na nákup do nejbližšího Kauflandu, tak potřebuješ mít spalovací auto, který můžeš prostě kdekoliv natankovat. Já
Minuta: 13
vím no. To jsou takový takový věci třeba které tady se třeba už moc neřeší, protože to byla taková Kuba. Jak vypadá docela. Před dvouma rokama tam byla něco, že autentické škodí životnímu prostředí a spalovací a tak dále a tak dál. Třeba to přijde časem i jako že se tady ty věci vrátí. Ale víš co. Já si nemyslím, že konzervativní. Oni mají docela důležitý úkol táč s naší společnosti, protože zase ty liberální lidi jako jsem třeba jak přichází s novými nápady a furt něco chtěl vyměnit a ono když se na to podíváš, tak 9
Minuta: 14
tam musí být je diskuze. Nejhorší je když ty tábory s polarizuje hodně není to takový ten. Ty stupně šedi, ale je to černá bílá a mají tu cena na uších a ještě někdo blablablabla, aby neslyšeli toho druhého, ale jinak Jinak si myslím, že to prostředí a zdraví propletl částečně polarizovaný jaký máme a a já celkem věřím, že že nové technologie se musí prosadit. Musí se prosadit ve společnosti se prosadit na trhu komplikuje, jak to ta situace, že vlády rád rádi regulují já a vlastně dneska jsme situaci, kdy ty plány jednak podporují a ropný průmysl automobilový průmysl nějakými dotacemi a tak dále. A teď začali podporovat ty i elektrotech bytelné zdroj a tak dále. Takže oni dotují všechny. Nějakou takovou kontrolu a tím
Minuta: 15
a a v podstatě neexistuje. Táta přirozená soutěž trávy trávy jako mohla vybrat z toho. To by tě z toho lepšího. Takže tohle jsem s ním, že spíš na zásadní, protože chci budou říkat ne novinka. Mám novým technologiím a a převraty nějaký novým myšlenkám, to je přirozený samozřejmé a a je to tak dobře a a a ty zase kreativní. Možná liberálové se přesvědčit, že oni mají pravdu, ale který umožní. Díky za to, jak se teď řekl, protože to řeknu moc pěkně a je pravda, že i na tom Titaniku měl být někdo kdo řekl. Proč mi trošku zpomalit. Takže s tím naprostý souhlas každopádně. Vlastně zpátky k té otázce čistě jako technologický je pravdou, že elektrotechnologie elektro aut ještě nemá vyřešené dálkové jízdy a jaksi tankování
Minuta: 16
za pochodu. Ale já nevím, jestli byste se zeptal kohokoliv, kdo ti nějakou delší dobu jezdí nebo máte s normálně elektrické auto, s tím už elektrického auta mi 9 let 8 litrů elektrický Auto vlastním životě jsem neměl problém tomu. Tomu se říká co má Jaký název tady to nevzpomenu takový anglicky slovíčka to takový strach a dojeď něco takového stane vyvracet možná tři čtyři pět let a teď nevím, že by o tom nikdo ještě mluvil, tak o mně to přijde jako úplně jako že to už je pasé jako já, ale počkej taky zase potepa. Myslel jsem se do 700 km plus tady máme všude supercharger za 15 20 minut. Mně to přijde jako Argument včerejšího
Minuta: 17
dne, ale říkám. Dobře a pro lidi, kteří úplně Třeba se v tom nevyznají v těch technologiích. Tak jako jak to je. Ty jedeš dochází ti prostě baterka na tom autě a co to znamená? Darmo mluvit zdarma vysvětlovat. Je to jako když popisuješ slepému barvy opravdu kamarády. Tady mám kamarády tady v Americe, který vlastní osmiválce a dali by za něj života v životě, nechtěl jsem tě slyšet a pak se třeba jednou světly a třeba to hned nepřiznali, ale ale po čase museli přiznat, že jsem to líbí a co asi na to koupila vlastně skoro každý si to koupí, protože to je ve všech směrech prostě úplně
Minuta: 18
o level jinde než spalovací auta to splácel toho z principu ty katalogy nemá šanci se na toho dostat, abych já ti teda odpovím, když když jinak nedáš. Já mám model 3 ten magnet 300 400 km. Los já Tomášek telefon přes den to používá až večer To dáš na nabíječku když máš elektrické auto taky a pak se dneska do odpalovacího tak v 1
Minuta: 19
modelka dojezd 400 mm takže to ještě více jak 600 km po těch 400 500 km jako když lyže nezastavíš Nedáš si pauzu tak děláš špatně jako řidič a a a tady máme síť supercharger a Evropě fázi a ta asi Co to je vše a jedu Neschopná. Já myslím, že teď ty poslední nabíjejí asi Tisíc mil za hodinu nebo přes tisíc mil za hodinu, co se vrátíš potřebuješ zase dobít nějakých těch 300 400 m ještě zbývá do je tak za pár minut v podstatě to funguje tak že zastavíš na kafe, než se vrátíš, tak mě to nemůžeš jet něco jako člověk dělat, když se to nabíjí, ale tak předpokládám, že jsou tam různé občerstvení a restaurace kam ty jsi prostě zajdeš na snack na sváču a musíš na to chceš, aby se ta koukat na netflixu na
Minuta: 20
YouTube jsem tam počítačové hry, děti tam můžou ráno tam připojit ty controller PlayStation, jak říkám, je to proto, že beru jako samozřejmost, víš, ale když třeba posledním ty lidi, který si myslím nejeli papíru, tak jako by byl tady ty věci, který pronikl jakoby samozřejmost. A který pak když já třeba nedejbože se dostanu. Spalovací auta někde tak takového prostě chybí a to je ale zajímavý Point, to je vlastně nějaký funkční design, kde Tesla do toho auta dává i ten entertaiment. Což mě přijde hodně zajímavé i do budoucna, protože jsem slyšel o tom, že prý údajně tak by nějaké eventuální taxíky Tesly které budou jezdit sami by vlastně mohli být živené právě z prodeje. Těch filmů třeba právě v tom autě Jinými slovy Jak zaplatit film? No jasně, no, já už v podstatě teď neřídím řídím, tak možná 10
Minuta: 21
cesty kamkoliv podstatě mám to bylo to ženatý rovně, že zastavuje na červený zastavuje. Jediné co naděláš, zatím ne zatáčí na křižovatce. Jediný co dělá, jinak to jede samo předjíždí cesadlo vyjíždí na jízdy na dálnici samo, takže já jsem v podstatě nudím ještě samozřejmě také třeba to kontrolovat, ale ale není to jako jestli jestli máš adaptivní tempomat třeba v autě nebo něco takového, tak asi víš kolik v kolik ti to ušetří. Nebudu ti to ušetří dárek je přitom cesty třeba na druhou na třetí. Pořád koukáš ven pořád, ale máš čas se koukat na ty jako sledovat, jestli se neblíží nějaká nebezpečná situace na cestě. Zdržel auto pruhu a tak podobně. Kterou to bylo 10. Máš desetkrát menší šanci, aby ses dostal do autonehody, takže určitě Ondřej, kdo nemá Tescu s autopilotem, tak to asi
Minuta: 22
nemá rád svoji rodinu Sofina otázka, to je v podstatě to co nám přinese tauper autonomie, když to o tebe bude mít ten volant a proto jezdit samo a já všude říkám, že nevím a že tam těch možností je strašná spousta a je to pravda, když přišel internet. Icon jsme nevěděli, že bude Facebook Twitter a podobně to nikdo netušil a takhle stejně netuším. A co to přinese ty tady ty možnosti na byznys tam budu asi tak stejně velké, jak ti jako jsou teď nebo jakoby v devadesátých letech na internet. Prostě jsem nevěděl, že to má obrovský potenciál, ale teprve jsme nacházeli cesty, jak to vím. Možná by někdo řekl, že tenhle ten potenciál, tak zastaví dopravy další Argument, který často slýchávám a to je to, že když elektroauto chytne, tak nejde uhasit a jsou tam strašné problémy. To
Minuta: 23
je zase paráda. Opravdu to už tady odeznělo. Tak jsi byla před rokem tady ty tady ty věci. Jako zase jsem to Pluto se to nesmysl úplně stejný nesmysl, jako že i auto, co pít méně spalin, než než elektrika tady mám jako třetí věci, tak mě já jsem boural to srandu. No jestli tě můžu poprosit, tak se podívej na statistiky. Google is my jsme se dívali googlovat jo, tak jakože ve výsledku ta bezpečnost není jako nižší kvůli tomuhle
Minuta: 24
tomu. Elektrický auto na dvoře několikanásobně méně často než spalovací, protože tohle to bylo takový negativní zprávy a takový klikbejt na tom se vydělává. Tak pojďme se v médiích objevovalo. Tesla Tesla, tak jednou za půl roku tak tak to tam dali, jakože Tesla shořela chceš-li teď už naopak se objevují takový jakoby vtipné obrázky. Já jsem dokonce viděl jeden, že takhle Auto hoří spalovacích pozadí a kolem projíždí Tesla a ofotím byl nějaký Takový text, něco si z toho Dělej srandu, že právě z těch neviděl, tak dál nedej. Bože co se fakt stála minimálně teď už skoro vůbec modelu 38 nad ještě ani nestalo, tak to než to začne to
Minuta: 25
za spalovacího, to ti blafne hned to hoří a ten Ta Tesla tam prostě pojistky a ventilaci a tak dále bych si to trvá spoustu minut. Nejdřív dokouřil do takový odvážnosti baterky trnkovou jsi v pohodě si vystoupíš snídáš rodinu a všechny kufry a asi tak za hodinku, že přijedou hasiči, tak to možná ale říkám otroci snad vůbec a ty nový tatínek vydělá, ale i ty první elektrické auta měli daleko menší frekvencí požáru veslovací noha, jdeme teda na tady poslední argumenty hutný. S kterým ale já o tebe částečně souhlasím, tak teď pozor. Jo elektroauta nejsou tak ekologické, jak se třeba Elon Musk snaží tvářit mi respektive vůbec nic nebylo nikdy vždyť tohle
Minuta: 26
tak je právě jako úplně na začátku jsme nemohli udělat prostě nejlepší auta na trhu, takže z toho vyšlo automaticky elektrický jinak nejdou škole, takže Sázavou co si představuješ pod tím pojmem ekologie, jenom prostředí dnes v noci sponzorovali nějaký olej a říkali, že pokud A to že ve Spojených státech je spousta hnědouhelných elektráren nebo uhelných elektráren obecně a byl tam nějaký Argument, že to je že to vyprodukuje pít CO2 než spalovací motory za stejný jako by Přehraj něco že je nesmysl zase vygooglovat efektivitu efektivitu
Minuta: 27
elektráren něco spalovacího motoru vůle A další věc je že ty protiopatření ekologickými těch elektráren u těch nejšpinavějších se dají protože to barákem statický exekuce aplikovat elektráren ale ale i ta nejhorší někdo na elektrárnu na dlani aplikovat ještě technologie které sníží ekologický dopad No a tak ještě CO2 jenom jeden z těch problémů problém že nám tady na planetě umírá jak ti v sedm milionů lidí ročně jsou vlastně znečištění ovzduší a jestli se těším tak ty elektrárny většinou nejsou uprostřed měst A ty auta bohužel to já myslím ten problém jakoby lokálních emisí se tomu říkám a pokud se nepletu, tak se to nazývá vychází
Minuta: 28
toxický pro je stále, když máme už katalyzátor a tak dále. Je na to super, když se nezkoušejte koalice. Zavřeš do garáže a nemusíš ani u Českého příliš okna a dveře a pustíš auto, tak tam dlouho nepřijede, že ve městě jezdí desetitisíce a statisíce generátoru toxických plynu. Teď celkem prokázalo, když byl ten provoz menší tak Takže to říkají a právě někteří odpůrce, že a i to elektroauto má někde výfuk a ten výfuk je vlastně v elektrárně, tak z toho jak jsi to teď popsal. Takto vlastně to není nevýhoda. No, když má taky statický zdroj energie, tak se tam na to dá velice dobře aplikovat taky protiopatření, když je tam samozřejmě Ideální je a a zaslat.
Minuta: 29
On pracuje sis udělat domácí úkol, tak taky hodně Dádo energetiky a a a a pak by baterie a solární nadávat o zajímavou. Potom se můžeme taky pobavit, takže ideální Je ty jsi vlastně od s ním teď koupit celý balík, ty si koupit solární střecha terryemi, nemusí se bát už nesvítí sluníčko. Co bude protože ona bývá tripack, když to sluníčko svítí a z toho se můžeš nabíjet to auto, takže v podstatě máš uzavřený okruh, nejsi závislý na síti naopak. Pokud víc energie do sítě dodávat a tak dále. Takže takže řešení na to. Tesla nabízí já a opravdu se snaží dostat. V myšlence přechodové obnovitelný zdroj energie, ale vlastně horší k Scanii negativnější případy, kdy opravdu ty uhelné elektrárny stále
Minuta: 30
existují, i když ty nejmodernější až na to celou 2. Tak co v relativně ekologické a i v tomhle nejhorším případě to je pořád to není pravda jo, no a mám tady takový příklad. Hele já prostě se rozhodnu, že chci být jako že chci chránit životní prostředí, jo trošičku. Chci tuhle ekologii jako podpořit a tak co udělám, tak to je to, že prostě budu a koupím si novou Teslu a tady starou Fabii tak někam jako. Prodám naftu chvíli, ale také házíte Argument toho, že vlastně u těch elektro aut tam výroba, tak je No spotřebu CO2 vlastně největší a jiný zeptám se jinak řekne hitovky
Minuta: 31
DJ BoBo 90. Letech. Hele v České republice. Veru argumenty, co se tady říkají a no prostě že člověk Někdy když chce být ekologický, tak nedává smysl, jako kupovat si nové auto jenom kvůli tomu, že je možná lepší jako ještě 10 let jezdit v tom starém, protože tam výroba je vlastně jako na tom nejdražší. Pane Vůbec jsem si že by si co chceš. Já dělám vždycky přesvědčování lidí, aby se koupe nebo dokonce zakazování jaksi evropana ráda děláš, že něco zakáže si, že tím vyřeší problém. Já se opravdu myslím, že je třeba tomu nechat. Co nejvolnější Terka tam technologie je prostě tak dobrá, že se prosadí a vůbec tě nemusí zajímat ekologie skoro nemá nic společné technologie, prostě daleko
Minuta: 32
lepší než jakákoliv jiná, kterou v současné době disponujeme. Takže si tě prostě věci, který ty ty ostatní věci ne. Na mě se když to nechceš používat. Můžeš pořád používat u Rokycan školy. Já ne nemyslím, že by to měl někdo měl právně. Co si o tom myslí a osobnosti Ilona maska. Setká se s ním někdy osobně. Hodně jsme se Potkávali na místě musíš jo normy podle tebe, tak budeme mít všichni samořídící auta úplně parkoviště auta s ulicí úplně, protože dneska Využíváš auto v průměru tak hodinu denně. Proč si myslíš, že tam Budoucnost není vodíkových aut a jaký máš názor na technologickou singularitu?

Předchozí video

#183 AI#1 Seriál umělá inteligence: Historie AI | Aitacek #Doma #SeMnou

Další video

#184 TeslaOS FW 2020.16.x | Teslacek